abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160845997
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Aflossen heeft een zeer gunstige rendements/risico verhouding. Ik zou zeker 100K gebruiken voor aflossen.

Dat is ook heel erg afhankelijk van je hypotheekvorm, rente en verhouding hypotheek/WOZ.

Met een oude spaarhypotheek kan het ronduit onaantrekkelijk zijn.

Bij een recente hypotheek met een lage rente kan het nagenoeg break-even uitkomen, zeker als je de aanname doet dat de rente op de middellange termijn weer meer richting de historische niveau's gaat. Dan is de vraag of je voor bijv. 3000 euro besparing op een termijn van 10 jaar dat geld in je hypotheek wilt vastzetten(waar je het in praktijk nooit meer uitkrijgt ivm bijleenregeling) of liever cash hebt.

Bij een aflossingvrije hypotheek met een hogere rente is het dan wel weer een duidelijk verhaal: aflossen!

[ Bericht 1% gewijzigd door stavromulabeta op 21-03-2016 22:14:28 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_160846151
quote:
9s.gif Op maandag 21 maart 2016 22:06 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dus een groter huis kopen? Want op een extra huis betaal je nog steeds VRH.
Als je niet meer dan 1.2% weet te behalen op verhuur kun je het beter verbrassen aan coke en hoeren. 6-7% is zeker haalbaar.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_160846374
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 22:15 schreef habitue het volgende:

[..]

Als je niet meer dan 1.2% weet te behalen op verhuur kun je het beter verbrassen aan coke en hoeren. 6-7% is zeker haalbaar.
Probeer die businesscase maar eens te maken... Ik ben benieuwd.

(Ik heb er overigens zelf ooit naar gekeken en op basis van de berekening besloten dat dat niets ging worden.)
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_160846523
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:46 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe! Ligt redelijk in de lijn van zijn/onze ideeën dus inderdaad overgrote deel voor aflossen. Enige wat ik nog weinig zie als optie is minder werken. Bijv van 36 uur naar 28-30 uur of zou dat voor jullie geen serieuze optie zijn? of pas na algeheel aflossen hypotheek als je maandelijk 600 euro overhoudt zeg maar.
Bedenk dat aflossen vaak maar 10% per jaar kan van het originele hypotheekbedrag. Wanneer je meer betaald betaal je boeterente. Dat moet je dus in stappen doen.

Minder werken zie ik persoonlijk een beetje hetzelfde als geld uitgeven omdat je niet weet wat je er mee moet. Ik zou persoonlijk ook niet weten wat je met al die onzin tijd moet. Je vrienden/collega's werken wel gewoon als jij vrij bent. Dan zit je weer op je donderdag en vrijdag de hele dag series te kijken. Daarnaast is geld uitgeven veel makkelijker als je niets doet.

Kortom, ik zou zelf gewoon blijven werken. 2 ton is ook niet zoveel dat je op je 30e de rest van je leven minder kunt werken. Dan zou ik het toch eerder reserveren voor later. Bijvoorbeeld als hij kinderen krijgt de woensdag middag vrij nemen of als hij ouder is een dag minder werken.

Ik zou ook het overgrote deel aflossen aan hypotheek, voor zover de hypotheekvoorwaarden dat toe staan. Dat levert zeker nu toch het meeste op. Sparen is zinloos momenteel.
pi_160846534
Denk dat garages verhuren veiliger is. Weinig risico mbt onderhoud.
pi_160846768
k.
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 22:23 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Probeer die businesscase maar eens te maken... Ik ben benieuwd.

(Ik heb er overigens zelf ooit naar gekeken en op basis van de berekening besloten dat dat niets ging worden.)
Ik zie het in de praktijk vaak van dichtbij (vastgoedfonds), je hebt wel de juiste connecties en relevante kennis nodig. Verder niet zo'n zin om een businesscase voor je te maken. Maar ik weet wat voor rendementen zij maken, dat gaat soms ook boven de 8%.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 21 maart 2016 @ 23:00:30 #57
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_160847239
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 22:38 schreef habitue het volgende:
je hebt wel de juiste connecties en relevante kennis nodig
Ik gok dat de vriend van TS daar dan weinig aan heeft, aangezien hij anders al van deze optie geweten zou hebben :)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_160847338
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2016 21:22 schreef Piger het volgende:
50k sowieso als buffer aanhouden
Gedeelte gebruiken voor aflossen woning en onderhoud/zonnepanelen/warmtepomp
Overige gebruiken voor leuke dingen of minder te gaan werken (door je aflossing heb je lagere lasten en energienota en hoef je hopelijk geen spaargeld te gebruiken om minder te gaan werken)
Ik zou dat nooit als buffer aanhouden. Inprincipe heeft iedereen zelf toch al een buffer opgebouwd lijkt me. Zo'n buffer is voor de meeste mensen killing. M'n tante had ook ooit een buffer van 50k door winst op huis. Die had het op in nog geen 4 jaar aan onzin/vakanties en dure kleding en meubelen.

Daarnaast is zo'n grote buffer alleen maar een reden om rustig aan werk te zoeken mocht je zonder komen te zitten, omdat je het toch nog wel een poos kan uitzingen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_160847378
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 23:05 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Ik zou dat nooit als buffer aanhouden. Inprincipe heeft iedereen zelf toch al een buffer opgebouwd lijkt me. Zo'n buffer is voor de meeste mensen killing. M'n tante had ook ooit een buffer van 50k door winst op huis. Die had het op in nog geen 4 jaar aan onzin/vakanties en dure kleding en meubelen.

Daarnaast is zo'n grote buffer alleen maar een reden om rustig aan werk te zoeken mocht je zonder komen te zitten, omdat je het toch nog wel een poos kan uitzingen.
Alsof 50k zoveel is, iedere dertiger moet dat minstens wel kunnen hebben opgebouwd als buffer.
Als je tenminste met geld om kunt gaan inderdaad en geen gat in je hand hebt.
Daarnaast ben je voor een beetje auto nieuw al zo 30k kwijt en dan heb je net een Golf 1.4TSI met metallic lak.
pindazakje
pi_160847451
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 23:07 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Alsof 50k zoveel is, iedere dertiger moet dat minstens wel kunnen hebben opgebouwd als buffer.
Haha, ik vrees dat je referentiekader wat scheef is..
pi_160847531
quote:

[..]

Daarnaast ben je voor een beetje auto nieuw al zo 30k kwijt en dan heb je net een Golf 1.4TSI met metallic lak.
Zie het nut er niet zo van in, daarnaast doel ik daar juist ook op. Mag toch wel verwachten dat meneer een buffer heeft, dan lijkt me het niet nodig om er nog een extra 50k tegen aan te gooien. Daarnaast zou ik gewoon leasebak blijven rijden, zelf nieuwe auto kopen is je reinste kapitaal vernietiging.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  maandag 21 maart 2016 @ 23:23:49 #62
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160847680
Geld opnemen, overwaarde van het huis pakken en het land uitvluchten..

Of de hypotheek op het huis aflossen, maar dan wordt het huis vermogen waar je weer belasting over mag betalen.
pi_160847783
quote:

[..]

Op je dertigste 50k gespaard hebben is eerder uitzonderlijk.
pi_160847831
Buffer lijkt me wel handig omdat baanzekerheid niet groot is. Daarnaast is het fijn wat geld te hebben wat niet vast zit in stenen of oid.
Eerst denken, dan typen
pi_160848725
Ik zou een combinatie van zaken adviseren:
Stap 1: erfbelasting betalen
Stap 2: Met een groot deel, een stuk van de hypotheek aflossen. Even uitrekenen of dat interessant is. Hoeveel betaal je nu netto aan rente, wat is boeterente, etc. Dalen je maandlasten, dat is altijd plezierig (zeker met mogelijk einde dienstverband).
Stap 3: Buffer opbouwen mocht de reorganisatie in je nadeel werken. Zeg 12 maanden nettoloon apart zetten, dan kan je iig een jaar zorgeloos solliciteren. Je maandlasten waren al lager door hypotheekaflossing, dus in werkelijkheid is het nog iets langer.
Stap 4: Iets leuks doen met 5.000 euro. Een vakantie oid. Je hebt toch een aardige smak geld gehad. Denk dat het gevoelsmatig te lekker voelt als je daar niet een 'rijk' gevoel aan overhoudt (en dat lukt bij aflossen hypotheek denk ik niet zo).

Minder werken kan je overwegen, maar dan ben je zo door die 2 ton heen, en dan moet je over een paar jaar dus weer vol aan de bak (terwijl je dan wellicht kinderen hebt of iig in een levensfase zit dat je iets minder uren wilt maken). Wellicht contractueel 4 uur minder gaan werken en af en toe een mooie middag vrij nemen en op een terrasje gaan zitten. Sowieso zorgen dat je plezier hebt in je werk. Dan is minder werken niet zo aanlokkelijk.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 00:40:50 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160848744
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 23:23 schreef Manke het volgende:
Geld opnemen, overwaarde van het huis pakken en het land uitvluchten..

Of de hypotheek op het huis aflossen, maar dan wordt het huis vermogen waar je weer belasting over mag betalen.
Nonsens.
De eigen woning valt niet onder belastbaar vermogen als deze afgelost is. Wet Hillen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 maart 2016 @ 00:54:52 #67
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_160848812
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:13 schreef DJSmiley het volgende:

Deel kan ie ook investeren in duurzame oplossingen. Zonnepanelen, warmteboiler, warmtepomp, elga enz.

Daar zou ik nou zelf mee wachten. Die dingen worden met het jaar stukken goedkoper, dan wacht je toch nog een paar jaar tot het gemeengoed is geworden?

En: als je een dag minder zou werken betekent dat niet in alle gevallen ook daadwerkelijk 20% minder inkomen. Dat kan nog wel eens heel erg meevallen. Het navragen waard en je week wordt er volslagen anders door. Dat zou ik nou doen.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 00:56:55 #68
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_160848818
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 21:10 schreef opgebaarde het volgende:
Vastgoed en verhuren aan studenten. Haal je toch wel vijf procent rendement en dus een leuk centje per maand er bij
Maar het beheer moet je dan wel uitbesteden. Anders komen ze bij jou voor elke lekkende kraan en verstopte afvoer.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 01:16:26 #69
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160848904
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 00:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nonsens.
De eigen woning valt niet onder belastbaar vermogen als deze afgelost is. Wet Hillen.
dacht altijd dat het belastbaar is, maar heb het nooit opgezocht, weer wat geleerd :)
pi_160850022
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:04 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
a) aflossen (groot deel) hypotheek
b) beleggen
c) sparen (buffer)
d) minder werken/lang verlof/wereldreis
e) anders, namelijk..
a) Aflossen tot 50% WOZ waarde.
b) 25 K beleggen in hoog dividend fondsen en/of in individuele aandelen i.c.m. short gaan op call opties.
c) Sparen
d) Als je een leuke vrijetijdsbesteding weet, daar tijd voor vrij maken.
e) Ik heb een WW-periode doorgebracht met het opkalefateren van ons 101-jaar oude huis. Zou ik daar vaklui voor hebben ingeschakeld, zou mt 10-duizenden ¤'s hebben gekost,
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_160855278
30, vrijgezel en hij zit op de schopstoel? Ik zou het wel weten. Melden aan de baas dat hij, if the price is right, wel wil vertrekken. Huis in de verhuur en lekker op reis gaan. Wanneer het geld (of de zin) op is pas weer naar huis komen.
pi_160875765
2 huisjes goedkoop scoren en gaan verhuren ..is voor je volgende generatie ook leuk
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_160877945
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:07 schreef Thezappa het volgende:
2 huisjes goedkoop scoren en gaan verhuren ..is voor je volgende generatie ook leuk
Waarom huizen bijkopen als je zelf nog een hypotheek hebt?
pi_160878218
Alle 4.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 23 maart 2016 @ 07:57:06 #75
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_160879507
Waarom moet jij je trouwens bezig houden met wat je 'vriend' met z'n erfenis moet doen?? Of je bent het zelf of het is je anaalvriendje :').

Ik zou het niet tof vinden als mijn vrienden op internet gingen voorleggen wat ik met mijn erfenis moet doen.. WTF gewoon.
Sue Me
pi_160879621
Investeren in startups die vervolgens hard falen.
pi_160879831
Ik zou sparen.
pi_160881009
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:42 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Ik zou sparen.
Dan spaar je met 200.000 Euro, wat geen rente oplevert maar wel belasting (VRH) kost en heb je ondertussen nog een dure hypotheek openstaan waar je rente over betaalt.

Wat is daar het voordeel van?
pi_160881041
Let bij extra aflossen wel even op de 'eigenwoningreserve'
http://www.geld.nl/hypoth(...)n/eigenwoningreserve

kort gezegd: als je nu eigen geld in het huis stopt en dat na verkoop niet wilt investeren in volgende koopwoning dan krijg je over dat deel (dat je dus leent voor het volgende huis) geen hypotheekrenteaftrek meer.
pi_160881244
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:09 schreef AapNootMuis het volgende:
Let bij extra aflossen wel even op de 'eigenwoningreserve'
http://www.geld.nl/hypoth(...)n/eigenwoningreserve

kort gezegd: als je nu eigen geld in het huis stopt en dat na verkoop niet wilt investeren in volgende koopwoning dan krijg je over dat deel (dat je dus leent voor het volgende huis) geen hypotheekrenteaftrek meer.
Aan de andere kant heb je ook helemaal geen hypotheek meer nodig voor dat deel aangezien je dat bij verkoop weer uit je huis haalt.

Mijn doel in het leven is om zo min mogelijk aan hypotheek te hebben, ook als ik ooit weer verhuis.

Hypotheek = vaste last + rente weggooien.
pi_160881451
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Mijn doel in het leven is om zo min mogelijk aan hypotheek te hebben, ook als ik ooit weer verhuis.

snap ik maar hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden. Als je verhuist en bij het zien van de overwaarde denkt 'maar ik heb altijd al een boot (o.i.d.) willen hebben dan loop je hier tegenaan. Als je daardoor een hogere hypotheek neemt, that is.
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:37:03 #82
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_160881575
Kijk ook hoeveel je boetevrij kan aflossen.
pi_160881593
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:30 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

snap ik maar hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden. Als je verhuist en bij het zien van de overwaarde denkt 'maar ik heb altijd al een boot (o.i.d.) willen hebben dan loop je hier tegenaan. Als je daardoor een hogere hypotheek neemt, that is.
Dat is vaak waar mensen bang voor zijn.

Maar bekijk het eens van de andere kant die onderbelicht blijft:

Op het moment dat jij een ton aflost op je hypotheek hou je, afhankelijk van je rente, iedere maand een nettobedrag over van zo'n 165 tot 325 Euro. Iedere maand!

Als je dat opzij zet, heb je die boot ook vrij snel bijelkaar en hoef je niet te gokken op eventuele overwaarde.
pi_160881723
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:38 schreef MaGNeT het volgende:

Op het moment dat jij een ton aflost op je hypotheek hou je, afhankelijk van je rente, iedere maand een nettobedrag over van zo'n 165 tot 325 Euro. Iedere maand!

Als je dat opzij zet, heb je die boot ook vrij snel bijelkaar en hoef je niet te gokken op eventuele overwaarde.
Bij 2% over die ton kom ik op hooguit op netto ¤ 96. Wordt een opblaasbootje...

Al met al denk ik dat rendementen de komende 10 jaar, amper boven de toch al geringe inflatie uit zullen komen. Hypotheek- en spaarrente richting 2 resp. 1% (na HRA ligt dat opvallend dicht bij elkaar), beurskoersen die zwabberen tussen AEX = 350 en 450 (vandaar mijn optieplan) en dividenden die 4 hooguit 5% bedragen (vandaa mijn hoog dividend fonds).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_160882120
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:44 schreef blomke het volgende:

[..]

Bij 2% over die ton kom ik op hooguit op netto ¤ 96. Wordt een opblaasbootje...

Al met al denk ik dat rendementen de komende 10 jaar, amper boven de toch al geringe inflatie uit zullen komen. Hypotheek- en spaarrente richting 2 resp. 1% (na HRA ligt dat opvallend dicht bij elkaar), beurskoersen die zwabberen tussen AEX = 350 en 450 (vandaar mijn optieplan) en dividenden die 4 hooguit 5% bedragen (vandaa mijn hoog dividend fonds).
Ten eerste: alleen nieuwe hypotheken (of die waarvan de nieuwe rentevast periode net is ingegaan) zullen op een lage rente zitten op dit moment.

De meerderheid van alle hypotheken zwerft nog tussen de 4 en 6% rente. Ik betaal bijvoorbeeld 5.7% rente op mijn hypotheek uit 2009.

Je kan wel gaan rekenen met die 2% voor nieuwe hypotheken (10 jaar vast) maar op het moment dat je nog 5% rente betaalt heb je daar niet zoveel aan en zal je de voor jou voordeligste keuze moeten maken.

Ofwel: reken uit wat je nu netto betaalt, reken uit wat je netto betaalt na het versneld aflossen om te weten wat het jou gaat schelen.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 23-03-2016 11:14:29 ]
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:54:56 #86
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_160884256
Investeren in de volgende zaken:

20% Large Cap Blend aandelen
20% Small Cap Value aandelen
20% Long Term Treasuries
20% Short Term Treasuries
20% Goud

Op lange termijn nemen je investeringen dan gemiddeld 5,8% per jaar toe in waarde.
Chaos is a ladder.
pi_160887399
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waarom huizen bijkopen als je zelf nog een hypotheek hebt?
hoger rendement en oog op de toekomst , waarom zou je met 30 minder gaan werken?
kan wel , ben je gewoon lui..

en huis aflossen kan ook voor gedeelte , maar box 3 inkomsten is meestal leuker...

verdien je het zo terug, en je kindjes hebben erook wat an
pi_160888707
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:33 schreef Thezappa het volgende:
hoger rendement en oog op de toekomst , waarom zou je met 30 minder gaan werken?
kan wel , ben je gewoon lui..
Vind je dat geen legitieme reden? Ik ken(de) academici die op hun 26-ste afstudeerden en alleen solliciteerden op deeltijdbanen: max. 32 uur/week.
pi_160892012
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:47 schreef blomke het volgende:

[..]

Vind je dat geen legitieme reden? Ik ken(de) academici die op hun 26-ste afstudeerden en alleen solliciteerden op deeltijdbanen: max. 32 uur/week.
nee ik vind dat geen legitieme reden..
en opleiding is al helemaal niet relevant of wel?
pi_160892430
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dan spaar je met 200.000 Euro, wat geen rente oplevert maar wel belasting (VRH) kost en heb je ondertussen nog een dure hypotheek openstaan waar je rente over betaalt.

Wat is daar het voordeel van?
Heb geen idee. :P
  woensdag 23 maart 2016 @ 19:49:11 #91
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_160893205
Ik zou de hypotheek niet aflossen, want HRA. Groter gaan wonen en een deel van die 200k als aanbetaling gebruiken, vakantie'tje en een grotere auto, de rest met een lange horizon beleggen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 23 maart 2016 @ 20:02:19 #92
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_160893683
Ik zou ongeveer 50K op de spaarrekening houden voor studie kinderen en onverwachte dingen. Ongeveer een 100K gebruiken voor de hypotheek. (Ongeveer de helft van de hypotheek.) Eventueel verspreid aflossen over een paar jaar. De laatste 50K besteden aan het huis, auto en hobbies. Dakkapel, zonnepanelen, recente gebruikte auto.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 23 maart 2016 @ 20:05:13 #93
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_160893788
Trouwens, ik werk sinds m'n dertigste ongeveer 28 tot 32 uur. Wel met een beetje bijklussen ernaast. Beste keuze ooit. Cliche, maar het leven is te kort om er niet van te genieten.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_160893861
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:05 schreef _Flash_ het volgende:
Trouwens, ik werk sinds m'n dertigste ongeveer 28 tot 32 uur. Wel met een beetje bijklussen ernaast. Beste keuze ooit. Cliche, maar het leven is te kort om er niet van te genieten.
Luiwammes.
pindazakje
  woensdag 23 maart 2016 @ 20:10:29 #95
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_160893961
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:05 schreef _Flash_ het volgende:
Je kan beter 40 uur werk doen wat je leuk vindt dan 28-32 uur werk waar je alsnog tegenaan hikt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 24 maart 2016 @ 20:56:02 #96
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_160919518
quote:
12s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:10 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Je kan beter 40 uur werk doen wat je leuk vindt dan 28-32 uur werk waar je alsnog tegenaan hikt.
Misschien als je niks anders in je leven hebt, inderdaad.

Maar wat 'beter' is verschilt per mens.
pi_160920789
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:49 schreef GSbrder het volgende:
Ik zou de hypotheek niet aflossen, want HRA. Groter gaan wonen en een deel van die 200k als aanbetaling gebruiken, vakantie'tje en een grotere auto, de rest met een lange horizon beleggen.
Leg eens uit waarom het hebben van HRA zo fantastisch is?
pi_160931181
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 21:25 schreef MaGNeT het volgende:
Leg eens uit waarom het hebben van HRA zo fantastisch is?
Een "deskundig hypotheekadviseur" zal dat fantastisch vinden, omdat je dan voor de verandering geld van de fiscus vangt i.p.v. betaalt. Dat je eerst een bruto rentebedrag betaalt dat minimaal 2x zovel is, zal die "deskundig hypotheekadviseur" er niet bijvertellen.
pi_160931433
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 13:17 schreef blomke het volgende:

[..]

Een "deskundig hypotheekadviseur" zal dat fantastisch vinden, omdat je dan voor de verandering geld van de fiscus vangt i.p.v. betaalt. Dat je eerst een bruto rentebedrag betaalt dat minimaal 2x zovel is, zal die "deskundig hypotheekadviseur" er niet bijvertellen.
Je ontvangt niets, je betaalt alleen minder belasting.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 25 maart 2016 @ 13:30:03 #100
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_160931442
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:04 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Een goeie vriend van mij
Jaja! Pas maar op met gegevens over je persoonlijke financiële situatie delen op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')