Ik kom uit 020-Gaza, daar heeft iedereen in de metro een gun.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:07 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Wel als ze op het perron staan met grote wapens.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je gebruikt wat onderzoekjes van TN, ST en WI, zonder er genoeg vanaf te weten om wiskundige, natuurkundige, of scheikundig technoloog te worden. Toegepaste wetenschappen, met een leuk sausje van cellen en organisme, bedacht om meer vrouwen naar de TU toe te lokken.
Meer chicks = minder exact.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:10 schreef Rezania het volgende:
[..]De enige reden waarom chicks LST kiezen is vanwege de Leidse kant. Voor de rest verschilt bioprocestechnologie niet zoveel van scheikundige procestechnologie, alleen doen wij alles in water en niet bij 400 graden.
Scheikundige Technologie?quote:
Als jij je fietsband niet kan plakken ben je toch wel zwaar incompetent hoor.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:12 schreef Kaas- het volgende:
Ik snap dat gehaat op de TU's nooit. Toch maar wat handig als je fietsband geplakt moet worden en je dat als TU-student dan prima zelf kunt doen, scheelt zo weer 15 euro!
Ja, de Leidse kant. Maar ik ga een Delftse master doen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Meer chicks = minder exact.
Simpeler is het niet. Bouwko heeft ook 30-40% vrouw, dus vreemde eend in de technische bijt.
Zo'n 10 jaar terug was het in Delft nog gewoon Scheikundige Technologie, toen ben ik namelijk naar een info-dag er van geweest.quote:
Laat incompetent maar weg.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:13 schreef Rezania het volgende:
[..]
Als jij je fietsband niet kan plakken ben je toch wel zwaar incompetent hoor.
Kost alleen maar werkgelegenheid om het zelf te doen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:13 schreef Rezania het volgende:
[..]
Als jij je fietsband niet kan plakken ben je toch wel zwaar incompetent hoor.
Sindsdien is Scheikundige Technologie samengesmolten met Scheikunde in Leiden tot Moleculair Science & Technology. Wat nergens op slaat, want na 1 jaar moet je kiezen tussen Leiden en Delft.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:13 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zo'n 10 jaar terug was het in Delft nog gewoon Scheikundige Technologie, toen ben ik namelijk naar een info-dag er van geweest.
Je bent een chick?quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik ben meer in touch met mijn Leidse kant.
Licht opwindend dit.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik ben meer in touch met mijn Leidse kant.
Oh, dus slechts 66% van je studie is minder exact, maar die twee jaartjes master op de TU maakt je bèta-wonder.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:13 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, de Leidse kant. Maar ik ga een Delftse master doen.
Eens, maar sommige types willen graag werkloze mbo'ers. Harteloos.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:14 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Kost alleen maar werkgelegenheid om het zelf te doen.
Maar ze kunnen er wel een hippe naam op plakken nu.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Sindsdien is Scheikundige Technologie samengesmolten met Scheikunde in Leiden tot Moleculair Science & Technology. Wat nergens op slaat, want na 1 jaar moet je kiezen tussen Leiden en Delft.
Ja.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oh, dus slechts 66% van je studie is minder exact, maar die twee jaartjes master op de TU maakt je bèta-wonder.
LST hadden ze ook gewoon Biotechnology moeten noemen. Sommige mensen denken nu dat ik levenswetenschappen en technology studeer.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar ze kunnen er wel een hippe naam op plakken nu.
Was je hbo eigenlijk wel exact?quote:
Of gewoon Biotechnologie.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
LST hadden ze ook gewoon Biotechnology moeten noemen. Sommige mensen denken nu dat ik levenswetenschappen en technology studeer.
Niks mis met Engels, handig voor internationals. Maar wees dan duidelijk.quote:
Ben ik in de war met de havo?quote:
Een y in plaats van ie en je hebt de Engelse variant.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Niks mis met Engels, handig voor internationals. Maar wees dan duidelijk.
Ja.quote:
Dat stond er al.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een y in plaats van ie en je hebt de Engelse variant.
Vroegah hadden we gewoon de LTS, dat was een soort vmbo waar je wel genoeg leerde om een baan te vinden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
LST hadden ze ook gewoon Biotechnology moeten noemen. Sommige mensen denken nu dat ik levenswetenschappen en technology studeer.
Vroegâh hadden we ook polio, goede oude tijd.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:20 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Vroegah hadden we gewoon de LTS, dat was een soort vmbo waar je wel genoeg leerde om een baan te vinden.
LTS'en, dat was een spelletje waarbij je een ander een panna moest geven en iemand dan verrot kon schoppen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:20 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Vroegah hadden we gewoon de LTS, dat was een soort vmbo waar je wel genoeg leerde om een baan te vinden.
Neh, ook dan werd wel enige vervolgopleiding verwacht over het algemeen. Vaak gecombineerd met Welten maar dat is nu niet anders.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:20 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Niet als je als vakman aan de slag wou, dan volstond LTS. Kwamen prima loodgieters, timmermannen en schilders vanaf. Met 16 jaar hop de arbeidsmarkt op en meteen aan de slag.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neh, ook dan werd wel enige vervolgopleiding verwacht over het algemeen. Vaak gecombineerd met Welten maar dat is nu niet anders.
Maar nu is iedereen hooggeleid G! Kijk dan hoe geweldig dat is!quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Niet als je als vakman aan de slag wou, dan volstond LTS. Kwamen prima loodgieters, timmermannen en schilders vanaf.
En wie komt mijn lekkage dan fixen?quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:27 schreef Rezania het volgende:
[..]
Maar nu is iedereen hooggeleid G! Kijk dan hoe geweldig dat is!
Dan hebben we het echt over tot de jaren '60 en misschien nog een staartje in de jaren '70quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Niet als je als vakman aan de slag wou, dan volstond LTS. Kwamen prima loodgieters, timmermannen en schilders vanaf. Met 16 jaar hop de arbeidsmarkt op en meteen aan de slag.
De psychologe die geen baan op niveau kan vinden. Kan je gelijk over je gevoelens praten, win-win.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:28 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En wie komt mijn lekkage dan fixen?
Jaren 80 ook nog wel. Gasten waarmee ik op de basisschool heb gezeten. Ken er een paar die alleen LTS hebben gedaan en nu bakken met geld verdienen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan hebben we het echt over tot de jaren '60 en misschien nog een staartje in de jaren '70
Dat lag niet zo zeer aan de school als wel aan de samenstelling van de arbeidsmarkt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Niet als je als vakman aan de slag wou, dan volstond LTS. Kwamen prima loodgieters, timmermannen en schilders vanaf. Met 16 jaar hop de arbeidsmarkt op en meteen aan de slag.
Dat outsourcen we naar India.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:28 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die gaat maar lekker bij de Etos werken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
De psychologe die geen baan op niveau kan vinden. Kan je gelijk over je gevoelens praten, win-win.
Vakmensen zijn nog steeds nodig en zullen ook nodig blijven.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat lag niet zo zeer aan de school als wel aan de samenstelling van de arbeidsmarkt.
Die hebben vast nog in een leerlingtraject bij hun werkgever gezeten, noemde je het nog geen mbo pf mts maar stiekem kwam het daar wel gewoon op neer.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:29 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Jaren 80 ook nog wel. Gasten waarmee ik op de basisschool heb gezeten. Ken er een paar die alleen LTS hebben gedaan en nu bakken met geld verdienen.
Voorkomen is beter dan genezen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:28 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Maar die moeten nu ook een storing uit kunnen lezen en een calculatie kunnen maken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:31 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Vakmensen zijn nog steeds nodig en zullen ook nodig blijven.
Het meeste leren ze dan ook in de praktijk. Als je met 16 jaar begint na 4 jaar LTS ben je met je 24e een prima vakman als je het in je hebt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die hebben vast nog in een leerlingtraject bij hun werkgever gezeten, noemde je het nog geen mbo pf mts maar stiekem kwam het daar wel gewoon op neer.
In vier jaar met de nodige andere vakken, dus hooguit een dag praktische vakken in de week ben je geen vakman.
Bakken met geld verdienen is niet moeilijk als je goed bent met je handen, dat kan immers prima zwart omdat het weinig sporen nalaat, dus zonder tussenkomst van de Roverheid.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:29 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Jaren 80 ook nog wel. Gasten waarmee ik op de basisschool heb gezeten. Ken er een paar die alleen LTS hebben gedaan en nu bakken met geld verdienen.
Ja dat is wel weer zo. Verwarmingsmonteur is nu niet meer wat het 30 jaar geleden was.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar die moeten nu ook een storing uit kunnen lezen en een calculatie kunnen maken.
Of je bent op je 22e een volledig minimumloon niet waard en krijgt Wajong vanwege je ADHD.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:33 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Het meeste leren ze dan ook in de praktijk. Als je met 16 jaar begint na 4 jaar LTS ben je met je 24e een prima vakman als je het in je hebt.
Dit doe ik sowieso altijd wanneer er vaklui in m'n huis aan het werk zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
De psychologe die geen baan op niveau kan vinden. Kan je gelijk over je gevoelens praten, win-win.
Dan ben je net zo af als tegenwoordig de gemiddelde vmbo'er.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Of je bent op je 22e een volledig minimumloon niet waard en krijgt Wajong vanwege je ADHD.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dit doe ik sowieso altijd wanneer er vaklui in m'n huis aan het werk zijn.
"Wat vind jij ervan loodgieter Henk, moet ik die gozer nu wel of niet doen?".
Ze werken altijd snel en efficiënt, binnen vijf minuten weer buiten.
En nu zijn dezelfde leerlingen kwalificatieplichtig, doen ze vmbo-basis of kader sector techniek en mogen ze niet op hun zestiende gaan loodgieten maar pas als ze 19 zijn en ook een mbo-3 hebben in diezelfde richting. Oef.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:33 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Het meeste leren ze dan ook in de praktijk. Als je met 16 jaar begint na 4 jaar LTS ben je met je 24e een prima vakman als je het in je hebt.
Een LTS'er is ook een vmbo'er.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:35 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dan ben je net zo af als tegenwoordig de gemiddelde vmbo'er.
Ja, belachelijk en schiet het doel volkomen voorbij.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En nu zijn dezelfde leerlingen kwalificatieplichtig, doen ze vmbo-basis of kader sector techniek en mogen ze niet op hun zestiende gaan loodgieten maar pas als ze 19 zijn en ook een mbo-3 hebben in diezelfde richting. Oef.
Aanzienlijk probleem wel.quote:Volgens xx wordt de techniek te vaak gezien als ’vuilehandenwerk’. „Dat beeld heerst vooral bij allochtone ouders. Die hebben liever dat hun kind een opleiding volgt voor een kantoorbaan die straks niet meer bestaat. De technologie is meer dan aan motoren sleutelen. Je kunt er alle kanten mee op.”
Een LTS'er kwam veel gemakkelijker aan werk, dat was m'n hele punt.quote:
Een TU'er ook. Tsja.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:38 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Een LTS'er kwam veel gemakkelijker aan werk, dat was m'n hele punt.
Kunnen ze nog 51 jaar werken. Niks mis mee.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:38 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja, belachelijk en schiet het doel volkomen voorbij.
Ik zou niet weten waarom.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:38 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja, belachelijk en schiet het doel volkomen voorbij.
Voor mensen die fysieke arbeid verrichten moet de pensioenleeftijd gewoon 65 blijven.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Kunnen ze nog 51 jaar werken. Niks mis mee.
Ik denk dat er een tekort is aan competenties en ruimte voor je eigen ikje bij het mbo.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:40 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik ken toevallig iemand die bezig is met een onderzoek naar de mogelijkheden om het mbo-onderwijs beter aan te laten sluiten op de arbeidsvraag van de markt.
Onzin, gewoon net zo goed pas op hun 71e met pensioen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:41 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Voor mensen die fysieke arbeid verrichten moet de pensioenleeftijd gewoon 65 blijven.
Dat zeg ik niet, maar ik vind het niet verkeerd dat het schooltraject met een paar jaar wordt verlengd. Om goede vakmensen beter te kunnen opleiden zou kan de samenwerking met het bedrijfsleven worden geïntensiveerd. Veel mbo-trajecten zijn al bol of bbl, maar de samenwerking tussen opleider en werkplek is vaak verre van optimaal.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Je vindt die regulering goed werken?
Volgens mij is de huidige werkhypothese "beroepsgerichter maken". Dus geen uren geschiedenis, maatschappijleer, Engels, of wiskunde meer, maar gewoon lekker een paar uur in de week alvast tegelzetten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk dat er een tekort is aan competenties en ruimte voor je eigen ikje bij het mbo.
Misschien een blik arbeidsmarkt-antropologen loslaten op de doelgroep, zodat we dit culturele probleem boven tafel krijgen.
Klinkt plausibel. Ik zeg gewoon eerlijk: plausibel.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:44 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Volgens mij is de huidige werkhypothese "beroepsgerichter maken". Dus geen uren geschiedenis, maatschappijleer, Engels, of wiskunde meer, maar gewoon lekker een paar uur in de week alvast tegelzetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |