abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 maart 2016 @ 22:56:04 #121
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_160900276
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Het is best al wel een tijdje zo (in elk geval in 2009-2010) dat op de aanvraagformulieren een vakje aanwezig is waar je overige leningen en betalingsverplichtingen moet invullen. Dat is niet iets héél erg nieuws. Bij de aanvraag voor NHG wordt er ook echt al langere tijd gevraagd naar ALLE schulden en financiële verplichtingen.

Nu kun je in principe de studieschuld best verzwijgen door bij dat vakje niks of 0 in te vullen. Maar je ondertekent dat je de zaak volledig en waarheidsgetrouw hebt ingevuld. Je pleegt dan ook fraude en/of valsheid in geschrifte.

Eén van de gevolgen van 'verzwijgen' van je studieschuld is dat de NHG volledig vervalt, mocht je die nodig hebben.
Tweede is dat de geldverstrekker direct de gehele hypotheek kan opeisen zodra ze daar achter je 'foutje' komen.
Derde is dat wanneer je op straat staat en NHG je restschuld niet betaald, je persoonlijk failliet gaat en waarschijnlijk niet in aanmerking komt voor schuldsanering. Je schulden zijn dan immers direct gevolg van het feit dat je strafbare feiten hebt gepleegd.
En om het helemaal leuk te maken: je kan nergens meer een normale bankrekening openen of normale verzekering afsluiten.

Denk erom: 1 of 2 keer een betaling missen, bijvoorbeeld omdat je even geen (vast) werk hebt en WW toch wel krap is, en het balletje begint te rollen. Als je dan niet héél snel je betalingsachterstand in loopt, rolt het balletje bovenstaande strontput in.

Ik weet niet of het je dat risico waard is.

Toen ik hoorde van de beperkingen die mijn studieschuld met zich mee kon brengen, heb ik zo snel mogelijk de boel afgelost. Als je net student-af bent, nog niet in een 'grote mensen huis' woont en je eerste fulltime baan hebt kun je meestal wel een paar honderd euro per maand missen voor die extra aflossingen.
Ik ga echt geen 5k in 1 keer kunnen aflossen :')
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_160900385
quote:
10s.gif Op woensdag 23 maart 2016 22:55 schreef corehype het volgende:

[..]

Ik ben geboren in het centrum van Amsterdam, no way dat ik in een gehucht ga wonen :P
Ik ben geboren in een villa in Bloemendaal, no way dat ik 3 hoog achter ga wonen?
Iets met tering en nering... :P
pi_160907036
Verschillende mensen geven aan dat je afschriften van je betaalrekening moet verstrekken. Er zijn genoeg banken die dat niet vereisen. Een bank wil alleen een uitdraai van eigen middelen wanneer je die middelen daadwerkelijk inzet, dus bijvoorbeeld 40.000 eigen geld in leggen.

Ook wordt de lopende rekening niet gecheckt op betalingen aan duo.

Wanneer een klant verzwijgt kan de bank het op dit moment dus niet controleren. Even los van wat er in de toekomst gebeurd.

Alle bkr noteringen zijn natuurlijk wel inzichtelijk. Die zal een bank altijd meenemen.
pi_160907243
quote:
9s.gif Op woensdag 23 maart 2016 22:56 schreef corehype het volgende:

[..]

Als je dat niet kan kun / moet je ook geen huis kopen.
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:56:04 #125
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160907276
Of het wel of niet op de afschriften staat en of die wel of niet worden gelezen.
Er wordt gevraagd naar je schulden en je hebt het verzwegen.

Nu wordt er nog een keer extra naar gevraagd omdat het blijkbaar vaak niet wordt ingevuld.

Als mensen nu nog het lef hebben om te ontkennen dat ze een schuld bij DUO hebben dan is het gewoon valsheid in geschrifte. Of het nou wel of niet wordt gecontroleerd.
Tot nooit .......
pi_160908156
quote:
13s.gif Op zondag 20 maart 2016 22:52 schreef corehype het volgende:
Ik maar denken mijn eerste leuke huisje kunnen kopen :)

Maar...

Er wordt bij de ABN Amro plots gevraagd voor het invullen van mijn studieschuld, terwijl in het verleden mij en anderen is verteld dat de studieschuld niet bij dergelijke berekeningen wordt meegerekend... en nu krijg ik net geen huis!

Kan ik een bezwaar indienen dat ik nog in de oude regeling val?
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik betaal momenteel geen studieschuld af.
Het is gewoon heel erg dom van je dat je het naar waarheid hebt ingevuld. Je krijgt nu never nooit geen hypotheek meer daar. De Bank kan namelijk jouw studieschuld niet checken want niet BKR geregistreerd. Dat had je met 5 seconden googlen zelf ook kunnen ontdekken. MAar helaas heeft je studie niet zo veel nut gehad, dat je dat niet wist.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160908203
quote:

[..]

Geen 5k hebben en dan wel een huis willen kopen :|W
pi_160908448
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:35 schreef sirdanilot het volgende:
Het is gewoon heel erg dom van je dat je het naar waarheid hebt ingevuld. Je krijgt nu never nooit geen hypotheek meer daar. De Bank kan namelijk jouw studieschuld niet checken want niet BKR geregistreerd. Dat had je met 5 seconden googlen zelf ook kunnen ontdekken. MAar helaas heeft je studie niet zo veel nut gehad, dat je dat niet wist.
Waarom dom...... Als het het niet naar waarheid in vult, en je krijgt later ooit betalingsproblemen dan kan je pas echt een probleem hebben met je bank. Waarom zouden ze je dan helpen met bijvoorbeeld een betalingsregeling? Ze kunnen zelf het complete bedrag in 1 keer op eisen.
Of wat als je misschien je hypotheek ooit wilt oversluiten, en dan komt de andere bank er achter dat je bij je vorige bank niet alles correct vermeld hebt. Die keuze van 5 seconden, kan je 30 jaar achtervolgen. Of eventueel een enorme extra schuld geven.

Dit soort "leugentjes om best wil", kunnen je 30 jaar achtervolgen met eventueel grote financial gevolgen.
Je kunt het risico nemen, maar als het fout gaat, heb je pas echt shit te pakken. En 30 jaar is best lang........

Of je nu echt een goed advies geeft.............
pi_160908582
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:50 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Waarom dom...... Als het het niet naar waarheid in vult, en je krijgt later ooit betalingsproblemen dan kan je pas echt een probleem hebben met je bank. Waarom zouden ze je dan helpen met bijvoorbeeld een betalingsregeling? Ze kunnen zelf het complete bedrag in 1 keer op eisen.
Of wat als je misschien je hypotheek ooit wilt oversluiten, en dan komt de andere bank er achter dat je bij je vorige bank niet alles correct vermeld hebt. Die keuze van 5 seconden, kan je 30 jaar achtervolgen. Of eventueel een enorme extra schuld geven.

Dit soort "leugentjes om best wil", kunnen je 30 jaar achtervolgen met eventueel grote financial gevolgen.
Je kunt het risico nemen, maar als het fout gaat, heb je pas echt shit te pakken. En 30 jaar is best lang........

Of je nu echt een goed advies geeft.............
Geef me eens een voorbeeld van iemand waarbij dit allemaal is gebeurd dan? Je komt wel met allemaal horrorscenario's, maar ik denk niet dat dit ooit bij iemand is gebeurd. Je kunt namelijk van een kale kip niet plukken. De bank kan wel een miljoen van je eisen, dikke vinger krijgen ze, meer niet.

Je bank heeft niks te maken met je studieschuld. Een studieschuld is dan ook geen BKR genoteerde schuld, maar een lening van de overheid tegen een rentepercentage van bijna nul en met heel goede voorwaarden. Ik zie niet in waarom het de bank iets aan gaat wat je studieschuld is.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160908641
Als het echt zo belangrijk is hadden ze de studieschuld maar BKR moeten registreren. Dat is niet gebeurd dus blijkbaar is het niet zo belangrijk en gaat het ze dus ook geen ruk aan.

Denk wel dat dat binnekort gaat gebeuren, dan kan verzwjgen natuurlijk niet meer.
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:17:35 #131
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160908995
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:58 schreef sirdanilot het volgende:
Je bank heeft niks te maken met je studieschuld. Een studieschuld is dan ook geen BKR genoteerde schuld, maar een lening van de overheid tegen een rentepercentage van bijna nul en met heel goede voorwaarden. Ik zie niet in waarom het de bank iets aan gaat wat je studieschuld is.
Volgens mij is het krijgen van een hypotheek geen recht. De mag alles vragen en als jij niet voldoende antwoord krijg je gewoon geen hypotheek. Al willen ze dikte van je duim weten dan nog is dat hun recht.

En waarom de bank het wil weten? Dat staat los van de gunstige voorwaarders. Je moet de komende jaren een studieschuld aflossen. Dat is voor sommige mensen wel 1000 of 1500 euro per jaar die ze niet kunnen gebruiken om de hypotheek te betalen. Dat is voor de bank dus een extra risico.

Het uitgeven van hoge hypotheken met hoge risico's is een van de oorzaken van de huidige crisis. Radar heeft het alleen maar over de zorgplicht van de banken. Nu lopen janken dat je dingen moet verzwijgen om een hoge lening te krijge en over een paar jaar lopen janken bij Radar dat ze je die lening nooit hadden mogen geven.
Tot nooit .......
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:19:20 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160909035
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:01 schreef sirdanilot het volgende:
Als het echt zo belangrijk is hadden ze de studieschuld maar BKR moeten registreren. Dat is niet gebeurd dus blijkbaar is het niet zo belangrijk en gaat het ze dus ook geen ruk aan.

Denk wel dat dat binnekort gaat gebeuren, dan kan verzwjgen natuurlijk niet meer.
Als ze naar al je schulden vragen heb je die gewoon op te geven, ongeacht de fantastische voorwaarden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160909306
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:58 schreef sirdanilot het volgende:
Geef me eens een voorbeeld van iemand waarbij dit allemaal is gebeurd dan? Je komt wel met allemaal horrorscenario's, maar ik denk niet dat dit ooit bij iemand is gebeurd.
Ik heb gelukkig geen voorbeelden. In mijn kring, denken ze even na over dit soort vragen.
Maar een vaste baan is geen gegeven, arbeidsongeschikt worden? Misschien een scheiding in de toekomst, icm met nieuwe hyptoheek, welke je misschien verplicht bij de huidige bank moet doen?
Kan allemaal. 30 jaar is een lange termijn, vergeet dat niet. Hierin kan een heel hoop gebeuren, dat wil niet zeggen dat het gebeurt..... Maar wel iets om even over na te denken, of je dit risico wilt nemen.

quote:
Je kunt namelijk van een kale kip niet plukken. De bank kan wel een miljoen van je eisen, dikke vinger krijgen ze, meer niet.
Klopt tot een zeker hoogte, maar een schuld van een ton, beïnvloed je leven compleet zonder enige directe oplossing.
Misschien kun je bij een scheiding je huis niet verkopen....

quote:
Een creditcard hoef je ook niet te gebruiken, en was max 1000 euro. Maar ik moest hem toch echt opzeggen. Een persoonlijk krediet , is ook geen schuld... Maar heeft wel van invloed op je hypotheek.

En vaak staat er nog wel iets bij van "andere" schulden......

En gelukkig gaat het bijna altijd goed bij iedereen..... Maar.... soms..... ook niet..

En ja je kon niet vermelden. Vaak gaat het goed..... Maar soms, in de 30 jaar, kan die ene keuze terug komen en je spijt dat je toen die keuze gemaakt hebt....
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:56:56 #134
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160910218
Het probleem is dat het vaak goed gaat omdat je de hypotheek vaak kan betalen.

Maar als je in wat problemen komt met betalen dan kan er door dit grapje net een verkeerde kettingreactie ontstaan. Alle (NHG) zekerheden en andere kwijtscheldopties vallen weg en je staat er in een klap alleen voor. Net als je die hulp nodig hebt.

sterker nog, als je nu besluit tot deze aktie over te gaan dan kan je misschien beter geen NHG nemen. Dan kan je vaak wat meer lenen ook als je aangeeft een studieschul te hebben.
Tot nooit .......
pi_160911018
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze naar al je schulden vragen heb je die gewoon op te geven, ongeacht de fantastische voorwaarden.
Als het niet BKR geregistreerd staat, is het dan nog wel een schuld te noemen?

Je creditcard is een schuld en je lening bij lenen-punt-en-el is een schuld, die staan BKR geregistreerd. Volgens mij staat negatief saldo op je bank ook BKR geregistreerd. Maar een studieschuld niet, dus gaat het de bank ook niks aan.
pi_160911054
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:56 schreef Speekselklier het volgende:
Het probleem is dat het vaak goed gaat omdat je de hypotheek vaak kan betalen.

Maar als je in wat problemen komt met betalen dan kan er door dit grapje net een verkeerde kettingreactie ontstaan. Alle (NHG) zekerheden en andere kwijtscheldopties vallen weg en je staat er in een klap alleen voor. Net als je die hulp nodig hebt.

sterker nog, als je nu besluit tot deze aktie over te gaan dan kan je misschien beter geen NHG nemen. Dan kan je vaak wat meer lenen ook als je aangeeft een studieschul te hebben.
Och och och wat als wat als wat als. De kans dat je een kutleven krijgt omdat je straks vermoeid in de auto stapt en er iemand tegen je aan klapt is groter, dan de kans dat je een kutleven krijgt omdat je je studieschuld niet bij de bank opgeeft (wat niet eens verplicht is want niet BKR).

Altijd dat bangige bij Nederlanders. Het leven is zo kort en 1 kort moment kan altijd de rest van je leven bepalen, dat is bij zo veel dingen zo. Voor hetzelfde geld lig je morgen onder een bus. Memento mori.
pi_160911177
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:33 schreef sirdanilot het volgende:
Als het niet BKR geregistreerd staat, is het dan nog wel een schuld te noemen?
...
Vraagt de bank "vul hier uw BKR-geregistreerde schulden in" of "vul hier AL uw schulden in"? Juist ja. Natuurlijk is het een schuld.
pi_160911202
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:40 schreef DonJames het volgende:

[..]

Vraagt de bank "vul hier uw BKR-geregistreerde schulden in" of "vul hier AL uw schulden in"? Juist ja. Natuurlijk is het een schuld.
Als je het niet kan betalen, hoef je het niet eens terug te betalen (kwijtschelding). Kun je het dan nog wel een schuld noemen?
pi_160911227
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:41 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als je het niet kan betalen, hoef je het niet eens terug te betalen (kwijtschelding). Kun je het dan nog wel een schuld noemen?
Kwijtschelding, je schrijft het zelf al. Als het geen schuld was, kon je het ook niet kwijtschelden, wel?

Het is een schuld.
pi_160911244
quote:

[..]

Dan moet je ook geen huis gaan kopen.
Maar dit is vast al gezegd.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_160911487
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:42 schreef DonJames het volgende:

[..]

Kwijtschelding, je schrijft het zelf al. Als het geen schuld was, kon je het ook niet kwijtschelden, wel?

Het is een schuld.
Als je van tevoren weet dat je het niet hoeft te betalen als je dat niet kan vind ik het geen schuld.

Een kwijtschelding van een schuld is iets dat je niet van te voren hoort te weten, maar wat een gunst is van de schuldeiser op dat moment.
pi_160911679
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:56 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als je van tevoren weet dat je het niet hoeft te betalen...
Dan is het geen schuld
quote:
..als je dat niet kan vind ik het geen schuld.
Dat is gek. Heel vreemd. Wat is dan precies wél een schuld volgens jou? Aangezien je nu NOOIT zeker weet of de schuldeiser in de toekomst de schuld kwijtscheldt?
quote:
Een kwijtschelding van een schuld is iets dat je niet van te voren hoort te weten, maar wat een gunst is van de schuldeiser op dat moment.
Dat klopt. Maar tot de kwijtschelding is het gewoon een schuld.

Verder: maak niet de fout jouw geheel zelfverzonnen definitie aan te zien voor algemene waarheid.
pi_160911714
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:05 schreef DonJames het volgende:

..als je dat niet kan vind ik het geen schuld.
Dat is gek. Heel vreemd. Wat is dan precies wél een schuld volgens jou? Aangezien je nu NOOIT zeker weet of de schuldeiser in de toekomst de schuld kwijtscheldt?
Als ik je 50 euro leen en ik zeg nu al dat je het niet hoef terug te betalen als je dat niet kan, is het dan een lening?
pi_160911740
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:07 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als ik je 50 euro leen en ik zeg nu al dat je het niet hoef terug te betalen als je dat niet kan, is het dan een lening?
Ja, absoluut. Waarom zou dat iets anders zijn?
  donderdag 24 maart 2016 @ 15:09:52 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160911766
Als je genoeg verdient voor een koophuis dan verdien je ook genoeg voor DUO. Dus die kwijtschelding kun je dan wel vergeten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_160911867
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:09 schreef Lienekien het volgende:
Als je genoeg verdient voor een koophuis dan verdien je ook genoeg voor DUO. Dus die kwijtschelding kun je dan wel vergeten.
En als je genoeg verdient voor DUO dan is die studieschuld ook geen probleem.

De bank vraagt me toch ook niet hoeveel ik per week uitgeef aan boodschappen. Als ik veel te dure dingen koop kan dat per maand net zo hard aantikken als die studieschuld.
  donderdag 24 maart 2016 @ 15:16:56 #147
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160911896
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:15 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

En als je genoeg verdient voor DUO dan is die studieschuld ook geen probleem.

De bank vraagt me toch ook niet hoeveel ik per week uitgeef aan boodschappen. Als ik veel te dure dingen koop kan dat per maand net zo hard aantikken als die studieschuld.
Als het aan jou lag, moet de bank maar gewoon met je hypotheeksom over de brug komen en dan maak je zelf wel uit hoe je dat maandelijks betaalt.
pi_160912064
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als het aan jou lag, moet de bank maar gewoon met je hypotheeksom over de brug komen en dan maak je zelf wel uit hoe je dat maandelijks betaalt.
Nee, de bank moet checken of ik geen BKR geregistreerde schuld heb.

Als dat niet zo is en ik heb voldoende inkomen, ja dan mag ik toch lekker zelf bepalen of ik de hypotheek kan betalen? De bank moet geen big brother zijn die in al je uitgaven inzage heeft. Daarom best ook geen hypotheek nemen bij de bank waar je je rekening hebt.
  donderdag 24 maart 2016 @ 15:25:39 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160912084
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als dat niet zo is en ik heb voldoende inkomen, ja dan mag ik toch lekker zelf bepalen of ik de hypotheek kan betalen? De bank moet geen big brother zijn die in al je uitgaven inzage heeft. Daarom best ook geen hypotheek nemen bij de bank waar je je rekening hebt.
Nee, dat mag je niet lekker zelf bepalen. Suck it up.
pi_160912096
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, dat mag je niet lekker zelf bepalen. Suck it up.
Jij bent zo'n braafste-jongetje-van-de-klas type die alles braaf doet wat vadertje staat en meneer bankier zegt zeker.
  donderdag 24 maart 2016 @ 15:27:30 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160912133
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Jij bent zo'n braafste-jongetje-van-de-klas type die alles braaf doet wat vadertje staat en meneer bankier zegt zeker.
Ben jij een recalcitrant pubermeisje met last van d'r hormonen?
pi_160912139
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ben jij een recalcitrant pubermeisje met last van d'r hormonen?
Ben geen meisje, zoals je weet bestaan er geen vrouwen op het internet ;)
  donderdag 24 maart 2016 @ 15:29:06 #153
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160912168
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:28 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ben geen meisje, zoals je weet bestaan er geen vrouwen op het internet ;)
Ik hoor alleen maar 'wahwahwah'.
  donderdag 24 maart 2016 @ 15:32:08 #154
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160912231
quote:
De bank moet helemaal niets. Jij moet al je gegevens overleggen en dan krijg je misschien een lening.

Mad dit draadje alsjeblieft dicht? TS is denk ik al lang verdwenen
Tot nooit .......
pi_160912258
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:07 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Om nog even wat meer concreet te worden: ja dat is een lening. Het is immers geen schenking, en meer smaken zijn er nou eenmaal niet.

Duidelijk?
pi_160912321
quote:
Als dat niet zo is en ik heb voldoende inkomen, ja dan mag ik toch lekker zelf bepalen of ik de hypotheek kan betalen?
Dit hebben we vaker gehoord van banken..... 125% van u huis, als hypotheek. Geen enkel probleem.... Alles kan bij ons..... Nu denken we daar iets anders over.

Banken hebben tegenwoordig een zorgplicht..... En 1 daarvan is kijken of jij je hypotheek nu en in de toekomst kan betalen. ALLE schulden zijn daarvan van belang zodat de bank kan bepalen of jij inderdaad die hypotheek kunt betalen.
pi_160917541
Wat een idioot ben je als je denkt dat studieschuld geen lening of schuld is.

Ja, het kan eventueel kwijtgescholden worden, maar voordat het zover is zit je als koophuisbezitter met hypotheek al héél diep in de shit, zeker als je gelogen hebt over het bestaan van de lening bij DUO.

Ook leningen bij je ouders, vrienden, familie, werkgever dien je gewoon op te geven, ondanks dat ze niet geregistreerd zijn en de voorwaarden misschien wel super gunstig zijn ten opzichte van wat banken aan voorwaarden hanteren.

Verder aan TS:
Als 5000 euro sparen op relatief korte termijn een groot probleem is, moet je je nog eens afvragen hoe je na het kopen van je huis de onderhoudskosten bij elkaar denkt te gaan sparen. Of is je huidige kale huur (dus ecxlusief servickosten en g/w/l) zo enorm veel hoger dan je eventuele hypotheeklasten wanneer je een woning koopt dat je straks wel kunt sparen voor onderhoudskosten.
Afhankelijk van je eigen handigheid, huidige staat van onderhoud en de kwaliteit en levensduur van de gebruikte materialen heb je bij een koopwoning grofweg jaarlijks tussen de 1 en 3% van de woningwaarde nodig voor de onderhoudskosten.

Daarin zijn kosten voor verbetering van de woning, zoals luxe keukens en badkamers, nog niet meegenomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')