Het volledige citaat is echter als volgt:quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:59 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Dat is een foute voorstelling. Het is niet het een of het ander, het is het allemaal. Zo heb je de grote en kleine jihad. Maar wie de grote accepteert, accepteert automatische als legitiem ook de kleine.
Verder gaan in de islamitische lectuur nagenoeg alle verwijzingen naar jihad over jihad als oorlogvoering. En dat is het dan ook voornamelijk: oorlog om de islam te laten overwinnen.
Ik citeer uit het meest autoritaire sharia handboek in de islamitische wereld, Umdat al Salik:
[..]
quote:Jihad means to war against non-Muslims, and is etymologically derived from the word mujahada signifying warfare to establish the religion. And it is the lesser jihad. As for the greater jihad, it is spiritual warfare against the lower self (nafs), which is why the Prophet (Allah bless him and give him peace) said as he was returning from jihad, "We have returned from the lesser jihad to the greater jihad." ,
pffft lekker belangrijk, me dunkt dat als je als jehova van je geloof valt, het juist een zegen is dat juist die lieden je negeren. Het is in ieder geval een stuk beter dan dat ze je iets aan zouden willen doen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:59 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ja met als gevolg dat je nergens meer bij hoort en alles hebt verloren. Nee maar dat is top! Maakt mensen ook radicaal hoor.
Je bedoelt maakt moslims radicaal?quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:59 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ja met als gevolg dat je nergens meer bij hoort en alles hebt verloren. Nee maar dat is top! Maakt mensen ook radicaal hoor.
Je doet nu hetzelfde wat geavanceerd doet, jouw definitie de juiste maken, totale onzin als je beweert dat er geen eenduidige definitie is.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:04 schreef erodome het volgende:
Ik heb het over de koran en de hadith, gewoon wat je zelf kan lezen als je de koran en de overleveringen leest. Gewoon de oorlogswetten die in dat geloof zwart op wit staan.
Je verwart nu de islam met het jodendom trouwens, daar is er idd apartheid (wordt gelukkig amper meer toegepast). Je mag in de islam helemaal een ongelovige niet zomaar doden, daar staat gewoon de doodstraf op.
Je bent dus een moslim.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb het over de koran en de hadith, gewoon wat je zelf kan lezen als je de koran en de overleveringen leest. Gewoon de oorlogswetten die in dat geloof zwart op wit staan.
Je verwart nu de islam met het jodendom trouwens, daar is er idd apartheid (wordt gelukkig amper meer toegepast). Je mag in de islam helemaal een ongelovige niet zomaar doden, daar staat gewoon de doodstraf op.
Ik ben ermee bekend....quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:02 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Een mindfuck he.
Google eens de naam van je gemeente + anti radicalisering programma. Dan kom je waarschijnlijk het programma tegen.
Oke nee dus nou maakt het niet uit wát mensen precies radicaal maakt, maar alleen dit moet nu stoppen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
pffft lekker belangrijk, me dunkt dat als je als jehova van je geloof valt, het juist een zegen is dat juist die lieden je negeren. Het is in ieder geval een stuk beter dan dat ze je iets aan zouden willen doen.
Quran (4:89) - "They wish that you should disbelieve as they disbelieve, and then you would be equal; therefore take not to yourselves friends of them, until they emigrate in the way of God; then, if they turn their backs, take them, and slay them wherever you find them; take not to yourselves any one of them as friend or helper."quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Waar in de koran staat er dat er doodstraf staat op afvalligheid?
Het is een oude regel ja, maar je gaat hem niet terugvinden in de koran zelf.
Het ging over jehova getuigenquote:Op woensdag 23 maart 2016 12:07 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Je bedoelt maakt moslims radicaal?
Want het telt voor jou bijvoorbeeld pas als een vrouw door eerwraak omgelegd is? Niet als ze ondergedoken zit? Of in eigen huis gevangen gehouden wordt?quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En hoeveel doodstraffen zijn er precies in Europa uitgevoerd?
En?quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het volledige citaat is echter als volgt:
[..]
Schat van me, het ging hier om de organisatie's e.d. die dus die gewelddadige jihad afkeuren. Er werd gezegd dat die niet bestonden, maar die zijn er vrij veel.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Misschien omdat die definitie de slachtoffers oplevert? Als de jihad geen slachtoffers op zou leveren zou het ook geen onderdeel van de discussie zijn. Dat jij je weer gaat focussen op de jihad die geen slachtoffers oplevert, dat zijn weer je oogkleppen.
Ik denk dat ze niks denken alleen 'zij moeten kapot'. Als je je hele leven tegenstrijdigheden gevoerd krijgt, dan stop je vanzelf een keer met denken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:06 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Alsof het uitmaakt. Deze terroristen denken dat het zo is, deze mensen denken door die klote religie dat ze daarna gezuiverd worden van hun misdaden, dat ze iets goeds doen, dat door zichzelf op te blazen er voor hun iets goeds uitkomt. Er is niets anders dan religie die die belofte kan doen.
Oh, ik heb nog geen jehova een terroristische aanslag zien plegen. Misschien heb ik iets gemist.quote:
Ze terroriseren mij best vaak aan de deur.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:11 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Oh, ik heb nog geen jehova een terroristische aanslag zien plegen. Misschien heb ik iets gemist.
Ik heb geen eigen definitie. Ik vertel gewoon compleet objectief wat de stromingen zelf voor definitie hanteren. Volledig neutraal.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je doet nu hetzelfde wat geavanceerd doet, jouw definitie de juiste maken, totale onzin als je beweert dat er geen eenduidige definitie is.
Komt nog wel, na het zoveelste bommetje.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ben ermee bekend....
Ik deel alleen jouw zwartgallige visie erop niet.
Geen eenduidige interpretatie...quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je doet nu hetzelfde wat geavanceerd doet, jouw definitie de juiste maken, totale onzin als je beweert dat er geen eenduidige definitie is.
Waren die quotes van mij uit de koran niet correct?quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Geen eenduidige interpretatie...
En ik doe niet hetzelfde, want ik ontken niet dat ook de definitie die hij erop nahoudt leeft. Hij stelt dat alle moslims zijn definitie volgen. Noemt degene die zelf zeggen van niet en dat uitleggen zelfs leugenaars die zo proberen niet moslims een rad voor de ogen te draaien.
Nee, ik ben geen moslim.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:08 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Je bent dus een moslim.
Tot welke stroming behoor je, dan gaan we eens kijken wat je stroming over jihad leert goed?
Moet je een foto van satan op je deur plakken, hielp bij mij meteen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:12 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Ze terroriseren mij best vaak aan de deur.
Nonsens, jij doet dat vanuit een nogal gekleurd en vrij radicaal wereldbeeld. Prima hoor maar doe niet alsof je objectief of neutraal bent. Dat is onzinnig.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:12 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Ik heb geen eigen definitie. Ik vertel gewoon compleet object wat de stromingen zelf voor definitie hanteren. Volledig neutraal.
Maar dat verklaart nog steeds het zelfmoord scenario niet. Dat is toch echt alleen te herleiden naar religie en het wassen van je zonden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:10 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat ze niks denken alleen 'zij moeten kapot'. Als je je hele leven tegenstrijdigheden gevoerd krijgt, dan stop je vanzelf een keer met denken.
Naja, je kan de oorzaak moeilijk buiten beschouwing laten in dit topic.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:10 schreef Leandra het volgende:
Omdat er een enorme behoefte lijkt te bestaan over de Islam zelf te discussiëren, en dat dit topic daar niet de beste plek voor is, is er een topic geopend voor de discussie over de Islam, dan kunnen we het in dit topic over de gebeurtenissen in Brussel houden.
F&L / Hoe nu verder met de Islam na Parijs en Brussel?
Okee nou je klonk wel als een moslim maar niet dus...quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen moslim.
Je hoeft geen moslim te zijn om die zaken gelezen te hebben. Jij bent zelfs een super expert volgens je eigen zeggen, jij bent toch ook geen moslim?
Het hoeft niet de overhand te krijgen. Je hoeft niet maar dwangmatig te reageren als er even geen vers nieuws is.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:14 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Naja, je kan de oorzaak moeilijk buiten beschouwing laten in dit topic.
Dat gaat om verraad, niet zozeer om afvalligheid.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Quran (4:89) - "They wish that you should disbelieve as they disbelieve, and then you would be equal; therefore take not to yourselves friends of them, until they emigrate in the way of God; then, if they turn their backs, take them, and slay them wherever you find them; take not to yourselves any one of them as friend or helper."
Quran (9:11-12) - "But if they repent and establish worship and pay the poor-due, then are they your brethren in religion. We detail Our revelations for a people who have knowledge. And if they break their pledges after their treaty (hath been made with you) and assail your religion, then fight the heads of disbelief - Lo! they have no binding oaths - in order that they may desist."
Afvalligheid = verraadquote:Op woensdag 23 maart 2016 12:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat gaat om verraad, niet zozeer om afvalligheid.
Bukhari (52:260) - "...The Prophet said, 'If somebody (a Muslim) discards his religion, kill him.' "quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat gaat om verraad, niet zozeer om afvalligheid.
Daar was ik nog niet pop, heb er inmiddels al wel op geantwoord.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Waren die quotes van mij uit de koran niet correct?
Het bekende laffe politiek correcte wegkijken. Want we willen moslims met gevoelige teentjes niet voor het hoofd stoten in dit land.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:01 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
De minister is dan ook teruggefloten voor het gebruik van het woord oorlog. Voor een oorlogsverklaring is nodig dat de er een in-oorlogsverklaring wordt afgegeven. Het handvest van de VN verbiedt namelijk een aanvalsoorlog. Een staat mag alleen wapengeweld gebruiken in geval van individuele of collectieve zelfverdediging. Dat laatste is nu aan de hand in Syrie en Irak. Het gaat hier om de bescherming en handhaving van de internationale rechtsorde. Hiervoor worden VN-resoluties aangenomen, maar dat hoeft niet. Nederland vliegt boven Irak omdat Irak daarom heeft gevraagd. Het kabinet heeft laatst wel fase twee, dus de operatie boven Syrie, toegestaan. Veel IS-strijders bereiken Irak vanuit Syrië. En Syrië is zelf niet in staat, of niet bereid, dat tegen te gaan. En dan zou ‘collectieve zelfverdediging’ voldoende legitimatie zijn.
Over Rutte, hij zei "ISIS is onze vijand, daarmee zijn wij in oorlog". Koenders (BuZa) heeft hieraan toegevoegd dat hij(Nederland) geen volkenrechtelijke betekenis aan deze uitspraak wilde geven.
Rutte zou vooral de ernst van de situatie willen benadrukken en onderstrepen dat het kabinet „niet naïef” is over het gewapende conflict waarin Nederland al verwikkeld is. Maar feit is ook dat na de aanslagen van januari in Parijs Rutte desgevraagd het woord ‘oorlog’ níét wilde gebruiken.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker voor je is.
Geen koran...quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Bukhari (52:260) - "...The Prophet said, 'If somebody (a Muslim) discards his religion, kill him.' "
En deze?
wat is een taqiyya?quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:38 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Taqiyya. In geen van die links wordt jihad afgekeurd.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Daar was ik nog niet pop, heb er inmiddels al wel op geantwoord.
Het gaat allemaal erg snel...
Maar kan er niet verder over gaan, er is een verzoek geweest meer bij het onderwerp te blijven en de inhoudelijke discussie over de islam ergens anders te voeren.
het verzoek van Leandra gemist?quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Bukhari (52:260) - "...The Prophet said, 'If somebody (a Muslim) discards his religion, kill him.' "
En deze?
Een oma over helpen steken is Jihad. In oorlog gaan met ... KAN Jihad zijn . Naar Syrie gaan en daar vechten valt daar niet onder volgens de meeste moslims. De meningen zijn hier trouwens sterk over verdeelt binnen de islamitische gemeenschap. Want voor wie vecht je en wat wil je bereiken? IS? Die zijn net zo crimineel als Assad. Dus geen Jihad. Ga je daarheen om gewonden te helpen Ja dit kan onder Jihad vallen. Ga je er heen met het doel om de lokale bevolking te beschermen . Ja dit kan zo zijn maar dan moet er een verzoek zijn vanuit die mensen voor hulp.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:59 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Dat is een foute voorstelling. Het is niet het een of het ander, het is het allemaal. Zo heb je de grote en kleine jihad. Maar wie de grote accepteert, accepteert automatische als legitiem ook de kleine.
Verder gaan in de islamitische lectuur nagenoeg alle verwijzingen naar jihad over jihad als oorlogvoering. En dat is het dan ook voornamelijk: oorlog om de islam te laten overwinnen.
Ik citeer uit het meest autoritaire sharia handboek in de islamitische wereld, Umdat al Salik:
[..]
Ik heb ongeveer als enige daar gereageerd?quote:
Dit dus... het is ook niet handig om dit over 2 topics te verspreiden. Islam is zwaar betrokken bij deze aanslagen dus hoort dit ook gewoon hier, dat parijs is al even verleden tijd.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:19 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer als enige daar gereageerd?
Als mensen daar ook komen ga ik daar verder?
Anders ga ik hier gewoon verder als mensen hier op mij reageren?
Hou jezelf voor de gek. Gaan die terug gekeerde Jihadisten allemaal omaatjes helpen met oversteken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:18 schreef Chadi het volgende:
[..]
Een oma over helpen steken is Jihad. In oorlog gaan met ... KAN Jihad zijn . Naar Syrie gaan en daar vechten valt daar niet onder volgens de meeste moslims. De meningen zijn hier trouwens sterk over verdeelt binnen de islamitische gemeenschap. Want voor wie vecht je en wat wil je bereiken? IS? Die zijn net zo crimineel als Assad. Dus geen Jihad. Ga je daarheen om gewonden te helpen Ja dit kan onder Jihad vallen. Ga je er heen met het doel om de lokale bevolking te beschermen . Ja dit kan zo zijn maar dan moet er een verzoek zijn vanuit die mensen voor hulp.
Willen ze je daar niet geen Jihad.
Vallen buitenlanders je regio aan en vecht je terug. Ja Jihad.
Nee de Hadith... uitspraken en overleveringen van Mohammed de profeet van de Islam? En iets waar veel moslims even zwaar aan tillenquote:
twitter:geertjanhahn twitterde op woensdag 23-03-2016 om 12:17:27Rectificatie van Waalse media over #Laachraoui. Het zou tóch een ander zijn die is opgepakt (mogelijk Abrini):https://t.co/PzHrQF194j reageer retweet
Wel lullig voor de mensen die hier gewoon het nieuws willen volgen en niet constant lastig gevallen willen worden met allerlei nutteloze Islamdiscussies... het verzoek is er niet voor niets. Jullie maken dit soort topics onleesbaar en onleefbaar.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:20 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dit dus... het is ook niet handig om dit over 2 topics te verspreiden. Islam is zwaar betrokken bij deze aanslagen dus hoort dit ook gewoon hier, dat parijs is al even verleden tijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |