abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 maart 2016 @ 11:11:39 #76
3542 Gia
User under construction
pi_160882266
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Het wordt aan de lopende band benoemd, zo veelvuldig en zonder enige nuance dat ik zie dat mensen die al jaren proberen die kloof tussen moslim/niet moslim te dichten het opgeven.
Wat ze ook doen het is niet goed of het deugt niet, dat is wel een beetje de tendens.

Maar in dit geval had ik het over initiatieven vanuit de geloofsgemeenschap/organisatie's om radicalisering tegen te gaan, om de kloof tussen de normale moslim en de extremist te vergroten. Dat zouden we moeten steunen naar mijn mening. Want hoe groter die kloof, hoe kleiner de kans dat een normale moslim overgaat tot extremisme.

Er is een zeer levendige discussie in de moslimgemeenschap over dit soort onderwerpen, die zou meer aandacht en steun moeten krijgen.
Mee eens.
pi_160882272
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:07 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Je bent vooral naïef. Waarom zou een gezonde knul daar gek van worden als hij tot op het bot gemotiveerd is? Denk je dat mannelijke topsporters elke dag 8 uur aan het gamen zijn terwijl ze een draai geven aan hun slurf?
Het blijkt wel dat ze daar gek van worden.
pi_160882301
quote:

[..]

Het wordt aan de lopende band benoemd, zo veelvuldig en zonder enige nuance dat ik zie dat mensen die al jaren proberen die kloof tussen moslim/niet moslim te dichten het opgeven.
Wat ze ook doen het is niet goed of het deugt niet, dat is wel een beetje de tendens.

Maar in dit geval had ik het over initiatieven vanuit de geloofsgemeenschap/organisatie's om radicalisering tegen te gaan, om de kloof tussen de normale moslim en de extremist te vergroten. Dat zouden we moeten steunen naar mijn mening. Want hoe groter die kloof, hoe kleiner de kans dat een normale moslim overgaat tot extremisme.

Er is een zeer levendige discussie in de moslimgemeenschap over dit soort onderwerpen, die zou meer aandacht en steun moeten krijgen.
Dan moet je zorgen dat de koran verdwijnt (beiden moslims lezen dezelfde) en de jihad eruit gehaald wordt.

Prettige wedstrijd :+
Lambo of Rekt
pi_160882305
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:01 schreef erodome het volgende:

[..]

En er zijn ook initiatieven om radicalisering tegen te gaan vanuit het geloof.
Snap niet zo goed waarom mensen hier altijd zo snel overheen lezen, want als we hier meer aandacht aan zouden geven zouden we de kloof tussen de normale moslim en de extremist vergroten waardoor de kans kleiner wordt dat de normale moslim een extremist wordt.
Geen enkele islamitische instelling erkent jihad als zijnde iets radicaals. En jij denkt dat de islamitische gemeenschap dan "radicalisering" tegen zal gaan?

Het is een truc om geld en steun te krijgen: je gaat een samenwerking aan met de overheid of gemeente, tegen radicalisering. Je krijgt geld en steun. DIT is hoe de huidige jihad beweging gefinancierd en gesteund wordt.
pi_160882311
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:08 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als het overgrote deel van de moslim wereld de IS echt afkeurt en daar ook naar handelde was er geen enkel probleem. De werkelijkheid op straat is duidelijk anders.
Zover ik kan zien niet. Er is een levendige discussie over en mensen worden echt op de vingers getikt door andere moslims.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 23 maart 2016 @ 11:15:49 #81
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_160882334
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar is dat een eigenschap van de Islam? Als we kijken naar het verre verleden zien we dat de Islam juist heel open en modern was met de grote bibliotheken en wetenschappers.

Ik kan toch niet helemaal de indruk wekken dat de haat naar het westen vooral komt door onze bemoeienis daar de afgelopen 50 jaar. Want de Islam ansich had in het verleden helemaal geen moeite met wetenschap of 'westers' denken. En die haat tegen het westen wordt nu gebruikt door IS....

(ik zeg dus niet dat wij verantwoordelijk zijn voor de acties van IS, maar wel dat bemoeienis vanuit het westen een goede voedingsbodem is gebleken voor haat. )

Natuurlijk is de wereld de afgelopen 50 jaar wel rap 'kleiner' geworden. Meer mensen maar ook door internet en TV zitten we voor ons gevoel veel meer op elkaars lip.
Als de Islam daadwerkelijk een zeer open systeem is geweest in het verleden met een grote invloed op de wetenschap (wat inderdaad zo schijnt geweest te zijn) dan heb je het over een zeer beperkte periode in de Islam. Daarbij mag je je afvragen of dit zo relevant is op dit moment.

Op dit moment is de Islam zeer gesloten, lijkt het niet mee te kunnen komen in een wereld die zich zeer snel ontwikkeld en lijkt het geen enkele (zelf)reflectie te dulden.

Je zal gelijk hebben dat de bemoeienis van de westerse wereld in de laatste 50 tot wellicht 150 jaar niet altijd inspireert tot samenwerking, dialoog of een vreedzame maatschappij, maar dat kan niet het enige zijn, bij lange na niet zelfs. In gebieden waar het westen niet tot nauwelijks haar invloed heeft doen gelden zitten de (veelal) door de Islam beïnvloede maatschappijen niet heel lekker in elkaar (ik noem een Saudi Arabië om maar met de meest duidelijk voorbeeld in huis te vallen).

Als laatste, ik heb toch wel een beetje het gevoel dat de vermeende bemoeienis van het westen als een excuus wordt gebruikt om het maar niet te hebben over, wat ik zie als, gebrek aan introspectie en zelfcorrigerend gedrag binnen gemeenschappen die onder flinke invloed staan van de Islam.

En als die introspectie wel bestaan binnen die gemeenschappen, dan weten ze dat behoorlijk goed uit het zicht te houden en daarmee kom je weer op het punt dat het niet bepaald hele open samenlevingen zijn.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_160882335
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Zover ik kan zien niet. Er is een levendige discussie over en mensen worden echt op de vingers getikt door andere moslims.
Nou inderdaad
Lambo of Rekt
  woensdag 23 maart 2016 @ 11:16:13 #83
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_160882340
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:10 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Er zijn GEEN moslims of moslimleiders die jihad veroordelen. Er zijn GEEN moslims of moslimleiders die eerlijk vertellen dat de islam dit soort shit leert. Je kunt iets wat je niet erkent, niet veroordelen.

Stel dat er een moskee opgeblazen wordt, en een Pegida-leider zegt dan: Pegida heeft niks tegen de islam, en Pegida veroordeelte alle vormen van geweld, inclusief islamitisch terrorisme.

Dan herken je de leugen toch wel?
Dus als wilders zegt dat hij niet oproept tot geweld tegen moslims liegt hij?
pi_160882352
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Islamitische wereld walgt van ’Brussel’

DEN HAAG - In de islamitische wereld is met ontzetting gereageerd op de aanslagen in Brussel. De gebeurtenissen druisen in tegen alle ideeën van de islam, stellen organisaties.
En zo herken je de leugen.
De organisaties die zo'n persbericht uitsturen ZIJN de radicalen. Dit zijn de jihadisten. Dit zijn de instellingen die misleiden over de ware aard van de islam en ondertussen vrolijk jihad blijven leren.

Als je weet dat een bepaalde stroming leert om bijvoorbeeld critici te vermoorden (wat je gewoon op kunt zoeken) en je hoort vervolgens een imam van die stroming vertellen dat de islam geen geweld kent, dan weet je dat je met een radicale imam te maken hebt.

Maar als je die basis kennis van de islam niet hebt, dan zie je in de imam een gematigde die steun verdiend. Steun is in dat geval collaboratie met en financiering van de jihadistische beweging.
pi_160882355
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ja het is ook nooit goed. Als ze hun mond houden is het niet goed, en als ze zich uitspreken tegen terrorisme uit naam van de Islam dan is het ook niet goed.

Een voorbeeld dat je kennelijk gemist hebt:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)lijke_aanslag__.html
Leuk dat ze zich uitspreken, maar een grote tegendemonstratie organiseren lukt ze niet. Er is gewoon veel te weinig weerstand binnen de Islamitische gemeenschap tegen IS, daarom kan IS ook zo floreren. Hetzelfde fenomeen zag je bij de KKK in Amerika in de vorige eeuw. Een kleine minderheid die het geweld pleegt, en de zwijgende meerderheid laat het toe. Op een gegeven moment werd er binnen de blanke gemeenschap wel opgetreden tegen hun eigen extremistische uitwassen, zodat de KKK tot een micro-beweging kon worden teruggedrongen.
pi_160882361
quote:

[..]

Het grote probleem is niet dat de kloof tussen de normale moslim en de extremist kleiner moet worden want die wordt wel kleiner, daar twijfel ik niet aan. De normale moslim is geen slapende cel die ineens een zelfmoordende gek wordt.

Belangrijker vind ik dat de kloof tussen de normale moslim en de Nederlander kleiner wordt, iets waar ik in de praktijk dus enorm weinig van merk. De collectieve reacties van moslims over de aanslagen in Brussel die de media wel belangrijk schijnt te vinden en Ankara niet. De eeuwige Palestina zijn onze broeders en de Joden die van Europa en zo nog een aantal onderwerpen maakt dat er altijd een tweespalt zou blijven bestaan. Één die groeiende is in mijn beleving en die enorm belangrijk is voor de maatschappij in de toekomst.

Je krijgt namelijk op termijn een reactie zoals je die nu al ziet, segregatie van de normale moslim van de Nederlander. Apart onderwijs, aparte wijken, aparte uitgaansgelegenheden. Iets wat compleet logisch is als je als jongere opgroeit in een maatschappij waar men al uit elkaar ligt maar tevens iets wat onwenselijk is als je een melting pot nastreeft.
pi_160882365
quote:
3s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:09 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Nee, ik kwam met een geloofwaardigheids issue.

Stealth jihad is juist het opvoeren van een wolf in schaapskleren toneel stuk.

Of had je verwacht dat de moskee's gingen roepen; GOED GEDAAN JONGENS...

:')
Ah, het ja maar ze liegen gewoon... Kortom, maakt niet uit wat ze zeggen of doen, want het is toch wat jij wil geloven. Stiekem staan ze er gewoon helemaal achter dus. Wel lekker makkelijk zo, je eigen beeld bevestigen.

Maar leg eens uit, waarom dan initiatieven om radicalisering tegen te gaan, zelfs in samenwerking met de overheid e.d.? Dat ze daar zelf mee gekomen zijn?
Ook al een toneelstukje?
De preken die daarover gaan, ook een toneelstukje? Dat ze radicalen na een paar waarschuwingen en proberen ze weer terug in het gareel te krijgen een moskee verbod geven is ook maar een toneelstukje?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160882369
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:05 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Echt wel, de Ahmadiyya stroming Maar die worden dan weer vervolgt door hun geloofsgenoten. :')
Die worden idd kapot gemaakt, maar die zijn zelf ook niet bepaald gematigd.
pi_160882378
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:10 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Er zijn GEEN moslims of moslimleiders die jihad veroordelen. Er zijn GEEN moslims of moslimleiders die eerlijk vertellen dat de islam dit soort shit leert. Je kunt iets wat je niet erkent, niet veroordelen.
Jawel.

http://indy100.independen(...)t-it-now--b1V6zQTOKe

http://www.huffingtonpost(...)dfa1e4b009377b249dea

http://www.politico.eu/ar(...)s-islamic-community/

http://www.startribune.co(...)terrorism/273886931/
  woensdag 23 maart 2016 @ 11:19:42 #90
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_160882403
De broertjes El Bakraoui waren vast volgens hun familie ook van die aardige jongens.

http://rechtsactueel.com/(...)de-terreur-in-vorst/
quote:
Broers Ibrahim en Khalid El Bakraoui mogelijke voortvluchtigen van de terreur in Vorst

In de Vlaamse media maakt men nog geen identiteiten bekend van de twee voortvluchtigen waarnaar men gisteren in Vorst op zoek was, maar de Franstalige krant la Dernière Heure (DH.be) meent te weten om wie het gaat. En zoals verwacht klinken de namen allerminst Vlaams of Brussels. We geven u de informatie mee die DH.be bekend maakte.

LAATSTE INFO: Volgens de laatste berichten zouden beide heren gearresteerd zijn. Eén gisterenavond en één deze ochtend. Om 10.30 uur vernemen we meer bij een in der haast bijeengeroepen persconferentie

Ibrahim El Bakraoui en Khalid El Bakraoui, beiden broers, zijn geen onbekenden voor justitie. Op 30 januari 2010 schoot Ibrahim al eens een kalasjnikov leeg in de richting van de politie en werd daar in oktober van datzelfde jaar voor veroordeeld. De feiten deden zich voor bij een overval op een effectenmakelaar, waarbij ze tijdens hun vlucht werden onderschept door de politie. Eén agent raakte daarbij gewond.

De overval werd gepleegd door Khalid en Ibrahim was de chauffeur van de vluchtwagen. Deze laatste kreeg hiervoor 9 jaar cel voorgeschoteld. Aangezien we 5 jaar later met opnieuw een schietincident door dezelfde personen te maken krijgen, stellen we vast dat Ibrahim kon genieten van een vervroegde invrijheidstelling.

Khalid op zijn beurt kreeg in 2011 een voorwaardelijke veroordeling van 5 jaar, na een reeks carjackings. Bij zijn arrestatie werden bij hem en zijn handlangers … kalasjnikovs aangetroffen. Nu, 5 jaar later en zonder één dag cel voor Khalid, wordt door hem en zijn broer op de politie geschoten met kalasjnikovs. Moet er nog zand zijn?
Als dit waar is, zijn de straffen in Belgie nog belachelijker dan hier. Gewapende overval en carjacking in combinatie met het in bezit hebben van Kalashnikovs en je staat binnen een paar jaartjes weer vrolijk op straat :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 23 maart 2016 @ 11:19:52 #91
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_160882407
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:06 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik heb zelden goede bronnen gezien waarin de Islam zich bezighield met wetenschap. Begrijp me niet verkeerd, de Islam heeft wel degelijk meegewerkt aan bijv. technologische ontwikkeling zoals de lens maar wetenschap in de zin van natuur -en scheikunde? Nee.
Ik kan je in elk geval dan bijvoorbeeld het boek Cosmos: A Personal Voyage van Carl Segan en de serie Cosmos: A Spacetime Odyssey' van Discovery aanraden. Krijg je denk ik een beter beeld van wetenschap en de invloed van diverse culturen en mensen in die ontwikkeling.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_160882422
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:19 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik kan je in elk geval dan bijvoorbeeld het boek Cosmos: A Personal Voyage van Carl Segan en de serie Cosmos: A Spacetime Odyssey' van Discovery aanraden. Krijg je denk ik een beter beeld van wetenschap en de invloed van diverse culturen en mensen in die ontwikkeling.
^O^
pi_160882423
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:13 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Geen enkele islamitische instelling erkent jihad als zijnde iets radicaals. En jij denkt dat de islamitische gemeenschap dan "radicalisering" tegen zal gaan?

Het is een truc om geld en steun te krijgen: je gaat een samenwerking aan met de overheid of gemeente, tegen radicalisering. Je krijgt geld en steun. DIT is hoe de huidige jihad beweging gefinancierd en gesteund wordt.
Dit gaat helemaal niet om geld... Ze krijgen er geen geld voor, wel bv opleiding in hoe zaken te herkennen en ermee om te gaan. Maar zelfs dat vaak niet, komt het allemaal uit eigen koker en zoeken ze alleen een directe lijn met instantie's zodat er sneller ingegrepen kan worden.
  woensdag 23 maart 2016 @ 11:21:11 #94
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_160882429
quote:

[..]

Dan heb je het niet over de grote zwijgende meerderheid.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_160882433
quote:
De wereld is groter dan alleen die plek he.
  woensdag 23 maart 2016 @ 11:22:47 #96
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_160882463
quote:

[..]

Werkelijk? Want ik zie dat eigenlijk maar heel weinig om heel eerlijk te zijn. Het komt wel voor, zeker op straat op individueel niveau. Enkel om nu werkelijk te spreken over een zekere introspectie binnen de Islam en haar eventuele invloed op het soort geweld zoals gisteren in België?
Nee niet echt, de typische "kneejerk" reactie "dat het vooral niks met Islam te maken heeft", zie ik dan wel voorbij rollen als of het kerstmis is en dat is net zo'n dooddoener als dat je zegt dat alle terroristen Islamieten zijn of dat Islam hetzelfde is als terrorisme.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 23 maart 2016 @ 11:23:43 #97
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160882474
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_160882477
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar is dat een eigenschap van de Islam? Als we kijken naar het verre verleden zien we dat de Islam juist heel open en modern was met de grote bibliotheken en wetenschappers.

Ik kan toch niet helemaal de indruk wekken dat de haat naar het westen vooral komt door onze bemoeienis daar de afgelopen 50 jaar. Want de Islam ansich had in het verleden helemaal geen moeite met wetenschap of 'westers' denken. En die haat tegen het westen wordt nu gebruikt door IS....

(ik zeg dus niet dat wij verantwoordelijk zijn voor de acties van IS, maar wel dat bemoeienis vanuit het westen een goede voedingsbodem is gebleken voor haat. )

Natuurlijk is de wereld de afgelopen 50 jaar wel rap 'kleiner' geworden. Meer mensen maar ook door internet en TV zitten we voor ons gevoel veel meer op elkaars lip.
Onder de Abbasieden kaliefs idd van iets van 750 tot 1250 liepen ze aanmerkelijk voor op het westen dat pas na het jaar 1.000 behoorlijke sprongen ging maken.
Het gelazer van de politieke islam begon al een rol te spelen na de eerste wereldoorlog, toen het Ottomaanse rijk uiteen viel en men in het gebied buiten wat nu Turkije is via Sykes-Picot regeling een aantal staten in het leven riep, onder protectoraat van Frankrijk en Engeland.
Dan kwamen er ook nog seculiere machthebbers aan het bewind, waarvan de bekendste Nasser was, die in feite een pan-Arabisch socialistisch rijk probeerde te vestigen met Egypte als centrum, en die begonnen de islam als zijnde oorzaak van de teloorgang te onderdrukken. Ook Mustafa Kemal deed dat in Turkije. Wat Kemal echter voor mekaar kreeg is nooit echt gelukt in de rest van die landen.
I´m back.
pi_160882478
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Ah, het ja maar ze liegen gewoon... Kortom, maakt niet uit wat ze zeggen of doen, want het is toch wat jij wil geloven. Stiekem staan ze er gewoon helemaal achter dus. Wel lekker makkelijk zo, je eigen beeld bevestigen.

Maar leg eens uit, waarom dan initiatieven om radicalisering tegen te gaan, zelfs in samenwerking met de overheid e.d.? Dat ze daar zelf mee gekomen zijn?
Ook al een toneelstukje?
De preken die daarover gaan, ook een toneelstukje? Dat ze radicalen na een paar waarschuwingen en proberen ze weer terug in het gareel te krijgen een moskee verbod geven is ook maar een toneelstukje?
Het is niet wat ik wil geloven, het is of ik het uberhaupt KAN geloven... als ik nou gister weer hoor over een leraar waarbij de halve klas begint te klappen voor die aanslagen (moslim kinderen).... Wat is dat dan? Die hebben vast niet te horen gekregen dat het slecht is wat hun extremistische vrienden doen.

Ik ben dan ook benieuwd of dat "optreden tegen radicalisering" daadwerkelijk gaat gebeuren of dat het weer een truukje is om geld uit de zak te kloppen van de overheid (zoals bij de megamoskee ze ook buiten proportionele subsidies gingen krijgen als daar geen stokje voor gestoken werd).

Word dat ook gecontroleerd? En door wie? Al dat "optreden tegen radicalisering"?

Nu geloof ik best dat er een aantal moskee's zijn die dat zeker zullen doen, maar we hebben het niet over een OVERGROTE meerderheid, daar ben ik zeer zeker van. Ook gezien de link die ik je net gaf over molenbeek.

Moslims mogen namelijk liegen tegen niet-moslims... dat staat ook in de koran, dus zo gek is dat niet eens gedacht... ze laten jou geloven wat JIJ wil geloven misschien, ik zet mn vraagtekens erbij.

Takiyya noemen ze dat.
Lambo of Rekt
pi_160882479
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:16 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

En zo herken je de leugen.
De organisaties die zo'n persbericht uitsturen ZIJN de radicalen. Dit zijn de jihadisten. Dit zijn de instellingen die misleiden over de ware aard van de islam en ondertussen vrolijk jihad blijven leren.
Het is een complot of zo? Wat zou een moslim die zich wil uitspreken tegen dit soort terrorisme uit naam van zijn geloof, dan nog kunnen zeggen zonder dat de intentie direct door mensen als jij in twijfel wordt getrokken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')