Echt? Want als je een beetje googlet heb je het zo gevonden. Heb je er wel naar gezocht?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:08 schreef Orwell het volgende:
[..]
ok.
ik ben benieuwd naar die berekening, dan
Hoe ironisch vanuit flat-earth perspectief is het net omgekeerd.quote:Het probleem is: men is niet echt op zoek naar kennis. Men is slechts op zoek naar een bevestiging van een wereldbeeld dat al vaststaat.
En als er hier en daar een leugen tussen zit. So what?quote:"Condemnation before investigatien is the highest form of ignorance"
Er zijn een hele hoop experimenten aangedragen die door Jan met de Pet gedaan kunnen worden om aan te tonen dat we niet stationair zijn en op een bol leven.quote:Geindoctrineerd worden met één bepaald wereldbeeld.
Een beeld van de wereld enkel waarneembaar en verifieerbaar door hun telescopen.
Begint stilaan te lijken op blind vertrouwen mijn inziens.
Tijd voor een nieuw topic Jokkebrok.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
De aarde is rond en hol. Op beide polen vind je grote ingangen tot de holle aarde die leiden naar Agartha. Dat weet toch iedereen?
Maya cosmologie:quote:Aantoonbare onzin. De Maya's wisten juist dat alles helemaal niet stationair is. Sterker nog, hun berekening van jaren en omlopen was super accuraat gezien de middelen van die tijd.
Er zijn heel veel foto's van apollo 11 van de maan!quote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:22 schreef francorex het volgende:
[..]
Hoe ironisch vanuit flat-earth perspectief is het net omgekeerd.
Heliocentic-ball-earthers hebben hun zoektocht naar kennis overgedragen aan Masonic ruimtevaartorganisaties.
Heliocentric-ball-Earthers hebben hun vertrouwen gelegd in pseude-wetenschappelijke ruimtevaartorganisaties onder leiding van het ministerie van defencie.
Zij laten hun wereldbeeld bepalen door een bende bewezen georganiseerd leugenaars, goochelaars en sjachelaars.
Heliocentric-ball-Earthers klingen krampachtig vast aan bewezen computer generated images als een klein kind en zijn lievelings speelgoed.
Look here a picture from Hubble: https://www.google.com/se(...)th+hubble&gs_l=img.3
[ afbeelding ]
Geindoctrineerd worden met één bepaald wereldbeeld.
Een beeld van de wereld enkel waarneembaar en verifieerbaar door hun telescopen.
Wanneer heliocentric-ball-earthers geconfronteerd worden met alternatieve worden die onmiddellijk afgedaan als bespottelijk, ridicuul en belachelijk.
Een geocentrisch model dat perfect gewerkt heeft voor duizenden jaren. Beschreven door allerlei culturen van de Azteken, Maya's, de vedic's tot de Egyptenaren en vele andere.
Vastgelegd in al de heilige boeken, grote en kleine religies.
Al deze wijsheid, kennis en observatie wordt flagrant genegeerd.
[..]
En als er hier en daar een leugen tussen zit. So what?
(video =37 sec)
De brainwashed-ball-earthers houden zich vast aan hun voorgeschotelde model.
Ze kunnen toch niet liegen over alles... is dan het classic excuus. Teveel mensen zouden betrokken zijn...
Ambetante flat-Earthers moeten wel religieuze freaks zijn. Hoe durven ze ons wereldbeeld in vraag stellen.
Weten ze dan niet dat we naar de Maan zijn geweest?
[ afbeelding ]
alle drie de methodes stoelen deels op (heliocentrische) aannames.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
Echt? Want als je een beetje googlet heb je het zo gevonden. Heb je er wel naar gezocht?
Dit soort dingen bijvoorbeeld:
http://earthguide.ucsd.edu/virtualmuseum/ita/06_3.shtml
http://www.ast.cam.ac.uk/~mjp/calc_parallax.html
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/astro/para.html#c1
Dit soort experimenten kun je gewoon doen met een huis- tuin- en keukentelescoop.
Nee hoor. Parallax werkt even goed zonder die aanname. Als de aarde niet beweegt beweegt er iets anders en moet er alsnog sprake zijn van zo'n afstand.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:10 schreef Orwell het volgende:
[..]
alle drie de methodes stoelen deels op (heliocentrische) aannames.
zoals je zelf kunt zien.
Neuh...quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuw topic Jokkebrok.
" r is the radius of the Earth�s orbit "quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee hoor. Parallax werkt even goed zonder die aanname. Als de aarde niet beweegt beweegt er iets anders en moet er alsnog sprake zijn van zo'n afstand.
Overigens zijn er geen waarnemingen van sterren voor nodig om het heliocentrische model aan te tonen. Het is geen aanname.
Probeer dit maar na te rekenen met r = 0. Ik kijk met spanning uit naar je berekening.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:21 schreef Orwell het volgende:
[..]
" r is the radius of the Earth�s orbit "
Jij bent overtuigd dat we naar de Maan zijn geweest ?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:08 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Er zijn heel veel foto's van apollo 11 van de maan!
Wij vragen zat je geeft alleen geen antwoord.
Voor iemand die voornamelijk lame youtube filmpjes post en nauwelijks reageert op de inhoud vind ik het wel tamelijk arrogant om mensen de deur te wijzen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:22 schreef francorex het volgende:
[..]
Jij bent overtuigd dat we naar de Maan zijn geweest ?
Jij hebt geen bezwaar tegen de informatie die is gegeven dat dient als bewijs?
Indien zo. Dan hoor je in dit topic niet thuis!
?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Probeer dit maar na te rekenen met r = 0. Ik kijk met spanning uit naar je berekening.
Welke informatie?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:22 schreef francorex het volgende:
[..]
Indien zo. Dan hoor je in dit topic niet thuis!
Probeer dezelfde waarnemingen eens te reconstrueren onder de aanname r=0.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:25 schreef Orwell het volgende:
[..]
?
het punt is dat r voorkomt in de berekening.
r is een aannamequote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Probeer dezelfde waarnemingen eens te reconstrueren onder de aanname r=0.
Duidelijk vraag lijkt me?
Hint: dat is niet mogelijk. Hoewel de bepaling van r niet afhangt van de waarneming van sterren zou je r zelfs kunnen afleiden daaruit.
Je negeert de vraag. Het antwoord op de vraag demonstreert dat het geen aanname is: r kan niet 0 zijn. Het is strijdig met de parallax effecten die je direct kunt waarnemen.quote:
Jij bent overtuigd dat we naar de Maan zijn geweest ?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Voor iemand die voornamelijk lame youtube filmpjes post en nauwelijks reageert op de inhoud vind ik het wel tamelijk arrogant om mensen de deur te wijzen.
Ja en nee, in die volgorde. Het zou natuurlijk onwetenschappelijk zijn om het tegendeel uit te sluiten, maar qua waarnemingen is het tegendeel veel problematischer.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:48 schreef francorex het volgende:
[..]
Dat je hiernaar moet vragen demonstreert dat je voornamelijk aan het zenden bent en verder nergens naar luistert. Moet jij weten, maar het is niet mijn probleem.quote:
Zoek het zelf uit zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:25 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Welke informatie?
het enige wat ik hoor als tegen argument is de aarde is plat en NASA is een evil bedrijf meer niet.
In plaats van om de brei heen te blijven draaien zou je nog antwoord willen geven op mijn openstaande vragen, die serieus met dit topic te maken had maar tot op heden zelfs daarop nog geen antwoord heb gehad.
Heeft onze aarde een koepel of een ijsmuur of geen van beide en hoe weet je dat de aarde een ijsmuur of een koepel heeft?
Heeft onze aarde een koepel of een ijsmuur of geen van beide en hoe weet je dat de aarde een ijsmuur of een koepel heeft?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:48 schreef francorex het volgende:
[..]
Indien zo.
Waarom zou ik dan jouw vragen moeten beantwoorden?
Ik engageer mij in dit topic.
Ik doe mijn best de informatie die ik ken aangaande dit onderwerp te delen.
Wat is jouw bijdrage?
Hoogstens een welles-nietes discussie voren. Vanuit 2 standpunten die diametraal tegen over elkaar staan.
Daar zie ik het nut niet van in.
Jaa...... heel constructief. Chapeau.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:55 schreef francorex het volgende:
[..]
Zoek het zelf uit zou ik zeggen.
In plaats van te zuigen aan de moederborst hopend op een pasklaar antwoord.
Het heeft er alles met te maken!quote:Overigens zijn deze vragen echt totaal off topic. Ze hebben niets te maken met dit onderwerp. (De platte aarde.)
Ik ben in dit topic niet om te discussieren. ik ben in dit topic om informatie te delen.quote:Hou echter wel in de gaten: dit is een discussieforum. Geen linkdumpforum.
Dus vragen stellen over jou platte aarde heeft eigenlijk totaal geen nut, je leeft schijnbaar dus echt in je eigen wereldje, en zelfs vragen over jou platte aarde heeft geen nut.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:12 schreef francorex het volgende:
[..]
Het heeft er alles met te maken!
Hoe kan het besef komen dat de Aarde stationair is wanneer je denkt dat we op de Maan zijn geweest.
Einde discussie.
[..]
Ik ben in dit topic niet om te discussieren. ik ben in dit topic om informatie te delen.
En ik doe dat op de manier zoals ik wil.
Gediscussieerd heb je sowieso nog niet gedaan. Het is één grote monoloog. Op geen enkele vraag ga je in. Waarom is dat?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:12 schreef francorex het volgende:
[..]
Hoe kan het besef komen dat de Aarde stationair is wanneer je denkt dat we op de Maan zijn geweest.
Einde discussie.
[..]
Ik ben in dit topic niet om te discussieren. ik ben in dit topic om informatie te delen.
Jij bent overtuigd dat we naar de Maan zijn geweest ?quote:Dus vragen stellen over jou platte aarde heeft eigenlijk totaal geen nut?
https://en.wikipedia.org/wiki/Parallaxquote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:08 schreef Orwell het volgende:
[..]
ok.
ik ben benieuwd naar die berekening, dan
Complete bullshit ditquote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:22 schreef francorex het volgende:
[..]
Hoe ironisch vanuit flat-earth perspectief is het net omgekeerd.
Heliocentic-ball-earthers hebben hun zoektocht naar kennis overgedragen aan Masonic ruimtevaartorganisaties.
Heliocentric-ball-Earthers hebben hun vertrouwen gelegd in pseude-wetenschappelijke ruimtevaartorganisaties onder leiding van het ministerie van defencie.
Zij laten hun wereldbeeld bepalen door een bende bewezen georganiseerd leugenaars, goochelaars en sjachelaars.
Heliocentric-ball-Earthers klingen krampachtig vast aan bewezen computer generated images als een klein kind en zijn lievelings speelgoed.
Look here a picture from Hubble: https://www.google.com/se(...)th+hubble&gs_l=img.3
[ afbeelding ]
Geindoctrineerd worden met één bepaald wereldbeeld.
Wanneer heliocentric-ball-earthers geconfronteerd worden met alternatieve worden die onmiddellijk afgedaan als bespottelijk, ridicuul en belachelijk.
Een geocentrisch model dat perfect gewerkt heeft voor duizenden jaren. Beschreven door allerlei culturen van de Azteken, Maya's, de vedic's tot de Egyptenaren en vele andere.
Vastgelegd in al de heilige boeken, grote en kleine religies.
Al deze wijsheid, kennis en observatie wordt flagrant genegeerd.
[..]
En als er hier en daar een leugen tussen zit. So what?
(video =37 sec)
De brainwashed-ball-earthers houden zich vast aan hun voorgeschotelde model.
Ze kunnen toch niet liegen over alles... is dan het classic excuus. Teveel mensen zouden betrokken zijn...
Ambetante flat-Earthers moeten wel religieuze freaks zijn. Hoe durven ze ons wereldbeeld in vraag stellen.
Weten ze dan niet dat we naar de Maan zijn geweest?
[ afbeelding ]
Heeft onze aarde een koepel of een ijsmuur of geen van beide en hoe weet je dat de aarde een ijsmuur of een koepel heeft?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:39 schreef francorex het volgende:
[..]
Als je antwoord op deze vragen ja en neen zijn.
Dan zie ik het nut van een een discussie niet in.
Jij wel?
Nee, het heeft er niets mee te maken. Getuige ook het feit dat men al een paar honderd jaar voor Christus redelijk nauwkeurig de omtrek van de aarde kon bepalen. Meer dan 2000 jaar voordat we wel/niet op de maan zijn geland.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:12 schreef francorex het volgende:
[..]
Einde discussie.
Dan zit je echt in het verkeerde forum. Begin een blog zou ik zeggen. (Niet dat er veel mensen geinteresseerd zijn in je amateur youtube filmpjes.)quote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:12 schreef francorex het volgende:
[..]
Dit is geen 9/11 topic waar je oeverloos heen en weer discussieert.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gediscussieerd heb je sowieso nog niet gedaan.
De platte aarde is grotendeels een visueel zintuiglijk topic. Je ziet het of je wilt het niet zien.quote:Het is één grote monoloog. Op geen enkele vraag ga je in. Waarom is dat?
Dan ben je hier niet op de goede plek.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:12 schreef francorex het volgende:
[..]
Einde discussie.
[..]
Dus, in feite ben je gewoon een predikant van het platte aarde geloof?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 17:06 schreef francorex het volgende:
[..]
Dit is geen 9/11 topic waar je oeverloos heen en weer discussieert.
Om uiteindelijk nergens te komen na 15 jaar...
[..]
De platte aarde is grotendeels een visueel zintuiglijk topic. Je ziet het of je wilt het niet zien.
Ik kan time-lapse fotografie laten zien.
Ik kan amateur weerballonnen laten zien.
ik kan opmerken dat NASA en consoorten niet altijd koosjer zijn.
Ik kan foto's zoals deze laten zien
[ afbeelding ]
Om vervolgens de opmerking te krijgen maar ik zie wel curve in de foto.
Je kan het paard naar het water brengen maar je kan het niet verplichten om te drinken.
Die opmerking krijg je niet, heb je ook niet gekregen, zul je ook niet krijgen, en er is ook niemand die beweert dat je op die schaal een curve zou moeten zien.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 17:06 schreef francorex het volgende:
Om vervolgens de opmerking te krijgen maar ik zie wel curve in de foto.
Really?quote:Overigens is het tamelijk bullshit om kromming te meten aan de hand van een foto. Op een foto kan, afhankelijk van hoe je die neemt, iets dat recht is er heeeeeel erg krom uitzien en vice versa
Dat je plaatjes post met een rechte horizon bewijst inderdaad dat je dat niet wist. Dus je verschuilen achter ironie gaat niet werken, sorry. Je hebt jezelf al belachelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 18:12 schreef francorex het volgende:
[..]
Really?
Wist ik niet...(ironie mode)
quote:" What have you got left, nothing buddy, nothing except parrot-thing and the habituation of never questionning what you were told as a boy, as a kid"
0 is ook een waardequote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:30 schreef Molurus het volgende:
PS: dit komt uit een heel andere context, maar demonstreert ook een geheel andere methode van het bepalen van - in dit geval - de afstand van supernova SN1987a:
Hiervoor hoef je ook niet te veronderstellen dat r een bepaalde waarde heeft. Werkt even goed onder de aanname r=0.
Die quote onderinquote:Op zaterdag 26 maart 2016 18:44 schreef francorex het volgende:
Math Powerland - TheNASAchannel
(video=2.33min)
[..]
quote:Die quote onderinWat een arrogante dwaasheid.
Iedere flat-Earther was voorheen een globe-head.quote:" What have you got left, nothing buddy, nothing except parrot-thing and the habituation of never questionning what you were told as a boy, as a kid"
Wat is het nu?quote:Een discussie die uiteindelijk is beslecht door Copernicus, overigens nog steeds lang voordat we uberhaupt vliegtuigen konden bouwen.
"Offcourse" het is lachwekkend, wie wil nou fotografisch bewijs?quote:Sowieso, het idee dat de foto's vanuit de ruimte somehow een essentieel stukje bewijs zouden zijn voor het idee dat de aarde een bol is is lachwekkend.
en weer de aanname r = ...quote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:40 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Parallax
Nee, zo werkt die berekening niet. Ook bij een r=0 zal je de waarneming moeten verklaren.quote:
Dan een vraag, niet per se ontopic flat earth.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 19:48 schreef falling_away het volgende:
Ik som even een aantal vragen op waar we in deze reeksen geen of nauwelijks antwoord op hebben gekregen:
1- Waarom wordt het dag en nacht
2- waarom zijn er seizoenen
3- waarom zien we andere sterren vanuit het zuidelijk halfrond dan vanuit het noordelijk halfrond
4- hoe zit het met de schaduw proefjes die je zelf kunt testen waaruit blijkt dat de aarde bol is
5- hoe het zit met schepen die we aan de horizon langzaam zien verdwijnen (pending een echte Fok! Meet aan de kust om te testen)
6- wat bevindt zich aan de rand van de aarde, een koepel of een hoge rand van ijs waar de verenigde naties op gestationeerd staan om je weg te jagen
7- Als er geen zwaartekracht is, waarom worden alle objecten met een valversnelling van 1g naar beneden getrokken ongeacht de dichtheid
8- Hoe werkt GPS zonder satelieten - zelfs midden in de Atlantische oceaan en zelfs lang voordat er genoeg radiotorens waren wereldwijd.
Edit: was er nog wat vergeten
9- Als de overige planeten met een eenvoudige telescoop overduidelijk te zien zijn als bolvormig en roterend, waarom zou de aarde dat niet zijn?
10- Waarom kunnen we telescopen en het ISS met een eenvoudige telescoop zien?
Nog iets wat me net binnen valt:
11- Als we nooit in de ruimte zijn geweest, waarom kunnen we dan laser reflector tests doen met de reflectors die op de maan geplaatst zijn?
mis ik nog iets? Misschien kunnen we de lijst bijhouden totdat we antwoorden krijgen.. Extraordinary claims require extraordinary evidence. Daar heb ik tot nu toe weinig van gezien!
De hoek niet:quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:55 schreef Molurus het volgende:
Ja, de brandpuntsafstand en hoek van de camera maken nogal veel uit.
je ziet niet in dat geloof in het heliocentrische model voorwaarde is voor die berekening..?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee, zo werkt die berekening niet. Ook bij een r=0 zal je de waarneming moeten verklaren.
Bewijs voor het heliocentrische model volgt juist uit die berekeningquote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:03 schreef Orwell het volgende:
[..]
je ziet niet in dat geloof in het heliocentrische model voorwaarde is voor die berekening..?
De richting waarin de lens vervormt hangt af van de hoek. De mate waarin hangt af van hoe klein de brandpuntsafstand precies is.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:01 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
De hoek niet:
[ afbeelding ]
Dit is de camera onder een hoek van 75 graden tov de aarde. Heb de aarde even wat licht gegeven, nu is het witte de aarde.
Maar inderdaad de bolling van de lens maakt uit. Maar die zou terug te rekenen moeten zijn aan de hand van de curve van de letters op dat shuttle ding.
Dit zal wel 70 mm of meer zijn. Dan kan het er best zo uitzien.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:03 schreef BarryOSeven het volgende:
Maargoed dit klopt ook niet:
[ afbeelding ]
Hier is de aarde te plat om rond te kunnen zijn. Of er hangt hier ook een camera met een lens die de bolling doet verdwijnen.
De camera die ik gebruikte in de render heeft een brandpuntsafstand van 35 mm. Wellicht die van een oog nemen?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
De richting waarin de lens vervormt hangt af van de hoek. De mate waarin hangt af van hoe klein de brandpuntsafstand precies is.
Een groothoek vervormt veel sterker. De camera die je hier gebruikt lijkt een veel grotere brandpuntsafstand te hebben, waardoor de invloed miniem is.
Naar beneden gericht krijg je dan bol:
[ afbeelding ]
En naar boven gericht krijg je hol:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Bewijs voor het heliocentrische model volgt juist uit die berekeningDe schijnbare beweging van de sterren is een meting die bijzonder lastig te verklaren is in een geocentrisch model.
Dat zou waarschijnlijk het beste zijn ja, hoewel ik niet precies weet wat de natuurlijke brandpuntsafstand van een menselijk oog is. Best wel interessante vraag trouwens.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:14 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
De camera die ik gebruikte in de render heeft een brandpuntsafstand van 35 mm. Wellicht die van een oog nemen?
hang dus af van de sensor ook.quote:So, for a full frame sensor (24mm x 36mm), about 45mm would be normal view. For an APS-C size sensor (15mm x 23mm), about 30mm would be normal view.
Pfoeh, het lijkt me theoretisch mogelijk om de mate van vervorming en daarmee de brandpuntsafstand van de gebruikte lens te herleiden, ja. Het lijkt me alleen wel heel lastig. Ik zou zelf niet direct weten wat een goede praktische aanpak daarvoor is.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:14 schreef BarryOSeven het volgende:
Weet jij of het mogelijk is om het volgende op deze manier aan te pakken:
- Ik gebruik de foto van de parachutist met zijn shuttle.
- Ik ga er vanuit dat de letters recht op de shuttle zitten.
- Ik bereken de curve hoe de foto er vanuit een bepaalde lens eruit zou moeten zien (bv die van 35mm)
- Ik meet de curve uit de foto
- Ik bereken uit de hierboven verzamelde bak data de brandpuntsafstand van de camera van de foto van de parachutist met shuttle
Als je een nauwkeurig model hebt van de capsule, dan moet het te doen zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:14 schreef BarryOSeven het volgende:
Dan zou ik die brandpuntsafstand kunnen nemen in blender, en renderen hoe het er uit gezien zou moeten hebben. Kunnen we checken of het overeenkomt.
Nee juist nietquote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:17 schreef Orwell het volgende:
[..]![]()
Bewijs voor de rekenkundige accuraatheid van het model, hoogstens..
niet voor het eventuele realiteitsgehalte ervan..
dat is het leuke van modellen:
ze kunnen zeer goed in staat zijn om rekenkundig en logicakundig(?) te kloppen, zelfs falsifieerbaar zijn doch tegelijkertijd de plank waarheids-technisch volledig mis slaan.
35mm op fullframe wordt gezien als equivalent met het menselijk oog, qua field of view. Denk dat de vervormingen een heel stuk complexer liggen, gezien de lens in het menselijk oog geen constante vorm heeft.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:22 schreef Molurus het volgende:
Oh, en qua referentie: ik heb een groothoeklens, die heeft een brandpuntsafstand van 10-20 mm. Daarmee zie je echt sterke vervormingen zoals in de plaatjes hierboven.
Klopt inderdaad. Plus dat het menselijk brein ook nog eens gebouwd is om dat beeld te interpreteren.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:25 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
35mm op fullframe wordt gezien als equivalent met het menselijk oog, qua field of view. Denk dat de vervormingen een heel stuk complexer liggen, gezien de lens in het menselijk oog geen constante vorm heeft.
Oh don't get me startedquote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Plus dat het menselijk brein ook nog eens gebouwd is om dat beeld te interpreteren.
Al met al is het niet eenvoudig om optisch reele kromming te meten.
Tycho Brahe had dat verklaard door de planeten om de zon te laten draaien maar de zon om de aarde. Las ik net vluchtig.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee juist nietHoe wil je dan al die vormen van parallax verklaren? Dat past niet bij een stilstaande platte aarde.
Voor de sterren gaat dat sowieso niet genoeg zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:35 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Tycho Brahe had dat verklaard door de planeten om de zon te laten draaien maar de zon om de aarde. Las ik net vluchtig.
Nouja zo complex hoeft het niet te zijn toch. De tekst op de foto zelf heeft een curve, die kun je meten. Je zou ook de verwachte curve van tekst met een 35mm lens kunnen meten. Aan het verschil van de curve is dan de bolling van de lens uit te rekenen. Daar hoef je niet optisch voor te meten.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:35 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Oh don't get me startedJe hebt ook nog eens te maken met verschillende resoluties in verschillende delen van de FOV, verschil in ratio tussen rods en cones tussen de fovea en daarbuiten, sowieso maar een klein deel waar je scherp ziet, een blinde vlek etc. En dan heb je nog eens een brein die dat allemaal via een soort scan patroon aan elkaar plakt, missing information invult vanuit de verwachting vanuit andere gebieden etc etc.
Human vision is behoorlijk complexe materie.
oh het is dus "onbewezen shit en voor waar aangenomen bij gebrek aan beter"quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee juist nietHoe wil je dan al die vormen van parallax verklaren? Dat past niet bij een stilstaande platte aarde.
Deze lijkt me gemakkelijk te beantwoordenquote:Op zaterdag 26 maart 2016 19:48 schreef falling_away het volgende:
10- Waarom kunnen we telescopen met een eenvoudige telescoop zien?
Eh nee, verre van juist.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:38 schreef Orwell het volgende:
[..]
oh het is dus "onbewezen shit en voor waar aangenomen bij gebrek aan beter"
![]()
geeft op zich niet..
maar laten we het dan niet ZEKER WETEN noemen..
toch?
Alleen Als de plek waar de letters staan recht is, het lijkt me dat de shuttle weinig rechte vlakken heeft ...quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:38 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nouja zo complex hoeft het niet te zijn toch. De tekst op de foto zelf heeft een curve, die kun je meten. Je zou ook de verwachte curve van tekst met een 35mm lens kunnen meten. Aan het verschil van de curve is dan de bolling van de lens uit te rekenen. Daar hoef je niet optisch voor te meten.
Als het kan wat ik wil.
Nouja hij is rond, als ik de diameter van de shuttle weet te vinden weet ik ook de omtrek. Met recht bedoelde ik horizontaal. De verticale hoek maakt in dit geval niet uit omdat ik alleen geïnteresseerd ben in de curve van de onderkant/bovenkant van de tekst.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:56 schreef Zith het volgende:
[..]
Alleen Als de plek waar de letters staan recht is, het lijkt me dat de shuttle weinig rechte vlakken heeft ...
Haha idd.. Heb t aangepastquote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:39 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Deze lijkt me gemakkelijk te beantwoorden
zo zo, jij bent goed geinformeerd...quote:Op zondag 27 maart 2016 12:42 schreef falling_away het volgende:
Voor wat het waard is: Felix Baumgartner heeft in een inteview gezegd dat hij weldegelijk de kromming van de aarde zag, maar ik lees ook in verschillende commentaren dat je de kromming niet of nauwelijks zou kunnen zien op foto's vanaf die hoogte. Dat het vergelijkbaar is met 1 mm hoogte vanaf een bureau-wereldbol.
Het lijkt me dat hij zelf een veel beter en breder zicht hebt op de aarde onder zich heeft gehad en zo wel de kromming kon zien terwijl deze op een veel beperktere schaal in een foto niet zichtbaar is.
Vraag is natuurlijk waarom iemand die helemaal niks met een space agency te maken heeft hierover zou liegen.. Of is hij soms ook onderdeel van de conspiracy?
http://www.spaceflightins(...)umgartner-interview/
https://dailysliceofpi.wo(...)m-the-edge-of-space/
Verlicht me.. welke info heb jij dat hij iets te maken heeft met NASA/ESA/Roscosmos?quote:
ik beschik, in tegenstelling tot jou, niet over genoeg informatie omtrent felix' contacten..quote:Op maandag 28 maart 2016 01:13 schreef falling_away het volgende:
[..]
Verlicht me.. welke info heb jij dat hij iets te maken heeft met NASA/ESA/Roscosmos?
Of heeft Nasa via Red Bull steekpenningen gegeven aan Felix om voor de wereld stil te houden dat de aarde eigenlijk plat is?
Het meer is omgeven door bergen. Jaarlijks vriest het meer helemaal dicht.quote:Het Baikalmeer of Bajkalmeer is een meer in het zuiden van Siberië. De lengte is rond de 640 km, en de grootste breedte is net geen 80 km. Met een maximale diepte van 1642 meter en de oppervlakte van 31.500 km² (ongeveer zo groot als België) is het Baikalmeer het diepste meer en het grootste zoetwaterreservoir ter wereld https://nl.wikipedia.org/wiki/Baikalmeer
https://flatgeocentricear(...)2015/12/img_7415.jpgquote:Lake Baikal, Siberia:
Lake Baikal in the south of Siberia is not only the oldest and deepest lake in the world, but during colder months it freezes and forms one of the flattest surfaces on Earth. It is larger than all Great Lakes combined
Die theorie is ontstaan uit de aanname dat de Aarde een spinnende bol is die draait om de Zon.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:13 schreef Manke het volgende:
Maar klopt de zwaartekracht theorie van newton dan nog wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |