abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 maart 2016 @ 09:20:11 #1
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160828696
160329_134184_Header.jpg

Als de grote prijs van Australië een voorbode is voor de rest van jaar, kunnen miljoenen racefans zich opmaken voor een spetterend raceseizoen. Haperend startende Mercedessen, Ferrari dat lange tijd op de zege afstevent, een horrorklapper, een rode vlag, een fulminerende Max Verstappen: de première van 2016 was geladen met actie. Wat echter aan de race ontbrak was het vooraf gehoopte antwoord op de vraag hoe de krachtsverhoudingen liggen. Door het aparte raceverloop is die vraag immers nog altijd in nevelen gehuld. Wellicht zal het antwoord komend weekend gegeven gaan worden, tijdens een nachtelijke voorstelling vanuit de woestijn van Sakhir. Dan staat namelijk de grote prijs van Bahrein op het programma.

Het wordt alweer de twaalfde keer dat er een Grand Prix zal worden verreden in de rijkelijk met oliedollars gevulde golfstaat. Het ultramoderne circuit werd ontworpen door de Duitse architect Herman Tilke en stond in 2004 voor het eerst op de kalender. Het was een jaar waarin Ferrari oppermachtig was en Michael Schumacher en Rubens Barrichello derhalve een overtuigende één-twee grepen. Derde in die race werd de toen nog jonge Jenson Button die in zijn BAR-Honda bijna een halve minuut moest toegeven op het tweetal. De Brit is samen met Fernando Alonso, Kimi Raikkonen en Felipe Massa één van de vier overlevers uit die tijd. Doordat mensenrechten in Bahrein een overschat fenomeen zijn, braken er in 2011 rellen en demonstraties uit waarbij 93 doden vielen. Hoewel oliedollars voor Bernie Ecclestone vaak zwaarder lijken te wegen dan mensenrechten, besloot hij onder druk van teams en media de race eenmalig van de kalender te halen.

Volgens Daniel Ricciardo kunnen we ons opmaken voor een race waarin flink ingehaald kan worden. “De baan is er geschikt voor,” stelt de Red Bull-rijder. “Als je goed door de laatste bocht vloeit, kan je met DRS dichtbij je voorganger komen en in bocht één inhalen. Lukt het niet dan kun je het proberen in bocht vier of in de middelste sectie.” Inhaalmogelijkheden genoeg dus. Het moet als muziek in de oren van Max Verstappen klinken. De Nederlander kwam in Melbourne vast te zitten achter teamgenoot Carlos Sainz en ditmaal kon zelfs het Nederlandse inhaalfenomeen er niet langs. Zelf verklaarde Verstappen deze week in Gazzetta dello Sport dat Toro Rosso weleens het derde team zou kunnen zijn. Mocht alles gaan zoals hij voor ogen heeft, zal hij komend weekend dus mikken op plek vijf: achter Mercedes en Ferrari, maar ditmaal toch echt vóór teamgenoot Sainz.

160329_134184_Bahrain_kopje_circuit.gif

160329_134184_circuit.jpg

160330_134184_bahraincircuit.JPG

FIA Grand Prix Informatie

160329_134184_Bahrain_kopje_kalender.gif

160330_134184_kalender.jpg

160329_134184_Bahrain_kopje_stand.gif

Stand coureurs

160330_134184_standcoureurs.jpg

Stand constructeurs

160330_134184_standconstructeurs.jpg

160329_134184_Bahrain_kopje_tijdschema.gif

160330_134184_tijdschema.jpg

160329_134184_Bahrain_kopje_tv.gif

160330_134184_tvgids.jpg

160329_134184_Bahrain_kopje_hetweer.gif

160329_134184_hetweer.jpg

[ Bericht 85% gewijzigd door WEST op 30-03-2016 22:23:17 ]
pi_160828712
Op naar de volgende race ;)

Iedere rijder heeft wel eens een slechtere race, ook Hamilton heeft wel eens op een tactische blunder verloren of naast de baan gestaan bij het inrijden van de pitsstraat.

Shit happens...

Max heeft talent, is nog een beetje een "angry young man" maar dat groeit er vanzelf uit, als hij een beetje op z'n moeder lijkt.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 maart 2016 @ 09:22:12 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160828717
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Wat een trieste domme gozer ben jij joh. Net alsof ik al die topics terug ga lezen of ga onthouden wie wat geplaatst heeft.
Het staat letterlijk 2 posts boven jouw post _O-

quote:
Maar hoe dom ben je om na het lezen van dat interview vol te blijven houden dat Max geen fout gemaakt heeft? :') :') :')
Geen idee, aangezien ik dat niet doe

quote:
6s.gif Op maandag 21 maart 2016 07:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

Dus een serieuze fout van Max zelf. Iets met aannames en de moeder van aller opneukers.
pi_160828760
quote:
10s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het staat letterlijk 2 posts boven jouw post _O-

[..]

Geen idee, aangezien ik dat niet doe

[..]

Je beweert net nog dat je niet voor kan stellen dat een F1 coureur op eigen houtje naar binnen komt. Nou, je grote held Max dus wel. Op de PlayStation kun je binnenkomen wanneer je daar zin in hebt, maar dat werkt in real life kennelijk anders.

Kan iemand trouwens nog een keer uitleggen hoe dit alles de schuld van Sainz is? :')
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 maart 2016 @ 09:27:13 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160828775
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Je beweert net nog dat je niet voor kan stellen dat een F1 coureur op eigen houtje naar binnen komt. Nou, je grote held Max dus wel. Op de PlayStation kun je binnenkomen wanneer je daar zin in hebt, maar dat werkt in real life kennelijk anders.
Ik zeg dat hij een aanname heeft gemaakt en dat ik me niet kan voorstellen dat hij, volkomen los van enige afspraak dan ook dacht "Kom ik ga NU eens naar binnen, kan mij het verrotten of ze klaar staan."

quote:
Kan iemand trouwens nog een keer uitleggen hoe dit alles de schuld van Sainz is? :')
Volgens mij zegt niemand dat hier hoor.
pi_160829149
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Dit alles is niet de schuld van Sainz... Het enige wat Sainz te verwijten valt is dat ie Verstappen, onnodig, lang opgehouden heeft, en zelfs met redelijke agressie zijn positie ten opzichte van Max verdedigde. Dit terwijl het team al had gezegd dat ie moest pushen en anders een rondje later Max voorbij moest laten.
  maandag 21 maart 2016 @ 10:14:58 #7
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160829342
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:00 schreef TagForce het volgende:

[..]

Dit terwijl het team al had gezegd dat ie moest pushen en anders een rondje later Max voorbij moest laten.
NO!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_160829359
Vorig jaar kon je het bij Veronica terugkijken als je het gemist had.
Weet iemand waar je het dit jaar terug kan kijken?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 21 maart 2016 @ 10:24:54 #9
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160829466
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:14 schreef nils7 het volgende:

[..]

NO!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Terecht ook wel natuurlijk.

Ik snap de frustratie van Max wel als je een goede race vergooit, maar Carlos deed niets fout en het is onzinnig om nu negatief over hem te doen.

Gewoon een slecht gecommuniceerde pitstop, zoiets gebeurt wel eens en komt bij alle teams voor. Helaas pindakaas, schade marmelade, too bad sandwich spread. Volgende race nieuwe kans :)
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_160829523
quote:

[..]

Dit alles is niet de schuld van Sainz... Het enige wat Sainz te verwijten valt is dat ie Verstappen, onnodig, lang opgehouden heeft, en zelfs met redelijke agressie zijn positie ten opzichte van Max verdedigde. Dit terwijl het team al had gezegd dat ie moest pushen en anders een rondje later Max voorbij moest laten.
Ook dat laatste valt hem niet te verwijten. Er is geen directe order gegeven om opzij te gaan en het ging om een positie.

Alsof Verstappen ruim baan zou hebben gegeven (sterker nog, vorig jaar werd hij bejubeld toen hij een order daartoe negeerde).

Verstappen had simpelweg een hele goede race tot aan de rode vlag. Daarna kwamen er wat problemen en daar ging hij slecht mee om. En helaas heeft dat zijn optreden in het begin overschaduwd.
pi_160829649
Sainz is geen tweede coureur.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 21 maart 2016 @ 10:54:23 #12
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_160829916
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:36 schreef Beach het volgende:
Sainz is geen tweede coureur.
En Max ook niet whehe. Word nog leuk daar intern.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_160830063
Beter laat Toro Rosso teamorders voortaan achterwege en communiceren ze dat ook duidelijk naar de heren. Het zorgt alleen maar voor woedeaanvallen en frustraties. Ik denk dat beide coureurs een soort schrikbeeld in hun hoofd hebben om als een soort Rubens Barrichello te eindigen als ze beginnen met hun teamgenoot voorbij te laten. Toro Rosso vecht toch niet om de prijzen dus beter laten ze het op zijn beloop en moge de beste winnen. Verder gewoon de voorste auto als eerste naar binnen halen zoals ze bij Mercedes doen.
pi_160830155
De enige die wat te verwijten valt is het team zelf.

Ten eerste omdat ze de fout maakten om tijdens de rode vlag niet naar mediums te wisselen, ten tweede door Sainz eerder binnen te halen dan Verstappen (die voor Sainz lag en daardoor eerste keus zou moeten zijn) en ten derde doordat ze niet klaar stonden toen Verstappen zei binnen te komen.

Als Verstappen zoals verwacht drie ronden later zou binnen komen zou hij sowieso achter Sainz op de baan komen, dus toen hij in zijn spiegels zag dat Sainz naar binnen ging kon hij maar een ding doen en dat is om de ronde later binnen te komen om te voorkomen dat Sainz de undercut ging halen.

Dus ja, Verstappen was terecht pissed (op het team). Want die actie van het team zorgde ervoor dat Sainz bevoordeeld werd ten opzichte van Verstappen, terwijl die al de hele race voor Sainz op de baan zat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_160830248
Als Sainz flatspots op zijn banden had dan valt er natuurlijk wel wat voor te zeggen om af te wijken van de strategie en hem eerder binnen te halen. Je kan natuurlijk moeilijk autistisch tegen hem gaan roepen dat hij met vibraties door moet blijven rijden omdat hij de achterste wagen is.

Hoe dan ook het wordt voor ons als fans erg vermakelijk om te zien hoe dit zich gaat ontwikkelen gedurende het seizoen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 11:20:03 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160830278
Aan die talloze witte pluimen te zien, heeft Sainz de complete race op flatspots gereden _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160830301
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:20 schreef Nattekat het volgende:
Aan die talloze witte pluimen te zien, heeft Sainz de complete race op flatspots gereden _O-
Dit :P

Maargoed, heeft verder niet zoveel zin om je daar als stuurlui op een forumpje of waar dan ook op internet om te gaan zitten druk maken in die zin dat je je als een of andere hersenloze tokkie gaan gedragen, die hele gebeuren. Ze hebben goed pech gehad door wat logistieke fouten met het team en veel punten misgelopen, zowel voor VES als SAI. Aan hen om ermee te dealen, hier gaan lopen fittieën helpt natuurlijk echt helemaal niemand :')
Ja doei.
pi_160831144
Abdus, dat was de TR knop, niet de quote knop ;)
Ja doei.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 12:20:59 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160831257
Terechte TR
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 21 maart 2016 @ 12:23:07 #20
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_160831285

Banden statistieken
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 maart 2016 @ 12:26:16 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160831340
zou de regel dat een bandenwissel tijdens een rodevlagsituatie toegestaan is niet afgeschaft moeten worden? Met alleen de tenzij de organisatie het vanwege weersomstandigheden toestaat?
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 21 maart 2016 @ 12:38:58 #22
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_160831569
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
zou de regel dat een bandenwissel tijdens een rodevlagsituatie toegestaan is niet afgeschaft moeten worden? Met alleen de tenzij de organisatie het vanwege weersomstandigheden toestaat?
ik dacht dat dat al een regel was.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 maart 2016 @ 12:41:05 #23
Maffe Fries
pi_160831613
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:38 schreef WEST het volgende:

[..]

ik dacht dat dat al een regel was.
kennelijk niet, want als je ziet hoeveel coureurs het rubber gewisseld hebben dan zijn dat er nogal wat. Om de show te bevorderen zou het imo beter zijn om dat wisselen onder rood af te schaffen.
pi_160831699
Nou, dat lijkt me niet zo handig als je echt naar binnen moet en je moet dan nog 4 rondjes doorkachelen, ook al is het op laag tempo.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 maart 2016 @ 12:48:38 #25
Maffe Fries
pi_160831733
Dat zou dan het risico zijn dat je neemt door laat te stoppen.

Zo zijn er bij iedere situatie voor- en nadelen te bedenken.
pi_160831796
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zou dan het risico zijn dat je neemt door laat te stoppen.

Zo zijn er bij iedere situatie voor- en nadelen te bedenken.
Nee, dat zou echt stom zijn. Hoe vaak is er nu een code rood?
pi_160831801
Moet je dan gelijk na de rode vlag pitten kun je achteraan sluiten.
.
  maandag 21 maart 2016 @ 12:52:34 #28
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160831809
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
het is sowieso weer eens een belachelijke regel, zeker vergeleken met bv. SC regels of de boel neutraliseren door de Full Course Yellow in te gaan zetten waarbij er nihile veranderingen zijn tussen afstanden. En dan heb je bij rode vlag situaties de vrijheid om banden, aerodynamica, rijhoogte en zelfs hele vleugels te vervangen.
In principe zouden ze met een stopwatch wagens in pas de pits moeten uitsturen met nagenoeg hetzelfde gat richting de coureur voor hun.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_160831999
Ik vind het ook belachelijk. Alleen repairtime en bandenwissels vanwege eventuele weersveranderingen, anders gewoon niet. Race word stil gelegd, dan de het werk in de pits ook.

En ik dacht indd ook dat dit vorig jaar al ter sprake was gekomen na crash van Max en Grosjean in Monaco ? Toen waren er toch ook al dit soort dingen aan de gang?
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 13:05:48 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160832039
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:52 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

het is sowieso weer eens een belachelijke regel, zeker vergeleken met bv. SC regels of de boel neutraliseren door de Full Course Yellow in te gaan zetten waarbij er nihile veranderingen zijn tussen afstanden. En dan heb je bij rode vlag situaties de vrijheid om banden, aerodynamica, rijhoogte en zelfs hele vleugels te vervangen.
In principe zouden ze met een stopwatch wagens in pas de pits moeten uitsturen met nagenoeg hetzelfde gat richting de coureur voor hun.
Was sprake van een SC voor de rode vlag.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 maart 2016 @ 13:29:44 #31
Maffe Fries
pi_160832521
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:51 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee, dat zou echt stom zijn. Hoe vaak is er nu een code rood?
niet vaak, maar zoals bij een race in Monaco enkele jaren geleden zou de uitslag met afschaffing van de regel mogelijk anders geweest kunnen zijn. Meende mij te herinneren dat Vettel op 60 ronden oude banden aan de leiding reed, voor Alonso en Button die veel nieuwere banden hadden. Dat had mogelijk nog iets op kunnen leveren als ze door waren gegaan. Nu wisselden ze naar superzacht en was het direct beslist.
pi_160832604
Zag vandaag pas dat de banden gewisseld tijdens de rode vlag. Dat maakt de frustratie van Max een stuk begrijpelijker. Hij is de hele race sneller dan Sainz, rijdt zowel voor als na de eerste pitstop van hem weg en richting een top 5. Door foute keuzes van het team wordt top 5 vergooid(door weer naar softs te gaan tijdens rood) en door Sainz tegen de gewoonte eerder binnen te halen (natuurlijk zijn er omstandigheden die dit kunnen rechtvaardigen, maar volgens Max had hij al meermalen aangegeven dat zijn banden eraan waren).
Dat dan door miscommunicatie of eigenwijsheid de bandenwissel mislukt en zijn race definitief verpest wordt omdat zijn langzamere teamgenoot de boel ophoudt, dankan ik me voorstellen dat hij daar niet zo blij mee is.
Dat hij zich dan wat overdreven verbaal laat gelden, laten we ons daar vooral niet te druk over maken. Zo erg was het niet.
Sainz kun je hierin weinig verwijten denk ik, zolang hij niet officieel de tweede rijder is.
  maandag 21 maart 2016 @ 14:26:45 #33
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160833726
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Was sprake van een SC voor de rode vlag.
dat klopt, maar op het moment dat het ongeluk te zien was en die wagen op de kop lag hadden ze direct -1)een FCY moeten opzetten (de weersomstandigheden vormden geen gevaar, dus was perfect mogelijk) -2)of per direct de rode vlag uithangen. Dan is de situatie die ik schets prima mogelijk. Maar zoals wel vaker wordt er eens veel te lang getwijfeld.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 14:29:14 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160833773
Twee auto's in het grind, waarvan één onherstelbaar beschadigd. Direct toen ik dat opmerkte riep ik al dat dit rood moest worden, want die schade kon onmogelijk van dat ene muurtje komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160834098
Toch apart dat ricciardo met dezelfde banden 10 ronden verder door kon rijden..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 21 maart 2016 @ 15:17:27 #36
34586 kepler
No bounce, no play
pi_160834711
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

kennelijk niet, want als je ziet hoeveel coureurs het rubber gewisseld hebben dan zijn dat er nogal wat. Om de show te bevorderen zou het imo beter zijn om dat wisselen onder rood af te schaffen.
Het idee erachter is dat ze hiermee willen voorkomen dat mensen met een lekke band weer terug de baan op moeten. Vaak is er bij een rode vlag een hele hoop rotzooi op de baan (of regen), dus het zou ook niet veilig zijn om dan geen banden mogen te verwisselen.

En zo'n situatie pakt voor de 1 voordelig uit en voor de andere nadelig, dat hoort nu eenmaal bij de sport. Bij een SC kan dat ook gebeuren
The line is a dot to you!
pi_160834838
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:17 schreef kepler het volgende:

[..]

Het idee erachter is dat ze hiermee willen voorkomen dat mensen met een lekke band weer terug de baan op moeten. Vaak is er bij een rode vlag een hele hoop rotzooi op de baan (of regen), dus het zou ook niet veilig zijn om dan geen banden mogen te verwisselen.

En zo'n situatie pakt voor de 1 voordelig uit en voor de andere nadelig, dat hoort nu eenmaal bij de sport. Bij een SC kan dat ook gebeuren
Dan laat je die uit de pits starten.
pi_160835039
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:45 schreef franklop het volgende:
Niet echt. De Red Bull schijnt beter om te gaan met de banden dan de Toro Rosso.

En Verstappen had misschien wel langer door kunnen rijden (hij was nog steeds sneller dan Massa en Grosjean op dat moment, volgens mij), maar als Sainz op nieuwe banden sneller was zou hij er sowieso achter komen. Dus op dat moment naar binnen gaan was de enige goede beslissing imho. Alleen hield het team hier geen rekening mee.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_160836821
Trouwens, Ferrari wilde tijdens de red flag niet aan de medium's. Reden was dat ze er te weinig ervaring mee hadden (als ik Sky goed begreep, luister altijd de Engelse stream). Kan dit niet ook voor STR zo zijn geweest? Medium gewoon te onbekend terrein en door soft's te kiezen wisten ze in ieder geval zeker veel snelheid te hebben (maar dan wel met het risico van nog een keer moeten pitten).
Op Fok! sinds 17 / 01 / 2003. Ook wel bekend als "de dag dat de GoT HK dichtging" :P
pi_160837620
Aan de stats de zien was Medium de enige logische keuze voor de TR's (iig deze GP).

http://en.mclarenf-1.com/(...)=Carlos%20Sainz%20Jr.

Max heeft echter uit frustratie z'n hele Medium banden naar de klote geholpen en de volgende auto heeft /altijd/ de pech dat z'n banden sneller naar de klote gaan; je kopieert onbewust de rijstijl van de auto voor je en je probeert meer druk te leggen om alsnog in te halen.
Tis misschien een geluk bij een ongeluk dat Max niet z'n zin kreeg voor de Softs.
pi_160837634
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:49 schreef _DeMoN_ het volgende:
Trouwens, Ferrari wilde tijdens de red flag niet aan de medium's. Reden was dat ze er te weinig ervaring mee hadden (als ik Sky goed begreep, luister altijd de Engelse stream). Kan dit niet ook voor STR zo zijn geweest? Medium gewoon te onbekend terrein en door soft's te kiezen wisten ze in ieder geval zeker veel snelheid te hebben (maar dan wel met het risico van nog een keer moeten pitten).
Juist daarom heeft STR tijdens de wintertests erg veel op de mediums gereden.
pi_160838343
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 17:24 schreef SnowOokami het volgende:
Aan de stats de zien was Medium de enige logische keuze voor de TR's (iig deze GP).

Max heeft echter uit frustratie z'n hele Medium banden naar de klote geholpen en de volgende auto heeft /altijd/ de pech dat z'n banden sneller naar de klote gaan; je kopieert onbewust de rijstijl van de auto voor je en je probeert meer druk te leggen om alsnog in te halen.
Tis misschien een geluk bij een ongeluk dat Max niet z'n zin kreeg voor de Softs.
De fout was dat ze niet tijdens de rode vlag naar de mediums gingen. Dan hadden ze de GP uit kunnen rijden en waren 5de en 6de geworden.
  maandag 21 maart 2016 @ 18:16:48 #43
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_160838837
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:45 schreef franklop het volgende:
minder vleugel en hogere bandenspanning
  maandag 21 maart 2016 @ 18:18:27 #44
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_160838876
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:49 schreef _DeMoN_ het volgende:
komt door de regen tijdens de vrije trainingen
pi_160840202
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 17:24 schreef SnowOokami het volgende:

Op softs was hij er mss wel eerder voorbij gekomen ;)
pi_160840266
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Op softs was hij er mss wel eerder voorbij gekomen ;)
Maar dan had hij dus nooit het einde gehaald...
De race had er waarschijnlijk heel anders uit gezien als Max als eerste had mogen pitten.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 maart 2016 @ 19:38:42 #47
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160841056
Nou ja joh, dit was een race die mentaliteit en beheersing opbouwt zullen we maar denken. Zal 'm uiteindelijk een completere coureur maken.
pi_160841106
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:12 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Maar dan had hij dus nooit het einde gehaald...
De race had er waarschijnlijk heel anders uit gezien als Max als eerste had mogen pitten.
En nog beter als ze meteen op de mediums waren overgegaan tijdens de rode vlag. :)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 maart 2016 @ 20:02:26 #49
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160841837
Overigens is Sainz niet onder de indruk van Max gebitch.
http://www.nu.nl/formule-(...)-met-verstappen.html
pi_160841930
STR en Ferrari hebben gigantisch gefaald na de rode vlag. Huiswerk gewoon slecht gedaan.

Red Bull lijkt overigens het beste chassis te hebben voor de race.
pi_160842486
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:05 schreef M.Melandri het volgende:
STR en Ferrari hebben gigantisch gefaald na de rode vlag. Huiswerk gewoon slecht gedaan.

RB was echt snel, had ik niet verwacht.
pi_160842665
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:05 schreef M.Melandri het volgende:

Volgens mij horen we dit gezeur al twee jaar van bepaalde teams, vezever over dat ze niet zo lang kunnen doorrijden op de band, terwijl vele courreurs al hebben laten zien dat een iets hardere band als je wil bijna 2/3 van de race kan uitrijden, als je een beetje normaal doet.
.
pi_160842676
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:25 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Zet er een Ferrari of Mercedes krachtbron in en Ricciardo doet mee voor de titel.
pi_160844265
Zei Horner niet al dat dit hun beste chassis ooit was?
  maandag 21 maart 2016 @ 22:29:00 #55
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_160846540
quote:

[..]

Het enige wat Sainz te verwijten valt is dat ie Verstappen, onnodig, lang opgehouden heeft, en zelfs met redelijke agressie zijn positie ten opzichte van Max verdedigde.
Te verwijten? Volgens mij is dat zo'n beetje de definitie van zijn baan. Als het team daar schade in zag dan hadden ze hem een team order moeten geven, maar dat hebben ze niet concreet gedaan voor zover op de team radio te horen was. Ja, ik weet van de "je hebt nog een rondje en dan..." uitspraak, maar dat is veel te vaag voor een team order.

quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:33 schreef aesop het volgende:
Dat dan door miscommunicatie of eigenwijsheid de bandenwissel mislukt en zijn race definitief verpest wordt omdat zijn langzamere teamgenoot de boel ophoudt, dankan ik me voorstellen dat hij daar niet zo blij mee is.
Nogmaals, er is niks ophouden aan. Sainz reed telkens dicht op een voorganger. Hij veroorzaakte geen treintje of zo. Als Max zoveel sneller was dan had hij maar moeten zorgen dat hij er voorbij kwam, maar dat lukte Max ook niet. En wederom is andere coureurs achter zich houden zo'n beetje de functieomschrijving op zijn contract.

quote:
3s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:24 schreef Rossdale het volgende:
Helaas pindakaas, schade marmelade, too bad sandwich spread. Volgende race nieuwe kans :)
Aye. Zelf denk ik dat ze het uiterlijk bij de derde race al compleet zijn vergeten en gewoon racen als anders.

quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 21:11 schreef aesop het volgende:
Zei Horner niet al dat dit hun beste chassis ooit was?
Dat zegt elk team elk jaar. Nogal slecht voor sponsoring als ze dat niet doen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 21 maart 2016 @ 22:48:48 #56
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_160846992
Als Verstappen zo snel was had ie gewoon voorbij Sainz moeten schieten, maar dat lukte hem niet. Ik ben blij dat Sainz Verstappen niet voorbij heeft laten gaan, flauwekul allemaal :')
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 22:53:59 #57
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160847119
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2016 22:48 schreef Fopje het volgende:
Als Verstappen zo snel was had ie gewoon voorbij Sainz moeten schieten, maar dat lukte hem niet. Ik ben blij dat Sainz Verstappen niet voorbij heeft laten gaan, flauwekul allemaal :')
Hoe kan je iemand voorbij die zelf ook binnen een seconde van zijn voorganger blijft kleven?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160847186
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 22:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hoe kan je iemand voorbij die zelf ook binnen een seconde van zijn voorganger blijft kleven?
Een flinke aanloop nemen en ze dan allebei in 1 keer pakken? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 21 maart 2016 @ 23:00:32 #59
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_160847242
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 22:57 schreef Geralt het volgende:

[..]

Max had gewoon moeten wachten op Vettel
pi_160847349
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 23:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Max had gewoon moeten wachten op Vettel
wel uitkijken voor grosjean dan!!!! :o
pi_160847570
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2016 22:48 schreef Fopje het volgende:
Voor het teamresultaat was het wel beter geweest, maar dan had het team dat ook moeten zeggen. Red Bull deed dat vorig jaar ook met Ricciardo en Kvyat in Monaco. Als de een er niet langs komt laat dan de ander het proberen en als het niet lukt weer terug wisselen. Die extra punten kunnen aan het eind van het jaar miljoenen waard zijn.
pi_160848820
Allemaal achteraf gelul, het zag het goed uit voor beide en het team maar gezamenlijk de boel verkloot.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 03:31:37 #63
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_160849201
Drie april eerst dus de zandbak in naar Bahrein, ik ging er gewoonlijk vanuit de we nu naar Sepang zouden gaan. ;(

quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:25 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Stel je voor dat daar een fatsoenlijke krachtbron in lag... wat een kampioenschap zouden we dan hebben gehad...
pi_160849245
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:21 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dit :P

Maargoed, heeft verder niet zoveel zin om je daar als stuurlui op een forumpje of waar dan ook op internet om te gaan zitten druk maken in die zin dat je je als een of andere hersenloze tokkie gaan gedragen, die hele gebeuren. Ze hebben goed pech gehad door wat logistieke fouten met het team en veel punten misgelopen, zowel voor VES als SAI. Aan hen om ermee te dealen, hier gaan lopen fittieën helpt natuurlijk echt helemaal niemand :')
Persoonlijk denk ik ook wel een beetje dat het de heat of the moment is. Dat is heel gezond, sterker nog; het geeft des te meer aan wat voor kampioenen Torro Rosso in zijn team heeft zitten. Aan stille muisjes heb je niks, zeker niet in de snelle wereld van F1.
pi_160849325
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 23:18 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Voor het teamresultaat was het wel beter geweest, maar dan had het team dat ook moeten zeggen. Red Bull deed dat vorig jaar ook met Ricciardo en Kvyat in Monaco. Als de een er niet langs komt laat dan de ander het proberen en als het niet lukt weer terug wisselen. Die extra punten kunnen aan het eind van het jaar miljoenen waard zijn.
Precies hoe ik er ook over denk. Max, Carlos en STR, ultiem pakket om te vechten voor constructeurspunten en eigen belang van coureurs op het 2e plan te zetten. Zoals zondag kon Max voor zichzelf rijden op p4 p5, maar nadat hij achter Carlos terecht kwam, was er weinig teamspirit te zien. Als een soort RedBull Wingmen team kunnen ze veel voor elkaar krijgen. Met z'n tweeen aanvallen, verdedigen en belangrijke constructeurspunten binnen halen. Max kan naar mijn idee ook veel beter de druk op een ander zetten, iets wat Carlos nog moet leren, ook wat inhalen betreft. Iets zoals Schumi vroeger deed. In een paar ronden tijd viel hij aan, zakte af en viel weer aan en dat zo'n 3/4 achter elkaar. Dan word je daar als coureur die daarvoor rijdt, niet vrolijk van en Schumi haalde de tegenstander dus ook dikwijls uit zijn concentratie en dan wachten op het eerste foutje + gelijk toeslaan.
pi_160849354
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 22:57 schreef Geralt het volgende:

[..]

Niet op die baan. Iedereen vind Melbourne altijd zo leuk, maar het is nauwelijks geschikt om te racen, alleen naar om hard op te rijden.
pi_160849363
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 06:59 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Precies hoe ik er ook over denk. Max, Carlos en STR, ultiem pakket om te vechten voor constructeurspunten en eigen belang van coureurs op het 2e plan te zetten. Zoals zondag kon Max voor zichzelf rijden op p4 p5, maar nadat hij achter Carlos terecht kwam, was er weinig teamspirit te zien. Als een soort RedBull Wingmen team kunnen ze veel voor elkaar krijgen. Met z'n tweeen aanvallen, verdedigen en belangrijke constructeurspunten binnen halen. Max kan naar mijn idee ook veel beter de druk op een ander zetten, iets wat Carlos nog moet leren, ook wat inhalen betreft. Iets zoals Schumi vroeger deed. In een paar ronden tijd viel hij aan, zakte af en viel weer aan en dat zo'n 3/4 achter elkaar. Dan word je daar als coureur die daarvoor rijdt, niet vrolijk van en Schumi haalde de tegenstander dus ook dikwijls uit zijn concentratie en dan wachten op het eerste foutje + gelijk toeslaan.
Sainz heeft vorig jaar nauwelijks Minden ingehaald dan Verstappen . hij kan dat echt wel. Er viel gewoon niet veel in te halen, Vettel kwam op vers rubber niet eens aan een halve poging bij Hamilton. Als Sainz Verstappen voorbij had gelater was Max echt geen 4of 5 meer geworden. Waarschijnlijk gewoon 9, hooguit 8.
pi_160849499
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 03:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Drie april eerst dus de zandbak in naar Bahrein, ik ging er gewoonlijk vanuit de we nu naar Sepang zouden gaan. ;(

[..]

Stel je voor dat daar een fatsoenlijke krachtbron in lag... wat een kampioenschap zouden we dan hebben gehad...
Yep, dan hadden Mercedes en Ferrari het heel zwaar gehad, helaas.
pi_160849547
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 07:11 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Sainz heeft vorig jaar nauwelijks Minden ingehaald dan Verstappen . hij kan dat echt wel. Er viel gewoon niet veel in te halen, Vettel kwam op vers rubber niet eens aan een halve poging bij Hamilton. Als Sainz Verstappen voorbij had gelater was Max echt geen 4of 5 meer geworden. Waarschijnlijk gewoon 9, hooguit 8.
Ben ik met je eens aan de ene kant, maar wat ik bij Sainz mis is agressie. Hij is te netjes en laat zich niet zo zien in de spiegels als Max af en toe doet. Als zij onderling een afspraak maken dat als zij bij elkaar rijden en de één komt er niet voorbij in drie pogingen, dan mag de ander het proberen. Zo houd je de dynamiek ook in het team en hoef je je minder te verbijten als je ronde na ronde achter je team genoot blijft rijden zonder kans het zelf geprobeerd te hebben. Dat geld ook andersom, in Singapore was Sainz een gedeelte van de race ook sneller en had het voor de uitslag van de race wat kunnen veranderen, echter werd Max weer sneller (of Sainz langzamer, die rookt zijn banden sneller op met al die verremmingen).
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 maart 2016 @ 08:27:18 #70
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160849749
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 03:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Scheelt weer vroeg opstaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160849882
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 07:44 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Yep, dan hadden Mercedes en Ferrari het heel zwaar gehad, helaas.
Daarom is RB in de formule 1 op de lange termijn een moeilijke zaak. Ze zijn er om te winnen, maar dat kan alleen met een Ferrari of Mercedes motor. En die twee teams gaan natuurlijk geen motor afgeven om het kampioenschap aan RB te laten.
pi_160850068
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 08:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Daarom is RB in de formule 1 op de lange termijn een moeilijke zaak. Ze zijn er om te winnen, maar dat kan alleen met een Ferrari of Mercedes motor. En die twee teams gaan natuurlijk geen motor afgeven om het kampioenschap aan RB te laten.
Ben benieuwd of ze nu (dit jaar) bezig zijn/gaan met een eigen krachtbron te ontwerpen.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 11:47:27 #73
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_160854887
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 07:54 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ben ik met je eens aan de ene kant, maar wat ik bij Sainz mis is agressie. Hij is te netjes en laat zich niet zo zien in de spiegels als Max af en toe doet. Als zij onderling een afspraak maken dat als zij bij elkaar rijden en de één komt er niet voorbij in drie pogingen, dan mag de ander het proberen. Zo houd je de dynamiek ook in het team en hoef je je minder te verbijten als je ronde na ronde achter je team genoot blijft rijden zonder kans het zelf geprobeerd te hebben. Dat geld ook andersom, in Singapore was Sainz een gedeelte van de race ook sneller en had het voor de uitslag van de race wat kunnen veranderen, echter werd Max weer sneller (of Sainz langzamer, die rookt zijn banden sneller op met al die verremmingen).
Klinkt mooi voor het team, maar ik zou dit als fan een farce vinden. Als een coureur sneller is, laat 'm dan lekker op eigen kracht inhalen. Als hij dat niet kan dan verdient hij blijkbaar die plek ook niet. Alleen bij hoge uitzonderingen, op bv. banen waar inhalen bijna onmogelijk is, zouden dit soort orders normaal moeten zijn.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 maart 2016 @ 12:07:52 #75
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160855507
_O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 maart 2016 @ 12:08:26 #76
Maffe Fries
pi_160855520
_O-
  dinsdag 22 maart 2016 @ 12:15:29 #77
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160855719
quote:
:D

Ze zouden hier nog een mooie thuglife gif van moeten maken :')
pi_160855828
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 11:47 schreef twiFight het volgende:

[..]

Klinkt mooi voor het team, maar ik zou dit als fan een farce vinden. Als een coureur sneller is, laat 'm dan lekker op eigen kracht inhalen. Als hij dat niet kan dan verdient hij blijkbaar die plek ook niet. Alleen bij hoge uitzonderingen, op bv. banen waar inhalen bijna onmogelijk is, zouden dit soort orders normaal moeten zijn.
Hoezo? Het is een andere benadering van de sport? Kijk, als Verstappen gewoon normale stop etc had gehad dan had het scenario van die 'wingmen' ook niet uitgevoerd hoeven worden, maar als ze bij elkaar zitten en druk uit kunnen voeren op de coureurs voor hen, waarom niet? Gewoon met elkaar de anderen op jennen en als een (kleine) zwerm naar voren vechten. Ze doen niet mee voor het coureurskampioenschap, dus juist dan zou je met goed overleg en onderlinge afspraken een erg sterk pact kunnen hebben, iets waar ik zelf juist denk ik wel blij van word, het is weer eens wat anders en brengt spectakel. ^O^
  dinsdag 22 maart 2016 @ 12:33:30 #79
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_160856240
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 12:19 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Hoezo? Het is een andere benadering van de sport?
Omdat ik het competitievervalsing vind. Voor het team heeft het voordelen, dat snap ik. Maar als fan wil ik gewoon dat de betere coureur voorop komt. En als de ene teamgenoot de andere niet voorbij komt dan is hij blijkbaar niet beter.

Bovendien is het een non-discussie. Als Sainz achter Verstappen had gehangen en sneller was geweest dan had niemand dit gewild en werd Verstappen geroemd dat hij maar mij zijn teamgenoot achter zich kan houden. Dan is - vooral op fok - de wereld te klein als Verstappen aan de kant moet.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 12:43:25 #80
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_160856509
De discussies gaan stuk voor stuk over de te trage pitstop en het al dan niet uitvaardigen van teamorders aan Sainz om Verstappen er voorbij te laten. Ik heb echter nog niemand gehoord die de bandentactiek veroordeelde. Hoe kan het dat de hele batterij auto's die voor de twee STRs eindigden met één stop minder af konden? Hadden Max en Carlos ook niet van supersofts naar mediums moeten wisselen?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 maart 2016 @ 12:44:12 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 maart 2016 @ 12:44:48 #82
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160856548
Dat de Toro Rosso's naar de mediums hadden moeten gaan tijdens rood valt niet over te discussiëren. Iedereen weet dat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160856635
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 07:11 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Max haalt makkelijker in dan Sainz. En P8 is beter dan P9.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 11:47 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je als team belangrijker vindt. Punten voor het constructeurskampioenschap of coureurs die het zelf maar uit moeten vechten waarbij je misschien punten misloopt die aan het eind van het seizoen miljoenen waard kunnen zijn. F1 is geen sport meer maar pure business, dus voor het team had ik dit scenario beter gevonden.

En als het niet lukt die plek weer teruggeven. Het gebeurt vaker.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 13:49:43 #84
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160858352
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 12:44 schreef Nattekat het volgende:
Dat de Toro Rosso's naar de mediums hadden moeten gaan tijdens rood valt niet over te discussiëren. Iedereen weet dat.
Daar verloren ze de race, vind Max nu wel ff te gefrustreerd over komen.
Tenzij hij dat bedoeld uiteraard.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_160860107
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 13:49 schreef nils7 het volgende:

[..]

Daar verloren ze de race, vind Max nu wel ff te gefrustreerd over komen.
Tenzij hij dat bedoeld uiteraard.
Max kwam, tijdens en vlak na de race, te gefrustreerd over, maar zo zou jij ook reageren als je het gevoel hebt dat je door je team zwaar bent benadeeld en dat een zekere top 5 klassering door je neus geboord is.

Wat later na de race draaide hij al wel bij (na de debriefing met het team), en was het gewoon een 'communicatie probleem'. Meer niet. Zijn passie siert hem (het gescheld wat minder, maar ja, jonge jongen heat of the moment idee), hij gaat in ieder geval voor het maximale en is pissed als het maximale weggegooid wordt.
pi_160860518
Niettemin moet hij wat minder een voorbeeld nemen aan zijn pa en wat meer aan diens vriend Schumacher, hoewel die niet voor advies beschikbaar is, want als je samen wint en samen verliest, win je samen meer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_160861073
  dinsdag 22 maart 2016 @ 18:05:33 #88
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_160864172
Vooruitkijkende naar de volgende races denk ik wel dat Verstappen in een wat nare positie zit met qualifying. Door de puike prestatie in Australie gaan mensen er nu van uit dat de STR het 3e team op de grid moet/kan zijn. M.a.w. als ze niet rond P6 kwalificeren dan 'vallen ze tegen'. Persoonlijk denk ik dat AUS een wat vertekend beeld gaf en dat RBR/FI/WIL beter zijn dan ze vorig weekend leken (al zullen FI en WIL nog wel vol aan de bak moeten met ontwikkelen, anders verliezen ze aansluiting).
pi_160865600
Denk dat volgende keer Danni en Daniel op 5 en 6 staan, die TAG ;) is echt goed. Om 7 - 10 vechten dan Williams, STR en Force India. McLaren moet het nog steeds van hun race pace hebben en komen daarachter.
.
pi_160868078
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 12:33 schreef twiFight het volgende:

[..]

Omdat ik het competitievervalsing vind. Voor het team heeft het voordelen, dat snap ik. Maar als fan wil ik gewoon dat de betere coureur voorop komt. En als de ene teamgenoot de andere niet voorbij komt dan is hij blijkbaar niet beter.

Bovendien is het een non-discussie. Als Sainz achter Verstappen had gehangen en sneller was geweest dan had niemand dit gewild en werd Verstappen geroemd dat hij maar mij zijn teamgenoot achter zich kan houden. Dan is - vooral op fok - de wereld te klein als Verstappen aan de kant moet.
Je moet wel rekening houden met het feit dat Max niet zomaar een teamgenoot "mag" inhalen. Het feit dat hij vroeg of hij Sainz mocht inhalen was eigenlijk de vraag, "zeggen jullie tegen Sainz dat hij niet al te agressief moet verdedigen?"
Helaas was een het tegendeel waar... Sainz verdedigde echt overdreven agressief en dan wordt het een kwestie van stamp ik m'n auto er naast met de kans op een dubbele crash of niet?
Bij andere auto's heeft een rijder dat probleem niet (of een heel stuk minder omdat er dan altijd een auto over blijft), maar bij een teamgenoot dus wel want dan is opeens het hele team afhankelijk.

Nee, Sainz was echt dramatisch kinderachtig en Max moet idd iets aan z'n woede doen, voor de rest erg teleurgesteld in beide en het team.
pi_160870035
quote:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Als je iets beter bent, dan kom je teamgenoot gewoon niet voorbij, en rijdt de betere coureur dus niet voorop.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 maart 2016 @ 20:57:54 #93
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160870336
Helmut Marko roept ook nog wat

http://www.f1today.net/nl(...)een-pitstop-forceren

Is het trouwens toegestaan om mid season van teams te wisselen?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 maart 2016 @ 20:58:18 #94
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160870359
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Als je iets beter bent, dan kom je teamgenoot gewoon niet voorbij, en rijdt de betere coureur dus niet voorop.
Sainz is dus beter dan Hamilton.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 maart 2016 @ 21:00:38 #95
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160870476
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Helmut Marko roept ook nog wat

http://www.f1today.net/nl(...)een-pitstop-forceren

Is het trouwens toegestaan om mid season van teams te wisselen?
Samenvatting: Max smeekte bijna om nieuwe banden maar kreeg ze niet.

Heeft TR soms wat mensen van Williams overgenomen?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160870681
Sainz is ook erg middelmatig tijdens iedere race, zelfs als er er niets gebeurt rookt hij zijn banden veel te snel op. Alleen snel op een enkele ronde. Lijkt een beetje kaliber Massa te worden.
.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 21:06:26 #97
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160870746
Heb het al eerder geroepen: Max heeft al getekend bij Mercedes, daardoor kan die lekker droeftoeteren... totdat ie het a la Frijns doet en z'n ruiten gaat ingooien.
N/A
pi_160871058
quote:

[..]

Als sneller beter is dan heeft inhalen er niet zoveel mee te maken. Ik denk dat Verstappen sneller en dus beter was dan Sainz, maar een gelijk auto inhalen op een draak van een baan als deze, is erg lastig.
pi_160871143
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 21:05 schreef Fer het volgende:
Sainz is ook erg middelmatig tijdens iedere race, zelfs als er er niets gebeurt rookt hij zijn banden veel te snel op. Alleen snel op een enkele ronde. Lijkt een beetje kaliber Massa te worden.
Verstappens banden gingen er ongeveer net zo smal aan als die van Sainz.

Waar komt die hekel aan Sainz toch vandaan? Gewoon een uitstekende corer die zich kranig weert regen Max. Sainz knokt voor zijn een loopbaan en dat doet hij prima.
pi_160871776
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 21:13 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Als sneller beter is dan heeft inhalen er niet zoveel mee te maken. Ik denk dat Verstappen sneller en dus beter was dan Sainz, maar een gelijk auto inhalen op een draak van een baan als deze, is erg lastig.
Zeker als er nog iemand voor rijdt. Dan wordt inhalen nog moeilijker, zoals Hamilton vorig jaar op Silverstone ondervond toen er twee Williamsen in slagorde voor hem reden.
pi_160872171
Ach zo een paar dagen na de GP viel de scheldpartij van Max op de boordradio eigenlijk best wel mee.

Gewoon jong, gedreven, emotioneel en pissed off naar alles en iedereen.
Of het echt onrecht was zullen we wellicht nooit weten, maar op dat moment voelde Max het ongetwijfeld zo.

Niet netjes om zo tekeer te gaan tegen het team, maar ik vond het prachtig om de gedrevenheid en emotie te horen _O_

Zal vast nog flink over nagepraat zijn binnen het team en het zal niet meer snel voorkomen denk ik.

Buiten dat kan de rest er ook wel wat van op de boordradio:

Ik heb alweer zin in de volgende GP :9
  dinsdag 22 maart 2016 @ 21:50:06 #102
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_160872795
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 21:15 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Verstappens banden gingen er ongeveer net zo smal aan als die van Sainz.

Waar komt die hekel aan Sainz toch vandaan? Gewoon een uitstekende corer die zich kranig weert regen Max. Sainz knokt voor zijn een loopbaan en dat doet hij prima.
Van een ander forum:

quote:
Max is als rijder in alles beter dan Sainz, da's wel duidelijk. Max is sneller en houdt zich helemaal niet met Sainz bezig, hij kijkt alleen naar voren. Sainz houdt zich wel degelijk (krampachtig) bezig met Max. Bij Sainz gaat het maar om 1 ding: voor Max eindigen. Of dat nou om P4 of om P13 gaat, het gaat Carlos maar om 1 ding. Laten zien dat hij minstens even goed is. Dat zag je in de afgelopen kwalificatie, hij was op zich tevreden met P7 maar niet omdat Max op P5 stond, daar refereerde hij letterlijk naar in zijn reactie ("met 1 tiende sneller had ik 5e gestaan"). Dat zegt hij alleen omdat Max daar stond. Na de race was hij ook een tevreden man. Niet omdat hij op P9 eindigde, dat had ook P5 of P12 kunnen zijn. Hij was maar om 1 ding tevreden: hij was voor supertalent Max geeindigd. Daar zit de focus voor Carlos. Hij beseft dondersgoed dat hij het dit jaar moet laten zien. Nog een seizoen met een grote puntenachterstand op Max eindigen en zijn F1 carriere loopt alweer grote kans om als een nachtkaars uit te gaan. Behalve Red Bull nemen weinig teams ex-Toro Rosso coureurs over dus hij heeft maar 1 optie: zich in de kijker rijden voor een zitje bij Red Bull in 2017. En dan telt er maar 1 ding: Max verslaan, op wat voor manier dan ook.

En Sainz is geen domme jongen. Hij wist dondersgoed wat hij deed. Op snelheid kan hij Max niet verslaan, dat weet hij ook dus moet het anders. Dan moet het door slinkse trucs, door de undercut en door Max' op de baan bewust te blokkeren, al kost hem dat zijn eigen race, door naderhand de vermoorde onschuld te spelen in de pers, door te roepen dat hij helemaal geen probleem met Max heeft. Het is psychologische oorlogsvoering van de bovenste plank maar, ik moet toegeven, het is ook bijzonder slim gespeeld. Hamilton is daar overigens ook een meester in richting Rosberg.

En Max is erin getrapt. Hij heeft zich op laten naaien waardoor hij gefrustreerd werd en foutjes ging maken. Terwijl hij eigenlijk slachtoffer was is de beeldvorming nu zo dat Sainz goed zat en Max fout.

Deze slag was voor Sainz, slim uitgespeeld. Niet de snelste, wel de slimste deze keer.

Maar Max heeft ook laten zien dat hij een bijzonder snelle leerling is. Hij zal hier van leren zodat dit hem niet weer overkomt. De volgende keer weer fair and square op de baan Sainz aan snot rijden en je niet meer in die hoek laten drukken. Gaat goed komen, ook omdat Max voor komend weekend een andere bandenselectie heeft dan Sainz. Ze zullen dus niet op dezelfde strategie zitten en de kans is dus groot dat ze niet meer de hele race vlak bij elkaar zullen rijden. Verder rijden we dan weer op een echt circuit waar je beter in kunt halen, da's op Albert Park gewoon erg lastig.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 21:54:29 #103
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_160872971
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 21:50 schreef daNpy het volgende:

[..]

Van een ander forum:

[..]

Geen idee hoe de verhouding in het team is nu, maar het kan zomaar zijn dat de 1 de ander van de baan zal duwen tijdens het "verdedigen" met als gevolg een dubbele collision.
Nee Sainz is veel te ver gegaan, TR beging al een grote fout mbt de teamorder in Singapore in 2015 en dan dit akkefietje :{
pi_160873167
Het is gewoon geen team wat rond P4 thuis hoort qua strategie. Die hebben daar te weinig ervaring mee.

Ze hadden moeten weten dat P4 buiten schot was en alles op verdedigen van P5 moeten zetten.

Ergo: hardere bandjes eronder, net als de rest.

Dan waren er maar 2 opties geweest:

1) Max had P5 gepakt
2) Max had alsnog een keer binnen gemoeten omdat zn banden dat niet uit gingen houden

Indien 2 dan heeft TR er denk ik nog een hele kluif aan in de eerste helft van het seizoen om zoveel mogelijk punten te sprokkelen. :X
pi_160873444
Als Max niet op eigen houtje naar binnen was gegaan, maar nog een paar rondjes door was gereden, dan was hij toch voor Palmer weer uit de pits gekomen? Omdat zijn tempo hoger lag dan dat van Palmer.
Oftewel:Max heeft zijn eigen race verneukt omdat hij te vroeg binnen kwam. Als 'ie naar de pits had geluisterd, was er niets aan de hand geweest.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 22:08:47 #106
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_160873482
Toch apart dat als Verstappen ´no´ zegt, hij wordt bejubeld, maar als Sainz dat doet dat hij wordt afgemaakt. Hij hoeft toch niet als een mak lammetje aan de kant te gaan?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_160873680
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 21:54 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Geen idee hoe de verhouding in het team is nu, maar het kan zomaar zijn dat de 1 de ander van de baan zal duwen tijdens het "verdedigen" met als gevolg een dubbele collision.
Nee Sainz is veel te ver gegaan, TR beging al een grote fout mbt de teamorder in Singapore in 2015 en dan dit akkefietje :{
Veel te ver gegaan nog wel...
pi_160873887
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 22:08 schreef 4-elements het volgende:
Toch apart dat als Verstappen ´no´ zegt, hij wordt bejubeld, maar als Sainz dat doet dat hij wordt afgemaakt. Hij hoeft toch niet als een mak lammetje aan de kant te gaan?
Waar dan nog bijkomt dat voor zover ik weet er alleen tegen Sainz is gezegd dat "als hij er niet langs Palmer gaat, hij Verstappen voorbij moet laten", maar niet gezegd is dat hij Verstappen voorbij moest laten. Voordat dat gezegd werd, was hij voorbij Palmer.

Hooguit kun je Sainz aanrekenen dat 'ie de undercut nam, maar daardoor kwam 'ie wel achter Palmer terecht, terwijl Verstappen als 'ie nog een paar ronden op zijn banden was doorgegaan, voor Palmer was uitgekomen.

Ook Sainz ging trouwens te vroeg naar binnen, want die draaide nog steeds snellere ronden dan Palmer. Ook hij had dus beter nog een paar ronden kunnen wachten.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 22:30:37 #109
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_160874327
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 22:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Waar dan nog bijkomt dat voor zover ik weet er alleen tegen Sainz is gezegd dat "als hij er niet langs Palmer gaat, hij Verstappen voorbij moet laten", maar niet gezegd is dat hij Verstappen voorbij moest laten. Voordat dat gezegd werd, was hij voorbij Palmer.

Hooguit kun je Sainz aanrekenen dat 'ie de undercut nam, maar daardoor kwam 'ie wel achter Palmer terecht, terwijl Verstappen als 'ie nog een paar ronden op zijn banden was doorgegaan, voor Palmer was uitgekomen.

Ook Sainz ging trouwens te vroeg naar binnen, want die draaide nog steeds snellere ronden dan Palmer. Ook hij had dus beter nog een paar ronden kunnen wachten.
Sainz aanrekenen dat hij de undercut nam? Hij werd naar binnen geroepen door het team.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_160875510
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 22:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hmm nee hoor, toen het 'otherwise we will swap next lap' op tv doorkwam zat Sainz er nog achter, dus dat bericht heeft hij zelfs al een paar ronden eerder gekregen.

Los daarvan liet Max zich denk ik wel wat kennen, al vind ik het wel te begrijpen..
pi_160876041
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 22:30 schreef Fopje het volgende:

[..]

Sainz aanrekenen dat hij de undercut nam? Hij werd naar binnen geroepen door het team.
Terecht, volgens onderstaande analyse.

quote:
What was going on at Toro Rosso?
One of the more entertaining cameos of the race was the strategy row at Toro Rosso, which ended up costing the team a lot of points. The car was very quick all weekend and both drivers qualified well, setting them up for a strong double points finish.
Verstappen and Sainz were 5th and 6th at the restart, where they both went out on new soft tyres, reluctant to attempt to reach the finish on a set of mediums. However the cars behind Hamilton had gone for medium tyres and were aiming to get to the finish; Massa, Grosjean, Hulkenberg, Bottas and Palmer. So the danger was pitting too early and coming out into that group.
Before long, however, both Sainz and Verstappen were complaining about the tyres going off. In fact the pace was fine, but they convinced the team that a change was needed. Toro Rosso should have left them out for another few laps before taking on new medium tyres, to create an offset so they could have much fresher tyres to pass the one-stoppers in the closing laps.
Although Verstappen was ahead on the road, Toro Rosso did the right thing in pitting Sainz first because the Dutchman would have come out behind Palmer if he had been pitted on Lap 31. Where the mistake was made was in Verstappen unilaterally deciding to pit on Lap 32, without the team calling him in once they were ready for him.
This cost five seconds and dropped him to 12th behind Perez. By pitting so early they did not have enough tyre differential against the one stoppers to overtake them and so ended up losing to Massa, Grosjean, Hulkenberg and Bottas – a very disappointing outcome for the Toro Rosso team.
They will also have to speak to Verstappen about pitting of his own volition, as that is a cardinal sin in Formula 1. The drivers don’t have a full picture of what is behind them on the road, so are in no position to decide pit stop timings.
Ook de analyse dat Vettel de race verloor voordat deze gestart was is interessant. Door het gebrek aan softs voor de race.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 23:18:18 #112
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_160876163
quote:
Daar heb je een punt. Alleen verschil is wel in Singapore had Max alle recht van spreken hij was gewoon sneller dan Sainz toen. En nu was hij ook gewoon sneller. Maar als jij gewoon niet voorbij Palmer komt dan laat je dat je teamgenoot proberen uit eindelijk profiteert Sainz er ook van.
pi_160876188
Yup. James Allen maakt het duidelijk: Verstappen zat zelf fout. Niemand anders.
pi_160876485
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:18 schreef WEST het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Alleen verschil is wel in Singapore had Max alle recht van spreken hij was gewoon sneller dan Sainz toen. En nu was hij ook gewoon sneller. Maar als jij gewoon niet voorbij Palmer komt dan laat je dat je teamgenoot proberen uit eindelijk profiteert Sainz er ook van.
Je hebt te luisteren naar je team. Verstappen deed dat niet in Singapore en niet in Melbourne, dus was hij in beide gevallen fout. Sainz was hier niet fout want het team zei niet dat hij Verstappen voorbij moest laten. Alleen dat als het hem niet lukte dat ze dat zouden doen.
pi_160878689
Verstappen zat zelf fout inderdaad, maar als team moet je toch wel erg oppassen met de undercut. Het gebeurde bij de eerste stop ook al. Verstappen had een flinke marge op Sainz maar na zijn stop kwam hij er net voor. Ik kan me prima voorstellen dat Max bang was dat dit met de tweede stop hij achter Sainz zou komen. Daarom moet je als team goede afspraken maken qua pitstops en undercut. Als de afspraak was dat de leidende auto eerste keus is dan heeft Verstappen wel een punt.

Aan de andere kant moet je natuurlijk nooit zelf zomaar de pits in rijden.

Overigens heeft Sainz inderdaad geen fout gemaakt. Waarom het team hem als eerste naar binnen liet komen dat begrijp ik dan niet. Waar hij zoveel langzamer dan Verstappen op dat moment dan?
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_160879138
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:01 schreef tbonesteak289 het volgende:

[..]

Hmm nee hoor, toen het 'otherwise we will swap next lap' op tv doorkwam zat Sainz er nog achter, dus dat bericht heeft hij zelfs al een paar ronden eerder gekregen.

Los daarvan liet Max zich denk ik wel wat kennen, al vind ik het wel te begrijpen..
En hebben ze die volgende ronde ook gezegd dat hij Verstappen er langs moest laten? Want pas dan krijgt hij daadwerkelijk de opdracht.
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:14 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Terecht, volgens onderstaande analyse.

[..]

Ook de analyse dat Vettel de race verloor voordat deze gestart was is interessant. Door het gebrek aan softs voor de race.
Ik lees toch echt dat ze Sainz ook wat langer buiten hadden moeten houden
quote:
Before long, however, both Sainz and Verstappen were complaining about the tyres going off. In fact the pace was fine, but they convinced the team that a change was needed. Toro Rosso should have left them out for another few laps before taking on new medium tyres, to create an offset so they could have much fresher tyres to pass the one-stoppers in the closing laps.
pi_160879638
Mag je als team nog informatie geven over je rondetijden, bandenslijtage (voor zover ze dat kunnen zien in de pits) en te volgen strategie? Of is het nu echt aan de coureur om dat in te schatten? Dan snap ik iets meer van wat er bij Toro Rosso misging.
De analyse hierboven snijdt ook wel hout trouwens. Behalve als de tyredegredation bij Toro Rosso dit seizoen echt zo dramatisch blijkt te zijn, hoewel Max op de supersofts nog een best aantal ronden reed.
pi_160879691
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 06:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En hebben ze die volgende ronde ook gezegd dat hij Verstappen er langs moest laten? Want pas dan krijgt hij daadwerkelijk de opdracht.

[..]

Ik lees toch echt dat ze Sainz ook wat langer buiten hadden moeten houden

[..]

Ja dat wel. Maar er staat ook dat ze terecht Sainz voor Verstappen naar binnen haalden.
quote:
Although Verstappen was ahead on the road, Toro Rosso did the right thing in pitting Sainz first because the Dutchman would have come out behind Palmer if he had been pitted on Lap 31.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 maart 2016 @ 08:36:05 #119
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160879782
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:16 schreef aesop het volgende:
Mag je als team nog informatie geven over je rondetijden, bandenslijtage (voor zover ze dat kunnen zien in de pits) en te volgen strategie? Of is het nu echt aan de coureur om dat in te schatten? Dan snap ik iets meer van wat er bij Toro Rosso misging.
De analyse hierboven snijdt ook wel hout trouwens. Behalve als de tyredegredation bij Toro Rosso dit seizoen echt zo dramatisch blijkt te zijn, hoewel Max op de supersofts nog een best aantal ronden reed.
Op reddit riep men dat het er naar uitzag dat ze bij STR, en dan met name verstappen, de eerste slachtoffers waren van de nieuwe radio regels.
pi_160879849
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:24 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ja dat wel. Maar er staat ook dat ze terecht Sainz voor Verstappen naar binnen haalden.

[..]

Ik vraag me af of dat ook nog nodig was geweest als ze beide nog een aantal rondjes door hadden gereden.
  woensdag 23 maart 2016 @ 09:11:41 #121
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160880132
quote:
Mee eens. Ik ben fan van Max, maar stiekem ook wel van Carlos. Echt een verdomd goede rijder en bijzonder dat Max alsnog iets beter lijkt te zijn. Het is gewoon een fantastisch duo wat ze nu bij Toro Rosso hebben rijden. Ze zijn beide erg gedreven en uiteraard moeten ze er alles aan doen om elkaar te verslaan. Daar worden ze beiden sterker van, Max kan hard rijden maar kan tactisch nog wel wat leren. Mooi als Carlos hem daar toe drijft!

Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat mensen Sainz hier afkraken. Ze zijn allebei jong, willen allebei veel en zijn erg gewaagd aan elkaar. Perfect juist! Ook Max wordt hier alleen maar sterker van. Als Max naar een topteam toe wil moet hij alles kunnen, het omgaan met iemand al
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 maart 2016 @ 09:37:50 #122
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160880487
Helmut Marko is verstappen aardig aan het downplayen de laatste dagen

http://www.racexpress.nl/(...)-bij-ferrari/n/72638
pi_160881969
Ferrari kiest dan ook meestal ervaren coureurs.
  woensdag 23 maart 2016 @ 11:08:28 #124
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160882209
Max is ook veel te veel een kemphaantje om naast Vettel of Hamilton te zetten denk ik :D Die vechten elkaar de tent uit.

Max en Carlos stappen misschien beide wel gewoon over naar Red Bull volgens jaar :D
pi_160883333
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 09:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Helmut Marko is verstappen aardig aan het downplayen de laatste dagen

http://www.racexpress.nl/(...)-bij-ferrari/n/72638
Helmut Marko ziet denk ik Verstappen liever in de RB stappen dan in een Ferrari of Mercedes.
Dus wellicht een beetje Ricciardo naar voren schuiven als potentieel overname slachtoffer om zo een plekje voor Max vrij te maken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 maart 2016 @ 12:12:37 #126
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160883440
Voor Verstappen is Ferrari ook nog te vroeg. Gevalletje open deur.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:52:27 #127
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_160884207
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:19 schreef JimmyManna het volgende:
Yup. James Allen maakt het duidelijk: Verstappen zat zelf fout. Niemand anders.
Hamilton's fault ;)

Dat gejank om Sainz :')
Die gast zit in z'n tweede jaar en moet vechten voor z'n plek in de F1 met een bovengemiddeld getalenteerde teamgenoot.
Dan gaat uiteraard de trucendoos open. Tis ook geen koekenbakker he? Qualipace in overdrive van hem lijkt wat sneller dan Max', racepace en -craft is iets minder

Max moet gewoon koel blijven en op z'n talent vertrouwen en niet van die domme fouten (op eigen houtje pitten) maken.

Leermomentje w/
Feyenoord!!! * Barça
pi_160884379
Over de mensen die zeggen dat Verstappen nog een paar rondjes door had moeten rijden, was dat uberhaupt een optie? Ik begreep dat Verstappen al een tijdje zat te klagen over zijn banden en dat hij naar binnen moest... Wie weet had hij er totaal geen vertrouwen in dat hij er uberhaupt nog een ronde of 2 op kon rijden?

Hoe dan ook, wie hier ook de schuldige is... Het gaat erom dat je er van leert en niet dezelfde fouten nog eens maakt. Max laat zich opnaaien en dan laat hij (zijn leeftijd?) zien. Niet heel handig ook al is het wellicht begrijpelijk.

Maar heel handig was het allemaal niet, van de rijders niet en van het team niet...
pi_160884650
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:00 schreef m0ridin het volgende:
Over de mensen die zeggen dat Verstappen nog een paar rondjes door had moeten rijden, was dat uberhaupt een optie? Ik begreep dat Verstappen al een tijdje zat te klagen over zijn banden en dat hij naar binnen moest... Wie weet had hij er totaal geen vertrouwen in dat hij er uberhaupt nog een ronde of 2 op kon rijden?
Aangezien Verstappen nog steeds snellere rondjes reed dan Grosjean, Hulkenberg en Palmer achter hem, was doorrijden zeker een optie. Juist omdat hij door doorrijden vóór hen weer de pits uit kon komen, ipv achter hen.

Het klopt dat Verstappen weinig vertrouwen had in zijn banden, maar zijn rondetijden lieten niet echt verval zien. Dito Sainz trouwens.

Het verloop van de rondetijden kun je hier vinden:
http://www.f1fanatic.co.u(...)-and-fastest-laps-2/
pi_160884660
Het is goed wat er allemaal gebeurd is, wie er ook fout zat, wie er ook gelijk heeft, dit is een weekend van te leren en ze mogen blij zijn dat het gelijk het eerste weekend is.

Nu hopen dat iedereen, incl Max, er ook echt van geleerd heeft ( = niet meer zulke onaangekondigde pitstops) en we mooiere races gaan zien in de subtop dit seizoen :)
pi_160885696
Nog maar 1,5 week voor Bahrein w/
pi_160885818
quote:
3s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:08 schreef Rossdale het volgende:
Max is ook veel te veel een kemphaantje om naast Vettel of Hamilton te zetten denk ik :D Die vechten elkaar de tent uit.

Max en Carlos stappen misschien beide wel gewoon over naar Red Bull volgens jaar :D
Max naast Hamilton zou het ultieme cry baby team zijn. Max kan in ieder geval zijn leeftijd nog als excuus aanvoeren.

De volgende carrière stap van Verstappen wordt lastig. Ferrari is echt Vettel's team en Mercedes zal niet zo dom zijn om Max naast Lewis te zetten. Dus het zal wel de verwachte overstap naar Red Bull worden volgend jaar. Het meest ideale scenario zou zijn als ze bij Mercedes een keer klaar zijn met het ghetto gedrag van meneer Lewis.
pi_160886846
quote:
Grappig dat Ferrari dus voor meer mediums kiest tov Mercedes.
pi_160886910
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:00 schreef m0ridin het volgende:

Hoe dan ook, wie hier ook de schuldige is... Het gaat erom dat je er van leert en niet dezelfde fouten nog eens maakt. Max laat zich opnaaien en dan laat hij (zijn leeftijd?) zien. Niet heel handig ook al is het wellicht begrijpelijk.

Maar heel handig was het allemaal niet, van de rijders niet en van het team niet...
Of het een optie was? Volgens James Allen waren ze rondetijden er goed genoeg voor en dat lijkt mij het enige dat telt.
pi_160887578
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Aangezien Verstappen nog steeds snellere rondjes reed dan Grosjean, Hulkenberg en Palmer achter hem, was doorrijden zeker een optie. Juist omdat hij door doorrijden vóór hen weer de pits uit kon komen, ipv achter hen.

Het klopt dat Verstappen weinig vertrouwen had in zijn banden, maar zijn rondetijden lieten niet echt verval zien. Dito Sainz trouwens.

Het verloop van de rondetijden kun je hier vinden:
http://www.f1fanatic.co.u(...)-and-fastest-laps-2/
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:08 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Of het een optie was? Volgens James Allen waren ze rondetijden er goed genoeg voor en dat lijkt mij het enige dat telt.
Fair enough :) Maar wie weet 'voelde' hij iets... Ah well, so be it allemaal. Kan niet altijd allemaal maar perfect gaan.
pi_160888154
Hier de volledige transcript van de uitgezonden radioboodschappen van de race

http://www.f1fanatic.co.u(...)-radio-transcript-2/
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 maart 2016 @ 16:29:04 #137
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160888383
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:12 schreef sasquatsch het volgende:

Jammer dat niet ALLE radioberichten vrij gegeven wordt.
  woensdag 23 maart 2016 @ 16:41:19 #138
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160888604
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:12 schreef sasquatsch het volgende:

quote:
To: Daniel Ricciardo "I can confirm you did get the fastest lap of the race."
From: Daniel Ricciardo "Well that’s worth a drink."
Mooie kerel :D
pi_160888645
quote:
3s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:41 schreef Rossdale het volgende:

[..]

[..]

Mooie kerel :D
Indd.. Heerlijk nuchtere vent :Y
pi_160888815
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:43 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Indd.. Heerlijk nuchtere vent :Y
quote:
To: Daniel Ricciardo "I can confirm you did get the fastest lap of the race."
From: Daniel Ricciardo "Well that’s worth a drink."
euhm?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  woensdag 23 maart 2016 @ 17:54:02 #141
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_160890123
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:18 schreef WEST het volgende:

[..]

Sainz moest door het aandringen achter hem Palmer én zijn spiegels in de gaten houden. Dat maakt het hele treintje langzamer omdat niemand volledig de ideale lijn kan rijden.
Dat hij verstappen niet maar zo voorbij laat is een logisch gevolg van vorig seizoen.
Wie dit leest is gek
pi_160892841
Anders had ie zich op Palmer en de racers daarvoor gefocust en niet op Verstappen :P
  woensdag 23 maart 2016 @ 22:33:21 #143
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_160899632
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 21:13 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Nogal een ambigueuse stelling. Je kunt ook stellen dat F1 draait om het constructeurskampioenschap, Sainz reed op een hogere positie = meer punten, dus Sainz was beter. Maar ook qua snelheid is het nogal selectief om Verstappen sneller te noemen. Die paar rondjes ja. Maar Sainz starte achter VES en reed toen voor VES dus over de hele race gezien betekent dat per definitie dat Sainz sneller was dan VES.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 maart 2016 @ 22:36:48 #144
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160899762

Whehehe :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160901249
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 22:33 schreef twiFight het volgende:

[..]

Nogal een ambigueuse stelling. Je kunt ook stellen dat F1 draait om het constructeurskampioenschap, Sainz reed op een hogere positie = meer punten, dus Sainz was beter. Maar ook qua snelheid is het nogal selectief om Verstappen sneller te noemen. Die paar rondjes ja. Maar Sainz starte achter VES en reed toen voor VES dus over de hele race gezien betekent dat per definitie dat Sainz sneller was dan VES.
Het waren wel meer dan een paar rondjes. Verstappen was structureel sneller dan Sainz, tot hij achter Sainz vast kwam te zitten door de mislukte pitstop, zoals de grafiek van de rondetijden (http://www.f1fanatic.co.u(...)and-fastest-laps-2/) laat zien.

Puur door de mislukte pitstop en het feit dat het moeilijk inhalen is eindigde Sainz hoger.
pi_160903577
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 22:33 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik weet ook niet of Verstappen sneller was, ik denk het alleen. Wat ik wel weet is dat stellen dat Sainz beter was omdat hij ervoor lag, scorebord journalistiek wordt genoemd.
pi_160903589
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 22:36 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Zit wel wat in. Vergelijkbare crashes.
pi_160903804
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 07:08 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Zeker + het feit dat bij Grosjean het lampje gaat knipperen wat betekend dat hij daar al vroeger van zijn gas ging op een gevaarlijk punt. Guttierez had gewoon geen snelheid meer en de McLaren accelereeerde nog uit waardoor Alonso verrast werd met het ploselinge verschil = klap !
  donderdag 24 maart 2016 @ 08:01:54 #149
131800 Tarado
capô de fusca
pi_160903851
quote:
[ afbeelding ]
Je hebt wel een goed punt hier :)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 maart 2016 @ 08:04:37 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160903868
Max was 32 van 54 raceronden sneller dan Sainz. Hij heeft het dus puur op de pitstops verloren inderdaad.
pi_160904479
quote:
10s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:53 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

[..]

euhm?
_O- Lees ik nu pas.. Maar je begrijpt wat ik bedoel, toch? :D
  donderdag 24 maart 2016 @ 10:20:16 #152
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_160905423
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 07:05 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik weet ook niet of Verstappen sneller was, ik denk het alleen. Wat ik wel weet is dat stellen dat Sainz beter was omdat hij ervoor lag, scorebord journalistiek wordt genoemd.
Tsja, het is maar net welk argument je er aan geeft. Ik slaap er verder niet minder om. Maar je merkt dat VES hier structureel de hemel in geprezen wordt, terwijl internationaal de meningen een stuk gematigder zijn. Ja, hij was op dat moment sneller, maar er zijn (wederom internationaal) niet zoveel mensen die vinden dat VES een veel betere race reed dan Sainz. En als mensen hier dan beginnen over je teamgenoot er langs laten, dan hou ik mijn hart al vast over de reacties op dit forum als VES een keer Sainz er langs moet laten.

quote:
[ afbeelding ]
Van mij had Alonso wel een straf mogen krijgen. Het is bij een aantal coureurs 'in' om zo laat mogelijk uit de slip stream te gaan en in te halen. Zo laat dat het soms nog geen halve meter aan ruimte scheelt. Dat is leuk, maar onnodig risico. Dit ongeluk was voorkombaar.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 maart 2016 @ 10:31:38 #153
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160905621
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:20 schreef twiFight het volgende:
Van mij had Alonso wel een straf mogen krijgen. Het is bij een aantal coureurs 'in' om zo laat mogelijk uit de slip stream te gaan en in te halen. Zo laat dat het soms nog geen halve meter aan ruimte scheelt. Dat is leuk, maar onnodig risico. Dit ongeluk was voorkombaar.
Geen van beiden had een straf moeten krijgen. Ben dan ook blij dat Alonso is weggekomen.
Die straffen worden tegenwoordig veel te makkelijk uitgedeeld. Zelfs Schumacher wilde zich nog wel eens vergissen in zijn Mercedes-tijd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 24 maart 2016 @ 10:36:56 #154
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_160905721
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Geen van beiden had een straf moeten krijgen. Ben dan ook blij dat Alonso is weggekomen.
Die straffen worden tegenwoordig veel te makkelijk uitgedeeld. Zelfs Schumacher wilde zich nog wel eens vergissen in zijn Mercedes-tijd.
Hoe is dit een vergissing als er een wagenbreedte ruimte was links van GUT maar Alonso er toch tegenaan wist te klappen? Er was ruimte, er waren geen onverwachte stuurbewegingen. Waarom heeft dit moeten gebeuren?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 maart 2016 @ 10:40:03 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160905804
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:36 schreef twiFight het volgende:

[..]

Hoe is dit een vergissing als er een wagenbreedte ruimte was links van GUT maar Alonso er toch tegenaan wist te klappen? Er was ruimte, er waren geen onverwachte stuurbewegingen. Waarom heeft dit moeten gebeuren?
Lijkt me nou niet dat Alonso wilde voelen hoe het is om een koprol te maken en dus expres achterop reed.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 24 maart 2016 @ 10:48:52 #156
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_160905966
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Lijkt me nou niet dat Alonso wilde voelen hoe het is om een koprol te maken en dus expres achterop reed.
Dat hij het niet expres deed betekent niet dat het niet redelijkerwijs te voorkomen was geweest. Ten eerste is het enige echte slachtoffer hier Gutierrez. Maar de enige redenen om zo laat pas achter een auto vandaan te sturen zijn de slip stream en evt. tactische voordelen (tegenstander heeft minder tijd om te verdedigen). Dat hoort bij racerij, maar ik vind allebei geen goed excuus om een crash te riskeren. Dat de crash gebeurde is op zich al bewijs dat Alonso te weinig marge in acht nam en derhalve vind ik een straf terecht. Om aan te geven dat een zo succesvol mogelijke inhaalactie nooit ten koste mag gaan van een andere deelnemer.
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:06:33 #157
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160906278
Zulk soort dingen moeten nooit gestraft worden, zolang het niet expres gebeurt.

Dat is racen en willen we juist zien. Niet dat ze alleen inhalen als het alleen supergemakkelijk en fantasieloos kan, via DRS bijvoorbeeld.

Daar horen nou eenmaal ook foutjes bij zoals deze.
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:09:36 #158
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160906341
was het geen break-test dan? :P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_160906405
Al die Max apologeten hier :')
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:15:04 #160
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160906421
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:13 schreef Beach het volgende:
Al die Max apologeten hier :')
Met dank aan Alonso toch nog een beetje het Pastor-gevoel kunnen krijgen deze race Beach? O+
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 maart 2016 @ 11:15:23 #161
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160906431
quote:
3s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:09 schreef Re het volgende:
Voor Alonso wel, die moet zijn nieuwe auto nog leren begrijpen :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160906468
quote:
3s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:15 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Met dank aan Alonso toch nog een beetje het Pastor-gevoel kunnen krijgen deze race Beach? O+
Pastor is altijd goed in Melbourne dus Grosjean heeft me dat Pastor gevoel gegeven ja.
pi_160913546
quote:

[..]

Als ze consequent waren geweest hadden ze Alonso wel bestraft. Achterop rijden is sowieso fout en met DRS moet je extra uitkijken vanwege het snelheidsverschil. In 2011 is hij wel bestraft voor een zelfde actie met exact deze reden. Dat ze het nu niet doen is tekenend voor de incompetentie van de FIA. Als het omgekeerd was geweest was er waarschijnlijk wel een straf uitgedeeld.
pi_160913572
quote:
14s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:17 schreef Beach het volgende:

[..]

Pastor is altijd goed in Melbourne dus Grosjean heeft me dat Pastor gevoel gegeven ja.
4 retirements in 5 races en een 13de plaats noem jij goed? :o
  FOK!fotograaf donderdag 24 maart 2016 @ 17:40:53 #165
842 Zorro
Z
pi_160914821
quote:
3s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:09 schreef Re het volgende:
Die is dan gelukt. De auto is gebroken.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 maart 2016 @ 19:08:22 #166
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160916590

RIP iconische straat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160918170
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 19:08 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]

RIP iconische straat.
Zand is over de kaseien heen gelegd, straat is niet open gebroken (geweest) voor deze zandlaag en hierover word de asfaltlaag gelegd (is al gebeurt trouwens, oude foto dit).
Ik ben erg benieuwd hoe het circuit zal zijn als het eenmaal klaar is.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 maart 2016 @ 20:14:28 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160918211
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 20:12 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Zand is over de kaseien heen gelegd, straat is niet open gebroken (geweest) voor deze zandlaag en hierover word de asfaltlaag gelegd (is al gebeurt trouwens, oude foto dit).
Ik ben erg benieuwd hoe het circuit zal zijn als het eenmaal klaar is.
Dat ze er nog liggen maakt natuurlijk niks uit. Dat asfalt zal niet elk jaar weer weggehaald worden.

En volgens mij ligt er nog geen asfalt daar, enkel op de rest van het circuit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 24 maart 2016 @ 20:32:03 #169
37887 Dauthi
Progressive
pi_160918659
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 20:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat ze er nog liggen maakt natuurlijk niks uit. Dat asfalt zal niet elk jaar weer weggehaald worden.

Ik denk dat ze in Baku gek genoeg zijn om het na een week na de race er weer uit te trekken, beter voor het toerisme.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 maart 2016 @ 20:44:07 #170
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160919052
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 20:32 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Ik denk dat ze in Baku gek genoeg zijn om het na een week na de race er weer uit te trekken, beter voor het toerisme.
Precies wat ze willen doen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 24 maart 2016 @ 21:20:59 #171
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160920587
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 20:32 schreef Dauthi het volgende:

[..]

waarom leggen ze het er nu al dan?
N/A
pi_160920592
quote:

[..]

U zei ? ;)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 maart 2016 @ 21:23:18 #173
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160920676
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 21:21 schreef Meike26 het volgende:

[..]

U zei ? ;)
quote:

[..]

100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 maart 2016 @ 21:29:20 #174
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160920914
Al lijkt me, aan de kwaliteit van het asfalt te zien, niet dat dit de bovenste laag is O-)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160922025
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:12 schreef Nattekat het volgende:
Voor Verstappen is Ferrari ook nog te vroeg. Gevalletje open deur.
Waarom dan? Na twee jaar STR moet welk topteam dan ook prima kunnen. Ook Ferrari.
pi_160922128
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:36 schreef twiFight het volgende:

[..]

Omdat hij een fout maakte. Dat overkomt iedereen wel eens. Wanneer je oprechte fouten gaat bestraffen kan je bij iedere race mensen gaan lopen bestraffen. Totaal onnodig, zoals Verstappen in Monaco ook helemaal geen straf verdiende.
pi_160922166
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 16:47 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

4 retirements in 5 races en een 13de plaats noem jij goed? :o
Een 20% finish-gemiddelde was voor Pastor inderdaad best goed.
pi_160922853
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:00 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Omdat hij een fout maakte. Dat overkomt iedereen wel eens. Wanneer je oprechte fouten gaat bestraffen kan je bij iedere race mensen gaan lopen bestraffen. Totaal onnodig, zoals Verstappen in Monaco ook helemaal geen straf verdiende.
Je kan niet in het ene geval iemand niet straffen en in het andere geval wel.
Alonso verdiende daarom de straf. Zeker omdat hij voor eenzelfde vergrijp met minder erge gevolgen (Maleisië 2011) al eerder bestraft is. Dus waarom nu niet? Dit toont maar weer eens de klassenjustitie en inconsequentie van de FIA aan.
  donderdag 24 maart 2016 @ 22:27:01 #179
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_160923002
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:00 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Dat stelletje seniele oude gekken moet gewoon lekker het stokje overgeven.
Die straf van Haryanto is ook zo belachelijk.
pi_160923260
Met beide heren hierboven eens :Y ! Straffen gaan nergens meer over en die klassenjustitie moet zsm stoppen !
  donderdag 24 maart 2016 @ 22:43:56 #181
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_160923430
quote:

[..]

Je bedoeld deze uit 2012 zeker.
Gewoon een race-incident.
pi_160926598
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:21 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Je kan niet in het ene geval iemand niet straffen en in het andere geval wel.
Alonso verdiende daarom de straf. Zeker omdat hij voor eenzelfde vergrijp met minder erge gevolgen (Maleisië 2011) al eerder bestraft is. Dus waarom nu niet? Dit toont maar weer eens de klassenjustitie en inconsequentie van de FIA aan.
Eens. Alleen had Verstappen niet bestraft moeten worden en nu Alonso dus ook niet. Maar straf je Max, dan idd ook Alonso.
pi_160926614
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 07:07 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Eens. Alleen had Verstappen niet bestraft moeten worden en nu Alonso dus ook niet. Maar straf je Max, dan idd ook Alonso.
Achteraf gelul, dit jaar moet Max het laten zien, de 1e race was het door grote bek.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 07:27:31 #184
131800 Tarado
capô de fusca
pi_160926658
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 07:13 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Achteraf gelul, dit jaar moet Max het laten zien, de 1e race was het door grote bek.
:?
pi_160926661
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 07:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

:?
Inhalen is toch zijn specialiteit? moet ie ook zijn teamgenoot voorbij kunnen als ie zoveel sneller is.
pi_160926671
Max mocht Carlos inhalen maar dat lukte niet zo goed.
pi_160926688
Je kan het achteraf gelul vinden, maar ongeval van Alonso maakt de kwestie weer recent en laat zien hoe incompetent ze straffen uitdelen bij de FIA, precies ook zoals ze in de afbeelding/Meme suggereren ; Blame it on the rooky, punish him hard ! Met daaronder het andere probleem, de klassenjustitie, om Alonso geen straf te geven voor dit, maar wel een enorm vergrootglas boven de rookies houden, zoals Haryanto die zo'n lullige straf krijgt voor iets waar hij niets aan kan doen. Maar hé, laten 'we' wel even merken dat we dat niet meer willen zien.
Het hadmij daarin weer niet verbaasd dat in en parralel universum het Grosjean was die Haryanto tegen de muur drukte en alsnog Haryanto de straf kreeg toegedeeld.
pi_160926704
Alonso draait al wat jaartjes mee en Max kwam net kijken, ja het is willekeurig en tegelijk ook begrijpelijk wanneer je beseft hoe corrupt het zootje is.
Maar wanneer je wilt meedoen heeft elke rookie dezelfde hindernissen te overwinnen.
pi_160926745
Dan kan je het toch ook andersom stellen? Geef de rooke wat tijd om te wennen en fouten te maken, het ongeval van Alonso was best raar voor een coureur met zoveel ervaring, dan had die bestraffing andersom logischer geweest ?
pi_160926755
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 07:45 schreef Meike26 het volgende:
Dan kan je het toch ook andersom stellen? Geef de rooke wat tijd om te wennen en fouten te maken, het ongeval van Alonso was best raar voor een coureur met zoveel ervaring, dan had die bestraffing andersom logischer geweest ?
Dat kunnen wij wel vinden maar degenen die het beslissen zien het anders.
pi_160926908
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 07:30 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Inhalen is toch zijn specialiteit? moet ie ook zijn teamgenoot voorbij kunnen als ie zoveel sneller is.
Dit ja.

Bovendien: het zou toch ronduit belachelijk zijn van Sainz om in deze fase van het kampioenschap Verstappen al door te laten? Helemaal omdat Verstappen vorig jaar vlakaf de teamorders negeerde in een veel latere fase. Hij zou toch wel gek zijn om in de eerste race al zijn team-mate voor te laten en meer punten te laten pakken? Sainz strijdt OOK in het kampioenschap...

Ja, nu lag het bij Max aan de verknoeide pitstop, maar dat is nu eenmaal deel van de sport, gaan we telkens de teammaat voor laten gaan als ie een technisch probleempje heeft? :?

Laat hen eerst nog maar een tijdje ook gewoon tegen elkaar racen en dan kan het team daarna nog altijd alles op 1 rijder zetten. :) Houdt de spanning er ook meer in, anders krijg je van die Schumacher-Barichello toestanden waar iedereen altijd over zat te mekkeren...
  vrijdag 25 maart 2016 @ 08:27:43 #192
131800 Tarado
capô de fusca
pi_160926999
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 07:30 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

ja maar daar ging dit niet over vandaar :?
pi_160927040
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 08:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja maar daar ging dit niet over vandaar :?
Ok. Max krijgt straf en Alonso niet?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 maart 2016 @ 11:05:08 #194
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160928882
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 08:32 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ok. Max krijgt straf en Alonso niet?
Ja. Wat heeft Max vs Sainz te maken met het ongeval van Alonso in Melbourne vs ongeluk verstappen in Monaco?
pi_160929302
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 11:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja. Wat heeft Max vs Sainz te maken met het ongeval van Alonso in Melbourne vs ongeluk verstappen in Monaco?
Die 2 crashes waren redelijk vergelijkbaar en Sainz vecht ook gewoon voor zijn plek.
Hij kan niet inhalen is de mening in NL maar Max kon ook alleen maar achter 'm aan.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 maart 2016 @ 12:17:54 #196
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160930068
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 11:28 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die 2 crashes waren redelijk vergelijkbaar en Sainz vecht ook gewoon voor zijn plek.
Hij kan niet inhalen is de mening in NL maar Max kon ook alleen maar achter 'm aan.
Welke crash heb je het in godsnaam over? In dit gesprek gaat het over Verstappen op Grosjean vorig jaar Monaco en de crash van Alonso op Gutierrez in Melbourne 2016.

Verstappen kreeg voor het eerste 2 strafpunten en een gridpenalty, Alonso krijgt geen straf

Wat de neuk heeft Sainz ermee te maken :?
pi_160930127
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Welke crash heb je het in godsnaam over? In dit gesprek gaat het over Verstappen op Grosjean vorig jaar Monaco en de crash van Alonso op Gutierrez in Melbourne 2016.

Verstappen kreeg voor het eerste 2 strafpunten en een gridpenalty, Alonso krijgt geen straf

Wat de neuk heeft Sainz ermee te maken :?
Die 2 crashes dus en Sainz is aardig gelijkwaardig in dezelfde auto en dan kan Max er ook niet voorbij met al zijn inhaal skills.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 maart 2016 @ 12:24:16 #198
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160930185
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:20 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die 2 crashes dus en Sainz is aardig gelijkwaardig in dezelfde auto en dan kan Max er ook niet voorbij met al zijn inhaal skills.
Wat heeft Sainz met dit verhaal te maken???
pi_160930331
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat heeft Sainz met dit verhaal te maken???
Die zit in dezelfde auto.
En welk verhaal heb je het over?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 maart 2016 @ 12:37:07 #200
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160930471
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die zit in dezelfde auto.
So what?

quote:
En welk verhaal heb je het over?
Ongeval Alonso vs ongeval Verstappen. DAAR reageer jij op met het verhaal dat Max Sainz moet inhalen als hij sneller is. Daar ging het helemaal niet over.

Je reactie is als beginnen over handbal als mensen het over voetbal hebben.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 12:38:52 #201
62913 Blik
The one and Only!
pi_160930499
Deze discussie :')
pi_160930537
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

So what?

[..]

Ongeval Alonso vs ongeval Verstappen. DAAR reageer jij op met het verhaal dat Max Sainz moet inhalen als hij sneller is. Daar ging het helemaal niet over.

Je reactie is als beginnen over handbal als mensen het over voetbal hebben.
Dat maak ik zelf wel uit net zoals de FIA dat doet.
Verder moet Max niet zeiken want het lukte 'm niet om Carlos in te halen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 maart 2016 @ 12:43:35 #203
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160930578
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:38 schreef Blik het volgende:
Ik begreep oprecht niet waar hij het over had. Ik dacht dat hij bedoelde dat het aantikken van sainz door verstappen op melbourne gelijkwaardig was aan de crash van Alonso
pi_160930727
Het gaat niet over de Verstappen vs Sainz in Melbourne, maar Verstappen vs Grosjean in Monaco vorig jaar vergeleken met Alonso - Gutierrez in Melbourne.

En zelf vergelijk ik het met Alonso vs Hamilton in Maleisie in 2011, waar de gevolgen veel minder erg waren (beiden konden doorrijden) en Alonso ook straf kreeg .
pi_160930764
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:51 schreef sasquatsch het volgende:
Het gaat niet over de Verstappen vs Sainz in Melbourne, maar Verstappen vs Grosjean in Monaco vorig jaar vergeleken met Alonso - Gutierrez in Melbourne.

En zelf vergelijk ik het met Alonso vs Hamilton in Maleisie in 2011, waar de gevolgen veel minder erg waren (beiden konden doorrijden) en Alonso ook straf kreeg .
Alonso crashte zo hard dat ze maar geen straf gegeven hebben.
pi_160931381
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:53 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Alonso crashte zo hard dat ze maar geen straf gegeven hebben.
Verstappen crashte in Monaco zo hard dat ze hem maar wel een straf gegeven hebben? :?
pi_160931430
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 13:27 schreef TagForce het volgende:

[..]

Verstappen crashte in Monaco zo hard dat ze hem maar wel een straf gegeven hebben? :?
Die ging niet 2x over de kop.
pi_160931496
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 13:29 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die ging niet 2x over de kop.
Zal hem zeggen dat hij volgende keer gewoon 5 meter de lucht in moet om geen straf te krijgen...

Die redenatie is toch te achterlijk voor woorden (van de FIA)?

Beide crashes zijn vergelijkbaar, en dus moet de sanctie ook vergelijkbaar zijn. Je kunt dan niet met 2 maten meten. Hoe veel geluk iemand bij de crash heeft gehad mag geen factor zijn. You fuck up, you pay the price.
pi_160931523
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 13:32 schreef TagForce het volgende:

[..]

Zal hem zeggen dat hij volgende keer gewoon 5 meter de lucht in moet om geen straf te krijgen...

Die redenatie is toch te achterlijk voor woorden (van de FIA)?

Beide crashes zijn vergelijkbaar, en dus moet de sanctie ook vergelijkbaar zijn. Je kunt dan niet met 2 maten meten. Hoe veel geluk iemand bij de crash heeft gehad mag geen factor zijn. You fuck up, you pay the price.
Ben het helemaal met je eens maar die verschillende maat is er gewoon.
pi_160932691
Waarom zou Alonso een straf moeten krijgen :? Toen was het hier toch de algemene opinie dat het de schuld van Grosjean was? Dan is het nu de schuld van Gutierrez.
pi_160932741
Voor mij hoeft het niet bestraft te worden, maar als je Verstappen bestraft dan zou je Alonso ook moeten bestraffen. Ik zie weinig verschil in beide crashes.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 20:56:26 #212
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160942500
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:38 schreef Blik het volgende:
pi_160945601
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:37 schreef TargaFlorio het volgende:
Voor mij hoeft het niet bestraft te worden, maar als je Verstappen bestraft dan zou je Alonso ook moeten bestraffen. Ik zie weinig verschil in beide crashes.
Ik dacht ergens te lezen, dat de auto van Guitierrez precies op dat moment in powersave ging,,dus dat de auto uit zichzelf wat vermogen terugnam. Daar kan niemand iets aan doen dan.
.
pi_160950289
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:00 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik dacht ergens te lezen, dat de auto van Guitierrez precies op dat moment in powersave ging,,dus dat de auto uit zichzelf wat vermogen terugnam. Daar kan niemand iets aan doen dan.
Dan is het logisch.

Dank voor de info.
pi_160951006
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 07:08 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Bijna eens. Sainte Devote vs. (hoe heet die bocht? Hellas?) maakt voor mij wel een verschilletje..
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 26 maart 2016 @ 12:31:48 #216
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160955745
Na al het negatieve geluid weer eens wat positiefs over verstappen

quote:
Wolff: ‘Verstappen is klaar voor de volgende stap’

Red Bull-talent Max Verstappen is klaar om de volgende stap in de Formule 1 te zetten, naar een topteam. Dat is de mening van Mercedes-teambaas Toto Wolff.

In gesprek met Motorsport-Total maakt de teambaas van het rivaliserende Mercedes in de eerste plaats duidelijk dat de door Red Bull bij opleidingsteam Toro Rosso ondergebrachte Verstappen hem in 2015 ‘niet heeft verrast’ met zijn sterkte optredens tijdens zijn debuutjaar: “Want ik wist al hoe goed hij is.”

“Nu is het verder duidelijk dat hij klaar is voor de volgende stap”, meent Wolff, die de achttienjarige Verstappen die stap binnen de Red Bull-familie ziet zetten. “Ik weet dat ze hoge verwachtingen van hem hebben en het zou me zeer verbazen als hij in 2017 niet voor het grote Red Bull rijdt.”

Op de vraag of het mogelijk is dat Verstappen de overstap naar Mercedes maakt, antwoordt Wolff als volgt: “Het staat buiten kijf dat Max een grote toekomst in de Formule 1 wacht. Het zou dus dom zijn om hem niet te overwegen als de mogelijkheid zich voordoet, maar op het moment is het geen thema”, zo benadrukt hij.

Bij Mercedes is op het moment voor 2017 nog een stoeltje vrij, want het contract van Lewis Hamiltons teamgenoot Nico Rosberg loopt eind dit jaar af. Wolff heeft echter de voorkeur uitgesproken om door te gaan met Rosberg, net zoals hij geruchten aangaande een overstap van Verstappen herhaaldelijk heeft afgezwakt door te benadrukken dat de Nederlander voorlopig nog bij Red Bull onder contract staat.
bron

[ Bericht 0% gewijzigd door Swetsenegger op 26-03-2016 19:11:19 ]
pi_160956541
Laat hem maar naar Mercedes gaan en hem bij Lewis er achterin knallen.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 15:11:00 #218
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_160958345
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:19 schreef Beach het volgende:
Laat hem maar naar Mercedes gaan en hem bij Lewis er achterin knallen.
Als of hij ooit maar in de schaduw van Lewis' bolide zou kunnen komen. Zelfs bij laagstaande zon niet.
Wie dit leest is gek
pi_160958387
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 15:11 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Als of hij ooit maar in de schaduw van Lewis' bolide zou kunnen komen. Zelfs bij laagstaande zon niet.
Ik herinner me toch echt dat Lewis niet voorbijkwam aan Max in de laatste race, tot een rode vlag situatie alle kaarten opnieuw schudde.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 15:51:43 #220
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_160959026
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 15:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik herinner me toch echt dat Lewis niet voorbijkwam aan Max in de laatste race, tot een rode vlag situatie alle kaarten opnieuw schudde.
En max niet voorbij Sainz, dus die is nog sneller?
Wie dit leest is gek
pi_160960507
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 15:51 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Zo is het maar net 8-)
pi_160974561
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 15:51 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

De last voor Max was vooral dat Sainz vast zat achter zijn voorganger(s).

Max moet dan niet 1 maar minimaal 2 dicht achter elkaar rijdende auto's tegelijk inhalen, wat op veel ciruits een vrijwel onmogelijke opgave is, tenzij je F1 2015 speelt op je XBox ;) Je zal dan minimaal 2 autolengte's later moeten remmen wat nogal in een do-or-die actie kan eindigen.

Ik zeg niet dat het in de historie van de F1 nooit gebeurd is maar makkelijk is het zeker niet.

Verder... waar hebben we het over? Natuurlijk is het een verknalde race maar het is pas de eerste van het seizoen... Kijk.... Als Max na race 10 nog niets heeft laten zien mag je natuurlijk serieus gaan twijfelen aan zijn kunnen... Maar voorlopig knalde hij die TR toch maar mooi naar een P5 in de kwalificatie en tot de rode vlag zag het er rooskleurig uit.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 27-03-2016 12:47:07 ]
pi_160974754
En ook wereldkampioenen maken fouten maar daar hoor je dan weer niemand over ;)

zondag 27 maart 2016 @ 12:58:49 #224
369251 Geralt
of Rivia
pi_160974937
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:40 schreef MaGNeT het volgende:
Kijk.... Als Max na race 10 nog niets heeft laten zien mag je natuurlijk serieus gaan twijfelen aan zijn kunnen...
Gezien wat hij vorig jaar in de F1 heeft laten zien en het jaar ervoor in de F3, waarom zou je nog moeten twijfelen aan zijn kunnen? :)
pi_160974950
quote:
7s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:58 schreef Geralt het volgende:

[..]

Gezien wat hij vorig jaar in de F1 heeft laten zien en het jaar ervoor in de F3, waarom zou je nog moeten twijfelen aan zijn kunnen? :)
Ik twijfel niet, was meer gericht aan de twijfelaars.
pi_160975364
Geen race dit weekend?
pi_160975585
quote:
6s.gif Op zondag 27 maart 2016 13:21 schreef Bolasie het volgende:
Geen race dit weekend?
Nee, volgende week weer. 's Middags om 16.00 uur Nederlandse tijd.
pi_160976155
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 13:30 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, volgende week weer. 's Middags om 16.00 uur Nederlandse tijd.
17:00uur toch?
pi_160976455
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 13:56 schreef Jolige_Joffer het volgende:

[..]

17:00uur toch?
Ja. Toen ik van de week keek was het nog wintertijd. Daar houdt F1.com geen rekening mee. Nu staat het er goed.
pi_160989498
Op zich wel interessant die bandenkeuzes maar er zijn meer veranderingen nodig om Mercedes te verslaan.

Als het goed is klopt dit en als het niet goed is klopt het niet.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 maart 2016 @ 23:59:28 #231
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160990144
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:29 schreef Nober het volgende:
Op zich wel interessant die bandenkeuzes maar er zijn meer veranderingen nodig om Mercedes te verslaan.

[ afbeelding ]

Als het goed is klopt dit en als het niet goed is klopt het niet.
:? :? :?
Tijden kloppen gewoon.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160990290
Dat zijn de betere tijden :)
pi_160990981
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

:? :? :?
Tijden kloppen gewoon.
Ja dan is het toch goed :7

Ik heb weer een bestelling voor mn verzameling gedaan; de wereldkampioen van mijn geboortejaar. :9

Wie het weet mag het zeggen :+
pi_160991090
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2016 00:38 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik heb weer een bestelling voor mn verzameling gedaan; de wereldkampioen van mijn geboortejaar. :9

Nigel Mansell.
pi_160991126
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 00:43 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Nigel Mansell.
Nope; ik ben wat ouder dan dat. :P
pi_160991152
9 wereldkampioenen ouder en dan tel ik de meervoudige maar 1x :+
  FOK!fotograaf maandag 28 maart 2016 @ 00:56:31 #237
842 Zorro
Z
pi_160991376
quote:

[..]

Fangio })
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_160992067
quote:
6s.gif Op maandag 28 maart 2016 00:56 schreef Zorro het volgende:

[..]

Fangio })
Ik ben geen 115 ofzo :(

Hunt natuurlijk *O*
pi_160993526
quote:

[..]

Alberto Ascari. Nee Niki Lauda, jij bent van 1975.

Edit:
Hunt dus 1976.
pi_160995214
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2016 01:57 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik ben geen 115 ofzo :(

Hunt natuurlijk *O*
Dan ben je 10 jaar jonger dan ik. Ik kom uit het jaar van Jack Brabham. :)
  maandag 28 maart 2016 @ 13:27:37 #241
131800 Tarado
capô de fusca
pi_160996568
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:11 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan ben je 10 jaar jonger dan ik. Ik kom uit het jaar van Jack Brabham. :)
Jim Clark zijn eerste :)
pi_160997270
Als we dan toch bezig zijn: Jackie Stewarts tweede.
pi_160997358
Allemaal ouwe lullen hier geloof ik :D
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 maart 2016 @ 14:05:02 #244
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160997397
Damon Hill :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160997523
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:05 schreef Nattekat het volgende:
Damon Hill :P
Broekie :D
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 maart 2016 @ 14:14:00 #246
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160997621
Jochen Rindt
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 maart 2016 @ 14:17:28 #247
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160997724
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:10 schreef Geralt het volgende:

[..]

Broekie :D
Ja, moest even jouw uitspraak ontkrachten :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 28 maart 2016 @ 14:38:44 #248
194695 franklop
Fran knock
pi_160998249
Alain Prost

Voor de tweede keer
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 maart 2016 @ 14:41:48 #249
Maffe Fries
pi_160998326
Lauda3
pi_160998379
Het jaar waarin Jackie Stewart met Tyrrell-Ford bij zowel rijders als constructeurs kampioen werd. 8-)
  maandag 28 maart 2016 @ 14:58:21 #251
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_160998743
Prost's tweede. Prost :r
  maandag 28 maart 2016 @ 16:13:34 #252
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_161000501
3e van Prost :+
pi_161000589
2e van Senna :D
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_161001196
De enige van Mansell!
pi_161001424
In mijn geboortejaar won Denny Hulme in een Brabham de titel

maandag 28 maart 2016 @ 18:02:52 #256
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161002646
Hatseflats, tickets voor GP van Hongarije geboekt O+

Hopelijk kan Max ook dit jaar weer stunten op de hungaroring :D
  Redactie Sport maandag 28 maart 2016 @ 18:08:35 #257
274204 crew  Mexicanobakker
pi_161002776
Prost pakte een pole position op mijn geboortedag.

Hij won gelukkig niet de GP.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 28 maart 2016 @ 18:18:29 #258
65918 IBAZ
broeinest
pi_161003005
Graham Hill. Zijn eerste. In de BRM, ook constructors champ. 1962.

[ Bericht 39% gewijzigd door IBAZ op 28-03-2016 18:32:34 ]
pi_161003284
Emerson Fittipaldi....(1x) :P
pi_161003350
Mijn geboortejaar was de eerste titel van Prost.

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:02 schreef Rossdale het volgende:

Netjes, veel plezier daar alvast. *O*
pi_161003441
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:18 schreef Waffle het volgende:
2e van Senna :D
  maandag 28 maart 2016 @ 21:30:47 #262
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_161008809
Alan Jones 1e (en enige).
Mooie auto's toen:
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 29 maart 2016 @ 12:56:14 #263
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_161020624
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:32 schreef ElmarO het volgende:
Mijn geboortejaar was de eerste titel van Prost.

[..]

Netjes, veel plezier daar alvast. *O*
Ook mijn geboorte jaar
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
  dinsdag 29 maart 2016 @ 22:09:27 #264
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_161036256
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:56 schreef HerrFritz het volgende:

[..]

Ook mijn geboorte jaar
Niet de mijne :P in mijn geboorte jaar werd Nelson Piquet voor de tweede maal wereldkampioen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 maart 2016 @ 22:20:57 #265
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161036874
Jezus wat een oudjes hier _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 maart 2016 @ 22:28:14 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161037222
Tot nu toe ben ik 6 jaar jonger dan de jongste die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Wat is dat nou :{ :@
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 29 maart 2016 @ 23:00:27 #267
34586 kepler
No bounce, no play
pi_161038932
Keke Rosberg hier :D
The line is a dot to you!
pi_161039100
Button
pi_161039252
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 22:28 schreef Nattekat het volgende:
Tot nu toe ben ik 6 jaar jonger dan de jongste die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Wat is dat nou :{ :@
Want Hill werd bij jou kampioen in 1998? :P
  dinsdag 29 maart 2016 @ 23:08:33 #270
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_161039329
even een huishoudelijke mededeling

SPOILER
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 maart 2016 @ 23:14:24 #271
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161039590
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:07 schreef Doevelaer het volgende:

[..]

Want Hill werd bij jou kampioen in 1998? :P
4 dan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 maart 2016 @ 23:16:06 #272
Maffe Fries
pi_161039661
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:08 schreef WEST het volgende:

SPOILER
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

4 dan.
Het zou toch wel eens een keer tijd worden dat de TT aangepast wordt
  dinsdag 29 maart 2016 @ 23:20:09 #273
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_161039861
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:08 schreef WEST het volgende:

SPOILER
waar, wie, wat????
pi_161043126
quote:

Nice, ik ook!

Staanplaatsen?
  woensdag 30 maart 2016 @ 09:18:07 #275
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161043603
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 08:04 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Nice, ik ook!

Staanplaatsen?
Nice :D

Nope geen staanplaatsen, ik zit dit jaar einde rechte stuk ^O^
Hiervoor heb ik twee maal bij ingang pitstraat / opkomen rechte stuk gezeten.
  Redactie Frontpage woensdag 30 maart 2016 @ 10:12:41 #276
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_161044233
quote:

Nice :) Ik hoop op hetzelfde in Maleisië, vorig jaar ging het daar erg lekker in zijn tweede race ooit :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage woensdag 30 maart 2016 @ 10:14:32 #277
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_161044253
Ik kom trouwens uit het jaar van Niki Lauda's derde en laatste WK, gewonnen met de kleinste marge ooit (0.5 punt).
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_161045039
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

waar, wie, wat????
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:20:44 #279
37887 Dauthi
Progressive
pi_161045147
http://www.motorsport.com(...)-for-bahrain-682736/
De mededeling waarvan je wist dat die zou komen.
Alonso's motor uit Australië is total loss, en dus begint Alonso in Bahrein met een nieuwe motor.
Er wordt niet gezegd of er überhaupt iets gerecycled wordt, maar ik ga er niet van uit gezien de tijd en moeite die het zou kosten.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_161045272
http://www.autosport.com/(...)-upset--with-himself

Interessant verhaal, zijn jullie het hiermee eens?
Woei!
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:37:27 #281
37887 Dauthi
Progressive
pi_161045392
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:29 schreef Floriz87 het volgende:

Als de cijfertjes kloppen dan hebben ze een steekhoudend argument.
Mijn argument blijft dat Verstappen moet leren om kalm en rationeel te blijven onder zulk soort omstandigheden en daardoor kan analyseren wat voor hem de beste situatie is.
Het is begrijpelijk dat je boos wordt, maar je hebt er helemaal niets aan.

Hij is nog maar 18 en heeft een lange weg te belopen, het is in ieder geval zeker dat we nog veel spectaculairs van Max gaan zien.
pi_161045558
quote:

Is al eerder naar voren gekomen in dit topic. En ja, als hij een aantal ronden langer was doorgereden, was hij voor Palmer (en misschien ook wel voor Bottas, Hulk en Grosjean) op de baan gekomen omdat hij nog steeds sneller was dan deze coureurs en had hij versere banden gehad waarmee het makkelijker zou zijn om in te halen.

De grootste fout die hij maakte was zich teveel bezig houden met Sainz in plaats van vertrouwen te hebben in de strategie van het team.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:37 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Als de cijfertjes kloppen dan hebben ze een steekhoudend argument.
Mijn argument blijft dat Verstappen moet leren om kalm en rationeel te blijven onder zulk soort omstandigheden en daardoor kan analyseren wat voor hem de beste situatie is.
Het is begrijpelijk dat je boos wordt, maar je hebt er helemaal niets aan.

Hij is nog maar 18 en heeft een lange weg te belopen, het is in ieder geval zeker dat we nog veel spectaculairs van Max gaan zien.
De cijfertjes kloppen, wat ook te zien is in de rondentijdengrafiek van F1 Fanatic

[ Bericht 18% gewijzigd door sasquatsch op 30-03-2016 11:53:42 ]
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:50:04 #283
37887 Dauthi
Progressive
pi_161045592
Ik vraag me ook af hoe dit intern wordt besproken, en wat voor feedback Max krijgt. Want die uitspraken van Jos daar heeft helemaal niemand iets aan in deze situatie.
pi_161045782
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:47 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Is al eerder naar voren gekomen in dit topic.
Excuus, dat heb ik dan gemist :) .
Woei!
pi_161046159
Toch vraag ik me af of Verstappen wel binnenkwam zonder het te melden aan het team. Dat wordt nu zo naar buiten gebracht, maar of dat echt zo is blijft gissen. Hij lijkt me slim genoeg om te weten dat ze dan niet klaar staan met banden en dattie dus veel gaat verliezen.

Dat maakt gewoon geen sense. Waarom zou hij dat doen?

Ik denk eerder dat Verstappen wel degelijk geroepen heeft dattie binnen zou komen en dat het team gewoon niet snel genoeg was en dat Verstappen nu de deksel op de neus krijgt en dat hij een hard lesje gekregen heeft om zichzelf niet boven het team te plaatsen en dat het team naar buiten toe de schuld bij hem legt.

Een lesje nederigheid ofzo. Maargoed, dat is koffiedik kijken; we zullen het nooit weten.
  woensdag 30 maart 2016 @ 12:19:42 #286
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161046185
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:18 schreef Geralt het volgende:
Toch vraag ik me af of Verstappen wel binnenkwam zonder het te melden aan het team. Dat wordt nu zo naar buiten gebracht, maar of dat echt zo is blijft gissen. Hij lijkt me slim genoeg om te weten dat ze dan niet klaar staan met banden en dattie dus veel gaat verliezen.

Dat maakt gewoon geen sense. Waarom zou hij dat doen?

Ik denk eerder dat Verstappen wel degelijk geroepen heeft dattie binnen zou komen en dat het team gewoon niet snel genoeg was en dat Verstappen nu de deksel op de neus krijgt en dat hij een hard lesje gekregen heeft om zichzelf niet boven het team te plaatsen en dat het team naar buiten toe de schuld bij hem legt.

Een lesje nederigheid ofzo. Maargoed, dat is koffiedik kijken; we zullen het nooit weten.
Wanneer Max over 15 jaar een biografie schrijft/laat schrijven dan krijg je vast je antwoord ;)
pi_161046326
Ongetwijfeld.

Overigens is de enige in het F1 wereldje met een eigen smiley op FOK! jarig vandaag.

(8>
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 maart 2016 @ 12:26:06 #288
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161046353
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:25 schreef Geralt het volgende:
Ongetwijfeld.

Overigens is de enige in het F1 wereldje met een eigen smiley op FOK! jarig vandaag.

(8>
Ik geef op.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_161046384
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik geef op.
Zo moeilijk is die niet hoor. Hij heeft zn eigen team gehad en is nu presentator.

(8> (8> (8>
pi_161046397
EJ :)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 maart 2016 @ 12:32:26 #291
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161046504
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:27 schreef Geralt het volgende:

[..]

Zo moeilijk is die niet hoor. Hij heeft zn eigen team gehad en is nu presentator.

(8> (8> (8>
Ah :P

Zou die smiley dan niet grijze haren moeten hebben?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_161048444
Ik wist niet dat die smiley was gebaseerd op maar toen ik smiley en F1 las wist ik gelijk wie het voor moest stellen :P
pi_161048727
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:50 schreef Bluurgh het volgende:
Ik wist niet dat die smiley was gebaseerd op
Dat issie waarschijnlijk ook helemaal niet :P
pi_161048780
quote:
12s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:03 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat issie waarschijnlijk ook helemaal niet :P
:'). Dat kan niet, nu zeker niet meer. What has been seen.. :P
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 maart 2016 @ 15:17:37 #295
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_161050110
Dit (8> is blauwe. Ken je FOK! Historie.
pi_161051407
quote:

Ja.
pi_161053859
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:47 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Is al eerder naar voren gekomen in dit topic. En ja, als hij een aantal ronden langer was doorgereden, was hij voor Palmer (en misschien ook wel voor Bottas, Hulk en Grosjean) op de baan gekomen omdat hij nog steeds sneller was dan deze coureurs en had hij versere banden gehad waarmee het makkelijker zou zijn om in te halen.

De grootste fout die hij maakte was zich teveel bezig houden met Sainz in plaats van vertrouwen te hebben in de strategie van het team.

[..]

De cijfertjes kloppen, wat ook te zien is in de rondentijdengrafiek van F1 Fanatic

[ afbeelding ]
Dit. Verstappen heeft het zelf verkloot en half NL geeft Sainz de schuld.
  woensdag 30 maart 2016 @ 22:23:54 #298
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_161062473
160329_134184_Header.jpg

Als de grote prijs van Australië een voorbode is voor de rest van jaar, kunnen miljoenen racefans zich opmaken voor een spetterend raceseizoen. Haperend startende Mercedessen, Ferrari dat lange tijd op de zege afstevent, een horrorklapper, een rode vlag, een fulminerende Max Verstappen: de première van 2016 was geladen met actie. Wat echter aan de race ontbrak was het vooraf gehoopte antwoord op de vraag hoe de krachtsverhoudingen liggen. Door het aparte raceverloop is die vraag immers nog altijd in nevelen gehuld. Wellicht zal het antwoord komend weekend gegeven gaan worden, tijdens een nachtelijke voorstelling vanuit de woestijn van Sakhir. Dan staat namelijk de grote prijs van Bahrein op het programma.

Het wordt alweer de twaalfde keer dat er een Grand Prix zal worden verreden in de rijkelijk met oliedollars gevulde golfstaat. Het ultramoderne circuit werd ontworpen door de Duitse architect Herman Tilke en stond in 2004 voor het eerst op de kalender. Het was een jaar waarin Ferrari oppermachtig was en Michael Schumacher en Rubens Barrichello derhalve een overtuigende één-twee grepen. Derde in die race werd de toen nog jonge Jenson Button die in zijn BAR-Honda bijna een halve minuut moest toegeven op het tweetal. De Brit is samen met Fernando Alonso, Kimi Raikkonen en Felipe Massa één van de vier overlevers uit die tijd. Doordat mensenrechten in Bahrein een overschat fenomeen zijn, braken er in 2011 rellen en demonstraties uit waarbij 93 doden vielen. Hoewel oliedollars voor Bernie Ecclestone vaak zwaarder lijken te wegen dan mensenrechten, besloot hij onder druk van teams en media de race eenmalig van de kalender te halen.

Volgens Daniel Ricciardo kunnen we ons opmaken voor een race waarin flink ingehaald kan worden. “De baan is er geschikt voor,” stelt de Red Bull-rijder. “Als je goed door de laatste bocht vloeit, kan je met DRS dichtbij je voorganger komen en in bocht één inhalen. Lukt het niet dan kun je het proberen in bocht vier of in de middelste sectie.” Inhaalmogelijkheden genoeg dus. Het moet als muziek in de oren van Max Verstappen klinken. De Nederlander kwam in Melbourne vast te zitten achter teamgenoot Carlos Sainz en ditmaal kon zelfs het Nederlandse inhaalfenomeen er niet langs. Zelf verklaarde Verstappen deze week in Gazzetta dello Sport dat Toro Rosso weleens het derde team zou kunnen zijn. Mocht alles gaan zoals hij voor ogen heeft, zal hij komend weekend dus mikken op plek vijf: achter Mercedes en Ferrari, maar ditmaal toch echt vóór teamgenoot Sainz.

160329_134184_Bahrain_kopje_circuit.gif

160329_134184_circuit.jpg

160330_134184_bahraincircuit.JPG

FIA Grand Prix Informatie

160329_134184_Bahrain_kopje_kalender.gif

160330_134184_kalender.jpg

160329_134184_Bahrain_kopje_stand.gif

Stand coureurs

160330_134184_standcoureurs.jpg

Stand constructeurs

160330_134184_standconstructeurs.jpg

160329_134184_Bahrain_kopje_tijdschema.gif

160330_134184_tijdschema.jpg

160329_134184_Bahrain_kopje_tv.gif

160330_134184_tvgids.jpg

160329_134184_Bahrain_kopje_hetweer.gif

160329_134184_hetweer.jpg
pi_161063299
Droogweer race dus. Je verwacht het niet.
  woensdag 30 maart 2016 @ 23:45:08 #300
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_161064721
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:52 schreef JimmyManna het volgende:
Droogweer race dus. Je verwacht het niet.
Nee Regen en Bahrain gaan niet echt samen.

Hoewel dit was de 28e

redbullracing twitterde op maandag 28-03-2016 om 15:55:28 A sign of things to come at #BahrainGP? Expect the unexpected? ⛈🇧🇭 #F1 https://t.co/YIQh8wjHAy reageer retweet
  woensdag 30 maart 2016 @ 23:45:28 #301
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_161064728
En gelijk maar dicht mikken.