abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161002747
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:06 schreef vigen98 het volgende:
Mensen zijn niet dom.
Tenzij ze voor stemmen kennelijk.
pi_161002755
quote:
9s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is bijna beschamend zoals hij in dit soort discussies acteert.
Tsja :')
pi_161002789
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:06 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Luister, denk je nou serieus dat mensen tegen de handel zijn? Mensen zijn niet dom. Ze weten wel waar dit heen gaan.
Dan blijft mijn vraag om je gevonden grote complot eens toe te lichten? Want dit gaat zo echt helemaal nergens meer over met je.
Of de vraag om eens goed uit te leggen waarom voor stemmen dom zou zijn?
pi_161002820
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:07 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Tenzij ze voor stemmen kennelijk.
Omdat die mensen niet aan de toekomst zitten te denken. Ze denken alleen aan nu. Niemand is tegen een handelsverdrag. Maar je zit niet groots na te denken. Dit is niet zomaar een handelsverdrag. Oekraïne wou geen handtekening zetten in 2013 en opeens begint er een coup die gefinancierd werd door EU en de VS ( Dat is geen complottheorie ) En opeens nadat er een pro-EU regering is geplaatst komt er een verdrag. Waarom al die inspanning? Voor een simpele handelsverdrag? Handel is er sowieso met of zonder verdrag.

Maar oké dit was mijn mening dan, ik zou nu wel willen weten waarom jij voor gaat stemmen :Y

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 18:11:50 ]
pi_161002866
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:10 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Omdat die mensen niet aan de toekomst zitten te denken. Ze denken alleen aan nu. Niemand is tegen een handelsverdrag. Maar je zit niet groots na te denken. Dit is niet zomaar een handelsverdrag. Oekraïne wou geen handtekening zetten in 2013 en opeens begint er een coup die gefinancierd werd door EU en de VS ( Dat is geen complottheorie ) En opeens nadat er een pro-EU regering is geplaatst komt er een verdrag. Waarom al die inspanning? Voor een simpele handelsverdrag? Handel is er sowieso met of zonder verdrag.
Oh, je snapt gewoon niet waar je over spreekt. Zeg dat dan gelijk, dat scheelt nogal wat in het over en weer elkaar voor dom uitmaken. Terwijl jij gewoon een kennisachterstand hebt voor wat betreft deze materie, dat is niet dom en juist iets waar je wat aan kan doen. Gelukkig heb je nog anderhalve week voor het referendum.
pi_161002897
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:10 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Maar oké dit was mijn mening dan, ik zou nu wel willen weten waarom jij voor gaat stemmen :Y
Je noemt anderen dom, maar je enige onderbouwing is een conspiracy-theorie waarom je in BNW nog zou worden uitgelachen?
pi_161002905
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, je snapt gewoon niet waar je over spreekt. Zeg dat dan gelijk, dat scheelt nogal wat in het over en weer elkaar voor dom uitmaken. Terwijl jij gewoon een kennisachterstand hebt voor wat betreft deze materie, dat is niet dom en juist iets waar je wat aan kan doen. Gelukkig heb je nog anderhalve week voor het referendum.
Maak mij wijzer O wijze der referendum.

Maar los van dat. Waarom voor stemmen? Of blijf je mijn vragen maar ontwijken? :')
pi_161002934
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:14 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Je noemt anderen dom, maar je enige onderbouwing is een conspiracy-theorie waarom je in BNW nog zou worden uitgelachen?
Wacht wat :') Wat is hier een conspiracy-theorie dan? Ontken jij de invloed die de EU en de VS hadden bij de coup of bedoel je wat anders?
pi_161002943
Maar was die afwijzing in 2013 niet sowieso al alleen door druk van Rusland? :')

EDIT: Ja, dat was die.
quote:
5. Wat zijn tot nu toe de gevolgen van het associatieverdrag?
De Oekraïense regering van president Viktor Janoekovitsj zei in september 2013 dat ze het verdrag met de EU zou tekenen. Twee maanden later, in november 2013, kwam Janoekovitsj daarop terug. Op de valreep nam hij weer afstand van Europa nadat Rusland had gedreigd, en al was begonnen met, handelssancties en Europa niet over de brug wilde komen met miljardensteun voor de beroerde Oekraïense economie. De wending richting het oosten leidde tot een bloedige volksopstand in Oekraïne die Janoekovitsj in februari 2014 uiteindelijk de macht kostte.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ne-referendum#vraag5

[ Bericht 73% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 18:16:56 ]
  maandag 28 maart 2016 @ 18:15:58 #160
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161002954
Speelt alleen de mening van Nederland mee ofzo?
pi_161002962
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:15 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Maar was die afwijzing in 2013 niet sowieso al alleen door druk van Rusland? :')
Ja dus? Wat heeft dat er mee te maken dan?
pi_161002975
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:15 schreef Manke het volgende:
Nou, volgens mij moet elk EU lid voor stemmen. Dus als alle EU landen voor stemmen behalve NL dan gaat het niet door. Tenminste dat heb ik er van begrepen :P

Maar volgens mij was het meer dat NL gewoon geen verdrag heeft dan met Oekraïne.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 18:20:04 ]
pi_161003014
quote:
Nee, maar in andere EU-landen is er hieromtrent geen referendum.
pi_161003052
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:15 schreef vigen98 het volgende:
Wat is hier een conspiracy-theorie dan?
Je impliceert dat de EU en de VS een coup op gang hebben helpen zetten zodat ze dit verdrag af konden sluiten.

Ik hoop toch dat je zelf ook inziet dat dat erg ver gezocht is, alleen al gezien de nogal beperkte omvang van de Oekraïense economie?
pi_161003079
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:20 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Je impliceert dat de EU en de VS een coup op gang hebben helpen zetten zodat ze dit verdrag af konden sluiten.

Ik hoop toch dat je zelf ook inziet dat dat erg ver gezocht is, alleen al gezien de nogal beperkte omvang van de Oekraïense economie?
Tis goed jonge. Maar ga je mijn vraag nog beantwoorden of ga je ook ontwijken? Waarom voor?
pi_161003107
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:21 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Tis goed jonge. Maar ga je mijn vraag nog beantwoorden of ga je ook ontwijken? Waarom voor?
Je kunt je waardeloze conspiracy-theorie dus niet eens onderbouwen, maar anderen zijn dom? :')

Wel schattig dat je de aandacht van je eigen gefaal af probeert te leiden O+
pi_161003138
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:14 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Maak mij wijzer O wijze der referendum.

Maar los van dat. Waarom voor stemmen? Of blijf je mijn vragen maar ontwijken? :')
Dat heb ik in dit topic alleen al enkele malen uitgelegd. Maar als jij meer toenadering, handel en welvaart niet als argumenten voor een handelsovereenkomst, dan kan je dat moeilijk degenen die met dergelijke rationele argumenten komen verwijten...
pi_161003142
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:22 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Je kunt je waardeloze conspiracy-theorie dus niet eens onderbouwen, maar anderen zijn dom? :')

Wel schattig dat je de aandacht van je eigen gefaal af probeert te leiden O+
Dat had ik dus al gedacht, je hebt niet eens een reden _O- Waarom ontwijk je steeds mijn vraag? Beantwoord het dan? Ik beantwoord die van jou wel steeds ;)
pi_161003181
quote:
Nee, de andere landen hebben bijna allemaal al gewoon ingestemd. Net als Nederland overigens. Tot pvv/GS met dit referendum kwamen klooien.
pi_161003198
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, de andere landen hebben bijna allemaal al gewoon ingestemd. Net als Nederland overigens. Tot pvv/GS met dit referendum kwamen klooien.
Wat is er slecht aan een referendum? Ben je tegen de mening van het volk?
pi_161003215
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:24 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat had ik dus al gedacht, je hebt niet eens een reden _O- Waarom ontwijk je steeds mijn vraag? Beantwoord het dan? Ik beantwoord die van jou wel steeds ;)
De uitleg waarom voor-stemmers dom zouden zijn heb je nog altijd niet gegeven.
pi_161003217
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:24 schreef vigen98 het volgende:

[..]

De reden dat ik die vraag ontwijk heb ik je al gegeven: het lijkt mij het beste de discussie te beperken tot jouw stelling.

Anders doe je precies wat je nu ook doet: je gaat niet meer in op het blootleggen van je gefaal.
pi_161003246
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:27 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

De reden dat ik die vraag ontwijk heb ik je al gegeven: het lijkt mij het beste de discussie te beperken tot jouw stelling.

Anders doe je precies wat je nu ook doet: je gaat niet meer in op het blootleggen van je gefaal.
Het is duidelijk. Je hebt geen reden. Doei ga lekker meer lastige vragen ontwijken samen met die Russofoob. :W
pi_161003261
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:26 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Referenda kunnen in sommige omstandigheden een toegevoegde waarde hebben. Maar voor dit soort verdragen werkt het, door het volk gekozen, parlement beter wat mij betreft.

Ben jij tegen de kiezers van onze Tweede Kamer? Of telt die retoriek dan plots niet meer?
pi_161003265
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:26 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat een achterlijke implicatie weer.

Eenieder weet dat referenda een stuk minder efficiënt zijn dan stemmingen door gekozen volksvertegenwoordigers en dat de deelnemers aan referenda ook nog eens slechter zijn ingelicht.

Die 'mening van het volk' geeft men om de 4 jaar al, bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer.

Daarnaast is dit een verdrag dat nogal veel aspecten omvat, dus een simpele 'tegen' zegt vrij weinig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')