Ik had het gelezen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
In plaats van weer je ingestudeerde riedeltje af te draaien, zou je ook gewoon mijn post kunnen lezen. De uitleg over het opnemen van superdelegates in targets die gericht zijn op het totaal aantal delegates in plaats van het aantal pledged delegates lijkt mij helder en consistent.
Dat is een leuk theoretisch verhaaltje maar we zullen moeten afwachten wat het in de praktijk waard gaat zijn op het moment dat dit gaat gebeuren. Het lijkt me een vrij veilige voorspelling dat de kandidaat die meer gewone gedelegeerden krijgt, al is het er maar 1, meer supergedelegeerden krijgt. Momenteel roepen de supergedelegeerden braaf dat ze Hillary steunen omdat ze verwachten dat Hillary wint en omdat het partijestablishment je geen leuk baantje geeft als je Sanders steunt terwijl Hillary blijkt te winnen. Boeiend.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:38 schreef Monolith het volgende:
Er zijn 4051 pledged delegates en 714 superdelegates voor een totaal van 4764 delegates. Het aantal vereiste delegates voor de nominatie is 2385. Dat is ook de target waar men de behaalde delegates tegen afzet. Als je enkel de pledged delegates relevant acht, dan moet je de target daar ook op afstemmen. Oftewel dan is de target slechts 2026 delegates in plaats van 2385.
Ze bepalen het niet maar ze veroorzaken wel het leeuwendeel van het verschil.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik snap wel dat de nogal denigrerende houding van Sanders hofhouding kiezers uit minderheden erg afstoot. Maar dan nog bepalen die minderheden het uiteindelijk niet.
Plus dat hij de progressieve kiezers hoop wil geven voor de toekomst. "Zelfs als het deze keer niet lukt dan laten wij jullie nu zien dat het mogelijk is."quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:00 schreef Belabor het volgende:
Hoewel Sanders' kansen op de nominatie inderdaad minuscuul zijn, snap ik ook heel goed dat hij door gaat. Het presidentschap is niet het enige doel wat hij voor ogen heeft met zijn campagne, het is daarnaast ook zijn boodschap en zijn kritiek op het "establishment" waar hij invloed mee uit wil oefenen.
Hopelijk gaat hij zich pas op 7 juni gewonnen hoeven te geven. Helaas ben je dan wel te laat om nog mee te doen met de general elections als onafhankelijke kandidaat aangezien je je niet in alle staten kan inschrijven vanaf die datum als ik het goed begrijp. In dat geval je beter maar voor de zekerheid alvast inschrijven zodat die optie open blijft?quote:Ik denk dat Sanders gewoon tot november mee blijft doen. Hij haalt nog steeds meer geld binnen dan Hillary, zelfs nu zijn kansen kleiner en kleiner worden. Dat zegt genoeg over de steun die hij heeft onder de Amerikanen.
Klopt, hij moet honderden gedelegeerden inlopen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:33 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Lekker boeiend of hij met tientallen gedelegeerden inloopt. Dan is hij nog zelfs ook maar niet een heel klein beetje in de buurt van Clinton. De race is gelopen.
Trap toch niet in die propaganda van team Hillary. Ik begrijp dat zij graag heeft dat Sanders zich gewonnen geeft maar die keuze is toch echt aan hem, niet aan haar.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt, hij moet honderden gedelegeerden inlopen.
Nee dat zal goed vallen bij de partij en de kiezers...en voor veel staten zou hij al te laat zijnquote:Op woensdag 23 maart 2016 11:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In dat geval je beter maar voor de zekerheid alvast inschrijven zodat die optie open blijft?
Ik trap niet in enige propaganda maar de kansen van Sanders zijn gewoon heel gezocht. Het is voor de aandacht prima dat hij doorgaat maar niemand zal nog in zijn kansen geloven.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Trap toch niet in die propaganda van team Hillary. Ik begrijp dat zij graag heeft dat Sanders zich gewonnen geeft maar die keuze is toch echt aan hem, niet aan haar.
Volgens het artikel waarnaar Monolith koppelde heeft dat er niets mee te maken. Het zou vooral te maken hebben met:quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik snap wel dat de nogal denigrerende houding van Sanders hofhouding kiezers uit minderheden erg afstoot.
Dat was meer op Kaas gericht die letterlijk Hillary's PR-mensen hun riedeltje herhaalt: "die stomme Saners moet stoppen want dit beschadigt Hillary's kansen in de GE."quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik trap niet in enige propaganda maar de kansen van Sanders zijn gewoon heel gezocht. Het is voor de aandacht prima dat hij doorgaat maar niemand zal nog in zijn kansen geloven.
Nu al? Dat gaat lekker in dat land, je bijna een jaar van tevoren al moeten inschrijven.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:25 schreef Re het volgende:
[..]
Nee dat zal goed vallen bij de partij en de kiezers...en voor veel staten zou hij al te laat zijn
Brammetje, de bookmakers en de statistische analyses van bijvoorbeeld FiveThirtyEight zijn een heel stuk objectiever dan jij bent in deze race. De odds van Sanders zijn gewoon dramatisch.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Trap toch niet in die propaganda van team Hillary. Ik begrijp dat zij graag heeft dat Sanders zich gewonnen geeft maar die keuze is toch echt aan hem, niet aan haar.
Wat heeft dat te maken met wat jij citeert, Monolithje?quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Brammetje, de bookmakers en de statistische analyses van bijvoorbeeld FiveThirtyEight zijn een heel stuk objectiever dan jij bent in deze race. De odds van Sanders zijn gewoon dramatisch.
Nooit geweten. Het zou in 2000 hebben geleid tot president Al Gore, in plaats van George W. Bush.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:52 schreef Kaas- het volgende:
Fun fact: in 1969 scheelde het maar een haar of waren de VS overgestapt op een systeem waarbij de president gewoon verkozen wordt op basis van wie de meeste stemmen ontvangt over het hele land, i.p.v. het ingewikkelde systeem waarbij elke staat zoveel procent bijdraagt aan de einduitslag. Een voorstel hiertoe van Emanuel Celler werd door het Huis van Afgevaardigden aangenomen met 338-70 (!), maar kwam niet door de Senaat dankzij een filibuster.
Kwam het opeens tegen in een paper die ik nu zit te lezen (voetnoot #24 in How the Electoral College Influences Campaigns and Policy: The Probability of Being Florida door David Stromberg, in 2008 gepubliceerd in American Economic Review). Wel leuke paper trouwens. Ze proberen op basis van een theoretisch model te voorspellen hoe vaak een presidentskandidaat welke staten zal bezoeken en komen voor de verkiezingen van 2000 en 2004 op een correlatie van 0,9.
Exact! Maar ondanks de grote steun in het HvA is het daarna blijkbaar niet opnieuw geprobeerd.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nooit geweten. Het zou in 2000 hebben geleid tot president Al Gore, in plaats van George W. Bush.
Het hele districtenstelsel is sowieso belachelijk natuurlijk. Ik vind ons systeem, eventueel aangevuld met een bescheiden kiesdrempel, absoluut de voorkeur hebben.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Exact! Maar ondanks de grote steun in het HvA is het daarna blijkbaar niet opnieuw geprobeerd.
Deze bedoel je neem ik aan. Daarin staat natuurlijk niet dat de denigrerende houding tegen mensen die eigenlijk Sanders zouden moeten stemmen maar zich dat zelf niet realiseren geen enkele impact heeft. Er staat vooral in dat de perceptie over hoe het gaat en wat belangrijk is verschilt tussen de 'arme blanken' en 'de minderheden'. Dat sluit niet uit dat andere factoren bijdragen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Volgens het artikel waarnaar Monolith koppelde heeft dat er niets mee te maken. Het zou vooral te maken hebben met:
- Obama waaronder Hillary minister was
- de belofte van werkgelegenheid en economische groei
Dat is vrij simpel. Jij reageert op een post waarin wordt gesteld dat Sanders honderden delegates achterloopt met de opmerking dat mensen 'toch niet zo in de propaganda van het Clintonkamp moeten trappen'. Terwijl dat gewoon een feitelijk juiste constatering is.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met wat jij citeert, Monolithje?
