abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 april 2016 @ 10:39:56 #126
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_161345843
Heb laatst ook iets gelezen over jonge Amerikanen die steeds minder religieus of gelovig worden.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  maandag 11 april 2016 @ 10:42:21 #127
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161345887
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 23:37 schreef PSVCL het volgende:

De aanslagen ( als het geen false flag operaties waren)
De false flag theorieen worden hier besproken:

BNW / False Flag? Brussel #5

:)

quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 23:37 schreef PSVCL het volgende:

zijn een gevolg van de jaren langen bomaanslagen in het midden oosten waar Europa ook aan meedoet.
Het is ieg zo dat ISIS is ontstaan uit diverse mensen uit Saddam Hoesseins Ba'ath-partij. Dus ja, of het hele drama in Syrie zou hebben plaatsgehad zonder de door ons gesteunde Amerikaanse inval in Irak is inderdaad een legitieme vraag.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 11 april 2016 @ 10:43:24 #128
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161345907
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 10:39 schreef GrumpyFish het volgende:
Heb laatst ook iets gelezen over jonge Amerikanen die steeds minder religieus of gelovig worden.
De secularisering van de VS is inderdaad in volle gang. Wel duidelijk later dan in bijvoorbeeld West-Europa, maar het gebeurt nu toch echt.
  maandag 11 april 2016 @ 11:08:45 #129
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161346281
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 09:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Iedereen is een potentiėle atheļst/gelovige. Als wij het minder goed zouden hebben, zouden er in Nederland ook een boel meer gelovigen zijn.
Ik denk ook dat armoede inderdaad eerder een oorzaak dan een gevolg is van religiositeit. Maar het is erg lastig om dat hard te maken.
pi_161347040
Hier in Nederland is het in ieder geval zo dat de islam meer vanuit tribalisme komt dan vanuit economische achterstand. Ik weet in ieder geval van een aantal Marokkaanse jongeren die behoorlijk succesvol hadden kunnen zijn maar door hun familie (broers/neven) uit dat traject gehaald zijn.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_161348028
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 09:41 schreef laforest het volgende:

[..]

Een jaar filosofie-research.
Kun je wat specifieker zijn? Dit zegt me niet zoveel.
  maandag 11 april 2016 @ 12:50:03 #132
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161348100
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 12:45 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Kun je wat specifieker zijn? Dit zegt me niet zoveel.
Het lijkt me hier behoorlijk off topic, maar om er toch 1 ding over te zeggen: ik denk niet dat vrije wil en het wel/niet gedetermineerd zijn van wat er in het universum gebeurt ook maar iets met elkaar te maken hebben.

Dat is een wat eigenaardig idee dat mensen hebben.. dat als hun wil werkelijk vrij is het onbepaald moet zijn wat zij in de toekomst zullen gaan beslissen. Het lijkt mij onzin. Het ontbreekt in elk geval aan argumenten daarvoor.
  maandag 11 april 2016 @ 14:32:21 #133
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161349799
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 12:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het lijkt me hier behoorlijk off topic, maar om er toch 1 ding over te zeggen: ik denk niet dat vrije wil en het wel/niet gedetermineerd zijn van wat er in het universum gebeurt ook maar iets met elkaar te maken hebben.

Dat is een wat eigenaardig idee dat mensen hebben.. dat als hun wil werkelijk vrij is het onbepaald moet zijn wat zij in de toekomst zullen gaan beslissen. Het lijkt mij onzin. Het ontbreekt in elk geval aan argumenten daarvoor.
Het lijkt me zelfs behoorlijk vreemd als het daadwerkelijk 'random' zou zijn. Je verwacht op zijn minst enige bepaaldheid, niet?

Zie ook:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Demon_van_Laplace

Verder idd: offtopic :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_161350313
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 14:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het lijkt me zelfs behoorlijk vreemd als het daadwerkelijk 'random' zou zijn. Je verwacht op zijn minst enige bepaaldheid, niet?

Zie ook:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Demon_van_Laplace

Verder idd: offtopic :P
LaPlace zijn demon is gewoon onzin, sorry. Maar ja, off topic.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  dinsdag 12 april 2016 @ 08:52:03 #135
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_161368129
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_161527919
quote:
Gebeurde dit maar vaker, het aangeven van verdachte situaties... Kan je een hoop ellende mee voorkomen. Onschuldige burgers doden die helemaal niets met je eigen oorlogje tegen de 'grote boze rulers' te maken hebben, zal het nooit begrijpen.
pi_161670323
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Niet mijn OP.
Klopt. Die was namelijk van mij. Ondertussen is mijn mening bijgesteld. Ik heb er veel over nagedacht. En toen kwam Brussel er nog eens tussendoor.
Maar ik ben er voor mezelf uit.
Ik heb veel met moslims te maken op mijn werk. Zijn gewone mensen. Helemaal niks mis mee. Harde werkers en werken goed samen in een team. Ik kan er moeilijk wat van vinden. Ze zijn ook erg serieus in hun geloof en dat waardeer ik en zij zijn tegen alle geweld. Ik kan het goed met ze vinden.
Die gasten die Parijs en Brussel opbliezen zijn idioten. Heeft niets met godsdienst te maken. Jammer dat ze dat wel als argument noemen, maar dat is het helemaal niet. Volslagen gekken. Mafkezen van de bovenste orde. Compleet de weg kwijt. Deze gekken hebben ook niets te maken met de reguliere moslim-gemeenschap die wel goed zijn geloof doet.
Jammer dat een stel opgeblazen idioten de naam verpesten van goedwillende mensen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_161670738
Er is ook nog een verschil tussen mate van religiositeit (aantal burgers dat gelooft) en de mate van invloed er van op bepaalde aspecten binnen een maatschappij. Dat is o.a. afhankelijk van hoe een maatschappij is opgezet; seculier, democratisch, trias politica, etc. En of die opzet samen kan gaan met een bepaalde mate van religiositeit is ook weer afhankelijk van welke religie(s) het betreft.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2016 12:47:03 ]
pi_161670859
Er zijn tal van correlaties te vinden:

Vrouwen mogen om interpretatie van boek van religie x niet werken, rijden, etc = kleinere arbeidsgroep, minder wetenschappers: lagere benutting van talent
5 maal per dag moeten bidden om interpretatie van boek van religie x = minder tijd over om te werken
Afgesloten denksysteem = dood van creativiteit, afwezigheid filosofie (en al dat wat daar uit voort kan komen), wens te onderzoeken, etc

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2016 12:50:45 ]
pi_161670930
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 12:28 schreef Sigaartje het volgende:

[..]
Ik heb veel met moslims te maken op mijn werk. Zijn gewone mensen. Helemaal niks mis mee. Harde werkers en werken goed samen in een team. Ik kan er moeilijk wat van vinden. Ze zijn ook erg serieus in hun geloof en dat waardeer ik en zij zijn tegen alle geweld. Ik kan het goed met ze vinden.
Die gasten die Parijs en Brussel opbliezen zijn idioten. Heeft niets met godsdienst te maken. Jammer dat ze dat wel als argument noemen, maar dat is het helemaal niet. Volslagen gekken. Mafkezen van de bovenste orde. Compleet de weg kwijt. Deze gekken hebben ook niets te maken met de reguliere moslim-gemeenschap die wel goed zijn geloof doet
Jammer dat een stel opgeblazen idioten de naam verpesten van goedwillende mensen.
Denk jij hier tussen neus en lip door even te kunnen beweren dat je weet wat de goede wijze van de islam naleven is?
pi_161671578
quote:

[..]

Die gasten die Parijs en Brussel opbliezen zijn idioten. Heeft niets met godsdienst te maken. Jammer dat ze dat wel als argument noemen, maar dat is het helemaal niet.
Het heeft zoveel met godsdienst te maken.
quote:
Volslagen gekken. Mafkezen van de bovenste orde. Compleet de weg kwijt. Deze gekken hebben ook niets te maken met de reguliere moslim-gemeenschap die wel goed zijn geloof doet.
Tsja. De goedwillende mensen staat het natuurlijk vrij om zichzelf geen moslim meer te noemen met oog op de negatieve associaties.
Conscience do cost.
pi_161673241
quote:
Klopt. Die was namelijk van mij. Ondertussen is mijn mening bijgesteld. Ik heb er veel over nagedacht. En toen kwam Brussel er nog eens tussendoor.
Ik heb veel met moslims te maken op mijn werk. Zijn gewone mensen. Helemaal niks mis mee. Harde werkers en werken goed samen in een team. Ik kan er moeilijk wat van vinden.

Ze zijn ook erg serieus in hun geloof en dat waardeer ik en zij zijn tegen alle geweld. Ik kan het goed met ze vinden.
Die gasten die Parijs en Brussel opbliezen zijn idioten. Heeft niets met godsdienst te maken. Jammer dat ze dat wel als argument noemen, maar dat is het helemaal niet. Volslagen gekken. Mafkezen van de bovenste orde. Compleet de weg kwijt. Deze gekken hebben ook niets te maken met de reguliere moslim-gemeenschap die wel goed zijn geloof doet.
Je blaast jezelf niet op als je niet geloofd dat je daarvoor beloond wordt, en dat is precies wat een bepaalde uitleg van religie doet.

Daarentegen is het veel te kort door de bocht om alleen terrorisme als probleem van religie te zien. Terrorisme is de extreemste vorm, maar er zijn nog zoveel andere uitingen van allerlei niveau die net zo polariserend en onwenselijk zijn.
Dat de mensen waar jij het over hebt hier niet actief mee bezig zijn, prima. Maar als puntje bij paaltje komt steunen ze wel hun moslimbroeders tegen de andersdenkenden.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 24 april 2016 @ 14:43:59 #143
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161673315
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 14:40 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je blaast jezelf niet op als je niet geloofd dat je daarvoor beloond wordt, en dat is precies wat een bepaalde uitleg van religie doet.
Het onderstreepte is cruciaal.

quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 14:40 schreef truthortruth het volgende:

Daarentegen is het veel te kort door de bocht om alleen terrorisme als probleem van religie te zien. Terrorisme is de extreemste vorm, maar er zijn nog zoveel andere uitingen van allerlei niveau die net zo polariserend en onwenselijk zijn.
Dat de mensen waar jij het over hebt hier niet actief mee bezig zijn, prima. Maar als puntje bij paaltje komt steunen ze wel hun moslimbroeders tegen de andersdenkenden.
Want alle moslims geven er die uitleg aan? Het is mij eerlijk gezegd een raadsel hoe je tot deze conclusie komt. Kun je dat uitleggen?
  zondag 24 april 2016 @ 14:44:40 #144
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161673328
quote:

[..]

^O^
  zondag 24 april 2016 @ 14:49:22 #145
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161673426
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 12:53 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Denk jij hier tussen neus en lip door even te kunnen beweren dat je weet wat de goede wijze van de islam naleven is?
'Correct' en 'goed' zijn natuurlijk verschillende dingen. :)

Wat de juiste interpretatie is kunnen we hier weinig over zeggen. Maar we kunnen best van mening zijn dat de ene interpretatie wenselijker is dan de andere.

Het soort interpretatie dat zegt dat alle geweld verkeerd is is duidelijk wenselijker dan het soort interpretatie dat zegt dat ongelovigen moeten worden uitgemoord. Lijkt me duidelijk.
  zondag 24 april 2016 @ 15:30:58 #146
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161674244
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 14:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

'Correct' en 'goed' zijn natuurlijk verschillende dingen. :)

Wat de juiste interpretatie is kunnen we hier weinig over zeggen. Maar we kunnen best van mening zijn dat de ene interpretatie wenselijker is dan de andere.
Maar ze zijn allemaal even onzinnig. Dus wat wil je hier concreet mee zeggen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 24 april 2016 @ 15:32:20 #147
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161674278
quote:
7s.gif Op zondag 24 april 2016 15:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar ze zijn allemaal even onzinnig. Dus wat wil je hier concreet mee zeggen?
Dat ik persoonlijk het soort interpretatie dat pleit voor geweldloosheid prettiger vind dan het soort interpretatie dat stelt dat ongelovigen moeten worden vermoord. Lijkt me helder.
  zondag 24 april 2016 @ 15:33:27 #148
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161674300
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 15:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat ik persoonlijk het soort interpretatie dat pleit voor geweldloosheid prettiger vind dan het soort interpretatie dat stelt dat ongelovigen moeten worden vermoord. Lijkt me helder.
Ik vind ze allebei even onprettig.
  zondag 24 april 2016 @ 15:34:04 #149
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161674314
quote:
14s.gif Op zondag 24 april 2016 15:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik vind ze allebei even onprettig.
Dat kan. Nogal een idioot standpunt in mijn ogen, maar dat kan.
  zondag 24 april 2016 @ 15:38:47 #150
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161674428
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 15:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat kan. Nogal een idioot standpunt in mijn ogen, maar dat kan.
De vraag is natuurlijk of dit allemaal relevant is. Wat jij persoonlijk vindt van alle duizenden interpretaties zal de gemiddelde islamitische terrorist niet uitmaken natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')