abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160882154
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:51 schreef geavanceerd het volgende:
Er is geen tegenbeweging. Er is geen islamitisch antwoord op het jihadisme. Er is geen stroming die het verwerpt.
Echt wel, de Ahmadiyya stroming Maar die worden dan weer vervolgt door hun geloofsgenoten. :')
Ура для россии
pi_160882160
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:04 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Geldt (gold) dat niet ook voor wetenschap binnen het Christendom? Religie staat per definitie op gespannen voet met wetenschappelijk onderzoek...
Inderdaad, dat geldt in principe voor vrijwel alle religies die zich niet ontwikkelen. Dit terwijl het godsbeeld prima samen kan bestaan naast de big bang maar dat terzijde.
  woensdag 23 maart 2016 @ 11:06:04 #53
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_160882164
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Er staat in die post ook specifiek boerka en niqaab.
En met religie weren uit de openbare ruimte bedoel ik niet hoofddoekjes of zwarte kousen, maar eisen stellen vanwege je geloof. Bijvoorbeeld bidden onder werktijd.
Ander voorbeeld, bijstand. Als de man werkeloos is, na de WW, krijgen ze bijstand zolang de man geen werk heeft. Naar de vrouw wordt niet gekeken in het geval van moslims, omdat een getrouwde vrouw met kinderen niet hoort te werken, volgens het geloof.
Een niet-moslim gezin krijgt een gekorte uitkering als niet ook de vrouw haar best doet om een baan te vinden.
Nog een voorbeeld, pasfoto op staatsdocumenten. De regels die algemeen gelden, moeten ook voor moslims gelden.

Dergelijke uitzonderingen ben ik op tegen. Daarin schiet de vrijheid van godsdienst, m.i. door.
Sinds wanneer maakt de bijstand onderscheid op geloof? En de regels voor pas foto's zijn ook voor iedereen gelijk.
pi_160882165
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het zal mij niet verbazen als dezelfde fout gemaakt gaat worden met de huidige vluchtelingen uit Syrië.
Die fout wordt nu al gemaakt met oa de polen.
Intergratie wordt ze zelfs moeilijk gemaakt met de polenhotels en dat soort onzin. Als ze wel in gewone huizen komen dan worden ze bij elkaar geplaatst (wordt niet om gevraagd, wordt gedaan). Bedrijven die hele afdelingen hebben met alleen maar polen, zo min mogelijk laten mengen met het nederlandse volk.

Het is dat een heel aantal hier graag hun bestaan willen opbouwen en zelf hun best doen om te intergreren, maar het wordt ze niet makkelijk gemaakt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160882168
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ja het is ook nooit goed. Als ze hun mond houden is het niet goed, en als ze zich uitspreken tegen terrorisme uit naam van de Islam dan is het ook niet goed.

Een voorbeeld dat je kennelijk gemist hebt:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)lijke_aanslag__.html
Dat heb ik je gister ook al uitgelegd.
Lambo of Rekt
pi_160882180
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wellicht heb je het dan over de islam van na de val van het Ottomaanse rijk.
Ik heb zelden goede bronnen gezien waarin de Islam zich bezighield met wetenschap. Begrijp me niet verkeerd, de Islam heeft wel degelijk meegewerkt aan bijv. technologische ontwikkeling zoals de lens maar wetenschap in de zin van natuur -en scheikunde? Nee.
pi_160882187
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het is al een aantal keren gepost in deze reeks, maar op de een of andere manier wordt het gewoon genegeerd, en nu dan zelfs (ten onrechte) gebagetelliseerd tot "wat gasten bij Pauw en DWDD".
Cognitieve dissonantie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 23 maart 2016 @ 11:07:24 #58
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_160882188
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:06 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik heb zelden goede bronnen gezien waarin de Islam zich bezighield met wetenschap. Begrijp me niet verkeerd, de Islam heeft wel degelijk meegewerkt aan bijv. technologische ontwikkeling zoals de lens maar wetenschap in de zin van natuur -en scheikunde? Nee.
The words 'algorithm' and 'algorism' come from the name al-Khwārizmī. Al-Khwārizmī (Persian: خوارزمی‎‎, c. 780-850) was a Persian mathematician, astronomer, geographer, and scholar.
pi_160882190
quote:

[..]

Ja het is ook nooit goed. Als ze hun mond houden is het niet goed, en als ze zich uitspreken tegen terrorisme uit naam van de Islam dan is het ook niet goed.

[..]

Mensen willen het niet zien of lezen. En wat je niet ziet, dat is er niet.
pi_160882195
Ze hebben 1 voortvluchtige te pakken, hoor ik
pi_160882196
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:03 schreef Loekie1 het volgende:
Iedere gezonde knul wordt toch knettergek van 15 keer op een dag op de grond bidden en weet ik wat al niet meer? Verbaasd het ons nog dat ze onderhuids superagressief worden en lak hebben aan de hele wereld letterlijk? Ze geven het niet toe maar het is op zichzelf een verschrikkelijke religie vooral voor de aanhangers.
Je bent vooral naïef. Waarom zou een gezonde knul daar gek van worden als hij tot op het bot gemotiveerd is? Denk je dat mannelijke topsporters elke dag 8 uur aan het gamen zijn terwijl ze een draai geven aan hun slurf?
pi_160882206
ADnl twitterde op woensdag 23-03-2016 om 11:07:41 Het Belgische parket wil de aanhouding Najim Laachraoui nog niet bevestigen https://t.co/bLKwQFUg8Z https://t.co/BQoGAyPDVD reageer retweet
pi_160882207
quote:
3s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:06 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat heb ik je gister ook al uitgelegd.
Kwam jij met het "ja maar dat telt niet want dat zijn de leiders en niet de gewone moslims" ? Wat wil je dan?
  woensdag 23 maart 2016 @ 11:08:33 #64
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_160882212
quote:

[..]

[..]

Als het overgrote deel van de moslim wereld de IS echt afkeurt en daar ook naar handelde was er geen enkel probleem. De werkelijkheid op straat is duidelijk anders.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 23 maart 2016 @ 11:08:59 #65
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_160882219
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:05 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Hoe kom je er dan in vredesnaam bij dat er binnen de Islam nooit een aversie tegen het westen is geweest? Geldinsdrang en expansiedrift is er ten alle tijde bij alle culturen geweest. Van Rome tot het Ottomaanse rijk.
Als het om expansiedrift zou gaan zou het veel effectiever zijn om gewoon vredig te emigreren naar Europa. Nu wordt dat juist steeds moeilijker. De beste manier om een gebied over te nemen is gewoon door langzaam de huidige bevolking te verdrukken zonder al te veel commotie.

De huidige aanslagen kan ik echt niet linken aan expansiedrift.....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 23 maart 2016 @ 11:09:05 #66
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_160882222
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:58 schreef Gia het volgende:
terwijl het een gewone menselijke reactie is.
En dan heeft IS gewonnen.
Imo verliezen we alleen maar als we tegen de instinctieve natuurlijke (en gezonde) reactie in geforceerd multicultureel gaan proberen te doen met mensen die nooit deel uit willen en zullen maken van multicul.
pi_160882229
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Kwam jij met het "ja maar dat telt niet want dat zijn de leiders en niet de gewone moslims" ? Wat wil je dan?
Nee, ik kwam met een geloofwaardigheids issue.

Stealth jihad is juist het opvoeren van een wolf in schaapskleren toneel stuk.

Of had je verwacht dat de moskee's gingen roepen; GOED GEDAAN JONGENS...

:')
Lambo of Rekt
pi_160882233
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:07 schreef malleable het volgende:

[..]

The words 'algorithm' and 'algorism' come from the name al-Khwārizmī. Al-Khwārizmī (Persian: خوارزمی‎‎, c. 780-850) was a Persian mathematician, astronomer, geographer, and scholar.
Perzisch ja.
pi_160882239
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door Leandra op 23-03-2016 11:19:35 ]
pi_160882241
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Er zijn ontzettend veel moslims die deze aanslagen krachtig hebben veroordeeld. Enorm veel. "Gewone" moslims, maar ook moslimleiders.
Er zijn GEEN moslims of moslimleiders die jihad veroordelen. Er zijn GEEN moslims of moslimleiders die eerlijk vertellen dat de islam dit soort shit leert. Je kunt iets wat je niet erkent, niet veroordelen.

Stel dat er een moskee opgeblazen wordt, en een Pegida-leider zegt dan: Pegida heeft niks tegen de islam, en Pegida veroordeelte alle vormen van geweld, inclusief islamitisch terrorisme.

Dan herken je de leugen toch wel?
pi_160882242
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:08 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als het overgrote deel van de moslim wereld de IS echt afkeurt en daar ook naar handelde was er geen enkel probleem. De werkelijkheid op straat is duidelijk anders.
Want? Op elke straathoeken ontploffen zelfmoordterroristen? Er zijn altijd teveel moslimterroristen, maar ze bepalen gelukkig niet "de werkelijkheid op straat". Daarvoor is de minderheid gelukkig te klein.
  woensdag 23 maart 2016 @ 11:10:26 #72
3542 Gia
User under construction
pi_160882245
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:06 schreef malleable het volgende:

[..]

Sinds wanneer maakt de bijstand onderscheid op geloof? En de regels voor pas foto's zijn ook voor iedereen gelijk.
Nee.
Mijn moeder moest zelfs haar bril afzetten voor de pasfoto.
Ik mag niet met een hoofddoek, of petje, muts, whatever op, op mijn ID kaart.

En volgens mij stelt de bijstand, stiekem, geen werkeisen aan een islamitische moeder.
De man zorgt voor het inkomen en die is dan werkloos.
pi_160882248
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:02 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Voornamelijk omdat de gewone moslims ook meewerkt aan het instand houden en vergroten van de kloof. Iets wat niet of nauwelijks benoemd wordt.
Het wordt aan de lopende band benoemd, zo veelvuldig en zonder enige nuance dat ik zie dat mensen die al jaren proberen die kloof tussen moslim/niet moslim te dichten het opgeven.
Wat ze ook doen het is niet goed of het deugt niet, dat is wel een beetje de tendens.

Maar in dit geval had ik het over initiatieven vanuit de geloofsgemeenschap/organisatie's om radicalisering tegen te gaan, om de kloof tussen de normale moslim en de extremist te vergroten. Dat zouden we moeten steunen naar mijn mening. Want hoe groter die kloof, hoe kleiner de kans dat een normale moslim overgaat tot extremisme.

Er is een zeer levendige discussie in de moslimgemeenschap over dit soort onderwerpen, die zou meer aandacht en steun moeten krijgen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160882253
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als het om expansiedrift zou gaan zou het veel effectiever zijn om gewoon vredig te emigreren naar Europa. Nu wordt dat juist steeds moeilijker. De beste manier om een gebied over te nemen is gewoon door langzaam de huidige bevolking te verdrukken zonder al te veel commotie.

De huidige aanslagen kan ik echt niet linken aan expansiedrift.....
Volgens mij is het in alles expansiedrift. Immers geeft IS aan iedere vorm van geloof of ongeloof wat niet salafistisch is kapot te willen maken.
pi_160882265
quote:
3s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:09 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Nee, ik kwam met een geloofwaardigheids issue.

Stealth jihad is juist het opvoeren van een wolf in schaapskleren toneel stuk.

Of had je verwacht dat de moskee's gingen roepen; GOED GEDAAN JONGENS...

:')
Ah ja, een moslim kan het bij jou a priori al niet goed doen. Nou dan houdt de discussie snel op he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')