Dezelfde logica kun je toepassen op jonge mensen en liberals vanuit het perspectief van Sanders natuurlijk. Ik weet dat het er niet in wil dat de ideeën van Sanders lang niet bij iedereen tot groot enthousiasme leiden, maar dat lijkt toch echt het geval te zijn.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens hoor. Het wordt alleen wel een hele lastige strijd als zo'n grote groep al heeft besloten voor die ene kandidaat te gaan. Maar goed, dit was een voordeel voor Obama wat Sanders niet heeft, hij kreeg vrijwel automatisch hun stem. Obama was echt 'zwart' en niet 'erezwart' (Reddit-blogger).
De wens is de vader van de gedachte, zullen we maar zeggen. Als er meer peilingen komen van die staten, dan hebben we wel een aardig beeld. De forecasts zijn vrij betrouwbaar gebleken.quote:[..]
Ik verwacht stiekem dat Sanders in Californië goed gaat scoren en dat hij in Pennsylvania een relatief grote opkomst kan veroorzaken (het verhaal van de likely voters) gezien de lange geschiedenis van economische problemen in die staat (al voor de crisis was het daar lastig voor net afgestudeerde hoogopgeleide mensen met een forse studieschuld om een baan te krijgen), misschien overschat ik het liberalisme in die staat maar we zullen het wel zien.
Fair enough.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:58 schreef Monolith het volgende:
De wens is de vader van de gedachte, zullen we maar zeggen.
Volgens mij praten we langs elkaar heen maar ik weet niet precies waarquote:Op maandag 28 maart 2016 16:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat je het helemaal begrijpt. Het zijn losstaande verkiezingen. Voor elke individuele senator worden aparte verkiezingen gehouden. Een president of kandidaat van dezelfde partij kan een positieve of juist negatieve impact hebben op een kandidaat voor een positie in de senaat. Je ziet nu al dat veel Republikeinse kandidaten daar zich distantiëren van Trump. De man is natuurlijk vreselijk impopulair onder het gehele electoraat.
Dit is wat ik bedoelde idd, maar dan vooral op basis van gevoel, het is tof om er getallen bij te zienquote:Op maandag 28 maart 2016 16:54 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Als het gat tussen Trump en Cruz groot blijft dan lijkt me het inderdaad waanzin om niet voor Trump te gaan, als het gat klein is dan zou ik de gok wagen als GOP zijnde.
Volgens Bloomberg:
A Bloomberg Politics national poll shows 63 percent of those who have voted in this year’s Republican primaries and caucuses, or plan to do so, back the billionaire’s view of the nominating process and think the person with the most delegates should win, even if he lacks a majority.
[ afbeelding ]
Maar het grootste probleem is natuurlijk tijdens de General Election:
Sixty percent of Americans view the GOP unfavorably, easily the highest level recorded in the poll since it was started in September 2009. The Democratic Party, in contrast, is viewed negatively by 43 percent.
http://www.bloomberg.com/(...)-stop-trump-im5c37sf
Dat bedoel ik deels, maar het gaat ook om alle senaatsraces die tegelijk met de presidentsverkiezingen zijn in november.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:04 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Volgens mij praten we langs elkaar heen maar ik weet niet precies waar
Ik had het over wat de partij zou doen wanneer Trump niet de meerderheid van de delegates haalt maar wel een enorm verschil heeft met Cruz. Het pushen van Cruz over Trump zou dan kunnen veroorzaken dat bij de presidentsverkiezing een grote hoeveelheid republikeinen uit onvrede thuisblijft.
Bedoel jij dat dat idd het geval kan zijn, dat de partij dat verlies voor lief neemt om bij latere verkiezingen een betere kans te hebben?
Sorry als dat niet is wat je bedoelt, ik ben niet dom aan het doen ik begrijp het echt niet helemaal
Ok helder, thanks.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat bedoel ik deels, maar het gaat ook om alle senaatsraces die tegelijk met de presidentsverkiezingen zijn in november.
Het grootste nachtmerriescenario voor de Republikeinen is natuurlijk een Democratische president met een meerderheid in het congres.
Hmm Bernie scoort slechter hier dan ik verwachtte. Misschien omdat ik in een Bernie bolwerk woon...quote:Op maandag 28 maart 2016 17:46 schreef Monolith het volgende:
Inmiddels ook weer wat Democratische peilingen voor Californië:
California Democratic Presidential Primary
LA Times
Clinton 47, Sanders 36
Clinton +11
Wauw, dus ook nog 17 procent undecided omdat het een closed primary is?quote:Op maandag 28 maart 2016 17:46 schreef Monolith het volgende:
Inmiddels ook weer wat Democratische peilingen voor Californië:
California Democratic Presidential Primary
LA Times
Clinton 47, Sanders 36
Clinton +11
Californië is inderdaad nog vrij ver weg, maar het is niet ongebruikelijk dat er ook een week voor de primaries nog steeds gewoon 10% of meer undecideds zijn.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:07 schreef Belabor het volgende:
[..]
Wauw, dus ook nog 17 procent undecided omdat het een closed primary is?
Dat kan nog een gigantisch verschil maken in de uiteindelijke uitslag.
Californië is dan ook nog vrij ver weg, natuurlijk.
Californie is semi-closed, dwz independents mogen stemmen maar Republikeinen niet. Het aantal undecideds heeft daar weinig mee te maken.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:07 schreef Belabor het volgende:
[..]
Wauw, dus ook nog 17 procent undecided omdat het een closed primary is?
Dat kan nog een gigantisch verschil maken in de uiteindelijke uitslag.
Californië is dan ook nog vrij ver weg, natuurlijk.
Ach dagelijks worden er tientallen mensen afgeknald in de US. Niets bijzonders.quote:Op maandag 28 maart 2016 21:11 schreef Monolith het volgende:
Er schijnt iets aan de hand te zijn bij de US Capitol:
https://www.washingtonpos(...)270a1ca31_story.html
Bedankt Hans.quote:Op maandag 28 maart 2016 22:45 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ach dagelijks worden er tientallen mensen afgeknald in de US. Niets bijzonders.
Ach, de reacties (+-500) zijn inmiddels maar gesloten, omdat men daar toch ietwat anders over denkt dan de schrijfster van dit broddelwerkje. Dat ze nooit gepakt is, wil niet zeggen dat er zich wat schimmige zaken hebben voorgedaan. Sowieso werkt justitie op dat gebied anders voor de gewone persoon dan voor mensen zoals Hillary. Waarschijnlijk komt ze ook wel weer ongehavend uit het E-mail gebeuren. Maar je houdt mensen niet voor de gek.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:11 schreef Monolith het volgende:
Nog een artikel van Jill Abramson in the Guardian waarin ze stelt dat Clinton onterecht als oneerlijk wordt beschouwd:
http://www.theguardian.co(...)arency-jill-abramson
Lekker belangrijk; de Green Party gaat nergens komen. Ze zijn niet goed georganiseerd en missen iemand die ze over de grens tilt om financiële middelen te krijgen. Daarnaast krijgen ze vrijwel 0 media aandacht. Allemaal redenen dat Sanders onder de vlag van de Democraten uitkomt.quote:
Niet alleen daar, speelde zoiets ook niet in North Carolina? Ik meen dat zelfs Hollywood kritiek leverde. Al was dat meer LGBT rechten in het algemeen.quote:Op maandag 28 maart 2016 21:28 schreef Monolith het volgende:
In Georgia hebben feitelijk grote bedrijven de gouverneur gedwongen om verkapte homodiscriminatiewetgeving te vetoen:
http://www.nytimes.com/20(...)of-gay-marriage.html
Ach, reacties op internetartikelen lees ik eigenlijk nooit. Maar de strekking is ook niet zozeer dat ze 'nooit gepakt is'. Het gaat er meer omdat het altijd niet veel meer dan insinuaties en verdachtmakingen zijn. 'Volg het geld' is zo'n obsessie geworden van sommige mensen dat enkel donaties al voldoende zijn om iemand verdacht te maken.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:07 schreef drexciya het volgende:
[..]
Ach, de reacties (+-500) zijn inmiddels maar gesloten, omdat men daar toch ietwat anders over denkt dan de schrijfster van dit broddelwerkje. Dat ze nooit gepakt is, wil niet zeggen dat er zich wat schimmige zaken hebben voorgedaan. Sowieso werkt justitie op dat gebied anders voor de gewone persoon dan voor mensen zoals Hillary. Waarschijnlijk komt ze ook wel weer ongehavend uit het E-mail gebeuren. Maar je houdt mensen niet voor de gek.
Het speelt in meerdere staten inderdaad. In Indiana was er geloof ik al dergelijke wetgeving ingevoerd, maar vanwege de economische impact weer teruggedraaid.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:10 schreef drexciya het volgende:
[..]
Niet alleen daar, speelde zoiets ook niet in North Carolina? Ik meen dat zelfs Hollywood kritiek leverde. Al was dat meer LGBT rechten in het algemeen.
Klopt. Een heel stel conventions dat toen al een boycot klaar had en naar een andere staat zou verhuizen. Zo las ik van het weekend dat een The Walking Dead en dergelijke mogelijk uit Georgia zouden kunnen verdwijnen, met nog een hele waslijst van andere studios/bedrijven die daar filmen.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het speelt in meerdere staten inderdaad. In Indiana was er geloof ik al dergelijke wetgeving ingevoerd, maar vanwege de economische impact weer teruggedraaid.
De gouverneur had dan ook al een maand geleden aangegeven dat hij waarschijnlijk de wet zou vetoën. Disney en alle andere bedrijven kwamen van de week ineens aanzetten met hun boycot, omdat het relatief veilig is. De gouverneur staat erom bekend dat hij conservatief is, maar vooral business orientated is. Dus met de dreigementen in andere staten, was dit een zekerheidje.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:42 schreef OMG het volgende:
[..]
Klopt. Een heel stel conventions dat toen al een boycot klaar had en naar een andere staat zou verhuizen. Zo las ik van het weekend dat een The Walking Dead en dergelijke mogelijk uit Georgia zouden kunnen verdwijnen, met nog een hele waslijst van andere studios/bedrijven die daar filmen.
Wellicht is er wat rekenwerk te doen:quote:Op maandag 28 maart 2016 22:46 schreef Kaas- het volgende:
Wat duurt het lang in Washington. Waarom? Van de 101 delegates zijn er pas 34 verdeeld tussen Clinton en Sanders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |