Washington kan leuk worden voor Sanders: open en een caucus (ook een groot voordeel voor Sanders) met 101 zetels op het spel. Het zou niet zo gek zijn als hij daar >70% van de stemmen zou krijgen. Niet dat ik verwacht dat het genoeg zal zijn om aan het einde van de rit een verschil te maken maar je moet de hoop levend houden.quote:Alaska, Hawaii and Washington will vote on Saturday, states where we expect Sanders to perform well.
Ik acht de kans klein dat hij het overbrugt, daar ben ik al een tijdje duidelijk over geweest, dat wil niet zeggen dat hij op zijn rug moet liggen met zijn pootjes omhoog.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is niet te overbruggen omdat Sanders gewoon de slag gemist heeft toen het er op aankwam. Als hij ooit al een serieuze kans maakte...
Aan de rechterzijde zie ik het Trump niet doen, maar de GOP zou er misschien toe in staat zijn als Trump het zou winnen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of de deelname van Nader echt dat verschil maakte. Maar daarnaast verwacht ik niet dat Sanders of Trump het als onafhankelijken gaan wagen. Dat nu nog opzetten kost heel veel geld terwijl het als missie volstrekt kansloos is.
Met alleen minderheden of jongeren aanspreken red je het niet. Een kandidaat moet breed in achterban aanspreken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik acht de kans klein dat hij het overbrugt, daar ben ik al een tijdje duidelijk over geweest, dat wil niet zeggen dat hij op zijn rug moet liggen met zijn pootjes omhoog.
Hij heeft inderdaad de slag gemist, de minderheden nekten hem, in het bijzonder de AA's. Dit is HET thema bij de Democratische primary's van 2015/2016. Eigenlijk wordt het wat eentonig want dat was bij Obama ook al het geval, alleen was het toen nog een verrassing.
Verder doet Hillary het beter bij de oude mensen terwijl Sanders het veel beter doet bij de jonge mensen.
De resultaten zijn nog niet volledig binnen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 09:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Sanders is met 4 gedelegeerden ingelopen op Hillary. Nog 337 te gaan.
Het schiet zo lekker op: 2 van de 3 staten winnen maar Hillary die in die ene grotere staat zoveel wint dat je niet of nauwelijks inloopt.
Hij is al lang en breed kansloos.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
De resultaten zijn nog niet volledig binnen.
Bij Politico heeft Clinton vooralsnog 1 gedelegeerde meer dan Sanders (59 vs 58), maar er moet nog iets van 5-10% in Arizona en 50% in Utah geteld worden.
Bovendien is de FiveThirtyEight target voor Clinton vandaag 57 delegates en die van Sanders 74 dus eigenlijk had Sanders om zijn target te halen vandaag ruim moeten winnen. Daar komt nog eens bij dat hij al flink achterloopt op zijn targets, dus hij moet eigenlijk nog veel beter gaan presteren dan die targets in plaats van ze slechts halen.
Dat is niet Bernie's probleem.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:14 schreef Kaas- het volgende:
Het is tijd dat Bernie gewoon stopt. Campagnekas van Hillary is niet overdreven vol en die zal ze tegen Trump ook nog nodig hebben. Zo maakt Bernie dat alleen maar lastiger.
Dat zou de enige goede reden zijn om te stoppen voordat de strijd beslist is. Mijn advies aan Hillary: doe hem een goed aanbod en aanvaard hierbij bepaalde eisen die hij stelt (m.b.t. de mate van sociaaleconomische progressiviteit van het beleid). Je paait de progressieve kiezers en je kan de rest van de campagnekas gebruiken voor de GE. Je zal Sanders niet kunnen paaien met enkel zo'n functie, hij doet dit voor de gemeenschap, niet voor zichzelf. Ze zal dus echt forse compromissen moeten sluiten.quote:Of hij moet haar VP worden en lekker bijdragen aan die campagne.
Doe niet zo gek.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:26 schreef Gutmensch het volgende:
Gaat Bernie vandaag de handdoek in de ring gooien?
Jawel maar de jongeren en het voordeel bij open verkiezingen bij Sanders en de ouderen en gesloten verkiezingen bij Hillary strepen elkaar min of meer weg, het zal niet helemaal op nul uitkomen maar het grootste deel van het verschil lijkt te zijn gemaakt door de minderheden en in het bijzonder de AA's.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met alleen minderheden of jongeren aanspreken red je het niet. Een kandidaat moet breed in achterban aanspreken.
Ik ging af op wat er momenteel op Wikipedia staat vermeld.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bij Politico heeft Clinton vooralsnog 1 gedelegeerde meer dan Sanders (59 vs 58), maar er moet nog iets van 5-10% in Arizona en 50% in Utah geteld worden.
Bovendien is de FiveThirtyEight target voor Clinton vandaag 57 delegates en die van Sanders 74 dus eigenlijk had Sanders om zijn target te halen vandaag ruim moeten winnen. Daar komt nog eens bij dat hij al flink achterloopt op zijn targets, dus hij moet eigenlijk nog veel beter gaan presteren dan die targets in plaats van ze slechts halen.
Lekker boeiend of hij met tientallen gedelegeerden inloopt. Dan is hij nog zelfs ook maar niet een heel klein beetje in de buurt van Clinton. De race is gelopen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Doe niet zo gek.![]()
Ik sluit niet uit dat hij zal stoppen voordat het statistisch gezien onmogelijk wordt om nog te winnen maar hij zal nu echt nog niet stoppen. Bovendien is de kans vrij groot dat hij zaterdag met tientallen gedelegeerden inloopt op Hillary aangezien er 3 open verkiezingen komen en er in de grootste staat ook nog eens een open caucus is.
Ook dat is niet helemaal waar. Als je praat over hoe de verhoudingen in de race liggen, dan zijn hoofdzakelijk de pledged delegates relevant. Als het gaat om de vraag wie uiteindelijk een meerderheid van de delegates weet te behalen, dan zijn superdelegates wel degelijk relevant, omdat daar namelijk naar de totale delegate target gekeken wordt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Enkel de pledged gedelegeerden zijn relevant, de supergedelegeerden doen er niet toe, die zorgen enkel voor een optische vertekening. De achterstand is wel nog moeilijker te overbruggen dan dat het al lijkt doordat Sanders kansloos is bij de gesloten primary's.
Zolang het niet zeker is heeft hij geen reden om te stoppen. We zitten nu in het stadium zoals bij een voetbalwedstrijd waarbij je in de 70ste minuut met 2-0 achterstaat. Het is niet waarschijnlijk dat je het nog gaat redden maar het is niet uitgesloten. Als je in de 85ste minuut met 4-0 achterstaat dan wordt het een ander verhaal, zelfs voor de meest optimistische mensen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:33 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Lekker boeiend of hij met tientallen gedelegeerden inloopt. Dan is hij nog zelfs ook maar niet een heel klein beetje in de buurt van Clinton. De race is gelopen.
Een online encyclopedie is doorgaans niet de beste plek voor actuele resultaten van een telling die nog niet volledig is afgerond.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ging af op wat er momenteel op Wikipedia staat vermeld.
https://en.wikipedia.org/(...)imaries_and_caucuses
Het punt is dat het nu al voor 99,999...% zeker is dat de meerderheid van de supergedelegeerde zal stemmen voor de kandidaat die de meeste pledged gedelegeerden won, ongeacht wat ze nu zeggen en ongeacht of dat dat daadwerkelijk de kandidaat van hun voorkeur is. We kunnen speculeren over hun motieven (democratische legitimiteit, gevoel van rechtvaardigheid, opportunisme...) maar tot nu toe bleek dat de supergedelegeerden zo handelen. Zelfs al zou slechts 50,0 % van de supergedelegeerden dat doen wat uiterst onwaarschijnlijk is dan nog zou de kandidaat die de meeste pledged gedelegeerden won het winnen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:38 schreef Monolith het volgende:
Als het gaat om de vraag wie uiteindelijk een meerderheid van de delegates weet te behalen, dan zijn superdelegates wel degelijk relevant, omdat daar namelijk naar de totale delegate target gekeken wordt.
Fair enough maar ik ging er van uit dat ze die pas zouden vermelden op het moment dat het definitief was dus het was mijn go to link om even snel een overzicht te krijgen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een online encyclopedie is doorgaans niet de beste plek voor actuele resultaten van een telling die nog niet volledig is afgerond.
Bij de cijfers van Politico zijn er nog 16 delegates te vergeven in Arizona, nog 4 in Idaho en nog 12 in Utah.
In plaats van weer je ingestudeerde riedeltje af te draaien, zou je ook gewoon mijn post kunnen lezen. De uitleg over het opnemen van superdelegates in targets die gericht zijn op het totaal aantal delegates in plaats van het aantal pledged delegates lijkt mij helder en consistent.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het punt is dat het nu al voor 99,999...% zeker is dat de meerderheid van de supergedelegeerde zal stemmen voor de kandidaat die de meeste pledged gedelegeerden won, ongeacht wat ze nu zeggen en ongeacht of dat dat daadwerkelijk de kandidaat van hun voorkeur is. We kunnen speculeren over hun motieven (democratische legitimiteit, gevoel van rechtvaardigheid, opportunisme...) maar tot nu toe bleek dat de supergedelegeerden zo handelen. Zelfs al zou slechts 50,0 % van de supergedelegeerden dat doen wat uiterst onwaarschijnlijk is dan nog zou de kandidaat die de meeste pledged gedelegeerden won het winnen.
Het is leuk en aardig dat de theoretische optie bestaat dat de supergedelegeerden de uitslag bepalen door niet de gewone kiezers te volgen maar tot nu toe is het niet voorgekomen en die ene keer dat ze het hadden kunnen (2008) deden ze het niet.
Zijn nog wat meer delegates te verdelen die niet worden meegenomen daar.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eind juli is de Democratische conventie. Daar wordt de Democratische presidentskandidaat dan gekozen. Zoals de vlag er nu bijhangt, is er geen vuiltje aan de lucht voor Clinton.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:00 schreef Belabor het volgende:
Hoewel Sanders' kansen op de nominatie inderdaad miniscuul zijn, snap ik ook heel goed dat hij door gaat. Het presidentschap is niet het enige doel wat hij voor ogen heeft met zijn campagne, het is daarnaast ook zijn boodschap en zijn kritiek op het "establishment" waar hij invloed mee uit wil oefenen.
Ik denk dat Sanders gewoon tot november mee blijft doen. Hij haalt nog steeds meer geld binnen dan Hillary, zelfs nu zijn kansen kleiner en kleiner worden. Dat zegt genoeg over de steun die hij heeft onder de Amerikanen.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:17 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Als het een aanslag in Amerika zou zijn wellicht. De meeste Amerikanen hebben geen flauw idee dat er een wereld buiten de VS is. Ze zijn te achterlijk om het te weten en geven er toch niets om.
De aanslagen in België worden snel weer overschaduwd door de dagelijkse activiteiten van Rihanna, Bieber en Trump.
Daar zit wellicht een kern van waarheid in maar gaan de meeste Europeanen naar Azië, America en Australië toe? In onze milieus misschien maar als je naar heel de bevolking kijkt...quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:43 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Dat is dus de VSA mentaliteit.
Ik snap wel dat de nogal denigrerende houding van Sanders hofhouding kiezers uit minderheden erg afstoot. Maar dan nog bepalen die minderheden het uiteindelijk niet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Doe niet zo gek.![]()
Ik sluit niet uit dat hij zal stoppen voordat het statistisch gezien onmogelijk wordt om nog te winnen maar hij zal nu echt nog niet stoppen. Bovendien is de kans vrij groot dat hij zaterdag met tientallen gedelegeerden inloopt op Hillary aangezien er 3 open verkiezingen komen en er in de grootste staat ook nog eens een open caucus is.
[..]
Jawel maar de jongeren en het voordeel bij open verkiezingen bij Sanders en de ouderen en gesloten verkiezingen bij Hillary strepen elkaar min of meer weg, het zal niet helemaal op nul uitkomen maar het grootste deel van het verschil lijkt te zijn gemaakt door de minderheden en in het bijzonder de AA's.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |