Dat is te simpel gesteld. Het probleem in de VS is dat de "elite" overal mee wegkomt en de gewone burger wel wordt gepakt. Als ik kijk naar alle schikkingen van de banken in de VS, dan is mijn logische reactie dat je domweg de directie moet oppakken en voor de rechter brengen. Maar wat zie je gebeuren? Jamie Dimon komt voor een commissie en doet alsof hij de baas is en de politici gaan nog net niet op de knieën.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, reacties op internetartikelen lees ik eigenlijk nooit. Maar de strekking is ook niet zozeer dat ze 'nooit gepakt is'. Het gaat er meer omdat het altijd niet veel meer dan insinuaties en verdachtmakingen zijn. 'Volg het geld' is zo'n obsessie geworden van sommige mensen dat enkel donaties al voldoende zijn om iemand verdacht te maken.
Daar ging het natuurlijk niet over. Maar desondanks zijn dit ook weer vage aantijgingen. Welke handelingen zouden strafbaar moeten zijn en zijn zaken waarvoor een 'gewone werknemer' aangepakt was, maar deze 'elite' niet?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:28 schreef drexciya het volgende:
[..]
Dat is te simpel gesteld. Het probleem in de VS is dat de "elite" overal mee wegkomt en de gewone burger wel wordt gepakt. Als ik kijk naar alle schikkingen van de banken in de VS, dan is mijn logische reactie dat je domweg de directie moet oppakken en voor de rechter brengen. Maar wat zie je gebeuren? Jamie Dimon komt voor een commissie en doet alsof hij de baas is en de politici gaan nog net niet op de knieën.
Wederom vage aantijgingen en verdachtmakingen en dat is ook precies waar het stuk over gaat. Veel verder dan dan komt het niet.quote:De gang van zaken rond de Clinton Foundation is zeer dubieus. Bill, die in het kielzog van Hillary (als Secretary of State), bijdragen voor de Clinton Foundation ophaalt. In een verder verleden zijn ook wat affaires geweest, die enigszins stinken.
De aantijgingen tegen banken waren over fraude, simpel en duidelijk. En ze waren schuldig, ook dat is duidelijk. Maar, omdat de aanklager (Attorney General Eric Holder, die inmiddels weer rechtstreeks voor zijn vriendjes werkt), bang was dat de schade aan de banken slecht zou zijn voor de staat (too big to jail), kwamen ze er van af met een boete (die naar verhouding niets voorstelt), waarbij de banken geen schuld bekenden. Dat gebeurt aan de lopende band (big pharma is ook zoiets; boetes zijn the cost of business) bij grote bedrijven met de juiste connecties (en lobbyisten en geld natuurlijk).quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar ging het natuurlijk niet over. Maar desondanks zijn dit ook weer vage aantijgingen. Welke handelingen zouden strafbaar moeten zijn en zijn zaken waarvoor een 'gewone werknemer' aangepakt was, maar deze 'elite' niet?
[..]
Wederom vage aantijgingen en verdachtmakingen en dat is ook precies waar het stuk over gaat. Veel verder dan dan komt het niet.
Jij klaagt over de assymetrie met 'de gewone burger', maar zeker politici liggen onder een vergrootglas. Wordt het reilen en zeilen van de gemiddelde burger op een dergelijke wijze onder de loep genomen, dan krijg je ook allemaal van dat soort aantijgingen over bijvoorbeeld nepotisme en 'vriendjespolitiek'. Bij mijn huidige werkgever komt ook het gros van de mensen 'via via' binnen.
Dubieuze financiële of zakelijke handelingen zijn er bij de 'gewone burger' ook te over natuurlijk. Genoeg mensen die klusjes in en om het huis laten doen door een bevriende schilder, stukadoor of hovenier tegen een onbelaste vergoeding of tegenprestatie bijvoorbeeld.
Ik zag de aankondiging gisteravond op TV. En nee, geen debatten met elkaar, het zijn town halls, in het artikel stond al wie wanneer aan de beurt is (Kasic om 7 uur, Trump om 8 uur, etc.)quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:51 schreef fixatoman het volgende:
http://deadline.com/2016/(...)ted-cruz-1201727507/
Weet iemand hier meer van? Gaan ze dan ook allemaal met elkaar in discussie?
Ahja ik zie het, ook verschillende locaties.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:59 schreef OMG het volgende:
[..]
Ik zag de aankondiging gisteravond op TV. En nee, geen debatten met elkaar, het zijn town halls, in het artikel stond al wie wanneer aan de beurt is (Kasic om 7 uur, Trump om 8 uur, etc.)
Town Halls zijn naar mijn mening ook wel interessanter. Grote debatten zijn natuurlijk soundbites en vuurwerk, maar hier kreeg je meer wat meer inhoud. Kandidaat krijgt eerst vragen van de presentator/interviewer en daarna vragen van de mensen uit de zaal. Plus ze krijgen wat meer de tijd voor hun antwoorden.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:05 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Ahja ik zie het, ook verschillende locaties.
Dit is natuurlijk een juridisch weinig steekhoudend verhaal, wederom vol met vage aantijgingen. Fraude heb je in het civiele en het strafrechtelijke domein en daar hangen ook nog weer andere consequenties aan. In de LIBOR-kwestie zijn er bijvoorbeeld gevangenisstraffen uitgedeeld vanwege fraude. Misschien kun je even concreet maken over welke specifieke aantijgingen je het hebt en op basis waarvan jij kennelijk aanklager en rechter kan spelen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:44 schreef drexciya het volgende:
[..]
De aantijgingen tegen banken waren over fraude, simpel en duidelijk. En ze waren schuldig, ook dat is duidelijk. Maar, omdat de aanklager (Attorney General Eric Holder, die inmiddels weer rechtstreeks voor zijn vriendjes werkt), bang was dat de schade aan de banken slecht zou zijn voor de staat (too big to jail), kwamen ze er van af met een boete (die naar verhouding niets voorstelt), waarbij de banken geen schuld bekenden. Dat gebeurt aan de lopende band (big pharma is ook zoiets; boetes zijn the cost of business) bij grote bedrijven met de juiste connecties (en lobbyisten en geld natuurlijk).
Nee, dat blijven aantijgingen van het niveau 'six degrees of Kevin Bacon'. Concrete, specifieke donaties gekoppeld aan specifieke beleidsmaatregelen die buiten de reguliere modus operandi van een politicus vallen kunnen een aanwijzing zijn, maar dit is het soort verdachtmakingen waarmee je in BNW wordt doodgegooid.quote:De gang van zaken rond de Clinton Foundation is zeer dubieus en meer dan vage aantijgingen. Als jij Secretary of State bent, is het niet de bedoeling dat manlief bijdragen uit het Midden-Oosten ontvangt voor je stichting, wat die ook moge doen. Dat hier politieke vriendendiensten tegenover staan ligt voor de hand. In het geval van Saoedi-Arabië denk ik aan het aanvallen van Jemen ondersteunen, omvangrijke wapenleveranties en een vrije hand in Syrië.
Logisch, die banken geven enorm veel geld aan de beide partijen. Enkel een onafhankelijke (onafhankelijk van anderen dan gewone burgers) president zoals Sanders zou proberen om die banken aan te pakken en ook hij zou het daar moeilijk mee hebben aangezien hij ook de medewerking van het parlement en het senaat nodig heeft. In Nederland zie je trouwens ook dat banken met veel wegkomen, zij geven politci mooie baantjes na hun politieke carrière. Lekker toch, zo'n baan als commissaris: een paar dagen per maand werken voor een salaris van 1-2 ton per jaar of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:28 schreef drexciya het volgende:
[..]
Dat is te simpel gesteld. Het probleem in de VS is dat de "elite" overal mee wegkomt en de gewone burger wel wordt gepakt. Als ik kijk naar alle schikkingen van de banken in de VS, dan is mijn logische reactie dat je domweg de directie moet oppakken en voor de rechter brengen. Maar wat zie je gebeuren? Jamie Dimon komt voor een commissie en doet alsof hij de baas is en de politici gaan nog net niet op de knieën.
Nu ben ik niet zo'n EU fan, maar daar worden toch redelijk harde boetes uitgedeeld om het gedrag van bedrijven enigszins in de hand te houden. In de VS is dat duidelijk een ander verhaal. Cost of doing business is vooral berucht in het big pharma circuit. Men krijgt continu boetes voor off-label prescriptions (dat wordt bijna off-topic), maar die zijn te laag in verhouding tot wat het oplevert, dus hebben ze geen effect.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een juridisch weinig steekhoudend verhaal, wederom vol met vage aantijgingen. Fraude heb je in het civiele en het strafrechtelijke domein en daar hangen ook nog weer andere consequenties aan. In de LIBOR-kwestie zijn er bijvoorbeeld gevangenisstraffen uitgedeeld vanwege fraude. Misschien kun je even concreet maken over welke specifieke aantijgingen je het hebt en op basis waarvan jij kennelijk aanklager en rechter kan spelen.
Wat mij betreft kunnen individuen gewoon aansprakelijk worden gesteld voor dood door schuld als ze bijvoorbeeld willens en wetens trials waaruit blijkt dat er ernstige bijwerkingen zijn niet laten publiceren of iets dergelijks, wanneer er zoals in het geval van de LIBOR-rente duidelijk gefraudeerd is door individuen, enzovoort.
Of boetes voor bedrijven hoog genoeg zijn om een daadwerkelijk afschrikkend of straffend effect te hebben in plaats van enkel een ingecalculeerd bedrijfsrisico is natuurlijk weer een andere kwestie. Wordt een beetje een van de hak op de tak verhaal zo.
[..]
Nee, dat blijven aantijgingen van het niveau 'six degrees of Kevin Bacon'. Concrete, specifieke donaties gekoppeld aan specifieke beleidsmaatregelen die buiten de reguliere modus operandi van een politicus vallen kunnen een aanwijzing zijn, maar dit is het soort verdachtmakingen waarmee je in BNW wordt doodgegooid.
Het gaat te veel offtopic om hier diep op in te gaan - dat moeten we nu ook niet doen aangezien het meer aandacht verdient dan wat het hier zal krijgen (open er een draad voorquote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:21 schreef drexciya het volgende:
Nu ben ik niet zo'n EU fan, maar daar worden toch redelijk harde boetes uitgedeeld om het gedrag van bedrijven enigszins in de hand te houden.
Tja en als je dan een klusser die wat extra geld ga vergelijken met een multimiljoenen deal van de Clinton freaks dan ben je wel een beetje van het padje af....quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:21 schreef drexciya het volgende:
[..]
Nu ben ik niet zo'n EU fan, maar daar worden toch redelijk harde boetes uitgedeeld om het gedrag van bedrijven enigszins in de hand te houden. In de VS is dat duidelijk een ander verhaal. Cost of doing business is vooral berucht in het big pharma circuit. Men krijgt continu boetes voor off-label prescriptions (dat wordt bijna off-topic), maar die zijn te laag in verhouding tot wat het oplevert, dus hebben ze geen effect.
Voor de banken geldt precies hetzelfde, en ondertussen gaat het wangedrag gewoon vrolijk door. Voorbeelden zijn onder andere foreclosure op huizen van mensen die actief in dienst zijn in het leger (hier zijn speciale wetten voor), dubieuze hypotheken verpakken en als betere kwaliteit verkopen (setup to fail) en nog veel meer (administratieve chaos door het gebruik van MERS). Dit soort gedrag is iets wat burgers rechtstreeks voelen, als ze door zo'n partij worden benadeeld en het steekt als er niets tegen wordt gedaan.
Sowieso zijn bepaalde praktijken bijna structureel te noemen, of weet het management er van af, en daarmee zijn zij degene die zich dienen te verantwoorden. Dan mag je er niet meer met een boete afkomen.
Wat betreft de Clinton Foundation, is er zelfs concreet aandacht voor de gang van zaken van justitie: https://www.washingtonpos(...)1b4289c2f_story.html
Dat gaat wel iets verder dan vage beschuldigingen, niet dat ik denk dat ze er op gepakt gaan worden, want zo werkt dat in Washington DC.
De Europese banken dachten toch net iets anders over die lachertjes van boetes in de VS, evenals de ECB.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:21 schreef drexciya het volgende:
[..]
Nu ben ik niet zo'n EU fan, maar daar worden toch redelijk harde boetes uitgedeeld om het gedrag van bedrijven enigszins in de hand te houden. In de VS is dat duidelijk een ander verhaal. Cost of doing business is vooral berucht in het big pharma circuit. Men krijgt continu boetes voor off-label prescriptions (dat wordt bijna off-topic), maar die zijn te laag in verhouding tot wat het oplevert, dus hebben ze geen effect.
Voor de banken geldt precies hetzelfde, en ondertussen gaat het wangedrag gewoon vrolijk door. Voorbeelden zijn onder andere foreclosure op huizen van mensen die actief in dienst zijn in het leger (hier zijn speciale wetten voor), dubieuze hypotheken verpakken en als betere kwaliteit verkopen (setup to fail) en nog veel meer (administratieve chaos door het gebruik van MERS). Dit soort gedrag is iets wat burgers rechtstreeks voelen, als ze door zo'n partij worden benadeeld en het steekt als er niets tegen wordt gedaan.
Sowieso zijn bepaalde praktijken bijna structureel te noemen, of weet het management er van af, en daarmee zijn zij degene die zich dienen te verantwoorden. Dan mag je er niet meer met een boete afkomen.
bronquote:Regulators across the globe are making banks dig far deeper than in the past for their misdeeds, led by U.S. authorities who have long been more aggressive and imposed penalties more than 10 times those meted out in Europe.
Fines and settlements paid to U.S. federal and state authorities have cost banks more than $40 billion this year, according to Reuters estimates, led by JPMorgan's record $13 billion payout last month to a number of regulators for mis-selling mortgage bonds.
European authorities handed out record fines of more than $3 billion. The bulk was due to the European Union's anti-trust regulator's record 1.7 billion euro ($2.3 billion) fine this month against six financial firms for manipulating Libor and Euribor benchmark interest rates.
Dit is nou juist weer het zoveelste voorbeeld van vage aantijgingen gevolgd door weer compleet iets anders. Jij beschuldigt Hillary feitelijk van het feit dat ze zich zou laten omkopen door het Saoedische regime. Daar heeft de subpoena van de FBI verder niets mee van doen. Vermoedelijk gaat dit om projecten van het goede doel waar mogelijk goedkeuring van de federale overheid voor vereist was en daarnaast om zaken gerelateerd aan Abedin.quote:Wat betreft de Clinton Foundation, is er zelfs concreet aandacht voor de gang van zaken van justitie: https://www.washingtonpos(...)1b4289c2f_story.html
Dat gaat wel iets verder dan vage beschuldigingen, niet dat ik denk dat ze er op gepakt gaan worden, want zo werkt dat in Washington DC.
Ja, buitenlandse banken kregen flinke boetes, maar lokale banken niet. Op verschillende blogs werd het verschil al aangegeven en gekoppeld aan de hoeveelheid lobbygeld. En het gaat niet alleen om Libor, maar met name om frauduleuze praktijken met betrekking tot hypotheken en bijbehorende financiële instrumenten, wat een typisch intern probleem is in de VS.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 18:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Europese banken dachten toch net iets anders over die lachertjes van boetes in de VS, evenals de ECB.
Om het in perspectief te plaatsen:
[..]
bron
[..]
Dit is nou juist weer het zoveelste voorbeeld van vage aantijgingen gevolgd door weer compleet iets anders. Jij beschuldigt Hillary feitelijk van het feit dat ze zich zou laten omkopen door het Saoedische regime. Daar heeft de subpoena van de FBI verder niets mee van doen. Vermoedelijk gaat dit om projecten van het goede doel waar mogelijk goedkeuring van de federale overheid voor vereist was en daarnaast om zaken gerelateerd aan Abedin.
Lees je nou eigenlijk wat er staat? De uitgedeelde boetes in de VS zijn en tienvoud van die in de EU. Bovendien legt het eerste artikel uit de FT ook nog uit dat de beschuldiging van vermeende asymmetrische aanpak van buitenlandse en binnenlandse banken niet terecht is.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 18:30 schreef drexciya het volgende:
[..]
Ja, buitenlandse banken kregen flinke boetes, maar lokale banken niet. Op verschillende blogs werd het verschil al aangegeven en gekoppeld aan de hoeveelheid lobbygeld. En het gaat niet alleen om Libor, maar met name om frauduleuze praktijken met betrekking tot hypotheken en bijbehorende financiële instrumenten, wat een typisch intern probleem is in de VS.
Ik zie niet in waarom. Net als met de sprekersvergoedingen van GS. Ze zijn natuurlijk exorbitant, maar wil je claimen dat daar vriendendiensten voor worden geleverd, dan zal je op zijn minst moeten komen met concrete voorbeelden waar stemgedrag of maatregelen significant afwijken van wat je van haar als gematigde Democraat mag verwachten.quote:Vage aantijgingen, wellicht, maar het geld aannemen met de Clinton Foundation geeft altijd een probleem, zolang Hillary Secretary of State is. De verdenking van vriendendiensten ligt er nogal bovenop en daarom moet je er niet eens aan beginnen. En we hebben überhaupt nog geen stukken binnen over wie er zoal de geldschieters waren voor de Clinton Foundation.
Aldus Hillary Clinton in 2008.quote:“You should be willing to debate anytime, anywhere.”
Ik snap niet zo goed wat het argument is waarop de schrijver van dit artikel de man een leugenaar noemt? Ik zie echt helemaal niks gebeuren op dat gifje, behalve dat de man naast Trump loopt om mensen uit de weg te houden.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 18:59 schreef Monolith het volgende:
Het verhaal omtrent de aangifte van mishandeling van een Breitbartjournaliste krijgt toch een staartje, Lewandowski is inmiddels aangeklaagd en heeft zichzelf aangegeven:
https://www.washingtonpos(...)w-clear-video-proof/
Ik heb liever iemand die openlijk toegeeft een kapitalist en businessman te zijn dan die slang van een Clinton die gewoon een ordinaire lakei is van de hoge jongens.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 18:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lees je nou eigenlijk wat er staat? De uitgedeelde boetes in de VS zijn en tienvoud van die in de EU. Bovendien legt het eerste artikel uit de FT ook nog uit dat de beschuldiging van vermeende asymmetrische aanpak van buitenlandse en binnenlandse banken niet terecht is.
LIBOR is in die zin natuurlijk wel een duidelijker voorbeeld van aantoonbare fraude middels manipulatie van rentestanden. Je claimt weer van alles over de oorzaken van de kredietcrisis, maar op welke specifieke fraude doel je en wie zou daarvoor veroordeeld moeten worden?
[..]
Ik zie niet in waarom. Net als met de sprekersvergoedingen van GS. Ze zijn natuurlijk exorbitant, maar wil je claimen dat daar vriendendiensten voor worden geleverd, dan zal je op zijn minst moeten komen met concrete voorbeelden waar stemgedrag of maatregelen significant afwijken van wat je van haar als gematigde Democraat mag verwachten.
Het ironische is natuurlijk dat mensen er prat op gaan dat iemand als Trump lekker onafhankelijk is en Clinton zogenaamd aan de leiband van het grootkapitaal loopt, maar het voorgestelde beleid van eerstgenoemde datzelfde grootkapitaal veel meer in de kaart speelt dan dat van Clinton.
Ja, zo kennen we Hillary Flipflop Rodham Clinton. Het lijkt me heel erg simpel, Hillary haar team heeft goed in de gaten dat:quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:30 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Aldus Hillary Clinton in 2008.
n.a.v. http://sputniknews.com/us(...)t.html#ixzz44IQ3kAHV
Ach iemand probeert een slaatje hier uit te slaan. Lekker wat centjes eisen en Donald koopt het wel af.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat het argument is waarop de schrijver van dit artikel de man een leugenaar noemt? Ik zie echt helemaal niks gebeuren op dat gifje, behalve dat de man naast Trump loopt om mensen uit de weg te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |