Dan zijn heel veel mensen de klos.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:17 schreef Speekselklier het volgende:
Binnenkort worden de leningen ook bij BKR geregistreerd. Ik neem aan dat de bank deze lijst dan even langs zijn hypotheken haalt met alle gevolgen van dien.
Wat dacht je van je bankafschrift bewerken?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:53 schreef nils7 het volgende:
Ze vragen volgens mij ook uitdraaitjes van de afgelopen maand (van je bankrekening) dan valt een betaling aan het DUO (mits je hem doet) echt wel op.
Ik zou een bank overvallen en vervolgens een zak cash meenemen naar het hypotheekgesprekquote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:54 schreef HPoi het volgende:
[..]
Wat dacht je van je bankafschrift bewerken?
Is dat dan fraude of valsheid in geschrifte?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:54 schreef HPoi het volgende:
[..]
Wat dacht je van je bankafschrift bewerken?
Nee hoor, want het Nibud bepaalt hoeveel je kan betalen, niet jijzelfquote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:36 schreef Speekselklier het volgende:
Nou, de klos. Ze zullen alleen een procentje extra risico-opslag krijgen.
Maar dat kunnen ze vast we betalen want ze hadden zelf berekend dat de maximale hypotheek belachelijk laag was en dat ze veel meer ook wel konden betalen.
Tsja, als je dan toch je STUFI-schuld wil verbergen kan je het maar beter goed doen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:25 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Is dat dan fraude of valsheid in geschrifte?
Als je je hypotheek bij dezelfde bank afsluit als waar je je betaalrekening hebt krijg je korting op je hypotheekrente. Als gevolg kunnen ze gewoon op je rekening kijken, helemaal geen bankafschrift nodig.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 17:24 schreef pwmh82 het volgende:
Bankafschrift van de laatste twee weken overleggen ipv een volle maand.
ING doet dat. Daar hebben wij onze CC's en dergelijke. Hebben ze gecheckt en verder zonder enige verdere papierwinkel aangaande leningen, afschriften e.d. de hypotheek verstrekt.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 17:52 schreef Nightquest777 het volgende:
Als je je hypotheek bij dezelfde bank afsluit als waar je je betaalrekening hebt krijg je korting op je hypotheekrente. Als gevolg kunnen ze gewoon op je rekening kijken, helemaal geen bankafschrift nodig.
Nou, recent onzerzoek van de Volkskrant wees uit dat veelal een koopwoning 100% financieren goedkoper is dan een vergelijkbare sociale huurwoning. In een paar grote steden (A-dam Utrecht) lag dat wat anders, maar in het algemeen kwam er toch uit dat door de lage rente, de HRA, de recente sterke huurstijging én de daling van de huizenprijzen, kopen goedkoper was dan sociale huur. Nog afgezien van de buurt waarin je terecht komt natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:22 schreef Speekselklier het volgende:
Dat bestaat al, dat heet sociale woningbouw.
Daar kan voor een prikkie een prachtige eensgezinswoning huren.
Moet je alleen wel een uitkering hebben.
Uhh dan is de Volkskrant niet bij ons langs geweest. Daarnaast is het appels met peren vergelijkenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Nou, recent onzerzoek van de Volkskrant wees uit dat veelal een koopwoning 100% financieren goedkoper is dan een vergelijkbare sociale huurwoning. In een paar grote steden (A-dam Utrecht) lag dat wat anders, maar in het algemeen kwam er toch uit dat door de lage rente, de HRA, de recente sterke huurstijging én de daling van de huizenprijzen, kopen goedkoper was dan sociale huur. Nog afgezien van de buurt waarin je terecht komt natuurlijk.
Zeker, dat was ook het voorbehoud van de Volkskrant. Zo werd onderhoud aan de eigen woning niet als kostenpost meegenomen en evenmin het EWF. Verder werd aangenomen dat de de hypotheek in 30 jaar werd afgelost; de sequentiele daling in woonlasten van een koopwoning zonder hypotheeklast werd ook niet meegenomen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:07 schreef xzaz het volgende:
Daarnaast is het appels met peren vergelijken
ja inderdaad jij snapt hetquote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:10 schreef pwmh82 het volgende:
[..]
Nee inderdaad, lekker de sociale huurwoningen blijven bezetten. Zijn de minima blij mee. En de doorstromers ook, die kunnen nog een paar jaartjes langer in hun starterswoning blijven.
Goede investering ook, maandelijks een zakje geld naar de woningcorporatie brengen.
Ik ben geboren in het centrum van Amsterdam, no way dat ik in een gehucht ga wonenquote:Op woensdag 23 maart 2016 13:03 schreef TripleSec het volgende:
Wij hebben het gewoon vermeld, onze studieschuld. Konden we wel minder hypotheek krijgen. Maar ja, als je door dingen te verzwijgen meer kan lenen (en dus hogere schuld) hoe verstandig is dat.
Moet wel toegeven dat er ook voor een lagere hypotheek genoeg keuze voor ons was. Als je in een drukke hoofdstad wil wonen waar de krotten met 130.000 beginnen is het misschien een ander verhaal.
Ik ga echt geen 5k in 1 keer kunnen aflossenquote:Op woensdag 23 maart 2016 19:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Het is best al wel een tijdje zo (in elk geval in 2009-2010) dat op de aanvraagformulieren een vakje aanwezig is waar je overige leningen en betalingsverplichtingen moet invullen. Dat is niet iets héél erg nieuws. Bij de aanvraag voor NHG wordt er ook echt al langere tijd gevraagd naar ALLE schulden en financiële verplichtingen.
Nu kun je in principe de studieschuld best verzwijgen door bij dat vakje niks of 0 in te vullen. Maar je ondertekent dat je de zaak volledig en waarheidsgetrouw hebt ingevuld. Je pleegt dan ook fraude en/of valsheid in geschrifte.
Eén van de gevolgen van 'verzwijgen' van je studieschuld is dat de NHG volledig vervalt, mocht je die nodig hebben.
Tweede is dat de geldverstrekker direct de gehele hypotheek kan opeisen zodra ze daar achter je 'foutje' komen.
Derde is dat wanneer je op straat staat en NHG je restschuld niet betaald, je persoonlijk failliet gaat en waarschijnlijk niet in aanmerking komt voor schuldsanering. Je schulden zijn dan immers direct gevolg van het feit dat je strafbare feiten hebt gepleegd.
En om het helemaal leuk te maken: je kan nergens meer een normale bankrekening openen of normale verzekering afsluiten.
Denk erom: 1 of 2 keer een betaling missen, bijvoorbeeld omdat je even geen (vast) werk hebt en WW toch wel krap is, en het balletje begint te rollen. Als je dan niet héél snel je betalingsachterstand in loopt, rolt het balletje bovenstaande strontput in.
Ik weet niet of het je dat risico waard is.
Toen ik hoorde van de beperkingen die mijn studieschuld met zich mee kon brengen, heb ik zo snel mogelijk de boel afgelost. Als je net student-af bent, nog niet in een 'grote mensen huis' woont en je eerste fulltime baan hebt kun je meestal wel een paar honderd euro per maand missen voor die extra aflossingen.
Ik ben geboren in een villa in Bloemendaal, no way dat ik 3 hoog achter ga wonen?quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:55 schreef corehype het volgende:
[..]
Ik ben geboren in het centrum van Amsterdam, no way dat ik in een gehucht ga wonen
Als je dat niet kan kun / moet je ook geen huis kopen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:56 schreef corehype het volgende:
[..]
Ik ga echt geen 5k in 1 keer kunnen aflossen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |