abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160829099
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:54 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ik denk dat ik lang niet genoeg duurlopen train om het zolang vol te kunnen houden.
Haha, dan moet je maar sneller lopen, hoef je het minder lang vol te houden :P

Maar ik zou inderdaad met jouw achtergrond eerder op een tijd van 1.27-1.26 weggaan en evenuteel nog proberen te versnellen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_160829128
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha, dan moet je maar sneller lopen, hoef je het minder lang vol te houden :P

Maar ik zou inderdaad met jouw achtergrond eerder op een tijd van 1.27-1.26 weggaan en evenuteel nog proberen te versnellen.
Voor 1:30 moet je toch al iets van 4:17min/km lopen?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_160829157
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:59 schreef Cynic het volgende:

[..]

Voor 1:30 moet je toch al iets van 4:17min/km lopen?
4.15 ;)

Maar als je jou 38:52 in een calculator gooit komt er wel 1.25 hoog uit. Verval tussen 10km en HM pace is meestal niet zo groot als je goed op duur getraind bent..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_160829214
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:37 schreef Angel-A het volgende:
Staat er in
pi_160829340
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

4.15 ;)

Maar als je jou 38:52 in een calculator gooit komt er wel 1.25 hoog uit. Verval tussen 10km en HM pace is meestal niet zo groot als je goed op duur getraind bent..
Zal van de week eens kijken hoe dat tempo me bevalt, dat loop ik eigenlijk nooit. Denk dat het niet verstandig is om veel harder dan 4:15 te gaan. Mijn gevoel gaat eerder richting 4:20. En dan misschien een andere keer wat sneller proberen.
It has to mean something
pi_160829594
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:14 schreef Cynic het volgende:

[..]

Zal van de week eens kijken hoe dat tempo me bevalt, dat loop ik eigenlijk nooit. Denk dat het niet verstandig is om veel harder dan 4:15 te gaan. Mijn gevoel gaat eerder richting 4:20. En dan misschien een andere keer wat sneller proberen.
De snelheid voor een tijd richting de 1:25 heb je in ieder geval, maar een mogelijk gebrek aan duurvermogen zou een HM lastig kunnen maken. Als je 15 tot 20 seconden/km langzamer loopt dan je 10km tempo, dan zal dat tempo redelijk makkelijk aanvoelen en zal je waarschijnlijk redelijk comfortabel kunnen lopen. Tot een km of 15. Die laatste km's zullen wel zwaar kunnen worden. Je 10km tempo was 3:53, dus ik denk dan je best op een tijd tussen de 1:27 en 1:30 zou kunnen richten (4'08-4'15/km)
pi_160829755
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:54 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ik denk dat ik lang niet genoeg duurlopen train om het zolang vol te kunnen houden.
Niet miepen, maar lopen :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_160830008
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:14 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook vooral een verandering van mindset is, je moet het niet ingaan als een duurloop maar als een wedstrijd van 1.5 uur.. dat is sneller voorbij dan je denkt ;)
Maar wat MrB zegt is wel zo, het kan wel zijn dat je het de laatste kms dan zwaar krijgt. Maar je survivaldingen zijn toch eigenlijk ook hele lange duurtrainingen?
pi_160830137
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook vooral een verandering van mindset is, je moet het niet ingaan als een duurloop maar als een wedstrijd van 1.5 uur.. dat is sneller voorbij dan je denkt ;)
Maar wat MrB zegt is wel zo, het kan wel zijn dat je het de laatste kms dan zwaar krijgt. Maar je survivaldingen zijn toch eigenlijk ook hele lange duurtrainingen?
Dat klopt, daar ben ik meestal wel wel tussen de 2 en 2,5 uur mee onderweg. Maar dat is qua looptempo niet te vergelijken, ik denk dat ik op de loopstukken een keer 5:30 min/km loop, als ik dat al haal. Nouja, heb me ingeschreven en ik zie wel.
Week daarop is weer een HM in mijn eigen dorp. Kan ik dan altijd nog een keer proberen :)
Heb er wel zijn in!
It has to mean something
pi_160830150
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:09 schreef Cynic het volgende:

[..]

Dat klopt, daar ben ik meestal wel wel tussen de 2 en 2,5 uur mee onderweg. Maar dat is qua looptempo niet te vergelijken, ik denk dat ik op de loopstukken een keer 5:30 min/km loop, als ik dat al haal. Nouja, heb me ingeschreven en ik zie wel.
Week daarop is weer een HM in mijn eigen dorp. Kan ik dan altijd nog een keer proberen :)
Heb er wel zijn in!
Dat lijkt me dan wel weer vrij kort herstel voor na een halve, als je echt voor een goede tijd gaat..
pi_160830221
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan wel weer vrij kort herstel voor na een halve, als je echt voor een goede tijd gaat..
Even daar op in hakend...

Ga zondag 3 april (als alles goed blijft gaan) meedoen aan de halve van Berlijn en wilde zaterdag de 26e (8 dagen ervoor) nog een laatste duurloop van ~16-17km doen (trouwens aan het twijfelen of ik die richting mijn hm tempo wil gaan doen, om te kijken of dat realistisch is en ik dat denk aan te kunnen... of juist echt een rustige duurloop)

Hoe dan ook, is dat ruim genoeg van tevoren voor zeg een 16k duurloop?

*Edit* Had op de utrecht marathon beter mee kunnen doen aan hordelopen :P

pi_160830395
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:15 schreef m0ridin het volgende:
s alles goed blijft gaan) meedoen aan de halve van Berlijn en wilde zaterdag de 26e (8 dagen ervoor) nog een laatste duurloop van ~16-17km doen (trouwens aan het twijfelen of ik die richting mijn hm tempo wil gaan doen, om te kijken of dat realistisch is en ik dat denk aan te kunnen... of juist echt een rustige duurloop)

*Edit* Had op de utrecht marathon beter mee kunnen doen aan hordelopen
Van mezelf uit redenerend zou dat prima zijn, maar mijn trainingen zijn eigenlijk altijd gemiddeld 12-17km, ook als ik niet voor een halve train, dus daar hoef ik niet extra van te herstellen.

Dat is inderdaad een behoorlijke verticale oscillatie! :D Maar dat mag in de eindsprint! Haha, in die categorie denk ik dat ik het onderdeel discus op me neem, op al mijn foto's vallen vooral mijn armen op. Hardlopen doe je met je biceps toch?

Wel jammer dat het weer marathon-photos is, er zitten wel aardige bij maar ik ga niet weer 12 euro uitgeven voor een foto. Misschien tenzij ik nog het prijzengeld krijg wat wel op hun website beloofd wordt maar waar met geen woord over gerept is gisteren ;)

Maar hopelijk komen er nog foto's van andere fotografen online..
pi_160830409
Jouw armen _O_
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 maart 2016 @ 11:31:00 #114
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160830425
Hoi :)

Alles goed hier met iedereen?
pi_160830447
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoi :)

Alles goed hier met iedereen?
Welkom terug!
pi_160830513
Haha, armen voor het betere ellebogenwerk als er mensen in de weg lopen :P En ach, hardlopen doe je iig niet alleen met je benen :)

Maar idd, op die kleine fotos is het sowieso lastig inschatten en een heel pakket a 35 euro vind ik ook zonde.

Maar denk dat het wel goed moet komen qua herstel, na die zaterdag wil ik dan hooguit in de week nog even een 7km ofzo lopen voor het gevoel en op rustig tempo... Verder bijkomen en voorbereiden. Wordt mijn eerste HM dus lastig inschatten allemaal, verre van ideale voorbereiding maar we zien wel waar het schip strandt. Lang leve wedstrijd-adrenaline ;)

Thanks iig voor de reactie
pi_160830524
quote:

[..]

Ga zondag 3 april (als alles goed blijft gaan) meedoen aan de halve van Berlijn en wilde zaterdag de 26e (8 dagen ervoor) nog een laatste duurloop van ~16-17km doen (trouwens aan het twijfelen of ik die richting mijn hm tempo wil gaan doen, om te kijken of dat realistisch is en ik dat denk aan te kunnen... of juist echt een rustige duurloop)

[ afbeelding ]
Een duurloop van 16km kan zeker, maar die zou ik absoluut niet op of richting hm-tempo doen. Veel te belastend. Beter is om in die duurloop dan een paar korte stukken (van bijv 1 km) op hm tempo te doen, of een tempo training te doen van bijv twee blokken van 20 minuten op hm-tempo
pi_160830570
Slechtere tijd neergezet bij de 5KM door wat minder hard te lopen, maar ik had hiermee wel het gevoel dat ik het nog wel een paar km zou kunnen volhouden als ik niet gestopt was. Ik heb alleen erg veel spierpijn van fitness in de billen wat niet echt meehielp. :P
pi_160830599
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:40 schreef Firuze het volgende:
Slechtere tijd neergezet bij de 5KM door wat minder hard te lopen, maar ik had hiermee wel het gevoel dat ik het nog wel een paar km zou kunnen volhouden als ik niet gestopt was. Ik heb alleen erg veel spierpijn van fitness in de billen wat niet echt meehielp. :P
Het is een training, dus 'slechte tijd' is sowieso niet echt van toepassing ;) Het doel van de training is dat je er beter van wordt, en als je je kms op een goede manier vol kon houden is dat waarschijnlijk gelukt dus doel bereikt ;)
pi_160830656
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het is een training, dus 'slechte tijd' is sowieso niet echt van toepassing ;) Het doel van de training is dat je er beter van wordt, en als je je kms op een goede manier vol kon houden is dat waarschijnlijk gelukt dus doel bereikt ;)
Ja, alleen het blijft echt een struggle om niet te hard te willen gaan. Heb echt zo zin in de dagen met mooier weer, lijkt mij echt fantastisch om dan te rennen. O+
pi_160830704
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:45 schreef Firuze het volgende:

[..]

Ja, alleen het blijft echt een struggle om niet te hard te willen gaan. Heb echt zo zin in de dagen met mooier weer, lijkt mij echt fantastisch om dan te rennen. O+
Ik vind dit al heel fijn weer om te rennen! O+ Maar over 6 dagen zit ik op een atletiekbaan op Tenerife, dat is misschien nog wel wat fijner :P
Misschien moet je dan intervaltrainingen inbouwen in je schema; dan doe je één keer in de week 5km op een rustig tempo, en de andere training loop je bijv. 1.5 km om op te warmen, dan 8x 1 minuut hard en 1 minuut wandelen/joggen tussendoor, en nog weer 1.5 km uitlopen..? Ik gok dat je dat wel aan kunt..
pi_160830751
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:38 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Een duurloop van 16km kan zeker, maar die zou ik absoluut niet op of richting hm-tempo doen. Veel te belastend. Beter is om in die duurloop dan een paar korte stukken (van bijv 1 km) op hm tempo te doen, of een tempo training te doen van bijv twee blokken van 20 minuten op hm-tempo
Ook een goede, en mooie tussenweg!

Denk dat ik dan voor duurloop icm korte stukken op tempo. Wil vooral kms maken namelijk, daar schort het wat aan... Qua duurlopen alleen een paar keer (en dan echt een keer of 3) 12-13 en een keer 15 gedaan. Veel te weinig naar mijn gevoel eigenlijk. Dus die 16-17 is dan ook vooral om mezelf wat gerust te stellen qua afstand :)

Thanks!
pi_160830786
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:40 schreef Firuze het volgende:
Tja, je kan toch niet altijd PR's lopen dus een slechtere tijd komt er altijd wel aan :P

En daarnaast wat al gezegd wordt, rustig aan is vooruitgang. Het idee is juist dat je niet steeds vol gaat.

Hoewel ik moet zeggen dat dat voor mij ook pas na een tijdje gemakkelijker ging, nu is lopen gewoon lekker om het lopen en heb ik er veel minder moeite mee om wat rustiger aan te doen.

Op een gegeven moment voelt het ook natuurlijk, hou dus vol :)
pi_160830973
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Hee, ik zie nu dat je een gratis fotocertificaat kunt downloaden! Wel alleen met de finishboog-foto's..
pi_160831022
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik vind dit al heel fijn weer om te rennen! O+ Maar over 6 dagen zit ik op een atletiekbaan op Tenerife, dat is misschien nog wel wat fijner :P
Misschien moet je dan intervaltrainingen inbouwen in je schema; dan doe je één keer in de week 5km op een rustig tempo, en de andere training loop je bijv. 1.5 km om op te warmen, dan 8x 1 minuut hard en 1 minuut wandelen/joggen tussendoor, en nog weer 1.5 km uitlopen..? Ik gok dat je dat wel aan kunt..
Dat lijkt mij wel wat, zo'n intervaltraining. Alleen ik weet niet of dat dan mijn hoofddoel (conditie opbouwen) negatief beïnvloedt? Heb er nog niet zo'n verstand van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')