Anders ik welquote:Op zondag 20 maart 2016 23:05 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Spannend! Ben echt heel benieuwd, jij bent echt in een supervorm!
Pfff, dacht dat ik al matig stond (E)... Maar ja, onzin dus dat 'bijna geen last van andere lopers'. Zeer regelmatig over de stoeprand of door het gras in moeten halen... Best lastig ja.quote:Op zondag 20 maart 2016 21:40 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
F, allerlaatste dus. Ik had al met de organisatie gemaild en die stuurden me dit antwoord :
[..]
#thisishowultrasrollquote:Hi Ruud. Steve here. Just wanted to say thanks and that appreciated all your support those last hrs of the race. U weren't a pacer for one lucky Will but u looked after the new group that found itself together keeping us on track when all of us were so tired we just wanted to sleep. Your support is way got me ova the finish line and for that I appreciate your help. Your a gd man and a great pacer. Thanks again. Steve
You don't run Northburn, you survive itquote:Op maandag 21 maart 2016 07:54 schreef mosselmossel het volgende:
13 uur over 40 kilometer?
Wel een mooi sms'je!
Het moet gewoon wel goedkomen, volgens mij heb jij er al trainingen op zitten die zwaarder zijn dan de marathonquote:Op zondag 20 maart 2016 23:42 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Anders ik welNu die vorm vasthouden en geen gekke dingen meer doen
Bij afwezigheid van Zwabber:quote:Op maandag 21 maart 2016 08:51 schreef Cynic het volgende:
Ik ga over 2 weken denk ik de halve marathon van Nunspeet lopen, maar ik weet nog niet zo goed wat ik daar qua tempo moet gaan doen.
Ik heb de komende weken elk weekend wel een hardloopwedstrijd of survivalrun gepland, dus kan niet elke keer volle bak gaan. Heb daarnaast ook nog nooit geprobeerd om zo'n afstand zo snel mogelijk te lopen. Aan de andere kant ben ik wel benieuwd hoe snel ik kan...
Mag ik in de OP?quote:
1 2 | [b] 28 maart 2016 - [url=http://www.poelster.nl/bosloop/]Poelster bosloop (Amstelveen)[/url][/b] [*] Angel-A - 10 km |
1 2 | [b] 8 mei 2016 - [url=http://www.rondehoeploop.nl]Rondehoeploop (Ouderkerk a/d Amstel)[/url][/b] [*] Angel-A - 5,5 km |
1 2 | [b] 22 mei 2016 - [url=http://www.amc-loop.nl]Amc-loop (Amsterdam Zuid-Oost)[/url][/b] [*] Angel-A - 10 km |
1 2 | [b] 24 juni 2016 - [url=http://www.midzomernachtcross.nl]Midzomernachtcross (Amsterdam)[/url][/b] [*] Angel-A - 10 km |
Ik denk dat ik lang niet genoeg duurlopen train om het zolang vol te kunnen houden.quote:Op maandag 21 maart 2016 09:24 schreef Guard het volgende:
[..]
Bij afwezigheid van Zwabber:
Ik verwacht een tijd van rond de 1:25
Haha, dan moet je maar sneller lopen, hoef je het minder lang vol te houdenquote:Op maandag 21 maart 2016 09:54 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik denk dat ik lang niet genoeg duurlopen train om het zolang vol te kunnen houden.
Voor 1:30 moet je toch al iets van 4:17min/km lopen?quote:Op maandag 21 maart 2016 09:57 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha, dan moet je maar sneller lopen, hoef je het minder lang vol te houden
Maar ik zou inderdaad met jouw achtergrond eerder op een tijd van 1.27-1.26 weggaan en evenuteel nog proberen te versnellen.
4.15quote:Op maandag 21 maart 2016 09:59 schreef Cynic het volgende:
[..]
Voor 1:30 moet je toch al iets van 4:17min/km lopen?
Zal van de week eens kijken hoe dat tempo me bevalt, dat loop ik eigenlijk nooit. Denk dat het niet verstandig is om veel harder dan 4:15 te gaan. Mijn gevoel gaat eerder richting 4:20. En dan misschien een andere keer wat sneller proberen.quote:Op maandag 21 maart 2016 10:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
4.15
Maar als je jou 38:52 in een calculator gooit komt er wel 1.25 hoog uit. Verval tussen 10km en HM pace is meestal niet zo groot als je goed op duur getraind bent..
De snelheid voor een tijd richting de 1:25 heb je in ieder geval, maar een mogelijk gebrek aan duurvermogen zou een HM lastig kunnen maken. Als je 15 tot 20 seconden/km langzamer loopt dan je 10km tempo, dan zal dat tempo redelijk makkelijk aanvoelen en zal je waarschijnlijk redelijk comfortabel kunnen lopen. Tot een km of 15. Die laatste km's zullen wel zwaar kunnen worden. Je 10km tempo was 3:53, dus ik denk dan je best op een tijd tussen de 1:27 en 1:30 zou kunnen richten (4'08-4'15/km)quote:Op maandag 21 maart 2016 10:14 schreef Cynic het volgende:
[..]
Zal van de week eens kijken hoe dat tempo me bevalt, dat loop ik eigenlijk nooit. Denk dat het niet verstandig is om veel harder dan 4:15 te gaan. Mijn gevoel gaat eerder richting 4:20. En dan misschien een andere keer wat sneller proberen.
Niet miepen, maar lopenquote:Op maandag 21 maart 2016 09:54 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik denk dat ik lang niet genoeg duurlopen train om het zolang vol te kunnen houden.
Ik denk dat het ook vooral een verandering van mindset is, je moet het niet ingaan als een duurloop maar als een wedstrijd van 1.5 uur.. dat is sneller voorbij dan je denktquote:Op maandag 21 maart 2016 10:14 schreef Cynic het volgende:
[..]
Zal van de week eens kijken hoe dat tempo me bevalt, dat loop ik eigenlijk nooit. Denk dat het niet verstandig is om veel harder dan 4:15 te gaan. Mijn gevoel gaat eerder richting 4:20. En dan misschien een andere keer wat sneller proberen.
Dat klopt, daar ben ik meestal wel wel tussen de 2 en 2,5 uur mee onderweg. Maar dat is qua looptempo niet te vergelijken, ik denk dat ik op de loopstukken een keer 5:30 min/km loop, als ik dat al haal. Nouja, heb me ingeschreven en ik zie wel.quote:Op maandag 21 maart 2016 11:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook vooral een verandering van mindset is, je moet het niet ingaan als een duurloop maar als een wedstrijd van 1.5 uur.. dat is sneller voorbij dan je denkt
Maar wat MrB zegt is wel zo, het kan wel zijn dat je het de laatste kms dan zwaar krijgt. Maar je survivaldingen zijn toch eigenlijk ook hele lange duurtrainingen?
Dat lijkt me dan wel weer vrij kort herstel voor na een halve, als je echt voor een goede tijd gaat..quote:Op maandag 21 maart 2016 11:09 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat klopt, daar ben ik meestal wel wel tussen de 2 en 2,5 uur mee onderweg. Maar dat is qua looptempo niet te vergelijken, ik denk dat ik op de loopstukken een keer 5:30 min/km loop, als ik dat al haal. Nouja, heb me ingeschreven en ik zie wel.
Week daarop is weer een HM in mijn eigen dorp. Kan ik dan altijd nog een keer proberen
Heb er wel zijn in!
Even daar op in hakend...quote:Op maandag 21 maart 2016 11:10 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan wel weer vrij kort herstel voor na een halve, als je echt voor een goede tijd gaat..
Van mezelf uit redenerend zou dat prima zijn, maar mijn trainingen zijn eigenlijk altijd gemiddeld 12-17km, ook als ik niet voor een halve train, dus daar hoef ik niet extra van te herstellen.quote:Op maandag 21 maart 2016 11:15 schreef m0ridin het volgende:
s alles goed blijft gaan) meedoen aan de halve van Berlijn en wilde zaterdag de 26e (8 dagen ervoor) nog een laatste duurloop van ~16-17km doen (trouwens aan het twijfelen of ik die richting mijn hm tempo wil gaan doen, om te kijken of dat realistisch is en ik dat denk aan te kunnen... of juist echt een rustige duurloop)
Hoe dan ook, is dat ruim genoeg van tevoren voor zeg een 16k duurloop?
*Edit* Had op de utrecht marathon beter mee kunnen doen aan hordelopen
Welkom terug!quote:
Een duurloop van 16km kan zeker, maar die zou ik absoluut niet op of richting hm-tempo doen. Veel te belastend. Beter is om in die duurloop dan een paar korte stukken (van bijv 1 km) op hm tempo te doen, of een tempo training te doen van bijv twee blokken van 20 minuten op hm-tempoquote:Op maandag 21 maart 2016 11:15 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Even daar op in hakend...
Ga zondag 3 april (als alles goed blijft gaan) meedoen aan de halve van Berlijn en wilde zaterdag de 26e (8 dagen ervoor) nog een laatste duurloop van ~16-17km doen (trouwens aan het twijfelen of ik die richting mijn hm tempo wil gaan doen, om te kijken of dat realistisch is en ik dat denk aan te kunnen... of juist echt een rustige duurloop)
Hoe dan ook, is dat ruim genoeg van tevoren voor zeg een 16k duurloop?
*Edit* Had op de utrecht marathon beter mee kunnen doen aan hordelopen
[ afbeelding ]
Het is een training, dus 'slechte tijd' is sowieso niet echt van toepassingquote:Op maandag 21 maart 2016 11:40 schreef Firuze het volgende:
Slechtere tijd neergezet bij de 5KM door wat minder hard te lopen, maar ik had hiermee wel het gevoel dat ik het nog wel een paar km zou kunnen volhouden als ik niet gestopt was. Ik heb alleen erg veel spierpijn van fitness in de billen wat niet echt meehielp.
Ja, alleen het blijft echt een struggle om niet te hard te willen gaan. Heb echt zo zin in de dagen met mooier weer, lijkt mij echt fantastisch om dan te rennen.quote:Op maandag 21 maart 2016 11:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het is een training, dus 'slechte tijd' is sowieso niet echt van toepassingHet doel van de training is dat je er beter van wordt, en als je je kms op een goede manier vol kon houden is dat waarschijnlijk gelukt dus doel bereikt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |