abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160882297
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

In plaats van weer je ingestudeerde riedeltje af te draaien, zou je ook gewoon mijn post kunnen lezen. De uitleg over het opnemen van superdelegates in targets die gericht zijn op het totaal aantal delegates in plaats van het aantal pledged delegates lijkt mij helder en consistent.
Ik had het gelezen.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:38 schreef Monolith het volgende:
Er zijn 4051 pledged delegates en 714 superdelegates voor een totaal van 4764 delegates. Het aantal vereiste delegates voor de nominatie is 2385. Dat is ook de target waar men de behaalde delegates tegen afzet. Als je enkel de pledged delegates relevant acht, dan moet je de target daar ook op afstemmen. Oftewel dan is de target slechts 2026 delegates in plaats van 2385.
Dat is een leuk theoretisch verhaaltje maar we zullen moeten afwachten wat het in de praktijk waard gaat zijn op het moment dat dit gaat gebeuren. Het lijkt me een vrij veilige voorspelling dat de kandidaat die meer gewone gedelegeerden krijgt, al is het er maar 1, meer supergedelegeerden krijgt. Momenteel roepen de supergedelegeerden braaf dat ze Hillary steunen omdat ze verwachten dat Hillary wint en omdat het partijestablishment je geen leuk baantje geeft als je Sanders steunt terwijl Hillary blijkt te winnen. Boeiend.

Praktisch zou je het als volgt kunnen duiden: de partijtop heeft ooit besloten om zichzelf wat meer vrijheid te geven om af te wijken van wat de achterban wil maar gaat de partijtop daar ook gebruik van durven te maken of willen maken op het moment dat de situatie zich voordoet dat die target niet wordt gehaald terwijl 1 kandidaat nipt de meerderheid heeft van de pledged gedelegeerden heeft gekregen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160882348
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik snap wel dat de nogal denigrerende houding van Sanders hofhouding kiezers uit minderheden erg afstoot. Maar dan nog bepalen die minderheden het uiteindelijk niet.
Ze bepalen het niet maar ze veroorzaken wel het leeuwendeel van het verschil.
Oud vs jong.
Open vs. gesloten.
Caucus vs. primary.
Minderheden vs niets.
Het is het verschil tussen een gelijk opgaande race en een race waarbij een van de niet te pakken lijkt te zijn.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:00 schreef Belabor het volgende:
Hoewel Sanders' kansen op de nominatie inderdaad minuscuul zijn, snap ik ook heel goed dat hij door gaat. Het presidentschap is niet het enige doel wat hij voor ogen heeft met zijn campagne, het is daarnaast ook zijn boodschap en zijn kritiek op het "establishment" waar hij invloed mee uit wil oefenen.

Plus dat hij de progressieve kiezers hoop wil geven voor de toekomst. "Zelfs als het deze keer niet lukt dan laten wij jullie nu zien dat het mogelijk is."
Dat is belangrijker dan dat het lijkt, ze zijn immers volledig afhankelijk van de giften van gewone mensen waarvan de meesten weinig vermogen en inkomen hebben, hoeveel ze geven hangt samen met hoeveel hoop ze hebben dat hun kandidaat kan winnen of in ieder geval het beleid van de winnende kandidaat op een positeve manier kan beïnvloeden. Niet dat je daar bij Hillary al te veel van moet verwachten. Zij deed eerder letterlijk de uitspraak na de zoveelste flipflop "dat ze was gewijzigd van primary mode naar general elections mode", met andere woorden dat ze valse beloftes deed waar ze niets van meende om de kiezers te paaien. Fraai hoor.

quote:
Ik denk dat Sanders gewoon tot november mee blijft doen. Hij haalt nog steeds meer geld binnen dan Hillary, zelfs nu zijn kansen kleiner en kleiner worden. Dat zegt genoeg over de steun die hij heeft onder de Amerikanen.
Hopelijk gaat hij zich pas op 7 juni gewonnen hoeven te geven. Helaas ben je dan wel te laat om nog mee te doen met de general elections als onafhankelijke kandidaat aangezien je je niet in alle staten kan inschrijven vanaf die datum als ik het goed begrijp. In dat geval je beter maar voor de zekerheid alvast inschrijven zodat die optie open blijft?

[ Bericht 13% gewijzigd door Bram_van_Loon op 23-03-2016 11:24:27 ]
#NoDAPL
pi_160882480
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:33 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Lekker boeiend of hij met tientallen gedelegeerden inloopt. Dan is hij nog zelfs ook maar niet een heel klein beetje in de buurt van Clinton. De race is gelopen.
Klopt, hij moet honderden gedelegeerden inlopen.
pi_160882499
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt, hij moet honderden gedelegeerden inlopen.
Trap toch niet in die propaganda van team Hillary. Ik begrijp dat zij graag heeft dat Sanders zich gewonnen geeft maar die keuze is toch echt aan hem, niet aan haar.
#NoDAPL
  woensdag 23 maart 2016 @ 11:25:52 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160882511
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]
In dat geval je beter maar voor de zekerheid alvast inschrijven zodat die optie open blijft?
Nee dat zal goed vallen bij de partij en de kiezers...en voor veel staten zou hij al te laat zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_160882530
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Trap toch niet in die propaganda van team Hillary. Ik begrijp dat zij graag heeft dat Sanders zich gewonnen geeft maar die keuze is toch echt aan hem, niet aan haar.
Ik trap niet in enige propaganda maar de kansen van Sanders zijn gewoon heel gezocht. Het is voor de aandacht prima dat hij doorgaat maar niemand zal nog in zijn kansen geloven.
pi_160882535
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik snap wel dat de nogal denigrerende houding van Sanders hofhouding kiezers uit minderheden erg afstoot.
Volgens het artikel waarnaar Monolith koppelde heeft dat er niets mee te maken. Het zou vooral te maken hebben met:
- Obama waaronder Hillary minister was
- de belofte van werkgelegenheid en economische groei

Dit terwijl andere groepen mensen van dezelfde economische klasse meer kijken naar hoe het geld wordt verdeeld en daarom meer voor Sanders voelen. Naar mijn overtuiging is dat onzinnig beredeneerd door hen maar dat is een andere kwestie.

quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik trap niet in enige propaganda maar de kansen van Sanders zijn gewoon heel gezocht. Het is voor de aandacht prima dat hij doorgaat maar niemand zal nog in zijn kansen geloven.
Dat was meer op Kaas gericht die letterlijk Hillary's PR-mensen hun riedeltje herhaalt: "die stomme Saners moet stoppen want dit beschadigt Hillary's kansen in de GE."
Dat is niet Bernie's probleem, blijkbaar zien zijn supporters die nog steeds gul geven het ook zo. ;)
#NoDAPL
pi_160882599
quote:
3s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:25 schreef Re het volgende:

[..]

Nee dat zal goed vallen bij de partij en de kiezers...en voor veel staten zou hij al te laat zijn
Nu al? Dat gaat lekker in dat land, je bijna een jaar van tevoren al moeten inschrijven. :')
Het enige argument voor hem om te stoppen is op het moment dat hij het zonde van het geld vindt en hij besluit om het resterende geld te bewaren voor de volgende campagne, van hem of van een andere progressieve kandidaat indien dat kan en mag.
#NoDAPL
pi_160882798
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Brammetje, de bookmakers en de statistische analyses van bijvoorbeeld FiveThirtyEight zijn een heel stuk objectiever dan jij bent in deze race. De odds van Sanders zijn gewoon dramatisch.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_160882838
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Brammetje, de bookmakers en de statistische analyses van bijvoorbeeld FiveThirtyEight zijn een heel stuk objectiever dan jij bent in deze race. De odds van Sanders zijn gewoon dramatisch.
Wat heeft dat te maken met wat jij citeert, Monolithje? :')
Het gaat er niet om hoe groot zijn kansen zijn, het gaat er om dat Kaas klakkeloos het PR-riedeltje van team Clinton herhaalt dat "die stoute Sanders ermee moet stoppen omdat hij hun feestje verpest". Laat Bernie maar lekker zelf bepalen wanneer hij stopt, daar hebben zij niets mee te maken en daar hebben wij niets mee te maken.
Ik heb hier al lang en breed talloze keren aangegeven ik dat ik Sanders weinig kans geef om nu nog te winnen dus waarom jij nog steeds doet alsof ik verwacht dat Sanders gaat winnen is voor mij een raadsel.
#NoDAPL
pi_160883040
Fun fact: in 1969 scheelde het maar een haar of waren de VS overgestapt op een systeem waarbij de president gewoon verkozen wordt op basis van wie de meeste stemmen ontvangt over het hele land, i.p.v. het ingewikkelde systeem waarbij elke staat zoveel procent bijdraagt aan de einduitslag. Een voorstel hiertoe van Emanuel Celler werd door het Huis van Afgevaardigden aangenomen met 338-70 (!), maar kwam niet door de Senaat dankzij een filibuster.

Kwam het opeens tegen in een paper die ik nu zit te lezen (voetnoot #24 in How the Electoral College Influences Campaigns and Policy: The Probability of Being Florida door David Stromberg, in 2008 gepubliceerd in American Economic Review). Wel leuke paper trouwens. Ze proberen op basis van een theoretisch model te voorspellen hoe vaak een presidentskandidaat welke staten zal bezoeken en komen voor de verkiezingen van 2000 en 2004 op een correlatie van 0,9.
pi_160883109
quote:
3s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:52 schreef Kaas- het volgende:
Fun fact: in 1969 scheelde het maar een haar of waren de VS overgestapt op een systeem waarbij de president gewoon verkozen wordt op basis van wie de meeste stemmen ontvangt over het hele land, i.p.v. het ingewikkelde systeem waarbij elke staat zoveel procent bijdraagt aan de einduitslag. Een voorstel hiertoe van Emanuel Celler werd door het Huis van Afgevaardigden aangenomen met 338-70 (!), maar kwam niet door de Senaat dankzij een filibuster.

Kwam het opeens tegen in een paper die ik nu zit te lezen (voetnoot #24 in How the Electoral College Influences Campaigns and Policy: The Probability of Being Florida door David Stromberg, in 2008 gepubliceerd in American Economic Review). Wel leuke paper trouwens. Ze proberen op basis van een theoretisch model te voorspellen hoe vaak een presidentskandidaat welke staten zal bezoeken en komen voor de verkiezingen van 2000 en 2004 op een correlatie van 0,9.
Nooit geweten. Het zou in 2000 hebben geleid tot president Al Gore, in plaats van George W. Bush.
pi_160883137
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nooit geweten. Het zou in 2000 hebben geleid tot president Al Gore, in plaats van George W. Bush.
Exact! Maar ondanks de grote steun in het HvA is het daarna blijkbaar niet opnieuw geprobeerd.
pi_160883167
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:56 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Exact! Maar ondanks de grote steun in het HvA is het daarna blijkbaar niet opnieuw geprobeerd.
Het hele districtenstelsel is sowieso belachelijk natuurlijk. Ik vind ons systeem, eventueel aangevuld met een bescheiden kiesdrempel, absoluut de voorkeur hebben.
pi_160883206
Oh, en Jeb Bush endorses Ted Cruz.

Wellicht spuit elf, maar ach, ik kan niet de hele tijd meelezen.
pi_160883276
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Volgens het artikel waarnaar Monolith koppelde heeft dat er niets mee te maken. Het zou vooral te maken hebben met:
- Obama waaronder Hillary minister was
- de belofte van werkgelegenheid en economische groei
Deze bedoel je neem ik aan. Daarin staat natuurlijk niet dat de denigrerende houding tegen mensen die eigenlijk Sanders zouden moeten stemmen maar zich dat zelf niet realiseren geen enkele impact heeft. Er staat vooral in dat de perceptie over hoe het gaat en wat belangrijk is verschilt tussen de 'arme blanken' en 'de minderheden'. Dat sluit niet uit dat andere factoren bijdragen.
Maar belangrijker nog, het geeft ook een punt aan dat jij met je axiomatische vaststelling van de heilzame werking van de plannen van Sanders steeds over het hoofd lijkt te te zien. Een flinke verhoging van het federale minimumloon naar 15 dollar kan best een enorm negatieve impact op werkgelegenheid gaan hebben en derhalve juist negatief uitpakken voor die minderheden. Als je je enkel laat voeren door TYT en RT dan krijg je ook niet echt een genuanceerd beeld van de potentiële impact van dergelijk partijen. Ook het gehak op handelsovereenkomsten vanwege vermeend banenverlies is natuurlijk een vreselijk eenzijdig beeld. Het opwerpen van nieuwe barrières gaat hoogstwaarschijnlijk niet of nauwelijks banen terugbrengen, maar wel de prijzen van veel zaken opdrijven waardoor uitgaven weer gaan stijgen.
pi_160883324
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met wat jij citeert, Monolithje? :')
Dat is vrij simpel. Jij reageert op een post waarin wordt gesteld dat Sanders honderden delegates achterloopt met de opmerking dat mensen 'toch niet zo in de propaganda van het Clintonkamp moeten trappen'. Terwijl dat gewoon een feitelijk juiste constatering is.
pi_160883377
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:00 schreef Kaas- het volgende:
Oh, en Jeb Bush endorses Ted Cruz.

Wellicht spuit elf, maar ach, ik kan niet de hele tijd meelezen.
Was zojuist wat reacties aan het lezen en ik zie dit soort dingen:

"He wanted to do it a month ago, but you know... low energy."
"The Jeb Bush endorsement should fill Cruz's campaign with a boost of low energy and non-excitement."

:D
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_160883475
Utah :r
pi_160883558
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik had het gelezen.

[..]

Dat is een leuk theoretisch verhaaltje maar we zullen moeten afwachten wat het in de praktijk waard gaat zijn op het moment dat dit gaat gebeuren. Het lijkt me een vrij veilige voorspelling dat de kandidaat die meer gewone gedelegeerden krijgt, al is het er maar 1, meer supergedelegeerden krijgt. Momenteel roepen de supergedelegeerden braaf dat ze Hillary steunen omdat ze verwachten dat Hillary wint en omdat het partijestablishment je geen leuk baantje geeft als je Sanders steunt terwijl Hillary blijkt te winnen. Boeiend.

Praktisch zou je het als volgt kunnen duiden: de partijtop heeft ooit besloten om zichzelf wat meer vrijheid te geven om af te wijken van wat de achterban wil maar gaat de partijtop daar ook gebruik van durven te maken of willen maken op het moment dat de situatie zich voordoet dat die target niet wordt gehaald terwijl 1 kandidaat nipt de meerderheid heeft van de pledged gedelegeerden heeft gekregen?
Het is geen theoretisch verhaaltje Bram. Een delegate target inclusief superdelegates hanteren betekent dat je superdelegates ook meetelt bij de behaalde delegates. Ik weet niet waar jij de misvatting vandaan haalt dat kandidaten de delegate target zouden moeten behalen zonder super delegates, maar zo werkt dat niet. Obama kwam er in 2008 een paar honderd tekort en won door de superdelegates, al won hij natuurlijk meer dan 50% van de pledged delegates.
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:20:14 #96
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160883581
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:09 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Was zojuist wat reacties aan het lezen en ik zie dit soort dingen:

"He wanted to do it a month ago, but you know... low energy."
"The Jeb Bush endorsement should fill Cruz's campaign with a boost of low energy and non-excitement."

:D
Whehe, die arme Jeb is wel flink vernaggeld door deze campagne.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  PR en moderator woensdag 23 maart 2016 @ 12:22:59 #97
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_160883633
What's up in Arizona trouwens?
Mensen moesten 5 uur wachten voor de polls, waardoor ouders met kinderen en ouderen na zo veel tijd maar vertrokken zijn. En terwijl er nog duizenden mensen in de rij stonden om (veelal Bernie) te stemmen werd ze verteld dat ze maar naar huis moesten gaan?
Veel polling places ook gewoon helemaal gesloten zonder redirection voor de stemmers?
En Clinton werd al gecalled na 2% getelde stemmen?
Er gaat een petitie rond mbt voterfraud en -supression.

Stinkend zaakje ofnie
Fuck the EBU.
pi_160883703
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:22 schreef Moira. het volgende:
Mensen moesten 5 uur wachten voor de polls, waardoor ouders met kinderen en ouderen na zo veel tijd maar vertrokken zijn. En terwijl er nog duizenden mensen in de rij stonden om (veelal Bernie) te stemmen werd ze verteld dat ze maar naar huis moesten gaan?
Veel polling places ook gewoon helemaal gesloten zonder redirection voor de stemmers?

Stinkend zaakje ofnie
op basis van wat vage geruchten roepen dat het stinkt blijkt achteraf vaak overtrokken te zijn ;)
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:27:26 #99
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160883726
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:22 schreef Moira. het volgende:

Stinkend zaakje ofnie
Bernie 4 president!!!!!!
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  PR en moderator woensdag 23 maart 2016 @ 12:33:42 #100
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_160883857
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

op basis van wat vage geruchten roepen dat het stinkt blijkt achteraf vaak overtrokken te zijn ;)
Nouja, zo vaag zijn die geruchten niet.
Komt statewide van de voters zelf die 5 uur lang in de rij staan en werden verteld te vertrekken voordat ze gestemd hadden. Of honderden pollingplaces die gesloten zijn die in 2012 wel open waren. Mensen die uren moeten rijden om te kunnen stemmen, om daar ook weer uren in de rij te staan, om er daar vervolgens achter te komen dat de tent dicht gaat met nog duizenden mensen die wachten om te stemmen.
Weinig vaags aan.
Fuck the EBU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')