Was zojuist wat reacties aan het lezen en ik zie dit soort dingen:quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:00 schreef Kaas- het volgende:
Oh, en Jeb Bush endorses Ted Cruz.
Wellicht spuit elf, maar ach, ik kan niet de hele tijd meelezen.
Het is geen theoretisch verhaaltje Bram. Een delegate target inclusief superdelegates hanteren betekent dat je superdelegates ook meetelt bij de behaalde delegates. Ik weet niet waar jij de misvatting vandaan haalt dat kandidaten de delegate target zouden moeten behalen zonder super delegates, maar zo werkt dat niet. Obama kwam er in 2008 een paar honderd tekort en won door de superdelegates, al won hij natuurlijk meer dan 50% van de pledged delegates.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik had het gelezen.
[..]
Dat is een leuk theoretisch verhaaltje maar we zullen moeten afwachten wat het in de praktijk waard gaat zijn op het moment dat dit gaat gebeuren. Het lijkt me een vrij veilige voorspelling dat de kandidaat die meer gewone gedelegeerden krijgt, al is het er maar 1, meer supergedelegeerden krijgt. Momenteel roepen de supergedelegeerden braaf dat ze Hillary steunen omdat ze verwachten dat Hillary wint en omdat het partijestablishment je geen leuk baantje geeft als je Sanders steunt terwijl Hillary blijkt te winnen. Boeiend.
Praktisch zou je het als volgt kunnen duiden: de partijtop heeft ooit besloten om zichzelf wat meer vrijheid te geven om af te wijken van wat de achterban wil maar gaat de partijtop daar ook gebruik van durven te maken of willen maken op het moment dat de situatie zich voordoet dat die target niet wordt gehaald terwijl 1 kandidaat nipt de meerderheid heeft van de pledged gedelegeerden heeft gekregen?
Whehe, die arme Jeb is wel flink vernaggeld door deze campagne.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:09 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Was zojuist wat reacties aan het lezen en ik zie dit soort dingen:
"He wanted to do it a month ago, but you know... low energy."
"The Jeb Bush endorsement should fill Cruz's campaign with a boost of low energy and non-excitement."
op basis van wat vage geruchten roepen dat het stinkt blijkt achteraf vaak overtrokken te zijnquote:Op woensdag 23 maart 2016 12:22 schreef Moira. het volgende:
What's up in Arizona trouwens?
Mensen moesten 5 uur wachten voor de polls, waardoor ouders met kinderen en ouderen na zo veel tijd maar vertrokken zijn. En terwijl er nog duizenden mensen in de rij stonden om (veelal Bernie) te stemmen werd ze verteld dat ze maar naar huis moesten gaan?
Veel polling places ook gewoon helemaal gesloten zonder redirection voor de stemmers?
En Clinton werd al gecalled na 2% getelde stemmen?
Er gaat een petitie rond mbt voterfraud en -supression.
Stinkend zaakje ofnie
Bernie 4 president!!!!!!quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:22 schreef Moira. het volgende:
What's up in Arizona trouwens?
Mensen moesten 5 uur wachten voor de polls, waardoor ouders met kinderen en ouderen na zo veel tijd maar vertrokken zijn. En terwijl er nog duizenden mensen in de rij stonden om (veelal Bernie) te stemmen werd ze verteld dat ze maar naar huis moesten gaan?
Veel polling places ook gewoon helemaal gesloten zonder redirection voor de stemmers?
En Clinton werd al gecalled na 2% getelde stemmen?
Er gaat een petitie rond mbt voterfraud en -supression.
Stinkend zaakje ofnie
Nouja, zo vaag zijn die geruchten niet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
op basis van wat vage geruchten roepen dat het stinkt blijkt achteraf vaak overtrokken te zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |