Voor de sterren gaat dat sowieso niet genoeg zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:35 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Tycho Brahe had dat verklaard door de planeten om de zon te laten draaien maar de zon om de aarde. Las ik net vluchtig.
Nouja zo complex hoeft het niet te zijn toch. De tekst op de foto zelf heeft een curve, die kun je meten. Je zou ook de verwachte curve van tekst met een 35mm lens kunnen meten. Aan het verschil van de curve is dan de bolling van de lens uit te rekenen. Daar hoef je niet optisch voor te meten.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:35 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Oh don't get me startedJe hebt ook nog eens te maken met verschillende resoluties in verschillende delen van de FOV, verschil in ratio tussen rods en cones tussen de fovea en daarbuiten, sowieso maar een klein deel waar je scherp ziet, een blinde vlek etc. En dan heb je nog eens een brein die dat allemaal via een soort scan patroon aan elkaar plakt, missing information invult vanuit de verwachting vanuit andere gebieden etc etc.
Human vision is behoorlijk complexe materie.
oh het is dus "onbewezen shit en voor waar aangenomen bij gebrek aan beter"quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee juist nietHoe wil je dan al die vormen van parallax verklaren? Dat past niet bij een stilstaande platte aarde.
Deze lijkt me gemakkelijk te beantwoordenquote:Op zaterdag 26 maart 2016 19:48 schreef falling_away het volgende:
10- Waarom kunnen we telescopen met een eenvoudige telescoop zien?
Eh nee, verre van juist.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:38 schreef Orwell het volgende:
[..]
oh het is dus "onbewezen shit en voor waar aangenomen bij gebrek aan beter"
![]()
geeft op zich niet..
maar laten we het dan niet ZEKER WETEN noemen..
toch?
Alleen Als de plek waar de letters staan recht is, het lijkt me dat de shuttle weinig rechte vlakken heeft ...quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:38 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nouja zo complex hoeft het niet te zijn toch. De tekst op de foto zelf heeft een curve, die kun je meten. Je zou ook de verwachte curve van tekst met een 35mm lens kunnen meten. Aan het verschil van de curve is dan de bolling van de lens uit te rekenen. Daar hoef je niet optisch voor te meten.
Als het kan wat ik wil.
Nouja hij is rond, als ik de diameter van de shuttle weet te vinden weet ik ook de omtrek. Met recht bedoelde ik horizontaal. De verticale hoek maakt in dit geval niet uit omdat ik alleen geïnteresseerd ben in de curve van de onderkant/bovenkant van de tekst.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:56 schreef Zith het volgende:
[..]
Alleen Als de plek waar de letters staan recht is, het lijkt me dat de shuttle weinig rechte vlakken heeft ...
Haha idd.. Heb t aangepastquote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:39 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Deze lijkt me gemakkelijk te beantwoorden
zo zo, jij bent goed geinformeerd...quote:Op zondag 27 maart 2016 12:42 schreef falling_away het volgende:
Voor wat het waard is: Felix Baumgartner heeft in een inteview gezegd dat hij weldegelijk de kromming van de aarde zag, maar ik lees ook in verschillende commentaren dat je de kromming niet of nauwelijks zou kunnen zien op foto's vanaf die hoogte. Dat het vergelijkbaar is met 1 mm hoogte vanaf een bureau-wereldbol.
Het lijkt me dat hij zelf een veel beter en breder zicht hebt op de aarde onder zich heeft gehad en zo wel de kromming kon zien terwijl deze op een veel beperktere schaal in een foto niet zichtbaar is.
Vraag is natuurlijk waarom iemand die helemaal niks met een space agency te maken heeft hierover zou liegen.. Of is hij soms ook onderdeel van de conspiracy?
http://www.spaceflightins(...)umgartner-interview/
https://dailysliceofpi.wo(...)m-the-edge-of-space/
Verlicht me.. welke info heb jij dat hij iets te maken heeft met NASA/ESA/Roscosmos?quote:
ik beschik, in tegenstelling tot jou, niet over genoeg informatie omtrent felix' contacten..quote:Op maandag 28 maart 2016 01:13 schreef falling_away het volgende:
[..]
Verlicht me.. welke info heb jij dat hij iets te maken heeft met NASA/ESA/Roscosmos?
Of heeft Nasa via Red Bull steekpenningen gegeven aan Felix om voor de wereld stil te houden dat de aarde eigenlijk plat is?
Het meer is omgeven door bergen. Jaarlijks vriest het meer helemaal dicht.quote:Het Baikalmeer of Bajkalmeer is een meer in het zuiden van Siberië. De lengte is rond de 640 km, en de grootste breedte is net geen 80 km. Met een maximale diepte van 1642 meter en de oppervlakte van 31.500 km² (ongeveer zo groot als België) is het Baikalmeer het diepste meer en het grootste zoetwaterreservoir ter wereld https://nl.wikipedia.org/wiki/Baikalmeer
https://flatgeocentricear(...)2015/12/img_7415.jpgquote:Lake Baikal, Siberia:
Lake Baikal in the south of Siberia is not only the oldest and deepest lake in the world, but during colder months it freezes and forms one of the flattest surfaces on Earth. It is larger than all Great Lakes combined
Die theorie is ontstaan uit de aanname dat de Aarde een spinnende bol is die draait om de Zon.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:13 schreef Manke het volgende:
Maar klopt de zwaartekracht theorie van newton dan nog wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |