Pim ookquote:Op donderdag 24 maart 2016 10:50 schreef Glazenmaker het volgende:
Ach 14 jaar naar dato zou ik ook verder willen met mijn leven. #freevolkert
Dan doe je dat toch lekker zelf?quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:47 schreef tong80 het volgende:
De volkswoede is inmiddels geluwd, of verdwenen. Maar ik zou het een keertje niet erg vinden als het heft alsnog in eigen handen wordt genomen.
Lekker is een beetje overdreven. Kan verder niet tegen bloed en ben van geboorte uit een lafaard.quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan doe je dat toch lekker zelf?
Je mag het wel megalomaan noemen.quote:
Dat dus. Hij is gestraft, klaar.quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:50 schreef Glazenmaker het volgende:
Ach 14 jaar naar dato zou ik ook verder willen met mijn leven.
Hij is vrijgelaten onder bepaalde voorwaarden. Op dit moment zit hij nog steeds, buiten de gevangenis, het laatste deel van zijn straf uit.quote:
Wat begrijp je niet aan de procedures die HIJZELF aanspant ?quote:
Je hebt natuurlijk niet echt een onderhandelingspositie over de voorwaarden van je invrijheidsstelling als je in de gevangenis zit. Dus dat akkoord gaan is maar relatief, en logischerwijs zijn het OM en de reclassering gebonden aan regels met betrekking tot de voorwaarden die ze mogen stellen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:08 schreef TargaFlorio het volgende:
Juridisch zal het allemaal wel kunnen wat hij doet maar ik blijf het vreemd vinden dat hij akkoord gaat met voorwaarden voor vervroegde vrijlating en na diens vrijlating alles in het werk stelt om die voorwaarden ongedaan te maken. Geeft toch een vieze smaak en is een schoffering richting nabestaanden en Nederland in het algemeen.
Weinig eigenlijk.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:52 schreef tong80 het volgende:
Wat begrijp je niet aan de procedures die HIJZELF aanspant ?
Wat heb ik je aangedaan ?quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Weinig eigenlijk.
Maar ik begrijp nog minder van de tendens om spaties voor leestekens te zetten.
Is dit een oproep iemand te vermoorden ?quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:47 schreef tong80 het volgende:
De volkswoede is inmiddels geluwd, of verdwenen. Maar ik zou het een keertje niet erg vinden als het heft alsnog in eigen handen wordt genomen.
helderquote:Op donderdag 24 maart 2016 12:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pim_Jacobs
Wat zal daar nu in staan, wat zal dat kosten en heeft dat enig nut?quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:47 schreef tong80 het volgende:
driemaandelijkse verplichte evaluatie bij de Reclassering
twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 24-03-2016 om 11:21:30Vd Graaf heeft zich goed voorbereid. Fileert nu pleitnota van advocaat Staat. #Volkert reageer retweet
Met dit soort lachwekkend lage straffen heb je als samenleving weinig keus meer lijkt me.quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:47 schreef tong80 het volgende:
De volkswoede is inmiddels geluwd, of verdwenen. Maar ik zou het een keertje niet erg vinden als het heft alsnog in eigen handen wordt genomen
Wat wil je met D66 rechters...quote:Op donderdag 24 maart 2016 15:11 schreef eight het volgende:
[..]
Met dit soort lachwekkend lage straffen heb je als samenleving weinig keus meer lijkt me.
Ik vraag me al jaren af waar die LPFrechters nou eigenlijk blijven.quote:
niet uit onze straat hoor.quote:Op donderdag 24 maart 2016 14:58 schreef possetje het volgende:
Het volk moet nog een beetje ontpimmen! De glans van wie hij op het podium was , versus een plaatselijke nicht uit je straat die "je" niet bij je thuis uitnodigt!
Hier en op facebook pagina's.quote:Op donderdag 24 maart 2016 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vraag me al jaren af waar die LPFrechters nou eigenlijk blijven.
Dat denk ik ook niet?quote:Op donderdag 24 maart 2016 23:15 schreef JubaUrbicus het volgende:
maar dat willen de meeste mensen niet.
De meeste mensen in Nederland zijn tegen de doodstraf, dan mogen diezelfde mensen ook niet klagen als Volkert na een eerlijk proces zijn straf heeft uitgezeten!quote:
Kun je de gedachtegang toelichten die je ertoe heeft gebracht die twee concepten (mening over doodstraf en mening over de straf van Volkert) als gerelateerd te zien?quote:Op donderdag 24 maart 2016 23:20 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
De meeste mensen in Nederland zijn tegen de doodstraf, dan mogen diezelfde mensen ook niet klagen als Volkert na een eerlijk proces zijn straf heeft uitgezeten!
Is dit een verkapte oproep tot geweld of gewoon een verwensing?quote:ik zou het een keertje niet erg vinden als het heft alsnog in eigen handen wordt genomen.
Hier is niks verkapst aan hoor.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 01:14 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Is dit een verkapte oproep tot geweld of gewoon een verwensing?
Zijn dit soort reacties niet banbaar? Ik bedoel, we hebben het hier over een politieke moord.quote:
Hoezo is dat vreemd? :Lijkt me niet meer dan logisch, als hij niet akkoord was gegaan hadden ze hem niet vrijgelaten, en nu heeft hij niets te verliezen wanneer hij probeert onder de voorwaarden uit te komen. Raar zeg, dat iemand zijn eigen belangen nastreeft.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:08 schreef TargaFlorio het volgende:
Juridisch zal het allemaal wel kunnen wat hij doet maar ik blijf het vreemd vinden dat hij akkoord gaat met voorwaarden voor vervroegde vrijlating en na diens vrijlating alles in het werk stelt om die voorwaarden ongedaan te maken. Geeft toch een vieze smaak en is een schoffering richting nabestaanden en Nederland in het algemeen.
Je kunt toch ook tegen de doodstraf zijn en vinden dat hij levenslang had moeten krijgen, net als bijvoorbeeld Mohammed Bouyeri?quote:Op donderdag 24 maart 2016 23:20 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
De meeste mensen in Nederland zijn tegen de doodstraf, dan mogen diezelfde mensen ook niet klagen als Volkert na een eerlijk proces zijn straf heeft uitgezeten!
Nogmaals juridisch is de mogelijkheid er maar het voelt niet goed. Het ergste is natuurlijk nog dat hij helemaal geen berouw heeft getoond.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 03:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hoezo is dat vreemd? :Lijkt me niet meer dan logisch, als hij niet akkoord was gegaan hadden ze hem niet vrijgelaten, en nu heeft hij niets te verliezen wanneer hij probeert onder de voorwaarden uit te komen. Raar zeg, dat iemand zijn eigen belangen nastreeft.
Voldoende reden denk ik om hem onder psychisch toezicht te houden. De man spoort duidelijk niet in zijn bovenkamer.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:39 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nogmaals juridisch is de mogelijkheid er maar het voelt niet goed. Het ergste is natuurlijk nog dat hij helemaal geen berouw heeft getoond.
Fortuyn heeft ook allerlei dingen gezegd die niet door de beugel kunnen. Dan moet je niet raar staan te kijken dat iemand hem hard aanpakt. Vind een politieke moord dan ook minder zwaar wegen dan een moord op een onschuldige burger.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:20 schreef Childofthe90s het volgende:
Tja, die straf van Volkert was een van de grootste uitwassen van onze kromstaat. Mag toch hopen dat hij vandaag de dag wel levenslang zou hebben gekregen. Oh nee, dat is mensonterend...
Je bent aan het trollen toch?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:28 schreef R-K het volgende:
[..]
Fortuyn heeft ook allerlei dingen gezegd die niet door de beugel kunnen. Dan moet je niet raar staan te kijken dat iemand hem hard aanpakt. Vind een politieke moord dan ook minder zwaar wegen dan een moord op een onschuldige burger.
Jij bent gek.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:28 schreef R-K het volgende:
[..]
Fortuyn heeft ook allerlei dingen gezegd die niet door de beugel kunnen. Dan moet je niet raar staan te kijken dat iemand hem hard aanpakt. Vind een politieke moord dan ook minder zwaar wegen dan een moord op een onschuldige burger.
quote:Volkert van der Graaf moet zich blijven melden bij reclassering
Volkert van der Graaf moet zich om de drie maanden blijven melden bij de reclassering. Dat is dinsdag de uitkomst van een kort geding die hij had aangespannen, meldt een woordvoerder aan NU.nl.
Van der Graaf wil niet meer verplicht langs bij de reclassering. Hij vindt het nodig dat een advocaat hem moet vergezellen bij zijn bezoek aan de reclassering. Dat kan volgens hem niet meer, omdat hij geen rechtsbijstand krijgt.
De rechtbank in Den Haag heeft zijn verzoek afgewezen. Dat betekent dat hij zich moet blijven melden bij de reclassering. Volgende week komt de rechtbank met een uitgebreid vonnis.
Het was de derde keer dat Van der Graaf naar de rechter stapte om de voorwaarden van zijn vervroegde vrijlating aan te vechten.
Een van de voorwaarden van de voorlopige vrijlating van Van der Graaf was een verplichte begeleiding door een psycholoog, maar vorige maand besloot de rechter dat dit niet meer hoefde. Het Openbaar Ministerie (OM) ging hiertegen in beroep.
Enkelband
Ook in 2014 werden er al voorwaarden voor vrijlating aangepast. Toen lukte het Van Der Graaf om onder de verplichting van het dragen van een enkelband uit te komen. Ook mocht hij de gemeentes Rotterdam, Hilversum, Den Haag, Tilburg en Krimpen aan den IJssel bezoeken.
Van der Graaf kwam in mei 2014 onder voorwaarden vrij.
Of je laat het over aan een terminaal zieke die toch niets meer te verliezen heeftquote:Op donderdag 24 maart 2016 10:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan doe je dat toch lekker zelf?
Juist ja. Hoeveel generaties inteelt veroorzaakt zoiets nou?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:28 schreef R-K het volgende:
[..]
Verder alles goed?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:28 schreef R-K het volgende:
[..]
daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. toch vind ik wel dat die volkert nog steeds zwaar gestraft moet worden want hij is en blijft een moordenaar.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:28 schreef R-K het volgende:
[..]
Hij is dan ook als moordenaar berecht en gestraft.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:06 schreef matthias24 het volgende:
daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. toch vind ik wel dat die volkert nog steeds zwaar gestraft moet worden want hij is en blijft een moordenaar.
ja maar hij komt wel erg snel weer vrij. ik moet er niet eens aan denken om zulke mensen vrij over straat te zien lopen. wie weet waar hij nog meer toe in staat is.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hij is dan ook als moordenaar berecht en gestraft.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:10 schreef matthias24 het volgende:
ja maar hij komt wel erg snel weer vrij.
Dit goedpraten.quote:
Wat goedpraten? Die gozer heeft een moord gepleegd, zijn straf gehad en uitgezeten.quote:
Ach ja, andere mensen hier zitten weer te juichen als er een zooi vluchtelingen verdrinken.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:09 schreef rival het volgende:
Na zijn pohi te hebben gelezen ben ik bang dat die kneus het nog meent ook
Wat heerlijk dat die discussie voorbij is trouwensquote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ach ja, andere mensen hier zitten weer te juichen als er een zooi vluchtelingen verdrinken.
Inderdaad. Binnenkort gaan we het weer gewoon ouderwets over Polen en Mokro's hebbenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat heerlijk dat die discussie voorbij is trouwens
leer.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ach ja, andere mensen hier zitten weer te juichen als er een zooi vluchtelingen verdrinken.
En jij vindt de zwaarte van de straf blijkbaar okay. 10 jaartjes zitten voor een moord met voorbedachte radequote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat goedpraten? Die gozer heeft een moord gepleegd, zijn straf gehad en uitgezeten.
Ik praat niks goed, maar selectieve verontwaardiging is altijd wel grappig.quote:
Ik vind vooral dat als iemand zijn opgelegde straf heeft uitgezeten dat het dan klaar is.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:16 schreef eight het volgende:
En jij vindt de zwaarte van de straf blijkbaar okay. 10 jaartjes zitten voor een moord met voorbedachte rade
Selectief? dat maak jij er vanquote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik praat niks goed, maar selectieve verontwaardiging is altijd wel grappig.
En als dat voorbij is gaan we ouderwetser Belgenmoppen tappenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Inderdaad. Binnenkort gaan we het weer gewoon ouderwets over Polen en Mokro's hebben
en hoe zit dat als hij zijn straf eerder al buiten mag doorzetten onder bepaalde voorwaarden en zodra hij dan vrij is die bepaalde voorwaarden gaat aanvechten? Dat stoort je totaal niet?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind vooral dat als iemand zijn opgelegde straf heeft uitgezeten dat het dan klaar is.
Zou ook wel weer actueel zijn op het momentquote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En als dat voorbij is gaan we ouderwetser Belgenmoppen tappen
Jij denkt veel te zwart/witquote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind vooral dat als iemand zijn opgelegde straf heeft uitgezeten dat het dan klaar is.
Inderdaad. Dat is ons rechtssysteem waarbinnen hij geen uitzondering is.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:20 schreef rival het volgende:
en hoe zit dat als hij zijn straf eerder al buiten mag doorzetten onder bepaalde voorwaarden en zodra hij dan vrij is die bepaalde voorwaarden gaat aanvechten? Dat stoort je totaal niet?
Ja, dat zal het zijn. Want Pim!quote:
Toen de uitspraak bekend werd was ik verbijsterd en ook wel boos. Alleen heeft het weinig zin om tot de dag van vandaag boos te blijven. Dingen zijn nou eenmaal zo, en een hoge bloeddruk van jou of van mij gaat dat echt niet beïnvloeden.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:20 schreef rival het volgende:
[..]
en hoe zit dat als hij zijn straf eerder al buiten mag doorzetten onder bepaalde voorwaarden en zodra hij dan vrij is die bepaalde voorwaarden gaat aanvechten? Dat stoort je totaal niet?
En dat vind je prima?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is ons rechtssysteem waarbinnen hij geen uitzondering is.
Daar doe ik sowieso niet aan gelukkig. Ik vind het wel een vreemde wending, dit zo te lezen.... Majaquote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Toen de uitspraak bekend werd was ik verbijsterd en ook wel boos. Alleen heeft het weinig zin om tot de dag van vandaag boos te blijven. Dingen zijn nou eenmaal zo, en een hoge bloeddruk van jou of van mij gaat dat echt niet beïnvloeden.
Ja.quote:
D'66 en Pim Fortuyn stonden dan ook lijnrecht tegenover elkaar en soms zijn rechters net mensen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:48 schreef habitue het volgende:
Ik vond het vooral frappant dat de moordenaar op van Gogh levenslang kreeg en deze mafkees na 10 jaar weer vrijkomt.Want "de inbreuk op het democratische proces was niet ernstig genoeg." Wanneer is dat wel ernstig genoeg dan.
Jij bent geen haar beter dan al die jihadistenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:28 schreef R-K het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat hij niet akkoord is gegaan met die voorwaarden, niets heeft ondertekend en toen toch is vrijgelaten.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:20 schreef rival het volgende:
[..]
Dan klaag je ze aan he.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 21:17 schreef D1990 het volgende:
Wanneer worden de politici en journalisten van die tijd voor het gerecht gesleept voor hun rol? Aangezien hebben bijgedragen aan de vijandige sfeer richting Pim Fortuijn.
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 21:17 schreef D1990 het volgende:
Wanneer worden de politici en journalisten van die tijd voor het gerecht gesleept voor hun rol? Aangezien hebben bijgedragen aan de vijandige sfeer richting Pim Fortuijn.
Gewoon de betreffende demoniseerders, zoals een Ad Melkert, hier constant aan herinneren lijkt mij wel een gepaste straf.quote:"Als mij iets overkomt, en ik ben blij dat u mij de gelegenheid geeft om het zeggen, dan zijn ZIJ medeverantwoordelijk. Ze hebben dan misschien niet de trekker overgehaald, maar ZIJ hebben het klimaat geschapen. Dit moet ophouden! Het demoniseren moet stoppen!"
(Pim Fortuyn in de uitzending van Robert Jenssen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |