Omdat ze zich niet herkennen in andere partijen?quote:Op zondag 20 maart 2016 10:37 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Als men een onderdeel van de Nederlandse samenleving wenst te zijn, waarom heeft men een partij nodig welke specifiek gebaseerd is op de eigen allochtone groep met (in)directe connecties met het thuisland welke een heel ander politiek spectrum hanteert dan wij hier?
Dat kan het argument zijn. Feit is dat Wilders regelmatig door laat schemeren niks op te hebben met het publieke bestel, want ze zijn nogal kritisch in de berichtgeving over de PVV.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:07 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Maar de pvv wil toch de publieke omroep weg hebben omdat geld?
Als je de publieke omroep weg wil hebben omdat meneer er zo gevoelig van word, dan vind ik het juist wel boeiend.
Nee, wegens niet in lijn met de PVV-waanbeelden.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:07 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Maar de pvv wil toch de publieke omroep weg hebben omdat geld?
Idem de VVD.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, wegens niet in lijn met de PVV-waanbeelden.
dat is met alles zo.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Wie garandeert mij dat de Telegraaf de werkelijke gang van zaken beschrijft? De krant is niet vies van een partijtje opruien.
WNL-hoofdredacteur Bert Huisjesquote:"Het probleem is volgens mij dat de NOS onpartijdig moet zijn, terwijl neutraliteit niet bestaat. Als je nieuws brengt over de verbreding van de A4, dan bepaalt jouw politieke voorkeur of je een eekhoorntjesbeschermer óf juist een automobilist aan het woord laat", stelt Huisjes. "Het zou beter zijn als de NOS zegt: hier is onze linkse verslaggever met een zielig verhaal over eekhoorns." "Als je neutraal bent, ben je God."
Ja, ik vind de Telegraaf een ongeloofwaardige bron. En dat jij dat een zwaktebod vindt boeit me echt niet. (niet aanvallend bedoeld, zo wel opgevat: sorry, echt sorry)quote:Op zondag 20 maart 2016 12:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit zwaktebod, de bron in twijfel trekken, zie ik ook iets te vaak in NWS. Je ziet dat de woorden die De Telegraaf optekent uit de mond van Kuzu gewoon juist zijn. De post van Childofthe90s, boven de jouwe, bewijst dat.
En ik twijfel ook niet aan de reacties vanuit het publiek. Natuurlijk zou De Telegraaf daar selectief in te werk kunnen zijn gegaan. Maar feit is dat zulke figuren in de zaal zitten; al 40 jaar in Nederland, nauwelijks de taal sprekend, Turks speldje op, groot Erdogan-fan.
Het is de ultieme vorm van segregatie.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:11 schreef Disana het volgende:
Ik begrijp verder ook niet wat er zo erg is aan iemand die 'na veertig jaar de taal nog amper spreekt'. Zo iemand lijkt mij te behoren tot de eerste generatie gastarbeiders. Die mensen werden niet geacht hier te integreren, Nederland deed daar niets voor. Het enige wat ze deden was werken. Ik kan het ze niet kwalijk nemen dat ze de taal niet spreken en ik zie er ook geen gevaar in.
100% neutraliteit is een droom, maar De Telegraaf blinkt toch echt wel uit in stemming maken en kleuring van nieuws.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
dat is met alles zo.
Ik citeer:
[..]
WNL-hoofdredacteur Bert Huisjes
Nou, omdat je dan wellicht niks of weinig meekrijgt wat er allemaal speelt in Nederland? Waar je als oud-fabrieksarbeider woont.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:11 schreef Disana het volgende:
Ik begrijp verder ook niet wat er zo erg is aan iemand die 'na veertig jaar de taal nog amper spreekt'. Zo iemand lijkt mij te behoren tot de eerste generatie gastarbeiders. Die mensen werden niet geacht hier te integreren, Nederland deed daar niets voor. Het enige wat ze deden was werken. Ik kan het ze niet kwalijk nemen dat ze de taal niet spreken en ik zie er ook geen gevaar in.
TS suggereert in de OP dat dit een kwalijke en verontrustende zaak is. Ik zie niet in wat zo'n gastarbeider voor kwaad kan.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:13 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het is de ultieme vorm van segregatie.
Wat is daar verontrustend aan, is mijn vraag. Is zo'n man een gevaar voor onze samenleving.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nou, omdat je dan wellicht niks of weinig meekrijgt wat er allemaal speelt in Nederland? Waar je als oud-fabrieksarbeider woont.
Als je in een ander land woont, en hoe je daar gekomen bent is me om het even, dan is het toch logisch dat je de taal van het land waar je woont spreekt en kan lezen?quote:Op zondag 20 maart 2016 12:15 schreef Disana het volgende:
[..]
TS suggereert in de OP dat dit een kwalijke en verontrustende zaak is. Ik zie niet in wat zo'n gastarbeider voor kwaad kan.
Ik vind het verontrustend dat ze wel nieuws uit hun thuisland willen volgen, maar niet wat er in eigen land gebeurd. Dat vind ik tamelijk kwalijk.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat is daar verontrustend aan, is mijn vraag. Is zo'n man een gevaar voor onze samenleving.
Vroeger hoorden we nog wel eens wat over Grijze Wolven maar die lijken nu wel uit beeld verdwenen.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat is daar verontrustend aan, is mijn vraag. Is zo'n man een gevaar voor onze samenleving.
Dit. En dan kruipen veel van dit soort mensen ook nog eens in een slachtofferrol. Omdat zij (of hun kinderen) zich niet geaccepteerd voelen. Het ligt altijd aan Nederland en de Nederlanders, nooit aan henzelf.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:13 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het is de ultieme vorm van segregatie.
Deze generatie gastarbeiders werd geacht terug te gaan en kreeg dus noch hulp, noch deed moeite, om te integreren. Laat die mensen gewoon oud worden, ze doen niemand kwaad.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als je in een ander land woont, en hoe je daar gekomen bent is me om het even, dan is het toch logisch dat je de taal van het land waar je woont spreekt en kan lezen?
Dat is toch logisch? Wij kijken ook naar tv-kanalen die in onze taal uitzenden.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik vind het verontrustend dat ze wel nieuws uit hun thuisland willen volgen, maar niet wat er in eigen land gebeurd. Dat vind ik tamelijk kwalijk.
De telegraaf sprak enkel over een ietwat gebrekkige spraak. Of we hieruit kunnen concluderen dat meneer functioneel analfabeet is weet ik niet.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als je in een ander land woont, en hoe je daar gekomen bent is me om het even, dan is het toch logisch dat je de taal van het land waar je woont spreekt en kan lezen?
Dat nu gaan veranderen heeft idd niet veel zin. Laten we realistisch zijn, dat zet geen zoden aan de dijk. Die voormalige gastarbeiders zijn inmiddels ook al in de 60/70/80.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Deze generatie gastarbeiders werd geacht terug te gaan en kreeg dus noch hulp, noch deed moeite, om te integreren. Laat die mensen gewoon oud worden, ze doen niemand kwaad.
Oh ja, dat is ook alweer lang geleden. Maar kennelijk hebben we nu het gevaar van sympathie met Erdogan te duchten, of iets dergelijks.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vroeger hoorden we nog wel eens wat over Grijze Wolven maar die lijken nu wel uit beeld verdwenen.
Ga nog een keer dubbele topics openen spuit 11.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:19 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Jij bent echt de grootste mongool die hier op FOK zit he
Ja daarom. We winnen er ook niets mee als we deze generatie tot taal- en aanpassingscursussen gaan dwingen.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat nu gaan veranderen heeft idd niet veel zin. Laten we realistisch zijn, dat zet geen zoden aan de dijk. Die voormalige gastarbeiders zijn inmiddels ook al in de 60/70/80.
Nee, ze moeten worden opgesloten, ze mogen niet oud worden! Wat denk je nou? Niemand zegt dat die mensen een groot gevaar vormen. Het toont alleen aan dat deze mensen een mentaliteit hebben waar de eigen cultuur belangrijker is dan de cultuur van hun nieuwe thuisland. Dit zijn wel de mensen die de tweede/derde generatie hebben opgevoed. Het is niet voor niets dat die tweede/derde generatie vaak nog een Turks paspoort hebben en daar zo vaak heengaan. Je moet de banden op een gegeven moment verbreken.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Deze generatie gastarbeiders werd geacht terug te gaan en kreeg dus noch hulp, noch deed moeite, om te integreren. Laat die mensen gewoon oud worden, ze doen niemand kwaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |