Dat ben ik met je eens. laat hen na hun werkzame leven lekker oud worden.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja daarom. We winnen er ook niets mee als we deze generatie tot taal- en aanpassingscursussen gaan dwingen.
Dat mogen mensen toch lekker zelf weten?quote:Op zondag 20 maart 2016 12:21 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Nee, ze moeten worden opgesloten, ze mogen niet oud worden! Wat denk je nou? Niemand zegt dat die mensen een groot gevaar vormen. Het toont alleen aan dat deze mensen een mentaliteit hebben waar de eigen cultuur belangrijker is dan de cultuur van hun nieuwe thuisland. Dit zijn wel de mensen die de tweede/derde generatie hebben opgevoed. Het is niet voor niets dat die tweede/derde generatie vaak nog een Turks paspoort hebben en daar zo vaak heengaan. Je moet de banden op een gegeven moment verbreken.
Mensen die hier zijn geboren en getogen zouden zich volledig moeten committeren aan Nederland, dat betekent één paspoort. Familiebezoek in Turkije, prima, maar dat kan ook met alleen een Nederlands paspoort.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat mogen mensen toch lekker zelf weten?
TS benadrukt dat in het artikel over een Turk wordt gerept die gebrekkig Nederlands spreekt. TS vindt het geheel zorgelijk.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:21 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Nee, ze moeten worden opgesloten, ze mogen niet oud worden! Wat denk je nou? Niemand zegt dat die mensen een groot gevaar vormen. Het toont alleen aan dat deze mensen een mentaliteit hebben waar de eigen cultuur belangrijker is dan de cultuur van hun nieuwe thuisland. Dit zijn wel de mensen die de tweede/derde generatie hebben opgevoed. Het is niet voor niets dat die tweede/derde generatie vaak nog een Turks paspoort hebben en daar zo vaak heengaan. Je moet de banden op een gegeven moment verbreken.
Hoe kun je verwachten dat je gezien wordt als Nederlander als je jezelf bovenal Turk noemt, dweept met een gek als Erdogan en elke vorm van integratie afwijst (zoals de zwakzinnige heren van Denk doen)?quote:Op zondag 20 maart 2016 12:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat mogen mensen toch lekker zelf weten?
De realiteit is een heel andere, zo bleek laatst nog uit een uitgebreid SCP-onderzoek. Ze voelen zich in eerste instantie moslim, daarna Turk en als je geluk hebt daarna misschien ook nog Nederlander.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:25 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Mensen die hier zijn geboren en getogen zouden zich volledig moeten committeren aan Nederland, dat betekent één paspoort. Familiebezoek in Turkije, prima, maar dat kan ook met alleen een Nederlands paspoort.
Mensen die de taal niet spreken, draaien niet normaal mee. Die leven in een heel klein wereldje, in een parallelle samenleving.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:27 schreef Disana het volgende:
[..]
TS benadrukt dat in het artikel over een Turk wordt gerept die gebrekkig Nederlands spreekt. TS vindt het geheel zorgelijk.
Ik vind niet dat de banden per se verbroken moeten worden. Als mensen zich hier aan de wet houden en normaal meedraaien, is naar mijn mening voldaan aan de wens tot aanpassing.
Grappig, eenzelfde soort slachtofferrol neem jij de laatste tijd aan. Dat je leven kut is ligt aan buitenlanders en de politiek, niet aan jezelf.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit. En dan kruipen veel van dit soort mensen ook nog eens in een slachtofferrol. Omdat zij (of hun kinderen) zich niet geaccepteerd voelen. Het ligt altijd aanw Nederland en de Nederlanders, nooit aan henzelf.
Uit welk tijdperk komen deze mensen, natuurlijk moeten deze mensen integreren en de Nederlandse taal leren, lijkt mij niet meer dan normaal als je in een ander land gaat wonen.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:00 schreef Elfletterig het volgende:
De partij, die inmiddels 1300 leden heeft, is tegen gedwongen integratie. Nieuwkomers moeten gewoon worden geaccepteerd, vindt Denk.
Dat eerste generatie Turken zich nog verbonden voelen met Turkije is niet meer dan begrijpelijk. Dat zij twee paspoort hebben ook. Dat iemand die vervolgens hier wordt geboren en hier opgroeit ook nog twee paspoorten heeft en stemt in Turkse verkiezingen is opmerkelijk, dat iemand die daarna als kleinkind wordt geboren nog steeds op dezelfde manier tussen Turkije en Nederland leeft, inclusief dubbel paspoort is absurd.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:27 schreef Disana het volgende:
[..]
TS benadrukt dat in het artikel over een Turk wordt gerept die gebrekkig Nederlands spreekt. TS vindt het geheel zorgelijk.
Ik vind niet dat de banden per se verbroken moeten worden. Als mensen zich hier aan de wet houden en normaal meedraaien, is naar mijn mening voldaan aan de wens tot aanpassing.
Ik neem geen slachtofferrol aan.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:29 schreef bamibij het volgende:
[..]
Grappig, eenzelfde soort slachtofferrol neem jij de laatste tijd aan. Dat je leven kut is ligt aan buitenlanders en de politiek, niet aan jezelf.
Een klein wereldje is geen probleem voor onze maatschappij. De Chinezen leven ook deels langs onze samenleving heen. We hebben er geen last van.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mensen die de taal niet spreken, draaien niet normaal mee. Die leven in een heel klein wereldje, in een parallelle samenleving.
Doe nou niet net of jij hem niet als Turk zou zijn, al zou hij optimaal geïntegreerd zijn.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:27 schreef Lothiriel het volgende:
Hoe kun je verwachten dat je gezien wordt als Nederlander als je jezelf bovenal Turk noemt
Maar wat vind je er bezwaarlijk aan? Hoe schaadt het onze maatschappij?quote:Op zondag 20 maart 2016 12:30 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat eerste generatie Turken zich nog verbonden voelen met Turkije is niet meer dan begrijpelijk. Dat zij twee paspoort hebben ook. Dat iemand die vervolgens hier wordt geboren en hier opgroeit ook nog twee paspoorten heeft en stemt in Turkse verkiezingen is opmerkelijk, dat iemand die daarna als kleinkind wordt geboren nog steeds op dezelfde manier tussen Turkije en Nederland leeft, inclusief dubbel paspoort is absurd.
Nou, het zit nogal in de menselijke aard om minder problemen te hebben met mensen die geen problemen veroorzaken. Helemaal eerlijk is dat inderdaad niet, maar zoveel criminele Chinese hangjeugd is er nu eenmaal niet.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Een klein wereldje is geen probleem voor onze maatschappij. De Chinezen leven ook deels langs onze samenleving heen. We hebben er geen last van.
Toch heb ik ook het vermoeden dat je op bepaalde punten een allergie hebt.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik leg gewoon elke keer geduldig mijn mening weer uit. Je gelooft het misschien niet, maar ik krijg zelfs weleens DM's van users die hun steun aan mij uitspreken en die bewonderen hoe geduldig en correct ik blijf.
Ik laat mij niet het label van racist of xenofoob opplakken, hoe hard de gebruikelijke kliek ook hun best doet om mij als zodanig te framen. Ik vind dingen en daar sta ik voor. En aangezien ik zo onderhand van mezelf wel weet wat ik vind, weet ik ook dat het geen racistische grondslag of insteek heeft.
Segregatie, parallelle samenlevingen en gebrek aan integratie zijn enkele onderwerpen die ik regelmatig aanstip. Mijn insteek is nog nooit geweest dat alle buitenlanders het land uit moeten, of iets in die richting. Ik verlang echter wel aanpassing en integratie. En ik bepleit een harde aanpak van radicalisering.
Ik lees morgen wel de Volkskrant.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit zwaktebod, de bron in twijfel trekken, zie ik ook iets te vaak in NWS. Je ziet dat de woorden die De Telegraaf optekent uit de mond van Kuzu gewoon juist zijn. De post van Childofthe90s, boven de jouwe, bewijst dat.
En ik twijfel ook niet aan de reacties vanuit het publiek. Natuurlijk zou De Telegraaf daar selectief in te werk kunnen zijn gegaan. Maar feit is dat zulke figuren in de zaal zitten; al 40 jaar in Nederland, nauwelijks de taal sprekend, Turks speldje op, groot Erdogan-fan.
Als je het niet eens bent met de Status Quo, ben je slachtoffer van de Status Quo. Wat jij doet is framen zodat je niet op iemands argumenten hoeft in te gaan.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:29 schreef bamibij het volgende:
[..]
Grappig, eenzelfde soort slachtofferrol neem jij de laatste tijd aan. Dat je leven kut is ligt aan buitenlanders en de politiek, niet aan jezelf.
Neuh. Ik studeer in Brussel en ga met veel allochtonen om. Een van m'n beste vrienden is van Libanese oorsprong. I couldn't care less dat ie een beetje lichtgetint is. Hij is een gezellige kerel, trots op z'n roots maar bovenal draait hij prima mee in onze (in mijn geval Belgische) samenleving. Ideaal vind ik dat.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:31 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Doe nou niet net of jij hem niet als Turk zou zijn, al zou hij optimaal geïntegreerd zijn.
Het leidt uiteindelijk tot bijvoorbeeld Molenbeek.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar wat vind je er bezwaarlijk aan? Hoe schaadt het onze maatschappij?
Er is wel een Chinese maffia.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:32 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nou, het zit nogal in de menselijke aard om minder problemen te hebben met mensen die geen problemen veroorzaken. Helemaal eerlijk is dat inderdaad niet, maar zoveel criminele Chinese hangjeugd is er nu eenmaal niet.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik onze Afgaanse benedenbuurman ook een Afgaan noem, terwijl hij als vluchteling hierheen is gekomen en asiel kreeg en gehonoreerd werd. Een Nederlander dus, want NL paspoort. Maar noem hem nog steeds "die Afgaan van hier beneden"quote:Op zondag 20 maart 2016 12:31 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Doe nou niet net of jij hem niet als Turk zou zijn, al zou hij optimaal geïntegreerd zijn.
Daar zijn over Turken in Nederland geen aanwijzingen voor.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:33 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het leidt uiteindelijk tot bijvoorbeeld Molenbeek.
Blijkbaar heeft de gemiddelde Nederlander weinig last van die maffia dan. Anders zou er heel wat meer (al dan niet racistisch) gehuil zijn voor over die verdomde Chinezen hoor.quote:
In het hele HEMA-topic heb ik niet over "pro-islam" gesproken. Ik erger maar aan de doorgeslagen politieke correctheid rondom thema's als Zwarte Piet en nu dus ook al Pasen. Ik heb in dat topic ook een artikel van TPO geciteerd waar ik bij schreef dat het nagenoeg mijn mening weergeeft. Ging met name over de commerciële kant; zo veel mogelijk mensen willen aanspreken.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toch heb ik ook het vermoeden dat je op bepaalde punten een allergie hebt.
Je claimt bv anti religie te zijn, maar als hema het paasfeest vervangt door lentefeest ben jij niet blij met minder religie, maar juist boos omdat je het ziet als pro islam.
Dat maakt jou geen racist, maar voedt natuurlijk wel bepaalde gedachten.
En nogmaals: dat is prima, maar dan kun je beter niet klagen. Want dat helpt toch niet. Je zet een beeld neer en of dat nu terecht is of niet, is niet zo relevant. Niemand die het kan controleren immers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |