Garmin, suntoo, polar en Tom tom maken denk ik alle vier wel goede klokjes. Het is meer wat vind je mooi en wat wil je dat hijquote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:00 schreef Vork het volgende:
Dat is wel een beetje het punt. Ik kan de horloges natuurlijk wel vergelijk op basis wat ik zelf belangrijk vindt en dus op basis van de eigenschappen en functies die ze bieden, maar dat zegt me nog niets over de deugdelijkheid van de hard- en software en daar heeft ook niet iedereen dezelfde ervaringen mee.
Dat heb ik in een sportbh. Maar de meting is daar wel wat onnauwkeuriger door, zeker als het koud is.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:01 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
O ja voor degene die bandloos willen lopen zag ik bij de decathlon wel een grappige optie. Ze hebben de hartslag band in een shirt verwerkt. Je klikt dus gewoon een hartslag kastje op het shirt.
Dat bandje was inderdaad minder, je ziet wel bij de volgende modelen dat ze ervan geleerd hebben en bij de nieuwere modellen veranderd. Ook de achterkant oxideerde vrij snel, bij de latere modellen hebben ze dit ook aangepast.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben wel tevreden over mijn Garmin 610, ik heb 'm nu bijna 5 jaar. Eén keer het bandje vervangen, dat is alles.
Ik ben niet zo tevreden over Garmin Connect, de software die erbij hoort. De site ligt er vaak uit, het werkt niet altijd goed en hapert nogal. Maar toch, m'n volgende horloge zal wel weer een Garmin zijn, want het gaat over het algemeen gewoon prima
Daar heb ik dan weer minder last van, van het oxideren.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dat bandje was inderdaad minder, je ziet wel bij de volgende modelen dat ze ervan geleerd hebben en bij de nieuwere modellen veranderd. Ook de achterkant oxideerde vrij snel, bij de latere modellen hebben ze dit ook aangepast.
Die hadden ze in mijn maat niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:07 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat heb ik in een sportbh. Maar de meting is daar wel wat onnauwkeuriger door, zeker als het koud is.
Dat was inderdaad echt een ramp. Voor echt dunne polsen was de aanhechting van de band aan het klokje niet echt ideaal.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Daar heb ik dan weer minder last van, van het oxideren.
Ik vond het bandje vooral horror om te verwisselen! Wat een crime was datmaar eenmaal erop is ie weer good as gold
Dunne polsjes, checkquote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:11 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dat was inderdaad echt een ramp. Voor echt dunne polsen was de aanhechting van de band aan het klokje niet echt ideaal.
Ik wil het liefst geen hartslagband om m'n lijf (dus Polar valt af) alleen lees ik wisselende reacties op de nauwkeurigheid en betrouwbaarheid daarvan. GPS nauwkeurigheid en een beetje accuduur zijn ook zeker belangrijk en ik wil 'm zowel voor rennen als fietsen kunnen gebruiken. In dat laatste geval hoeft-ie niet per se op m'n stuur bevestigd te kunnen worden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:05 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Garmin, suntoo, polar en Tom tom maken denk ik alle vier wel goede klokjes. Het is meer wat vind je mooi en wat wil je dat hij
Je kan er mee zwemmen hoor hij is waterdicht, je hebt er alleen geen zak aan. Met de 620 wel eens geprobeerd, gps leek nergens op. Volgens het klokje bleef ik gewoon op de kant.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:13 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dunne polsjes, checkMaar, het bandje zit er nu nog steeds weer goed aan. Geen klagen dus. Ik zou er alleen mee willen kunnen zwemmen
![]()
Begin maar vast te sparen voor een Fenix3 HR dat is de enige die echt kan wat jij wil.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:16 schreef Vork het volgende:
[..]
Ik wil het liefst geen hartslagband om m'n lijf (dus Polar valt af) alleen lees ik wisselende reacties op de nauwkeurigheid en betrouwbaarheid daarvan. GPS nauwkeurigheid en een beetje accuduur zijn ook zeker belangrijk en ik wil 'm zowel voor rennen als fietsen kunnen gebruiken. In dat laatste geval hoeft-ie niet per se op m'n stuur bevestigd te kunnen worden.
Suunto ziet er mooi uit, maar is eigenlijk net weer een prijsklasse te hoog, dus het zijn met name Garmin en TomTom modellen die ik op dit moment bekijk.
Je hebt er inderdaad niks aan... Wat ik eigenlijk zoek bij zwemmen is een soort clicker, waarmee je je banen kunt tellen. Ik raak onderweg altijd de tel kwijtquote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:17 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Je kan er mee zwemmen hoor hij is waterdicht, je hebt er alleen geen zak aan. Met de 620 wel eens geprobeerd, gps leek nergens op. Volgens het klokje bleef ik gewoon op de kant.
Als ik zoek vind ik talloze horloges die min of meer aan mijn eisen voldoen. Nu heeft de Fenix3 HR behoorlijk wat extra opties en mogelijkheden, maar wat maakt het dat dit horloge wel aan mijn wensen voldoet waar andere types het laten liggen?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Begin maar vast te sparen voor een Fenix3 HR dat is de enige die echt kan wat jij wil.
Zover ik het heb begrepen kunnen de garmins met zwemfunctie registreren wanneer je keert, als je dan de lengte van het zwembad ingeeft dan weet je ook hoe hard je ongeveer zwemt en hoeveel je hebt afgelegd.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:20 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Je hebt er inderdaad niks aan... Wat ik eigenlijk zoek bij zwemmen is een soort clicker, waarmee je je banen kunt tellen. Ik raak onderweg altijd de tel kwijt
Ja, klopt. Maar de 610 heeft die functie niet, toch?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:55 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Zover ik het heb begrepen kunnen de garmins met zwemfunctie registreren wanneer je keert, als je dan de lengte van het zwembad ingeeft dan weet je ook hoe hard je ongeveer zwemt en hoeveel je hebt afgelegd.
Volgens mij niet. Dan maar met een zo'n telapparaat gaan zwemmen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar de 610 heeft die functie niet, toch?
Ik zou het niet aandurven om ermee te gaan zwemmen, er zal maar een poortje net iets open staan. Zelf raden ze zwembaden ook niet echt aan in verband met chloor, net als zeewater dat ze niet aanraden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 17:02 schreef Glijdt_licht het volgende:
De Sony smartwatch 3 zou het goed moeten doen in een zwembad volgens de handleiding. Voor GPS tracking wel openlucht natuurlijk..
Voor hardlopen is de GPS ervan nauwkeurig, geen telefoon nodig, en inmiddels ook een app waardoor de hartslagband er ook mee connect.
Is dat een gevalletje van: "wij van WC-eend...."?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 17:02 schreef Glijdt_licht het volgende:
De Sony smartwatch 3 zou het goed moeten doen in een zwembad volgens de handleiding.
Dus mocht het niet goed gaan dan kun je zeggen dat ze je misleidenquote:These specific IP ratings mean that your accessory is dust resistant and is protected against the effects of immersion for 30 minutes in fresh (non-saline) water up to 1.5 metres deep.
You can use your accessory:
-in dusty environments, for example, on a windy beach.
-when your fingers are wet.
-in some extreme weather conditions, for example, when it’s snowing or raining.
-in fresh (non-saline) water depths of 1.5 metres or less, for example, in a fresh water lake or river.
-in a chlorinated swimming pool.
Dat scheelt dan wel weer. Neemt niet weg dat ik een onnodig risico vind in het ontwerp, het had totaal niet gehoeven in het ontwerp.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 17:29 schreef Glijdt_licht het volgende:
Als dat USB poortje open staat heb je hem niet goed om de pols. Je pols drukt die sowieso al dicht
Ze zeggen echter ook dit:quote:Op dinsdag 22 maart 2016 17:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
Het lijkt mij dat als het niet kan, ze dat in de handleiding moeten zetten. Maar er staat letterlijk:
[..]
Dus mocht het niet goed gaan dan kun je zeggen dat ze je misleiden
Optische hr is nu nog redelijk prijzig. Garmin heeft oa de forerunner 225 en 235, Tomtom heeft ook een horloge met optische hr.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:47 schreef steffelonio het volgende:
Wat zijn de budget/instapmodellen voor een gps horloge met optische hr? Mijn vrouw wil er eentje.
Het antwoord is ja (in mijn geval dan) en of het goed werkt, dat is nou juist zo moeilijk te bepalen vooafgaand aan de aanschaf ervan.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:55 schreef YUR het volgende:
Maar als je dan perse HR wilt, ga je dan ook serieus op hartslag trainen? Inclusief juiste bepaling van de hartslagzones enzo?
Als het antwoord ja is, dan is het belangrijk dat de HR goed werkt.
Zo niet...lekker belangrijk dan
Optische HR is gewoon nog niet goed genoeg. Dus dat wordt dan toch eentje met een bandquote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:03 schreef Vork het volgende:
[..]
Het antwoord is ja (in mijn geval dan) en of het goed werkt, dat is nou juist zo moeilijk te bepalen vooafgaand aan de aanschaf ervan.
.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:04 schreef YUR het volgende:
[..]
Optische HR is gewoon nog niet goed genoeg. Dus dat wordt dan toch eentje met een band
Bedankt! Het wordt denk ik de Tomtom Runner 2 cardio, 179 euro.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:52 schreef GotC het volgende:
[..]
Optische hr is nu nog redelijk prijzig. Garmin heeft oa de forerunner 225 en 235, Tomtom heeft ook een horloge met optische hr.
Tomtom Runner Cardio is wel ok geprijsd, ¤149 zag ik al. Wel al een verouderd model
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:51 schreef GotC het volgende:
Ik heb 2km gelopen! Met best acceptabele pijn!
Nu lekker rollen met een tennisbal, want die spieren in m'n voet zitten wel strak.
Nu lekker rollen met een tennisbal, want die spieren in m'n voet zitten wel strak.
hear hearquote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:33 schreef Guard het volgende:
Ik doe tegenwoordig niet meer zo heel veel met hartslag, zet de OHR soms ook gewoon uit.
Ik weet wel ongeveer wat mijn zones zijn, en of ik er er bij in de buurt zit.
Het hoeft voor mij niet allemaal super professioneel met exacte hartslagzones en zo.
Ik ga toch geen Olympisch goud meer winnen![]()
Gewoon lopen voor de lol, en hartslag is leuk & informeel, meer niet.
Just another runquote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:31 schreef YUR het volgende:
Ik besef me net dat ik nog helemaal geen verslag van m'n Sallandtrail heb gemaakt
Je starttequote:
Dit keer is het wat uitgebreiderquote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:46 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Je startte
Liep een stukkie
Werd pittig
En finishte
En hebt lol gehad.
Zo, dat is weer een verslag
Het heeft blijkbaar meer met me gedaan dan je zou denken. Ben dan ook nog steeds ziek..quote:
Als in griep/verkouden, of is er meer aan de hand?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:03 schreef YUR het volgende:
[..]
Het heeft blijkbaar meer met me gedaan dan je zou denken. Ben dan ook nog steeds ziek..
Griepie deluxequote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:37 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Als in griep/verkouden, of is er meer aan de hand?
Beterschappies in elk geval
Ultragriep!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:39 schreef YUR het volgende:
[..]
Griepie deluxe
Ff wat anders: http://www.runners-high.nl/nice-trail-3d-sculptuur-trail-gps/![]()
you'd better, maandagvroeg staan we voor de deurquote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:01 schreef YUR het volgende:
[..]
Het is net een heuvel. Ik kom er wel overheen
Jaaaaaaaaaaaaaquote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:08 schreef CaLeX het volgende:
[..]
you'd better, maandagvroeg staan we voor de deur
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:01 schreef YUR het volgende:
[..]
Het is net een heuvel. Ik kom er wel overheen
Alleen daarom zou je al een mountain run doenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:39 schreef YUR het volgende:
Ff wat anders: http://www.runners-high.nl/nice-trail-3d-sculptuur-trail-gps/![]()
Ja, maar zó werkt het niet! Altijd van je af bewegen hoor!quote:Op maandag 21 maart 2016 23:49 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Inderdaad, traag is traag. Echt heel slecht gelopen dus. En dan de schuld aan de Business Runners geven. Tsss. Komt niet meer goed.
Je herstelt weer snel ja!quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:23 schreef Tarahumara het volgende:
Lekker he Guard![]()
Vanmorgen even een segment teruggepakt, volle bak gegaan. De tering, was helemaal duizelig toen ik boven was.
M'n max hartslag gaat nog steeds richting de 200, ik dacht dat ik niet meer boven de 190 kon komen. Als de meting betrouwbaar is dan, ziet er wel goed uit.
[ link | afbeelding ]
https://www.strava.com/activities/524346618
Qua hartslag bedoel je? Zo in een grafiekje lijkt het wel wat, maar in de praktijk stond ik wel ff een paar klinkers te kopen, moest me echt ff vasthouden aan een paaltje.quote:
Ja, dat je hartslag snel weer zakt. Alhoewel het moeiljk te zien is zonder tijd op de assenquote:Op woensdag 23 maart 2016 08:55 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Qua hartslag bedoel je? Zo in een grafiekje lijkt het wel wat, maar in de praktijk stond ik wel ff een paar klinkers te kopen, moest me echt ff vasthouden aan een paaltje.
Nu met tijd op de X-asquote:Op woensdag 23 maart 2016 08:56 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, dat je hartslag snel weer zakt. Alhoewel het moeiljk te zien is zonder tijd op de assen
Leukquote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:39 schreef YUR het volgende:
[..]
Griepie deluxe
Normaal wel, vandaag wasquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |