Het is maar goed dat we in de jaren 70 geen fora hadden op het internet. Dan hadden we helemaal gek gewordenquote:
Dat wellicht niet. Maar Europa wordt aan alle kanten bedreigd. Rusland in het oosten. En de Arabische lente in het zuiden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:37 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Wil jij zeggen dat het Westen in oorlog is?
Bronnen van wat?quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:39 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Vermeld eens bronnen wil je, of ga je ook tips van mij aannemen als ik met een grote bek over klinkers leggen begin?!
(Tip, zou ik niet doen, want ik weet geen zak van klinkers leggen)
Ik heb de Koran niet gelezen en ik zal eerlijk zeggen dat ik er weinig van weet. Maar je kunt niet een religie gaan verbieden terwijl buitenstaanders van een religie altijd dingen zoeken en/of vinden waar zij niet mee akkoord gaan. Dat is het begin van het eind. Eenieder moet in staat zijn om vrij te zijn daarin. Hoop en geloof is een van de weinig dingen die mensen verbind.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:42 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Waarom is er dan een verbod om de islam te verlaten?
Ik weet niet of dat kan, maar ik weet dat afkeer en geweld ook niks oplost. Maakt het alleen maar erger.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Overal ter wereld hebben mensen last van dit soort gekkies. Waarom denk je dat wij ze wél kunnen 'ontgekken'?
Dus militaire operaties elders op de wereld betekent dat we in oorlog zijn? Je weet dat dat soort operaties vrijwel altijd al zijn en worden uitgevoerd? Dus dat zou volgens jou impliceren dat we altijd al in oorlog zijn?quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn we in oorlog. Wat bombarderen onze straaljagers boven Irak en Syrië? Confetti en feestslingers? Deze aanslagen zijn een oorlogsdaad van de vijand omdat we daarmee in oorlog zijn. Dat sommigen dit nog aan het ontkennen zijn. Te zot voor woorden.
Werkt inderdaad in het voordeel van IS. Die recruteren ze dan later.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:45 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat kan, maar ik weet dat afkeer en geweld ook niks oplost. Maakt het alleen maar erger.
Het gaat in Nederland juist zo goed omdat we bezig zijn met integratie en dergelijke.
Maar goed dit gaat ook achteruit er komen steeds meer Anti islam aanhangers en dit werkt averechts.
Wegen worden niet geblokkeerd, er zijn een paar straten en tunnels dicht maar dat is het dan ook. Treinreizigers in Brussel worden wel allemaal gecontroleerd en het land uit met de auto is ook een ander verhaal, daar zijn op veel plaatsen grenscontroles.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:34 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Alle wegen werden geblokkeerd, wat zou jij doen?
Het is verboden als moslim om de islam te verlaten. Daar staat de doodstraf op. Wat vind je daarvan?quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:44 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ik heb de Koran niet gelezen en ik zal eerlijk zeggen dat ik er weinig van weet.
Jij grijpt hier terug op oude koeien. Rutte heeft letterlijk voor de camera het volk toegesproken en verklaart dat wij in oorlog zijn met IS. Dus het zijn niet eens mijn eigen woorden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het oorlogsrecht dan van toepassing?
En hoeveel doodstraffen zijn er precies in Europa uitgevoerd?quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:46 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het is verboden als moslim om de islam te verlaten. Daar staat de doodstraf op. Wat vind je daarvan?
Vervelend. Maar zie niet in hoe dit een discussie is voor dit topic?quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:46 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het is verboden als moslim om de islam te verlaten. Daar staat de doodstraf op. Wat vind je daarvan?
Ja en? Je bedoelt dat ouders/kennissen/familie/vrienden geen enkele invloed hebben op mensen?quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat kun je gewoon teruglezen in onderzoeken daaromtrent, maar het staat je vrij om iets anders te geloven uiteraard.
[..]
Ja, en? Het is voor jongeren niet heel moeilijk om ouders voor te liegen en er ondertussen een ander leven op na te houden.
Het laat zien wat voor achterlijk iets het is, dus best relevant hier.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:47 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Vervelend. Maar zie niet in hoe dit een discussie is voor dit topic?
Sinds wanneer is het oorlogsrecht van toepassing verklaart dan?quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:47 schreef Elzies het volgende:
[..]
Jij grijpt hier terug op oude koeien. Rutte heeft letterlijk voor de camera het volk toegesproken en verklaart dat wij in oorlog zijn met IS. Dus het zijn niet eens mijn eigen woorden.
Vervelend als iemand vermoord wordt omdat hij of zij de islam verlaat? Meen je dat?quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:47 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Vervelend. Maar zie niet in hoe dit een discussie is voor dit topic?
Je pretendeert meer kennis te hebben van de Islam dan de gemiddelde Groot-Mufti. Als je zo'n gedegen opleiding genoten hebt dan heb je ook geleerd hoe bepaalde beweringen onderbouwt. Ik vraag naar die onderbouwing dat is alles.quote:
Neuh. Je vergelijkt een mening over een cultuur met een aanslag die gepleegd is door 3 extremistische mannen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:47 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Het laat zien wat voor achterlijk iets het is, dus best relevant hier.
Negeer je nu de woorden die onze minister president letterlijk heeft uitgesproken?quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het oorlogsrecht van toepassing verklaart dan?
Het begrip Jihad heeft dan ook verschillende interpretaties. Ik begrijp uit de context dat jij het over de Jihad hebt in de zin van de gewapende strijd tegen "de vijanden van de Islam", wie dat dan ook mogen zijn. Maar het begrip Jihad kan ook slaan op een innerlijke spirituele strijd. Je kan dan ook niet van een moslim verwachten dat hij zich regen de "Jihad" in het algemeen uitspreekt. Wel uiteraard tegen de gewelddadige variant van de Jihad, en dat is precies wat de moslims in deze links doen. Dat ze daarbij het woordje "Jihad" niet noemen is niet echt van belang, het is vrij duidelijk dat ze over die uiterlijke gewelddadige Jihad spreken, en niet over de innerlijke spirituele strijd.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:38 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Taqiyya. In geen van die links wordt jihad afgekeurd.
Ik denk dat er in Europa meer mensen vermoord zijn omdat ze hun partner verlaten hebben dan moslims voor het verlaten van de islam.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:48 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Vervelend als iemand vermoord wordt omdat hij of zij de islam verlaat? Meen je dat?
Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar dit zijn niet de regels die de islam leert.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe gaat dat dan niet tegen de leerstellingen van dat geloof in?
Want er bestaat bv de regel dat je anderen niet mag straffen voor wat iemand anders doet. Je mag geen burgers raken omdat de overheid wat doet. Je mag geen willekeurige mensen doden, geen kinderen en vrouwen doden.
Er zijn regels rondom oorlogsvoering in dat geloof en deze manier van aanvallen gaan daar dwars tegenin. Er wordt daar dan ook niet gezegd dat geweld ten alle tijden verboden is in dat geloof, maar dat deze manier van vechten niet mag van dat geloof.
Ferme taal bezigen kan iedereen, of het ook letterlijk betekent dat we in oorlog zijn blijkt helemaal nergens uit. Dan zou het oorlogsrecht bijvoorbeeld van toepassing moeten zijn. En dat is al niet aan de orde.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:49 schreef Elzies het volgende:
[..]
Negeer je nu de woorden die onze minister president letterlijk heeft uitgesproken?
Pech, taqiyya!quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het begrip Jihad heeft dan ook verschillende interpretaties. Ik begrijp uit de context dat jij het over de Jihad hebt in de zin van de gewapende strijd tegen "de vijanden van de Islam", wie dat dan ook mogen zijn. Maar het begrip Jihad kan ook slaan op een innerlijke spirituele strijd. Je kan dan ook niet van een moslim verwachten dat hij zich regen de "Jihad" in het algemeen uitspreekt. Wel uiteraard tegen de gewelddadige variant van de Jihad, en dat is precies wat de moslims in deze links doen. Dat ze daarbij het woordje "Jihad" niet noemen is niet echt van belang, het is vrij duidelijk dat ze over die uiterlijke gewelddadige Jihad spreken, en niet over de innerlijke spirituele strijd.
Genoeg mensen die gewoon de islam verlaten en de nog hun hele leven voor zich hebben. Op reddit heb je hele subreddits van islam verlaters. Ook genoeg mensen die de islam aanhangen als formeel iets, maar zelf bijna niet meer gelovig zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:48 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Vervelend als iemand vermoord wordt omdat hij of zij de islam verlaat? Meen je dat?
Zoals wat... geef eens voorbeelden van wat ik pretendeer?quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:49 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Je pretendeert meer kennis te hebben van de Islam dan de gemiddelde Groot-Mufti. Als je zo'n gedegen opleiding genoten hebt dan heb je ook geleerd hoe bepaalde beweringen onderbouwt. Ik vraag naar die onderbouwing dat is alles.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je je mening probeert te verkopen als vaststaande feiten. Dat is echter wel een wezenlijk verschil, want je weet wat ze zeggen van meningen: opinions are like arseholes; everybody has one and they are mostly full of shit.
Wat boeit dat? Waar is de vrijheid als het verlaten van de islam verboden is?quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En hoeveel doodstraffen zijn er precies in Europa uitgevoerd?
Verwijs Elzies dan ook naar de desbetreffende wetsartikelen zodat hij ervan kan leren. (bv, http://www.europa-nu.nl/i(...)6_oorlogsverklaring)quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ferme taal bezigen kan iedereen, of het ook letterlijk betekent dat we in oorlog zijn blijkt helemaal nergens uit. Dan zou het oorlogsrecht bijvoorbeeld van toepassing moeten zijn. En dat is al niet aan de orde.
Wat boeit dat? Dat is bij heel veel religies en sektes zo, waarom dan alleen die Islam zo toetakelen?quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat boeit dat? Waar is de vrijheid als het verlaten van de islam verboden is?
Waar is dan de vrede?
En daarvan zijn er ook velen moslim. Eerwraak.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat er in Europa meer mensen vermoord zijn omdat ze hun partner verlaten hebben dan moslims voor het verlaten van de islam.
Relaties verbieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |