Het staat letterlijk 2 posts boven jouw postquote:Op maandag 21 maart 2016 09:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat een trieste domme gozer ben jij joh. Net alsof ik al die topics terug ga lezen of ga onthouden wie wat geplaatst heeft.
Geen idee, aangezien ik dat niet doequote:Maar hoe dom ben je om na het lezen van dat interview vol te blijven houden dat Max geen fout gemaakt heeft?![]()
![]()
quote:Op maandag 21 maart 2016 07:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Dus een serieuze fout van Max zelf. Iets met aannames en de moeder van aller opneukers.
Je beweert net nog dat je niet voor kan stellen dat een F1 coureur op eigen houtje naar binnen komt. Nou, je grote held Max dus wel. Op de PlayStation kun je binnenkomen wanneer je daar zin in hebt, maar dat werkt in real life kennelijk anders.quote:Op maandag 21 maart 2016 09:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het staat letterlijk 2 posts boven jouw post
[..]
Geen idee, aangezien ik dat niet doe
[..]
Ik zeg dat hij een aanname heeft gemaakt en dat ik me niet kan voorstellen dat hij, volkomen los van enige afspraak dan ook dacht "Kom ik ga NU eens naar binnen, kan mij het verrotten of ze klaar staan."quote:Op maandag 21 maart 2016 09:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je beweert net nog dat je niet voor kan stellen dat een F1 coureur op eigen houtje naar binnen komt. Nou, je grote held Max dus wel. Op de PlayStation kun je binnenkomen wanneer je daar zin in hebt, maar dat werkt in real life kennelijk anders.
Volgens mij zegt niemand dat hier hoor.quote:Kan iemand trouwens nog een keer uitleggen hoe dit alles de schuld van Sainz is?
Dit alles is niet de schuld van Sainz... Het enige wat Sainz te verwijten valt is dat ie Verstappen, onnodig, lang opgehouden heeft, en zelfs met redelijke agressie zijn positie ten opzichte van Max verdedigde. Dit terwijl het team al had gezegd dat ie moest pushen en anders een rondje later Max voorbij moest laten.quote:Op maandag 21 maart 2016 09:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Kan iemand trouwens nog een keer uitleggen hoe dit alles de schuld van Sainz is?
NO!quote:Op maandag 21 maart 2016 10:00 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dit terwijl het team al had gezegd dat ie moest pushen en anders een rondje later Max voorbij moest laten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
quote:Op maandag 21 maart 2016 10:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
NO!Terecht ook wel natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap de frustratie van Max wel als je een goede race vergooit, maar Carlos deed niets fout en het is onzinnig om nu negatief over hem te doen.
Gewoon een slecht gecommuniceerde pitstop, zoiets gebeurt wel eens en komt bij alle teams voor. Helaas pindakaas, schade marmelade, too bad sandwich spread. Volgende race nieuwe kans
Please sir. When moon? When Mustang?
Ook dat laatste valt hem niet te verwijten. Er is geen directe order gegeven om opzij te gaan en het ging om een positie.quote:Op maandag 21 maart 2016 10:00 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dit alles is niet de schuld van Sainz... Het enige wat Sainz te verwijten valt is dat ie Verstappen, onnodig, lang opgehouden heeft, en zelfs met redelijke agressie zijn positie ten opzichte van Max verdedigde. Dit terwijl het team al had gezegd dat ie moest pushen en anders een rondje later Max voorbij moest laten.
En Max ook niet whehe. Word nog leuk daar intern.quote:
Ditquote:Op maandag 21 maart 2016 11:20 schreef Nattekat het volgende:
Aan die talloze witte pluimen te zien, heeft Sainz de complete race op flatspots gereden
ik dacht dat dat al een regel was.quote:Op maandag 21 maart 2016 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
zou de regel dat een bandenwissel tijdens een rodevlagsituatie toegestaan is niet afgeschaft moeten worden? Met alleen de tenzij de organisatie het vanwege weersomstandigheden toestaat?
kennelijk niet, want als je ziet hoeveel coureurs het rubber gewisseld hebben dan zijn dat er nogal wat. Om de show te bevorderen zou het imo beter zijn om dat wisselen onder rood af te schaffen.quote:
Nee, dat zou echt stom zijn. Hoe vaak is er nu een code rood?quote:Op maandag 21 maart 2016 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zou dan het risico zijn dat je neemt door laat te stoppen.
Zo zijn er bij iedere situatie voor- en nadelen te bedenken.
het is sowieso weer eens een belachelijke regel, zeker vergeleken met bv. SC regels of de boel neutraliseren door de Full Course Yellow in te gaan zetten waarbij er nihile veranderingen zijn tussen afstanden. En dan heb je bij rode vlag situaties de vrijheid om banden, aerodynamica, rijhoogte en zelfs hele vleugels te vervangen.quote:Op maandag 21 maart 2016 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
zou de regel dat een bandenwissel tijdens een rodevlagsituatie toegestaan is niet afgeschaft moeten worden? Met alleen de tenzij de organisatie het vanwege weersomstandigheden toestaat?
Was sprake van een SC voor de rode vlag.quote:Op maandag 21 maart 2016 12:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
het is sowieso weer eens een belachelijke regel, zeker vergeleken met bv. SC regels of de boel neutraliseren door de Full Course Yellow in te gaan zetten waarbij er nihile veranderingen zijn tussen afstanden. En dan heb je bij rode vlag situaties de vrijheid om banden, aerodynamica, rijhoogte en zelfs hele vleugels te vervangen.
In principe zouden ze met een stopwatch wagens in pas de pits moeten uitsturen met nagenoeg hetzelfde gat richting de coureur voor hun.
niet vaak, maar zoals bij een race in Monaco enkele jaren geleden zou de uitslag met afschaffing van de regel mogelijk anders geweest kunnen zijn. Meende mij te herinneren dat Vettel op 60 ronden oude banden aan de leiding reed, voor Alonso en Button die veel nieuwere banden hadden. Dat had mogelijk nog iets op kunnen leveren als ze door waren gegaan. Nu wisselden ze naar superzacht en was het direct beslist.quote:Op maandag 21 maart 2016 12:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, dat zou echt stom zijn. Hoe vaak is er nu een code rood?
dat klopt, maar op het moment dat het ongeluk te zien was en die wagen op de kop lag hadden ze direct -1)een FCY moeten opzetten (de weersomstandigheden vormden geen gevaar, dus was perfect mogelijk) -2)of per direct de rode vlag uithangen. Dan is de situatie die ik schets prima mogelijk. Maar zoals wel vaker wordt er eens veel te lang getwijfeld.quote:Op maandag 21 maart 2016 13:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was sprake van een SC voor de rode vlag.
Het idee erachter is dat ze hiermee willen voorkomen dat mensen met een lekke band weer terug de baan op moeten. Vaak is er bij een rode vlag een hele hoop rotzooi op de baan (of regen), dus het zou ook niet veilig zijn om dan geen banden mogen te verwisselen.quote:Op maandag 21 maart 2016 12:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kennelijk niet, want als je ziet hoeveel coureurs het rubber gewisseld hebben dan zijn dat er nogal wat. Om de show te bevorderen zou het imo beter zijn om dat wisselen onder rood af te schaffen.
Dan laat je die uit de pits starten.quote:Op maandag 21 maart 2016 15:17 schreef kepler het volgende:
[..]
Het idee erachter is dat ze hiermee willen voorkomen dat mensen met een lekke band weer terug de baan op moeten. Vaak is er bij een rode vlag een hele hoop rotzooi op de baan (of regen), dus het zou ook niet veilig zijn om dan geen banden mogen te verwisselen.
En zo'n situatie pakt voor de 1 voordelig uit en voor de andere nadelig, dat hoort nu eenmaal bij de sport. Bij een SC kan dat ook gebeuren
Niet echt. De Red Bull schijnt beter om te gaan met de banden dan de Toro Rosso.quote:Op maandag 21 maart 2016 14:45 schreef franklop het volgende:
Toch apart dat ricciardo met dezelfde banden 10 ronden verder door kon rijden..
Juist daarom heeft STR tijdens de wintertests erg veel op de mediums gereden.quote:Op maandag 21 maart 2016 16:49 schreef _DeMoN_ het volgende:
Trouwens, Ferrari wilde tijdens de red flag niet aan de medium's. Reden was dat ze er te weinig ervaring mee hadden (als ik Sky goed begreep, luister altijd de Engelse stream). Kan dit niet ook voor STR zo zijn geweest? Medium gewoon te onbekend terrein en door soft's te kiezen wisten ze in ieder geval zeker veel snelheid te hebben (maar dan wel met het risico van nog een keer moeten pitten).
De fout was dat ze niet tijdens de rode vlag naar de mediums gingen. Dan hadden ze de GP uit kunnen rijden en waren 5de en 6de geworden.quote:Op maandag 21 maart 2016 17:24 schreef SnowOokami het volgende:
Aan de stats de zien was Medium de enige logische keuze voor de TR's (iig deze GP).
http://en.mclarenf-1.com/(...)=Carlos%20Sainz%20Jr.
Max heeft echter uit frustratie z'n hele Medium banden naar de klote geholpen en de volgende auto heeft /altijd/ de pech dat z'n banden sneller naar de klote gaan; je kopieert onbewust de rijstijl van de auto voor je en je probeert meer druk te leggen om alsnog in te halen.
Tis misschien een geluk bij een ongeluk dat Max niet z'n zin kreeg voor de Softs.
minder vleugel en hogere bandenspanningquote:Op maandag 21 maart 2016 14:45 schreef franklop het volgende:
Toch apart dat ricciardo met dezelfde banden 10 ronden verder door kon rijden..
komt door de regen tijdens de vrije trainingenquote:Op maandag 21 maart 2016 16:49 schreef _DeMoN_ het volgende:
Trouwens, Ferrari wilde tijdens de red flag niet aan de medium's. Reden was dat ze er te weinig ervaring mee hadden (als ik Sky goed begreep, luister altijd de Engelse stream). Kan dit niet ook voor STR zo zijn geweest? Medium gewoon te onbekend terrein en door soft's te kiezen wisten ze in ieder geval zeker veel snelheid te hebben (maar dan wel met het risico van nog een keer moeten pitten).
Op softs was hij er mss wel eerder voorbij gekomenquote:Op maandag 21 maart 2016 17:24 schreef SnowOokami het volgende:
Aan de stats de zien was Medium de enige logische keuze voor de TR's (iig deze GP).
http://en.mclarenf-1.com/(...)=Carlos%20Sainz%20Jr.
Max heeft echter uit frustratie z'n hele Medium banden naar de klote geholpen en de volgende auto heeft /altijd/ de pech dat z'n banden sneller naar de klote gaan; je kopieert onbewust de rijstijl van de auto voor je en je probeert meer druk te leggen om alsnog in te halen.
Tis misschien een geluk bij een ongeluk dat Max niet z'n zin kreeg voor de Softs.
Maar dan had hij dus nooit het einde gehaald...quote:Op maandag 21 maart 2016 19:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Op softs was hij er mss wel eerder voorbij gekomen
En nog beter als ze meteen op de mediums waren overgegaan tijdens de rode vlag.quote:Op maandag 21 maart 2016 19:12 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Maar dan had hij dus nooit het einde gehaald...
De race had er waarschijnlijk heel anders uit gezien als Max als eerste had mogen pitten.
RB was echt snel, had ik niet verwacht.quote:Op maandag 21 maart 2016 20:05 schreef M.Melandri het volgende:
STR en Ferrari hebben gigantisch gefaald na de rode vlag. Huiswerk gewoon slecht gedaan.
Red Bull lijkt overigens het beste chassis te hebben voor de race.
Volgens mij horen we dit gezeur al twee jaar van bepaalde teams, vezever over dat ze niet zo lang kunnen doorrijden op de band, terwijl vele courreurs al hebben laten zien dat een iets hardere band als je wil bijna 2/3 van de race kan uitrijden, als je een beetje normaal doet.quote:Op maandag 21 maart 2016 20:05 schreef M.Melandri het volgende:
STR en Ferrari hebben gigantisch gefaald na de rode vlag. Huiswerk gewoon slecht gedaan.
Red Bull lijkt overigens het beste chassis te hebben voor de race.
Zet er een Ferrari of Mercedes krachtbron in en Ricciardo doet mee voor de titel.quote:Op maandag 21 maart 2016 20:25 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
RB was echt snel, had ik niet verwacht.
Te verwijten? Volgens mij is dat zo'n beetje de definitie van zijn baan. Als het team daar schade in zag dan hadden ze hem een team order moeten geven, maar dat hebben ze niet concreet gedaan voor zover op de team radio te horen was. Ja, ik weet van de "je hebt nog een rondje en dan..." uitspraak, maar dat is veel te vaag voor een team order.quote:Op maandag 21 maart 2016 10:00 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het enige wat Sainz te verwijten valt is dat ie Verstappen, onnodig, lang opgehouden heeft, en zelfs met redelijke agressie zijn positie ten opzichte van Max verdedigde.
Nogmaals, er is niks ophouden aan. Sainz reed telkens dicht op een voorganger. Hij veroorzaakte geen treintje of zo. Als Max zoveel sneller was dan had hij maar moeten zorgen dat hij er voorbij kwam, maar dat lukte Max ook niet. En wederom is andere coureurs achter zich houden zo'n beetje de functieomschrijving op zijn contract.quote:Op maandag 21 maart 2016 13:33 schreef aesop het volgende:
Dat dan door miscommunicatie of eigenwijsheid de bandenwissel mislukt en zijn race definitief verpest wordt omdat zijn langzamere teamgenoot de boel ophoudt, dankan ik me voorstellen dat hij daar niet zo blij mee is.
Aye. Zelf denk ik dat ze het uiterlijk bij de derde race al compleet zijn vergeten en gewoon racen als anders.quote:Op maandag 21 maart 2016 10:24 schreef Rossdale het volgende:
Helaas pindakaas, schade marmelade, too bad sandwich spread. Volgende race nieuwe kans
Dat zegt elk team elk jaar. Nogal slecht voor sponsoring als ze dat niet doen.quote:Op maandag 21 maart 2016 21:11 schreef aesop het volgende:
Zei Horner niet al dat dit hun beste chassis ooit was?
Hoe kan je iemand voorbij die zelf ook binnen een seconde van zijn voorganger blijft kleven?quote:Op maandag 21 maart 2016 22:48 schreef Fopje het volgende:
Als Verstappen zo snel was had ie gewoon voorbij Sainz moeten schieten, maar dat lukte hem niet. Ik ben blij dat Sainz Verstappen niet voorbij heeft laten gaan, flauwekul allemaal
Een flinke aanloop nemen en ze dan allebei in 1 keer pakken?quote:Op maandag 21 maart 2016 22:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe kan je iemand voorbij die zelf ook binnen een seconde van zijn voorganger blijft kleven?
Max had gewoon moeten wachten op Vettelquote:Op maandag 21 maart 2016 22:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een flinke aanloop nemen en ze dan allebei in 1 keer pakken?
wel uitkijken voor grosjean dan!!!!quote:Op maandag 21 maart 2016 23:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Max had gewoon moeten wachten op Vettel
Voor het teamresultaat was het wel beter geweest, maar dan had het team dat ook moeten zeggen. Red Bull deed dat vorig jaar ook met Ricciardo en Kvyat in Monaco. Als de een er niet langs komt laat dan de ander het proberen en als het niet lukt weer terug wisselen. Die extra punten kunnen aan het eind van het jaar miljoenen waard zijn.quote:Op maandag 21 maart 2016 22:48 schreef Fopje het volgende:
Als Verstappen zo snel was had ie gewoon voorbij Sainz moeten schieten, maar dat lukte hem niet. Ik ben blij dat Sainz Verstappen niet voorbij heeft laten gaan, flauwekul allemaal
Stel je voor dat daar een fatsoenlijke krachtbron in lag... wat een kampioenschap zouden we dan hebben gehad...quote:Op maandag 21 maart 2016 20:25 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
RB was echt snel, had ik niet verwacht.
Persoonlijk denk ik ook wel een beetje dat het de heat of the moment is. Dat is heel gezond, sterker nog; het geeft des te meer aan wat voor kampioenen Torro Rosso in zijn team heeft zitten. Aan stille muisjes heb je niks, zeker niet in de snelle wereld van F1.quote:Op maandag 21 maart 2016 11:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit![]()
Maargoed, heeft verder niet zoveel zin om je daar als stuurlui op een forumpje of waar dan ook op internet om te gaan zitten druk maken in die zin dat je je als een of andere hersenloze tokkie gaan gedragen, die hele gebeuren. Ze hebben goed pech gehad door wat logistieke fouten met het team en veel punten misgelopen, zowel voor VES als SAI. Aan hen om ermee te dealen, hier gaan lopen fittieën helpt natuurlijk echt helemaal niemand
Precies hoe ik er ook over denk. Max, Carlos en STR, ultiem pakket om te vechten voor constructeurspunten en eigen belang van coureurs op het 2e plan te zetten. Zoals zondag kon Max voor zichzelf rijden op p4 p5, maar nadat hij achter Carlos terecht kwam, was er weinig teamspirit te zien. Als een soort RedBull Wingmen team kunnen ze veel voor elkaar krijgen. Met z'n tweeen aanvallen, verdedigen en belangrijke constructeurspunten binnen halen. Max kan naar mijn idee ook veel beter de druk op een ander zetten, iets wat Carlos nog moet leren, ook wat inhalen betreft. Iets zoals Schumi vroeger deed. In een paar ronden tijd viel hij aan, zakte af en viel weer aan en dat zo'n 3/4 achter elkaar. Dan word je daar als coureur die daarvoor rijdt, niet vrolijk van en Schumi haalde de tegenstander dus ook dikwijls uit zijn concentratie en dan wachten op het eerste foutje + gelijk toeslaan.quote:Op maandag 21 maart 2016 23:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor het teamresultaat was het wel beter geweest, maar dan had het team dat ook moeten zeggen. Red Bull deed dat vorig jaar ook met Ricciardo en Kvyat in Monaco. Als de een er niet langs komt laat dan de ander het proberen en als het niet lukt weer terug wisselen. Die extra punten kunnen aan het eind van het jaar miljoenen waard zijn.
Niet op die baan. Iedereen vind Melbourne altijd zo leuk, maar het is nauwelijks geschikt om te racen, alleen naar om hard op te rijden.quote:Op maandag 21 maart 2016 22:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een flinke aanloop nemen en ze dan allebei in 1 keer pakken?
Sainz heeft vorig jaar nauwelijks Minden ingehaald dan Verstappen . hij kan dat echt wel. Er viel gewoon niet veel in te halen, Vettel kwam op vers rubber niet eens aan een halve poging bij Hamilton. Als Sainz Verstappen voorbij had gelater was Max echt geen 4of 5 meer geworden. Waarschijnlijk gewoon 9, hooguit 8.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 06:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Precies hoe ik er ook over denk. Max, Carlos en STR, ultiem pakket om te vechten voor constructeurspunten en eigen belang van coureurs op het 2e plan te zetten. Zoals zondag kon Max voor zichzelf rijden op p4 p5, maar nadat hij achter Carlos terecht kwam, was er weinig teamspirit te zien. Als een soort RedBull Wingmen team kunnen ze veel voor elkaar krijgen. Met z'n tweeen aanvallen, verdedigen en belangrijke constructeurspunten binnen halen. Max kan naar mijn idee ook veel beter de druk op een ander zetten, iets wat Carlos nog moet leren, ook wat inhalen betreft. Iets zoals Schumi vroeger deed. In een paar ronden tijd viel hij aan, zakte af en viel weer aan en dat zo'n 3/4 achter elkaar. Dan word je daar als coureur die daarvoor rijdt, niet vrolijk van en Schumi haalde de tegenstander dus ook dikwijls uit zijn concentratie en dan wachten op het eerste foutje + gelijk toeslaan.
Yep, dan hadden Mercedes en Ferrari het heel zwaar gehad, helaas.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 03:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Drie april eerst dus de zandbak in naar Bahrein, ik ging er gewoonlijk vanuit de we nu naar Sepang zouden gaan.
[..]
Stel je voor dat daar een fatsoenlijke krachtbron in lag... wat een kampioenschap zouden we dan hebben gehad...
Ben ik met je eens aan de ene kant, maar wat ik bij Sainz mis is agressie. Hij is te netjes en laat zich niet zo zien in de spiegels als Max af en toe doet. Als zij onderling een afspraak maken dat als zij bij elkaar rijden en de één komt er niet voorbij in drie pogingen, dan mag de ander het proberen. Zo houd je de dynamiek ook in het team en hoef je je minder te verbijten als je ronde na ronde achter je team genoot blijft rijden zonder kans het zelf geprobeerd te hebben. Dat geld ook andersom, in Singapore was Sainz een gedeelte van de race ook sneller en had het voor de uitslag van de race wat kunnen veranderen, echter werd Max weer sneller (of Sainz langzamer, die rookt zijn banden sneller op met al die verremmingen).quote:Op dinsdag 22 maart 2016 07:11 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Sainz heeft vorig jaar nauwelijks Minden ingehaald dan Verstappen . hij kan dat echt wel. Er viel gewoon niet veel in te halen, Vettel kwam op vers rubber niet eens aan een halve poging bij Hamilton. Als Sainz Verstappen voorbij had gelater was Max echt geen 4of 5 meer geworden. Waarschijnlijk gewoon 9, hooguit 8.
Scheelt weer vroeg opstaan.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 03:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Drie april eerst dus de zandbak in naar Bahrein, ik ging er gewoonlijk vanuit de we nu naar Sepang zouden gaan.
[..]
Stel je voor dat daar een fatsoenlijke krachtbron in lag... wat een kampioenschap zouden we dan hebben gehad...
Daarom is RB in de formule 1 op de lange termijn een moeilijke zaak. Ze zijn er om te winnen, maar dat kan alleen met een Ferrari of Mercedes motor. En die twee teams gaan natuurlijk geen motor afgeven om het kampioenschap aan RB te laten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 07:44 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Yep, dan hadden Mercedes en Ferrari het heel zwaar gehad, helaas.
Ben benieuwd of ze nu (dit jaar) bezig zijn/gaan met een eigen krachtbron te ontwerpen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 08:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Daarom is RB in de formule 1 op de lange termijn een moeilijke zaak. Ze zijn er om te winnen, maar dat kan alleen met een Ferrari of Mercedes motor. En die twee teams gaan natuurlijk geen motor afgeven om het kampioenschap aan RB te laten.
Klinkt mooi voor het team, maar ik zou dit als fan een farce vinden. Als een coureur sneller is, laat 'm dan lekker op eigen kracht inhalen. Als hij dat niet kan dan verdient hij blijkbaar die plek ook niet. Alleen bij hoge uitzonderingen, op bv. banen waar inhalen bijna onmogelijk is, zouden dit soort orders normaal moeten zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 07:54 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens aan de ene kant, maar wat ik bij Sainz mis is agressie. Hij is te netjes en laat zich niet zo zien in de spiegels als Max af en toe doet. Als zij onderling een afspraak maken dat als zij bij elkaar rijden en de één komt er niet voorbij in drie pogingen, dan mag de ander het proberen. Zo houd je de dynamiek ook in het team en hoef je je minder te verbijten als je ronde na ronde achter je team genoot blijft rijden zonder kans het zelf geprobeerd te hebben. Dat geld ook andersom, in Singapore was Sainz een gedeelte van de race ook sneller en had het voor de uitslag van de race wat kunnen veranderen, echter werd Max weer sneller (of Sainz langzamer, die rookt zijn banden sneller op met al die verremmingen).
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
https://www.instagram.com/p/BDO47FiPpAW/
Hoezo? Het is een andere benadering van de sport? Kijk, als Verstappen gewoon normale stop etc had gehad dan had het scenario van die 'wingmen' ook niet uitgevoerd hoeven worden, maar als ze bij elkaar zitten en druk uit kunnen voeren op de coureurs voor hen, waarom niet? Gewoon met elkaar de anderen op jennen en als een (kleine) zwerm naar voren vechten. Ze doen niet mee voor het coureurskampioenschap, dus juist dan zou je met goed overleg en onderlinge afspraken een erg sterk pact kunnen hebben, iets waar ik zelf juist denk ik wel blij van word, het is weer eens wat anders en brengt spectakel.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
Klinkt mooi voor het team, maar ik zou dit als fan een farce vinden. Als een coureur sneller is, laat 'm dan lekker op eigen kracht inhalen. Als hij dat niet kan dan verdient hij blijkbaar die plek ook niet. Alleen bij hoge uitzonderingen, op bv. banen waar inhalen bijna onmogelijk is, zouden dit soort orders normaal moeten zijn.
Omdat ik het competitievervalsing vind. Voor het team heeft het voordelen, dat snap ik. Maar als fan wil ik gewoon dat de betere coureur voorop komt. En als de ene teamgenoot de andere niet voorbij komt dan is hij blijkbaar niet beter.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:19 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hoezo? Het is een andere benadering van de sport?
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
https://www.instagram.com/p/BDO47FiPpAW/
Max haalt makkelijker in dan Sainz. En P8 is beter dan P9.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 07:11 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Sainz heeft vorig jaar nauwelijks Minden ingehaald dan Verstappen . hij kan dat echt wel. Er viel gewoon niet veel in te halen, Vettel kwam op vers rubber niet eens aan een halve poging bij Hamilton. Als Sainz Verstappen voorbij had gelater was Max echt geen 4of 5 meer geworden. Waarschijnlijk gewoon 9, hooguit 8.
Ligt eraan wat je als team belangrijker vindt. Punten voor het constructeurskampioenschap of coureurs die het zelf maar uit moeten vechten waarbij je misschien punten misloopt die aan het eind van het seizoen miljoenen waard kunnen zijn. F1 is geen sport meer maar pure business, dus voor het team had ik dit scenario beter gevonden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
Klinkt mooi voor het team, maar ik zou dit als fan een farce vinden. Als een coureur sneller is, laat 'm dan lekker op eigen kracht inhalen. Als hij dat niet kan dan verdient hij blijkbaar die plek ook niet. Alleen bij hoge uitzonderingen, op bv. banen waar inhalen bijna onmogelijk is, zouden dit soort orders normaal moeten zijn.
Daar verloren ze de race, vind Max nu wel ff te gefrustreerd over komen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:44 schreef Nattekat het volgende:
Dat de Toro Rosso's naar de mediums hadden moeten gaan tijdens rood valt niet over te discussiëren. Iedereen weet dat.
Max kwam, tijdens en vlak na de race, te gefrustreerd over, maar zo zou jij ook reageren als je het gevoel hebt dat je door je team zwaar bent benadeeld en dat een zekere top 5 klassering door je neus geboord is.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
Daar verloren ze de race, vind Max nu wel ff te gefrustreerd over komen.
Tenzij hij dat bedoeld uiteraard.
Je moet wel rekening houden met het feit dat Max niet zomaar een teamgenoot "mag" inhalen. Het feit dat hij vroeg of hij Sainz mocht inhalen was eigenlijk de vraag, "zeggen jullie tegen Sainz dat hij niet al te agressief moet verdedigen?"quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:33 schreef twiFight het volgende:
[..]
Omdat ik het competitievervalsing vind. Voor het team heeft het voordelen, dat snap ik. Maar als fan wil ik gewoon dat de betere coureur voorop komt. En als de ene teamgenoot de andere niet voorbij komt dan is hij blijkbaar niet beter.
Bovendien is het een non-discussie. Als Sainz achter Verstappen had gehangen en sneller was geweest dan had niemand dit gewild en werd Verstappen geroemd dat hij maar mij zijn teamgenoot achter zich kan houden. Dan is - vooral op fok - de wereld te klein als Verstappen aan de kant moet.
Dat is natuurlijk onzin. Als je iets beter bent, dan kom je teamgenoot gewoon niet voorbij, en rijdt de betere coureur dus niet voorop.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:33 schreef twiFight het volgende:
[..]
Omdat ik het competitievervalsing vind. Voor het team heeft het voordelen, dat snap ik. Maar als fan wil ik gewoon dat de betere coureur voorop komt. En als de ene teamgenoot de andere niet voorbij komt dan is hij blijkbaar niet beter.
Bovendien is het een non-discussie. Als Sainz achter Verstappen had gehangen en sneller was geweest dan had niemand dit gewild en werd Verstappen geroemd dat hij maar mij zijn teamgenoot achter zich kan houden. Dan is - vooral op fok - de wereld te klein als Verstappen aan de kant moet.
Sainz is dus beter dan Hamilton.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Als je iets beter bent, dan kom je teamgenoot gewoon niet voorbij, en rijdt de betere coureur dus niet voorop.
Samenvatting: Max smeekte bijna om nieuwe banden maar kreeg ze niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Helmut Marko roept ook nog wat
http://www.f1today.net/nl(...)een-pitstop-forceren
Is het trouwens toegestaan om mid season van teams te wisselen?
Als sneller beter is dan heeft inhalen er niet zoveel mee te maken. Ik denk dat Verstappen sneller en dus beter was dan Sainz, maar een gelijk auto inhalen op een draak van een baan als deze, is erg lastig.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:33 schreef twiFight het volgende:
[..]
Omdat ik het competitievervalsing vind. Voor het team heeft het voordelen, dat snap ik. Maar als fan wil ik gewoon dat de betere coureur voorop komt. En als de ene teamgenoot de andere niet voorbij komt dan is hij blijkbaar niet beter.
Bovendien is het een non-discussie. Als Sainz achter Verstappen had gehangen en sneller was geweest dan had niemand dit gewild en werd Verstappen geroemd dat hij maar mij zijn teamgenoot achter zich kan houden. Dan is - vooral op fok - de wereld te klein als Verstappen aan de kant moet.
Verstappens banden gingen er ongeveer net zo smal aan als die van Sainz.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:05 schreef Fer het volgende:
Sainz is ook erg middelmatig tijdens iedere race, zelfs als er er niets gebeurt rookt hij zijn banden veel te snel op. Alleen snel op een enkele ronde. Lijkt een beetje kaliber Massa te worden.
Zeker als er nog iemand voor rijdt. Dan wordt inhalen nog moeilijker, zoals Hamilton vorig jaar op Silverstone ondervond toen er twee Williamsen in slagorde voor hem reden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:13 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Als sneller beter is dan heeft inhalen er niet zoveel mee te maken. Ik denk dat Verstappen sneller en dus beter was dan Sainz, maar een gelijk auto inhalen op een draak van een baan als deze, is erg lastig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |