abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160994465
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 09:40 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Bedankt voor de info. Waar haal je al die info vandaan? En hoe werkt een inschrijving bij de kerk? Ik ben trouwens bang om daar dom over te komen omdat hier zo wein8g over weet.
Sommigen van ons zijn christelijk opgevoed en hebben die informatie met de paplepel binnengekregen. De remonstranten zijn het gemakkelijkst, daar wordt je gewoon "vriend". Bij de strengere kerken moet je eerst op cursus, daarna wordt je gedoopt en als volwassene heb je dan gelijk toegang tot brood bij de vieringen, bij sommige kerken ook tot wijn, maar dat hangt van het beleid af. Bij de jehovagetuigen mag je geen verjaardagen vieren en is het brood en wijn weggelegd voor een paar uitverkorenen.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_160994769
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:11 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Sommigen van ons zijn christelijk opgevoed en hebben die informatie met de paplepel binnengekregen. De remonstranten zijn het gemakkelijkst, daar wordt je gewoon "vriend". Bij de strengere kerken moet je eerst op cursus, daarna wordt je gedoopt en als volwassene heb je dan gelijk toegang tot brood bij de vieringen, bij sommige kerken ook tot wijn, maar dat hangt van het beleid af. Bij de jehovagetuigen mag je geen verjaardagen vieren en is het brood en wijn weggelegd voor een paar uitverkorenen.
Bestaat er een lijst van kerken die wijn aanbieden?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_160994934
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:37 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Katholieke kloosters doen dit. En ik geloof de kerk in Syrië of dat de Koptische is geen idee, ik weet dat het in Syrië gedaan wordt, alleen geloof ik dat die dan deel waren van de Koptische kerk. Ik weet dit omdat vluchtelingen vandaar werden opgevangen in een klooster en de priester als uitzondering ze de wijn laten drinken omdat het voor hun traditie is. De orthodoxe zie ik het ook wel doen maar weet ik niet zeker.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 11:54:03 ]
  maandag 28 maart 2016 @ 13:19:40 #79
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_160996405
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 09:40 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Bedankt voor de info. Waar haal je al die info vandaan? En hoe werkt een inschrijving bij de kerk? Ik ben trouwens bang om daar dom over te komen omdat hier zo wein8g over weet.
De meeste gelovigen weten maar bar weinig van de bijbel en hun geloof. Ik ken er een paar op mijn werk en die staan gelijk met hun mond vol tanden.
pi_161000262
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:19 schreef hoatzin het volgende:

[..]

De meeste gelovigen weten maar bar weinig van de bijbel en hun geloof. Ik ken er een paar op mijn werk en die staan gelijk met hun mond vol tanden.
Eens, maar veel gelovige die gewoon simpel eraan vasthouden en blij zijn met het geloof op die manier. Laat ze toch? Als zij er hun ei in kwijt kunnen. Als jij gaat koken zeker wil je misschien eens wat tips om beter te kunnen koken maar je wilt niet dat steeds een drie sterren kok komt proeven bij je en dan je gekookte eten afkraakt.

Ik denk dat voor iemand die zich nu zo'n half jaar verdiept heeft in geloof ik een lange weg heb afgelegd. perfect heb ik het ook niet, maar en hier gaat het om. Het geloof is een studie. Je zult je erin moeten verdiepen niet iedereen wil of kan dat en die doen het dan gewoon zoals het ze erin gegoten is. Is dat een probleem? Misschien wel misschien niet. Ik eet iedere dag dingen die ik bij de supermarkt koop, geen idee wat alle stofjes op het etiket doen en al helemaal niet wat ze doen in combinatie met andere stofjes. Ik stop het wel naar binnen... Ik vertrouw dan maar dat het goed is.

Nu zit ik op een stoel. Weet helemaal niet of de Design een goed Design is voor mijn lichaam. Of het goed is voor mijn rug ik heb er wat over opgezocht voordat ik kocht en las dat het wel goed was. Nouja zeker weten doe ik het niet.
  maandag 28 maart 2016 @ 16:19:03 #81
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_161000595
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:02 schreef Argo het volgende:

[..]

Eens, maar veel gelovige die gewoon simpel eraan vasthouden en blij zijn met het geloof op die manier. Laat ze toch?
Prima. Doe ik ook. Tot ze zich melden op een forum.
quote:
Het geloof is een studie.
Geloof is een overtuiging. Geen keuze. Je kunt er niet even voor kiezen om ineens ergens overtuigd van te zijn. Zoiets groeit van binnenuit. Als je gelooft kun je je in je geloof verdiepen, zeker. Maar ik ben ongelovig en ik verdiep me er ook in. .
pi_161000714
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:19 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Prima. Doe ik ook. Tot ze zich melden op een forum.

[..]

Geloof is een overtuiging. Geen keuze. Je kunt er niet even voor kiezen om ineens ergens overtuigd van te zijn. Zoiets groeit van binnenuit. Als je gelooft kun je je in je geloof verdiepen, zeker. Maar ik ben ongelovig en ik verdiep me er ook in. .
Oh je had het over werk, op het Forum staat het je vrij uiteraard. Daar zijn ze voor.

Oh als ik zeg dat geloof een studie is, misschien formuleerde ik het verkeerd. Religie is een studie laat ik het zo zeggen.

Echter als je gaat geloven of wil geloven wordt het ook weer een hele leerschool voor je. Maar natuurlijk leer je niet dingen die je niet ergens anders kan leren. Dus wat dat betreft niets speciaal.

Persoonlijk denk ik dat meer mensen niet zo'n afkeer hebben van een God of grote tovenaar zoals sommige hier zouden zeggen. Maar eerder de regeltjes en wat zou worden gedaan in naam van die God.
  maandag 28 maart 2016 @ 17:01:14 #83
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_161001403
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:26 schreef Argo het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat meer mensen niet zo'n afkeer hebben van een God of grote tovenaar zoals sommige hier zouden zeggen. Maar eerder de regeltjes en wat zou worden gedaan in naam van die God.
Als er een scheppende en almachtige god bestaat hebben veel mensen, mijzelf incluis, maar één prangende vraag.
pi_161001506
Ik denk dat ik katholiek wordt. De kerken vind ik mooi, de sfeer en ik wil graag gratis wijn.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 28 maart 2016 @ 17:38:05 #85
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_161002155
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:06 schreef firefly3 het volgende:
Ik denk dat ik katholiek wordt. De kerken vind ik mooi, de sfeer en ik wil graag gratis wijn.
Je komt bedrogen uit. Het is meestal mierzoete rode wijn en gezellig een glaasje bijschenken *O* is er niet bij... -O-

Maar als je van lampjes en glinstertjes houdt is het wel een aanrader.
pi_161002485
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:01 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Als er een scheppende en almachtige god bestaat hebben veel mensen, mijzelf incluis, maar één prangende vraag.
Welke is dat?
pi_161002643
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:38 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Je komt bedrogen uit. Het is meestal mierzoete rode wijn en gezellig een glaasje bijschenken *O* is er niet bij... -O-

Maar als je van lampjes en glinstertjes houdt is het wel een aanrader.
Mag je in drie nabije kerken ingeschreven staan?
pi_161002899
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:02 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Mag je in drie nabije kerken ingeschreven staan?
Kerel kerk en staat is gescheiden, niemand gaat je arresteren.

Maar even eerlijk gebruik Google eens man.
pi_161003244
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:14 schreef Argo het volgende:

[..]

Kerel kerk en staat is gescheiden, niemand gaat je arresteren.

Maar even eerlijk gebruik Google eens man.
Ik dacht dat gelovigen altijd vriendelijk waren :'(
pi_161003357
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:28 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik dacht dat gelovigen altijd vriendelijk waren :'(
Gelovigen zijn geen deurmat. Lees CS Lewis met Mere Christianity maar.
pi_161003967
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:32 schreef Argo het volgende:

[..]

Gelovigen zijn geen deurmat. Lees CS Lewis met Mere Christianity maar.
Sorry ik hou niet zo van lezen. Ik heb dan moeite met het opnemen van informatie. Ik ben meer visueel ingesteld.
pi_161004234
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:37 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Vrijzinnige roomse kerken, alle protestante kerken, oosters orthodoxen en anglicanen.
Maar voor deze kerken geldt allemaal dat je eerst gedoopt moet zijn.
Ik denk dat de remonstranten dan je grootste kans bieden, hoewel daar al vaak niet-alcoholische vervangers van wijn worden gebruikt.
pi_161004328
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:06 schreef firefly3 het volgende:
Het is maar 1 slokje, tenminste als je geluk hebt (en allemaal uit dezelfde beker ook nog eens), in de meeste gevallen mag je alleen maar je stukje brood in de wijn dopen.
pi_161005907
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:13 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Het is maar 1 slokje, tenminste als je geluk hebt (en allemaal uit dezelfde beker ook nog eens), in de meeste gevallen mag je alleen maar je stukje brood in de wijn dopen.
Pfft, niet zo vrijgevend als ik dacht dus.
  maandag 28 maart 2016 @ 21:55:58 #95
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_161010086
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:55 schreef Argo het volgende:

[..]

Welke is dat?
Waarom er zoveel ellende is uiteraard. Bij een almachtige is dat niet nodig. En zeker niet als hij ook nog algoed is. Het eeuwige verhaal over de strijd tussen Goed en Kwaad die "daarboven" wordt uitgevochten is alleen maar een excuus voor de slechtheid in de mens.

[ Bericht 7% gewijzigd door hoatzin op 28-03-2016 23:12:29 ]
pi_161013070
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:55 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Waarom er zoveel ellende is uiteraard. Bij een almachtige is dat niet nodig. En zeker niet als hij ook nog algoed is.
In combinatie met de vrije wil van mensen, waardoor deze zich van God kunnen afkeren, en er vervolgens een puinhoop van maken, is er volgens mij wel logica in te ontdekken.

GOD HEEFT JOUW LIJDEN NIET VEROORZAAKT
pi_161013521
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:55 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Waarom er zoveel ellende is uiteraard. Bij een almachtige is dat niet nodig. En zeker niet als hij ook nog algoed is. Het eeuwige verhaal over de strijd tussen Goed en Kwaad die "daarboven" wordt uitgevochten is alleen maar een excuus voor de slechtheid in de mens.
De vraag is, hoe kunnen wij een onderscheid maken tussen kwaad en goed? Er lijkt een soort algemene wet te zijn, waar we het allemaal mee eens zijn. Soms zijn dingen die tegen deze weg gaan zelfs nuttig voor ons. Stel nu een overloper in de oorlog, iedereen haat verraders maar als een verrader ons helpt is het nuttig, toch hekelen we zo iemand die zijn eigen land verraad.

Hoe is dit mogelijk? Dat er een soort wet is vanwaar we kunnen zeggen dit is onrechtvaardig en slecht, en van iets anders dat het goed is?

Christendom is geen dualiteit waarin goed tegen kwaad vecht.
pi_161016813
Wat is het verschil tussen een pater en pastoor en kan een pater tegelijk ook pastoor zijn?
  dinsdag 29 maart 2016 @ 08:40:49 #99
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_161016997
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:14 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

In combinatie met de vrije wil van mensen, waardoor deze zich van God kunnen afkeren, en er vervolgens een puinhoop van maken, is er volgens mij wel logica in te ontdekken.

Als hij almachtig is en alles geschapen is dan is hij voor de volle 100% aansprakelijk voor alle ellende! En de vrije wil bestaat niet als er een almachtige god bestaat. Dat hebben we al aangetoond in een ander topic.

quote:
Ja hoor. Door mij in het leven te roepen heeft hij mijn lijden veroorzaakt. Er is geen mens die niet lijdt.

btw: "ask the real Jezus" , come on... :')
  dinsdag 29 maart 2016 @ 08:41:56 #100
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_161017008
quote:
11s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:27 schreef Argo het volgende:

[..]

De vraag is, hoe kunnen wij een onderscheid maken tussen kwaad en goed? Er lijkt een soort algemene wet te zijn, waar we het allemaal mee eens zijn. Soms zijn dingen die tegen deze weg gaan zelfs nuttig voor ons. Stel nu een overloper in de oorlog, iedereen haat verraders maar als een verrader ons helpt is het nuttig, toch hekelen we zo iemand die zijn eigen land verraad.

Hoe is dit mogelijk? Dat er een soort wet is vanwaar we kunnen zeggen dit is onrechtvaardig en slecht, en van iets anders dat het goed is?

Christendom is geen dualiteit waarin goed tegen kwaad vecht.
Goed en slecht zijn relatieve begrippen. Daar kun je dus niet veel mee.
pi_161020061
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 08:40 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Als hij almachtig is en alles geschapen is dan is hij voor de volle 100% aansprakelijk voor alle ellende! En de vrije wil bestaat niet als er een almachtige god bestaat. Dat hebben we al aangetoond in een ander topic.

[..]

Ja hoor. Door mij in het leven te roepen heeft hij mijn lijden veroorzaakt. Er is geen mens die niet lijdt.

btw: "ask the real Jezus" , come on... :')
God is eigenlijk een alien, want hij is buiten dit geheel. Wetenschap is niet echt en heeft het constant fout dat de aarde ouder is (ondanks dat we hierdoor internet hebben enz). De Alien heeft een tegenpartij: de duivel. Alien2. Hij heeft de dinosaurusbotten neergelegt en doet alsof de aarde ouder is door koolstofdateringen te vervalsen.
pi_161020389
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:20 schreef firefly3 het volgende:

[..]

God is eigenlijk een alien, want hij is buiten dit geheel. Wetenschap is niet echt en heeft het constant fout dat de aarde ouder is (ondanks dat we hierdoor internet hebben enz). De Alien heeft een tegenpartij: de duivel. Alien2. Hij heeft de dinosaurusbotten neergelegt en doet alsof de aarde ouder is door koolstofdateringen te vervalsen.
:D :D :D
  dinsdag 29 maart 2016 @ 13:23:49 #103
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_161021140
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:20 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Jij loopt hier al een tijdje te trollen op dit forum.
pi_161026944
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 08:18 schreef firefly3 het volgende:
Wat is het verschil tussen een pater en pastoor en kan een pater tegelijk ook pastoor zijn?
Een pater is lid van een kloosterorde, een pastoor niet. De baas van de pastoor is de bisschop, de baas van de pater is de abt.
pi_161026978
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 13:23 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Jij loopt hier al een tijdje te trollen op dit forum.
Dat ook ja, maar ik antwoord ook voor de meelezers.
pi_161028101
Ik heb gewoon meer mijn eigen versie van geloof. Beetje in modernere gedachtegoed. Maar ik voel me nergens echt thuis, vandaar dat ik meer richting wil..
pi_161030379
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:37 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Een pater is lid van een kloosterorde, een pastoor niet. De baas van de pastoor is de bisschop, de baas van de pater is de abt.
Bedankt voor de uitleg :)
pi_161033496
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:20 schreef firefly3 het volgende:
Ik heb gewoon meer mijn eigen versie van geloof. Beetje in modernere gedachtegoed. Maar ik voel me nergens echt thuis, vandaar dat ik meer richting wil..
Ga eens naar Taizé.
pi_161037102
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 08:41 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Goed en slecht zijn relatieve begrippen. Daar kun je dus niet veel mee.
Nee, dat klopt. Hoe meer ik met gelovige praat hoe meer ik ontgoocheld ik raak. Het is mijn pessimistische aard, maar ik ben bang dat gelovige overal iets willen zien wat niet eens is. God hier God daar, veel bijgeloof, aan de andere kant ik wil niet geloven dat als ik dood ga het gedaan is.

Ik wil geen God ik wil een eeuwig leven ergens in een hemel of wat het ook is. Alleen merk nu al dat het lastig is de kerk te verlaten ik ben er toch in geïnvesteerd geraakt en bevriend geworden met mensen. Maar je had denk ik eerder gelijk ik wil geloven, en nu kom ik er steeds meer achter dat ik het niet kan.

Maar wie weet gaat het als men blijft forceren, ik weet het niet meer. :')
pi_161040449
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 22:25 schreef Argo het volgende:

[..]

Nee, dat klopt. Hoe meer ik met gelovige praat hoe meer ik ontgoocheld ik raak. Het is mijn pessimistische aard, maar ik ben bang dat gelovige overal iets willen zien wat niet eens is. God hier God daar, veel bijgeloof, aan de andere kant ik wil niet geloven dat als ik dood ga het gedaan is.

Ik wil geen God ik wil een eeuwig leven ergens in een hemel of wat het ook is. Alleen merk nu al dat het lastig is de kerk te verlaten ik ben er toch in geïnvesteerd geraakt en bevriend geworden met mensen. Maar je had denk ik eerder gelijk ik wil geloven, en nu kom ik er steeds meer achter dat ik het niet kan.

Maar wie weet gaat het als men blijft forceren, ik weet het niet meer. :')
Geen god wel eeuwig leven? Je bent gewoon een boeddhist. :Y
  dinsdag 29 maart 2016 @ 23:58:50 #111
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_161041309
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 22:25 schreef Argo het volgende:

[..]

aan de andere kant ik wil niet geloven dat als ik dood ga het gedaan is.

Voor je geboorte leefde je ook bijna eeuwig niet. Wees niet bang om niet te zijn. Het overkomt iedereen. Leef je leven.
pi_161042761
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:34 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Geen god wel eeuwig leven? Je bent gewoon een boeddhist. :Y
Dacht ik ook. Op maat gesneden zou ik denken.
pi_161043104
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 21:04 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Ga eens naar Taizé.
Ik heb het opgezocht, niet echt iets voor mij eerlijk gezegt.
pi_161045791
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:58 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Voor je geboorte leefde je ook bijna eeuwig niet. Wees niet bang om niet te zijn. Het overkomt iedereen. Leef je leven.
Eens. Je leeft nu, de rest is bonus. Waarom je leven verknallen omdat er 'misschien' nog wat is na de dood.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_161048177
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:00 schreef laforest het volgende:

[..]

Eens. Je leeft nu, de rest is bonus. Waarom je leven verknallen omdat er 'misschien' nog wat is na de dood.
Hoezo verknallen?
pi_161048214
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:38 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Hoezo verknallen?
Door dingen te laten die je eigenlijk graag zou willen doen maar niet doet omdat er ergens in een oud, slecht vertaald boek staat dat het niet mag.
pi_161048272
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:39 schreef laforest het volgende:

[..]

Door dingen te laten die je eigenlijk graag zou willen doen maar niet doet omdat er ergens in een oud, slecht vertaald boek staat dat het niet mag.
Meeste dingen die je dan zou laten zijn over het algemeen geen goede dingen voor de mens toch?
pi_161048285
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:42 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Meeste dingen die je dan zou laten zijn over het algemeen geen goede dingen voor de mens toch?
Leg uit.
pi_161048335
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:42 schreef laforest het volgende:

[..]

Leg uit.
Wat zouden gelovige niet kunnen/mogen doen wat een ongelovige wel mag? Hoezo verknallen gelovige dan hun leven en niet-gelovigen niet?
pi_161048485
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:45 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Wat zouden gelovige niet kunnen/mogen doen wat een ongelovige wel mag? Hoezo verknallen gelovige dan hun leven en niet-gelovigen niet?
Heb je überhaupt wel eens de Bijbel of de Koran gelezen? :?
pi_161048903
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:52 schreef laforest het volgende:

[..]

Heb je überhaupt wel eens de Bijbel of de Koran gelezen? :?
Ik zou graag willen weten waarom je vind dat gelovigen hun leven verknallen en niet-gelovigen niet?
  woensdag 30 maart 2016 @ 14:59:43 #122
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_161049697
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:38 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Hoezo verknallen?
Nou...sommige moslims knallen behoorlijk hoor.
  woensdag 30 maart 2016 @ 15:01:38 #123
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_161049726
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:45 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dat zie ik ook niet direct. In onze (ongelovige) ogen wellicht maar misschien krijgen gelovigen wel een heel fijn gevoel door hun onthoudingen en dergelijke.
pi_161051961
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:14 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik zou graag willen weten waarom je vind dat gelovigen hun leven verknallen en niet-gelovigen niet?
Uren praten met een onzichtbare vriend bijvoorbeeld, is je reinste verslavende tijdverspilling.
pi_161053557
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:56 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Uren praten met een onzichtbare vriend bijvoorbeeld, is je reinste verslavende tijdverspilling.
Onzichtbaar maar voelbaar in de hart
  woensdag 30 maart 2016 @ 22:33:38 #126
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_161062861
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 18:14 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Onzichtbaar maar voelbaar in de hart
We weten inmiddels ook dat je met je hart niets kunt voelen. Voel je toch iets aan je hart dan is dat geen goed teken...

ok, flauw.

Ik heb hele gesprekken gevoerd met mijn overleden opa. Dwz, ik sprak. Hij zei niets terug.
pi_161063224
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:33 schreef hoatzin het volgende:

[..]

We weten inmiddels ook dat je met je hart niets kunt voelen. Voel je toch iets aan je hart dan is dat geen goed teken...

ok, flauw.

Ik heb hele gesprekken gevoerd met mijn overleden opa. Dwz, ik sprak. Hij zei niets terug.
Huh? Waar voel je dan mee?
  donderdag 31 maart 2016 @ 08:46:37 #128
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_161067228
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:48 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Huh? Waar voel je dan mee?
Met een natte vinger.
pi_161069245
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:33 schreef hoatzin het volgende:

[..]

ok, flauw.

Er zit denk ik wel een groot verschil tussen iets aan je hart voelen en iets met je hart voelen.

Hoe zit het anders dan met zoiets als liefde of haat? meestal voel je zo iets ook met je hart.
en niet met je vingers ofzo. ;)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_161069574
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 11:06 schreef sjoemie1985 het volgende:
Er zit denk ik wel een groot verschil tussen iets aan je hart voelen en iets met je hart voelen.
Waarom zie je deze uitdrukking figuurlijk en neem je alle uitdrukkingen in de bijbel letterlijk ? :?
  donderdag 31 maart 2016 @ 11:26:25 #131
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_161069604
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 11:06 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Hoe zit het anders dan met zoiets als liefde of haat? meestal voel je zo iets ook met je hart.
en niet met je vingers ofzo. ;)
Nee dat voel en denk je met je hersenen. Je hart is een spier. Daar voel je niet mee en daar denk je niet mee.

"Diep in mijn hart weet ik..." is dan ook zuiver een zegswijze. :)
pi_161113360
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 11:26 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nee dat voel en denk je met je hersenen. Je hart is een spier. Daar voel je niet mee en daar denk je niet mee.

"Diep in mijn hart weet ik..." is dan ook zuiver een zegswijze. :)
Hoe kan je met je hersenen voelen als je het in je buik en hart voelt?
  zaterdag 2 april 2016 @ 09:59:58 #133
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_161113459
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 09:44 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Hoe kan je met je hersenen voelen als je het in je buik en hart voelt?
Je hersenen zijn het registratiecentrum. Daar zit je bewustzijn. Is dat uitgeschakeld dan voel je niets.
pi_161117939
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 09:59 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Je hersenen zijn het registratiecentrum. Daar zit je bewustzijn. Is dat uitgeschakeld dan voel je niets.
Maar je hersenen zitten ergens anders dan waar ik voel.
  zaterdag 2 april 2016 @ 15:03:29 #135
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_161118062
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 14:56 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Doe niet zo dom. Nooit van zenuwen gehoord? Dat zijn de voelsprieten van de hersens.
pi_161121266
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 15:03 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Doe niet zo dom. Nooit van zenuwen gehoord? Dat zijn de voelsprieten van de hersens.
Volgens die logica zijn er dus ook gevoelsvoelsprieten of zenuwen die naar het hart lopen.

Beetje vreemd als daar geen gevoelsimpulsen vandaan komen.
  zaterdag 2 april 2016 @ 18:17:57 #137
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_161122586
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:34 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Volgens die logica zijn er dus ook gevoelsvoelsprieten of zenuwen die naar het hart lopen.

Zeker kunnen daar gevoelsimpulsen vandaan komen. Steken in de hartstreek zijn bekend. En de hartspier kan ook verkrampen, dat voel je zeker. Maar emoties als "ik voel dat God tot me spreekt" zitten in hersenen, niet in je hart.
pi_161123965
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 15:03 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat je de moeite nog doet. :P

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2016 19:16:20 ]
pi_161124218
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:34 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Hoe is een gevoel in je hart anders dan pijn in je arm?
pi_161128940
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 14:56 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Zo, nu mag je eens stoppen met trollen. :N
pi_161129105
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 21:38 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Zo, nu mag je eens stoppen met trollen. :N
pi_161162948
Is er geen enkele gelovige die mij kan bijstaan dat god in je hart zit en niet in je herseben?
pi_161165200
Het zit in ieder geval veel dichter bij de waarheid.
Hij zit in ieder geval zeker niet in de hersenen, tenzij misschien als iemand uitzonderlijk verlicht is.

De hersenen hebben we wel nodig om ons van de hartimpressies bewust te zijn.
  maandag 4 april 2016 @ 13:10:43 #144
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_161166988
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 08:54 schreef firefly3 het volgende:
Is er geen enkele gelovige die mij kan bijstaan dat god in je hart zit en niet in je herseben?
Hoe zit dat in geval van een kunsthart dan?
pi_161167053
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:10 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Hoe zit dat in geval van een kunsthart dan?
_O-
pi_161167082
quote:
Ik ben geen gelovige, mijn hart zit voornamelijk vol met bloed. :Y
pi_161167115
God is verzonnen door de hersenen dus het lijkt me logisch dat het daar is waar hij zich manifesteert. Verder lijkt me dat ook een stuk interessantere plaats om je op te houden dan in spier nummer zoveel.
Conscience do cost.
pi_161167181
quote:
Wellicht kan hij je helpen:

http://www.askgod.biz/askgod/
  maandag 4 april 2016 @ 14:26:59 #149
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_161168382
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:16 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik ben geen gelovige, mijn hart zit voornamelijk vol met bloed. :Y
Ik denk dat hij net een nieuw liedje op de zondagsschool heeft geleerd:

Blij, blij, mijn hartje is zo blij...

http://www.flierefluiter.(...)d=7:liedjes&Itemid=9
pi_161169812
Dus als men van iemand houdt dan houdt men dus met heel zijn hersenen van iemand?
Dus in je ring in vervolg overal neer zetten: i love you with all of my brains :D :o
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')