quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:23 schreef Gutmensch het volgende:
We got him: http://www.bbc.com/news/world-europe-35879236
Hoe gaat dat dan niet tegen de leerstellingen van dat geloof in?quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:16 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
En zo herken je de leugen.
De organisaties die zo'n persbericht uitsturen ZIJN de radicalen. Dit zijn de jihadisten. Dit zijn de instellingen die misleiden over de ware aard van de islam en ondertussen vrolijk jihad blijven leren.
Als je weet dat een bepaalde stroming leert om bijvoorbeeld critici te vermoorden (wat je gewoon op kunt zoeken) en je hoort vervolgens een imam van die stroming vertellen dat de islam geen geweld kent, dan weet je dat je met een radicale imam te maken hebt.
Maar als je die basis kennis van de islam niet hebt, dan zie je in de imam een gematigde die steun verdiend. Steun is in dat geval collaboratie met en financiering van de jihadistische beweging.
Ik vind het vrij representatief voor hoe die bevolking in elkaar steekt. Takiyya, rememberquote:Op woensdag 23 maart 2016 11:21 schreef erodome het volgende:
[..]
De wereld is groter dan alleen die plek he.
Logisch ook, de islam is dan ook helemaal geen homogene groepering waarbij iedereen elkaar één keer per week in de moskee treft. Integendeel. Zeker de wat meer radicale en fundamentalistische moslims leven redelijk geïsoleerd en komen niet zo vaak in aanraking met de meer poldermoslims, hoe minder invloed van buitenaf hoe minder groot het risico is dat fundamentalistische ideeën worden bedreigd in hun bestaan.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:22 schreef Semisane het volgende:
[..]
Werkelijk? Want ik zie dat eigenlijk maar heel weinig om heel eerlijk te zijn. Het komt wel voor, zeker op straat op individueel niveau. Enkel om nu werkelijk te spreken over een zekere introspectie binnen de Islam en haar eventuele invloed op het soort geweld zoals gisteren in België?
Nee niet echt, de typische "kneejerk" reactie "dat het vooral niks met Islam te maken heeft", zie ik dan wel voorbij rollen als of het kerstmis is en dat is net zo'n dooddoener als dat je zegt dat alle terroristen Islamieten zijn of dat Islam hetzelfde is als terrorisme.
Geen gekkies toelaten in ons land?quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:24 schreef LionPopChoc het volgende:
Je moet dit juist niet met vijandigheid en geweld bestrijden. Hoe worden deze mensen zo? En wat kunnen we doen om dit te voorkomen? Niet alleen vandaag maar ook in de toekomst. Dit is een gebroken plaat die zich door de eeuwen blijft herhalen. We zouden onderhand daar toch wel wijzer van moeten zijn geworden?
Het is het onderwerp van de dag, er zijn maar weinig echt zwijgende mensen. Wel veel mensen die niet met hun mening op de voorgrond treden en het alleen in eigen kringen bespreken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dan heb je het niet over de grote zwijgende meerderheid.
Is dit die rechter op die foto waarop ze met zn 3en stonden of is dit het brein achter de aanslagen?quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:23 schreef Gutmensch het volgende:
We got him: http://www.bbc.com/news/world-europe-35879236
Spreek voor jezelf zeg.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:27 schreef Loekie1 het volgende:
Bevrijd mensen van de islam, zowel aanhangers als niet-aanhangers want iedereen is slachtoffer.
Rechter.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:27 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Is dit die linker op die foto waarop ze met zn 3en stonden of is dit het brein achter de aanslagen?
https://twitter.com/ADnl/status/712581577939804164/photo/1quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
"Belgian media say, quoting judicial sources"
De rechter, die met het hoedje op.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:27 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Is dit die rechter op die foto waarop ze met zn 3en stonden of is dit het brein achter de aanslagen?
Dus omdat er ergens in Nederland een paar kankerpubers juichen zijn die ineens de norm voor heel islamitisch Nederland ofzo?quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:24 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Het is niet wat ik wil geloven, het is of ik het uberhaupt KAN geloven... als ik nou gister weer hoor over een leraar waarbij de halve klas begint te klappen voor die aanslagen (moslim kinderen).... Wat is dat dan? Die hebben vast niet te horen gekregen dat het slecht is wat hun extremistische vrienden doen.
En als ze dan kritiek geven, komt er vaak nog achteraan van 'ja maar ik snap het wel want Israel vermoordt de Palestijnen en niemand geeft om de aanslagen in Turkije'quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:16 schreef Homey het volgende:
[..]
Leuk dat ze zich uitspreken, maar een grote tegendemonstratie organiseren lukt ze niet. Er is gewoon veel te weinig weerstand binnen de Islamitische gemeenschap tegen IS, daarom kan IS ook zo floreren.
Ik heb liever dat we bevrijd worden van domme mensen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:27 schreef Loekie1 het volgende:
Bevrijd mensen van de islam, zowel aanhangers als niet-aanhangers want iedereen is slachtoffer.
Nee. het was slechts een klein voorbeeld.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus omdat er ergens in Nederland een paar kankerpubers juichen zijn die ineens de norm voor heel islamitisch Nederland ofzo?
Nee, logisch ook. Want de moslims in Nederland zijn niet bepaald één pot nat.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:16 schreef Homey het volgende:
[..]
Leuk dat ze zich uitspreken, maar een grote tegendemonstratie organiseren lukt ze niet.
Nee.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:16 schreef malleable het volgende:
[..]
Dus als wilders zegt dat hij niet oproept tot geweld tegen moslims liegt hij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |