Dat is te simpel gesteld. Het probleem in de VS is dat de "elite" overal mee wegkomt en de gewone burger wel wordt gepakt. Als ik kijk naar alle schikkingen van de banken in de VS, dan is mijn logische reactie dat je domweg de directie moet oppakken en voor de rechter brengen. Maar wat zie je gebeuren? Jamie Dimon komt voor een commissie en doet alsof hij de baas is en de politici gaan nog net niet op de knieën.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, reacties op internetartikelen lees ik eigenlijk nooit. Maar de strekking is ook niet zozeer dat ze 'nooit gepakt is'. Het gaat er meer omdat het altijd niet veel meer dan insinuaties en verdachtmakingen zijn. 'Volg het geld' is zo'n obsessie geworden van sommige mensen dat enkel donaties al voldoende zijn om iemand verdacht te maken.
Daar ging het natuurlijk niet over. Maar desondanks zijn dit ook weer vage aantijgingen. Welke handelingen zouden strafbaar moeten zijn en zijn zaken waarvoor een 'gewone werknemer' aangepakt was, maar deze 'elite' niet?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:28 schreef drexciya het volgende:
[..]
Dat is te simpel gesteld. Het probleem in de VS is dat de "elite" overal mee wegkomt en de gewone burger wel wordt gepakt. Als ik kijk naar alle schikkingen van de banken in de VS, dan is mijn logische reactie dat je domweg de directie moet oppakken en voor de rechter brengen. Maar wat zie je gebeuren? Jamie Dimon komt voor een commissie en doet alsof hij de baas is en de politici gaan nog net niet op de knieën.
Wederom vage aantijgingen en verdachtmakingen en dat is ook precies waar het stuk over gaat. Veel verder dan dan komt het niet.quote:De gang van zaken rond de Clinton Foundation is zeer dubieus. Bill, die in het kielzog van Hillary (als Secretary of State), bijdragen voor de Clinton Foundation ophaalt. In een verder verleden zijn ook wat affaires geweest, die enigszins stinken.
De aantijgingen tegen banken waren over fraude, simpel en duidelijk. En ze waren schuldig, ook dat is duidelijk. Maar, omdat de aanklager (Attorney General Eric Holder, die inmiddels weer rechtstreeks voor zijn vriendjes werkt), bang was dat de schade aan de banken slecht zou zijn voor de staat (too big to jail), kwamen ze er van af met een boete (die naar verhouding niets voorstelt), waarbij de banken geen schuld bekenden. Dat gebeurt aan de lopende band (big pharma is ook zoiets; boetes zijn the cost of business) bij grote bedrijven met de juiste connecties (en lobbyisten en geld natuurlijk).quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar ging het natuurlijk niet over. Maar desondanks zijn dit ook weer vage aantijgingen. Welke handelingen zouden strafbaar moeten zijn en zijn zaken waarvoor een 'gewone werknemer' aangepakt was, maar deze 'elite' niet?
[..]
Wederom vage aantijgingen en verdachtmakingen en dat is ook precies waar het stuk over gaat. Veel verder dan dan komt het niet.
Jij klaagt over de assymetrie met 'de gewone burger', maar zeker politici liggen onder een vergrootglas. Wordt het reilen en zeilen van de gemiddelde burger op een dergelijke wijze onder de loep genomen, dan krijg je ook allemaal van dat soort aantijgingen over bijvoorbeeld nepotisme en 'vriendjespolitiek'. Bij mijn huidige werkgever komt ook het gros van de mensen 'via via' binnen.
Dubieuze financiële of zakelijke handelingen zijn er bij de 'gewone burger' ook te over natuurlijk. Genoeg mensen die klusjes in en om het huis laten doen door een bevriende schilder, stukadoor of hovenier tegen een onbelaste vergoeding of tegenprestatie bijvoorbeeld.
Ik zag de aankondiging gisteravond op TV. En nee, geen debatten met elkaar, het zijn town halls, in het artikel stond al wie wanneer aan de beurt is (Kasic om 7 uur, Trump om 8 uur, etc.)quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:51 schreef fixatoman het volgende:
http://deadline.com/2016/(...)ted-cruz-1201727507/
Weet iemand hier meer van? Gaan ze dan ook allemaal met elkaar in discussie?
Ahja ik zie het, ook verschillende locaties.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:59 schreef OMG het volgende:
[..]
Ik zag de aankondiging gisteravond op TV. En nee, geen debatten met elkaar, het zijn town halls, in het artikel stond al wie wanneer aan de beurt is (Kasic om 7 uur, Trump om 8 uur, etc.)
Town Halls zijn naar mijn mening ook wel interessanter. Grote debatten zijn natuurlijk soundbites en vuurwerk, maar hier kreeg je meer wat meer inhoud. Kandidaat krijgt eerst vragen van de presentator/interviewer en daarna vragen van de mensen uit de zaal. Plus ze krijgen wat meer de tijd voor hun antwoorden.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:05 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Ahja ik zie het, ook verschillende locaties.
Dit is natuurlijk een juridisch weinig steekhoudend verhaal, wederom vol met vage aantijgingen. Fraude heb je in het civiele en het strafrechtelijke domein en daar hangen ook nog weer andere consequenties aan. In de LIBOR-kwestie zijn er bijvoorbeeld gevangenisstraffen uitgedeeld vanwege fraude. Misschien kun je even concreet maken over welke specifieke aantijgingen je het hebt en op basis waarvan jij kennelijk aanklager en rechter kan spelen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:44 schreef drexciya het volgende:
[..]
De aantijgingen tegen banken waren over fraude, simpel en duidelijk. En ze waren schuldig, ook dat is duidelijk. Maar, omdat de aanklager (Attorney General Eric Holder, die inmiddels weer rechtstreeks voor zijn vriendjes werkt), bang was dat de schade aan de banken slecht zou zijn voor de staat (too big to jail), kwamen ze er van af met een boete (die naar verhouding niets voorstelt), waarbij de banken geen schuld bekenden. Dat gebeurt aan de lopende band (big pharma is ook zoiets; boetes zijn the cost of business) bij grote bedrijven met de juiste connecties (en lobbyisten en geld natuurlijk).
Nee, dat blijven aantijgingen van het niveau 'six degrees of Kevin Bacon'. Concrete, specifieke donaties gekoppeld aan specifieke beleidsmaatregelen die buiten de reguliere modus operandi van een politicus vallen kunnen een aanwijzing zijn, maar dit is het soort verdachtmakingen waarmee je in BNW wordt doodgegooid.quote:De gang van zaken rond de Clinton Foundation is zeer dubieus en meer dan vage aantijgingen. Als jij Secretary of State bent, is het niet de bedoeling dat manlief bijdragen uit het Midden-Oosten ontvangt voor je stichting, wat die ook moge doen. Dat hier politieke vriendendiensten tegenover staan ligt voor de hand. In het geval van Saoedi-Arabië denk ik aan het aanvallen van Jemen ondersteunen, omvangrijke wapenleveranties en een vrije hand in Syrië.
Logisch, die banken geven enorm veel geld aan de beide partijen. Enkel een onafhankelijke (onafhankelijk van anderen dan gewone burgers) president zoals Sanders zou proberen om die banken aan te pakken en ook hij zou het daar moeilijk mee hebben aangezien hij ook de medewerking van het parlement en het senaat nodig heeft. In Nederland zie je trouwens ook dat banken met veel wegkomen, zij geven politci mooie baantjes na hun politieke carrière. Lekker toch, zo'n baan als commissaris: een paar dagen per maand werken voor een salaris van 1-2 ton per jaar of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:28 schreef drexciya het volgende:
[..]
Dat is te simpel gesteld. Het probleem in de VS is dat de "elite" overal mee wegkomt en de gewone burger wel wordt gepakt. Als ik kijk naar alle schikkingen van de banken in de VS, dan is mijn logische reactie dat je domweg de directie moet oppakken en voor de rechter brengen. Maar wat zie je gebeuren? Jamie Dimon komt voor een commissie en doet alsof hij de baas is en de politici gaan nog net niet op de knieën.
Nu ben ik niet zo'n EU fan, maar daar worden toch redelijk harde boetes uitgedeeld om het gedrag van bedrijven enigszins in de hand te houden. In de VS is dat duidelijk een ander verhaal. Cost of doing business is vooral berucht in het big pharma circuit. Men krijgt continu boetes voor off-label prescriptions (dat wordt bijna off-topic), maar die zijn te laag in verhouding tot wat het oplevert, dus hebben ze geen effect.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een juridisch weinig steekhoudend verhaal, wederom vol met vage aantijgingen. Fraude heb je in het civiele en het strafrechtelijke domein en daar hangen ook nog weer andere consequenties aan. In de LIBOR-kwestie zijn er bijvoorbeeld gevangenisstraffen uitgedeeld vanwege fraude. Misschien kun je even concreet maken over welke specifieke aantijgingen je het hebt en op basis waarvan jij kennelijk aanklager en rechter kan spelen.
Wat mij betreft kunnen individuen gewoon aansprakelijk worden gesteld voor dood door schuld als ze bijvoorbeeld willens en wetens trials waaruit blijkt dat er ernstige bijwerkingen zijn niet laten publiceren of iets dergelijks, wanneer er zoals in het geval van de LIBOR-rente duidelijk gefraudeerd is door individuen, enzovoort.
Of boetes voor bedrijven hoog genoeg zijn om een daadwerkelijk afschrikkend of straffend effect te hebben in plaats van enkel een ingecalculeerd bedrijfsrisico is natuurlijk weer een andere kwestie. Wordt een beetje een van de hak op de tak verhaal zo.
[..]
Nee, dat blijven aantijgingen van het niveau 'six degrees of Kevin Bacon'. Concrete, specifieke donaties gekoppeld aan specifieke beleidsmaatregelen die buiten de reguliere modus operandi van een politicus vallen kunnen een aanwijzing zijn, maar dit is het soort verdachtmakingen waarmee je in BNW wordt doodgegooid.
Het gaat te veel offtopic om hier diep op in te gaan - dat moeten we nu ook niet doen aangezien het meer aandacht verdient dan wat het hier zal krijgen (open er een draad voorquote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:21 schreef drexciya het volgende:
Nu ben ik niet zo'n EU fan, maar daar worden toch redelijk harde boetes uitgedeeld om het gedrag van bedrijven enigszins in de hand te houden.
Tja en als je dan een klusser die wat extra geld ga vergelijken met een multimiljoenen deal van de Clinton freaks dan ben je wel een beetje van het padje af....quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:21 schreef drexciya het volgende:
[..]
Nu ben ik niet zo'n EU fan, maar daar worden toch redelijk harde boetes uitgedeeld om het gedrag van bedrijven enigszins in de hand te houden. In de VS is dat duidelijk een ander verhaal. Cost of doing business is vooral berucht in het big pharma circuit. Men krijgt continu boetes voor off-label prescriptions (dat wordt bijna off-topic), maar die zijn te laag in verhouding tot wat het oplevert, dus hebben ze geen effect.
Voor de banken geldt precies hetzelfde, en ondertussen gaat het wangedrag gewoon vrolijk door. Voorbeelden zijn onder andere foreclosure op huizen van mensen die actief in dienst zijn in het leger (hier zijn speciale wetten voor), dubieuze hypotheken verpakken en als betere kwaliteit verkopen (setup to fail) en nog veel meer (administratieve chaos door het gebruik van MERS). Dit soort gedrag is iets wat burgers rechtstreeks voelen, als ze door zo'n partij worden benadeeld en het steekt als er niets tegen wordt gedaan.
Sowieso zijn bepaalde praktijken bijna structureel te noemen, of weet het management er van af, en daarmee zijn zij degene die zich dienen te verantwoorden. Dan mag je er niet meer met een boete afkomen.
Wat betreft de Clinton Foundation, is er zelfs concreet aandacht voor de gang van zaken van justitie: https://www.washingtonpos(...)1b4289c2f_story.html
Dat gaat wel iets verder dan vage beschuldigingen, niet dat ik denk dat ze er op gepakt gaan worden, want zo werkt dat in Washington DC.
De Europese banken dachten toch net iets anders over die lachertjes van boetes in de VS, evenals de ECB.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:21 schreef drexciya het volgende:
[..]
Nu ben ik niet zo'n EU fan, maar daar worden toch redelijk harde boetes uitgedeeld om het gedrag van bedrijven enigszins in de hand te houden. In de VS is dat duidelijk een ander verhaal. Cost of doing business is vooral berucht in het big pharma circuit. Men krijgt continu boetes voor off-label prescriptions (dat wordt bijna off-topic), maar die zijn te laag in verhouding tot wat het oplevert, dus hebben ze geen effect.
Voor de banken geldt precies hetzelfde, en ondertussen gaat het wangedrag gewoon vrolijk door. Voorbeelden zijn onder andere foreclosure op huizen van mensen die actief in dienst zijn in het leger (hier zijn speciale wetten voor), dubieuze hypotheken verpakken en als betere kwaliteit verkopen (setup to fail) en nog veel meer (administratieve chaos door het gebruik van MERS). Dit soort gedrag is iets wat burgers rechtstreeks voelen, als ze door zo'n partij worden benadeeld en het steekt als er niets tegen wordt gedaan.
Sowieso zijn bepaalde praktijken bijna structureel te noemen, of weet het management er van af, en daarmee zijn zij degene die zich dienen te verantwoorden. Dan mag je er niet meer met een boete afkomen.
bronquote:Regulators across the globe are making banks dig far deeper than in the past for their misdeeds, led by U.S. authorities who have long been more aggressive and imposed penalties more than 10 times those meted out in Europe.
Fines and settlements paid to U.S. federal and state authorities have cost banks more than $40 billion this year, according to Reuters estimates, led by JPMorgan's record $13 billion payout last month to a number of regulators for mis-selling mortgage bonds.
European authorities handed out record fines of more than $3 billion. The bulk was due to the European Union's anti-trust regulator's record 1.7 billion euro ($2.3 billion) fine this month against six financial firms for manipulating Libor and Euribor benchmark interest rates.
Dit is nou juist weer het zoveelste voorbeeld van vage aantijgingen gevolgd door weer compleet iets anders. Jij beschuldigt Hillary feitelijk van het feit dat ze zich zou laten omkopen door het Saoedische regime. Daar heeft de subpoena van de FBI verder niets mee van doen. Vermoedelijk gaat dit om projecten van het goede doel waar mogelijk goedkeuring van de federale overheid voor vereist was en daarnaast om zaken gerelateerd aan Abedin.quote:Wat betreft de Clinton Foundation, is er zelfs concreet aandacht voor de gang van zaken van justitie: https://www.washingtonpos(...)1b4289c2f_story.html
Dat gaat wel iets verder dan vage beschuldigingen, niet dat ik denk dat ze er op gepakt gaan worden, want zo werkt dat in Washington DC.
Ja, buitenlandse banken kregen flinke boetes, maar lokale banken niet. Op verschillende blogs werd het verschil al aangegeven en gekoppeld aan de hoeveelheid lobbygeld. En het gaat niet alleen om Libor, maar met name om frauduleuze praktijken met betrekking tot hypotheken en bijbehorende financiële instrumenten, wat een typisch intern probleem is in de VS.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 18:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Europese banken dachten toch net iets anders over die lachertjes van boetes in de VS, evenals de ECB.
Om het in perspectief te plaatsen:
[..]
bron
[..]
Dit is nou juist weer het zoveelste voorbeeld van vage aantijgingen gevolgd door weer compleet iets anders. Jij beschuldigt Hillary feitelijk van het feit dat ze zich zou laten omkopen door het Saoedische regime. Daar heeft de subpoena van de FBI verder niets mee van doen. Vermoedelijk gaat dit om projecten van het goede doel waar mogelijk goedkeuring van de federale overheid voor vereist was en daarnaast om zaken gerelateerd aan Abedin.
Lees je nou eigenlijk wat er staat? De uitgedeelde boetes in de VS zijn en tienvoud van die in de EU. Bovendien legt het eerste artikel uit de FT ook nog uit dat de beschuldiging van vermeende asymmetrische aanpak van buitenlandse en binnenlandse banken niet terecht is.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 18:30 schreef drexciya het volgende:
[..]
Ja, buitenlandse banken kregen flinke boetes, maar lokale banken niet. Op verschillende blogs werd het verschil al aangegeven en gekoppeld aan de hoeveelheid lobbygeld. En het gaat niet alleen om Libor, maar met name om frauduleuze praktijken met betrekking tot hypotheken en bijbehorende financiële instrumenten, wat een typisch intern probleem is in de VS.
Ik zie niet in waarom. Net als met de sprekersvergoedingen van GS. Ze zijn natuurlijk exorbitant, maar wil je claimen dat daar vriendendiensten voor worden geleverd, dan zal je op zijn minst moeten komen met concrete voorbeelden waar stemgedrag of maatregelen significant afwijken van wat je van haar als gematigde Democraat mag verwachten.quote:Vage aantijgingen, wellicht, maar het geld aannemen met de Clinton Foundation geeft altijd een probleem, zolang Hillary Secretary of State is. De verdenking van vriendendiensten ligt er nogal bovenop en daarom moet je er niet eens aan beginnen. En we hebben überhaupt nog geen stukken binnen over wie er zoal de geldschieters waren voor de Clinton Foundation.
Aldus Hillary Clinton in 2008.quote:“You should be willing to debate anytime, anywhere.”
Ik snap niet zo goed wat het argument is waarop de schrijver van dit artikel de man een leugenaar noemt? Ik zie echt helemaal niks gebeuren op dat gifje, behalve dat de man naast Trump loopt om mensen uit de weg te houden.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 18:59 schreef Monolith het volgende:
Het verhaal omtrent de aangifte van mishandeling van een Breitbartjournaliste krijgt toch een staartje, Lewandowski is inmiddels aangeklaagd en heeft zichzelf aangegeven:
https://www.washingtonpos(...)w-clear-video-proof/
Ik heb liever iemand die openlijk toegeeft een kapitalist en businessman te zijn dan die slang van een Clinton die gewoon een ordinaire lakei is van de hoge jongens.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 18:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lees je nou eigenlijk wat er staat? De uitgedeelde boetes in de VS zijn en tienvoud van die in de EU. Bovendien legt het eerste artikel uit de FT ook nog uit dat de beschuldiging van vermeende asymmetrische aanpak van buitenlandse en binnenlandse banken niet terecht is.
LIBOR is in die zin natuurlijk wel een duidelijker voorbeeld van aantoonbare fraude middels manipulatie van rentestanden. Je claimt weer van alles over de oorzaken van de kredietcrisis, maar op welke specifieke fraude doel je en wie zou daarvoor veroordeeld moeten worden?
[..]
Ik zie niet in waarom. Net als met de sprekersvergoedingen van GS. Ze zijn natuurlijk exorbitant, maar wil je claimen dat daar vriendendiensten voor worden geleverd, dan zal je op zijn minst moeten komen met concrete voorbeelden waar stemgedrag of maatregelen significant afwijken van wat je van haar als gematigde Democraat mag verwachten.
Het ironische is natuurlijk dat mensen er prat op gaan dat iemand als Trump lekker onafhankelijk is en Clinton zogenaamd aan de leiband van het grootkapitaal loopt, maar het voorgestelde beleid van eerstgenoemde datzelfde grootkapitaal veel meer in de kaart speelt dan dat van Clinton.
Ja, zo kennen we Hillary Flipflop Rodham Clinton. Het lijkt me heel erg simpel, Hillary haar team heeft goed in de gaten dat:quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:30 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Aldus Hillary Clinton in 2008.
n.a.v. http://sputniknews.com/us(...)t.html#ixzz44IQ3kAHV
Ach iemand probeert een slaatje hier uit te slaan. Lekker wat centjes eisen en Donald koopt het wel af.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat het argument is waarop de schrijver van dit artikel de man een leugenaar noemt? Ik zie echt helemaal niks gebeuren op dat gifje, behalve dat de man naast Trump loopt om mensen uit de weg te houden.
Jij mag het niets vinden, maar de politie denkt er vooralsnog anders over.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat het argument is waarop de schrijver van dit artikel de man een leugenaar noemt? Ik zie echt helemaal niks gebeuren op dat gifje, behalve dat de man naast Trump loopt om mensen uit de weg te houden.
Tja Trump lult lekker simpel en niet alijd even slim maar dat scoort toch in de USA. (en ook in NL laten we eerlijk zijn)quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Voor wie een beeld wil krijgen van wat er gebeurt op die bijeenkomsten: De huisjournalist die die bijeenkomsten bijwoont vertelt over zijn ervaringen. Samenvatting: een aangepaste oorlogstraining (no kidding) voor de journalisten, enorm kwaad en door Trump opgehitst publiek, mob-mentality, journalisten die in een vakje moeten blijven staan en die niet met de supporters mogen communiceren. Dat laatste is op zijn zachtst gezegd nogal ongebruikelijk bij presidentskandidaten, heel het doel is normaal gesproken nu juist om persaandacht te krijgen dus laat je graag de journalisten communiceren met de fans, hoewel het normaal is dat er een aangewezen persvak is (alvorens ik dat verwijt krijg) is het ongebruikelijk dat journalisten niet dat persvak mogen verlaten. Verder zijn er natuurlijk nog wat meer gevallen bekend van journalisten die slecht zijn behandeld tijdens die bijeenkomsten en van gewone mensen die slecht zijn behandeld tijdens die bijeenkomsten, het gaat echt niet alleen maar om slachtoffers die bewust een relletje kwamen veroorzaken.
Wat betreft Trump zijn beleid, dat kan enkel als delusional (waandenken?) worden omschreven. In januari verscheen er een advertentie van hem (gebruikt voor een primary of caucus) waarin hij doodleuk beweerde dat hij eventjes IS zal verslaan (:')), de olie van IS zal pakken en dat hij een muur zal bouwen tussen Mexico en de USA die de Mexicanen betalen. Als je echt gelooft dat dat allemaal zo simpeltjes kan werken dan houd je ofwel jezelf voor de gek ofwel het publiek voor de gek. Ik weet niet wat erger is in het geval van de nummer 1 presidentskandidaat van een van de twee grote partijen.
Kijk dit eens en bedenk je dan of het nuttig is om een muur te bouwen..quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:57 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja Trump lult lekker simpel en niet alijd even slim maar dat scoort toch in de USA. (en ook in NL laten we eerlijk zijn)
Kan Trump IS pakken? Ja waarom niet plus dat roepen alle overige kandidaten ook.
Kan hij hun olie pakken? Dat word al aardig gedaan door oa. de Russen maar als de US troepen aan de grond zet bij de olie velden dan is het snel gebeurd met de IS olie.
http://ig.ft.com/sites/2015/isis-oil/
Overigens wederom interessant om te zien dat er wederom een land kapot word gemaakt waar veel te halen is voor de USA, maar dit terzijde....
Kan hij een muur bouwen? Jazeker en laten we niet vergeten dat de andere kandidaten onvoorwaardelijk achter Israel staan die een enorme muur heeft gebouwd!
Het is en blijft een vreemde eend maar een land wat een filmster koos tot President (Reagan) verbaast mij niet meer.
Het hoeft niet per se (enkel) om het geld te gaan, het kan best dat ze hiermee ook nog even wat extra in de publiciteit willen laten hypen hoe het eraan toe gaat op Trump zijn bijeenkomsten, het is een feit dat hij daar geen vrienden maakt met de journalisten.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:48 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ach iemand probeert een slaatje hier uit te slaan. Lekker wat centjes eisen en Donald koopt het wel af.
Stelt niets voor maar wat wil je nu met de USA sue cultuur....
Battery is any unlawful offensive physical contact with another person, with or without his or her consent.
Het verschilt feitelijk ook niet veel van de wijze waarop mishandeling in het Nederlandse strafrecht wordt behandeld. Feitelijk gaat het daarbij om het opzettelijk toebrengen van letsel zonder specifieke beschrijving van wat letsel precies inhoudt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het hoeft niet per se (enkel) om het geld te gaan, het kan best dat ze hiermee ook nog even wat extra in de publiciteit willen laten hypen hoe het eraan toe gaat op Trump zijn bijeenkomsten, het is een feit dat hij daar geen vrienden maakt met de journalisten.
Die olie kan je misschien pakken maar als je denkt dat je het terrorisme effectief vermindert door met bommen te smijten dan heb je weinig begrepen van de dynamiek in deze regio en dan heb je blijkbaar in een grot geleefd aangezien de USA nog nooit zoveel met bommen heeft gesmeten als in 2015, ik gaf hier in de afgelopen weken nog een bron voor van de USAF zelf.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:57 schreef DUTCHKO het volgende:
Kan Trump IS pakken? Ja waarom niet plus dat roepen alle overige kandidaten ook.
Kan hij hun olie pakken? Dat word al aardig gedaan door oa. de Russen maar als de US troepen aan de grond zet bij de olie velden dan is het snel gebeurd met de IS olie.
Trump zelf is slecht in het bouwen of zelfs het laten bouwen maar dat doet er even weinig toe. Ja, die muur kan worden gebouwd, dat is het probleem niet. Het probleem is dat je er weinig van begrijpt als je denkt dat een muur illegale emigratie tegenhoudt. Tenzij je over heel de perimeter camera's en sensoren plaatst en je ervoor zorgt dat binnen elke sector in no time patrouilles kunnen zijn. Succes daarmee.quote:Kan hij een muur bouwen? Jazeker en laten we niet vergeten dat de andere kandidaten onvoorwaardelijk achter Israel staan die een enorme muur heeft gebouwd!
Ik ben het met je eens dat Reagan een aanfluiting was, ik kan niet het gevoel kwijtraken dat hij vooral een marionet was, het gezicht, van een groep andere mensen binnen de RP die in hem een geschikte persoon zagen om het visitekaartje te zijn (als acteur heb je een streepje voor bij zo'n verkiezingscampagne, het is immers je vak om jezelf te verkopen) van hun politieke ambities.quote:Het is en blijft een vreemde eend maar een land wat een filmster koos tot President (Reagan) verbaast mij niet meer.
Over interessante peilingen gesproken:quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:01 schreef Nintex het volgende:
Weer een interessante peiling
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De helft van de Amerikanen wil inmiddels een ban op Moslim migratie.
Dat snap ik dus ook nietquote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, zo kennen we Hillary Flipflop Rodham Clinton. Het lijkt me heel erg simpel, Hillary haar team heeft goed in de gaten dat:
- Sanders in de laatste debatten sterker werd en beter uit de verf kwam
- Hillary met een debat niets kan winnen (ze is bekend genoeg en haar standpunten zijn ook wel duidelijk) terwijl ze wel een uitglijder kan maken. Ze zou de eerste kandidate niet zijn wier kop het kost. Nu ja, zij zou wel de eerste kandidate zijn als vrouw maar dat is een ander verhaal.
Dus komt ze met een nogal slechte smoes om niet te debatteren. Sanders die onvriendelijk zou zijn.![]()
Het was slechts een van de vriendelijkste campagnes ooit tussen Hillary en Sanders. Wacht maar totdat ze het eventueel tegen Trump moet opnemen, gaat ze dan ook het debat uit de weg?
Hem werd nota bene verweten dat hij te lang te vriendelijk was.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:07 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook niet
Sanders niet vriendelijk?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Trump is momenteel een beetje over zijn piek heen ja. Hoewel hij wel vaker in dit soort situaties zat.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Over interessante peilingen gesproken:
http://www.politico.com/s(...)tical-stretch-221320
Gewoon campagne over en weer. Bernie voert natuurlijk campagne als de fatsoenlijke kandidaat. De recente handelingen van de Sanders campagne worden weer door de Clinton campagne aangegrepen om dat beeld in twijfel te trekken.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:07 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook niet
Sanders niet vriendelijk?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Over zijn piek heen? Op het hoogtepunt van zijn populariteit had hij een favorability rating van -20. Als dat zijn hoogtepunt is, dan worden het een vrij pijnlijke GE, als hij dat al haalt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:09 schreef Nintex het volgende:
[..]
Trump is momenteel een beetje over zijn piek heen ja. Hoewel hij wel vaker in dit soort situaties zat.
Ach ja, dan president Cruz en systematisch carpet bomben van het Midden Oosten.
De kandidaten zijn allemaal niet populair, maar dat maakt niet zo heel veel uit. Het maakt uit hoeveel republikeinen of democraten eind dit jaar komen opdagen. En al die Bernie hippies blijven thuis als hij niet de nominatie krijgt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Over zijn piek heen? Op het hoogtepunt van zijn populariteit had hij een favorability rating van -20. Als dat zijn hoogtepunt is, dan worden het een vrij pijnlijke GE, als hij dat al haalt.
Je fantaseert weer een hoop bij elkaar. Trump kan onder de eigen achterban op significant minder populariteit rekenen dan Clinton. Ook bestaat het electoraat natuurlijk niet uit slechts twee kampen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:14 schreef Nintex het volgende:
[..]
De kandidaten zijn allemaal niet populair, maar dat maakt niet zo heel veel uit. Het maakt uit hoeveel republikeinen of democraten eind dit jaar komen opdagen. En al die Bernie hippies blijven thuis als hij niet de nominatie krijgt.
Among Republicans, Trump’s numbers aren’t stellar, but they have been durable — even as the other GOP candidates have trained their fire on him. Polls earlier this month from CNN/ORC and Quinnipiac University show Trump’s overall favorability rating tanking, but the figures are virtually unchanged among Republicans: A little more than 60 percent view him favorably, and about a third have an unfavorable opinion of him.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Over interessante peilingen gesproken:
http://www.politico.com/s(...)tical-stretch-221320
Nee hoor, als het puntje bij paaltje komt dan stemmen ze liever op Hillary dan dat ze Trump of Cruz de president laten worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:14 schreef Nintex het volgende:
En al die Bernie hippies blijven thuis als hij niet de nominatie krijgt.
Wederom maak je aannames uit mijn naam welke ik niet heb gebezigd.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die olie kan je misschien pakken maar als je denkt dat je het terrorisme effectief vermindert door met bommen te smijten dan heb je weinig begrepen van de dynamiek in deze regio en dan heb je blijkbaar in een grot geleefd aangezien de USA nog nooit zoveel met bommen heeft gesmeten als in 2015, ik gaf hier in de afgelopen weken nog een bron voor van de USAF zelf.
[..]
Trump zelf is slecht in het bouwen of zelfs het laten bouwen maar dat doet er even weinig toe. Ja, die muur kan worden gebouwd, dat is het probleem niet. Het probleem is dat je er weinig van begrijpt als je denkt dat een muur illegale emigratie tegenhoudt. Tenzij je over heel de perimeter camera's en sensoren plaatst en je ervoor zorgt dat binnen elke sector in no time patrouilles kunnen zijn. Succes daarmee.
Het is nu niet dat je niet over een muur heen kan klimmen of een tunnel kan graven of zo. Er liggen nu al tunnels naar het schijnt.
[..]
Ik ben het met je eens dat Reagan een aanfluiting was, ik kan niet het gevoel kwijtraken dat hij vooral een marionet was, het gezicht, van een groep andere mensen binnen de RP die in hem een geschikte persoon zagen om het visitekaartje te zijn (als acteur heb je een streepje voor bij zo'n verkiezingscampagne, het is immers je vak om jezelf te verkopen) van hun politieke ambities.
Dat ook maar Hillary gebruikt het tegens als smoes om het debat te mijden omdat ze maar al te goed weet dat een uitglijder het grootste risico is voor haar kansen op de nominatie.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gewoon campagne over en weer. Bernie voert natuurlijk campagne als de fatsoenlijke kandidaat. De recente handelingen van de Sanders campagne worden weer door de Clinton campagne aangegrepen om dat beeld in twijfel te trekken.
Het is ook geen zware mishandeling of iets dergelijks. Het ironische is dat Breitbart één van de weinige uitgesproken pro-Trump media is.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:22 schreef Montov het volgende:
Ik vind het battery-verhaal ook niet zo spannend qua geweldadigheid, maar het is meer een kwestie van de leugenachtige ontkenningen vanuit het Trump-kamp. Die journaliste zei ook dat een oprecht excuus vanaf het begin dit allang een non-issue zou hebben gemaakt. Maar dit is meer journalistje pesten en denken dat je er mee weg komt.
Lieverd, ik maak geen aannames over jou, ik spreek in zijn algemeenheid en het had specifiek betrekking op Trump die duidelijk laat merken dat hij weinig begrijpt van allerlei politieke kwesties zoals terrorisme, geopolitiek en illegale emigratie. Indien jij zou denken dat je met een muur de illegale immigratie beduidend beperkt en dat dit de kosten van die muur + electronica + patrouilles waard is dan zou het ook voor jou gelden maar in tegenstelling tot wat jij suggereert heb ik niet verondersteld dat jij die aannames maakt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:23 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wederom maak je aannames uit mijn naam welke ik niet heb gebezigd.
Van alles kan maar de relevante vraag is of dat de kosten opwegen tegen de baten. Hoogstwaarschijnlijk niet. De vraag is verder of dat je dit tussen Mexico en de USA net zo gemakkelijk kan doen als tussen de USA en Canada en laten we eerlijk zijn, veel Americanen zijn best wel blij met die illegale Mexicanen, vooral die Americanen die tot de hoge middenklasse en de rijke klasse behoren.quote:Hier aan onze grens is helemaal niets maar het sterft er van de censors en camera's. Zet je een stap over de grens dan word je al snel opgepikt. Dus dat werkt prima en een muur maakt het nog moeilijker voor de rest.Plus lekker veel werkgelegenheid voor de Contracters aan de grens
De nominatie heeft vooral van doen met de vraag of hij die meerderheid aan delegates weet te bemachtigen. Zo niet, dan acht ik de Republikeinen gerust in staat om een ander te nomineren. Cruz is al hard bezig om de juiste delegates geselecteerd te krijgen zodat die in een tweede stemronde doodleuk voor hem gaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Among Republicans, Trump’s numbers aren’t stellar, but they have been durable — even as the other GOP candidates have trained their fire on him. Polls earlier this month from CNN/ORC and Quinnipiac University show Trump’s overall favorability rating tanking, but the figures are virtually unchanged among Republicans: A little more than 60 percent view him favorably, and about a third have an unfavorable opinion of him.
Voor nu lijkt hij nog veilig wat betreft de nominatie, de vraag is natuurlijk of dat die harde kern zich wat aantrekt van de negatieve ads (vrouwenhaat en zo).
Het kwam een beetje lullig je strot uit.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Lieverd, ik maak geen aannames over jou, ik spreek in zijn algemeenheid en het had specifiek betrekking op Trump die duidelijk laat merken dat hij weinig begrijpt van allerlei politieke kwesties zoals terrorisme, geopolitiek en illegale emigratie. Indien jij zou denken dat je met een muur de illegale immigratie beduidend beperkt en dat dit de kosten van die muur + electronica + patrouilles waard is dan zou het ook voor jou gelden maar in tegenstelling tot wat jij suggereert heb ik niet verondersteld dat jij die aannames maakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |