Misschien is het dan toch handiger om in de toekomst correcte bijvoeglijke naamwoorden te gebruiken zodat het voor de lezer duidelijk is wat je bedoelt.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:49 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Als ik het over links heb, dan heb ik het over de leugenachtige gevestigde orde. Welke partijen dat dan verder precies zijn, zal me eerlijk gezegd worst wezen. Ik ga toch niet meer stemmen bij verkiezingen.
En dit natuurlijk.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:52 schreef Heilwasser het volgende:
Ja doe er maar lollig over. Jullie steunen een moordende dictator met een Nee stem, je kunt het blijven goedpraten wat je wil. Lekker de Chamberlain-tactiek hanteren. 'Als we maar niet Poetin irriteren'. Man man, wat een massale morele zelfmoord wordt hier gepleegd.
Ga dat maar lekker uitleggen aan je kinderen. Niet dat jullie die hebben maar jullie snappen het punt.
Veel users hebben nou eenmaal geen hekel aan Poetin. Sterker, een aantal zou hem zelfs graag als leider hebben.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:52 schreef Heilwasser het volgende:
Ja doe er maar lollig over. Jullie steunen een moordende dictator met een Nee stem, je kunt het blijven goedpraten wat je wil. Lekker de Chamberlain-tactiek hanteren. 'Als we maar niet Poetin irriteren'. Man man, wat een massale morele zelfmoord wordt hier gepleegd.
Ga dat maar lekker uitleggen aan je kinderen. Niet dat jullie die hebben maar jullie snappen het punt.
Het zou een mooi gebaar van vrijheid van meningsuiting zijn. En bij dit referendum misschien wel de enige juiste keuze.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:13 schreef Ringo het volgende:
Hebben jullie je stempas nou nog niet weggegooid??
Waar verwijt ik iemand iets?quote:Op zondag 20 maart 2016 19:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Reageer jij alsjeblieft ook even op dit?
[..]
Dus als mensen willen kiezen bij de parlementsverkiezingen op basis van de vraag of de EU wel of niet afgeremd moet worden, dan kunnen ze dat goed genoeg doen. Indirect via het beoordelen van politieke partijen en hoe geloofwaardig de politici zijn, maar als de ja nee vraag direct voor ze ligt dan zijn ze te stupide? Jaja.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:39 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik denk dat elke stemmer bij parlementsverkiezingen wel een thema kan bedenken dat voor hem/haar relevant is en een beeld heeft van een bepaalde partij over dat thema. Dan hebben ze wellicht geen weet van het volledige partijprogramma, maar hebben ze wel enig idee waarover ze stemmen.
Bij stemmingen die over 1 specifiek thema gaan, lijkt het me wel handig als stemmers enige basiskennis hebben over dat thema. Behalve natuurlijk als ze enkel tegenstemmen omdat ze "Den Haag", "Brussel" of <vul hier zelf wat in> dermate wantrouwen dat ze automatisch tegen alles zijn dat ze daarmee associëren.
De overheid heeft de volledige wettekst gepubliceerd. Duidelijker, vollediger en objectiever kan niet. Elke duiding, samenvatting et cetera is per definitie subjectief en derhalve niet de taak van de overheid.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is jouw recht maar andere mensen willen graag gebruik maken van die paar democratische rechten die ze hebben, zo graag dat ze liever gebrekkig geïnformeerd stemmen dan het over te laten aan andere mensen die andere belangen hebben. Deze mensen laten zich informeren door mensen die wel het vedrag hebben gelezen.
De overheid had een goed maatschappelijk debat kunnen opzetten, de journalistiek had haar werk kunnen doen ondanks de passiviteit van de overheid. Verwijt niet de burgers wanneer ze gebrekkig geïnformeerd stemmen als deze twee organen niet hun werk naar behoren doen.
Mijn god, jij wel?quote:
Ik ben sws als progressief voor zelfbeschikking der volkeren, laat er maar een West- en oost-Oekraïense staat komen.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:52 schreef Heilwasser het volgende:
Het wordt nog veel ingewikkelder als je niet een goed maatschappelijk debat opzet en niet een objectieve voorlichtingscampagne start. Hoe ze ondertussen proberen om eenzijdige informatie te geven, afgestemd op de nee-stemmers, daar prikken ze doorheen. Misschien zou de overheid hier 20 jaar geleden mee zijn weggekomen maar in deze tijd hoeven maar een paar mensen die voldoende gevolgd worden het op te pikken en het grootste deel van die groep komt het te weten.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is voor de gemiddelde burger (evenals voor het gemiddelde kamerlid) gewoon veel te ingewikkeld om zo'n verdrag en alle voors en tegens te doorgronden.
Wie heeft er tijd om een 300 pagina's verdrag te lezen en alles op te zoeken wat hiermee samenhangt? Daarom zou het juist goed zijn als andere mensen dit voor ons hadden gedaan en deze mensen met elkaar op nationale podia in discussie waren gegaan. Wij kunnen dan wellicht niet elk detail volgen maar ik geloof dat het dan wel mogelijk is om op basis van inhoud partij te kiezen. Het is beter dan wat er nu gebeurt.quote:Het is gewoon vrij lastige materie om een goed referendum over te hebben.
Waarom wil jij dat voor hen beslissen?quote:Op zondag 20 maart 2016 20:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben sws als progressief voor zelfbeschikking der volkeren, laat er maar een West- en oost-Oekraïense staat komen.
Nee, ik vind het veel leuker om 'links' stelselmatig te blijven associëren met termen als 'leugenachtig' en 'hypocriet'.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Misschien is het dan toch handiger om in de toekomst correcte bijvoeglijke naamwoorden te gebruiken zodat het voor de lezer duidelijk is wat je bedoelt.
Want mét een verdrag dan is putin ineens gebonden aan allerlei zaken? Koekoek, het betreft oekraine en niet dat land ernaast.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:52 schreef Heilwasser het volgende:
Ik vind het een valse stelling, denk aan je kinderen, je kunt dat soort dingen serieus gebruiken in dit soort zaken. Dat zouden nou juist argumenten zijn waarvoor domme laagopgeleide mensen voor vallen. Demagogie.quote:
Dit is wel erg hoogdravend.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:52 schreef Heilwasser het volgende:
Jullie steunen een moordende dictator met een Nee stem
Daarom sprak ik ook over jouw beroepsgroep, die is wat groter dan enkel de sportjournalistiek.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als jij over sport schrijft, wordt niet van jou verwacht dat je stukken maakt over het Associatieverdrag.
Ik beslis niets. Ik zeg alleen als een substantieel deel van die natie, die zich ook als Russisch ipv Oekraïens ziet en zich veel meer verbonden voelt met Rusland dan de EU, zich wil afscheiden. Ga je gang.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom wil jij dat voor hen beslissen?
Ik heb trouwens een schattig bruin nichtje dat door sommige kindjes uit wordt gescholden omdat een aantal ouders vindt dat bruine mensen stinken.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vind het een valse stelling, denk aan je kinderen, je kunt dat soort dingen serieus gebruiken in dit soort zaken. Dat zouden nou juist argumenten zijn waarvoor domme laagopgeleide mensen voor vallen. Demagogie.
Het verdrag is onderdeel van een agressieve agenda om Oekraïne los te weken uit Russische invloedssfeer. Een agenda die al een coup, burgeroorlog en uiteenvallen van Oekraïne als gevolg heeft gehad met als grootste slachtoffers de Oekraïense bevolking.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is voor de gemiddelde burger (evenals voor het gemiddelde kamerlid) gewoon veel te ingewikkeld om zo'n verdrag en alle voors en tegens te doorgronden.
Dat is er wel geweest. Alleen wordt dat natuurlijk overschreeuwd door allerlei malloten als Jan Roos of Thiery Baudet.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het wordt nog veel ingewikkelder als je niet een goed maatschappelijk debat opzet en niet een objectieve voorlichtingscampagne start.
Dat is dan ook wat er is gebeurd. In diverse parlementen is hierover gedebatteerd. Sowieso op landsniveau maar volgens mij ook in het EP. Dat je dat nog eens dunnetjes over wil doen omdat de uitslag je niet aanstaat kan natuurlijk. Maar het is bespottelijk om te doen alsof hier niet uitgebreid over is gesproken.quote:Hoe ze ondertussen proberen om eenzijdige informatie te geven, afgestemd op de nee-stemmers, daar prikken ze doorheen. Misschien zou de overheid hier 20 jaar geleden mee zijn weggekomen maar in deze tijd hoeven maar een paar mensen die voldoende gevolgd worden het op te pikken en het grootste deel van die groep komt het te weten.
Het is zonde dat de N overheid niet heeft geleerd van de fouten die ze maakte bij het EU-grondwetreferendum.
[..]
Wie heeft er tijd om een 300 pagina's verdrag te lezen en alles op te zoeken wat hiermee samenhangt? Daarom zou het juist goed zijn als andere mensen dit voor ons hadden gedaan en deze mensen met elkaar op nationale podia in discussie waren gegaan. Wij kunnen dan wellicht niet elk detail volgen maar ik geloof dat het dan wel mogelijk is om op basis van inhoud partij te kiezen. Het is beter dan wat er nu gebeurt.
Spreek je een basketballer ook aan op het gedrag van een wielrenner?quote:Op zondag 20 maart 2016 20:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daarom sprak ik ook over jouw beroepsgroep, die is wat groter dan enkel de sportjournalistiek.
quote:Op zondag 20 maart 2016 20:06 schreef Rica het volgende:
[..]
Het verdrag is onderdeel van een agressieve agenda om Oekraïne los te weken uit Russische invloedssfeer. Een agenda die al een coup, burgeroorlog en uiteenvallen van Oekraïne als gevolg heeft gehad met als grootste slachtoffers de Oekraïense bevolking.
(terwijl een kleine corrupte kliek enorm profiteert van de oorlog, wapenhandel en ellende - Number of Ukrainian millionaires tripled in 2015 )
Het zet Europa bovendien regelrecht op oorlogspad richting Rusland. Een uitkomst die de gestoorde elite in de VS als gunstig ziet.
Simpel zat en voor iedereen te begrijpen.
Een "Nee" is een stem voor het stoppen van de expansiepolitiek en de ontwrichting van andere landen.
Het is niet aan ons om dat voor hen te beslissen maar hij heeft gelijk dat dit de beste oplossing zou zijn.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom wil jij dat voor hen beslissen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |