abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 maart 2016 @ 09:20:11 #1
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160828696
160329_134184_Header.jpg

Als de grote prijs van Australië een voorbode is voor de rest van jaar, kunnen miljoenen racefans zich opmaken voor een spetterend raceseizoen. Haperend startende Mercedessen, Ferrari dat lange tijd op de zege afstevent, een horrorklapper, een rode vlag, een fulminerende Max Verstappen: de première van 2016 was geladen met actie. Wat echter aan de race ontbrak was het vooraf gehoopte antwoord op de vraag hoe de krachtsverhoudingen liggen. Door het aparte raceverloop is die vraag immers nog altijd in nevelen gehuld. Wellicht zal het antwoord komend weekend gegeven gaan worden, tijdens een nachtelijke voorstelling vanuit de woestijn van Sakhir. Dan staat namelijk de grote prijs van Bahrein op het programma.

Het wordt alweer de twaalfde keer dat er een Grand Prix zal worden verreden in de rijkelijk met oliedollars gevulde golfstaat. Het ultramoderne circuit werd ontworpen door de Duitse architect Herman Tilke en stond in 2004 voor het eerst op de kalender. Het was een jaar waarin Ferrari oppermachtig was en Michael Schumacher en Rubens Barrichello derhalve een overtuigende één-twee grepen. Derde in die race werd de toen nog jonge Jenson Button die in zijn BAR-Honda bijna een halve minuut moest toegeven op het tweetal. De Brit is samen met Fernando Alonso, Kimi Raikkonen en Felipe Massa één van de vier overlevers uit die tijd. Doordat mensenrechten in Bahrein een overschat fenomeen zijn, braken er in 2011 rellen en demonstraties uit waarbij 93 doden vielen. Hoewel oliedollars voor Bernie Ecclestone vaak zwaarder lijken te wegen dan mensenrechten, besloot hij onder druk van teams en media de race eenmalig van de kalender te halen.

Volgens Daniel Ricciardo kunnen we ons opmaken voor een race waarin flink ingehaald kan worden. “De baan is er geschikt voor,” stelt de Red Bull-rijder. “Als je goed door de laatste bocht vloeit, kan je met DRS dichtbij je voorganger komen en in bocht één inhalen. Lukt het niet dan kun je het proberen in bocht vier of in de middelste sectie.” Inhaalmogelijkheden genoeg dus. Het moet als muziek in de oren van Max Verstappen klinken. De Nederlander kwam in Melbourne vast te zitten achter teamgenoot Carlos Sainz en ditmaal kon zelfs het Nederlandse inhaalfenomeen er niet langs. Zelf verklaarde Verstappen deze week in Gazzetta dello Sport dat Toro Rosso weleens het derde team zou kunnen zijn. Mocht alles gaan zoals hij voor ogen heeft, zal hij komend weekend dus mikken op plek vijf: achter Mercedes en Ferrari, maar ditmaal toch echt vóór teamgenoot Sainz.

160329_134184_Bahrain_kopje_circuit.gif

160329_134184_circuit.jpg

160330_134184_bahraincircuit.JPG


FIA Grand Prix Informatie

160329_134184_Bahrain_kopje_kalender.gif

160330_134184_kalender.jpg

160329_134184_Bahrain_kopje_stand.gif

Stand coureurs

160330_134184_standcoureurs.jpg

Stand constructeurs

160330_134184_standconstructeurs.jpg

160329_134184_Bahrain_kopje_tijdschema.gif

160330_134184_tijdschema.jpg

160329_134184_Bahrain_kopje_tv.gif

160330_134184_tvgids.jpg

160329_134184_Bahrain_kopje_hetweer.gif

160329_134184_hetweer.jpg

[ Bericht 85% gewijzigd door WEST op 30-03-2016 22:23:17 ]
pi_160828712
Op naar de volgende race ;)

Iedere rijder heeft wel eens een slechtere race, ook Hamilton heeft wel eens op een tactische blunder verloren of naast de baan gestaan bij het inrijden van de pitsstraat.

Shit happens...

Max heeft talent, is nog een beetje een "angry young man" maar dat groeit er vanzelf uit, als hij een beetje op z'n moeder lijkt.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 maart 2016 @ 09:22:12 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160828717
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Wat een trieste domme gozer ben jij joh. Net alsof ik al die topics terug ga lezen of ga onthouden wie wat geplaatst heeft.
Het staat letterlijk 2 posts boven jouw post _O-

quote:
Maar hoe dom ben je om na het lezen van dat interview vol te blijven houden dat Max geen fout gemaakt heeft? :') :') :')
Geen idee, aangezien ik dat niet doe

quote:
6s.gif Op maandag 21 maart 2016 07:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

Dus een serieuze fout van Max zelf. Iets met aannames en de moeder van aller opneukers.
pi_160828760
quote:
10s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het staat letterlijk 2 posts boven jouw post _O-

[..]

Geen idee, aangezien ik dat niet doe

[..]

Je beweert net nog dat je niet voor kan stellen dat een F1 coureur op eigen houtje naar binnen komt. Nou, je grote held Max dus wel. Op de PlayStation kun je binnenkomen wanneer je daar zin in hebt, maar dat werkt in real life kennelijk anders.

Kan iemand trouwens nog een keer uitleggen hoe dit alles de schuld van Sainz is? :')
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 maart 2016 @ 09:27:13 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160828775
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Je beweert net nog dat je niet voor kan stellen dat een F1 coureur op eigen houtje naar binnen komt. Nou, je grote held Max dus wel. Op de PlayStation kun je binnenkomen wanneer je daar zin in hebt, maar dat werkt in real life kennelijk anders.
Ik zeg dat hij een aanname heeft gemaakt en dat ik me niet kan voorstellen dat hij, volkomen los van enige afspraak dan ook dacht "Kom ik ga NU eens naar binnen, kan mij het verrotten of ze klaar staan."

quote:
Kan iemand trouwens nog een keer uitleggen hoe dit alles de schuld van Sainz is? :')
Volgens mij zegt niemand dat hier hoor.
pi_160829149
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Kan iemand trouwens nog een keer uitleggen hoe dit alles de schuld van Sainz is? :')
Dit alles is niet de schuld van Sainz... Het enige wat Sainz te verwijten valt is dat ie Verstappen, onnodig, lang opgehouden heeft, en zelfs met redelijke agressie zijn positie ten opzichte van Max verdedigde. Dit terwijl het team al had gezegd dat ie moest pushen en anders een rondje later Max voorbij moest laten.
  maandag 21 maart 2016 @ 10:14:58 #7
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160829342
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:00 schreef TagForce het volgende:

[..]

Dit terwijl het team al had gezegd dat ie moest pushen en anders een rondje later Max voorbij moest laten.
NO!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_160829359
Vorig jaar kon je het bij Veronica terugkijken als je het gemist had.
Weet iemand waar je het dit jaar terug kan kijken?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 21 maart 2016 @ 10:24:54 #9
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160829466
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:14 schreef nils7 het volgende:

[..]

NO!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Terecht ook wel natuurlijk.

Ik snap de frustratie van Max wel als je een goede race vergooit, maar Carlos deed niets fout en het is onzinnig om nu negatief over hem te doen.

Gewoon een slecht gecommuniceerde pitstop, zoiets gebeurt wel eens en komt bij alle teams voor. Helaas pindakaas, schade marmelade, too bad sandwich spread. Volgende race nieuwe kans :)
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_160829523
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:00 schreef TagForce het volgende:

[..]

Dit alles is niet de schuld van Sainz... Het enige wat Sainz te verwijten valt is dat ie Verstappen, onnodig, lang opgehouden heeft, en zelfs met redelijke agressie zijn positie ten opzichte van Max verdedigde. Dit terwijl het team al had gezegd dat ie moest pushen en anders een rondje later Max voorbij moest laten.
Ook dat laatste valt hem niet te verwijten. Er is geen directe order gegeven om opzij te gaan en het ging om een positie.

Alsof Verstappen ruim baan zou hebben gegeven (sterker nog, vorig jaar werd hij bejubeld toen hij een order daartoe negeerde).

Verstappen had simpelweg een hele goede race tot aan de rode vlag. Daarna kwamen er wat problemen en daar ging hij slecht mee om. En helaas heeft dat zijn optreden in het begin overschaduwd.
pi_160829649
Sainz is geen tweede coureur.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 21 maart 2016 @ 10:54:23 #12
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_160829916
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:36 schreef Beach het volgende:
Sainz is geen tweede coureur.
En Max ook niet whehe. Word nog leuk daar intern.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_160830063
Beter laat Toro Rosso teamorders voortaan achterwege en communiceren ze dat ook duidelijk naar de heren. Het zorgt alleen maar voor woedeaanvallen en frustraties. Ik denk dat beide coureurs een soort schrikbeeld in hun hoofd hebben om als een soort Rubens Barrichello te eindigen als ze beginnen met hun teamgenoot voorbij te laten. Toro Rosso vecht toch niet om de prijzen dus beter laten ze het op zijn beloop en moge de beste winnen. Verder gewoon de voorste auto als eerste naar binnen halen zoals ze bij Mercedes doen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_160830155
De enige die wat te verwijten valt is het team zelf.

Ten eerste omdat ze de fout maakten om tijdens de rode vlag niet naar mediums te wisselen, ten tweede door Sainz eerder binnen te halen dan Verstappen (die voor Sainz lag en daardoor eerste keus zou moeten zijn) en ten derde doordat ze niet klaar stonden toen Verstappen zei binnen te komen.

Als Verstappen zoals verwacht drie ronden later zou binnen komen zou hij sowieso achter Sainz op de baan komen, dus toen hij in zijn spiegels zag dat Sainz naar binnen ging kon hij maar een ding doen en dat is om de ronde later binnen te komen om te voorkomen dat Sainz de undercut ging halen.

Dus ja, Verstappen was terecht pissed (op het team). Want die actie van het team zorgde ervoor dat Sainz bevoordeeld werd ten opzichte van Verstappen, terwijl die al de hele race voor Sainz op de baan zat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_160830248
Als Sainz flatspots op zijn banden had dan valt er natuurlijk wel wat voor te zeggen om af te wijken van de strategie en hem eerder binnen te halen. Je kan natuurlijk moeilijk autistisch tegen hem gaan roepen dat hij met vibraties door moet blijven rijden omdat hij de achterste wagen is.

Hoe dan ook het wordt voor ons als fans erg vermakelijk om te zien hoe dit zich gaat ontwikkelen gedurende het seizoen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 11:20:03 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160830278
Aan die talloze witte pluimen te zien, heeft Sainz de complete race op flatspots gereden _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160830301
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:20 schreef Nattekat het volgende:
Aan die talloze witte pluimen te zien, heeft Sainz de complete race op flatspots gereden _O-
Dit :P

Maargoed, heeft verder niet zoveel zin om je daar als stuurlui op een forumpje of waar dan ook op internet om te gaan zitten druk maken in die zin dat je je als een of andere hersenloze tokkie gaan gedragen, die hele gebeuren. Ze hebben goed pech gehad door wat logistieke fouten met het team en veel punten misgelopen, zowel voor VES als SAI. Aan hen om ermee te dealen, hier gaan lopen fittieën helpt natuurlijk echt helemaal niemand :')
Ja doei.
pi_160831144
Abdus, dat was de TR knop, niet de quote knop ;)
Ja doei.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 12:20:59 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160831257
Terechte TR
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 21 maart 2016 @ 12:23:07 #20
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_160831285


Banden statistieken
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 maart 2016 @ 12:26:16 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160831340
zou de regel dat een bandenwissel tijdens een rodevlagsituatie toegestaan is niet afgeschaft moeten worden? Met alleen de tenzij de organisatie het vanwege weersomstandigheden toestaat?
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 21 maart 2016 @ 12:38:58 #22
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_160831569
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
zou de regel dat een bandenwissel tijdens een rodevlagsituatie toegestaan is niet afgeschaft moeten worden? Met alleen de tenzij de organisatie het vanwege weersomstandigheden toestaat?
ik dacht dat dat al een regel was.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 maart 2016 @ 12:41:05 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160831613
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:38 schreef WEST het volgende:

[..]

ik dacht dat dat al een regel was.
kennelijk niet, want als je ziet hoeveel coureurs het rubber gewisseld hebben dan zijn dat er nogal wat. Om de show te bevorderen zou het imo beter zijn om dat wisselen onder rood af te schaffen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160831699
Nou, dat lijkt me niet zo handig als je echt naar binnen moet en je moet dan nog 4 rondjes doorkachelen, ook al is het op laag tempo.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 maart 2016 @ 12:48:38 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160831733
Dat zou dan het risico zijn dat je neemt door laat te stoppen.

Zo zijn er bij iedere situatie voor- en nadelen te bedenken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160831796
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zou dan het risico zijn dat je neemt door laat te stoppen.

Zo zijn er bij iedere situatie voor- en nadelen te bedenken.
Nee, dat zou echt stom zijn. Hoe vaak is er nu een code rood?
pi_160831801
Moet je dan gelijk na de rode vlag pitten kun je achteraan sluiten.
.
  maandag 21 maart 2016 @ 12:52:34 #28
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160831809
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
zou de regel dat een bandenwissel tijdens een rodevlagsituatie toegestaan is niet afgeschaft moeten worden? Met alleen de tenzij de organisatie het vanwege weersomstandigheden toestaat?
het is sowieso weer eens een belachelijke regel, zeker vergeleken met bv. SC regels of de boel neutraliseren door de Full Course Yellow in te gaan zetten waarbij er nihile veranderingen zijn tussen afstanden. En dan heb je bij rode vlag situaties de vrijheid om banden, aerodynamica, rijhoogte en zelfs hele vleugels te vervangen.
In principe zouden ze met een stopwatch wagens in pas de pits moeten uitsturen met nagenoeg hetzelfde gat richting de coureur voor hun.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_160831999
Ik vind het ook belachelijk. Alleen repairtime en bandenwissels vanwege eventuele weersveranderingen, anders gewoon niet. Race word stil gelegd, dan de het werk in de pits ook.

En ik dacht indd ook dat dit vorig jaar al ter sprake was gekomen na crash van Max en Grosjean in Monaco ? Toen waren er toch ook al dit soort dingen aan de gang?
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 13:05:48 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160832039
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:52 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

het is sowieso weer eens een belachelijke regel, zeker vergeleken met bv. SC regels of de boel neutraliseren door de Full Course Yellow in te gaan zetten waarbij er nihile veranderingen zijn tussen afstanden. En dan heb je bij rode vlag situaties de vrijheid om banden, aerodynamica, rijhoogte en zelfs hele vleugels te vervangen.
In principe zouden ze met een stopwatch wagens in pas de pits moeten uitsturen met nagenoeg hetzelfde gat richting de coureur voor hun.
Was sprake van een SC voor de rode vlag.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 maart 2016 @ 13:29:44 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160832521
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:51 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee, dat zou echt stom zijn. Hoe vaak is er nu een code rood?
niet vaak, maar zoals bij een race in Monaco enkele jaren geleden zou de uitslag met afschaffing van de regel mogelijk anders geweest kunnen zijn. Meende mij te herinneren dat Vettel op 60 ronden oude banden aan de leiding reed, voor Alonso en Button die veel nieuwere banden hadden. Dat had mogelijk nog iets op kunnen leveren als ze door waren gegaan. Nu wisselden ze naar superzacht en was het direct beslist.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160832604
Zag vandaag pas dat de banden gewisseld tijdens de rode vlag. Dat maakt de frustratie van Max een stuk begrijpelijker. Hij is de hele race sneller dan Sainz, rijdt zowel voor als na de eerste pitstop van hem weg en richting een top 5. Door foute keuzes van het team wordt top 5 vergooid(door weer naar softs te gaan tijdens rood) en door Sainz tegen de gewoonte eerder binnen te halen (natuurlijk zijn er omstandigheden die dit kunnen rechtvaardigen, maar volgens Max had hij al meermalen aangegeven dat zijn banden eraan waren).
Dat dan door miscommunicatie of eigenwijsheid de bandenwissel mislukt en zijn race definitief verpest wordt omdat zijn langzamere teamgenoot de boel ophoudt, dankan ik me voorstellen dat hij daar niet zo blij mee is.
Dat hij zich dan wat overdreven verbaal laat gelden, laten we ons daar vooral niet te druk over maken. Zo erg was het niet.
Sainz kun je hierin weinig verwijten denk ik, zolang hij niet officieel de tweede rijder is.
  maandag 21 maart 2016 @ 14:26:45 #33
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160833726
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Was sprake van een SC voor de rode vlag.
dat klopt, maar op het moment dat het ongeluk te zien was en die wagen op de kop lag hadden ze direct -1)een FCY moeten opzetten (de weersomstandigheden vormden geen gevaar, dus was perfect mogelijk) -2)of per direct de rode vlag uithangen. Dan is de situatie die ik schets prima mogelijk. Maar zoals wel vaker wordt er eens veel te lang getwijfeld.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 14:29:14 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160833773
Twee auto's in het grind, waarvan één onherstelbaar beschadigd. Direct toen ik dat opmerkte riep ik al dat dit rood moest worden, want die schade kon onmogelijk van dat ene muurtje komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160834098
Toch apart dat ricciardo met dezelfde banden 10 ronden verder door kon rijden..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 21 maart 2016 @ 15:17:27 #36
34586 kepler
No bounce, no play
pi_160834711
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

kennelijk niet, want als je ziet hoeveel coureurs het rubber gewisseld hebben dan zijn dat er nogal wat. Om de show te bevorderen zou het imo beter zijn om dat wisselen onder rood af te schaffen.
Het idee erachter is dat ze hiermee willen voorkomen dat mensen met een lekke band weer terug de baan op moeten. Vaak is er bij een rode vlag een hele hoop rotzooi op de baan (of regen), dus het zou ook niet veilig zijn om dan geen banden mogen te verwisselen.

En zo'n situatie pakt voor de 1 voordelig uit en voor de andere nadelig, dat hoort nu eenmaal bij de sport. Bij een SC kan dat ook gebeuren
The line is a dot to you!
pi_160834838
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:17 schreef kepler het volgende:

[..]

Het idee erachter is dat ze hiermee willen voorkomen dat mensen met een lekke band weer terug de baan op moeten. Vaak is er bij een rode vlag een hele hoop rotzooi op de baan (of regen), dus het zou ook niet veilig zijn om dan geen banden mogen te verwisselen.

En zo'n situatie pakt voor de 1 voordelig uit en voor de andere nadelig, dat hoort nu eenmaal bij de sport. Bij een SC kan dat ook gebeuren
Dan laat je die uit de pits starten.
pi_160835039
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:45 schreef franklop het volgende:
Toch apart dat ricciardo met dezelfde banden 10 ronden verder door kon rijden..
Niet echt. De Red Bull schijnt beter om te gaan met de banden dan de Toro Rosso.

En Verstappen had misschien wel langer door kunnen rijden (hij was nog steeds sneller dan Massa en Grosjean op dat moment, volgens mij), maar als Sainz op nieuwe banden sneller was zou hij er sowieso achter komen. Dus op dat moment naar binnen gaan was de enige goede beslissing imho. Alleen hield het team hier geen rekening mee.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_160836821
Trouwens, Ferrari wilde tijdens de red flag niet aan de medium's. Reden was dat ze er te weinig ervaring mee hadden (als ik Sky goed begreep, luister altijd de Engelse stream). Kan dit niet ook voor STR zo zijn geweest? Medium gewoon te onbekend terrein en door soft's te kiezen wisten ze in ieder geval zeker veel snelheid te hebben (maar dan wel met het risico van nog een keer moeten pitten).
Op Fok! sinds 17 / 01 / 2003. Ook wel bekend als "de dag dat de GoT HK dichtging" :P
pi_160837620
Aan de stats de zien was Medium de enige logische keuze voor de TR's (iig deze GP).

http://en.mclarenf-1.com/(...)=Carlos%20Sainz%20Jr.

Max heeft echter uit frustratie z'n hele Medium banden naar de klote geholpen en de volgende auto heeft /altijd/ de pech dat z'n banden sneller naar de klote gaan; je kopieert onbewust de rijstijl van de auto voor je en je probeert meer druk te leggen om alsnog in te halen.
Tis misschien een geluk bij een ongeluk dat Max niet z'n zin kreeg voor de Softs.
pi_160837634
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:49 schreef _DeMoN_ het volgende:
Trouwens, Ferrari wilde tijdens de red flag niet aan de medium's. Reden was dat ze er te weinig ervaring mee hadden (als ik Sky goed begreep, luister altijd de Engelse stream). Kan dit niet ook voor STR zo zijn geweest? Medium gewoon te onbekend terrein en door soft's te kiezen wisten ze in ieder geval zeker veel snelheid te hebben (maar dan wel met het risico van nog een keer moeten pitten).
Juist daarom heeft STR tijdens de wintertests erg veel op de mediums gereden.
pi_160838343
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 17:24 schreef SnowOokami het volgende:
Aan de stats de zien was Medium de enige logische keuze voor de TR's (iig deze GP).

http://en.mclarenf-1.com/(...)=Carlos%20Sainz%20Jr.

Max heeft echter uit frustratie z'n hele Medium banden naar de klote geholpen en de volgende auto heeft /altijd/ de pech dat z'n banden sneller naar de klote gaan; je kopieert onbewust de rijstijl van de auto voor je en je probeert meer druk te leggen om alsnog in te halen.
Tis misschien een geluk bij een ongeluk dat Max niet z'n zin kreeg voor de Softs.
De fout was dat ze niet tijdens de rode vlag naar de mediums gingen. Dan hadden ze de GP uit kunnen rijden en waren 5de en 6de geworden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 21 maart 2016 @ 18:16:48 #43
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_160838837
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:45 schreef franklop het volgende:
Toch apart dat ricciardo met dezelfde banden 10 ronden verder door kon rijden..
minder vleugel en hogere bandenspanning
  maandag 21 maart 2016 @ 18:18:27 #44
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_160838876
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:49 schreef _DeMoN_ het volgende:
Trouwens, Ferrari wilde tijdens de red flag niet aan de medium's. Reden was dat ze er te weinig ervaring mee hadden (als ik Sky goed begreep, luister altijd de Engelse stream). Kan dit niet ook voor STR zo zijn geweest? Medium gewoon te onbekend terrein en door soft's te kiezen wisten ze in ieder geval zeker veel snelheid te hebben (maar dan wel met het risico van nog een keer moeten pitten).
komt door de regen tijdens de vrije trainingen
pi_160840202
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 17:24 schreef SnowOokami het volgende:
Aan de stats de zien was Medium de enige logische keuze voor de TR's (iig deze GP).

http://en.mclarenf-1.com/(...)=Carlos%20Sainz%20Jr.

Max heeft echter uit frustratie z'n hele Medium banden naar de klote geholpen en de volgende auto heeft /altijd/ de pech dat z'n banden sneller naar de klote gaan; je kopieert onbewust de rijstijl van de auto voor je en je probeert meer druk te leggen om alsnog in te halen.
Tis misschien een geluk bij een ongeluk dat Max niet z'n zin kreeg voor de Softs.
Op softs was hij er mss wel eerder voorbij gekomen ;)
pi_160840266
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Op softs was hij er mss wel eerder voorbij gekomen ;)
Maar dan had hij dus nooit het einde gehaald...
De race had er waarschijnlijk heel anders uit gezien als Max als eerste had mogen pitten.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 maart 2016 @ 19:38:42 #47
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160841056
Nou ja joh, dit was een race die mentaliteit en beheersing opbouwt zullen we maar denken. Zal 'm uiteindelijk een completere coureur maken.
pi_160841106
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:12 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Maar dan had hij dus nooit het einde gehaald...
De race had er waarschijnlijk heel anders uit gezien als Max als eerste had mogen pitten.
En nog beter als ze meteen op de mediums waren overgegaan tijdens de rode vlag. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 maart 2016 @ 20:02:26 #49
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160841837
Overigens is Sainz niet onder de indruk van Max gebitch.
http://www.nu.nl/formule-(...)-met-verstappen.html
pi_160841930
STR en Ferrari hebben gigantisch gefaald na de rode vlag. Huiswerk gewoon slecht gedaan.

Red Bull lijkt overigens het beste chassis te hebben voor de race.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')