abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160883495
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat gaat om verraad, niet zozeer om afvalligheid.
Bukhari (52:260) - "...The Prophet said, 'If somebody (a Muslim) discards his religion, kill him.' "

En deze?
pi_160883513
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:13 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Waren die quotes van mij uit de koran niet correct?
Daar was ik nog niet pop, heb er inmiddels al wel op geantwoord.
Het gaat allemaal erg snel...

Maar kan er niet verder over gaan, er is een verzoek geweest meer bij het onderwerp te blijven en de inhoudelijke discussie over de islam ergens anders te voeren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160883521
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:01 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

De minister is dan ook teruggefloten voor het gebruik van het woord oorlog. Voor een oorlogsverklaring is nodig dat de er een in-oorlogsverklaring wordt afgegeven. Het handvest van de VN verbiedt namelijk een aanvalsoorlog. Een staat mag alleen wapengeweld gebruiken in geval van individuele of collectieve zelfverdediging. Dat laatste is nu aan de hand in Syrie en Irak. Het gaat hier om de bescherming en handhaving van de internationale rechtsorde. Hiervoor worden VN-resoluties aangenomen, maar dat hoeft niet. Nederland vliegt boven Irak omdat Irak daarom heeft gevraagd. Het kabinet heeft laatst wel fase twee, dus de operatie boven Syrie, toegestaan. Veel IS-strijders bereiken Irak vanuit Syrië. En Syrië is zelf niet in staat, of niet bereid, dat tegen te gaan. En dan zou ‘collectieve zelfverdediging’ voldoende legitimatie zijn.

Over Rutte, hij zei "ISIS is onze vijand, daarmee zijn wij in oorlog". Koenders (BuZa) heeft hieraan toegevoegd dat hij(Nederland) geen volkenrechtelijke betekenis aan deze uitspraak wilde geven.
Rutte zou vooral de ernst van de situatie willen benadrukken en onderstrepen dat het kabinet „niet naïef” is over het gewapende conflict waarin Nederland al verwikkeld is. Maar feit is ook dat na de aanslagen van januari in Parijs Rutte desgevraagd het woord ‘oorlog’ níét wilde gebruiken.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker voor je is.
Het bekende laffe politiek correcte wegkijken. Want we willen moslims met gevoelige teentjes niet voor het hoofd stoten in dit land. :r

Als we de strijd tegen IS en de strijd tegen het aanverwante terrorisme geen oorlog meer mogen noemen is het hek van de dam. Het is oorlog en Europa wordt steeds vaker op eigen grondgebied in die oorlog meegezogen.
pi_160883529
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:15 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Bukhari (52:260) - "...The Prophet said, 'If somebody (a Muslim) discards his religion, kill him.' "

En deze?
Geen koran...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160883531
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:38 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Taqiyya. In geen van die links wordt jihad afgekeurd.
wat is een taqiyya?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_160883539
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Daar was ik nog niet pop, heb er inmiddels al wel op geantwoord.
Het gaat allemaal erg snel...

Maar kan er niet verder over gaan, er is een verzoek geweest meer bij het onderwerp te blijven en de inhoudelijke discussie over de islam ergens anders te voeren.
_O-
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_160883545
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:17 schreef superniger het volgende:

[..]

wat is een taqiyya?
Liegen tegen niet-moslims mag als je moslim bent, om je geloof te enhancen.
Lambo of Rekt
pi_160883550
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:15 schreef skysherrif het volgende:

[..]

En deze?
het verzoek van Leandra gemist?
pi_160883551
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:59 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Dat is een foute voorstelling. Het is niet het een of het ander, het is het allemaal. Zo heb je de grote en kleine jihad. Maar wie de grote accepteert, accepteert automatische als legitiem ook de kleine.

Verder gaan in de islamitische lectuur nagenoeg alle verwijzingen naar jihad over jihad als oorlogvoering. En dat is het dan ook voornamelijk: oorlog om de islam te laten overwinnen.

Ik citeer uit het meest autoritaire sharia handboek in de islamitische wereld, Umdat al Salik:

[..]

Een oma over helpen steken is Jihad. In oorlog gaan met ... KAN Jihad zijn . Naar Syrie gaan en daar vechten valt daar niet onder volgens de meeste moslims. De meningen zijn hier trouwens sterk over verdeelt binnen de islamitische gemeenschap. Want voor wie vecht je en wat wil je bereiken? IS? Die zijn net zo crimineel als Assad. Dus geen Jihad. Ga je daarheen om gewonden te helpen Ja dit kan onder Jihad vallen. Ga je er heen met het doel om de lokale bevolking te beschermen . Ja dit kan zo zijn maar dan moet er een verzoek zijn vanuit die mensen voor hulp.
Willen ze je daar niet geen Jihad.
Vallen buitenlanders je regio aan en vecht je terug. Ja Jihad.

Jezelf opblazen zoals gisteren. Dat is geen jihad en daarnaast bega je nog een hoop andere fouten die niet mogen volgens de islam.
pi_160883565
quote:
15s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

het verzoek van Leandra gemist?
Ik heb ongeveer als enige daar gereageerd?

Als mensen daar ook komen ga ik daar verder?

Anders ga ik hier gewoon verder als mensen hier op mij reageren?
pi_160883572
Smakeloos hoe men daar met de eu vlag staat te zwaaien onder het mom van 'er was een negatieve stemming jegens brussel en de EU' laten we daar even een sympathieke stemming van maken'

:r x inf.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_160883584
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:19 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer als enige daar gereageerd?

Als mensen daar ook komen ga ik daar verder?

Anders ga ik hier gewoon verder als mensen hier op mij reageren?
Dit dus... het is ook niet handig om dit over 2 topics te verspreiden. Islam is zwaar betrokken bij deze aanslagen dus hoort dit ook gewoon hier, dat parijs is al even verleden tijd.
Lambo of Rekt
pi_160883592
Oh nu is hij weer niet opgepakt.
pi_160883593
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:18 schreef Chadi het volgende:

[..]

Een oma over helpen steken is Jihad. In oorlog gaan met ... KAN Jihad zijn . Naar Syrie gaan en daar vechten valt daar niet onder volgens de meeste moslims. De meningen zijn hier trouwens sterk over verdeelt binnen de islamitische gemeenschap. Want voor wie vecht je en wat wil je bereiken? IS? Die zijn net zo crimineel als Assad. Dus geen Jihad. Ga je daarheen om gewonden te helpen Ja dit kan onder Jihad vallen. Ga je er heen met het doel om de lokale bevolking te beschermen . Ja dit kan zo zijn maar dan moet er een verzoek zijn vanuit die mensen voor hulp.
Willen ze je daar niet geen Jihad.
Vallen buitenlanders je regio aan en vecht je terug. Ja Jihad.
Hou jezelf voor de gek. Gaan die terug gekeerde Jihadisten allemaal omaatjes helpen met oversteken. _O-
pi_160883594
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Geen koran...
Nee de Hadith... uitspraken en overleveringen van Mohammed de profeet van de Islam? En iets waar veel moslims even zwaar aan tillen
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:22:04 #296
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_160883612
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:21 schreef MadameMossel het volgende:
Oh nu is hij weer niet opgepakt.
Was ook niet officieel bevestigd.
pi_160883614
geertjanhahn twitterde op woensdag 23-03-2016 om 12:17:27 Rectificatie van Waalse media over #Laachraoui. Het zou tóch een ander zijn die is opgepakt (mogelijk Abrini):https://t.co/PzHrQF194j reageer retweet
pi_160883623
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:22 schreef NoXia het volgende:

[..]

Was ook niet officieel bevestigd.
Dernierre Heure trekt de keutel in idd
pi_160883624
quote:
3s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:20 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dit dus... het is ook niet handig om dit over 2 topics te verspreiden. Islam is zwaar betrokken bij deze aanslagen dus hoort dit ook gewoon hier, dat parijs is al even verleden tijd.
Wel lullig voor de mensen die hier gewoon het nieuws willen volgen en niet constant lastig gevallen willen worden met allerlei nutteloze Islamdiscussies... het verzoek is er niet voor niets. Jullie maken dit soort topics onleesbaar en onleefbaar.
pi_160883631
Hoe kunnen we België helpen om het beter aan te pakken? Ik hoor net op radio 1 dat er weinig zal veranderen omdat het politiek moeilijk ligt. |:(
pi_160883637
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:21 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hou jezelf voor de gek. Gaan die terug gekeerde Jihadisten allemaal omaatjes helpen met oversteken. _O-
Als je goed had gelezen had je ook opgemerkt dat hun reis daar waarschijnlijk niet onder valt. Dus eerst goed lezen en dan reageren!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')