Nou ja, ik las daar wel eens andere commentaren over. Over het algemeen wordt getwijfeld aan het intellectuele vermogen van de gemiddelde NL'er, dacht ik zo. Dit terwijl ik toch in de veronderstelling leefde dat NL op alle mogelijke internationale vergelijkingslijstjes in de top 10 zo niet top 5 voorkomt, dus ook wat betreft opleidingsniveau, lijkt me.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij neemt iedereen de gewone verkiezingen serieuzer dan deze grap.
Ik denk dat elke stemmer bij parlementsverkiezingen wel een thema kan bedenken dat voor hem/haar relevant is en een beeld heeft van een bepaalde partij over dat thema. Dan hebben ze wellicht geen weet van het volledige partijprogramma, maar hebben ze wel enig idee waarover ze stemmen.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij denkt dat mensen bij parlementsverkiezingen anders zijn? Je kunt die beter ook afschaffen of censuskiesrecht invoeren dan.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar je nu over praatquote:Op zondag 20 maart 2016 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik las daar wel eens andere commentaren over. Over het algemeen wordt getwijfeld aan het intellectuele vermogen van de gemiddelde NL'er, dacht ik zo. Dit terwijl ik toch in de veronderstelling leefde dat NL op alle mogelijke internationale vergelijkingslijstjes in de top 10 zo niet top 5 voorkomt, dus ook wat betreft opleidingsniveau, lijkt me.
Gewoon een frame van de tegenstanders van dit referendumquote:Op zondag 20 maart 2016 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik las daar wel eens andere commentaren over. Over het algemeen wordt getwijfeld aan het intellectuele vermogen van de gemiddelde NL'er, dacht ik zo. Dit terwijl ik toch in de veronderstelling leefde dat NL op alle mogelijke internationale vergelijkingslijstjes in de top 10 zo niet top 5 voorkomt, dus ook wat betreft opleidingsniveau, lijkt me.
Wat ik zeg is dat als het opleidingsniveau hoog genoeg is voor parlementsverkiezingen is dat het ook voor een referendum. In NL waar het opleidingsniveau gemiddeld gezien wrs vrij hoog ligt.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar je nu over praat
Partijen zijn al jaren niet goed meer onder te verdelen in 'links' en 'rechts', maar meer in 'establishment' (= "links") en 'anti-establishment' (= "rechts"). "Rechts" is onderhand een soort Geuzennaam geworden, een soort verzetskoosnaampje.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Daarom is die linkse VVD natuurlijk ook voor en die rechtse SP tegen dit verdrag...
Oh, ik maal niet zo om opleidingsniveau hoor.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik zeg is dat als het opleidingsniveau hoog genoeg is voor parlementsverkiezingen is dat het ook voor een referendum. In NL waar het opleidingsniveau gemiddeld gezien wrs vrij hoog ligt.
quote:Op zondag 20 maart 2016 18:26 schreef Elzies het volgende:
[..]
Als je vóór stemt duw je een verdeeld corrupt land in burgeroorlog in de handen van de EU waar het niet om handelsbelangen gaat, maar om de geopolitieke ruzie tussen Rusland en enkele vooraanstaande pro-Europeanen die zich eerder in hun hemd voelde gezet door Poetin. Daar laat ik me als burger niet voor lenen, dus een overtuigend NEE!
Bovendien zijn de politieke als economische uitkomsten hoogst onzeker. De economie van de EU heeft geen enkel belang met een voortdurend conflict met de Russen. Bovendien wie betaalt de bestaande gasschuld van Oekraïne aan Rusland? Daar mag de Europese belastingbetaler weer voor opdraaien? NEE! laten we daar niet opnieuw intrappen.
Dat valt tegen.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik zeg is dat als het opleidingsniveau hoog genoeg is voor parlementsverkiezingen is dat het ook voor een referendum. In NL waar het opleidingsniveau gemiddeld gezien wrs vrij hoog ligt.
Met dat laatste push je het wel heel erg.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat mensen iets beters te doen hebben. Zoals uitslapen. Of naar een oefensessie Line dance.
Aha, dus als jij het over "links" hebt, bedoel je bijvoorbeeld de VVD en als je het over "rechts" hebt bedoel je bijvoorbeeld de SP. Heb jij het ook over "zwart" als je de kleur van sneeuw bedoelt?quote:Op zondag 20 maart 2016 19:41 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Partijen zijn al jaren niet goed meer onder te verdelen in 'links' en 'rechts', maar meer in 'establishment' (= "links") en 'anti-establishment' (= "rechts"). "Rechts" is onderhand een soort Geuzennaam geworden, een soort verzetskoosnaampje.
Jji hebt werkelijk waar overal verstand van (of dat denk je althans), maar hier net niet. Moest enorm lachen toen ik dat las.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:45 schreef KoosVogels het volgende:
Beter stemmen jullie allemaal niet. Jullie hebben immers geen flauw idee wat het Associatieverdrag behelst. Ik ook niet, daarom stem ik ook niet.
Dat is jouw recht maar andere mensen willen graag gebruik maken van die paar democratische rechten die ze hebben, zo graag dat ze liever gebrekkig geïnformeerd stemmen dan het over te laten aan andere mensen die andere belangen hebben. Deze mensen laten zich informeren door mensen die wel het vedrag hebben gelezen.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:45 schreef KoosVogels het volgende:
Beter stemmen jullie allemaal niet. Jullie hebben immers geen flauw idee wat het Associatieverdrag behelst. Ik ook niet, daarom stem ik ook niet.
Plus dat het juist zijn beroepsgroep haar taak was om burgers te informeren over dit.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jji hebt werkelijk waar overal verstand van (of dat denk je althans), maar hier net niet. Moest enorm lachen toen ik dat las.
(Lekker geloofwaardig ook weer).
Als ik het over links heb, dan heb ik het over de leugenachtige gevestigde orde. Welke partijen dat dan verder precies zijn, zal me eerlijk gezegd worst wezen. Ik ga toch niet meer stemmen bij verkiezingen.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Aha, dus als jij het over "links" hebt, bedoel je bijvoorbeeld de VVD en als je het over "rechts" hebt bedoel je bijvoorbeeld de SP. Heb jij het ook over "zwart" als je de kleur van sneeuw bedoelt?
Ik verbied niemand iets. Echter, als je niet weet waar je over stemt, is het wellicht beter om niet te stemmen.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is jouw recht maar andere mensen willen graag gebruik maken van die paar democratische rechten die ze hebben, zo graag dat ze liever gebrekkig geïnformeerd stemmen dan het over te laten aan andere mensen die andere belangen hebben.
Ja, we hebben het niet altijd door maar Koos trollt wat af hoor.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Plus dat het juist zijn beroepsgroep haar taak was om burgers te informeren over dit.
Het is voor de gemiddelde burger (evenals voor het gemiddelde kamerlid) gewoon veel te ingewikkeld om zo'n verdrag en alle voors en tegens te doorgronden. Dat zie je nu ook weer, jij bent fanatiek tegen het verdrag maar aan alles zie je dat je van dat verdrag eigenlijk niets snapt en dat terwijl je volgens mij geen hele domme knul bent. Het is gewoon vrij lastige materie om een goed referendum over te hebben. Ondanks dat de overheid best veel doet om het te laten leven.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is jouw recht maar andere mensen willen graag gebruik maken van die paar democratische rechten die ze hebben, zo graag dat ze liever gebrekkig geïnformeerd stemmen dan het over te laten aan andere mensen die andere belangen hebben. Deze mensen laten zich informeren door mensen die wel het vedrag hebben gelezen.
De overheid had een goed maatschappelijk debat kunnen opzetten, de journalistiek had haar werk kunnen doen ondanks de passiviteit van de overheid. Verwijt niet de burgers wanneer ze gebrekkig geïnformeerd stemmen als deze twee organen niet hun werk naar behoren doen.
Ik lees veel, maar ik heb nog niet de moeite genomen om het verdrag te lezen, en dat ben ik ook niet van plan.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jji hebt werkelijk waar overal verstand van (of dat denk je althans), maar hier net niet. Moest enorm lachen toen ik dat las.
(Lekker geloofwaardig ook weer).
Als jij over sport schrijft, wordt niet van jou verwacht dat je stukken maakt over het Associatieverdrag.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Plus dat het juist zijn beroepsgroep haar taak was om burgers te informeren over dit.
Reageer jij alsjeblieft ook even op dit?quote:Op zondag 20 maart 2016 19:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik verbied niemand iets. Echter, als je niet weet waar je over stemt, is het wellicht beter om niet te stemmen.
quote:Op zondag 20 maart 2016 19:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De overheid had een goed maatschappelijk debat kunnen opzetten, de journalistiek had haar werk kunnen doen ondanks de passiviteit van de overheid. Verwijt niet de burgers wanneer ze gebrekkig geïnformeerd stemmen als deze twee organen niet hun werk naar behoren doen.
Je zou kunnen gaan stemmen omdat je een raadgevend referendum best een mooi democratisch dingetje vindt en dan NEE stemmen opdat alles bij het oude blijft omdat je die 500 onderwerpen waar het over gaat niet kunt absorberen wegens te weinig kennis en zeer zeker de tijd die ontbreekt om te bestuderen wat dat allemaal inhoudt om daar iets van te vinden.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik verbied niemand iets. Echter, als je niet weet waar je over stemt, is het wellicht beter om niet te stemmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |