abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160925641
De Republikeinse kandidaten

Ted Cruz - Texas
Ted Cruz presidential campaign, 2016

John Kasich - Ohio
John Kasich presidential campaign, 2016

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Rick Perry
Scott Walker
Bobby Jindal
Lindsey Graham
George Pataki
Mike Huckabee
Rand Paul
Rick Santorum
Carly Fiorina
Chris Christie
Jim Gilmore
Jeb Bush
Ben Carson
Marco Rubio

De Democratische kandidaten

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

Bernie Sanders - Vermont
Bernie Sanders presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Lincoln Chafee
Jim Webb
Lawrence Lessig
Martin O'Malley

Poll: Op welke republikein zou jij stemmen?
Jeb Bush
Ben Carson
Chris Christie
Ted Cruz
Carly Fiorina
Jim Gilmore
Lindsey Graham
Mike Huckabee
Bobby Jindal
John Kasich
George Pataki
Rand Paul
Rick Perry
Marco Rubio
Rick Santorum
Donald Trump
Scott Walker
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke democraat zou jij stemmen?
Lincoln Chafee
Hillary Clinton
Martin O'Malley
Bernie Sanders
Jim Webb
Lawrence Lessig
Joe Biden
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.

Game on. *O* .
  vrijdag 25 maart 2016 @ 00:28:34 #2
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_160925652
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 00:22 schreef L3gend het volgende:

[..]

Dat Clinton meer aandacht krijgt is ook logisch, zij is de frontrunnter, in elk land krijgt de frontrunner de meeste aandacht. Het verschil tussen Trump en de rest is overigens veel schrijnender.

Ik heb het niet alleen over gevoel, maar vooral over ervaren en bewezen. De Clintons hebben bewezen in de ogen van de AA dat ze goede dingen hebben gedaan voor hun gemeenschap, terwijl ze dat niet van Sanders hebben.. Als jij een keuze hebt tussen iemand die bewezen heeft en waar je goede ervaring hebt of iemand die mooie woorden spreekt, maar waar jij nog niet hebt ervaren. Dan kiezen de meeste voor het eerste.

De jongeren die op Sanders stemmen, hebben de ervaringen van Clintons niet gehad en geloven eerder de mooie woorden van Sanders dan die van Clinton.

Als je maar 15% stemmen van de zwarte gemeenschap in het zuiden pakt, dan doe je iets niet goed, en dan moet je niet naar andere wijzen. (wat overigens alleen maar tegenwerkt)
Sorry maar dat is het argument niet, we hebben het niet over een gevoel van 17-25 jaar geleden, maar over de situatie nu. Daar uit blijkt dat de AA er niet beter op geworden zijn.

We hebben het over geïnformeerd zijn. Dus wat weten ze nu. Wat zijn nu de statistieken en de ideeën voor de toekomst. Die van Sanders zijn beter dan die van Clinton.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 00:30:07 #3
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_160925663
Een reddit user aanhalen trouwens? Anekdotisch bewijs is ineens genoeg als jij het aandraagt, maar niet als ik het doe?
pi_160925676
Overigens kijken de meeste hier allemaal vanuit blanke (Europese) perspectief op Sanders, om goed te kunnen snappen waarom Sanders het onder minorities en met name AA het slecht doet, moeten jullie vanuit die perspectief kijken. En niet met goedkope argumenten komen dat iedereen die niet op Sanders stemmen, dat ze slecht geinformeerd zijn of tegen hun eigen belang stemmen.

Als ik vanuit mijn Amerikaanse perspectief naar de Nederlandse politiek kijk, dan snap ik ook sommige dingen ook niet waarom jullie zo of zo gestemd hebben. Maar als ik in Nederland zou zijn, dan zou alles veel logischer zijn.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 00:32:30 #5
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_160925690
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 00:31 schreef L3gend het volgende:
Overigens kijken de meeste hier allemaal vanuit blanke (Europese) perspectief op Sanders, om goed te kunnen snappen waarom Sanders het onder minorities en met name AA het slecht doet, moeten jullie vanuit die perspectief kijken. En niet met goedkope argumenten komen dat iedereen die niet op Sanders stemmen, dat ze slecht geinformeerd zijn of tegen hun eigen belang stemmen.

Als ik vanuit mijn Amerikaanse perspectief naar de Nederlandse politiek kijk, dan snap ik ook sommige dingen ook niet waarom jullie zo of zo gestemd hebben. Maar als ik in Nederland zou zijn, dan zou alles veel logischer zijn.
Goed hier zeg je dus niets, behalve dat blanken Europeanen hun mond moeten houden.

Kan je ook een reactie geven op de dingen die ik zeg en de bronnen die ik aandraag, of ga je alles gewoon negeren?
  vrijdag 25 maart 2016 @ 00:35:23 #6
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_160925717
Zal het even simpel zeggen.

Johan Cruijf was een goede voetballer, ondanks dat dat twintig jaar geleden is, vinden we Jordi Cruijf ook een goede voetballer.

Daarmee zijn we een geinformeerde stemmer, dus stemmen we als geïnformeerde stemmer op Clinton.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 00:39:18 #7
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160925762
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 00:31 schreef L3gend het volgende:

Ok maar misschien dat de zwarten eens beter moeten gaan kijken wie de Clintons zijn.
En dat kan je makkelijk vinden op het Internet.
Je word er niet vrolijker van in ieder geval.
pi_160925813
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 23:41 schreef L3gend het volgende:

[..]

Geloviger en conservatiever is maar een factor.
Belangrijkste factor is dat de zwarte gemeenschap zich vertrouwd voelen bij de Clintons, ze hebben goede herinneringen gehad in de jaren van Bill Clinton en ook terecht omdat de Clinton ook voor hun inzette.
Als men het over racistisch heeft dan is het benoemen van gemeenschappen op basis van huidskleur die naar een bepaalde kandidaat te tunnellen zijn wel een beetje wat onder de noemer valt. De blanke kiezers worden veel meer als individueen gezien en bij de 'zwarte' kiezers doet men net alsof het een hechte groep is die unaniem besluit waar ze voor gaan. Terwijl het gewoon Engels sprekende Amerikanen zijn die net zo politiek bewust zijn als iedereen. Er zitten donkere kiezers bij iedere kandidaat, zelfs bij Trump.

Peilen is daarbij ook erg moeilijk. Maurice de Hond zat er met de laatste peiling voor de NL verkiezingen volledig naast. De meeste mensen zweven nog of gaan ineens per week wat anders kiezen, terwijl ze zich in het stemhokje ineens bedenken en toch maar voor de oude keuze gaan.

De Latinos zijn wat dat betreft wel een beetje een buitenbeetje. Maar dat komt hoofdzakelijk omdat ze Spaans spreken. En ze vormen door dat taalverschil wel degelijk een aparte gemeenschap. Een beetje zoals de Friezen in een ver verleden waren. Die zoeken vaak wel eentje die wat dichter bij de gemeenschap staat en hun belangen daarbij behartigd. Trump liet Jorge Ramos verwijderen, een bekende journalist onder de latinos. Dat heeft 'm al veel potentiele stemmers gekost.

quote:
Andere belangrijke factoren is dat Obama zeer populair is en Clinton staat eenmaal dichterbij Obama dan Sanders.
Clinton wil Obamacare voortzetten, daar ben ik ook wel voor. Maar Obama staat niet al te ver van Sanders af en Biden prees Sanders een paar maanden geleden nog. Het democratische veld is niet zo verdeeld als de GOP
  vrijdag 25 maart 2016 @ 00:53:15 #9
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_160925852
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 00:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Peilen is daarbij ook erg moeilijk. Maurice de Hond zat er met de laatste peiling voor de NL verkiezingen volledig naast.
Net als alle andere peilingen. De hond doet het hetzelfde als de rest qua kwaliteit.
pi_160925856
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 00:39 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ok maar misschien dat de zwarten eens beter moeten gaan kijken wie de Clintons zijn.
Juist die neerbuigende houding van Sanders en fans tegen de gekleurde Amerikanen breekt hen op.
pi_160925894
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 00:32 schreef Tweek het volgende:

[..]

Goed hier zeg je dus niets, behalve dat blanken Europeanen hun mond moeten houden.

Kan je ook een reactie geven op de dingen die ik zeg en de bronnen die ik aandraag, of ga je alles gewoon negeren?
Ik zeg niet dat blanke europeanen niet mogen meepraten, maar jullie projecteren alles vanuit jullie perspectief, terwijl er meerdere perspectieven er zijn. En ik mag daar toch tegengas geven.

Tuurlijk speelt het verleden een belangrijke rol in de politiek. Het verleden geeft de bewezen prestaties aan en dat mag best een rol spelen. Je kan natuurlijk ook puur naar de programmapunten kijken en daar je oordeel geven, Maar je weet van te voren dat bij de meeste kandidaten maar een klein deel gerealiseerd gaat worden in de komende 4-8 jaar, dan kijk je naar iemands trackrecord om te kijken hoe en wat ze allemaal gerealiseerd hebben. Een werkgever kijkt toch ook naar de CV van een sollicitant.

Over media-aandacht, ja Clinton heeft meer media aandacht gehad, maar dat waren zeker niet allemaal positief. Maar het is ook logisch dat Clinton tot nu toe meer aandacht heeft gekregen. Zij is de frontrunner, en wordt ook dus het meest aangevallen
pi_160925920
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 00:39 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Misschien hebben ze dat gedaan, en oordelen ze het anders.Ik weet het niet. Dit filmpje gaat mijn stemgedrag niet veranderen zou ik zeggen
  vrijdag 25 maart 2016 @ 01:02:27 #13
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_160925931
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 00:57 schreef L3gend het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat blanke europeanen niet mogen meepraten, maar jullie projecteren alles vanuit jullie perspectief, terwijl er meerdere perspectieven er zijn. En ik mag daar toch tegengas geven.

Tuurlijk speelt het verleden een belangrijke rol in de politiek. Het verleden geeft de bewezen prestaties aan en dat mag best een rol spelen. Je kan natuurlijk ook puur naar de programmapunten kijken en daar je oordeel geven, Maar je weet van te voren dat bij de meeste kandidaten maar een klein deel gerealiseerd gaat worden in de komende 4-8 jaar, dan kijk je naar iemands trackrecord om te kijken hoe en wat ze allemaal gerealiseerd hebben. Een werkgever kijkt toch ook naar de CV van een sollicitant.

Over media-aandacht, ja Clinton heeft meer media aandacht gehad, maar dat waren zeker niet allemaal positief. Maar het is ook logisch dat Clinton tot nu toe meer aandacht heeft gekregen. Zij is de frontrunner, en wordt ook dus het meest aangevallen
Ik vind het leuk dat je afleid aan mijn posts dat ik blank ben. Kan je stoppen met het voor mij te spreken?

Nogmaals we hadden het over geïnformeerd zijn. Jij zegt dat de groep het wel is, want ze houden van Clinton, ik zeg dat ze het niet zijn omdat we 20 jaar verder zijn. Je hebt nog geen één argument daar tegen gegeven.

Media aandacht zorgt voor bekendheid, of het slecht is of niet. Sanders heeft een probleem met bekend zijn. Maar hij kan niet op tegen de gratis aandacht die Clinton krijgt. Frontrunner of niet.

Was Trump vanaf het begin een frontrunner volgens jou?
pi_160925958
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 01:02 schreef Tweek het volgende:

[..]

Ik vind het leuk dat je afleid aan mijn posts dat ik blank ben. Kan je stoppen met het voor mij te spreken?

Nogmaals we hadden het over geïnformeerd zijn. Jij zegt dat de groep het wel is, want ze houden van Clinton, ik zeg dat ze het niet zijn omdat we 20 jaar verder zijn. Je hebt nog geen één argument daar tegen gegeven.

Media aandacht zorgt voor bekendheid, of het slecht is of niet. Sanders heeft een probleem met bekend zijn. Maar hij kan niet op tegen de gratis aandacht die Clinton krijgt. Frontrunner of niet.

Sanders was vanaf het begin de underdog. Niet zo gek dat die minder aandacht krijgt. Snap dat gehuil niet zo.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 01:08:15 #15
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_160925971
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 01:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Sanders was vanaf het begin de underdog. Niet zo gek dat die minder aandacht krijgt. Snap dat gehuil niet zo.
En wederom niet in gaan op argumenten die laten zien dat je ongelijk hebt.

Dus de dood geverfde winnaar moet ook de meeste media aandacht krijgen. Waarom zou je nog een verkiezing houden? Maak Clinton gewoon gelijk de Keizerin van de VS.
pi_160925990
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 01:08 schreef Tweek het volgende:

[..]

Dus de dood geverfde winnaar moet ook de meeste media aandacht krijgen. Waarom zou je nog een verkiezing houden? Maak Clinton gewoon gelijk de Keizerin van de VS.
Beetje flauw weer dit...
Binnen haar partij was Clinton overduidelijk favoriet, en dat maakt ze ook waar. Het is goed dat er een tegenstander was maar helaas heeft die nooit echt serieus kans gemaakt.
pi_160925993
quote:

[..]

Je snapt waarschijnlijk wel als het om voetbalclubs en prestaties gaat.

De groten krijgen altijd meer aandacht dan de kleintjes. Gewoon ook omdat de publieke opinie daarom vraagt. We kunnen 't uren over Ajax hebben, maar over de prestaties van Twente ben ik zo uitgepraat.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 01:12:12 #18
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_160926006
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 01:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Beetje flauw weer dit...
Binnen haar partij was Clinton overduidelijk favoriet, en dat maakt ze ook waar. Het is goed dat er een tegenstander was maar helaas heeft die nooit echt serieus kans gemaakt.
Vraag me niet om kwantitatieve argumenten als je er niet op wil in gaan. Stop ook met je Clinton PR riedeltje dat het racistisch is als Sanders supporters zeggen dat ze niet geïnformeerd zijn. Want wat ik nu zie is dat jij aan de kant van de racisten staat. De slaven weten wat goed voor ze is, dus daarom stemmen ze daarop. Vertel ze alleen niet dat de wereld 20 jaar verder is.
pi_160926028
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 01:12 schreef Tweek het volgende:

[..]

Vraag me niet om kwantitatieve argumenten als je er niet op wil in gaan. Stop ook met je Clinton PR riedeltje dat het racistisch is als Sanders supporters zeggen dat ze niet geïnformeerd zijn. Want wat ik nu zie is dat jij aan de kant van de racisten staat. De slaven weten wat goed voor ze is, dus daarom stemmen ze daarop.
Malle praat weer. Wat vooral opvalt is dat de Sandersfans de zwarte Amerikanen niet als volwaardig ziet omdat ze niet braaf op hem stemmen. Blijkbaar denken die mensen toch ook buiten enkel het rassenonderscheid...
pi_160926038
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 01:02 schreef Tweek het volgende:

[..]

Sorry over het eerste. Ik heb nergens gezegd dat ze perfect geinformeerd zijn (wat niemand is), jij kwam met de redenering dat ze slecht zijn geinformeerd, ik zeg dat het niet zo is. En jij hebt ook geen betrouwbaar bron gegeven waar is aangetoond dat ze daadwerkelijk slecht geinformeerd zijn.

Nou 1 bron dan dat stemmen op Clinton in hun eigen belang is
http://www.thefiscaltimes(...)tant-Hillary-Clinton

Minorities profiteren meest van Obamacare, Clinton wil daar mee doorgaan, Sanders wil het vervangen

Ja Trump werd snel frontrunner toen hij zich kandidaat stelde.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 01:18:56 #21
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_160926043

[ Bericht 100% gewijzigd door Tweek op 25-03-2016 01:19:08 ]
pi_160926051
quote:

[..]

Jij eist volgende keer ook dat de Piratenpartij, DENK of elk ander partij in Nederland evenveel aandacht moet krijgen as de VVD en PVV?
  vrijdag 25 maart 2016 @ 01:21:13 #23
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_160926061
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 01:20 schreef L3gend het volgende:

[..]

Jij eist volgende keer ook dat de Piratenpartij, DENK of elk ander partij in Nederland evenveel aandacht moet krijgen as de VVD en PVV?
Nee maar ik vind wel dat de top twee partijen even veel aandacht verdienen.
pi_160926068
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 01:21 schreef Tweek het volgende:

[..]

Nee maar ik vind wel dat de top twee partijen even veel aandacht verdienen.
Dat gaat in de VS toch ook niet onaardig? Het is wat verzuild allemaal aldaar maar de aandacht is er wel.
pi_160926070
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 01:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Malle praat weer. Wat vooral opvalt is dat de Sandersfans de zwarte Amerikanen niet als volwaardig ziet omdat ze niet braaf op hem stemmen. Blijkbaar denken die mensen toch ook buiten enkel het rassenonderscheid...
Meeste Minorities, incl mezelf, stemmen op Clinton en niet Sanders, omdat we niet geinformeerd zijn en tegen ons belang stemmen blijkbaar. En dat moeten we niet meer doen als we reddit of fok moeten geloven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')