abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160829099
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:54 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ik denk dat ik lang niet genoeg duurlopen train om het zolang vol te kunnen houden.
Haha, dan moet je maar sneller lopen, hoef je het minder lang vol te houden :P

Maar ik zou inderdaad met jouw achtergrond eerder op een tijd van 1.27-1.26 weggaan en evenuteel nog proberen te versnellen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_160829128
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha, dan moet je maar sneller lopen, hoef je het minder lang vol te houden :P

Maar ik zou inderdaad met jouw achtergrond eerder op een tijd van 1.27-1.26 weggaan en evenuteel nog proberen te versnellen.
Voor 1:30 moet je toch al iets van 4:17min/km lopen?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_160829157
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:59 schreef Cynic het volgende:

[..]

Voor 1:30 moet je toch al iets van 4:17min/km lopen?
4.15 ;)

Maar als je jou 38:52 in een calculator gooit komt er wel 1.25 hoog uit. Verval tussen 10km en HM pace is meestal niet zo groot als je goed op duur getraind bent..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_160829214
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:37 schreef Angel-A het volgende:
Staat er in
pi_160829340
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

4.15 ;)

Maar als je jou 38:52 in een calculator gooit komt er wel 1.25 hoog uit. Verval tussen 10km en HM pace is meestal niet zo groot als je goed op duur getraind bent..
Zal van de week eens kijken hoe dat tempo me bevalt, dat loop ik eigenlijk nooit. Denk dat het niet verstandig is om veel harder dan 4:15 te gaan. Mijn gevoel gaat eerder richting 4:20. En dan misschien een andere keer wat sneller proberen.
It has to mean something
pi_160829594
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:14 schreef Cynic het volgende:

[..]

Zal van de week eens kijken hoe dat tempo me bevalt, dat loop ik eigenlijk nooit. Denk dat het niet verstandig is om veel harder dan 4:15 te gaan. Mijn gevoel gaat eerder richting 4:20. En dan misschien een andere keer wat sneller proberen.
De snelheid voor een tijd richting de 1:25 heb je in ieder geval, maar een mogelijk gebrek aan duurvermogen zou een HM lastig kunnen maken. Als je 15 tot 20 seconden/km langzamer loopt dan je 10km tempo, dan zal dat tempo redelijk makkelijk aanvoelen en zal je waarschijnlijk redelijk comfortabel kunnen lopen. Tot een km of 15. Die laatste km's zullen wel zwaar kunnen worden. Je 10km tempo was 3:53, dus ik denk dan je best op een tijd tussen de 1:27 en 1:30 zou kunnen richten (4'08-4'15/km)
pi_160829755
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:54 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ik denk dat ik lang niet genoeg duurlopen train om het zolang vol te kunnen houden.
Niet miepen, maar lopen :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_160830008
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:14 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook vooral een verandering van mindset is, je moet het niet ingaan als een duurloop maar als een wedstrijd van 1.5 uur.. dat is sneller voorbij dan je denkt ;)
Maar wat MrB zegt is wel zo, het kan wel zijn dat je het de laatste kms dan zwaar krijgt. Maar je survivaldingen zijn toch eigenlijk ook hele lange duurtrainingen?
pi_160830137
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook vooral een verandering van mindset is, je moet het niet ingaan als een duurloop maar als een wedstrijd van 1.5 uur.. dat is sneller voorbij dan je denkt ;)
Maar wat MrB zegt is wel zo, het kan wel zijn dat je het de laatste kms dan zwaar krijgt. Maar je survivaldingen zijn toch eigenlijk ook hele lange duurtrainingen?
Dat klopt, daar ben ik meestal wel wel tussen de 2 en 2,5 uur mee onderweg. Maar dat is qua looptempo niet te vergelijken, ik denk dat ik op de loopstukken een keer 5:30 min/km loop, als ik dat al haal. Nouja, heb me ingeschreven en ik zie wel.
Week daarop is weer een HM in mijn eigen dorp. Kan ik dan altijd nog een keer proberen :)
Heb er wel zijn in!
It has to mean something
pi_160830150
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:09 schreef Cynic het volgende:

[..]

Dat klopt, daar ben ik meestal wel wel tussen de 2 en 2,5 uur mee onderweg. Maar dat is qua looptempo niet te vergelijken, ik denk dat ik op de loopstukken een keer 5:30 min/km loop, als ik dat al haal. Nouja, heb me ingeschreven en ik zie wel.
Week daarop is weer een HM in mijn eigen dorp. Kan ik dan altijd nog een keer proberen :)
Heb er wel zijn in!
Dat lijkt me dan wel weer vrij kort herstel voor na een halve, als je echt voor een goede tijd gaat..
pi_160830221
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan wel weer vrij kort herstel voor na een halve, als je echt voor een goede tijd gaat..
Even daar op in hakend...

Ga zondag 3 april (als alles goed blijft gaan) meedoen aan de halve van Berlijn en wilde zaterdag de 26e (8 dagen ervoor) nog een laatste duurloop van ~16-17km doen (trouwens aan het twijfelen of ik die richting mijn hm tempo wil gaan doen, om te kijken of dat realistisch is en ik dat denk aan te kunnen... of juist echt een rustige duurloop)

Hoe dan ook, is dat ruim genoeg van tevoren voor zeg een 16k duurloop?

*Edit* Had op de utrecht marathon beter mee kunnen doen aan hordelopen :P

pi_160830395
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:15 schreef m0ridin het volgende:
s alles goed blijft gaan) meedoen aan de halve van Berlijn en wilde zaterdag de 26e (8 dagen ervoor) nog een laatste duurloop van ~16-17km doen (trouwens aan het twijfelen of ik die richting mijn hm tempo wil gaan doen, om te kijken of dat realistisch is en ik dat denk aan te kunnen... of juist echt een rustige duurloop)

*Edit* Had op de utrecht marathon beter mee kunnen doen aan hordelopen
Van mezelf uit redenerend zou dat prima zijn, maar mijn trainingen zijn eigenlijk altijd gemiddeld 12-17km, ook als ik niet voor een halve train, dus daar hoef ik niet extra van te herstellen.

Dat is inderdaad een behoorlijke verticale oscillatie! :D Maar dat mag in de eindsprint! Haha, in die categorie denk ik dat ik het onderdeel discus op me neem, op al mijn foto's vallen vooral mijn armen op. Hardlopen doe je met je biceps toch?

Wel jammer dat het weer marathon-photos is, er zitten wel aardige bij maar ik ga niet weer 12 euro uitgeven voor een foto. Misschien tenzij ik nog het prijzengeld krijg wat wel op hun website beloofd wordt maar waar met geen woord over gerept is gisteren ;)

Maar hopelijk komen er nog foto's van andere fotografen online..
pi_160830409
Jouw armen _O_
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 maart 2016 @ 11:31:00 #114
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160830425
Hoi :)

Alles goed hier met iedereen?
pi_160830447
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:31 schreef Swetsenegger het volgende:

Welkom terug!
pi_160830513
Haha, armen voor het betere ellebogenwerk als er mensen in de weg lopen :P En ach, hardlopen doe je iig niet alleen met je benen :)

Maar idd, op die kleine fotos is het sowieso lastig inschatten en een heel pakket a 35 euro vind ik ook zonde.

Maar denk dat het wel goed moet komen qua herstel, na die zaterdag wil ik dan hooguit in de week nog even een 7km ofzo lopen voor het gevoel en op rustig tempo... Verder bijkomen en voorbereiden. Wordt mijn eerste HM dus lastig inschatten allemaal, verre van ideale voorbereiding maar we zien wel waar het schip strandt. Lang leve wedstrijd-adrenaline ;)

Thanks iig voor de reactie
pi_160830524
quote:

[..]

Ga zondag 3 april (als alles goed blijft gaan) meedoen aan de halve van Berlijn en wilde zaterdag de 26e (8 dagen ervoor) nog een laatste duurloop van ~16-17km doen (trouwens aan het twijfelen of ik die richting mijn hm tempo wil gaan doen, om te kijken of dat realistisch is en ik dat denk aan te kunnen... of juist echt een rustige duurloop)

[ afbeelding ]
Een duurloop van 16km kan zeker, maar die zou ik absoluut niet op of richting hm-tempo doen. Veel te belastend. Beter is om in die duurloop dan een paar korte stukken (van bijv 1 km) op hm tempo te doen, of een tempo training te doen van bijv twee blokken van 20 minuten op hm-tempo
pi_160830570
Slechtere tijd neergezet bij de 5KM door wat minder hard te lopen, maar ik had hiermee wel het gevoel dat ik het nog wel een paar km zou kunnen volhouden als ik niet gestopt was. Ik heb alleen erg veel spierpijn van fitness in de billen wat niet echt meehielp. :P
pi_160830599
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:40 schreef Firuze het volgende:
Slechtere tijd neergezet bij de 5KM door wat minder hard te lopen, maar ik had hiermee wel het gevoel dat ik het nog wel een paar km zou kunnen volhouden als ik niet gestopt was. Ik heb alleen erg veel spierpijn van fitness in de billen wat niet echt meehielp. :P
Het is een training, dus 'slechte tijd' is sowieso niet echt van toepassing ;) Het doel van de training is dat je er beter van wordt, en als je je kms op een goede manier vol kon houden is dat waarschijnlijk gelukt dus doel bereikt ;)
pi_160830656
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het is een training, dus 'slechte tijd' is sowieso niet echt van toepassing ;) Het doel van de training is dat je er beter van wordt, en als je je kms op een goede manier vol kon houden is dat waarschijnlijk gelukt dus doel bereikt ;)
Ja, alleen het blijft echt een struggle om niet te hard te willen gaan. Heb echt zo zin in de dagen met mooier weer, lijkt mij echt fantastisch om dan te rennen. O+
pi_160830704
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:45 schreef Firuze het volgende:

[..]

Ja, alleen het blijft echt een struggle om niet te hard te willen gaan. Heb echt zo zin in de dagen met mooier weer, lijkt mij echt fantastisch om dan te rennen. O+
Ik vind dit al heel fijn weer om te rennen! O+ Maar over 6 dagen zit ik op een atletiekbaan op Tenerife, dat is misschien nog wel wat fijner :P
Misschien moet je dan intervaltrainingen inbouwen in je schema; dan doe je één keer in de week 5km op een rustig tempo, en de andere training loop je bijv. 1.5 km om op te warmen, dan 8x 1 minuut hard en 1 minuut wandelen/joggen tussendoor, en nog weer 1.5 km uitlopen..? Ik gok dat je dat wel aan kunt..
pi_160830751
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:38 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Een duurloop van 16km kan zeker, maar die zou ik absoluut niet op of richting hm-tempo doen. Veel te belastend. Beter is om in die duurloop dan een paar korte stukken (van bijv 1 km) op hm tempo te doen, of een tempo training te doen van bijv twee blokken van 20 minuten op hm-tempo
Ook een goede, en mooie tussenweg!

Denk dat ik dan voor duurloop icm korte stukken op tempo. Wil vooral kms maken namelijk, daar schort het wat aan... Qua duurlopen alleen een paar keer (en dan echt een keer of 3) 12-13 en een keer 15 gedaan. Veel te weinig naar mijn gevoel eigenlijk. Dus die 16-17 is dan ook vooral om mezelf wat gerust te stellen qua afstand :)

Thanks!
pi_160830786
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:40 schreef Firuze het volgende:
Tja, je kan toch niet altijd PR's lopen dus een slechtere tijd komt er altijd wel aan :P

En daarnaast wat al gezegd wordt, rustig aan is vooruitgang. Het idee is juist dat je niet steeds vol gaat.

Hoewel ik moet zeggen dat dat voor mij ook pas na een tijdje gemakkelijker ging, nu is lopen gewoon lekker om het lopen en heb ik er veel minder moeite mee om wat rustiger aan te doen.

Op een gegeven moment voelt het ook natuurlijk, hou dus vol :)
pi_160830973
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Hee, ik zie nu dat je een gratis fotocertificaat kunt downloaden! Wel alleen met de finishboog-foto's..
pi_160831022
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik vind dit al heel fijn weer om te rennen! O+ Maar over 6 dagen zit ik op een atletiekbaan op Tenerife, dat is misschien nog wel wat fijner :P
Misschien moet je dan intervaltrainingen inbouwen in je schema; dan doe je één keer in de week 5km op een rustig tempo, en de andere training loop je bijv. 1.5 km om op te warmen, dan 8x 1 minuut hard en 1 minuut wandelen/joggen tussendoor, en nog weer 1.5 km uitlopen..? Ik gok dat je dat wel aan kunt..
Dat lijkt mij wel wat, zo'n intervaltraining. Alleen ik weet niet of dat dan mijn hoofddoel (conditie opbouwen) negatief beïnvloedt? Heb er nog niet zo'n verstand van.
pi_160831052
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:05 schreef Firuze het volgende:

[..]

Dat lijkt mij wel wat, zo'n intervaltraining. Alleen ik weet niet of dat dan mijn hoofddoel (conditie opbouwen) negatief beïnvloedt? Heb er nog niet zo'n verstand van.
Nee, het kan juist helpen met conditie opbouwen, maar dan moet je de andere training wel écht rustig aan doen, als herstel en om duurvermogen op te bouwen. Als je 2x in de week hard wilt gaan zul je meer afbreken dan opbouwen..
pi_160831113
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:07 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee, het kan juist helpen met conditie opbouwen, maar dan moet je de andere training wel écht rustig aan doen, als herstel en om duurvermogen op te bouwen. Als je 2x in de week hard wilt gaan zul je meer afbreken dan opbouwen..
Ok bedankt. :) Doen jullie ook oefeningen voor de benen en billen, buiten hardlopen? Squatten en dergelijke? Gaat een hele klus worden nog met plannen om niet overbelast te raken en zoals je zegt om voldoende rust te nemen.
pi_160831167
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:11 schreef Firuze het volgende:

[..]

Ok bedankt. :) Doen jullie ook oefeningen voor de benen en billen, buiten hardlopen? Squatten en dergelijke? Gaat een hele klus worden nog met plannen om niet overbelast te raken en zoals je zegt om voldoende rust te nemen.
Ik doe één keer in de week krachttraining met gewichten en één keer in de week coretraining waar we wel krachtoefeningen doen maar alleen met lichaamsgewicht. Verder zitten er bij de warming up van de baantraining ook altijd nog wel lunges en loopsprongen en zo. Ik zou het zo plannen dat je been-krachttraining en je intervaltraining zo ver mogelijk uit elkaar liggen in de week, de rustige training kan daar prima tussendoor.
  maandag 21 maart 2016 @ 12:15:59 #129
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_160831179
quote:

Hoi! Veel wel :) Welkom terug *O*
F means you're fucked
pi_160831193
HIer gaan we de komende weken wel wat trails kunnen ontdekken O+

Ja doei.
  Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 12:17:18 #131
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_160831196
Ik weet niet wat ik heb maar ik heb echt geen zin om te lopen. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_160831213
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:17 schreef motorbloempje het volgende:

[ afbeelding ]
En neervallen van de hitte? Of valt dat momenteel mee?
pi_160831222
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

En neervallen van de hitte? Of valt dat momenteel mee?
Het valt nog mee. Alleen gaan we in Death Valley nog steeds niet rennen met de 32 graden die het er nu daar is ;)
Ja doei.
  maandag 21 maart 2016 @ 12:20:18 #134
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_160831242
quote:

[ afbeelding ]
Jaloezie O+
F means you're fucked
pi_160831264
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:20 schreef YUR het volgende:

[..]

Jaloezie O+
Ik ben ook wel wat jaloers op mezelf :@

En er zijn genoeg korte trails daar waar we lekker even kunnen rennen, gezien mijn huidige staat van fitheid, al ga ik straks ook even een klein rondje trailen :) O+
Ja doei.
pi_160831816
quote:

[ afbeelding ]
Moet lukken :)
pi_160831931
quote:

Wie ben jij?
Stel je eens netjes voor :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Guard op 21-03-2016 13:26:48 ]
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_160832351
quote:

[ afbeelding ]
Lijkt veel op het rondje wat wij willen gaan doen in september
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 maart 2016 @ 13:55:00 #139
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160833029
quote:

[ afbeelding ]
Vette reis! Die hoek staat hoog op m'n verlanglijstje
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 maart 2016 @ 13:57:02 #140
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160833074
Nou terug terug. Ik hobbel 10KM max momenteel en daar lijkt het even bij te blijven.
pi_160833077
quote:
9s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:17 schreef DeLuna het volgende:
Dan maak je maar zin!
Maar dat hoort er ook bij, toch?
It has to mean something
  maandag 21 maart 2016 @ 14:03:39 #142
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_160833223
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou terug terug. Ik hobbel 10KM max momenteel en daar lijkt het even bij te blijven.
Hobbelen = hobbelen = terug
F means you're fucked
pi_160833687
http://nos.nl/artikel/209(...)ons-in-27-dagen.html

"Ga dit zelf alsjeblieft nooit doen"
pi_160833742
quote:
9s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:17 schreef DeLuna het volgende:
Ik had dat vorig jaar december ook wel een beetje, toen ik mijn plannen voor dat jaar had gehaald en ik nog geen nieuwe plannen had gemaakt. Bij jou misschien een after-CPC-dipje?
Misschien weer wat nieuwe doelen stellen, en wat ook helpt is om gewoon te gaan lopen. Als je na 10 minuten nog steeds geen zin hebt, dan stop je er gewoon mee. Bij mij bleek het dan vaak toch leuker dan ik vooraf had gedacht. (Soms ook niet, dan was het mopperdemopper).

Of je gaat iets anders doen, fietsen of zwemmen of zo. Het zou jammer zijn als je je CPC-trainingsopbouw en -conditie nu een beetje laat wegzakken.
pi_160833876
Zijn hier nog mensen die zich bezighouden met/druk maken om cadans?

Ik las ergens dat je een cadans van 180 per minuut moet aanhouden. Mijn polar M400 kan sinds een paar maanden ook cadans bijhouden. Alleen kom ik niet op de 180 uit. Ik zat tijdens de 10km op 88 (dus 176) en tijdens de HM op 86 (172).

Is het belangrijk om op (minimaal) 180 te zitten?
Zo ja, hoe kan je dat het beste trainen?

Ik heb het plan om de android app Runzi te gaan gebruiken hiervoor. Daarmee kan je een metronoom mee laten lopen, dat zou helpen om het juiste ritme aan te houden. Ik moet alleen nog even wachten voordat ik weer kan trainen, volgens de herstelanalyse kan ik pas van het weekend weer hardlopen. Hoewel ik bijna geen spierpijn heb van de HM van gisteren, en alleen mijn knieën wat meer voel dan normaal. Maar goed, ik ga denk ik wel verstandig zijn.
pi_160834194
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:34 schreef steffelonio het volgende:

Ik las ergens dat je een cadans van 180 per minuut moet aanhouden. Mijn polar M400 kan sinds een paar maanden ook cadans bijhouden. Alleen kom ik niet op de 180 uit. Ik zat tijdens de 10km op 88 (dus 176) en tijdens de HM op 86 (172).

Ik heb het plan om de android app Runzi te gaan gebruiken hiervoor. Daarmee kan je een metronoom mee laten lopen, dat zou helpen om het juiste ritme aan te houden. Ik moet alleen nog even wachten voordat ik weer kan trainen, volgens de herstelanalyse kan ik pas van het weekend weer hardlopen. Hoewel ik bijna geen spierpijn heb van de HM van gisteren, en alleen mijn knieën wat meer voel dan normaal. Maar goed, ik ga denk ik wel verstandig zijn.
Mwah, het lijkt misschien wel een ideale algemene cadans te zijn maar van wat ik gelezen heb is het echt geen heilig getal ofzo. Sommigen zitten er wat boven, anderen er wat onder...

Geloof dat een hogere cadans wel de kans op bepaalde blessures kan verkleinen (ivm minder harde klappen bij neerkomen).

ps. Voor de zekerheid even nagekeken en zie dat ik mijn 10k ook gemiddeld 176 had.
pi_160834397
quote:

Ik kan het nu ik het leenhorloge van TWC gebruik ook zien. Tijdens mijn 10k was het precies 180, tijdens een loslooptraining 168.

Ik heb wel eens een workshop gehad met zo'n metronoom maar ik vond dat niet heel praktisch. Het hangt er toch vooral vanaf hoe reactief je spieren zijn en dat krijg je volgens mij vooral voor elkaar met snelheidstrainingen en oefeningen/loopscholing. Je kan natuurlijk ook kleinere stapjes gaan zetten of harder lopen, dan gaat hij ook omhoog ;) Maar het moet wel een automatisme worden natuurlijk.

Btw: ik hoor dat sommige mensen in bepaalde browsers de foto's van marathon-photo deze keer gratis kunnen downloaden :o Bij mij werkt het helaas niet :( Edit: oh alleen bij de HM blijkbaar

[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 21-03-2016 15:04:53 ]
pi_160834827
Ik probeer wel op mijn cadans
quote:
* ..-._---_-.- meldt

Een pasfrequentie van 180/minuut loopt efficienter dan een pasfrequentie van 160/minuut. Als je hetzelfde rondje onder gelijke omstandigheden twee keer loopt, eenmaal met hoge en eenmaal met lage pasfrequentie, dan zou je gemiddelde hartslag lager moeten zijn bij de hogere pasfrequentie.

Elke verandering in looptechniek, dus ook verandering in pasfrequentie, betekent een andere belasting dan je gewend bent, en dus risico op blessures. Ik zou niet meteen een HM op een veel hogere frequentie lopen, maar wat je kan doen is in een LDL wat korte stukjes inbouwen waar je bewust met een hogere pasfrequentie loopt. En dan maak je die stukjes iedere training wat langer. Waar je op moet letten: hou je passen kort, zorg dat je voet recht onder je is bij de landing, hou het grondcontact kort en duw je knie naar voren als je je voet weer optilt.

Ik vind trouwens jouw frequenties van 176 en 172 al niet zo slecht, dat zit niet zo heel ver van de 180 vandaan. En daarbij is die 180/minuut niet heilig, al is het wel zo dat recreatieve lopers eerder met te lage dan met te hoge frequentie lopen.

Die reactiviteit van je spieren waar L_T het over heeft is trouwens wel belangrijk, en dat kan je trainen met specifieke oefeningen voor het neuromusculaire systeem. De aansturing vanuit je hersenen en je zenuwbanen bepaalt hoe reactief je spieren zijn. Ik weet eigenlijk niet of specifieke snelheids(interval)trainingen hiervoor het meest belangrijk zijn, want om dat aspect te trainen is snelheid niet het belangrijkste. Ik heb weleens een clinic gehad waarbij we dit soort dingen vooral trainden door het gewoon te doen: handen tegen een hek en dan steeds gedurende 20 seconden zoveel mogelijke passen op de plaats maken. Wat ook een leuke oefening was (op de baan): een ronde op de baan in D1/T1 (kletstempo), waarbij aan begin en eind van beide rechte stukken een touwladder van een meter of 10 lag. De opdracht was om tussen elke twee sporten een voet neer te zetten, zonder je loopsnelheid aan te passen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2016 15:24:59 ]
pi_160834843
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik loop ook niet veel verder tegenwoordig. En ik heb het meer naar m'n zin dan ooit! ELke week een wedstrijdje :D
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 15:24:54 #150
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_160834845
Bij mijn HM had ik een gemiddelde cadans van 170. Net iets eronder dus.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')