abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 maart 2016 @ 15:27:30 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160912133
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Jij bent zo'n braafste-jongetje-van-de-klas type die alles braaf doet wat vadertje staat en meneer bankier zegt zeker.
Ben jij een recalcitrant pubermeisje met last van d'r hormonen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_160912139
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ben jij een recalcitrant pubermeisje met last van d'r hormonen?
Ben geen meisje, zoals je weet bestaan er geen vrouwen op het internet ;)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 24 maart 2016 @ 15:29:06 #153
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160912168
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:28 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ben geen meisje, zoals je weet bestaan er geen vrouwen op het internet ;)
Ik hoor alleen maar 'wahwahwah'.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 24 maart 2016 @ 15:32:08 #154
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160912231
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:24 schreef sirdanilot het volgende:
Nee, de bank moet checken of ik geen BKR geregistreerde schuld heb.
De bank moet helemaal niets. Jij moet al je gegevens overleggen en dan krijg je misschien een lening.

Mad dit draadje alsjeblieft dicht? TS is denk ik al lang verdwenen
Tot nooit .......
pi_160912258
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:07 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als ik je 50 euro leen en ik zeg nu al dat je het niet hoef terug te betalen als je dat niet kan, is het dan een lening?
Om nog even wat meer concreet te worden: ja dat is een lening. Het is immers geen schenking, en meer smaken zijn er nou eenmaal niet.

Duidelijk?
pi_160912321
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:24 schreef sirdanilot het volgende:
Als dat niet zo is en ik heb voldoende inkomen, ja dan mag ik toch lekker zelf bepalen of ik de hypotheek kan betalen?
Dit hebben we vaker gehoord van banken..... 125% van u huis, als hypotheek. Geen enkel probleem.... Alles kan bij ons..... Nu denken we daar iets anders over.

Banken hebben tegenwoordig een zorgplicht..... En 1 daarvan is kijken of jij je hypotheek nu en in de toekomst kan betalen. ALLE schulden zijn daarvan van belang zodat de bank kan bepalen of jij inderdaad die hypotheek kunt betalen.
pi_160917541
Wat een idioot ben je als je denkt dat studieschuld geen lening of schuld is.

Ja, het kan eventueel kwijtgescholden worden, maar voordat het zover is zit je als koophuisbezitter met hypotheek al héél diep in de shit, zeker als je gelogen hebt over het bestaan van de lening bij DUO.

Ook leningen bij je ouders, vrienden, familie, werkgever dien je gewoon op te geven, ondanks dat ze niet geregistreerd zijn en de voorwaarden misschien wel super gunstig zijn ten opzichte van wat banken aan voorwaarden hanteren.

Verder aan TS:
Als 5000 euro sparen op relatief korte termijn een groot probleem is, moet je je nog eens afvragen hoe je na het kopen van je huis de onderhoudskosten bij elkaar denkt te gaan sparen. Of is je huidige kale huur (dus ecxlusief servickosten en g/w/l) zo enorm veel hoger dan je eventuele hypotheeklasten wanneer je een woning koopt dat je straks wel kunt sparen voor onderhoudskosten.
Afhankelijk van je eigen handigheid, huidige staat van onderhoud en de kwaliteit en levensduur van de gebruikte materialen heb je bij een koopwoning grofweg jaarlijks tussen de 1 en 3% van de woningwaarde nodig voor de onderhoudskosten.

Daarin zijn kosten voor verbetering van de woning, zoals luxe keukens en badkamers, nog niet meegenomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')