abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:35:21 #101
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160891114
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:34 schreef francorex het volgende:

[..]

Dit is turbulentie. Extreme schommelingen in luchtweerstand niet waar...!?

Jij voelt een vliegtuig accelereren.
Jij voelt het vliegtuig klimmen.
jij voelt het vliegtuig dalen.
jij voelt het vliegtuig decelereren.

Wat jij met absolute zekerheid niet voelt is dat tegelijkertijd de atmos-plane, de Aarde, het vliegtuig, jijzelf samen met alle passagiers en hun bagage in perfecte synchronisatie met elkaar centrifugaal bewegen en dat met een snelheid significant hoger dan het geluid.

Thats amazing !
Dat is versnelling en geen snelheid.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_160891156
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:35 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik vind sowieso dat bijna elk argument dat ik tot nu toe heb gezien vanuit de flat earth filmpjes alleen maar plausibel is als je de totale natuurkunde weglaat.

Alleen al daarom weet je dat het dus niet kan. Want het is meetbaar en te toetsen.
pi_160891191
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:11 schreef francorex het volgende:

[..]

Neen als ik omhoog spring... dan weet ik dat ik neer kom op de zelfde plek. De Aarde is nl. stationair.

Wat jij me wil doen geloven is dat wanneer ik omhoog spring, de Aarde ,de atmos-plane en ikzelf bewegen tegen een snelheid hoger dan het geluid. En dat in een centrifugale beweging.

Nee dat wil ik je niet doen geloven, dit geeft alleen maar aan dat jij verdomd weinig verstand van natuurkundige wetten hebt.

Waarom we op dezelfde plek terecht komen is allemaal prima te berekenen en die informatie is je ook al meerdere malen aangereikt. Jij hebt geloof nodig om de platte aarde plausibel te maken.

Maar beantwoord nu eens de vraag wat of wie er voor zorgt dat de zon niet zichtbaar is in de nacht op een platte aarde. Helaas ben je nogal weigerachtig om kritische en inhoudelijke vragen te beantwoorden en reageer je liever op een grap.
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:39:31 #104
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160891207
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:37 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik vind sowieso dat bijna elk argument dat ik tot nu toe heb gezien vanuit de flat earth filmpjes alleen maar plausibel is als je de totale natuurkunde weglaat.

Alleen al daarom weet je dat het dus niet kan. Want het is meetbaar en te toetsen.
Oh dat sowieso. Je moet alle ratio overboord gooien om hier in te kunnen geloven.
Onikaan ni ov dovah
pi_160891252
Ik krijg ook steeds meer het idee dat Francorex nog nooit in een vliegtuig heeft gezeten en al helemaal nooit een continentale vlucht heeft gemaakt.
pi_160891259
Of wat dachten we van de correctie van de tijd in GPS-satellieten? :)

http://www.kennislink.nl/(...)-zouden-we-verdwalen

quote:
Het GPS omvat o.a. een systeem van 24 satellieten. Die draaien op een hoogte van ruim 20.000 km in zes verschillende banen met een periode van 12 uur rond de aarde. Deze satellieten, die stuk voor stuk zijn uitgerust met een precisie cesium atoomklok, zenden voortdurend signalen uit met informatie over hun positie en tijdstip van uitzenden
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:43:30 #107
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160891305
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:35 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Versnelling is inderdaad waarneembaar. Snelheid niet.

Als je in een trein zonder ramen zit op een perfect rechte rails en die trein met constante snelheid rijdt (of stilstaat wat ook een constante snelheid is) dan is het volstrekt onmogelijk om vast te stellen dat de trein beweegt en in welke richting en hoe snel.

Er is geen enkel experiment dat je aan boord van die trein kunt doen waarmee je dat kunt vaststellen.

Zoals Huygens zei: "Motus inter corpora relativus tantum est" ofwel "De onderlinge beweging van voorwerpen is uitsluitend relatief".
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:45:10 #108
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160891346
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:41 schreef Chewie het volgende:
Ik krijg ook steeds meer het idee dat Francorex nog nooit in een vliegtuig heeft gezeten en al helemaal nooit een continentale vlucht heeft gemaakt.
Een trein werkt ook wel. Ik zat een paar maanden terug in een ICE, en had pas door dat het hoge snelheid traject begonnen was toen ik een keer naar buiten keek.
Onikaan ni ov dovah
pi_160891353
quote:

[..]

Dit is turbulentie. Extreme schommelingen in luchtweerstand niet waar...!?

Wat jij met absolute zekerheid niet voelt is dat tegelijkertijd de atmos-plane, de Aarde, het vliegtuig, jijzelf samen met alle passagiers en hun bagage in perfecte synchronisatie met elkaar centrifugaal bewegen en dat met een snelheid significant hoger dan het geluid.

Thats amazing !
Ben je zelf wel eens met een vliegtuig op reis geweest?

Je kunt wel "thats amazing" blijven roepen maar je hebt toch echt wel meer wonderen nodig om o.a. de bijzonder lichtval van een bewegende zon op een platte aarde te kunnen verklaren.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2016 18:48:09 ]
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:46:48 #110
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160891392
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ben je zelf wel eens met een vliegtuig op reis geweest?
Ik zat het me net af te vragen inderdaad. Met uitzondering van turbulentie en echte versnellingen heb je in een boeing 747 nauwelijk door dat je vliegt. Daarvoor moet je uit het raam kijken, want verder is het echt alsof de hele boel stilstaat.
  woensdag 23 maart 2016 @ 19:08:21 #111
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_160891953
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zat het me net af te vragen inderdaad. Met uitzondering van turbulentie en echte versnellingen heb je in een boeing 747 nauwelijk door dat je vliegt. Daarvoor moet je uit het raam kijken, want verder is het echt alsof de hele boel stilstaat.
quote:
...heb je in een boeing 747 nauwelijks door dat je vliegt...
Heb je het door of heb je het niet door?
Nauwelijks doorhebben wil zeggen dat je het doorhebt.

Vergeet niet je zintuigen zijn scherp afgesteld, heel scherp !

Zo scherp als een mes.

quote:
Daarvoor moet je uit het raam kijken, want verder is het echt alsof de hele boel stilstaat.
Wat een geluk dat onze ogen onderdeel zijn van onze zintuigen.

Daarover zijn we het gelukkig eens globe-head. ;)

woensdag 23 maart 2016 @ 19:13:57 #112
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160892121
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:08 schreef francorex het volgende:

[..]

[..]

Heb je het door of heb je het niet door?
Nauwelijks doorhebben wil zeggen dat je het doorhebt.
Je moet dat dan afleiden aan of versnellingen / koerswijzigingen, of het geluid. Er is namelijk niets anders waar je dat uit kunt afleiden.

Zoals gezegd: als je geen ramen hebt dan is er geen enkel experiment dat je aan boord kunt doen waarmee je kunt vaststellen dat je beweegt. Dat is niet "nauwelijks", dat is "geheel niet".

quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:08 schreef francorex het volgende:

Wat een geluk dat onze ogen onderdeel zijn van onze zintuigen.
Zelfs met ramen is het volstrekt arbitrair om te stellen dat het vliegtuig beweegt ten opzichte van de aarde of de aarde ten opzichte van het vliegtuig.

Zonder koerswijzigingen of versnellingen zijn die twee identiek.

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 23-03-2016 19:19:37 ]
pi_160892409
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 17:55 schreef francorex het volgende:

[..]

Doet me plezier vast te stellen dat je begrijpt dat NASA-argumenten niet meer waard zijn dan het vodje papier waarop het geschreven is.
Opmerkelijk dan dat je het toch belangrijk genoeg vindt om het er telkens over te hebben. Alsof NASA de grond in praten het argument van een platte aarde ten goede komt.

Verder heb je wel gelijk natuurlijk. Tegen de presentatie van al die rapvideo's van bittere internetmaagden kan NASA niet op.
Conscience do cost.
pi_160892560
quote:

[..]

Dus het vliegen zelf voel je niet, enkel de veranderingen in snelheid voel je.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 23 maart 2016 @ 19:32:11 #115
115996 francorex
pi_160892660
quote:
Alsof NASA de grond in praten het argument van een platte aarde ten goede komt.
NASA is de gatekeeper van het Helio-kepler-Newton-Einstein-relativity-gegraviteerde-spinning-ball-model.

Kill NASA

en wat rest is een stationaire platte Aarde.

quote:
Tegen de presentatie van al die rapvideo's van bittere internetmaagden kan NASA niet op.
Inderdaad.

Hoelang nog?

(video = 1.50 min)
  woensdag 23 maart 2016 @ 19:36:40 #116
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160892787
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:23 schreef ems. het volgende:

[..]

Verder heb je wel gelijk natuurlijk. Tegen de presentatie van al die rapvideo's van bittere internetmaagden kan NASA niet op.
Als we dan toch melige video's aan het posten zijn, wellicht is dit iets voor jou:

woensdag 23 maart 2016 @ 22:11:03 #117
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_160898736
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:41 schreef Chewie het volgende:
Inderdaad!
Of op een berg gestaan!
Vanuit een zolderkamer zien de meeste fokkers ook niet zo heel veel ;)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 23 maart 2016 @ 22:13:19 #118
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_160898807
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:32 schreef francorex het volgende:

[..]

NASA is de gatekeeper van het Helio-kepler-Newton-Einstein-relativity-gegraviteerde-spinning-ball-model.

Kill NASA

[ afbeelding ]

en wat rest is een stationaire platte Aarde.

[..]

Inderdaad.

Hoelang nog?

(video = 1.50 min)
Ja NASA is EVIL maar hoe zit het met european space agency ESA ook evil.
En al die anderen?
  donderdag 24 maart 2016 @ 02:09:52 #119
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_160903310
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 22:13 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ja NASA is EVIL maar hoe zit het met european space agency ESA ook evil.
En al die anderen?
de serpent's tongue is iig vaak een blijkbaar gedeelde passie..

http://moremdm.deviantart.com/art/Serpent-s-Tongue-296534000
http://www.deviantart.com/art/Langue-de-serpent-447609010

https://www.google.nl/sea(...)WHuBQKHYvDD0IQsAQIHg
Huig
pi_160903342
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:32 schreef francorex het volgende:

[..]

Zouden ze willen :Y)
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:10:11 #121
115996 francorex
pi_160906350
quote:
10s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als we dan toch melige video's aan het posten zijn, wellicht is dit iets voor jou:

Mijn video's hebben een hoger entertainment gehalte. ;)

betreft jouw video:

Quote:

" Its no secret that morons and stupid people form the majority of the people in the world..."

Waarop hij vervolgens als een geslepen goochelaar een globe-Earth tevoorschijn tovert.

mooi voorbeeldje van "doublespeak".

Jij verondersteld dat hij suggereert dat de globe in zijn hand de wereld representeert waar deze "stupid people" leven.
Ik daarentegen veronderstel dat hij suggereert dat "stupid people" denken dat ze leven op een spinnende bal en dat is de reden waarom ze "stupid people " zijn.

Een beetje een "insight joke" als het ware...
pi_160906380
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:10 schreef francorex het volgende:

[..]

Mijn video's hebben een hoger entertainment gehalte. ;)

betreft jouw video:

Dat je daar wel op reageert (een post die gericht was aan ems, niet aan jou - met een video die geheel niet serieus is bedoeld), maar post #112 geheel negeert is veelzeggend.

Dan kunnen we natuurlijk net zo goed allemaal gaan linkdumpen. Een inhoudelijke discussie kun je dan wel vergeten.
pi_160906474
Dit topic is zo onderhand een grote filmpjes/plaatjes link dump geworden door TS.
Vragen doet hij niets mee, plaatst dan alleen weer vage filmpjes met een zogenaamd grappige ondertoon.

Zou TS dan toch een disinformant zijn om 'truthers' belachelijk neer te zetten?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:49:31 #124
115996 francorex
pi_160907127
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je moet dat dan afleiden aan of versnellingen / koerswijzigingen, of het geluid. Er is namelijk niets anders waar je dat uit kunt afleiden.

Zoals gezegd: als je geen ramen hebt dan is er geen enkel experiment dat je aan boord kunt doen waarmee je kunt vaststellen dat je beweegt. Dat is niet "nauwelijks", dat is "geheel niet".

[..]

Zelfs met ramen is het volstrekt arbitrair om te stellen dat het vliegtuig beweegt ten opzichte van de aarde of de aarde ten opzichte van het vliegtuig.

Zonder koerswijzigingen of versnellingen zijn die twee identiek.
Ridiculus natuurlijk.

Zelfs met een blinddoek en koptelefoon weet je dat je beweegt. Je weet niet hoe snel of waar naartoe.Maar je weet dat je niet stationair bent.

Het geraas van de vliegtuigmotoren en de beweging van het vliegtuig door de luchtstroom. Zijn indicatoren die je zintuigen vertellen dat je niet stationair bent.

Laat even de bewegingen van het vliegtuig voor wat het is

De olifant in de kamer negeer je .

quote:
Zou je hier wat dieper op willen ingaan?
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:54:47 #125
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_160907245
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:17 schreef schommelstoel het volgende:
Zou TS dan toch een disinformant zijn om 'truthers' belachelijk neer te zetten?
Die hele flat earth is toch verzonnen en in gang gezet om de aandacht van de eckte problemen af te leiden? Of is men werkelijk serieus?

Dan moet men misschien proberen geen karikatuur van zichzelf te maken.

Is deze al een langsgekomen?
[knip filmpje]
Staat in de OP _O- :@

[ Bericht 10% gewijzigd door SicSicSics op 24-03-2016 12:02:35 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_160907252
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:49 schreef francorex het volgende:

[..]

Ridiculus natuurlijk.

Zelfs met een blinddoek en koptelefoon weet je dat je beweegt. Je weet niet hoe snel of waar naartoe.Maar je weet dat je niet stationair bent.

Het geraas van de vliegtuigmotoren en de beweging van het vliegtuig door de luchtstroom. Zijn indicatoren die je zintuigen vertellen dat je niet stationair bent.

[..]

Wat negeer jij anders dan wel niet, een walvis?
Hoe zit het dan met eb en vloed?
pi_160907270
quote:

De beweging die we waarnemen van de sterren hemel door de nacht heen en het verschil daarvan door de seizoenen heen , het verschil we waarnemen tussen het noordelijke en zuidelijk halfrond is dan natuurlijk ook een bewijs dat we bewegen, de aarde bol is en ook meteen het bewijs dat wij niet het middelpunt van ons zonnestelsel, de melkweg en de ruimte zijn. :D
pi_160907850
quote:
Klopt, dus het voortbewegen zelf niet.
Als je dus geruisloos op constante wijze voortbeweegt en alles om je heen ook, zoals in een cabine of desnoods op aarde, dan merk je de beweging niet.
pi_160907942
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:55 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Wat negeer jij anders dan wel niet, een walvis?
Hoe zit het dan met eb en vloed?
Tja, in feite negeer je het niet.

Verder vergeet Francorex dat we de beweging van de aarde vanaf onze geboorte meemaken.
Je lichaam is het dus gewoon, omdat het er constant is.
pi_160909098
Francorex vergeet wel meer, zoals bijvoorbeeld de inhoudelijke kritische vragen beantwoorden.

En dan het vreemd vinden dat niemand zijn geloof serieus wil nemen.

Is er al een verklaring waarom de zon niet zichtbaar is op een platte aarde in de nacht?
pi_160909458
quote:

[..]

Ridiculus natuurlijk.

Nee, die laat ik niet voor wat het is. Hoe wil jij precies vaststellen dat je beweegt?

Ronkende vliegtuigmotoren zijn geen indicatie dat je beweegt. Die kunnen ook ronken terwijl je stilstaat hoor.

Maar om het even heel clean te houden:

Stel, je bevind je aan boord van een vliegtuig waarvan de ramen zijn geblindeerd. De motoren van het vliegtuig lopen, dus dat 'geronk' hoor je inderdaad.

Wat kun jij aan boord van dat vliegtuig doen of waarnemen waarmee je kunt vaststellen of dat vliegtuig zich met een constante snelheid van 800 km/u door de lucht beweegt of gewoon met lopende motoren stilstaat op de startbaan?

Zou je hier eerst op willen ingaan voordat je verder gaat met filmpjes en maffe ideeen posten. :P
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 13:56:09 #132
249559 crew  Lavenderr
pi_160910194
Eb en vloed is toch al bewijs genoeg dat de aarde niet plat is?
De maan die opkomt en de zon die ondergaat.
Of denk ik te simpel?
  donderdag 24 maart 2016 @ 14:52:48 #133
115996 francorex
pi_160911413
quote:
De beweging die we waarnemen van de sterren hemel door de nacht heen en het verschil daarvan door de seizoenen heen , het verschil we waarnemen tussen het noordelijke en zuidelijk halfrond is dan natuurlijk ook een bewijs dat we bewegen
Dit is de essentie van het topic, dit is waar het om "draait. "

Jij gelooft dat dat die cyclische bewegingen het gevolg zijn van een Aarde die spint om haar as sneller dan het geluid.
Ik weet dat die cyclische bewegingen het gevolg zijn van de Aarde die stationair is en alle hemellichamen draaien om ons heen. Net zoals onze zintuigen het waarnemen. Getuigen de vele 'melige' filmpjes, time-lapse fotografie en amateur weerballonnen.

De Aarde is het centrum van ons universum. Een positie van supreme belang binnen onze cosmos.
Gevolg jij en ik, wij allemaal op deze Aarde zijn van supreme belang.
Ons bestaan op Aarde is van supreme belang.
Jij ik, wij allemaal staan letterlijk en figuurlijk in het centrum van de creatie.
Wanneer jij en ik, wij mensen allemaal dit beseffen gaan we daar collectief filosofisch-spiritueel naar handelen. Denk daar voor jezelf eens over na...
Veel problemen die vandaag onze wereld teisteren zouden vermeden kunnen worden.

In plaats daarvan is een ander model ons opgedrongen. Een model aangeleerd van kinds been af.

Nog voor je kritisch denkvermogen is ontwikkeld, is jouw dit model geindoctrineerd.

Een filosofisch-luciferiaans-geinspireerd model waarin de Aarde niet meer is dan een cosmisch accident. Ontstaan uit het niets exploderend ad random in alles.
Een verwaarloosbaar kleine planeet op drift in het onmetelijk universum.

"A near speck of dust in the infinit of space " Carl Sagan

Dit model maakt Jouw leven
Mijn leven
Ons leven allemaal op de deze planeet Aarde insignificant.

Een positie waarin leven, ons bestaan en de zin daarvan wordt omgetoverd van allesomvattend naar niets betekenend.

Dit model verkracht onderbewust ons 'Zijn'.

Wij mensen zijn het intelligenste ontwerp gecreeerd door de ontwerper. Wie dat ook moge zijn...
Wij zijn niet onderdeel van het ontwerp. Wij als Mens staan centraal in het ontwerp.

Maar in plaats daarvan leiden we een a-centrisch bestaan.

De spirituele zin van het leven wordt ons ontnomen door een bende luciferiaans-geinspireerd--Masonic-Jesuit-Roomskatholieke-Einstein-Newton-kepler-heliocentric-ball-spinning- secret-society-geinspireerde goochelaars en illusionisten, hoogpriesters en pseudowetenschappers , sociopaten en psychpaten die uit zijn op totale controle van deze wereld en de mensen daarin

Wat ons mensen rest is verdeeldheid, angst,geweld, kwetsbaarheid, fragiliteit en een zinloos bestaan zonder spirituele afwegingen.

Zodoende bouwen mensen een wereld die draait om materialisme. Sterker nog we vertrouwen enkel op het materiele en sluiten het spirituele uit.

Wat rest is het ego. Alles draait om ik ik ik, selfie selfie selfie.
pi_160911562
Waarom reageer ik nog op een overduidelijke trol

Kom op Francorex wat is het praktische nut om de platte aarde voor ons verborgen te houden?

Leuk dat je met je misplaatste zelfvertrouwen durft te beweren dat je "weet" dat de aarde plat en stationair is maar zonder steekhoudende argumenten waarom dat zo is (en nee je hebt nog geen enkel argument dat je gelijk zou hebben) komt dat misplaatste zelfvertrouwen een beetje dommig over.

ook je weigering om ook maar op kritische vragen in te gaan en om de simpele manieren om zelf uit te vinden of de aarde nu plat of bol is en er vervolgens met melige filmpjes en liedjes die al helemaal niks verklaren op te reageren geeft niet ook niet echt vertrouwen in je kennis.

Dus nog maar een keer de vraag hoe jij kunt verklaren waarom we de zon 's nachts niet kunnen zien op een platte aarde?
pi_160911717
Martin Vrijland geeft ook zijn mening over het platte aarde complot :')

http://www.beyondthematri(...)heorie-zin-of-onzin/

samenvatting: Platte aarde is onzin en bedacht om de complotters als debielen af te schilderen, de werkelijkheid is "we leven in een hypersimulatie (wat?? dekt simulatie de lading niet genoeg?) en alles is code" :')
pi_160912102
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:52 schreef francorex het volgende:
De Aarde is het centrum van ons universum. Een positie van supreme belang binnen onze cosmos.
Jij ik, wij allemaal staan letterlijk en figuurlijk in het centrum van de creatie.
Dat is dus waar het bij jou om draait...
pi_160912228
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:26 schreef Wantie het volgende:

[..]

En zo zijn we weer bij religie, monotheïsten hebben het toch op een of andere manier nodig om de belangrijkste creatie te zijn.
pi_160912522
quote:

[..]

Dus omdat je graag het middelpunt van het bestaan bent is het allemaal niet waar? :D

Wat een argument zeg.

"The universe is the way it is, whether we like it or not" - Lawrence Krauss.

Wat jij wel of niet een prettig idee vindt heeft echt geen enkele invloed op wat wel of niet waar is.
  donderdag 24 maart 2016 @ 15:52:27 #139
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160912609
quote:

[..]

Ridiculus natuurlijk.

[..]

Het geraas van de motoren en de turbulentie in de lucht kan je prima nabootsen in een simulator.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 24 maart 2016 @ 15:58:55 #140
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_160912707
Dus omdat ik geloof dat de aarde rond is, wordt mijn zijn verkracht?
Mijn zijn wordt op zo'n manier verkracht dat ik mij niet als middelpunt van 'alles' beschouw, terwijl dat wel mijn 'rechtvaardige plek' in het leven is.

Goed verhaal. De Engelsen noemen dat 'entitled' geloof ik?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2016 @ 16:14:09 #141
230491 Zith
pls tip
pi_160912980
quote:

[..]

Jij gelooft dat dat die cyclische bewegingen het gevolg zijn van een Aarde die spint om haar as sneller dan het geluid.
Ik weet dat die cyclische bewegingen het gevolg zijn van de Aarde die stationair is en alle hemellichamen draaien om ons heen. Net zoals onze zintuigen het waarnemen. Getuigen de vele 'melige' filmpjes, time-lapse fotografie en amateur weerballonnen.

Wanneer jij en ik, wij mensen allemaal dit beseffen gaan we daar collectief filosofisch-spiritueel naar handelen. Denk daar voor jezelf eens over na...

In plaats daarvan is een ander model ons opgedrongen. Een model aangeleerd van kinds been af.

[ afbeelding ]

Nog voor je kritisch denkvermogen is ontwikkeld, is jouw dit model geindoctrineerd.

Een filosofisch-luciferiaans-geinspireerd model waarin de Aarde niet meer is dan een cosmisch accident. Ontstaan uit het niets exploderend ad random in alles.

[ afbeelding ]

Mijn leven

Een positie waarin leven, ons bestaan en de zin daarvan wordt omgetoverd van allesomvattend naar niets betekenend.

[ afbeelding ]

Wij mensen zijn het intelligenste ontwerp gecreeerd door de ontwerper. Wie dat ook moge zijn...
Wij zijn niet onderdeel van het ontwerp. Wij als Mens staan centraal in het ontwerp.

De spirituele zin van het leven wordt ons ontnomen door een bende luciferiaans-geinspireerd--Masonic-Jesuit-Roomskatholieke-Einstein-Newton-kepler-heliocentric-ball-spinning- secret-society-geinspireerde goochelaars en illusionisten, hoogpriesters en pseudowetenschappers , sociopaten en psychpaten die uit zijn op totale controle van deze wereld en de mensen daarin

Wat ons mensen rest is verdeeldheid, angst,geweld, kwetsbaarheid, fragiliteit en een zinloos bestaan zonder spirituele afwegingen.

Zodoende bouwen mensen een wereld die draait om materialisme. Sterker nog we vertrouwen enkel op het materiele en sluiten het spirituele uit.

Hmm, niet genoeg van je Christelijke sekte doorgescheemerd
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_160913093
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mijn leven

[ afbeelding ]

Het gaat er niet zozeer om wat mij geleerd is.
Maar wat ik ervaar!
Als het nacht is zie ik geen zon.
Als ik aan de kust sta zie ik golven en eb en vloed.
Ik kan niet een toren van een andere stad zien ondanks dat Nederland heel erg plat is!
Vroeger had ik een schotelantenne op dak staan en die stond naar boven gericht.
Nu hebben we mobiele telefoons en navigatie etc
Als ik in een vliegtuig zit en die vliegt op grote hoogte zie ik ook een bolling..
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 16:28:43 #143
249559 crew  Lavenderr
pi_160913230
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:56 schreef Lavenderr het volgende:
Eb en vloed is toch al bewijs genoeg dat de aarde niet plat is?
De maan die opkomt en de zon die ondergaat.
Of denk ik te simpel?
@francorex
Waarom geen antwoord op vragen die je gesteld worden?
  donderdag 24 maart 2016 @ 17:00:33 #144
115996 francorex
pi_160913829
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:26 schreef Wantie het volgende:
Mijn mening is irrelevant.

Waar het om 'draait'.

Hoe sta jij daarover?
Hoe staan je kinderen daarover?
Hoe staan je vrienden en familie daarover?
Hoe staat de gemeenschap waarin je leeft daarover?
Hoe staan we collectief als mensheid daarover?

( blijkbaarwerkt de video alleen op youtube video= 2.40 min)

De 'powers that should not be ' hebben het concept "doublethink" uitgevonden.

Terwijl wij met onze gedachten achter hun filosofisch-mathematisch model aanlopen.
Gecreeerd door hen. Gebaseert op aannames, filosofie en mathematische hersenspinsels.

Verloochenen we onze eigen zintuigen, verloochenen we onze eigen creatieve capaciteit.

'The powers that should not be ' begrijpen fundamenteel hoe de wereld werkt. Hoe de wereld ineen zit.
Met zijn allen co-creeeren we deze wereld.

Wat 'the powers that should not be' hebben gedaan dmv. doublethink is U en mij en iedereen die niet hoort in de Big-club uitsluiten van de co-creatie.

We verlagen ons tot slavernij. Wandelende hersenloze zombies in hun creatie, "useless eaters", Goyem...

Terwijl zij heersen over de creatie.
  donderdag 24 maart 2016 @ 17:09:45 #145
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160914024
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:00 schreef Chewie het volgende:
Waarom reageer ik nog op een overduidelijke trol

Kom op Francorex wat is het praktische nut om de platte aarde voor ons verborgen te houden?

Leuk dat je met je misplaatste zelfvertrouwen durft te beweren dat je "weet" dat de aarde plat en stationair is maar zonder steekhoudende argumenten waarom dat zo is (en nee je hebt nog geen enkel argument dat je gelijk zou hebben) komt dat misplaatste zelfvertrouwen een beetje dommig over.

ook je weigering om ook maar op kritische vragen in te gaan en om de simpele manieren om zelf uit te vinden of de aarde nu plat of bol is en er vervolgens met melige filmpjes en liedjes die al helemaal niks verklaren op te reageren geeft niet ook niet echt vertrouwen in je kennis.

Dus nog maar een keer de vraag hoe jij kunt verklaren waarom we de zon 's nachts niet kunnen zien op een platte aarde?
Blijkbaar vind hij die ronde aarde maar een naar idee...
Onikaan ni ov dovah
pi_160914059
Ik begin sterk het idee te krijgen dat francorex een troll is.
Hij helpt zijn mede flat earthers in ieder geval niet in hun geloofwaardigheid.
pi_160914842
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 17:00 schreef francorex het volgende:
Toch is dat het enige dat je hier presenteert: jouw mening.

quote:
Waar het om 'draait'.

Hoe sta jij daarover?
Allemaal meningen..
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 17:56:09 #148
249559 crew  Lavenderr
pi_160915124
quote:

[..]

Waar het om 'draait'.

Hoe sta jij daarover?

( blijkbaarwerkt de video alleen op youtube video= 2.40 min)

Terwijl wij met onze gedachten achter hun filosofisch-mathematisch model aanlopen.
Gecreeerd door hen. Gebaseert op aannames, filosofie en mathematische hersenspinsels.

Verloochenen we onze eigen zintuigen, verloochenen we onze eigen creatieve capaciteit.

'The powers that should not be ' begrijpen fundamenteel hoe de wereld werkt. Hoe de wereld ineen zit.

Wat 'the powers that should not be' hebben gedaan dmv. doublethink is U en mij en iedereen die niet hoort in de Big-club uitsluiten van de co-creatie.

We verlagen ons tot slavernij. Wandelende hersenloze zombies in hun creatie, "useless eaters", Goyem...

Jij bent hier degene die draait.
Je doet me denken aan een andere user die daar ook last van heeft.
  donderdag 24 maart 2016 @ 18:02:09 #149
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_160915240
Die platte-aarde-theorie is in het leven geroepen bedoelt als afleiding en om complotters belachelijk te maken. Dat daar 3 topics over doorgeboomd kan worden :o
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_160915265
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 18:02 schreef controlaltdelete het volgende:
Die platte-aarde-theorie is in het leven geroepen bedoelt als afleiding en om complotters belachelijk te maken. Dat daar 3 topics over doorgeboomd kan worden :o
En TS lijkt daar sterk aan mee te werken ;)
Of hij heeft het totaal niet door, dat kan ook nog natuurlijk.
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 18:04:32 #151
249559 crew  Lavenderr
pi_160915287
quote:
Ik vind het een leuk topic en typisch BNW. Net als De Holle Aarde.
Het is alleen jammer dat TS nooit op vragen ingaat en elk argument dat de aarde niet plat is negeert.
pi_160915346
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 18:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind het een leuk topic en typisch BNW. Net als De Holle Aarde.
Het is alleen jammer dat TS nooit op vragen ingaat en elk argument dat de aarde niet plat is negeert.
Het onderwerp is leuk, net als een tijd geleden over de reptillian.
Neem reptillians ook niet serieus maar het is net een leuk iets om over te lezen.
Zei toen al, ik geloof er niet in maar is net zo boeiend als griekse mythologieën.
En daar kreeg je tenminste nog antwoord of beantwoorde ik vragen.

Puur voor de leukigheid, maar TS 'geloofd' er heilig in lijkt het.
Dan is het ook zo jammer dat hij bepaalde dingen gewoon links laat liggen.
  donderdag 24 maart 2016 @ 18:09:03 #153
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_160915371
Ieder zijn meug. Ik heb er weinig mee. Het is wel één van de hottest items zeker in de alternatieve media zelfs op bnw-fok. Blijkt maar weer dat het klopt: afleiding van zaken die er werkelijk toe doen en zet de complotters ook nog eens weg als gekkies want zie je wel; al die gestoorden geloven zelfs in een platte aarde. Bewust in het leven geroepen onzin.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 18:13:30 #154
249559 crew  Lavenderr
pi_160915459
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 18:09 schreef controlaltdelete het volgende:
Ieder zijn meug. Ik heb er weinig mee. Het is wel één van de hottest items zeker in de alternatieve media zelfs op bnw-fok. Blijkt maar weer dat het klopt: afleiding van zaken die er werkelijk toe doen en zet de complotters ook nog eens weg als gekkies want zie je wel; al die gestoorden geloven zelfs in een platte aarde. Bewust in het leven geroepen onzin.
Dus jij ziet een complot in dit topic? Dat is best vergezocht, zelfs voor BNW-begrippen :D
  donderdag 24 maart 2016 @ 18:13:36 #155
115996 francorex
pi_160915461
quote:
Terwijl zij heersen over de creatie

quote:
The keys refer to the promise of Christ to Peter, "I will entrust to you the keys of the kingdom of heaven. Whatever you declare bound on earth shall be bound in heaven; whatever you declare loosed on earth shall be loosed in heaven."[28] They are a symbol of the power the Catholic Church believes that Christ gave to Saint Peter and his successors,[29] with the gold key signifying that the power reaches to heaven and the silver key that it extends to all the faithful on earth, the interlacing indicating the linking between the two aspects of the power, and the handles of the key being at the base to symbolize the power being in the hands of the pope https://en.wikipedia.org/(...)See_and_Vatican_City
pi_160915464
Het complot achter het complotdenken ;)
pi_160915534
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 18:09 schreef controlaltdelete het volgende:
Bewust in het leven geroepen onzin.
Zoals 9/11 zeg maar toch?
Conscience do cost.
  donderdag 24 maart 2016 @ 18:23:09 #158
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160915635
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 18:17 schreef ems. het volgende:

[..]

Zoals 9/11 zeg maar toch?
Wordt dat niet over vrijwel elk groot complot geroepen? Beam weapon gebruik bij 911 bijvoorbeeld.
Onikaan ni ov dovah
pi_160916076
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Het geraas van de motoren en de turbulentie in de lucht kan je prima nabootsen in een simulator.
Een stilstaande simulator, wel te verstaan. :Y
pi_160916087
quote:

[..]

Waar het om 'draait'.

Hoe sta jij daarover?
Ten aanzien van de vraag of de aarde plat is of een bol doen deze vragen er helemaal niets toe.
  donderdag 24 maart 2016 @ 19:11:19 #161
115996 francorex
pi_160916673
Zetetic observatie:

quote:
The Zetetic method is a system of scientific inquiry. The word is derived from the Greek verb (zeteo), which means "I seek; I examine; I strive for".

The zetetic method differs from the usual scientific method in that in using it, one bases conclusions on experimentation and observation rather than on an initial theory that is to be proved or disproved. A scientist following the zetetic method formulates the question then immediately sets to work making observations and performing experiments to answer that question, rather than speculating on what the answer might be before testing it out.

Some feel this is a more reasonable method than the normal scientific method because it removes any preconceived notions and biases the early formation of a hypothesis might cause, and leaves the conclusion up entirely to what is observed.
pi_160917268
quote:
Je ziet gewoon de bolling op dat plaatje :P
pi_160917485
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 18:23 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wordt dat niet over vrijwel elk groot complot geroepen? Beam weapon gebruik bij 911 bijvoorbeeld.
Klopt, bij 911 zie je ook dat elke complottheorie die iemand niet onderschrijft door die persoon wordt gezien als opzettelijke desinformatie, ipv dat de bedenker er gewoon naast zit.
Dat laatste kan kennelijk niet.
pi_160917879
quote:
Zoals jij het schrijft lijkt rechtstreeks afkomstig te zijn van die blog van Vrijland die ik eerder op de dag poste.

We leven in een "hypersimulatie" volgens jou?
pi_160922893
Toch wel grappig.. een paar delen terug in deze reeks gaf Franco nog aan geen 'reli-gekkie' te zijn.. maar langzaam komt zijn ware aard naar boven!
Alpha kenny one
pi_160923393
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:22 schreef falling_away het volgende:
Toch wel grappig.. een paar delen terug in deze reeks gaf Franco nog aan geen 'reli-gekkie' te zijn.. maar langzaam komt zijn ware aard naar boven!
Ik ga me bijna afvragen hoe oud hij denkt dat de aarde is. :)
  donderdag 24 maart 2016 @ 22:51:07 #167
242692 Geranium_Opa
Trappistenbier
pi_160923630
quote:
10s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:07 schreef Chewie het volgende:
samenvatting: Platte aarde is onzin en bedacht om de complotters als debielen af te schilderen, de werkelijkheid is "we leven in een hypersimulatie (wat?? dekt simulatie de lading niet genoeg?) en alles is code" :')
Over de platte aarde werd al gesproken voordat de term conspiracy theorist überhaupt bestond.

Vooralsnog denk ik dat de globe theorie het meest waarschijnlijke is maar in de flat earth theorie zitten zeer interessante punten en zal deze zeker nog eens nader bekijken.
  donderdag 24 maart 2016 @ 23:43:09 #168
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_160924941
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ga me bijna afvragen hoe oud hij denkt dat de aarde is. :)
even kijken, 6000 jaar in ieder geval niet.
je moet in NASA termen denken lijkt me.
Dus als NASA opgericht is in 1958 bijna 70 jaar oud.
pi_160924996
quote:
14s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:51 schreef Geranium_Opa het volgende:

[..]

Vooralsnog denk ik dat de globe theorie het meest waarschijnlijke is maar in de flat earth theorie zitten zeer interessante punten en zal deze zeker nog eens nader bekijken.
Er worden hier en daar wel wat interessante vragen gesteld. Het probleem is: die vragen worden gesteld met een bepaald doel. En dat doel is geen oprechte interesse in de antwoorden op die vragen, waar eigenlijk nooit echt naar geluisterd wordt. Men is uitsluitend op zoek naar een bevestiging van het eigen wereldbeeld.

En het lijkt erop dat dat voor veel flat eathers een Bijbels wereldbeeld is. Maar men geeft er de voorkeur aan om dat niet uit te spreken. Men wil de schijn ophouden dat men wetenschappelijk bezig is. Het grappige daaraan is natuurlijk dat men daarmee impliciet erkent dat het een weinig wetenschappelijk wereldbeeld is.
pi_160925870
*edit*
  vrijdag 25 maart 2016 @ 22:13:08 #171
115996 francorex
pi_160946259

Nu volgt een aantal paragrafen uit het boek 1984 Van Orson Wells :

quote:
‘We are the priests of power,’ he said. ‘God is power. But at present power is only a word so far as you are concerned. It is time for you to gather some idea of what power means.
quote:
The first thing you must realize is that power is collective.
quote:
The individual only has power in so far as he ceases to be an individual. You know the Party slogan: “Freedom is Slavery”. Has it ever occurred to you that it is reversible? Slavery is freedom. Alone — free — the human being is always defeated. It must be so, because every human being is doomed to die, which is the greatest of all failures. But if he can make complete, utter submission, if he can escape from his identity, if he can merge himself in the Party so that he IS the Party, then he is all-powerful and immortal.
Maw je creeert instellingen, instituten die mortaliteit van de mens overstijgt en die alle aspecten van de maatschappij regeren.

quote:
The second thing for you to realize is that power is power over human beings. Over the body — but, above all, over the mind.

Power over matter — external reality, as you would call it — is not important. Already our control over matter is absolute.’

‘But how can you control matter?’ he burst out. ‘You don’t even control the climate or the law of gravity. And there are disease, pain, death ——’

We control matter because we control the mind. Reality is inside the skull.

You will learn by degrees, Winston. There is nothing that we could not do. Invisibility, levitation — anything. I could float off this floor like a soap bubble if I wish to. I do not wish to, because the Party does not wish it. You must get rid of those nineteenth-century ideas about the laws of Nature. We make the laws of Nature.’
quote:
‘But the world itself is only a speck of dust. And man is tiny — helpless! How long has he been in existence? For millions of years the earth was uninhabited.’

‘Nonsense. [b]The earth is as old as we are, no older. How could it be older? Nothing exists except through human consciousness.’[/b]

‘But the rocks are full of the bones of extinct animals — mammoths and mastodons and enormous reptiles which lived here long before man was ever heard of.’

‘Have you ever seen those bones, Winston? Of course not. Nineteenth-century biologists invented them. Before man there was nothing. After man, if he could come to an end, there would be nothing. Outside man there is nothing.’
quote:
‘But the whole universe is outside us. Look at the stars! Some of them are a million light-years away. They are out of our reach for ever.’

‘What are the stars?’ said O’Brien indifferently. ‘They are bits of fire a few kilometres away. We could reach them if we wanted to. Or we could blot them out. The earth is the centre of the universe. The sun and the stars go round it.

‘For certain purposes, of course, that is not true.

When we navigate the ocean,
when we predict an eclipse

We often find it convenient to assume that the earth goes round the sun and that the stars are millions upon millions of kilometres away.

But what of it?

Do you suppose it is beyond us to produce a dual system of astronomy? The stars can be near or distant, according as we need them.

Do you suppose our mathematicians are unequal to that?

Have you forgotten doublethink?

[ Bericht 0% gewijzigd door francorex op 25-03-2016 22:39:56 ]
  vrijdag 25 maart 2016 @ 23:18:06 #172
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160948829
Sterren staan maar op een paar km afstand? :o
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 25 maart 2016 @ 23:30:09 #173
115996 francorex
pi_160949163
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 23:18 schreef ATuin-hek het volgende:
Sterren staan maar op een paar km afstand? :o
lees de sterren kunnen dichtbij zijn of heel héél ver weg.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 23:46:32 #174
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160949559
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 23:30 schreef francorex het volgende:

[..]

lees de sterren kunnen dichtbij zijn of heel héél ver weg.
Maar dat kunnen we meten! En de uitkomst daarvan is heel ver weg.
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 26 maart 2016 @ 00:45:49 #175
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_160950628
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 23:46 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Maar dat kunnen we meten! En de uitkomst daarvan is heel ver weg.
zonder aannames?
Huig
  zaterdag 26 maart 2016 @ 01:02:40 #176
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160950896
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 00:45 schreef Orwell het volgende:

[..]

zonder aannames?
Alleen aannames zoals de aanname dat de wereld bestaat en dat we die waarnemen. :) Maar goed, dat geldt voor alle wetenschap.
pi_160953779
Je zou je bijna gaan afvragen waarom dit topic volgespamd wordt door mensen die niet willen nadenken over het model van de aarde. Maar als je dan bij de nicks en bijbehorende schrijvens kijkt, wordt het opeens duidelijk.
pi_160954280
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 09:58 schreef Zorax1 het volgende:
Je zou je bijna gaan afvragen waarom dit topic volgespamd wordt door mensen die niet willen nadenken over het model van de aarde. Maar als je dan bij de nicks en bijbehorende schrijvens kijkt, wordt het opeens duidelijk.
Jullie betichten de 'normale' wetenschappers' van het vooringenomen te zijn.. maar zij hebben tenminste geen boek met absolute waarheden waaruit hun wereldbeeld wordt gevormd. Daaglijks zijn er duizenden wetenschappers bezig met het universum.. maar jij zult het toch wel beter weten door het kijken naar wat Youtube filmpjes vanuit je zolderkamer en het lezen van het boek Genesis :')

Als ik totaal niet geinteresseerd was zou ik die flat-earth filmpjes helemaal niet kijken.. Er worden een aantal opmerkingen gemaakt waar ik niet direct het antwoord op heb waarna ik verder onderzoek moet doen en dat is alleen maar goed.. maar na het lezen van andere bronnen ben ik niet echt overtuigd van de flat-earth argumenten (op zijn zachts gezegd)
Alpha kenny one
  zaterdag 26 maart 2016 @ 11:56:38 #179
115996 francorex
pi_160955255
(video = 25min)

Onderwerpen:

-NASA cgi images van de planeten versus amateur beelden.

-Tycho Brache geocentrisch model en beweging van de 'wandering stars'

- Amateur weerballon niet spinnende aarde, Zon dichtbij.

quote:
For thousands of years the "planets" were known as "wandering stars" as they differ from the fixed stars in their relative motions only.

Through a telescope both the fixed stars and wandering "planets" appear as nothing more than tiny round dots of light, luminaries, circling the night sky.

They do NOT appear in any way to be spherical Earth-like terra firma capable of landing on as the Freemasons at NASA would have us believe with their fake CGI pictures and videos.

The following video exposes the entire deception proving that Earth is in fact a plane and "planets" do not exist! They just added a "T" and you fell for it.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 12:12:55 #180
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160955453
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 11:56 schreef francorex het volgende:
(video = 25min)

Onderwerpen:

-NASA cgi images van de planeten versus amateur beelden.

-Tycho Brache geocentrisch model en beweging van de 'wandering stars'

- Amateur weerballon niet spinnende aarde, Zon dichtbij.

[..]

De maker van die video loopt behoorlijk achter de feiten aan:

Onikaan ni ov dovah
pi_160955462
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 09:58 schreef Zorax1 het volgende:
Dat willen ze wel, maar elke vraag die ze stellen wordt genegeerd.
Tja, dan heb je niet echt een sterke vraag.
Nu heeft de meerderheid een belevingswereld met daarin een bolvormige aarde ,en dat model werkt tot in detail.
Met betrekking tot de platte aarde is al toegegeven dat die geen werkend model hebben. Dat is nogal een gat in de beargumentatie.
Vragen daarover worden genegeerd.
pi_160955488
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 12:12 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De maker van die video loopt behoorlijk achter de feiten aan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er wordt ook heel erg gefixeerd op NASA, alsof die het monopoly op sterrenkunde hebben.
Dat is natuurlijk wel zo overzichtelijk: en demonische entiteit die je kunt aanvallen, maar de werkelijkheid is natuurlijk een stuk complexer.
pi_160955502
quote:
The following video exposes the entire deception proving that Earth is in fact a plane and "planets" do not exist! They just added a "T" and you fell for it.
Dit is daar een mooi voorbeeld voor.
in het Engels klopt dat aardig, planet en plane schelen 1 letter.
Maar hoe zit dat in alle andere talen?
Waarom is daar niet 1 letter aan het woord voor vliegtuig toegevoegd?
  zaterdag 26 maart 2016 @ 12:18:34 #184
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160955510
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 12:16 schreef Wantie het volgende:

[..]

Er wordt ook heel erg gefixeerd op NASA, alsof die het monopoly op sterrenkunde hebben.
Dat is natuurlijk wel zo overzichtelijk: en demonische entiteit die je kunt aanvallen, maar de werkelijkheid is natuurlijk een stuk complexer.
Ja, er wordt dan wel heel makkelijk voorbij gegaan aan de rest van de wetenschappelijke wereld. Om nog maar te zwijgen van de ontelbare amateurastronomen die ook diezelfde 'CGI' beelden zien met hun telescopen.

Het is niet vol te houden om te veronderstellen dat die allemaal zijn gehersenspoeld of in een wereldwijd complot zitten.

Wie zulke complotten nodig heeft om te verklaren dat de gehele wetenschappelijke wereld achter zulke ideeen staat heeft in mijn ogen het debat verloren voordat het is begonnen.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 12:20:41 #185
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160955541
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 12:16 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik denk dat het, zoals wel vaker, vooral weer een gebrek aan kennis is. Dat je met een 50$ plastic telescoop niet meer dan een vlekje van Mars kan zien, betekend niet dat andere amateurs (met meer budget) het niet beter kunnen. Hell, zelfs ik heb op een bewolkte avond midden in de lichtvervuiling met een bescheiden telescoop nog Jupiter op de foto gekregen :P Op een betere avond zonder de camera erop heb ik heel mooi de strepen, een grote storm en een paar manen gezien.
Onikaan ni ov dovah
pi_160955561
quote:
Through a telescope both the fixed stars and wandering "planets" appear as nothing more than tiny round dots of light, luminaries, circling the night sky.
Klopt niet:

Amateur beelden van jupiter, saturnus en mars.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 12:22:34 #187
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160955571
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 12:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik denk dat het, zoals wel vaker, vooral weer een gebrek aan kennis is. Dat je met een 50$ plastic telescoop niet meer dan een vlekje van Mars kan zien, betekend niet dat andere amateurs (met meer budget) het niet beter kunnen. Hell, zelfs ik heb op een bewolkte avond midden in de lichtvervuiling met een bescheiden telescoop nog Jupiter op de foto gekregen :P Op een betere avond zonder de camera erop heb ik heel mooi de strepen, een grote storm en een paar manen gezien.
Er is denk ik meer aan de hand dan alleen een gebrek aan kennis. Als het alleen dat was dan zou het probleem direct opgelost moeten zijn met internet en diverse mensen die de ontbrekende kennis verschaffen.

Het probleem is: men is niet echt op zoek naar kennis. Men is slechts op zoek naar een bevestiging van een wereldbeeld dat al vaststaat.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 12:23:54 #188
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160955601
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 12:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er is denk ik meer aan de hand dan alleen een gebrek aan kennis. Als het alleen dat was dan zou het probleem direct opgelost moeten zijn met internet en diverse mensen die de ontbrekende kennis verschaffen.

Het probleem is: men is niet echt op zoek naar kennis. Men is slechts op zoek naar een bevestiging van een wereldbeeld dat al vaststaat.
Helemaal mee eens.
Onikaan ni ov dovah
  Moderator zaterdag 26 maart 2016 @ 12:25:49 #189
249559 crew  Lavenderr
pi_160955642
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 12:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Helaas. Ben bang dat je gelijk hebt.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 12:27:44 #190
115996 francorex
pi_160955709
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 12:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Helaas. Ben bang dat je gelijk hebt.
En de reactie gelijk onder je bevestigd dat vermoeden
  Moderator zaterdag 26 maart 2016 @ 12:31:09 #192
249559 crew  Lavenderr
pi_160955729
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 12:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

:D
  zaterdag 26 maart 2016 @ 12:32:33 #193
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160955754

Je kunt natuurlijk nooit nieuwe kennis opdoen vanuit de veronderstelling dat je de antwoorden al hebt.
pi_160955905
Het positieve aan deze reeks is dat ik door het kijken van alle videos nog meer interesse heb gekregen in Astronomie.. denk dat ik binnenkort eens een evenement van de plaatselijke astromonievereniging Galileo Limburg ga bezoeken..

heb wel net de nationale sterrenkijkdagen gemist zie ik.. :{ Was ook een mooie gelegenheid geweest voor Franco denk ik zo
Alpha kenny one
  zaterdag 26 maart 2016 @ 12:45:33 #195
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160956008
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 12:40 schreef falling_away het volgende:
Het positieve aan deze reeks is dat ik door het kijken van alle videos nog meer interesse heb gekregen in Astronomie.. denk dat ik binnenkort eens een evenement van de plaatselijke astromonievereniging Galileo Limburg ga bezoeken..

heb wel net de nationale sterrenkijkdagen gemist zie ik.. :{ Was ook een mooie gelegenheid geweest voor Franco denk ik zo
Dat is zeker positief. Maar het zou mooi zijn als ook die flat earthers op die manier gemotiveerd werden. Daar zie ik helaas nog maar weinig van.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 12:49:22 #196
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160956072
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 12:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zeg dat ja :D
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 26 maart 2016 @ 12:50:05 #197
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160956086
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 12:40 schreef falling_away het volgende:

Heel goed! ^O^ Daarom post ik ook in dit soort topics, omdat er vast mensen meelezen die het wel interessant vinden.
Onikaan ni ov dovah
pi_160956693
quote:
Je kan ook gewoon een telescoop in je tuin zetten he!
https://www.bol.com/nl/p/(...)998-1004004013132125
  zaterdag 26 maart 2016 @ 13:34:10 #199
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160956768
Ja, of ga gewoon eens langs bij een sterrenwacht. Meestal zijn dat clubjes die worden gerund door vrijwilligers, gewone mensen zoals jij en ik, die net even iets betere telescopen tot hun beschikking hebben dan je normaal als amateur zou aanschaffen.

Je kunt er in elk geval planeten zoals Jupiter in behoorlijk detail bekijken, met je eigen ogen, zonder de schijn van CGI of trucage.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 14:08:09 #200
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_160957353
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 01:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Alleen aannames zoals de aanname dat de wereld bestaat en dat we die waarnemen. :) Maar goed, dat geldt voor alle wetenschap.
ok.
ik ben benieuwd naar die berekening, dan
Huig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')