Het staat letterlijk 2 posts boven jouw postquote:Op maandag 21 maart 2016 09:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat een trieste domme gozer ben jij joh. Net alsof ik al die topics terug ga lezen of ga onthouden wie wat geplaatst heeft.
Geen idee, aangezien ik dat niet doequote:Maar hoe dom ben je om na het lezen van dat interview vol te blijven houden dat Max geen fout gemaakt heeft?![]()
![]()
quote:Op maandag 21 maart 2016 07:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Dus een serieuze fout van Max zelf. Iets met aannames en de moeder van aller opneukers.
Je beweert net nog dat je niet voor kan stellen dat een F1 coureur op eigen houtje naar binnen komt. Nou, je grote held Max dus wel. Op de PlayStation kun je binnenkomen wanneer je daar zin in hebt, maar dat werkt in real life kennelijk anders.quote:Op maandag 21 maart 2016 09:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het staat letterlijk 2 posts boven jouw post
[..]
Geen idee, aangezien ik dat niet doe
[..]
Ik zeg dat hij een aanname heeft gemaakt en dat ik me niet kan voorstellen dat hij, volkomen los van enige afspraak dan ook dacht "Kom ik ga NU eens naar binnen, kan mij het verrotten of ze klaar staan."quote:Op maandag 21 maart 2016 09:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je beweert net nog dat je niet voor kan stellen dat een F1 coureur op eigen houtje naar binnen komt. Nou, je grote held Max dus wel. Op de PlayStation kun je binnenkomen wanneer je daar zin in hebt, maar dat werkt in real life kennelijk anders.
Volgens mij zegt niemand dat hier hoor.quote:Kan iemand trouwens nog een keer uitleggen hoe dit alles de schuld van Sainz is?
Dit alles is niet de schuld van Sainz... Het enige wat Sainz te verwijten valt is dat ie Verstappen, onnodig, lang opgehouden heeft, en zelfs met redelijke agressie zijn positie ten opzichte van Max verdedigde. Dit terwijl het team al had gezegd dat ie moest pushen en anders een rondje later Max voorbij moest laten.quote:Op maandag 21 maart 2016 09:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Kan iemand trouwens nog een keer uitleggen hoe dit alles de schuld van Sainz is?
NO!quote:Op maandag 21 maart 2016 10:00 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dit terwijl het team al had gezegd dat ie moest pushen en anders een rondje later Max voorbij moest laten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
quote:Op maandag 21 maart 2016 10:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
NO!Terecht ook wel natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap de frustratie van Max wel als je een goede race vergooit, maar Carlos deed niets fout en het is onzinnig om nu negatief over hem te doen.
Gewoon een slecht gecommuniceerde pitstop, zoiets gebeurt wel eens en komt bij alle teams voor. Helaas pindakaas, schade marmelade, too bad sandwich spread. Volgende race nieuwe kans
Please sir. When moon? When Mustang?
Ook dat laatste valt hem niet te verwijten. Er is geen directe order gegeven om opzij te gaan en het ging om een positie.quote:Op maandag 21 maart 2016 10:00 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dit alles is niet de schuld van Sainz... Het enige wat Sainz te verwijten valt is dat ie Verstappen, onnodig, lang opgehouden heeft, en zelfs met redelijke agressie zijn positie ten opzichte van Max verdedigde. Dit terwijl het team al had gezegd dat ie moest pushen en anders een rondje later Max voorbij moest laten.
En Max ook niet whehe. Word nog leuk daar intern.quote:
Ditquote:Op maandag 21 maart 2016 11:20 schreef Nattekat het volgende:
Aan die talloze witte pluimen te zien, heeft Sainz de complete race op flatspots gereden
ik dacht dat dat al een regel was.quote:Op maandag 21 maart 2016 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
zou de regel dat een bandenwissel tijdens een rodevlagsituatie toegestaan is niet afgeschaft moeten worden? Met alleen de tenzij de organisatie het vanwege weersomstandigheden toestaat?
kennelijk niet, want als je ziet hoeveel coureurs het rubber gewisseld hebben dan zijn dat er nogal wat. Om de show te bevorderen zou het imo beter zijn om dat wisselen onder rood af te schaffen.quote:
Nee, dat zou echt stom zijn. Hoe vaak is er nu een code rood?quote:Op maandag 21 maart 2016 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zou dan het risico zijn dat je neemt door laat te stoppen.
Zo zijn er bij iedere situatie voor- en nadelen te bedenken.
het is sowieso weer eens een belachelijke regel, zeker vergeleken met bv. SC regels of de boel neutraliseren door de Full Course Yellow in te gaan zetten waarbij er nihile veranderingen zijn tussen afstanden. En dan heb je bij rode vlag situaties de vrijheid om banden, aerodynamica, rijhoogte en zelfs hele vleugels te vervangen.quote:Op maandag 21 maart 2016 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
zou de regel dat een bandenwissel tijdens een rodevlagsituatie toegestaan is niet afgeschaft moeten worden? Met alleen de tenzij de organisatie het vanwege weersomstandigheden toestaat?
Was sprake van een SC voor de rode vlag.quote:Op maandag 21 maart 2016 12:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
het is sowieso weer eens een belachelijke regel, zeker vergeleken met bv. SC regels of de boel neutraliseren door de Full Course Yellow in te gaan zetten waarbij er nihile veranderingen zijn tussen afstanden. En dan heb je bij rode vlag situaties de vrijheid om banden, aerodynamica, rijhoogte en zelfs hele vleugels te vervangen.
In principe zouden ze met een stopwatch wagens in pas de pits moeten uitsturen met nagenoeg hetzelfde gat richting de coureur voor hun.
niet vaak, maar zoals bij een race in Monaco enkele jaren geleden zou de uitslag met afschaffing van de regel mogelijk anders geweest kunnen zijn. Meende mij te herinneren dat Vettel op 60 ronden oude banden aan de leiding reed, voor Alonso en Button die veel nieuwere banden hadden. Dat had mogelijk nog iets op kunnen leveren als ze door waren gegaan. Nu wisselden ze naar superzacht en was het direct beslist.quote:Op maandag 21 maart 2016 12:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, dat zou echt stom zijn. Hoe vaak is er nu een code rood?
dat klopt, maar op het moment dat het ongeluk te zien was en die wagen op de kop lag hadden ze direct -1)een FCY moeten opzetten (de weersomstandigheden vormden geen gevaar, dus was perfect mogelijk) -2)of per direct de rode vlag uithangen. Dan is de situatie die ik schets prima mogelijk. Maar zoals wel vaker wordt er eens veel te lang getwijfeld.quote:Op maandag 21 maart 2016 13:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was sprake van een SC voor de rode vlag.
Het idee erachter is dat ze hiermee willen voorkomen dat mensen met een lekke band weer terug de baan op moeten. Vaak is er bij een rode vlag een hele hoop rotzooi op de baan (of regen), dus het zou ook niet veilig zijn om dan geen banden mogen te verwisselen.quote:Op maandag 21 maart 2016 12:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kennelijk niet, want als je ziet hoeveel coureurs het rubber gewisseld hebben dan zijn dat er nogal wat. Om de show te bevorderen zou het imo beter zijn om dat wisselen onder rood af te schaffen.
Dan laat je die uit de pits starten.quote:Op maandag 21 maart 2016 15:17 schreef kepler het volgende:
[..]
Het idee erachter is dat ze hiermee willen voorkomen dat mensen met een lekke band weer terug de baan op moeten. Vaak is er bij een rode vlag een hele hoop rotzooi op de baan (of regen), dus het zou ook niet veilig zijn om dan geen banden mogen te verwisselen.
En zo'n situatie pakt voor de 1 voordelig uit en voor de andere nadelig, dat hoort nu eenmaal bij de sport. Bij een SC kan dat ook gebeuren
Niet echt. De Red Bull schijnt beter om te gaan met de banden dan de Toro Rosso.quote:Op maandag 21 maart 2016 14:45 schreef franklop het volgende:
Toch apart dat ricciardo met dezelfde banden 10 ronden verder door kon rijden..
Juist daarom heeft STR tijdens de wintertests erg veel op de mediums gereden.quote:Op maandag 21 maart 2016 16:49 schreef _DeMoN_ het volgende:
Trouwens, Ferrari wilde tijdens de red flag niet aan de medium's. Reden was dat ze er te weinig ervaring mee hadden (als ik Sky goed begreep, luister altijd de Engelse stream). Kan dit niet ook voor STR zo zijn geweest? Medium gewoon te onbekend terrein en door soft's te kiezen wisten ze in ieder geval zeker veel snelheid te hebben (maar dan wel met het risico van nog een keer moeten pitten).
De fout was dat ze niet tijdens de rode vlag naar de mediums gingen. Dan hadden ze de GP uit kunnen rijden en waren 5de en 6de geworden.quote:Op maandag 21 maart 2016 17:24 schreef SnowOokami het volgende:
Aan de stats de zien was Medium de enige logische keuze voor de TR's (iig deze GP).
http://en.mclarenf-1.com/(...)=Carlos%20Sainz%20Jr.
Max heeft echter uit frustratie z'n hele Medium banden naar de klote geholpen en de volgende auto heeft /altijd/ de pech dat z'n banden sneller naar de klote gaan; je kopieert onbewust de rijstijl van de auto voor je en je probeert meer druk te leggen om alsnog in te halen.
Tis misschien een geluk bij een ongeluk dat Max niet z'n zin kreeg voor de Softs.
minder vleugel en hogere bandenspanningquote:Op maandag 21 maart 2016 14:45 schreef franklop het volgende:
Toch apart dat ricciardo met dezelfde banden 10 ronden verder door kon rijden..
komt door de regen tijdens de vrije trainingenquote:Op maandag 21 maart 2016 16:49 schreef _DeMoN_ het volgende:
Trouwens, Ferrari wilde tijdens de red flag niet aan de medium's. Reden was dat ze er te weinig ervaring mee hadden (als ik Sky goed begreep, luister altijd de Engelse stream). Kan dit niet ook voor STR zo zijn geweest? Medium gewoon te onbekend terrein en door soft's te kiezen wisten ze in ieder geval zeker veel snelheid te hebben (maar dan wel met het risico van nog een keer moeten pitten).
Op softs was hij er mss wel eerder voorbij gekomenquote:Op maandag 21 maart 2016 17:24 schreef SnowOokami het volgende:
Aan de stats de zien was Medium de enige logische keuze voor de TR's (iig deze GP).
http://en.mclarenf-1.com/(...)=Carlos%20Sainz%20Jr.
Max heeft echter uit frustratie z'n hele Medium banden naar de klote geholpen en de volgende auto heeft /altijd/ de pech dat z'n banden sneller naar de klote gaan; je kopieert onbewust de rijstijl van de auto voor je en je probeert meer druk te leggen om alsnog in te halen.
Tis misschien een geluk bij een ongeluk dat Max niet z'n zin kreeg voor de Softs.
Maar dan had hij dus nooit het einde gehaald...quote:Op maandag 21 maart 2016 19:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Op softs was hij er mss wel eerder voorbij gekomen
En nog beter als ze meteen op de mediums waren overgegaan tijdens de rode vlag.quote:Op maandag 21 maart 2016 19:12 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Maar dan had hij dus nooit het einde gehaald...
De race had er waarschijnlijk heel anders uit gezien als Max als eerste had mogen pitten.
RB was echt snel, had ik niet verwacht.quote:Op maandag 21 maart 2016 20:05 schreef M.Melandri het volgende:
STR en Ferrari hebben gigantisch gefaald na de rode vlag. Huiswerk gewoon slecht gedaan.
Red Bull lijkt overigens het beste chassis te hebben voor de race.
Volgens mij horen we dit gezeur al twee jaar van bepaalde teams, vezever over dat ze niet zo lang kunnen doorrijden op de band, terwijl vele courreurs al hebben laten zien dat een iets hardere band als je wil bijna 2/3 van de race kan uitrijden, als je een beetje normaal doet.quote:Op maandag 21 maart 2016 20:05 schreef M.Melandri het volgende:
STR en Ferrari hebben gigantisch gefaald na de rode vlag. Huiswerk gewoon slecht gedaan.
Red Bull lijkt overigens het beste chassis te hebben voor de race.
Zet er een Ferrari of Mercedes krachtbron in en Ricciardo doet mee voor de titel.quote:Op maandag 21 maart 2016 20:25 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
RB was echt snel, had ik niet verwacht.
Te verwijten? Volgens mij is dat zo'n beetje de definitie van zijn baan. Als het team daar schade in zag dan hadden ze hem een team order moeten geven, maar dat hebben ze niet concreet gedaan voor zover op de team radio te horen was. Ja, ik weet van de "je hebt nog een rondje en dan..." uitspraak, maar dat is veel te vaag voor een team order.quote:Op maandag 21 maart 2016 10:00 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het enige wat Sainz te verwijten valt is dat ie Verstappen, onnodig, lang opgehouden heeft, en zelfs met redelijke agressie zijn positie ten opzichte van Max verdedigde.
Nogmaals, er is niks ophouden aan. Sainz reed telkens dicht op een voorganger. Hij veroorzaakte geen treintje of zo. Als Max zoveel sneller was dan had hij maar moeten zorgen dat hij er voorbij kwam, maar dat lukte Max ook niet. En wederom is andere coureurs achter zich houden zo'n beetje de functieomschrijving op zijn contract.quote:Op maandag 21 maart 2016 13:33 schreef aesop het volgende:
Dat dan door miscommunicatie of eigenwijsheid de bandenwissel mislukt en zijn race definitief verpest wordt omdat zijn langzamere teamgenoot de boel ophoudt, dankan ik me voorstellen dat hij daar niet zo blij mee is.
Aye. Zelf denk ik dat ze het uiterlijk bij de derde race al compleet zijn vergeten en gewoon racen als anders.quote:Op maandag 21 maart 2016 10:24 schreef Rossdale het volgende:
Helaas pindakaas, schade marmelade, too bad sandwich spread. Volgende race nieuwe kans
Dat zegt elk team elk jaar. Nogal slecht voor sponsoring als ze dat niet doen.quote:Op maandag 21 maart 2016 21:11 schreef aesop het volgende:
Zei Horner niet al dat dit hun beste chassis ooit was?
Hoe kan je iemand voorbij die zelf ook binnen een seconde van zijn voorganger blijft kleven?quote:Op maandag 21 maart 2016 22:48 schreef Fopje het volgende:
Als Verstappen zo snel was had ie gewoon voorbij Sainz moeten schieten, maar dat lukte hem niet. Ik ben blij dat Sainz Verstappen niet voorbij heeft laten gaan, flauwekul allemaal
Een flinke aanloop nemen en ze dan allebei in 1 keer pakken?quote:Op maandag 21 maart 2016 22:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe kan je iemand voorbij die zelf ook binnen een seconde van zijn voorganger blijft kleven?
Max had gewoon moeten wachten op Vettelquote:Op maandag 21 maart 2016 22:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een flinke aanloop nemen en ze dan allebei in 1 keer pakken?
wel uitkijken voor grosjean dan!!!!quote:Op maandag 21 maart 2016 23:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Max had gewoon moeten wachten op Vettel
Voor het teamresultaat was het wel beter geweest, maar dan had het team dat ook moeten zeggen. Red Bull deed dat vorig jaar ook met Ricciardo en Kvyat in Monaco. Als de een er niet langs komt laat dan de ander het proberen en als het niet lukt weer terug wisselen. Die extra punten kunnen aan het eind van het jaar miljoenen waard zijn.quote:Op maandag 21 maart 2016 22:48 schreef Fopje het volgende:
Als Verstappen zo snel was had ie gewoon voorbij Sainz moeten schieten, maar dat lukte hem niet. Ik ben blij dat Sainz Verstappen niet voorbij heeft laten gaan, flauwekul allemaal
Stel je voor dat daar een fatsoenlijke krachtbron in lag... wat een kampioenschap zouden we dan hebben gehad...quote:Op maandag 21 maart 2016 20:25 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
RB was echt snel, had ik niet verwacht.
Persoonlijk denk ik ook wel een beetje dat het de heat of the moment is. Dat is heel gezond, sterker nog; het geeft des te meer aan wat voor kampioenen Torro Rosso in zijn team heeft zitten. Aan stille muisjes heb je niks, zeker niet in de snelle wereld van F1.quote:Op maandag 21 maart 2016 11:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit![]()
Maargoed, heeft verder niet zoveel zin om je daar als stuurlui op een forumpje of waar dan ook op internet om te gaan zitten druk maken in die zin dat je je als een of andere hersenloze tokkie gaan gedragen, die hele gebeuren. Ze hebben goed pech gehad door wat logistieke fouten met het team en veel punten misgelopen, zowel voor VES als SAI. Aan hen om ermee te dealen, hier gaan lopen fittieën helpt natuurlijk echt helemaal niemand
Precies hoe ik er ook over denk. Max, Carlos en STR, ultiem pakket om te vechten voor constructeurspunten en eigen belang van coureurs op het 2e plan te zetten. Zoals zondag kon Max voor zichzelf rijden op p4 p5, maar nadat hij achter Carlos terecht kwam, was er weinig teamspirit te zien. Als een soort RedBull Wingmen team kunnen ze veel voor elkaar krijgen. Met z'n tweeen aanvallen, verdedigen en belangrijke constructeurspunten binnen halen. Max kan naar mijn idee ook veel beter de druk op een ander zetten, iets wat Carlos nog moet leren, ook wat inhalen betreft. Iets zoals Schumi vroeger deed. In een paar ronden tijd viel hij aan, zakte af en viel weer aan en dat zo'n 3/4 achter elkaar. Dan word je daar als coureur die daarvoor rijdt, niet vrolijk van en Schumi haalde de tegenstander dus ook dikwijls uit zijn concentratie en dan wachten op het eerste foutje + gelijk toeslaan.quote:Op maandag 21 maart 2016 23:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor het teamresultaat was het wel beter geweest, maar dan had het team dat ook moeten zeggen. Red Bull deed dat vorig jaar ook met Ricciardo en Kvyat in Monaco. Als de een er niet langs komt laat dan de ander het proberen en als het niet lukt weer terug wisselen. Die extra punten kunnen aan het eind van het jaar miljoenen waard zijn.
Niet op die baan. Iedereen vind Melbourne altijd zo leuk, maar het is nauwelijks geschikt om te racen, alleen naar om hard op te rijden.quote:Op maandag 21 maart 2016 22:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een flinke aanloop nemen en ze dan allebei in 1 keer pakken?
Sainz heeft vorig jaar nauwelijks Minden ingehaald dan Verstappen . hij kan dat echt wel. Er viel gewoon niet veel in te halen, Vettel kwam op vers rubber niet eens aan een halve poging bij Hamilton. Als Sainz Verstappen voorbij had gelater was Max echt geen 4of 5 meer geworden. Waarschijnlijk gewoon 9, hooguit 8.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 06:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Precies hoe ik er ook over denk. Max, Carlos en STR, ultiem pakket om te vechten voor constructeurspunten en eigen belang van coureurs op het 2e plan te zetten. Zoals zondag kon Max voor zichzelf rijden op p4 p5, maar nadat hij achter Carlos terecht kwam, was er weinig teamspirit te zien. Als een soort RedBull Wingmen team kunnen ze veel voor elkaar krijgen. Met z'n tweeen aanvallen, verdedigen en belangrijke constructeurspunten binnen halen. Max kan naar mijn idee ook veel beter de druk op een ander zetten, iets wat Carlos nog moet leren, ook wat inhalen betreft. Iets zoals Schumi vroeger deed. In een paar ronden tijd viel hij aan, zakte af en viel weer aan en dat zo'n 3/4 achter elkaar. Dan word je daar als coureur die daarvoor rijdt, niet vrolijk van en Schumi haalde de tegenstander dus ook dikwijls uit zijn concentratie en dan wachten op het eerste foutje + gelijk toeslaan.
Yep, dan hadden Mercedes en Ferrari het heel zwaar gehad, helaas.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 03:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Drie april eerst dus de zandbak in naar Bahrein, ik ging er gewoonlijk vanuit de we nu naar Sepang zouden gaan.
[..]
Stel je voor dat daar een fatsoenlijke krachtbron in lag... wat een kampioenschap zouden we dan hebben gehad...
Ben ik met je eens aan de ene kant, maar wat ik bij Sainz mis is agressie. Hij is te netjes en laat zich niet zo zien in de spiegels als Max af en toe doet. Als zij onderling een afspraak maken dat als zij bij elkaar rijden en de één komt er niet voorbij in drie pogingen, dan mag de ander het proberen. Zo houd je de dynamiek ook in het team en hoef je je minder te verbijten als je ronde na ronde achter je team genoot blijft rijden zonder kans het zelf geprobeerd te hebben. Dat geld ook andersom, in Singapore was Sainz een gedeelte van de race ook sneller en had het voor de uitslag van de race wat kunnen veranderen, echter werd Max weer sneller (of Sainz langzamer, die rookt zijn banden sneller op met al die verremmingen).quote:Op dinsdag 22 maart 2016 07:11 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Sainz heeft vorig jaar nauwelijks Minden ingehaald dan Verstappen . hij kan dat echt wel. Er viel gewoon niet veel in te halen, Vettel kwam op vers rubber niet eens aan een halve poging bij Hamilton. Als Sainz Verstappen voorbij had gelater was Max echt geen 4of 5 meer geworden. Waarschijnlijk gewoon 9, hooguit 8.
Scheelt weer vroeg opstaan.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 03:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Drie april eerst dus de zandbak in naar Bahrein, ik ging er gewoonlijk vanuit de we nu naar Sepang zouden gaan.
[..]
Stel je voor dat daar een fatsoenlijke krachtbron in lag... wat een kampioenschap zouden we dan hebben gehad...
Daarom is RB in de formule 1 op de lange termijn een moeilijke zaak. Ze zijn er om te winnen, maar dat kan alleen met een Ferrari of Mercedes motor. En die twee teams gaan natuurlijk geen motor afgeven om het kampioenschap aan RB te laten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 07:44 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Yep, dan hadden Mercedes en Ferrari het heel zwaar gehad, helaas.
Ben benieuwd of ze nu (dit jaar) bezig zijn/gaan met een eigen krachtbron te ontwerpen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 08:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Daarom is RB in de formule 1 op de lange termijn een moeilijke zaak. Ze zijn er om te winnen, maar dat kan alleen met een Ferrari of Mercedes motor. En die twee teams gaan natuurlijk geen motor afgeven om het kampioenschap aan RB te laten.
Klinkt mooi voor het team, maar ik zou dit als fan een farce vinden. Als een coureur sneller is, laat 'm dan lekker op eigen kracht inhalen. Als hij dat niet kan dan verdient hij blijkbaar die plek ook niet. Alleen bij hoge uitzonderingen, op bv. banen waar inhalen bijna onmogelijk is, zouden dit soort orders normaal moeten zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 07:54 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens aan de ene kant, maar wat ik bij Sainz mis is agressie. Hij is te netjes en laat zich niet zo zien in de spiegels als Max af en toe doet. Als zij onderling een afspraak maken dat als zij bij elkaar rijden en de één komt er niet voorbij in drie pogingen, dan mag de ander het proberen. Zo houd je de dynamiek ook in het team en hoef je je minder te verbijten als je ronde na ronde achter je team genoot blijft rijden zonder kans het zelf geprobeerd te hebben. Dat geld ook andersom, in Singapore was Sainz een gedeelte van de race ook sneller en had het voor de uitslag van de race wat kunnen veranderen, echter werd Max weer sneller (of Sainz langzamer, die rookt zijn banden sneller op met al die verremmingen).
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
https://www.instagram.com/p/BDO47FiPpAW/
Hoezo? Het is een andere benadering van de sport? Kijk, als Verstappen gewoon normale stop etc had gehad dan had het scenario van die 'wingmen' ook niet uitgevoerd hoeven worden, maar als ze bij elkaar zitten en druk uit kunnen voeren op de coureurs voor hen, waarom niet? Gewoon met elkaar de anderen op jennen en als een (kleine) zwerm naar voren vechten. Ze doen niet mee voor het coureurskampioenschap, dus juist dan zou je met goed overleg en onderlinge afspraken een erg sterk pact kunnen hebben, iets waar ik zelf juist denk ik wel blij van word, het is weer eens wat anders en brengt spectakel.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
Klinkt mooi voor het team, maar ik zou dit als fan een farce vinden. Als een coureur sneller is, laat 'm dan lekker op eigen kracht inhalen. Als hij dat niet kan dan verdient hij blijkbaar die plek ook niet. Alleen bij hoge uitzonderingen, op bv. banen waar inhalen bijna onmogelijk is, zouden dit soort orders normaal moeten zijn.
Omdat ik het competitievervalsing vind. Voor het team heeft het voordelen, dat snap ik. Maar als fan wil ik gewoon dat de betere coureur voorop komt. En als de ene teamgenoot de andere niet voorbij komt dan is hij blijkbaar niet beter.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:19 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hoezo? Het is een andere benadering van de sport?
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
https://www.instagram.com/p/BDO47FiPpAW/
Max haalt makkelijker in dan Sainz. En P8 is beter dan P9.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 07:11 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Sainz heeft vorig jaar nauwelijks Minden ingehaald dan Verstappen . hij kan dat echt wel. Er viel gewoon niet veel in te halen, Vettel kwam op vers rubber niet eens aan een halve poging bij Hamilton. Als Sainz Verstappen voorbij had gelater was Max echt geen 4of 5 meer geworden. Waarschijnlijk gewoon 9, hooguit 8.
Ligt eraan wat je als team belangrijker vindt. Punten voor het constructeurskampioenschap of coureurs die het zelf maar uit moeten vechten waarbij je misschien punten misloopt die aan het eind van het seizoen miljoenen waard kunnen zijn. F1 is geen sport meer maar pure business, dus voor het team had ik dit scenario beter gevonden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
Klinkt mooi voor het team, maar ik zou dit als fan een farce vinden. Als een coureur sneller is, laat 'm dan lekker op eigen kracht inhalen. Als hij dat niet kan dan verdient hij blijkbaar die plek ook niet. Alleen bij hoge uitzonderingen, op bv. banen waar inhalen bijna onmogelijk is, zouden dit soort orders normaal moeten zijn.
Daar verloren ze de race, vind Max nu wel ff te gefrustreerd over komen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:44 schreef Nattekat het volgende:
Dat de Toro Rosso's naar de mediums hadden moeten gaan tijdens rood valt niet over te discussiëren. Iedereen weet dat.
Max kwam, tijdens en vlak na de race, te gefrustreerd over, maar zo zou jij ook reageren als je het gevoel hebt dat je door je team zwaar bent benadeeld en dat een zekere top 5 klassering door je neus geboord is.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
Daar verloren ze de race, vind Max nu wel ff te gefrustreerd over komen.
Tenzij hij dat bedoeld uiteraard.
Je moet wel rekening houden met het feit dat Max niet zomaar een teamgenoot "mag" inhalen. Het feit dat hij vroeg of hij Sainz mocht inhalen was eigenlijk de vraag, "zeggen jullie tegen Sainz dat hij niet al te agressief moet verdedigen?"quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:33 schreef twiFight het volgende:
[..]
Omdat ik het competitievervalsing vind. Voor het team heeft het voordelen, dat snap ik. Maar als fan wil ik gewoon dat de betere coureur voorop komt. En als de ene teamgenoot de andere niet voorbij komt dan is hij blijkbaar niet beter.
Bovendien is het een non-discussie. Als Sainz achter Verstappen had gehangen en sneller was geweest dan had niemand dit gewild en werd Verstappen geroemd dat hij maar mij zijn teamgenoot achter zich kan houden. Dan is - vooral op fok - de wereld te klein als Verstappen aan de kant moet.
Dat is natuurlijk onzin. Als je iets beter bent, dan kom je teamgenoot gewoon niet voorbij, en rijdt de betere coureur dus niet voorop.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:33 schreef twiFight het volgende:
[..]
Omdat ik het competitievervalsing vind. Voor het team heeft het voordelen, dat snap ik. Maar als fan wil ik gewoon dat de betere coureur voorop komt. En als de ene teamgenoot de andere niet voorbij komt dan is hij blijkbaar niet beter.
Bovendien is het een non-discussie. Als Sainz achter Verstappen had gehangen en sneller was geweest dan had niemand dit gewild en werd Verstappen geroemd dat hij maar mij zijn teamgenoot achter zich kan houden. Dan is - vooral op fok - de wereld te klein als Verstappen aan de kant moet.
Sainz is dus beter dan Hamilton.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Als je iets beter bent, dan kom je teamgenoot gewoon niet voorbij, en rijdt de betere coureur dus niet voorop.
Samenvatting: Max smeekte bijna om nieuwe banden maar kreeg ze niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Helmut Marko roept ook nog wat
http://www.f1today.net/nl(...)een-pitstop-forceren
Is het trouwens toegestaan om mid season van teams te wisselen?
Als sneller beter is dan heeft inhalen er niet zoveel mee te maken. Ik denk dat Verstappen sneller en dus beter was dan Sainz, maar een gelijk auto inhalen op een draak van een baan als deze, is erg lastig.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:33 schreef twiFight het volgende:
[..]
Omdat ik het competitievervalsing vind. Voor het team heeft het voordelen, dat snap ik. Maar als fan wil ik gewoon dat de betere coureur voorop komt. En als de ene teamgenoot de andere niet voorbij komt dan is hij blijkbaar niet beter.
Bovendien is het een non-discussie. Als Sainz achter Verstappen had gehangen en sneller was geweest dan had niemand dit gewild en werd Verstappen geroemd dat hij maar mij zijn teamgenoot achter zich kan houden. Dan is - vooral op fok - de wereld te klein als Verstappen aan de kant moet.
Verstappens banden gingen er ongeveer net zo smal aan als die van Sainz.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:05 schreef Fer het volgende:
Sainz is ook erg middelmatig tijdens iedere race, zelfs als er er niets gebeurt rookt hij zijn banden veel te snel op. Alleen snel op een enkele ronde. Lijkt een beetje kaliber Massa te worden.
Zeker als er nog iemand voor rijdt. Dan wordt inhalen nog moeilijker, zoals Hamilton vorig jaar op Silverstone ondervond toen er twee Williamsen in slagorde voor hem reden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:13 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Als sneller beter is dan heeft inhalen er niet zoveel mee te maken. Ik denk dat Verstappen sneller en dus beter was dan Sainz, maar een gelijk auto inhalen op een draak van een baan als deze, is erg lastig.
Van een ander forum:quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:15 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Verstappens banden gingen er ongeveer net zo smal aan als die van Sainz.
Waar komt die hekel aan Sainz toch vandaan? Gewoon een uitstekende corer die zich kranig weert regen Max. Sainz knokt voor zijn een loopbaan en dat doet hij prima.
quote:Max is als rijder in alles beter dan Sainz, da's wel duidelijk. Max is sneller en houdt zich helemaal niet met Sainz bezig, hij kijkt alleen naar voren. Sainz houdt zich wel degelijk (krampachtig) bezig met Max. Bij Sainz gaat het maar om 1 ding: voor Max eindigen. Of dat nou om P4 of om P13 gaat, het gaat Carlos maar om 1 ding. Laten zien dat hij minstens even goed is. Dat zag je in de afgelopen kwalificatie, hij was op zich tevreden met P7 maar niet omdat Max op P5 stond, daar refereerde hij letterlijk naar in zijn reactie ("met 1 tiende sneller had ik 5e gestaan"). Dat zegt hij alleen omdat Max daar stond. Na de race was hij ook een tevreden man. Niet omdat hij op P9 eindigde, dat had ook P5 of P12 kunnen zijn. Hij was maar om 1 ding tevreden: hij was voor supertalent Max geeindigd. Daar zit de focus voor Carlos. Hij beseft dondersgoed dat hij het dit jaar moet laten zien. Nog een seizoen met een grote puntenachterstand op Max eindigen en zijn F1 carriere loopt alweer grote kans om als een nachtkaars uit te gaan. Behalve Red Bull nemen weinig teams ex-Toro Rosso coureurs over dus hij heeft maar 1 optie: zich in de kijker rijden voor een zitje bij Red Bull in 2017. En dan telt er maar 1 ding: Max verslaan, op wat voor manier dan ook.
En Sainz is geen domme jongen. Hij wist dondersgoed wat hij deed. Op snelheid kan hij Max niet verslaan, dat weet hij ook dus moet het anders. Dan moet het door slinkse trucs, door de undercut en door Max' op de baan bewust te blokkeren, al kost hem dat zijn eigen race, door naderhand de vermoorde onschuld te spelen in de pers, door te roepen dat hij helemaal geen probleem met Max heeft. Het is psychologische oorlogsvoering van de bovenste plank maar, ik moet toegeven, het is ook bijzonder slim gespeeld. Hamilton is daar overigens ook een meester in richting Rosberg.
En Max is erin getrapt. Hij heeft zich op laten naaien waardoor hij gefrustreerd werd en foutjes ging maken. Terwijl hij eigenlijk slachtoffer was is de beeldvorming nu zo dat Sainz goed zat en Max fout.
Deze slag was voor Sainz, slim uitgespeeld. Niet de snelste, wel de slimste deze keer.
Maar Max heeft ook laten zien dat hij een bijzonder snelle leerling is. Hij zal hier van leren zodat dit hem niet weer overkomt. De volgende keer weer fair and square op de baan Sainz aan snot rijden en je niet meer in die hoek laten drukken. Gaat goed komen, ook omdat Max voor komend weekend een andere bandenselectie heeft dan Sainz. Ze zullen dus niet op dezelfde strategie zitten en de kans is dus groot dat ze niet meer de hele race vlak bij elkaar zullen rijden. Verder rijden we dan weer op een echt circuit waar je beter in kunt halen, da's op Albert Park gewoon erg lastig.
Geen idee hoe de verhouding in het team is nu, maar het kan zomaar zijn dat de 1 de ander van de baan zal duwen tijdens het "verdedigen" met als gevolg een dubbele collision.quote:
Veel te ver gegaan nog wel...quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:54 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Geen idee hoe de verhouding in het team is nu, maar het kan zomaar zijn dat de 1 de ander van de baan zal duwen tijdens het "verdedigen" met als gevolg een dubbele collision.
Nee Sainz is veel te ver gegaan, TR beging al een grote fout mbt de teamorder in Singapore in 2015 en dan dit akkefietje
Waar dan nog bijkomt dat voor zover ik weet er alleen tegen Sainz is gezegd dat "als hij er niet langs Palmer gaat, hij Verstappen voorbij moet laten", maar niet gezegd is dat hij Verstappen voorbij moest laten. Voordat dat gezegd werd, was hij voorbij Palmer.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:08 schreef 4-elements het volgende:
Toch apart dat als Verstappen ´no´ zegt, hij wordt bejubeld, maar als Sainz dat doet dat hij wordt afgemaakt. Hij hoeft toch niet als een mak lammetje aan de kant te gaan?
Sainz aanrekenen dat hij de undercut nam? Hij werd naar binnen geroepen door het team.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waar dan nog bijkomt dat voor zover ik weet er alleen tegen Sainz is gezegd dat "als hij er niet langs Palmer gaat, hij Verstappen voorbij moet laten", maar niet gezegd is dat hij Verstappen voorbij moest laten. Voordat dat gezegd werd, was hij voorbij Palmer.
Hooguit kun je Sainz aanrekenen dat 'ie de undercut nam, maar daardoor kwam 'ie wel achter Palmer terecht, terwijl Verstappen als 'ie nog een paar ronden op zijn banden was doorgegaan, voor Palmer was uitgekomen.
Ook Sainz ging trouwens te vroeg naar binnen, want die draaide nog steeds snellere ronden dan Palmer. Ook hij had dus beter nog een paar ronden kunnen wachten.
Hmm nee hoor, toen het 'otherwise we will swap next lap' op tv doorkwam zat Sainz er nog achter, dus dat bericht heeft hij zelfs al een paar ronden eerder gekregen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waar dan nog bijkomt dat voor zover ik weet er alleen tegen Sainz is gezegd dat "als hij er niet langs Palmer gaat, hij Verstappen voorbij moet laten", maar niet gezegd is dat hij Verstappen voorbij moest laten. Voordat dat gezegd werd, was hij voorbij Palmer.
Terecht, volgens onderstaande analyse.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:30 schreef Fopje het volgende:
[..]
Sainz aanrekenen dat hij de undercut nam? Hij werd naar binnen geroepen door het team.
Ook de analyse dat Vettel de race verloor voordat deze gestart was is interessant. Door het gebrek aan softs voor de race.quote:What was going on at Toro Rosso?
One of the more entertaining cameos of the race was the strategy row at Toro Rosso, which ended up costing the team a lot of points. The car was very quick all weekend and both drivers qualified well, setting them up for a strong double points finish.
Verstappen and Sainz were 5th and 6th at the restart, where they both went out on new soft tyres, reluctant to attempt to reach the finish on a set of mediums. However the cars behind Hamilton had gone for medium tyres and were aiming to get to the finish; Massa, Grosjean, Hulkenberg, Bottas and Palmer. So the danger was pitting too early and coming out into that group.
Before long, however, both Sainz and Verstappen were complaining about the tyres going off. In fact the pace was fine, but they convinced the team that a change was needed. Toro Rosso should have left them out for another few laps before taking on new medium tyres, to create an offset so they could have much fresher tyres to pass the one-stoppers in the closing laps.
Although Verstappen was ahead on the road, Toro Rosso did the right thing in pitting Sainz first because the Dutchman would have come out behind Palmer if he had been pitted on Lap 31. Where the mistake was made was in Verstappen unilaterally deciding to pit on Lap 32, without the team calling him in once they were ready for him.
This cost five seconds and dropped him to 12th behind Perez. By pitting so early they did not have enough tyre differential against the one stoppers to overtake them and so ended up losing to Massa, Grosjean, Hulkenberg and Bottas – a very disappointing outcome for the Toro Rosso team.
They will also have to speak to Verstappen about pitting of his own volition, as that is a cardinal sin in Formula 1. The drivers don’t have a full picture of what is behind them on the road, so are in no position to decide pit stop timings.
Daar heb je een punt. Alleen verschil is wel in Singapore had Max alle recht van spreken hij was gewoon sneller dan Sainz toen. En nu was hij ook gewoon sneller. Maar als jij gewoon niet voorbij Palmer komt dan laat je dat je teamgenoot proberen uit eindelijk profiteert Sainz er ook van.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:08 schreef 4-elements het volgende:
Toch apart dat als Verstappen ´no´ zegt, hij wordt bejubeld, maar als Sainz dat doet dat hij wordt afgemaakt. Hij hoeft toch niet als een mak lammetje aan de kant te gaan?
Je hebt te luisteren naar je team. Verstappen deed dat niet in Singapore en niet in Melbourne, dus was hij in beide gevallen fout. Sainz was hier niet fout want het team zei niet dat hij Verstappen voorbij moest laten. Alleen dat als het hem niet lukte dat ze dat zouden doen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:18 schreef WEST het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Alleen verschil is wel in Singapore had Max alle recht van spreken hij was gewoon sneller dan Sainz toen. En nu was hij ook gewoon sneller. Maar als jij gewoon niet voorbij Palmer komt dan laat je dat je teamgenoot proberen uit eindelijk profiteert Sainz er ook van.
En hebben ze die volgende ronde ook gezegd dat hij Verstappen er langs moest laten? Want pas dan krijgt hij daadwerkelijk de opdracht.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:01 schreef tbonesteak289 het volgende:
[..]
Hmm nee hoor, toen het 'otherwise we will swap next lap' op tv doorkwam zat Sainz er nog achter, dus dat bericht heeft hij zelfs al een paar ronden eerder gekregen.
Los daarvan liet Max zich denk ik wel wat kennen, al vind ik het wel te begrijpen..
Ik lees toch echt dat ze Sainz ook wat langer buiten hadden moeten houdenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Terecht, volgens onderstaande analyse.
[..]
Ook de analyse dat Vettel de race verloor voordat deze gestart was is interessant. Door het gebrek aan softs voor de race.
quote:Before long, however, both Sainz and Verstappen were complaining about the tyres going off. In fact the pace was fine, but they convinced the team that a change was needed. Toro Rosso should have left them out for another few laps before taking on new medium tyres, to create an offset so they could have much fresher tyres to pass the one-stoppers in the closing laps.
Ja dat wel. Maar er staat ook dat ze terecht Sainz voor Verstappen naar binnen haalden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 06:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En hebben ze die volgende ronde ook gezegd dat hij Verstappen er langs moest laten? Want pas dan krijgt hij daadwerkelijk de opdracht.
[..]
Ik lees toch echt dat ze Sainz ook wat langer buiten hadden moeten houden
[..]
quote:Although Verstappen was ahead on the road, Toro Rosso did the right thing in pitting Sainz first because the Dutchman would have come out behind Palmer if he had been pitted on Lap 31.
Op reddit riep men dat het er naar uitzag dat ze bij STR, en dan met name verstappen, de eerste slachtoffers waren van de nieuwe radio regels.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:16 schreef aesop het volgende:
Mag je als team nog informatie geven over je rondetijden, bandenslijtage (voor zover ze dat kunnen zien in de pits) en te volgen strategie? Of is het nu echt aan de coureur om dat in te schatten? Dan snap ik iets meer van wat er bij Toro Rosso misging.
De analyse hierboven snijdt ook wel hout trouwens. Behalve als de tyredegredation bij Toro Rosso dit seizoen echt zo dramatisch blijkt te zijn, hoewel Max op de supersofts nog een best aantal ronden reed.
Ik vraag me af of dat ook nog nodig was geweest als ze beide nog een aantal rondjes door hadden gereden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja dat wel. Maar er staat ook dat ze terecht Sainz voor Verstappen naar binnen haalden.
[..]
Mee eens. Ik ben fan van Max, maar stiekem ook wel van Carlos. Echt een verdomd goede rijder en bijzonder dat Max alsnog iets beter lijkt te zijn. Het is gewoon een fantastisch duo wat ze nu bij Toro Rosso hebben rijden. Ze zijn beide erg gedreven en uiteraard moeten ze er alles aan doen om elkaar te verslaan. Daar worden ze beiden sterker van, Max kan hard rijden maar kan tactisch nog wel wat leren. Mooi als Carlos hem daar toe drijft!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:08 schreef 4-elements het volgende:
Toch apart dat als Verstappen ´no´ zegt, hij wordt bejubeld, maar als Sainz dat doet dat hij wordt afgemaakt. Hij hoeft toch niet als een mak lammetje aan de kant te gaan?
Helmut Marko ziet denk ik Verstappen liever in de RB stappen dan in een Ferrari of Mercedes.quote:Op woensdag 23 maart 2016 09:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Helmut Marko is verstappen aardig aan het downplayen de laatste dagen
http://www.racexpress.nl/(...)-bij-ferrari/n/72638
Hamilton's faultquote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:19 schreef JimmyManna het volgende:
Yup. James Allen maakt het duidelijk: Verstappen zat zelf fout. Niemand anders.
Aangezien Verstappen nog steeds snellere rondjes reed dan Grosjean, Hulkenberg en Palmer achter hem, was doorrijden zeker een optie. Juist omdat hij door doorrijden vóór hen weer de pits uit kon komen, ipv achter hen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:00 schreef m0ridin het volgende:
Over de mensen die zeggen dat Verstappen nog een paar rondjes door had moeten rijden, was dat uberhaupt een optie? Ik begreep dat Verstappen al een tijdje zat te klagen over zijn banden en dat hij naar binnen moest... Wie weet had hij er totaal geen vertrouwen in dat hij er uberhaupt nog een ronde of 2 op kon rijden?
Max naast Hamilton zou het ultieme cry baby team zijn. Max kan in ieder geval zijn leeftijd nog als excuus aanvoeren.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:08 schreef Rossdale het volgende:
Max is ook veel te veel een kemphaantje om naast Vettel of Hamilton te zetten denk ikDie vechten elkaar de tent uit.
Max en Carlos stappen misschien beide wel gewoon over naar Red Bull volgens jaar
Grappig dat Ferrari dus voor meer mediums kiest tov Mercedes.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:40 schreef sasquatsch het volgende:
Bandenkeuze voor de GP van Bahrain:
[ afbeelding ]
Of het een optie was? Volgens James Allen waren ze rondetijden er goed genoeg voor en dat lijkt mij het enige dat telt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:00 schreef m0ridin het volgende:
Over de mensen die zeggen dat Verstappen nog een paar rondjes door had moeten rijden, was dat uberhaupt een optie? Ik begreep dat Verstappen al een tijdje zat te klagen over zijn banden en dat hij naar binnen moest... Wie weet had hij er totaal geen vertrouwen in dat hij er uberhaupt nog een ronde of 2 op kon rijden?
Hoe dan ook, wie hier ook de schuldige is... Het gaat erom dat je er van leert en niet dezelfde fouten nog eens maakt. Max laat zich opnaaien en dan laat hij (zijn leeftijd?) zien. Niet heel handig ook al is het wellicht begrijpelijk.
Maar heel handig was het allemaal niet, van de rijders niet en van het team niet...
quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Aangezien Verstappen nog steeds snellere rondjes reed dan Grosjean, Hulkenberg en Palmer achter hem, was doorrijden zeker een optie. Juist omdat hij door doorrijden vóór hen weer de pits uit kon komen, ipv achter hen.
Het klopt dat Verstappen weinig vertrouwen had in zijn banden, maar zijn rondetijden lieten niet echt verval zien. Dito Sainz trouwens.
Het verloop van de rondetijden kun je hier vinden:
http://www.f1fanatic.co.u(...)-and-fastest-laps-2/
Fair enoughquote:Op woensdag 23 maart 2016 15:08 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Of het een optie was? Volgens James Allen waren ze rondetijden er goed genoeg voor en dat lijkt mij het enige dat telt.
Jammer dat niet ALLE radioberichten vrij gegeven wordt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 16:12 schreef sasquatsch het volgende:
Hier de volledige transcript van de uitgezonden radioboodschappen van de race
http://www.f1fanatic.co.u(...)-radio-transcript-2/
quote:Op woensdag 23 maart 2016 16:12 schreef sasquatsch het volgende:
Hier de volledige transcript van de uitgezonden radioboodschappen van de race
http://www.f1fanatic.co.u(...)-radio-transcript-2/
Mooie kerelquote:To: Daniel Ricciardo "I can confirm you did get the fastest lap of the race."
From: Daniel Ricciardo "Well that’s worth a drink."
quote:
euhm?quote:To: Daniel Ricciardo "I can confirm you did get the fastest lap of the race."
From: Daniel Ricciardo "Well that’s worth a drink."
Sainz moest door het aandringen achter hem Palmer én zijn spiegels in de gaten houden. Dat maakt het hele treintje langzamer omdat niemand volledig de ideale lijn kan rijden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:18 schreef WEST het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Alleen verschil is wel in Singapore had Max alle recht van spreken hij was gewoon sneller dan Sainz toen. En nu was hij ook gewoon sneller. Maar als jij gewoon niet voorbij Palmer komt dan laat je dat je teamgenoot proberen uit eindelijk profiteert Sainz er ook van.
Nogal een ambigueuse stelling. Je kunt ook stellen dat F1 draait om het constructeurskampioenschap, Sainz reed op een hogere positie = meer punten, dus Sainz was beter. Maar ook qua snelheid is het nogal selectief om Verstappen sneller te noemen. Die paar rondjes ja. Maar Sainz starte achter VES en reed toen voor VES dus over de hele race gezien betekent dat per definitie dat Sainz sneller was dan VES.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:13 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Als sneller beter is dan heeft inhalen er niet zoveel mee te maken. Ik denk dat Verstappen sneller en dus beter was dan Sainz, maar een gelijk auto inhalen op een draak van een baan als deze, is erg lastig.
Het waren wel meer dan een paar rondjes. Verstappen was structureel sneller dan Sainz, tot hij achter Sainz vast kwam te zitten door de mislukte pitstop, zoals de grafiek van de rondetijden (http://www.f1fanatic.co.u(...)and-fastest-laps-2/) laat zien.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:33 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nogal een ambigueuse stelling. Je kunt ook stellen dat F1 draait om het constructeurskampioenschap, Sainz reed op een hogere positie = meer punten, dus Sainz was beter. Maar ook qua snelheid is het nogal selectief om Verstappen sneller te noemen. Die paar rondjes ja. Maar Sainz starte achter VES en reed toen voor VES dus over de hele race gezien betekent dat per definitie dat Sainz sneller was dan VES.
Dat klopt. Ik weet ook niet of Verstappen sneller was, ik denk het alleen. Wat ik wel weet is dat stellen dat Sainz beter was omdat hij ervoor lag, scorebord journalistiek wordt genoemd.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:33 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nogal een ambigueuse stelling. Je kunt ook stellen dat F1 draait om het constructeurskampioenschap, Sainz reed op een hogere positie = meer punten, dus Sainz was beter. Maar ook qua snelheid is het nogal selectief om Verstappen sneller te noemen. Die paar rondjes ja. Maar Sainz starte achter VES en reed toen voor VES dus over de hele race gezien betekent dat per definitie dat Sainz sneller was dan VES.
Zeker + het feit dat bij Grosjean het lampje gaat knipperen wat betekend dat hij daar al vroeger van zijn gas ging op een gevaarlijk punt. Guttierez had gewoon geen snelheid meer en de McLaren accelereeerde nog uit waardoor Alonso verrast werd met het ploselinge verschil = klap !quote:Op donderdag 24 maart 2016 07:08 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Zit wel wat in. Vergelijkbare crashes.
Tsja, het is maar net welk argument je er aan geeft. Ik slaap er verder niet minder om. Maar je merkt dat VES hier structureel de hemel in geprezen wordt, terwijl internationaal de meningen een stuk gematigder zijn. Ja, hij was op dat moment sneller, maar er zijn (wederom internationaal) niet zoveel mensen die vinden dat VES een veel betere race reed dan Sainz. En als mensen hier dan beginnen over je teamgenoot er langs laten, dan hou ik mijn hart al vast over de reacties op dit forum als VES een keer Sainz er langs moet laten.quote:Op donderdag 24 maart 2016 07:05 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik weet ook niet of Verstappen sneller was, ik denk het alleen. Wat ik wel weet is dat stellen dat Sainz beter was omdat hij ervoor lag, scorebord journalistiek wordt genoemd.
Van mij had Alonso wel een straf mogen krijgen. Het is bij een aantal coureurs 'in' om zo laat mogelijk uit de slip stream te gaan en in te halen. Zo laat dat het soms nog geen halve meter aan ruimte scheelt. Dat is leuk, maar onnodig risico. Dit ongeluk was voorkombaar.quote:
Geen van beiden had een straf moeten krijgen. Ben dan ook blij dat Alonso is weggekomen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:20 schreef twiFight het volgende:
Van mij had Alonso wel een straf mogen krijgen. Het is bij een aantal coureurs 'in' om zo laat mogelijk uit de slip stream te gaan en in te halen. Zo laat dat het soms nog geen halve meter aan ruimte scheelt. Dat is leuk, maar onnodig risico. Dit ongeluk was voorkombaar.
Hoe is dit een vergissing als er een wagenbreedte ruimte was links van GUT maar Alonso er toch tegenaan wist te klappen? Er was ruimte, er waren geen onverwachte stuurbewegingen. Waarom heeft dit moeten gebeuren?quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen van beiden had een straf moeten krijgen. Ben dan ook blij dat Alonso is weggekomen.
Die straffen worden tegenwoordig veel te makkelijk uitgedeeld. Zelfs Schumacher wilde zich nog wel eens vergissen in zijn Mercedes-tijd.
Lijkt me nou niet dat Alonso wilde voelen hoe het is om een koprol te maken en dus expres achterop reed.quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:36 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hoe is dit een vergissing als er een wagenbreedte ruimte was links van GUT maar Alonso er toch tegenaan wist te klappen? Er was ruimte, er waren geen onverwachte stuurbewegingen. Waarom heeft dit moeten gebeuren?
Dat hij het niet expres deed betekent niet dat het niet redelijkerwijs te voorkomen was geweest. Ten eerste is het enige echte slachtoffer hier Gutierrez. Maar de enige redenen om zo laat pas achter een auto vandaan te sturen zijn de slip stream en evt. tactische voordelen (tegenstander heeft minder tijd om te verdedigen). Dat hoort bij racerij, maar ik vind allebei geen goed excuus om een crash te riskeren. Dat de crash gebeurde is op zich al bewijs dat Alonso te weinig marge in acht nam en derhalve vind ik een straf terecht. Om aan te geven dat een zo succesvol mogelijke inhaalactie nooit ten koste mag gaan van een andere deelnemer.quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lijkt me nou niet dat Alonso wilde voelen hoe het is om een koprol te maken en dus expres achterop reed.
Met dank aan Alonso toch nog een beetje het Pastor-gevoel kunnen krijgen deze race Beach?quote:
Pastor is altijd goed in Melbourne dus Grosjean heeft me dat Pastor gevoel gegeven ja.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:15 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Met dank aan Alonso toch nog een beetje het Pastor-gevoel kunnen krijgen deze race Beach?
Als ze consequent waren geweest hadden ze Alonso wel bestraft. Achterop rijden is sowieso fout en met DRS moet je extra uitkijken vanwege het snelheidsverschil. In 2011 is hij wel bestraft voor een zelfde actie met exact deze reden. Dat ze het nu niet doen is tekenend voor de incompetentie van de FIA. Als het omgekeerd was geweest was er waarschijnlijk wel een straf uitgedeeld.quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen van beiden had een straf moeten krijgen. Ben dan ook blij dat Alonso is weggekomen.
Die straffen worden tegenwoordig veel te makkelijk uitgedeeld. Zelfs Schumacher wilde zich nog wel eens vergissen in zijn Mercedes-tijd.
4 retirements in 5 races en een 13de plaats noem jij goed?quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:17 schreef Beach het volgende:
[..]
Pastor is altijd goed in Melbourne dus Grosjean heeft me dat Pastor gevoel gegeven ja.
Die is dan gelukt. De auto is gebroken.quote:
Zand is over de kaseien heen gelegd, straat is niet open gebroken (geweest) voor deze zandlaag en hierover word de asfaltlaag gelegd (is al gebeurt trouwens, oude foto dit).quote:
Dat ze er nog liggen maakt natuurlijk niks uit. Dat asfalt zal niet elk jaar weer weggehaald worden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:12 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zand is over de kaseien heen gelegd, straat is niet open gebroken (geweest) voor deze zandlaag en hierover word de asfaltlaag gelegd (is al gebeurt trouwens, oude foto dit).
Ik ben erg benieuwd hoe het circuit zal zijn als het eenmaal klaar is.
Ik denk dat ze in Baku gek genoeg zijn om het na een week na de race er weer uit te trekken, beter voor het toerisme.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat ze er nog liggen maakt natuurlijk niks uit. Dat asfalt zal niet elk jaar weer weggehaald worden.
En volgens mij ligt er nog geen asfalt daar, enkel op de rest van het circuit.
Precies wat ze willen doen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:32 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in Baku gek genoeg zijn om het na een week na de race er weer uit te trekken, beter voor het toerisme.
waarom leggen ze het er nu al dan?quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:32 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in Baku gek genoeg zijn om het na een week na de race er weer uit te trekken, beter voor het toerisme.
quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat ze er nog liggen maakt natuurlijk niks uit. Dat asfalt zal niet elk jaar weer weggehaald worden.
En volgens mij ligt er nog geen asfalt daar, enkel op de rest van het circuit.
quote:
quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat ze er nog liggen maakt natuurlijk niks uit. Dat asfalt zal niet elk jaar weer weggehaald worden.
En volgens mij ligt er nog geen asfalt daar, enkel op de rest van het circuit.
Waarom dan? Na twee jaar STR moet welk topteam dan ook prima kunnen. Ook Ferrari.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:12 schreef Nattekat het volgende:
Voor Verstappen is Ferrari ook nog te vroeg. Gevalletje open deur.
Omdat hij een fout maakte. Dat overkomt iedereen wel eens. Wanneer je oprechte fouten gaat bestraffen kan je bij iedere race mensen gaan lopen bestraffen. Totaal onnodig, zoals Verstappen in Monaco ook helemaal geen straf verdiende.quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:36 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hoe is dit een vergissing als er een wagenbreedte ruimte was links van GUT maar Alonso er toch tegenaan wist te klappen? Er was ruimte, er waren geen onverwachte stuurbewegingen. Waarom heeft dit moeten gebeuren?
Een 20% finish-gemiddelde was voor Pastor inderdaad best goed.quote:Op donderdag 24 maart 2016 16:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
4 retirements in 5 races en een 13de plaats noem jij goed?
Je kan niet in het ene geval iemand niet straffen en in het andere geval wel.quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:00 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Omdat hij een fout maakte. Dat overkomt iedereen wel eens. Wanneer je oprechte fouten gaat bestraffen kan je bij iedere race mensen gaan lopen bestraffen. Totaal onnodig, zoals Verstappen in Monaco ook helemaal geen straf verdiende.
Dat stelletje seniele oude gekken moet gewoon lekker het stokje overgeven.quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:00 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Omdat hij een fout maakte. Dat overkomt iedereen wel eens. Wanneer je oprechte fouten gaat bestraffen kan je bij iedere race mensen gaan lopen bestraffen. Totaal onnodig, zoals Verstappen in Monaco ook helemaal geen straf verdiende.
Je bedoeld deze uit 2012 zeker.quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen van beiden had een straf moeten krijgen. Ben dan ook blij dat Alonso is weggekomen.
Die straffen worden tegenwoordig veel te makkelijk uitgedeeld. Zelfs Schumacher wilde zich nog wel eens vergissen in zijn Mercedes-tijd.
Eens. Alleen had Verstappen niet bestraft moeten worden en nu Alonso dus ook niet. Maar straf je Max, dan idd ook Alonso.quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je kan niet in het ene geval iemand niet straffen en in het andere geval wel.
Alonso verdiende daarom de straf. Zeker omdat hij voor eenzelfde vergrijp met minder erge gevolgen (Maleisië 2011) al eerder bestraft is. Dus waarom nu niet? Dit toont maar weer eens de klassenjustitie en inconsequentie van de FIA aan.
Achteraf gelul, dit jaar moet Max het laten zien, de 1e race was het door grote bek.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 07:07 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Eens. Alleen had Verstappen niet bestraft moeten worden en nu Alonso dus ook niet. Maar straf je Max, dan idd ook Alonso.
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 07:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Achteraf gelul, dit jaar moet Max het laten zien, de 1e race was het door grote bek.
Inhalen is toch zijn specialiteit? moet ie ook zijn teamgenoot voorbij kunnen als ie zoveel sneller is.quote:
Dat kunnen wij wel vinden maar degenen die het beslissen zien het anders.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 07:45 schreef Meike26 het volgende:
Dan kan je het toch ook andersom stellen? Geef de rooke wat tijd om te wennen en fouten te maken, het ongeval van Alonso was best raar voor een coureur met zoveel ervaring, dan had die bestraffing andersom logischer geweest ?
Dit ja.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 07:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Inhalen is toch zijn specialiteit? moet ie ook zijn teamgenoot voorbij kunnen als ie zoveel sneller is.
ja maar daar ging dit niet over vandaarquote:Op vrijdag 25 maart 2016 07:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Inhalen is toch zijn specialiteit? moet ie ook zijn teamgenoot voorbij kunnen als ie zoveel sneller is.
Ok. Max krijgt straf en Alonso niet?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 08:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar daar ging dit niet over vandaar
Ja. Wat heeft Max vs Sainz te maken met het ongeval van Alonso in Melbourne vs ongeluk verstappen in Monaco?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 08:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ok. Max krijgt straf en Alonso niet?
Die 2 crashes waren redelijk vergelijkbaar en Sainz vecht ook gewoon voor zijn plek.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja. Wat heeft Max vs Sainz te maken met het ongeval van Alonso in Melbourne vs ongeluk verstappen in Monaco?
Welke crash heb je het in godsnaam over? In dit gesprek gaat het over Verstappen op Grosjean vorig jaar Monaco en de crash van Alonso op Gutierrez in Melbourne 2016.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die 2 crashes waren redelijk vergelijkbaar en Sainz vecht ook gewoon voor zijn plek.
Hij kan niet inhalen is de mening in NL maar Max kon ook alleen maar achter 'm aan.
Die 2 crashes dus en Sainz is aardig gelijkwaardig in dezelfde auto en dan kan Max er ook niet voorbij met al zijn inhaal skills.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Welke crash heb je het in godsnaam over? In dit gesprek gaat het over Verstappen op Grosjean vorig jaar Monaco en de crash van Alonso op Gutierrez in Melbourne 2016.
Verstappen kreeg voor het eerste 2 strafpunten en een gridpenalty, Alonso krijgt geen straf
Wat de neuk heeft Sainz ermee te maken
Wat heeft Sainz met dit verhaal te maken???quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die 2 crashes dus en Sainz is aardig gelijkwaardig in dezelfde auto en dan kan Max er ook niet voorbij met al zijn inhaal skills.
Die zit in dezelfde auto.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat heeft Sainz met dit verhaal te maken???
So what?quote:
Ongeval Alonso vs ongeval Verstappen. DAAR reageer jij op met het verhaal dat Max Sainz moet inhalen als hij sneller is. Daar ging het helemaal niet over.quote:En welk verhaal heb je het over?
Dat maak ik zelf wel uit net zoals de FIA dat doet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
So what?
[..]
Ongeval Alonso vs ongeval Verstappen. DAAR reageer jij op met het verhaal dat Max Sainz moet inhalen als hij sneller is. Daar ging het helemaal niet over.
Je reactie is als beginnen over handbal als mensen het over voetbal hebben.
Ik begreep oprecht niet waar hij het over had. Ik dacht dat hij bedoelde dat het aantikken van sainz door verstappen op melbourne gelijkwaardig was aan de crash van Alonsoquote:
Alonso crashte zo hard dat ze maar geen straf gegeven hebben.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:51 schreef sasquatsch het volgende:
Het gaat niet over de Verstappen vs Sainz in Melbourne, maar Verstappen vs Grosjean in Monaco vorig jaar vergeleken met Alonso - Gutierrez in Melbourne.
En zelf vergelijk ik het met Alonso vs Hamilton in Maleisie in 2011, waar de gevolgen veel minder erg waren (beiden konden doorrijden) en Alonso ook straf kreeg .
Verstappen crashte in Monaco zo hard dat ze hem maar wel een straf gegeven hebben?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Alonso crashte zo hard dat ze maar geen straf gegeven hebben.
Die ging niet 2x over de kop.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:27 schreef TagForce het volgende:
[..]
Verstappen crashte in Monaco zo hard dat ze hem maar wel een straf gegeven hebben?
Zal hem zeggen dat hij volgende keer gewoon 5 meter de lucht in moet om geen straf te krijgen...quote:
Ben het helemaal met je eens maar die verschillende maat is er gewoon.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:32 schreef TagForce het volgende:
[..]
Zal hem zeggen dat hij volgende keer gewoon 5 meter de lucht in moet om geen straf te krijgen...
Die redenatie is toch te achterlijk voor woorden (van de FIA)?
Beide crashes zijn vergelijkbaar, en dus moet de sanctie ook vergelijkbaar zijn. Je kunt dan niet met 2 maten meten. Hoe veel geluk iemand bij de crash heeft gehad mag geen factor zijn. You fuck up, you pay the price.
quote:
Ik dacht ergens te lezen, dat de auto van Guitierrez precies op dat moment in powersave ging,,dus dat de auto uit zichzelf wat vermogen terugnam. Daar kan niemand iets aan doen dan.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:37 schreef TargaFlorio het volgende:
Voor mij hoeft het niet bestraft te worden, maar als je Verstappen bestraft dan zou je Alonso ook moeten bestraffen. Ik zie weinig verschil in beide crashes.
Dan is het logisch.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:00 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik dacht ergens te lezen, dat de auto van Guitierrez precies op dat moment in powersave ging,,dus dat de auto uit zichzelf wat vermogen terugnam. Daar kan niemand iets aan doen dan.
Bijna eens. Sainte Devote vs. (hoe heet die bocht? Hellas?) maakt voor mij wel een verschilletje..quote:Op donderdag 24 maart 2016 07:08 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Zit wel wat in. Vergelijkbare crashes.
quote:Wolff: ‘Verstappen is klaar voor de volgende stap’
Red Bull-talent Max Verstappen is klaar om de volgende stap in de Formule 1 te zetten, naar een topteam. Dat is de mening van Mercedes-teambaas Toto Wolff.
In gesprek met Motorsport-Total maakt de teambaas van het rivaliserende Mercedes in de eerste plaats duidelijk dat de door Red Bull bij opleidingsteam Toro Rosso ondergebrachte Verstappen hem in 2015 ‘niet heeft verrast’ met zijn sterkte optredens tijdens zijn debuutjaar: “Want ik wist al hoe goed hij is.”
“Nu is het verder duidelijk dat hij klaar is voor de volgende stap”, meent Wolff, die de achttienjarige Verstappen die stap binnen de Red Bull-familie ziet zetten. “Ik weet dat ze hoge verwachtingen van hem hebben en het zou me zeer verbazen als hij in 2017 niet voor het grote Red Bull rijdt.”
Op de vraag of het mogelijk is dat Verstappen de overstap naar Mercedes maakt, antwoordt Wolff als volgt: “Het staat buiten kijf dat Max een grote toekomst in de Formule 1 wacht. Het zou dus dom zijn om hem niet te overwegen als de mogelijkheid zich voordoet, maar op het moment is het geen thema”, zo benadrukt hij.
Bij Mercedes is op het moment voor 2017 nog een stoeltje vrij, want het contract van Lewis Hamiltons teamgenoot Nico Rosberg loopt eind dit jaar af. Wolff heeft echter de voorkeur uitgesproken om door te gaan met Rosberg, net zoals hij geruchten aangaande een overstap van Verstappen herhaaldelijk heeft afgezwakt door te benadrukken dat de Nederlander voorlopig nog bij Red Bull onder contract staat.
bron
Als of hij ooit maar in de schaduw van Lewis' bolide zou kunnen komen. Zelfs bij laagstaande zon niet.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 13:19 schreef Beach het volgende:
Laat hem maar naar Mercedes gaan en hem bij Lewis er achterin knallen.
Ik herinner me toch echt dat Lewis niet voorbijkwam aan Max in de laatste race, tot een rode vlag situatie alle kaarten opnieuw schudde.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als of hij ooit maar in de schaduw van Lewis' bolide zou kunnen komen. Zelfs bij laagstaande zon niet.
En max niet voorbij Sainz, dus die is nog sneller?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik herinner me toch echt dat Lewis niet voorbijkwam aan Max in de laatste race, tot een rode vlag situatie alle kaarten opnieuw schudde.
Zo is het maar netquote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En max niet voorbij Sainz, dus die is nog sneller?
De last voor Max was vooral dat Sainz vast zat achter zijn voorganger(s).quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En max niet voorbij Sainz, dus die is nog sneller?
Gezien wat hij vorig jaar in de F1 heeft laten zien en het jaar ervoor in de F3, waarom zou je nog moeten twijfelen aan zijn kunnen?quote:Op zondag 27 maart 2016 12:40 schreef MaGNeT het volgende:
Kijk.... Als Max na race 10 nog niets heeft laten zien mag je natuurlijk serieus gaan twijfelen aan zijn kunnen...
Ik twijfel niet, was meer gericht aan de twijfelaars.quote:Op zondag 27 maart 2016 12:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Gezien wat hij vorig jaar in de F1 heeft laten zien en het jaar ervoor in de F3, waarom zou je nog moeten twijfelen aan zijn kunnen?
Nee, volgende week weer. 's Middags om 16.00 uur Nederlandse tijd.quote:
17:00uur toch?quote:Op zondag 27 maart 2016 13:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, volgende week weer. 's Middags om 16.00 uur Nederlandse tijd.
Ja. Toen ik van de week keek was het nog wintertijd. Daar houdt F1.com geen rekening mee. Nu staat het er goed.quote:
quote:Op zondag 27 maart 2016 23:29 schreef Nober het volgende:
Op zich wel interessant die bandenkeuzes maar er zijn meer veranderingen nodig om Mercedes te verslaan.
[ afbeelding ]
Als het goed is klopt dit en als het niet goed is klopt het niet.
Ja dan is het toch goedquote:
Nigel Mansell.quote:Op maandag 28 maart 2016 00:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja dan is het toch goed
Ik heb weer een bestelling voor mn verzameling gedaan; de wereldkampioen van mijn geboortejaar.
Wie het weet mag het zeggen
Nope; ik ben wat ouder dan dat.quote:
Fangioquote:Op maandag 28 maart 2016 00:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja dan is het toch goed
Ik heb weer een bestelling voor mn verzameling gedaan; de wereldkampioen van mijn geboortejaar.
Wie het weet mag het zeggen
Ik ben geen 115 ofzoquote:
Alberto Ascari. Nee Niki Lauda, jij bent van 1975.quote:Op maandag 28 maart 2016 00:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja dan is het toch goed
Ik heb weer een bestelling voor mn verzameling gedaan; de wereldkampioen van mijn geboortejaar.
Wie het weet mag het zeggen
Dan ben je 10 jaar jonger dan ik. Ik kom uit het jaar van Jack Brabham.quote:
Jim Clark zijn eerstequote:Op maandag 28 maart 2016 12:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan ben je 10 jaar jonger dan ik. Ik kom uit het jaar van Jack Brabham.
Broekiequote:
Netjes, veel plezier daar alvast.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:02 schreef Rossdale het volgende:
Hatseflats, tickets voor GP van Hongarije geboekt
Hopelijk kan Max ook dit jaar weer stunten op de hungaroring
Ook mijn geboorte jaarquote:Op maandag 28 maart 2016 18:32 schreef ElmarO het volgende:
Mijn geboortejaar was de eerste titel van Prost.
[..]
Netjes, veel plezier daar alvast.
Niet de mijnequote:
Want Hill werd bij jou kampioen in 1998?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 22:28 schreef Nattekat het volgende:
Tot nu toe ben ik 6 jaar jonger dan de jongste die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Wat is dat nou![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
4 dan.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:07 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Want Hill werd bij jou kampioen in 1998?
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:08 schreef WEST het volgende:
even een huishoudelijke mededelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zou toch wel eens een keer tijd worden dat de TT aangepast wordtquote:Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:08 schreef WEST het volgende:
even een huishoudelijke mededelingwaar, wie, wat????SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice, ik ook!quote:Op maandag 28 maart 2016 18:02 schreef Rossdale het volgende:
Hatseflats, tickets voor GP van Hongarije geboekt
Hopelijk kan Max ook dit jaar weer stunten op de hungaroring
Nicequote:
Nicequote:Op maandag 28 maart 2016 18:02 schreef Rossdale het volgende:
Hatseflats, tickets voor GP van Hongarije geboekt
Hopelijk kan Max ook dit jaar weer stunten op de hungaroring
Als de cijfertjes kloppen dan hebben ze een steekhoudend argument.quote:Op woensdag 30 maart 2016 11:29 schreef Floriz87 het volgende:
http://www.autosport.com/(...)-upset--with-himself
Interessant verhaal, zijn jullie het hiermee eens?
Is al eerder naar voren gekomen in dit topic. En ja, als hij een aantal ronden langer was doorgereden, was hij voor Palmer (en misschien ook wel voor Bottas, Hulk en Grosjean) op de baan gekomen omdat hij nog steeds sneller was dan deze coureurs en had hij versere banden gehad waarmee het makkelijker zou zijn om in te halen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 11:29 schreef Floriz87 het volgende:
http://www.autosport.com/(...)-upset--with-himself
Interessant verhaal, zijn jullie het hiermee eens?
De cijfertjes kloppen, wat ook te zien is in de rondentijdengrafiek van F1 Fanaticquote:Op woensdag 30 maart 2016 11:37 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Als de cijfertjes kloppen dan hebben ze een steekhoudend argument.
Mijn argument blijft dat Verstappen moet leren om kalm en rationeel te blijven onder zulk soort omstandigheden en daardoor kan analyseren wat voor hem de beste situatie is.
Het is begrijpelijk dat je boos wordt, maar je hebt er helemaal niets aan.
Hij is nog maar 18 en heeft een lange weg te belopen, het is in ieder geval zeker dat we nog veel spectaculairs van Max gaan zien.
Excuus, dat heb ik dan gemistquote:Op woensdag 30 maart 2016 11:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is al eerder naar voren gekomen in dit topic.
Wanneer Max over 15 jaar een biografie schrijft/laat schrijven dan krijg je vast je antwoordquote:Op woensdag 30 maart 2016 12:18 schreef Geralt het volgende:
Toch vraag ik me af of Verstappen wel binnenkwam zonder het te melden aan het team. Dat wordt nu zo naar buiten gebracht, maar of dat echt zo is blijft gissen. Hij lijkt me slim genoeg om te weten dat ze dan niet klaar staan met banden en dattie dus veel gaat verliezen.
Dat maakt gewoon geen sense. Waarom zou hij dat doen?
Ik denk eerder dat Verstappen wel degelijk geroepen heeft dattie binnen zou komen en dat het team gewoon niet snel genoeg was en dat Verstappen nu de deksel op de neus krijgt en dat hij een hard lesje gekregen heeft om zichzelf niet boven het team te plaatsen en dat het team naar buiten toe de schuld bij hem legt.
Een lesje nederigheid ofzo. Maargoed, dat is koffiedik kijken; we zullen het nooit weten.
Ik geef op.quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:25 schreef Geralt het volgende:
Ongetwijfeld.
Overigens is de enige in het F1 wereldje met een eigen smiley op FOK! jarig vandaag.
Zo moeilijk is die niet hoor. Hij heeft zn eigen team gehad en is nu presentator.quote:
Ahquote:Op woensdag 30 maart 2016 12:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zo moeilijk is die niet hoor. Hij heeft zn eigen team gehad en is nu presentator.
![]()
![]()
Dat issie waarschijnlijk ook helemaal nietquote:Op woensdag 30 maart 2016 13:50 schreef Bluurgh het volgende:
Ik wist niet dat die smiley was gebaseerd op
quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat issie waarschijnlijk ook helemaal niet
Ja.quote:Op woensdag 30 maart 2016 11:29 schreef Floriz87 het volgende:
http://www.autosport.com/(...)-upset--with-himself
Interessant verhaal, zijn jullie het hiermee eens?
Dit. Verstappen heeft het zelf verkloot en half NL geeft Sainz de schuld.quote:Op woensdag 30 maart 2016 11:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is al eerder naar voren gekomen in dit topic. En ja, als hij een aantal ronden langer was doorgereden, was hij voor Palmer (en misschien ook wel voor Bottas, Hulk en Grosjean) op de baan gekomen omdat hij nog steeds sneller was dan deze coureurs en had hij versere banden gehad waarmee het makkelijker zou zijn om in te halen.
De grootste fout die hij maakte was zich teveel bezig houden met Sainz in plaats van vertrouwen te hebben in de strategie van het team.
[..]
De cijfertjes kloppen, wat ook te zien is in de rondentijdengrafiek van F1 Fanatic
[ afbeelding ]
Nee Regen en Bahrain gaan niet echt samen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:52 schreef JimmyManna het volgende:
Droogweer race dus. Je verwacht het niet.
twitter:redbullracing twitterde op maandag 28-03-2016 om 15:55:28A sign of things to come at #BahrainGP? Expect the unexpected? ⛈🇧🇭 #F1 https://t.co/YIQh8wjHAy reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |