quote:Op zondag 20 maart 2016 09:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had het ook niet in de gaten hoor. En zo veel sneller was Vettel niet eens, pas in de laatste rondes was Hamilton aan het terugvallen.
Ik had de opmerkingen al verwachtquote:Op zondag 20 maart 2016 09:19 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Sainz was toen niet snellerDat zei het team ook na afloop. En ik vond het wel stoer van hem ja, maar ik ben dan ook niet volledig objectief.
De motor had bij de tests al veel problemen met vibraties, maar dat verklaart weer niet direct een brandje.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:24 schreef THEFXR het volgende:
Was het uitvallen van de Ferrari van Kimi een fluke of gaan ze nog meer problemen krijgen?
Vettel was de hele tijd al aan het inlopen met ca. 0,5 sec per ronde. Stond zelfs in beeld op een gegeven moment nog voor de fout van Hamilton.quote:
Dat zou jammer zijn want ze maken het iig spannender dan vorig jaar, dat vind ik ook de grote plus van vandaagquote:Op zondag 20 maart 2016 09:24 schreef THEFXR het volgende:
Was het uitvallen van de Ferrari van Kimi een fluke of gaan ze nog meer problemen krijgen?
Op Sky zeggen ze net dat het niet de motor was maar dat de airbox veel te heet werd.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:25 schreef twiFight het volgende:
[..]
De motor had bij de tests al veel problemen met vibraties, maar dat verklaart weer niet direct een brandje.
Verstappen mocht van het team inhalen. Lukte hem niet. Daar is alles mee gezegd lijkt mij.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:24 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik had de opmerkingen al verwachtNou ja, je kunt er over discussieren. Maar Sainz reed toen wel naar VES toe en zat op versere banden.
een stuk plastic? zoals bij de fpquote:Op zondag 20 maart 2016 09:26 schreef Nattekat het volgende:
Aangezien er niks brandbaars in de luchtinlaat zit, vermoed ik dat er iets in de motor is gekomen dat daar niet hoort.
Mee eens. Ik ben niet zo'n fan van teamorders en vind dat rijders het op eigen kracht moeten doen. Dat lukte niet dus niet zeuren.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Verstappen mocht van het team inhalen. Lukte hem niet. Daar is alles mee gezegd lijkt mij.
Dan is het antwoord dus dat er vooralsnog geen reden is aan te nemen dat Ferrari structureel uit gaat vallenquote:Op zondag 20 maart 2016 09:25 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Op Sky zeggen ze net dat het niet de motor was maar dat de airbox veel te heet werd.
Mijn gedachten.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:27 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Mee eens. Ik ben niet zo'n fan van teamorders en vind dat rijders het op eigen kracht moeten doen. Dat lukte niet dus niet zeuren.
ik denk vlammen:@quote:Op zondag 20 maart 2016 09:26 schreef Nattekat het volgende:
Aangezien er niks brandbaars in de luchtinlaat zit, vermoed ik dat er iets in de motor is gekomen dat daar niet hoort.
nou, het heeft niks met ves te maken, maar in het verleden zijn er nogal teamgenoten gecrasht die vrij mochten rijden en dan ben je als team gelijk al je auto's kwijt.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn gedachten.
Ik snap dat fans van Verstappen het liever anders zien, maar het mooiste is en blijft het uitvechten op de baan.
volgens mij vroeg verstappen of hij het mocht proberen bij Palmer en niet of hij sainz aan mocht vallen. Sainz werd gezegd pushen anders moeten we posities swappen. Daar heeft sainz een dikke vinger naar max gegeven. Voor de tweede keer in deze race na die pitsteal. Niet voor niks dat max zei ik weet genoeg.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Verstappen mocht van het team inhalen. Lukte hem niet. Daar is alles mee gezegd lijkt mij.
Het moet er eerst inzitten anders kan het er niet uitkomenquote:Op zondag 20 maart 2016 09:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat kwam uit de motor, is er niet ingekomen
Touchequote:Op zondag 20 maart 2016 09:35 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het moet er eerst inzitten anders kan het er niet uitkomen
Dat is ook een beetje het probleem, doe je verslag van de Formule 1 met speciale aandacht voor de avonturen van Verstappen, of doe je verslag van de avonturen van Verstappen tegen de achtergrond van een Formule 1 race?quote:Op zondag 20 maart 2016 09:20 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Als er verder niets te melden is heb je gelijk, maar Max was aan het kloten met Sainz en dat is natuurlijk veel interessanter
Vanuit het team zijn teamorders volkomen te begrijpen, maar ik denk vanuit de kijker.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nou, het heeft niks met ves te maken, maar in het verleden zijn er nogal teamgenoten gecrasht die vrij mochten rijden en dan ben je als team gelijk al je auto's kwijt.
Ik had begrepen dat hij vroeg of hij het mocht proberen en dat het team dat bevestigde.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
volgens mij vroeg verstappen of hij het mocht proberen bij Palmer en niet of hij sainz aan mocht vallen. Sainz werd gezegd pushen anders moeten we posities swappen. Daar heeft sainz een dikke vinger naar max gegeven. Voor de tweede keer in deze race na die pitsteal. Niet voor niks dat max zei ik weet genoeg.
twitter:Max33Verstappen twitterde op zondag 20-03-2016 om 09:32:08Good first stint but then it went downhill… Was definitely more in it than P10 but I will bounce back! #nevergiveup https://t.co/z5YZIp5GJB reageer retweet
een beetje afgekoeld na de debrief die pas net afgelopen is.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:40 schreef MaGNeT het volgende:
twitter:Max33Verstappen twitterde op zondag 20-03-2016 om 09:32:08Good first stint but then it went downhill… Was definitely more in it than P10 but I will bounce back! #nevergiveup https://t.co/z5YZIp5GJB reageer retweet
Ik vind het wel mooi die emotie; als de drang in je zit om te winnen dan kan je niet tevreden zijn met hoe het is gelopen. Daarom heel begrijpelijk en verwacht.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een beetje afgekoeld na de debrief die pas net afgelopen is.
Het is een zeldzaam moment, maar ik ben het met je eens. Ik had zoveel momenten dat mij dingen opvielen die Mol niet zag (pitstopfouten, een snelle Ricciardo/Vettel/anderen, opvallende positiewisselingen). En ik heb maar een scherm, niet eens drie. Ik heb respect dat hij een race vol kan lullen, maar voor mij heeft zijn commentaar geen toegevoegde waarde. Ik ga dus op zoek naar een goede ACE de volgende keer.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje het probleem, doe je verslag van de Formule 1 met speciale aandacht voor de avonturen van Verstappen, of doe je verslag van de avonturen van Verstappen tegen de achtergrond van een Formule 1 race?
Inderdaad. Ik zie hem wel een reactie geven zoals Kimi dat kan als hij op het podium staat, maar een auto heeft die moet kunnen winnen: ontevreden op de tweede trede.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi die emotie; als de drang in je zit om te winnen dan kan je niet tevreden zijn met hoe het is gelopen. Daarom heel begrijpelijk en verwacht.
Het heeft ook niet zoveel zin om ruzie te maken met je team.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een beetje afgekoeld na de debrief die pas net afgelopen is.
En tegen Sainz zeiden ze dat die moest pushen en Palmer inhalen anders zouden ze de volgende ronde swappen.om het Max te laten proberen. Dat deed hij dus niet want dat bericht kwam al enkele rondjes voordat hij Palmer inhaalde.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat hij vroeg of hij het mocht proberen en dat het team dat bevestigde.
Eens.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:44 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het is een zeldzaam moment, maar ik ben het met je eens. Ik had zoveel momenten dat mij dingen opvielen die Mol niet zag (pitstopfouten, een snelle Ricciardo/Vettel/anderen, opvallende positiewisselingen). En ik heb maar een scherm, niet eens drie. Ik heb respect dat hij een race vol kan lullen, maar voor mij heeft zijn commentaar geen toegevoegde waarde. Ik ga dus op zoek naar een goede ACE de volgende keer.
Maar Sainz kreeg geen teamorder om verstappen voorbij te laten, toch?quote:Op zondag 20 maart 2016 09:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En tegen Sainz zeiden ze dat die moest pushen en Palmer inhalen anders zouden ze de volgende ronde swappen.om het Max te laten proberen. Dat deed hij dus niet want dat bericht kwam al enkele rondjes voordat hij Palmer inhaalde.
Jawel, hij kreeg 1 rondje om Palmer in te halen anders moest hij Max voor laten.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar Sainz kreeg geen teamorder om verstappen voorbij te laten, toch?
Niet voorbij gekomen, ook niet op de app.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar Sainz kreeg geen teamorder om verstappen voorbij te laten, toch?
Als ze het echt zo bedoeld hadden, dan zouden ze het toch wel herhalen na die ronde lijkt mij.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:50 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Jawel, hij kreeg 1 rondje om Palmer in te halen anders moest hij Max voor laten.
Hij lult tenminste weer ipv dat gemompel en geneuzel, maar het is wel slap gelul. Het is gewoon niet iemand die de sport goed doorziet.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:44 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het is een zeldzaam moment, maar ik ben het met je eens. Ik had zoveel momenten dat mij dingen opvielen die Mol niet zag (pitstopfouten, een snelle Ricciardo/Vettel/anderen, opvallende positiewisselingen). En ik heb maar een scherm, niet eens drie. Ik heb respect dat hij een race vol kan lullen, maar voor mij heeft zijn commentaar geen toegevoegde waarde. Ik ga dus op zoek naar een goede ACE de volgende keer.
Dat is ook weer zo ja.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als ze het echt zo bedoeld hadden, dan zouden ze het toch wel herhalen na die ronde lijkt mij.
Ronald van Dam dan maar weer?quote:Op zondag 20 maart 2016 09:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij lult tenminste weer ipv dat gemompel en geneuzel, maar het is wel slap gelul. Het is gewoon niet iemand die de sport goed doorziet.
Tsja, dat is wel een beetje een domper ja.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Leuke race, beetje jammer hoe het afloopt met de dubbel van Merc en P10 voor Max.
Misschien was het zelfs nog in de vorige eeuw dat die ooit een 'column' mocht voorlezen en sindsdien mijd ik die man als de ziekte. Zodanig dat ik niet eens even wilde luisteren wat hij ervan bakte. Dus ik ken zijn commentaar niet, maar heb er wel een mening over.quote:
Ik heb op de bank geslapen omdat ik anders niet wakker zou wordenquote:Op zondag 20 maart 2016 10:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Zijn er echt mensen op de vroege zondagochtend uit hun warme lekkere bed gestapt om dit te kunnen zien gebeuren?
Nee, natuurlijk niet. Het zijn bots die reageren in dit draadje.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Zijn er echt mensen op de vroege zondagochtend uit hun warme lekkere bed gestapt om dit te kunnen zien gebeuren?
quote:Op zondag 20 maart 2016 10:10 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik heb op de bank geslapen omdat ik anders niet wakker zou worden
yup, met de jongste op schoot die hard riep dat de crash van alonso stout wasquote:Op zondag 20 maart 2016 10:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
1 oog open op te kijken en te kunnen reageren hier. Het andere oog bevond zich nog in de slaapstand. Gedurende de race dat afgewisseldquote:Op zondag 20 maart 2016 10:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Die van mij begon op het eind te bitchen dat er geen Ferrari in beeld was.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:12 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
yup, met de jongste op schoot die hard riep dat de crash van alonso stout was
die van mij is bijna twee jaar, gaf hem de keuze tussen bassie en adriaan en F1. Pakte zijn miniatuurauto, gaf mij de afstand en riep broem broem. Goede opvoedingquote:Op zondag 20 maart 2016 10:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die van mij begon op het eind te bitchen dat er geen Ferrari in beeld was.
De crash vond ze wel super: boem!
Ik geef Sainz nu ook gelijk dat hij Max er niet langs liet. Het eerder naar binnen gaan dan afgesproken is wel laakbaar en het vervolgens compleet verneuken van Max' stop door het team heeft 'm minimaal 4 plekken gekost.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:24 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik had de opmerkingen al verwachtNou ja, je kunt er over discussieren. Maar Sainz reed toen wel naar VES toe en zat op versere banden.
Hier loopt er eentje rond die het maar niet wil begrijpen. Maar goed, verkeerde geslacht enzoquote:Op zondag 20 maart 2016 10:19 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
die van mij is bijna twee jaar, gaf hem de keuze tussen bassie en adriaan en F1. Pakte zijn miniatuurauto, gaf mij de afstand en riep broem broem. Goede opvoeding
Ik ken twee fokkers die het hier niet mee eens gaan zijnquote:Op zondag 20 maart 2016 10:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier loopt er eentje rond die het maar niet wil begrijpen. Maar goed, verkeerde geslacht enzo
Die moeten een oud speelgoedautootje pakken en daarmee tegen elkaar gaan racenquote:Op zondag 20 maart 2016 10:26 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik ken twee fokkers die het hier niet mee eens gaan zijn
2 ja. Tegenover tientale anderenquote:Op zondag 20 maart 2016 10:26 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik ken twee fokkers die het hier niet mee eens gaan zijn
Slecht excuus. Mijn dochter kan op de gekste momenten vragen om autoracen...quote:Op zondag 20 maart 2016 10:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier loopt er eentje rond die het maar niet wil begrijpen. Maar goed, verkeerde geslacht enzo
No further actionquote:Op zondag 20 maart 2016 11:01 schreef k_man het volgende:
Is er al iets bekend geworden over Alonso's crash? Investigation after the race, maar heb even gemist of daar al iets over gezegd is.
race-incident.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vraag mij dan wel af waarom hij geen strafpunten krijgt.
Het zag er anders uit als een lompe actie. Niet zo lomp als max in Monaco vorig jaar, maar scheelt toch niet heel veel.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
race-incident.
En verder hielp het ook wel mee dat Alonso zelf meteen de hand in eigen boezem stak
beetje terecht wel natuurlijk. Zo'n wedstrijd is alleen maar goed voor zijn ontwikkelingquote:Op zondag 20 maart 2016 11:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Op de buitenlandse F1-fansites wordt Max aardig door de mangel gehaald, vooral vanwege zijn in veler ogen 'constant whining' over dat Sainz hem er niet langs liet.
Oh zeker. En voor Sainz was het natuurlijk ook een beetje payback voor Singapore vorig jaar.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
beetje terecht wel natuurlijk. Zo'n wedstrijd is alleen maar goed voor zijn ontwikkeling
Ligt denk ik aan per circuit waar ze rijden , je hebt de top 4 , en daarachter is het een redelijk grote groep, (iedereen ook de saubers denk ik ) dat is tot/met plek 20, zelfs de manors konden redelijk bijblijven )quote:Op zondag 20 maart 2016 09:35 schreef Nattekat het volgende:
Vooral FI is teleurstellend. Na de winter leken zij de nummer 3 te worden, of op z'n minst 4 of 5. Nu staan ze in het middenveld.
Ja dat mag. En kijkers mogen daar vervolgens kritiek op hebben.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:29 schreef JimmyManna het volgende:
Snap de kritiek op Max niet zo. Je mag toch boos zijn?
Hij was een boefje. Maar dat is geoorloofd in de F1. Niks mis mee.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Behalve dan voor z'n beurt pitten.
Ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg dat ik de kritiek niet zo snap. Dat mag ik dan weer vinden.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:38 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ja dat mag. En kijkers mogen daar vervolgens kritiek op hebben.
Mijn grootste 'ergernis' was dat hij er zelf ook gewoon niet voorbij kan komen. Dat hij zich daar over opwindt zal mij een worst wezen, daar had hij alleen zichzelf mee.
Als je als team een tactiek afspreekt EN je minder radio contact heb om een afwijkende strategie door te nemen is dit een enorme naaiactie en het team had dus simpelweg Sainz buiten moeten houden en Max binnen moeten halen.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:39 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Hij was een boefje. Maar dat is geoorloofd in de F1. Niks mis mee.
quote:Op zondag 20 maart 2016 11:46 schreef JimmyManna het volgende:
We kunnen iig stellen dat Verstappen met veel grote helden van vroeger en nu (Senna, Prost, Schumacher, Mansell, Piquet, Hamilton) overeenkomt dat hij controversieel is. Nooit saai.
Ik weet de afspraken niet. Jij? Bovendien ben ik voorstander van rijders die zich geen tactiek laten aanmeten en daar niet vanaf wijken. Als hij voelt dat zijn rubber weg is, of de tactiek aangepast moet worden, moet hij naar binnen. Het team had moeten zeggen 'nog 1 rondje, want max komt eerst', maar dat deden ze niet. Teamfout, niet van Sainz.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je als team een tactiek afspreekt EN je minder radio contact heb om een afwijkende strategie door te nemen is dit een enorme naaiactie en het team had dus simpelweg Sainz buiten moeten houden en Max binnen moeten halen.
Die beslissing en vervolgens ook nog eens compleet niet klaar staan voor Max heeft hem 5 plekken gekost.
Dat is geen 'boefje' dan ben je als Max genaaid en als team heb je compleet gefaald, want het heeft ze dik en dik punten gekost en je hebt nu 2 rijders die elkaar het komende seizoen het licht in de ogen niet meer gunnen. Gied gedaan STR.
Hij heeft al een aardige voorsprong op hen te pakken.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Nou hopen dat hij ze ook op andere fronten evenaart.
Er werd gezegd dat de afspraak was dat de hoogst gepositioneerde rijder de pitstops bepaald. En er werd gezegd dat Sainz wel erg kort voor hij ging pitten aangaf dat het moest. En Max had blijkbaar ook al meermaals aangegeven dat hij problemen met z'n banden had.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:49 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik weet de afspraken niet. Jij? Bovendien ben ik voorstander van rijders die zich geen tactiek laten aanmeten en daar niet vanaf wijken. Als hij voelt dat zijn rubber weg is, of de tactiek aangepast moet worden, moet hij naar binnen. Het team had moeten zeggen 'nog 1 rondje, want max komt eerst', maar dat deden ze niet. Teamfout, niet van Sainz.
De kater maakte me halverwege de race wakker.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Sainz weet niet wat Max zegt over de radio.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er werd gezegd dat de afspraak was dat de hoogst gepositioneerde rijder de pitstops bepaald. En er werd gezegd dat Sainz wel erg kort voor hij ging pitten aangaf dat het moest. En Max had blijkbaar ook al meermaals aangegeven dat hij problemen met z'n banden had.
Sainz had het dus kunnen weten. Daarnaast zeg ik ook dat het team hem simpelweg buiten had moeten houden.
Yup. Prima race gezien.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
quote:Op zondag 20 maart 2016 11:57 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Sainz weet niet wat Max zegt over de radio.
quote:Op zondag 20 maart 2016 11:44 schreef Swetsenegger het volgende:
het team had dus simpelweg Sainz buiten moeten houden en Max binnen moeten halen.
quote:Op zondag 20 maart 2016 11:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Daarnaast zeg ik ook dat het team hem simpelweg buiten had moeten houden.
exactquote:Op zondag 20 maart 2016 11:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je als team een tactiek afspreekt EN je minder radio contact heb om een afwijkende strategie door te nemen is dit een enorme naaiactie en het team had dus simpelweg Sainz buiten moeten houden en Max binnen moeten halen.
Die beslissing en vervolgens ook nog eens compleet niet klaar staan voor Max heeft hem 5 plekken gekost.
Dat is geen 'boefje' dan ben je als Max genaaid en als team heb je compleet gefaald, want het heeft ze dik en dik punten gekost en je hebt nu 2 rijders die elkaar het komende seizoen het licht in de ogen niet meer gunnen. Gied gedaan STR.
Inderdaad, het enige dat Sainz fout deed is dat hij niet kan inhalen. Dat heeft Max zijn race gekost en dat is jammer, maar zo gaat dat.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:00 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ben ik ook volledig met je eens. Alleen vind ik Sainz hier niet schuldig aan.
Als dit bij Ferrari zou gebeuren met Kimi als slachtoffer zou hij de auto in de box parkeren en ze in de stont laten zakkenquote:Op zondag 20 maart 2016 12:03 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
exact
Zou dit gebeuren bij een Mercedes of Ferrari? ....
Of een ronde na zijn pitstop nog eens binnen komen rijden: 'are you there yet?' en een ronde later nog eensquote:Op zondag 20 maart 2016 12:09 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Als dit bij Ferrari zou gebeuren met Kimi als slachtoffer zou hij de auto in de box parkeren en ze in de stont laten zakken
Twee auto's die achter elkaar rijden is veel moeilijker dan een enkele auto inhalen die geen andere auto voor zich heeft. Max had Palmer makkelijker ingehaald dan Sainz. Sainz voorbij gaan terwijl er iemand voor rijdt is een stuk lastiger. Dat levert bij mij geen ergernis op. Daar had Mercedes vorig jaar ook moeite mee ondanks hun superieure auto.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:38 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ja dat mag. En kijkers mogen daar vervolgens kritiek op hebben.
Mijn grootste 'ergernis' was dat hij er zelf ook gewoon niet voorbij kan komen. Dat hij zich daar over opwindt zal mij een worst wezen, daar had hij alleen zichzelf mee.
Max kreeg voor een vergelijkbaar grapje nog strafpunten vorig jaarquote:Op zondag 20 maart 2016 12:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
crash van Alonso was race incident.
eens.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:03 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Inderdaad, het enige dat Sainz fout deed is dat hij niet kan inhalen. Dat heeft Max zijn race gekost en dat is jammer, maar zo gaat dat.
Als de race een beetje anders gelopen was? Echt wel. Hij reed in de race echt eerlijke P5 tijden, terwijl hij Hamilton achter zich hield. Niet eens heel even, maar echt langdurig. P4 dus. Räikkönen viel uit. Podiumkans. Oké, er was geluk voor nodig, maar dat heeft hij vaker gehad.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:05 schreef motorbloempje het volgende:
Hij had echt geen mogelijke podiumplaats. Hoezeer ik ook voor hem 'root', dat zat er vandaag echt niet in.
En verder gewoon pech ja.
dat.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:06 schreef Nattekat het volgende:
Zonder die kutstop was hij achter Ricciardo geëindigd, dat was het maximale. Mercedes en Red Bull hadden hun zaakjes beter op orde.
je hebt het dan over als als als. Als alles dan had hij 1e kunnen worden. Realistisch gezien 5 of 6.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als de race een beetje anders gelopen was? Echt wel. Hij reed in de race echt eerlijke P5 tijden, terwijl hij Hamilton achter zich hield. Niet eens heel even, maar echt langdurig. P4 dus. Räikkönen viel uit. Podiumkans. Oké, er was geluk voor nodig, maar dat heeft hij vaker gehad.
Nee de wereld heeft gezien dat hij achter Sainz eindigde en nogal zat te klagen op de team radio terwijl hij er zelf niet voorbij kon komen. Teambazen snappen zijn talent wel maar je moet je eigen roze bril niet op de wereld projecteren.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:24 schreef Jigzoz het volgende:
En de wereld heeft weer even gezien dat Verstappen verschrikkelijk veel beter was dan z'n teamgenoot.
ja daarom, kan je aan de gang blijven, gisteren had hij wat geluk met de stoelendans kwalificatie en vandaag gewoon pech want ook de rode vlag kwam niet lekker uit.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
je hebt het dan over als als als. Als alles dan had hij 1e kunnen worden. Realistisch gezien 5 of 6.
ik las op autosport dat Sainz wel gepland binnen kwam maar Max niet, dus Sainz heeft helemaal niets fout gedaan in deze.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:56 schreef VacaLoca het volgende:
Vind trouwens niet dat Sainz pitstop gestolen heeft. Sainz z'n banden waren toen toch iets van 7/8 ronden ouder dan die van Max?
Max voorbij laten hoeft ie ook niet zelf te doen, al helemaal niet na Max z'n NO.
De enige echte fout was door degene die z'n voorband wisselde. Dat maakte verschil tussen voor het langzame treintje en vrij baan en er achter en banden verneuken achter een Sainz die maar niet voorbij zn voorligger kwam.
Ah ja, het is ook maar net wat ze uitzenden van de boordradio natuurlijk, je hoort het niet in de context waarin het gezegd is, of geen antwoorden van het team, etc.quote:Op zondag 20 maart 2016 14:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Net terug gekeken, pijnlijk van Toro Rosso hoor hoe ze een goede klassering uit handen geven...
Onder fans heeft Max geen vrienden gemaakt vandaag "spoiled brat" is wat je overal leest nu.
Ik zie even niet hoe dat "onverwacht" kan gebeuren.quote:Op zondag 20 maart 2016 14:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Team zegt inderdaad dat Max onverwacht binnenkwam. Dan is het wel een heul dure fout van Max.
Overigens geloof ik niet dat Max zich erg veel aantrekt van de publieke opinie. Negatief dan wel positief.
Max heeft de feiten niet echt mee.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:59 schreef Tarado het volgende:
ik las op autosport dat Sainz wel gepland binnen kwam maar Max niet, dus Sainz heeft helemaal niets fout gedaan in deze.
quote:Op zondag 20 maart 2016 14:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik zie even niet hoe dat "onverwacht" kan gebeuren.
Je mag toch aannemen dat er contact is over de radio? Het is niet z'n eerste pitstop ooit ofzo.
quote:Within the next three laps also Max came into the pits, but the team was not prepared for this stop, as we did not call him. Therefore he lost 7 seconds, which put him in 12th position.
Het team zal het niet verzinnen lijkt mij.quote:Op zondag 20 maart 2016 14:06 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zie even niet hoe dat "onverwacht" kan gebeuren.
Je mag toch aannemen dat er contact is over de radio? Het is niet z'n eerste pitstop ooit ofzo.
Ja, ik lees ook wat jij leest.quote:
Zoals het team het communiceert denk ik dat het vooral bij Max lag.quote:Op zondag 20 maart 2016 14:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een behoorlijk zooitje was in strategie en communicatie bij STR. Zowel bij het team als bij Max dus.
Ja ik snap het ook niet. Misschien omdat de strategie na de rode vlag gewijzigd was en Max dat niet goed begrepen had ofzo.quote:Op zondag 20 maart 2016 14:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, ik lees ook wat jij leest.
Maar ik zie gewoon niet hoe zoiets onverwacht kan gebeuren.
Max was blijkbaar in de veronderstelling dat hij verwacht werd, gezien zijn reactie op de radio en het team was blijkbaar niet in de veronderstelling dat hij binnen zou komen.
Dan kan een team zoiets naar buiten brengen maar dan denk ik: praten ze niet met elkaar?
Ja, want die weet niet dat je een pitstop moet communiceren. Ik neem toch aan dat hij een P5 niet bewust naar de klote helpt door te denken "Kom laat ik eens volkomen onverwacht pitten en als het team niet klaar is daar verbolgen over doen"quote:Op zondag 20 maart 2016 14:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zoals het team het communiceert denk ik dat het vooral bij Max lag.
Het was niet 3 ronden later maar meteen de ronde erop.quote:Op zondag 20 maart 2016 14:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Within the next three laps also Max came into the pits, but the team was not prepared for this stop, as we did not call him. Therefore he lost 7 seconds, which put him in 12th position.
Zou zomaar kunnen. Een fictief voorbeeld:quote:Op zondag 20 maart 2016 14:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, ik lees ook wat jij leest.
Maar ik zie gewoon niet hoe zoiets onverwacht kan gebeuren.
quote:Op zondag 20 maart 2016 14:33 schreef Geralt het volgende:
http://en.mclarenf-1.com/(...)=Carlos%20Sainz%20Jr.
Ergo: Tost lult een eind in de ruimte. Stats liegen niet.
Dat is toch 'within the next 3 rounds'quote:Op zondag 20 maart 2016 14:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het was niet 3 ronden later maar meteen de ronde erop.
Ik snap het ook niet.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Max kreeg voor een vergelijkbaar grapje nog strafpunten vorig jaar
Oe, intriges. Misschien moet Max daarom z'n bek houden en zeggen dat er een miscommunicatie was.quote:Op zondag 20 maart 2016 14:45 schreef MaGNeT het volgende:
Klopt het dat als Sainz op het setje banden was gaan rijden dat voor Max klaarstond dat er dan een straf was gekomen voor het team?
Bijvoorbeeldquote:Op zondag 20 maart 2016 14:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Oe, intriges. Misschien moet Max daarom z'n bek houden en zeggen dat er een miscommunicatie was.
Lijkt me wel. De banden zijn gekoppeld aan de coureurs. Dus dat was wel boven water gekomen hoorquote:Op zondag 20 maart 2016 14:45 schreef MaGNeT het volgende:
Klopt het dat als Sainz op het setje banden was gaan rijden dat voor Max klaarstond dat er dan een straf was gekomen voor het team?
Puntje achter Jr zetten, dan doet ie het wel.quote:
Zo verschrikkelijk veel beter dat-ie er op nieuwere banden niet voorbij kwam.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:24 schreef Jigzoz het volgende:
En de wereld heeft weer even gezien dat Verstappen verschrikkelijk veel beter was dan z'n teamgenoot.
1 ronde, ja dat gaat het echt doenquote:Op zondag 20 maart 2016 14:54 schreef k_man het volgende:
[..]
Zo verschrikkelijk veel beter dat-ie er op nieuwere banden niet voorbij kwam.
Hopelijk kijken ze bij TR ook eens hiernaar. Ze hebben echt veel punten zelf verkloot.quote:Op zondag 20 maart 2016 14:53 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Puntje achter Jr zetten, dan doet ie het wel.
Was toch benieuwd of Max weerstand aan Ham had kunnen bieden:
http://en.mclarenf-1.com/(...)dr2=Lewis%20Hamilton
Max was overwegend sneller, het ging pas mis toen hij achter Sainz kwam te zetten
Hamilton rijdt in een heel andere waggie. Sainz heeft gelijkwaardig materiaal. Dus als je dan zo verschrikkelijk veel beter bent dan je teamgenoot, dan ga je er voorbij.quote:Op zondag 20 maart 2016 14:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1 ronde, ja dat gaat het echt doen
Hamilton kwam er ook niet langs, die TR is nou eenmaal een lastige.
Ik denk dat ze wel weten hoe het ging enzo.quote:Op zondag 20 maart 2016 14:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hopelijk kijken ze bij TR ook eens hiernaar. Ze hebben echt veel punten zelf verkloot.
Jamaar het is niet de eerste keer en ze schijnen er niet van te leren.quote:Op zondag 20 maart 2016 14:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wel weten hoe het ging enzo.
1 2 3 4 5 | Lap Verstappen Sainz Jr. +/- Gap Nr 52 1:39.023[10] 1:33.992[9] +5.031 +5.696 21 53 1:31.695[10] 1:33.168[9] -1.473 +4.223 32 54 1:31.745[10] 1:33.582[9] -1.837 +2.386 33 55 1:32.787[10] 1:34.353[9] -1.566 +0.820 34 |
Jawel, maar dat is niet Sainz zijn probleem.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:01 schreef Mano_ het volgende:
[ code verwijderd ]
Rondje 52 de spin, direct daarna dik anderhalve seconde sneller. Zijn frustratie is begrijpelijk
Zou zomaar ook een behoorlijk leermomentje van Max zelf kunnen zijn. Zoals "Duidelijk communiceren dat ik de volgende ronde ga pitten..."quote:Op zondag 20 maart 2016 15:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jamaar het is niet de eerste keer en ze schijnen er niet van te leren.
Beter lezen ze hier even mee dan vertellen wij hoe het wél moet
Dat klopt, maar het verschil is wel erg groot. Tuurlijk, Sainz zat nog achter Palmer, maar dat was dus het verschil in pace doordat Sainz niet aan Palmer voorbij kon.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Jawel, maar dat is niet Sainz zijn probleem.
Wel van het team. Als verstappen wel in 1 rondje Palmer had kunnen pakken was er misschien meer mogelijk geweest mbt positionering.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Sainz faalde gewoon vandaag. Was echt prachtig om te zien hoe hij 3 rondes nodig had voor Perez, en Max slechts 1.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Da's niet helemaal eerlijk, Max kon zo makkelijk aan Palmer voorbij omdat die tijd verloor door Sainz's actie.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sainz faalde gewoon vandaag. Was echt prachtig om te zien hoe hij 3 rondes nodig had voor Perez, en Max slechts 1.
Vervolgens respectievelijk 5 ronden en 2 bochten op Palmer.
Snap ik. Maar er werd toen nogal gescholden dat Sainz aan de kant moest en Max zijn race aan het verkloten was. Dat vind ik onzin, ze reden gewoon voor positie en Sainz deed wat een coureur normaal gesproken hoort te doen.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:03 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het verschil is wel erg groot. Tuurlijk, Sainz zat nog achter Palmer, maar dat was dus het verschil in pace doordat Sainz niet aan Palmer voorbij kon.
Als, als, als. Het team heeft wel meer fouten gemaakt. Ik heb op de team radio i.i.g. geen concrete team order gehoord. Dus Sainz reed daar wel op zijn plek.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wel van het team. Als verstappen wel in 1 rondje Palmer had kunnen pakken was er misschien meer mogelijk geweest mbt positionering.
Volgens mij heeft Sainz juist de betere race gereden, afgaande op het resultaat. Stond achter Max op de grid, maar heeft wel een punt meer. Hoe kun je dat falen noemen? Sterker nog, als het andersom was geweest had iedereen nu trots geweest dat "Max het resultaat gemaximaliseerd had", i.p.v. door te gaan dat Sainz eigenlijk sneller was. Sainz heeft gewoon een beter resultaat gereden dan Max, daar kwam geen falen aan te pas.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sainz faalde gewoon vandaag. Was echt prachtig om te zien hoe hij 3 rondes nodig had voor Perez, en Max slechts 1.
Vervolgens respectievelijk 5 ronden en 2 bochten op Palmer.
Behalve dan Raikkonen, Haryanto en Kvyat...quote:Op zondag 20 maart 2016 15:09 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Da's niet helemaal eerlijk, Max kon zo makkelijk aan Palmer voorbij omdat die tijd verloor door Sainz's actie.
Ik bedenk me nu eigenlijk pas dat er geen typische Melbourne-problemen zijn geweest, zelfs niet bij de teams die aan de basis van de auto hebben gewerkt deze winter. Normaal zie je toch altijd wel wat technische problemen.
Ben het met je eens, lekker laten uitvechten.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:17 schreef twiFight het volgende:
Snap ik. Maar er werd toen nogal gescholden dat Sainz aan de kant moest en Max zijn race aan het verkloten was. Dat vind ik onzin, ze reden gewoon voor positie en Sainz deed wat een coureur normaal gesproken hoort te doen.
Zie editquote:Op zondag 20 maart 2016 15:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Behalve dan Raikkonen, Haryanto en Kvyat...
Vergeet Villeneuve niet! (Jacques).quote:Op zondag 20 maart 2016 11:46 schreef JimmyManna het volgende:
We kunnen iig stellen dat Verstappen met veel grote helden van vroeger en nu (Senna, Prost, Schumacher, Mansell, Piquet, Hamilton) overeenkomt dat hij controversieel is. Nooit saai.
Ja, want je hebt je eigen banden per auto.quote:Op zondag 20 maart 2016 14:45 schreef MaGNeT het volgende:
Op FB kwam voorbij dat Tost had gezegd dat de stop hem 12 seconden extra had gekost.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:30 schreef VacaLoca het volgende:
Weet iemand of Max met een normale stop voor het hele treintje op de baan was gekomen?
Dan was hij wrsch voor PAL en SAINZ uitgekomen, misschien zelfs nog wel een auto ervoor.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:30 schreef VacaLoca het volgende:
Weet iemand of Max met een normale stop voor het hele treintje op de baan was gekomen?
Die jongen heet Sainz.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:32 schreef SnowOokami het volgende:
Ik lees nu af en toe dat Tost heeft gezegd dat Sains als eerste binnen zou komen, dan snap ik die reactie van Sains op de radio niet helemaal? Leek net of hij op het laatst besloot zelf binnen te komen...
Daarnaast hadden ze best klaar kunnen staan met 2 sets aangezien Max heel kort na binnen kwam :s
En waarom ze uiteindelijk besloten om toch medium aan Max te geven blijft me een raadsel, gezien het aantal overige rondjes prima te doen.
Erg rare actie van TR dit, zat het laatste deel dan ook met kiespijn te kijken.
quote:
Dan had je shift, ctrl, windows toets, alt en x,s,a ook ingedruktquote:
Hangt af vanquote:Op zondag 20 maart 2016 15:32 schreef daNpy het volgende:
Gaan er nog mensen van hier naar de race op Spa?
Hij was PAL achter Palmer gekomen, dus nog voor Perez.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dan was hij wrsch voor PAL en SAINZ uitgekomen, misschien zelfs nog wel een auto ervoor.
Ook op de camping?quote:Op zondag 20 maart 2016 15:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hangt af van
a) mijn reisgenoot
b) of FOK!ers samen willen optrekken indien a niet voldoet
En a was eerst een zeker niet, maar is inmiddels een misschien.
Oeh ook gaaf, en te doen qua rijden.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:38 schreef motorbloempje het volgende:
Silverstone hier!
En heb het idee opgevat om elk jaar een race uit de hoed te trekken (wel even de hoed updaten met circuits die eruit gaan en bij komen) en dan daarheen te gaan en een vakantie er omheen te plannen zodra ik gepromoveerd ben en m'n éckte baan heb.
Voor haar zekerquote:
Que?quote:Op zondag 20 maart 2016 15:40 schreef twiFight het volgende:
[..]
Voor haar zeker
Ik ga misschien naar spa, maar moet eerst zien of ik het terrein daar kan hebben.
Ikquote:Op zondag 20 maart 2016 15:32 schreef daNpy het volgende:
Wel eens op Spa geweest, mijn vader is hartpatiënt maar had toch moeite daar!quote:
Wie is die dikke, die heb ik op tv niet gezien?quote:Op zondag 20 maart 2016 15:44 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
Het was erg goed verzorgd. Mijn enige referentie was RTL GP in 2001 (met, voor de liefhebbers, toen nog: Ruudje Terweijde).
Je werd met wat groepjes de studio ingeloodst, ik stond wat later in de rij maar mocht wel op een soort gelijke bank (waar Rob en de analisten op zaten) plaats nemen maar wel helemaal achteraan.
Daarna is het al heel snel tijd voor de live voorbeschouwing.
Helaas krijg je niet alles (meteen) op schermen te zien als bijvoorbeeld Robert de baan doorneemt (niet een heel groot probleem natuurlijk want wie kent de baan nou niet, van diegene die er zaten).
Uiteraard moest je stil zijn.
Tijdens de race was alles mogelijk en hadden ze extra schermen. En mocht iedereen gaan verzitten ook (vlak voor de finish moest het weer netjes gezet worden).
Doordat we achteraan zaten en op een grote bank was er voor ons geen plek voor de grote schermen.
Er stond een tv vlakbij maar doordat een statische camera er voor stond kon die niet gepakt worden.
Na een sanitaire pitstop kwam ik terug en stond deze tv er wel voor ons:
[ afbeelding ]
Ze hadden luxe broodjes met vruchtensappen (in flesjes) geregeld en er was voldoende keus voor iedereen.
Was erg goed verzorgd (Australie 2001 was bij RTL een snicker en een blikje cola).
Jammer dat ik maar 1 race heb gepland dit jaar want het was erg fun om met een hoop fans te kijken en direct met een paar te analyseren of te discussiëren zoals we hier wel eens doen.
Misschien volgend jaar eens een meet daar doen? (van te voren een race kiezen natuurlijk).
De analisten zitten wel in een kamertje apart maar daar loop je langs richting de wc en waren benaderbaar.
Ze bereiden de review toch wel goed voor en snel ook, props voor hun toch wel (met fragmenten erbij enzo).
Na de race weer de nabeschouwing en was wel oké. Daarna was er nog ruimte voor foto's etc.
Houdt er wel rekening mee dat parkeren je 9 euro kost (voor mij persoonlijk geen probleem maar vond het het vermelden wel wat waard), de rest is gratis!
Leuke ervaring. Volgend jaar wat meer!
je suisquote:Op zondag 20 maart 2016 15:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wie is die dikke, die heb ik op tv niet gezien?
oi das nilsquote:Op zondag 20 maart 2016 15:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
quote:Op zondag 20 maart 2016 15:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Kijk uit hèquote:Op zondag 20 maart 2016 15:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wat is dit voor zinquote:Op zondag 20 maart 2016 15:46 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wel eens op Spa geweest, mijn vader is hartpatiënt maar had toch moeite daar!
Ehm het eerste deel is een vraag...quote:Op zondag 20 maart 2016 15:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat is dit voor zin
Vraag je nou iets, of zeg je nou iets?
Ik snap er geen fl*kker van.
Oke, bij mij eindigt een vraag op "?", vandaar de verwarringquote:
Ja mijn pa ook wel maar kan me voorstellen als je conditie wat minder is of je wat minder valide bent het toch lastig wordt.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Oke, bij mij eindigt een vraag op "?".
Ja ik ben al een paar keer op Spa geweest. Ik heb geen hartklachten maar ik heb het toch gered!
Oi, scheld je me nou uit voor belg?quote:
quote:
Dat inderdaad. Ben geen hartpatient maar ik weet niet of ik me kan redden daar. Hangt even van een broer af, die was er vorig jaar. Als ik adhv zijn ervaring weet dat ik het aankan dan is de kans redelijk groot dat ik ga.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:46 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wel eens op Spa geweest, mijn vader is hartpatiënt maar had toch moeite daar!
Nadeel dat het een groot terrein is. Toen ik in 2012 er was met een paar maten die vanuit de Parking in het dorpje helemaal naar Pouhon lopen, daar heel de wedstrijd staan en dan helemaal weer terug is toch een weekje gratis sporten.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:56 schreef Nattekat het volgende:
Je moet niet naar Rivage willen, verder valt het wel mee.
Yes ik ben niet de enige bekende hier na vanavondquote:Op zondag 20 maart 2016 15:58 schreef Meike26 het volgende:
Ohja.. als jullie toevallig vanavond RTL nieuws kijken.. ga dan niet lachen alsjeblieft als jullie mij zien.. ik ben ook maar een mens..
Was er een cameraploeg van RTL?quote:Op zondag 20 maart 2016 15:58 schreef Meike26 het volgende:
Ohja.. als jullie toevallig vanavond RTL nieuws kijken.. ga dan niet lachen alsjeblieft als jullie mij zien.. ik ben ook maar een mens..
Ik vond het ook Hamiltonesque gejank. You win some, you learn some. Maar niet op deze manier.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:52 schreef Fopje het volgende:
Max heeft bij mij geen punten gescoord. Bah
Waaraan kunnen we je herkennen?quote:Op zondag 20 maart 2016 15:58 schreef Meike26 het volgende:
Dat is waar. Mijn benen hadden het wel gehad na vrijdag en zaterdag. Zondagochtend had ik amper meer de puf om snel naar ons plekje te lopen.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:59 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nadeel dat het een groot terrein is. Toen ik in 2012 er was met een paar maten die vanuit de Parking in het dorpje helemaal naar Pouhon lopen, daar heel de wedstrijd staan en dan helemaal weer terug is toch een weekje gratis sporten.
Ben benieuwdquote:Op zondag 20 maart 2016 15:58 schreef Meike26 het volgende:
1 van de weinige vrouwen (3 op de 50 bij ons hahaha)quote:Op zondag 20 maart 2016 16:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Waaraan kunnen we je herkennen?
Had jij niet al eens een foto gepost toen je voor een F1 wagen stond in een supermarkt of bouwmarkt of zo? Of was dat iemand anders?quote:Op zondag 20 maart 2016 15:59 schreef nils7 het volgende:
[..]
Yes ik ben niet de enige bekende hier na vanavond
Ja dat was ik ookquote:Op zondag 20 maart 2016 16:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Had jij niet al eens een foto gepost toen je voor een F1 wagen stond in een supermarkt of bouwmarkt of zo? Of was dat iemand anders?
Don't care. Ik let alleen op zijn rijden, niet op wat hij zegt. Hij zal er zijn redenen wel voor hebben en sowieso weet hij beter dan wij wat er aan de hand is.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:52 schreef Fopje het volgende:
Max heeft bij mij geen punten gescoord. Bah
Dan heeft het team onwaarheden verkondigd. Dat vind ik minstens zo raar.quote:Op zondag 20 maart 2016 14:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja, want die weet niet dat je een pitstop moet communiceren. Ik neem toch aan dat hij een P5 niet bewust naar de klote helpt door te denken "Kom laat ik eens volkomen onverwacht pitten en als het team niet klaar is daar verbolgen over doen"
Het lijkt me duidelijk dat de verwachtingen bij Max anders waren dan bij het team en ik denk niet dat dat volledig eenzijdig kán zijn.
Waarom heeft het team onwaarheden verkondigt? De verwachtingen klopte alleen onderling niet. Dus volgens het team kwam Max te vroeg binnen en volgens Max was het team niet klaar.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan heeft het team onwaarheden verkondigd. Dat vind ik minstens zo raar.
Alonso en button waren al eerder verbaasd over de snelheid van hun auto. Ik denk dat door de combinatie van DRS + honda's plotselinge power up + een uit accelererende Haas die op zijn eind zit gewoon een combinatie van omstandigheden waren. Gutierez was niet aan het liften of remmen, maar meer snelheid zat er ook gewoon niet meer in.. En alsonso zei al.. Ik zat niet op te letten, dan is dat op die snelheid al snel bekeken.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:13 schreef nils7 het volgende:
Nu ik die beelden van Alonso zie lijkt het wel alsof ie (heel erg kort) op het laatst er naar toe gezogen wordt.
Gutierrez trapte volgens mij net op de rem of had geen vermogen meer over en liet de accel. los, met zulke snelheden is het dan snel gedaan als de Honda dan nog wel komt, naar ongeluk maar was niet te ontkomen (of Alonso had niet moeten willen inhalen daar).quote:Op zondag 20 maart 2016 16:13 schreef nils7 het volgende:
Nu ik die beelden van Alonso zie lijkt het wel alsof ie (heel erg kort) op het laatst er naar toe gezogen wordt.
Het blijft apart, gezien de radio communicatie van Sainz naar het team toe.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom heeft het team onwaarheden verkondigt? De verwachtingen klopte alleen onderling niet. Dus volgens het team kwam Max te vroeg binnen en volgens Max was het team niet klaar.
Jij hebt nooit dat je een afspraak hebt gemaakt en dat dat dan vervolgens misloopt omdat je beide de afspraak anders geïnterpreteerd hebt?
Ben het met je eens, vind het ook allemaal erg vreemd. Maar ik denk niet dat we het echte verhaal gaan horenquote:Op zondag 20 maart 2016 16:40 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Het blijft apart, gezien de radio communicatie van Sainz naar het team toe.
Max stond er beter voor dus je zou verwachten dat Max als eerste mocht en toen riep Sainz iets van "need to stop now" en een paar seconden later reed hij de pit in, er zit dan wel iets van vertraging in de team radio... maar dat stukje blijft vreemd. En het was helemaal vreemd dat Max eigenlijk daar achteraan de pit in reed en dat ze helemaal niet klaar stonden. Flinke blunder van het team.
En daarna vond ik het treiteren van Sainz naar Max echt fucking triest, na een paar rondjes moet je gewoon optyfen... uiteindelijk gaat het om je eigen eer en het team, maar nu heeft Sainz zichzelf gewoon belachelijk lopen maken, alleen al vanwege dat idiote aantal lockups.
is wel de bedoeling.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:32 schreef daNpy het volgende:
Nee helaas, alleen tis nu wel duidelijk dat Sainz een heel vervelend mannetje is.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ben het met je eens, vind het ook allemaal erg vreemd. Maar ik denk niet dat we het echte verhaal gaan horen
Sainz banden waren ouder, dus logisch dat hij eerder ging. Weet niet of dat de bedoeling was of niet. Alleen moest Max wel de ronde erna naar binnen anders was hij sowieso achter Sainz de baan opgekomen. Die zat er na de rode vlag te dicht op. Dus drie rondjes wachten zou hem niet geholpen hebben. Dus of hij met opzet eerder binnenkwam of niet, doen moest hij het wel. Uiteindelijk heeft het hem niet geholpen. De rode vlag gooide zijn strategie door de war die hem een vijfde plaats op had moeten leveren.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:40 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Het blijft apart, gezien de radio communicatie van Sainz naar het team toe.
Max stond er beter voor dus je zou verwachten dat Max als eerste mocht en toen riep Sainz iets van "need to stop now" en een paar seconden later reed hij de pit in, er zit dan wel iets van vertraging in de team radio... maar dat stukje blijft vreemd. En het was helemaal vreemd dat Max eigenlijk daar achteraan de pit in reed en dat ze helemaal niet klaar stonden. Flinke blunder van het team.
En daarna vond ik het treiteren van Sainz naar Max echt fucking triest, na een paar rondjes moet je gewoon optyfen... uiteindelijk gaat het om je eigen eer en het team, maar nu heeft Sainz zichzelf gewoon belachelijk lopen maken, alleen al vanwege dat idiote aantal lockups.
Ja.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:51 schreef THEFXR het volgende:
is er ook een interview van sainz geweest?
Waren ze echt ouder? Ik dacht dat ze beide op een nieuw setje mediumssofts zaten na de restart?quote:Op zondag 20 maart 2016 17:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sainz banden waren ouder, dus logisch dat hij eerder ging. Weet niet of dat de bedoeling was of niet. Alleen moest Max wel de ronde erna naar binnen anders was hij sowieso achter Sainz de baan opgekomen.
Sainz was eerder naar binnen gedoken voor de eerste stop.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:58 schreef merino het volgende:
[..]
Waren ze echt ouder? Ik dacht dat ze beide op een nieuw setje mediums zaten na de restart?
dat was voor de restart. Beide hebben in ronde 18 met de restart nieuwe set softs gekregen.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sainz was eerder naar binnen gedoken voor de eerste stop.
Wil er iemand een screenshot maken?quote:Op zondag 20 maart 2016 15:58 schreef Meike26 het volgende:
Las ik net ook. TR maakte de fout om tijdens de rode vlag te wisselen naar softs en Vettel wisselde helemaal niet. Daardoor moesten zij nog een stop maken en kwamen de coureurs die er tijdens de rode vlag wel naar mediums geswitched waren voorbij.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:49 schreef Nattekat het volgende:
Ah, wist niet dat ze gewisseld hadden...
Dan is het helemaal dom van het team. Mediums eronder en uitrijden was toch echt het beste geweest op dat moment.
Sowieso had Max als eerste naar binnen gemoeten in dat geval.
Hmz, dat ze tijdens de rode vlag beide gewisseld hadden was me ontgaan. Maakt het nog erger.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:09 schreef merino het volgende:
[..]
dat was voor de restart. Beide hebben in ronde 18 met de restart nieuwe set softs gekregen.
Sainz was echter de hele race al zijn banden aan het locken.
[ afbeelding ]
Nee, AJB niet zegquote:Op zondag 20 maart 2016 18:38 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wil er iemand een screenshot maken?
Hoe laat? Half 8?quote:
Nee, AJB niet zegquote:Op zondag 20 maart 2016 19:00 schreef nils7 het volgende:
Ik heb zo'n gevoel *gooit knuppel het hokje in dat Max al heeft getekend bij Mercedes.
Omdat?
De eerdere interesse (gesprekken in 2014 waren met Merc en RB), maar Merc kon hem niet direct een zitje bieden.
Ze hebben de deur altijd open gehouden.
De uitspraken van Wolff de afgelopen dagen en de tweets van Merc zelf.
Daarnaast het risico dat Ferrari m weg kaapt nu ze de data hebben van Max en dat ze hen dus met zekerheid voor willen zijn...
En dan Hamilton eruit. Die loser kan niet eens een TR voorbij in een Merc.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:00 schreef nils7 het volgende:
Ik heb zo'n gevoel *gooit knuppel het hokje in dat Max al heeft getekend bij Mercedes.
Omdat?
De eerdere interesse (gesprekken in 2014 waren met Merc en RB), maar Merc kon hem niet direct een zitje bieden.
Ze hebben de deur altijd open gehouden.
De uitspraken van Wolff de afgelopen dagen en de tweets van Merc zelf.
Daarnaast het risico dat Ferrari m weg kaapt nu ze de data hebben van Max en dat ze hen dus met zekerheid voor willen zijn...
Max met een TR ook niet langs een TR.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En dan Hamilton eruit. Die loser kan niet eens een TR voorbij in een Merc.
Nee, dat is logischer he. Die zijn immers even snel.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:09 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Max met een TR ook niet langs een TR.
Nee joh, Max is toch 100miljoenmiljard sneller dan die rotSpanjaard?quote:Op zondag 20 maart 2016 19:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, dat is logischer he. Die zijn immers even snel.
Absoluut. Die sneed 'm ook steeds die stinkspanjool.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:10 schreef franklop het volgende:
[..]
Nee joh, Max is toch 100miljoenmiljard sneller dan die rotSpanjaard?
komt zequote:
Er waren niet veel vrouwen in beeld. Ik gok op de baalende vrouw.quote:
quote:Op zondag 20 maart 2016 19:41 schreef Meike26 het volgende:
Totaal niet in beeld geweest !Weggeninja'ed toen de camera lamp weer aan ging
Lol te gek voor het rtl nieuws.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:41 schreef Meike26 het volgende:
Totaal niet in beeld geweest !Weggeninja'ed toen de camera lamp weer aan ging
Dat dacht ik ook, maar niet dus xDquote:Op zondag 20 maart 2016 19:41 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Er waren niet veel vrouwen in beeld. Ik gok op de baalende vrouw.
Niet voor mijn collega's etc.. Krijg je daar weer commentaar op etc. In al die jaren cameraschuwheid ontwikkel je wel een radartje, ik dacht alleen wel dat ik gefilmd was bij de finish.quote:
Fijn dat je niet in beeld was. Zeker als je dat niet fijn vindt.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:44 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Niet voor mijn collega's etc.. Krijg je daar weer commentaar op etc. In al die jaren cameraschuwheid ontwikkel je wel een radartje, ik dacht alleen wel dat ik gefilmd was bij de finish.
Had je nog een betje gedaan?quote:Op zondag 20 maart 2016 19:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tuurlijk heb ik de openingsrace gezien
ooh, het ging over rtl nieuwsquote:Op zondag 20 maart 2016 19:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tuurlijk heb ik de openingsrace gezien
Zover ik weet niet. Maar GP van Mexico word daar een fokfeestje gehoudenquote:
Website van Formula1.com kan je volgens mij "convert to my local time" doen.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:22 schreef Montov het volgende:
Weet iemand waar ik een volledige F1 kalender met Nederlandse tijden kan vinden (FP, Q en race)?
GPupdate mist veel tijden van races: http://www.gpupdate.net/nl/kalender/234/formule-1-kalender-2016/
Ik gebruik deze app:quote:Op zondag 20 maart 2016 20:22 schreef Montov het volgende:
Weet iemand waar ik een volledige F1 kalender met Nederlandse tijden kan vinden (FP, Q en race)?
GPupdate mist veel tijden van races: http://www.gpupdate.net/nl/kalender/234/formule-1-kalender-2016/
Ergens ja. Ik kan het nu alweer niet meer vinden zo onlogisch zit dat daar weggestoptquote:Op zondag 20 maart 2016 20:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Website van Formula1.com kan je volgens mij "convert to my local time" doen.
Althans in de app wel neem aan dat het daar ook wel kan.
https://www.f1calendar.com/#!/timezone/Europe-Amsterdamquote:Op zondag 20 maart 2016 20:22 schreef Montov het volgende:
Ah ja, die feature ja. Het duurde me nu weer een paar minuten voordat ik het gevonden had.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:50 schreef Geralt het volgende:
Owja, www.f1.com enan niet bovenaan in dat menu de race opzoeken wat volkomen logisch zou zijn omdat het bovenaan in je face staat en alles, maar gewoon op de hoofdpagina helemaal omlaag scrollen, alsof dat logisch isen daar je race aantikken.
Daar kan je dan wel op convert to local time doen.
Ik blijf erbij, die oetlul die gedacht heeft dat het een goed idee was om die feature daar weg te stoppen zouden ze moeten kielhalen. Een keer of 4. Op zijn minst.![]()
![]()
als hij maar weet dat hij komend weekend een uurtje korter kan slapenquote:Op zondag 20 maart 2016 21:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
Iedereen hier weet toch wel dat je Vosss niks moet vragen over zomer- danwel wintertijd?
Ik gebruik die van F1Fanatic. Inclusief andere races die ik wil zien.quote:Op zondag 20 maart 2016 22:47 schreef Mano_ het volgende:
Handige linkjes om de hele F1-kalender in je agenda te zetten:
iPhone: webcal://www.f1calendar.com/download/f1-calendar_p1_p2_p3_q_gp.ics (copy-paste, fok wil er geen linkje van maken)
Google Agenda: https://calendar.google.c(...).calendar.google.com
Google Kalender alternatief: https://www.f1calendar.co(...)_gp.ics?t=1454274755
Met dank aan Martinus @ Autoblog
quote:Op zondag 20 maart 2016 21:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
Iedereen hier weet toch wel dat je Vosss niks moet vragen over zomer- danwel wintertijd?
Dat laatste is in ieder geval de verklaring van het team en daar moeten we het mee doen.quote:Op maandag 21 maart 2016 00:45 schreef BaasBanaan het volgende:
Vraag me toch af hoe het nou zat met die pitstop. Als ik de reacties lees op de FP, lijken een hoop mensen te vinden dat Sainz de stop van Verstappen had gestolen. Maar als ik de reactie van Tost lees, lijkt het erop dat ze Sainz naar binnen hadden geroepen en niet Max. Iemand hier die me kan vertellen hoe dat nou zat?
Snel niet, maar dat is bij mogelijk (nek/hoofd)letsel ook niet de eerste prioriteit. Ze zouden hem gestabiliseerd hebben in het wrak, het wrak voorzichtig toegankelijk hebben gemaakt (waarschijnlijk omgedraaid) en daarna met zo weinig mogelijk beweging en zoveel mogelijk bescherming uit het wrak hebben gehaald. So far so good.quote:Op maandag 21 maart 2016 01:05 schreef Radegast het volgende:
De crash van Alonso roept bij mij toch wat vragen op aangaande die toekomstige halo.
Hoe hadden ze Alonso (stel hij had het bewustzijn verloren) met zo'n constructie snel maar bovenal veilig uit die auto willen krijgen?
Daar zullen ze wel een manier voor moeten hebben. Stel je voor dat er brand uitbreekt. Hoe komt hij dan snel uit zijn auto?quote:Op maandag 21 maart 2016 05:35 schreef Geralt het volgende:
Ik las dat Button had gezegd dat de halo geen enkel probleem was geweest voor Alonso om uit de auto te komen.
Ik heb daar mijn bedenkingen bij.
quote:Op maandag 21 maart 2016 00:45 schreef BaasBanaan het volgende:
Vraag me toch af hoe het nou zat met die pitstop. Als ik de reacties lees op de FP, lijken een hoop mensen te vinden dat Sainz de stop van Verstappen had gestolen. Maar als ik de reactie van Tost lees, lijkt het erop dat ze Sainz naar binnen hadden geroepen en niet Max. Iemand hier die me kan vertellen hoe dat nou zat?
Dus een serieuze fout van Max zelf. Iets met aannames en de moeder van aller opneukers. Of de waarheid ligt ergens in het midden en team heeft besloten dit als verhaal te vertellen.quote:“Miscommunicatie”, was het antwoord op de vraag waar het precies mis ging. “Ik wilde naar de pits, maar ik hoorde niets terug en toen ik de pits opzocht, stonden de banden niet klaar.”
bron
Dit lijkt me het meest waarschijnlijke scenarioquote:Dat Max Verstappen zomaar op eigen initiatief de pits inreed is ondenkbaar. Dan weet hij dat ze niet klaarstaan en hij dus sowieso tijd verliest. Wat waarschijnlijker is, is dat hij een boodschap heeft geïnterpreteerd als dat hij binnen kon komen, maar dat verkeerd begrepen heeft. Wat ook kan is dat hij zich aan een eerder afgesproken moment heeft gehouden, maar dat dat moment door de vervroegde pitstop van Sainz niet meer gold en dat het team hem dàt niet duidelijk heeft verteld. In beide scenario's kan dat het misverstand zijn, waar Max het zelf over had. Zijn boze uitspraken over de boordradio duiden er ook op dat hij niet begreep waarom de volgorde van de pitstops was omgedraaid.
bron
Ik denk dat de versie van het team klopt:quote:Op maandag 21 maart 2016 07:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Dus een serieuze fout van Max zelf. Iets met aannames en de moeder van aller opneukers. Of de waarheid ligt ergens in het midden en team heeft besloten dit als verhaal te vertellen.
[..]
Dit lijkt me het meest waarschijnlijke scenario
Echt triest jaquote:Op maandag 21 maart 2016 07:55 schreef motorbloempje het volgende:
Godverdomme, al die tokkies op fe FB pagina van Sainz![]()
Dus jij denkt dat het team hem naar binnen riep terwijl ze niet klaarstonden?quote:Op maandag 21 maart 2016 09:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja, ik denk ook dat een formule 1 coureur zo maar naar binnen komt
Of het berust gewoon op een misverstand. Bijvoorbeeld dat er eerder afspraken waren om in ronde X naar binnen te komen en dat er een wijziging in strategie kwam wat niet goed doorgekomen is.quote:Op maandag 21 maart 2016 09:11 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat het team hem naar binnen riep terwijl ze niet klaarstonden?Hij is gewoon op eigen initiatief naar binnen gekomen. Erg dom.
Eh ja, dat heb ik hier zelf geplaatst helder lichtquote:Je grote held Max geeft het in dit interview zelf toe: "Ik wilde naar de pits, maar ik hoorde niets terug en toen ik de pits opzocht, stonden de banden niet klaar." 100% de fout van Max. Wat Sainz te verwijten valt is mij al helemaal niet duidelijk. http://nl.motorsport.com/(...)lijk-geweest-681122/
Wat een trieste domme gozer ben jij joh. Net alsof ik al die topics terug ga lezen of ga onthouden wie wat geplaatst heeft. Maar hoe dom ben je om na het lezen van dat interview vol te blijven houden dat Max geen fout gemaakt heeft?quote:Op maandag 21 maart 2016 09:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Of het berust gewoon op een misverstand. Bijvoorbeeld dat er eerder afspraken waren om in ronde X naar binnen te komen en dat er een wijziging in strategie kwam wat niet goed doorgekomen is.
[..]
Eh ja, dat heb ik hier zelf geplaatst helder licht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |