De VS kent een hele andere politieke cultuur dan wij.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:05 schreef Leandra het volgende: [..] Nee? Het volk zou niet vallen voor "No new Taxes"? Denk je?
https://en.wikipedia.org/wiki/Read_my_lips:_no_new_taxes
Je mist het punt. Op wie je ook stemt, er blijven altijd verschillen. Wanneer die verschillen breed gedragen zijn tussen politiek en bevolking of wanneer zoals in sommige landen de overheid het wenselijk acht om de bevolking te raadplegen dan biedt een referendum uitkomst. De Brexit is een prima voorbeeld omdat het gros van de Britse politiek dat niet ziet zitten. Het alternatief is in mijn ogen de groei van partijen als UKIP en de PVV.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:03 schreef Leandra het volgende: [..] Nee klopt, daarom moet je heel goed bedenken op wie je als volksvertegenwoordiger stemt.
Als deze zin Bush Sr waarschijnlijk de overwinning heeft gebracht, dan lijkt de kans me klein dat het volk hier niet tegen 10% belastingverlaging zou stemmen als daar een referendum over zou zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:10 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De VS kent een hele andere politieke cultuur dan wij.
Ik snap het punt wel, maar dingen zijn nou eenmaal altijd een afweging, zo werkt dat in de politiek.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je mist het punt. Op wie je ook stemt, er blijven altijd verschillen. Wanneer die verschillen breed gedragen zijn tussen politiek en bevolking of wanneer zoals in sommige landen de overheid het wenselijk acht om de bevolking te raadplegen dan biedt een referendum uitkomst. De Brexit is een prima voorbeeld omdat het gros van de Britse politiek dat niet ziet zitten. Het alternatief is in mijn ogen de groei van partijen als UKIP en de PVV.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee? Het volk zou niet vallen voor "No new Taxes"?
Denk je?
https://en.wikipedia.org/wiki/Read_my_lips:_no_new_taxes
In Zwitserland is het budget aardig op orde, mede dankzij een referendum waarin burgers de aanschaf van wat vliegtuigjes blokkeerden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als deze zin Bush Sr waarschijnlijk de overwinning heeft gebracht, dan lijkt de kans me klein dat het volk hier niet tegen 10% belastingverlaging zou stemmen als daar een referendum over zou zijn.
Je vergelijkt een Amerikaanse campagnespeech met de situatie alhier. Ik denk niet dat de vergelijking opgaat.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als deze zin Bush Sr waarschijnlijk de overwinning heeft gebracht, dan lijkt de kans me klein dat het volk hier niet tegen 10% belastingverlaging zou stemmen als daar een referendum over zou zijn.
Iedereen duizend euro.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je vergelijkt een Amerikaanse campagnespeech met de situatie alhier. Ik denk niet dat de vergelijking opgaat.
Alleen conservatieve partijen zijn tegen het raadgevend referendum, dat is niet voor niets.
Leuk man, onderzeeërs.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:16 schreef robin007bond het volgende:
Die nieuwe onderzeeërs, daar mag ook wel een referendum over komen.
Die uitspraak werd door het gros van de mensen belachelijk gemaakt. En ironisch genoeg door de VVD'ers verdedigd.quote:
Valt wel mee. Het hoeft geen afweging te zijn. Stel nou dat het CDA op economische gronden stemmen wint en vervolgens na wat handjeklap met andere partijen abortusbeperkende maatregelen kan doorvoeren dan lijkt een referendum mij wenselijk. Natuurlijk moet er enigszins coherent beleid worden gevoerd, maar politici zitten daar uiteindelijk als vertegenwoordigers van de bevolking en als dat op bepaalde deelpunten niet het geval is, dan is 'zo is het nou eenmaal' nogal een defaitistische houding.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik snap het punt wel, maar dingen zijn nou eenmaal altijd een afweging, zo werkt dat in de politiek.
Zo werkt dat op zoveel plekken.
Ms moet je weer eens neuken.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:20 schreef robin007bond het volgende:
Soms heb ik het idee dat sommige mensen naar peilingen en dergelijke kijken en dan bewust de tegenovergestelde mening kiezen van de laagopgeleiden, zodat je vervolgens op internet je ego op kan krikken en lekker hooghartig kan doen.
Enkel omdat we niet staan te juichen om het speeltje van GS en PVV?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:07 schreef robin007bond het volgende:
Echt reactionairen hier man. Zou me niets verbazen als sommigen hier een absolute monarchie zouden willen.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hoe kun je van tevoren weten of een volksvertegenwoordiger hiermee akkoord gaat of niet? Het staat in geen enkel verkiezingsprogramma.
Dan moet je iets bewuster nadenken voor je stemt. Het is geen nieuws, de onderhandelingen speelden al tijdens de verkiezingen van 2012 en de voorbereidingen al in 2010.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:08 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En dat kun je niet altijd van tevoren weten. Daarom is een referendum een prima middel om dat te corrigeren.
Maar goed, burgers zijn aan de andere kant weer slecht in 'the bigger picture'.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Valt wel mee. Het hoeft geen afweging te zijn. Stel nou dat het CDA op economische gronden stemmen wint en vervolgens na wat handjeklap met andere partijen abortusbeperkende maatregelen kan doorvoeren dan lijkt een referendum mij wenselijk. Natuurlijk moet er enigszins coherent beleid worden gevoerd, maar politici zitten daar uiteindelijk als vertegenwoordigers van de bevolking en als dat op bepaalde deelpunten niet het geval is, dan is 'zo is het nou eenmaal' nogal een defaitistische houding.
Mwah, ik heb nog nooit iets gestemd omdat "de peilingen" bepaalde dingen aangaven, en ik mag al zo'n 31 jaar stemmen....quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:20 schreef robin007bond het volgende:
Soms heb ik het idee dat sommige mensen naar peilingen en dergelijke kijken en dan bewust de tegenovergestelde mening kiezen van de laagopgeleiden, zodat je vervolgens op internet je ego op kan krikken en lekker hooghartig kan doen.
Wel een tof concept om eens uit te gaan proberen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:20 schreef robin007bond het volgende:
Nonsens; ik heb überhaupt geen mening.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:20 schreef robin007bond het volgende:
Klopt, eigenlijk heb ik mijn VMBO Kader nog geen eens afgemaakt en werk ik in een fabriek.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:20 schreef robin007bond het volgende:
Tellen makelaars als laagopgeleid?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:30 schreef GSbrder het volgende:
Soms hebben laagopgeleiden een zinnige mening.
Op zich een prima redenatie.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:20 schreef robin007bond het volgende:
Ik denk niet dat er een beweging anti laagopgeleiden is. Ik vermoed dan nog eerder een antipathie tegen onderbuikgeluiden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:20 schreef robin007bond het volgende:
Ach, dat burgers daar slecht in zijn ben ik met je eens. Waar ik vooral aan twijfel is het idee dat politici of experts dat wel zouden zijn. In het geval van zo'n verdrag is het een volstrekte utopie om te denken dat te voorspellen valt wat de uitwerking over een aantal jaar zal zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar goed, burgers zijn aan de andere kant weer slecht in 'the bigger picture'.
Die schande wordt hoofdzakelijk gesproken door buitenlandse politici volgens mij. Terwijl die zelf te kampen hebben met een sterke opkomst van partijen die minstens net zo ver, zo niet veel verder willen gaan.quote:Het voorbeeld van Zwitserland aanhalend; iedereen sprak er schande van toen er een minarettenverbod werd geopperd. Of een maximaal aantal immigranten werd toegelaten.
Nee, maar we hebben hier ook slechts raadgevende referenda en de politiek heeft er alles aan gedaan om dit soort zaken tegen te werken. Net als met de gekozen burgemeester of lijsttrekkersverkiezingen.quote:Zwitsers zijn inmiddels gewend aan referenda en het zit daar ook meer in de cultuur, met hoge opkomstcijfers. Ik voorspel in Nederland hele andere opkomstcijfers omdat referenda hier nooit echt een 'hit' zijn geworden.
Laten we het hopen. Dat rapport dat eens verscheen over de kloof tussen hoog- en laagopgeleiden is wel reden tot zorg.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er een beweging anti laagopgeleiden is. Ik vermoed dan nog eerder een antipathie tegen onderbuikgeluiden.
Dat mag ik hopen.quote:
Ik heb geen weet van een rapport daarover.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Dat rapport dat eens verscheen over de kloof tussen hoog- en laagopgeleiden is wel reden tot zorg.
Jouw commentaar was ook niet echt van grote klasse: ik post gewoon ontopic mee en dan ga jij lekker breed over ieders rug roepen dat er kliekjes zijn die het topic om zeep helpen. Niet echt opbouwend.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:42 schreef Rezania het volgende:
Prachtige discussie weer in FB. Om te janken gewoon.
https://nrccarriere.nl/ar(...)opgeleiden-neemt-toequote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb geen weet van een rapport daarover.
Ik greep een actueel voorbeeld aan om te laten zien hoe het nu met FOK! gaat.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Jouw commentaar was ook niet echt van grote klasse: ik post gewoon ontopic mee en dan ga jij lekker breed over ieders rug roepen dat er kliekjes zijn die het topic om zeep helpen. Niet echt opbouwend.
Eens en eens, ook mensen die graag onderdeel zijn van het establishment hebben liever een politiek correcte werkelijkheid dan macht voor individuen met afwijkende meningen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die schande wordt hoofdzakelijk gesproken door buitenlandse politici volgens mij. Terwijl die zelf te kampen hebben met een sterke opkomst van partijen die minstens net zo ver, zo niet veel verder willen gaan.
Dit is iets te makkelijk. Als Nederlanders het werkelijk belangrijk hadden gevonden, hadden ze zich vocaler opgesteld en partijen die het tegenwerkten afgestraft in de verkiezingen. Partijen zoals D66 die in het verleden directe democratie een dingetje vonden, hebben er nooit voldoende op gescoord. Alleen de politiek schuld geven is mij dan ook wat te eenzijdig.quote:Nee, maar we hebben hier ook slechts raadgevende referenda en de politiek heeft er alles aan gedaan om dit soort zaken tegen te werken. Net als met de gekozen burgemeester of lijsttrekkersverkiezingen.
Dergelijke zaken moeten bovendien groeien.
En ik ben het niet met je eens dat je een algemene uitspraak deed, want mijn bijdragen waren ontopic. Lekker makkelijk scoren altijd, die generalisaties.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:44 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik greep een actueel voorbeeld aan om te laten zien hoe het nu met FOK! gaat.
Dus als ik het woord kliekjes in de mond neem voel jij je gelijk aangesproken? Dat is ook lekker makkelijk. Ik mag hopen dat je zelf kunt bedenken op wie ik duid in de context van dat topic.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:45 schreef Disana het volgende:
[..]
En ik ben het niet met je eens dat je een algemene uitspraak deed, want mijn bijdragen waren ontopic. Lekker makkelijk scoren altijd, die generalisaties.
Stukje uit het artikelquote:Bij de hoogopgeleiden, die sinds de jaren zeventig en tachtig als groep fors zijn gegroeid tot zo’n 30 procent van de bevolking, hebben de onderzoekers het zelfs over ‘sociale sluiting’: ze kijken neer op de cultuur van lageropgeleiden
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)erlandse-samenleving
Laat maar, ik ben een beetje pissig. Ik had het fijner gevonden als je een constructieve bijdrage had geleverd. Maar er wordt al gewist, we zullen zien wat er nog van het topic overblijft.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dus als ik het woord kliekjes in de mond neem voel jij je gelijk aangesproken? Dat is ook lekker makkelijk. Ik mag hopen dat je zelf kunt bedenken op wie ik duid in de context van dat topic.
In Amsterdam daten vrouwen steeds vaker naar beneden.quote:
Komt door de linkse grachtengordel elite met hun dure hobby's zoals kunst en cultuur.quote:
Ik heb het eerste stuk gelezen maar heb momenteel niet de rust om verder te lezen. Bedankt voor de links, ik ga het morgen zeker lezen. Mijn eerste gevoel is dat een kloof onvermijdelijk is, evenals een verschil in salariëring. Ik vind zelf de kloof tussen PVV-aanhangers en de rest van Nederland momenteel zorgwekkender.quote:
De term 'hoogopgeleid' is tegenwoordig ook wel veranderlijk. CBS wil daar ook nog wel eens het mbo onder rekenen. Dan is over een aantal jaar iedereen hoogopgeleidquote:
Enkel doctoren zijn hoogopgeleid. De rest zijn wannabes.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:54 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
De term 'hoogopgeleid' is tegenwoordig ook wel veranderlijk. CBS wil daar ook nog wel eens het mbo onder rekenen. Dan is over een aantal jaar iedereen hoogopgeleid
http://www.intermediair.n(...)bo-diploma-nog-waardquote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:54 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
De term 'hoogopgeleid' is tegenwoordig ook wel veranderlijk. CBS wil daar ook nog wel eens het mbo onder rekenen. Dan is over een aantal jaar iedereen hoogopgeleid
Iedereen hooggeleid G!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:54 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Geen dank joh!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb het eerste stuk gelezen maar heb momenteel niet de rust om verder te lezen. Bedankt voor de links, ik ga het morgen zeker lezen. Mijn eerste gevoel is dat een kloof onvermijdelijk is, evenals een verschil in salariëring. Ik vind zelf de kloof tussen PVV-aanhangers en de rest van Nederland momenteel zorgwekkender.
Klopt ook, onderwijs zowel op hbo als op het wo is ook aan het devalueren. Men pakt vaker de methode van versimpeling en schrappen van vakken dan het op een juiste manier te onderwijzen dat mensen het wel halen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.intermediair.n(...)bo-diploma-nog-waard
De meeste mensen zijn die investering toch niet waard.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:06 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Klopt ook, onderwijs zowel op hbo als op het wo is ook aan het devalueren. Men pakt vaker de methode van versimpeling en schrappen van vakken dan het op een juiste manier te onderwijzen dat mensen het wel halen.
Tsja, ze krijgen geld voor studenten die blijven studeren en slagen. Dan maak je de keuzes die scholen moeten maken wel erg makkelijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:06 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Klopt ook, onderwijs zowel op hbo als op het wo is ook aan het devalueren. Men pakt vaker de methode van versimpeling en schrappen van vakken dan het op een juiste manier te onderwijzen dat mensen het wel halen.
Ze moeten gewoon keihard gaan filteren. Meeste studies zijn al te massaal voor worden, en wat moeten we nou met 4000 nieuwe juristen per jaar om maar wat te noemen? Daarom meer loting.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:06 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ik geef dan ook aan dat dergelijke zaken moeten groeien. Je ziet nu wel langzamerhand meer roep om dergelijke vormen van directe democratie ontstaan omdat bepaalde zaken breed gedragen worden als zouden het feitelijk technocratische kwesties zijn, terwijl dat natuurlijk helemaal niet het geval is. Probleem is denk ik ook dat sommige mensen zich eerder afkeren van het systeem dan binnen dat systeem zaken te veranderen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Eens en eens, ook mensen die graag onderdeel zijn van het establishment hebben liever een politiek correcte werkelijkheid dan macht voor individuen met afwijkende meningen.
[..]
Dit is iets te makkelijk. Als Nederlanders het werkelijk belangrijk hadden gevonden, hadden ze zich vocaler opgesteld en partijen die het tegenwerkten afgestraft in de verkiezingen. Partijen zoals D66 die in het verleden directe democratie een dingetje vonden, hebben er nooit voldoende op gescoord. Alleen de politiek schuld geven is mij dan ook wat te eenzijdig.
Maar dat wordt juist niet geaccepteerd in het het huidige onderwijs klimaat. Men ziet gewoon liever dat 90% het halen dan 60%. En dan investeer je juist in die mensen die het normaliter niet zouden halen terwijl je de potentie van mensen die het wel zouden kunnen er niet volledig uit haalt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:08 schreef Reya het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn die investering toch niet waard.
Is dat wel een probleem in het algemeen, of gewoon een probleem van het systeem?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:11 schreef Monolith het volgende:
Probleem is denk ik ook dat sommige mensen zich eerder afkeren van het systeem dan binnen dat systeem zaken te veranderen.
Wat is het systeem in dit geval?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Is dat wel een probleem in het algemeen, of gewoon een probleem van het systeem?
Weinig walgelijker dan ons koningshuis.quote:
Wat stel je voor? Minder mensen WO-opleidingen laten doen? Het belang van mbo-opleiding toe laten nemen?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:11 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Maar dat wordt juist niet geaccepteerd in het het huidige onderwijs klimaat. Men ziet gewoon liever dat 90% het halen dan 60%. En dan investeer je juist in die mensen die het normaliter niet zouden halen terwijl je de potentie van mensen die het wel zouden kunnen er niet volledig uit haalt.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Weinig walgelijker dan ons koningshuis.
Oh, tja, wel erg complex allemaal.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De parlementaire democratie denk ik.
Meer markt zal je bedoelen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:09 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon keihard gaan filteren. Meeste studies zijn al te massaal voor worden, en wat moeten we nou met 4000 nieuwe juristen per jaar om maar wat te noemen? Daarom meer loting.
Vwo mag trouwens ook wel wat zwaarder worden, vergeleken met havo stelt het nog steeds amper wat voor in mijn ervaring.
Socialisme.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Mensen op hun meritus beoordelen in plaats van mensen laten slagen zodat de school kan cashen?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Minder mensen WO-opleidingen laten doen? Het belang van mbo-opleiding toe laten nemen?
Laatste keer dat ik keek was loting juist geen middel van een vrije markt. Of heb je het nu over het afschaffen van collegegeld of zo? Alsjeblieft niet zeg.quote:
Ik zie die trend niet, om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik geef dan ook aan dat dergelijke zaken moeten groeien. Je ziet nu wel langzamerhand meer roep om dergelijke vormen van directe democratie ontstaan omdat bepaalde zaken breed gedragen worden als zouden het feitelijk technocratische kwesties zijn, terwijl dat natuurlijk helemaal niet het geval is. Probleem is denk ik ook dat sommige mensen zich eerder afkeren van het systeem dan binnen dat systeem zaken te veranderen.
En pedofilie. Dat staat bij mij allemaal onder aan de ladder.quote:
Goed verhaal, Marten.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
En pedofilie. Dat staat bij mij allemaal onder aan de ladder.
Ik ben op zoek naar twee laagopgeleiden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:18 schreef Reya het volgende:
Ik heb momenteel twee vacatures die we niet gevuld krijgen. Meer hoogopgeleiden, graag.
Het Belgisch koningshuis.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Probeer het eens in NWS.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik ben op zoek naar twee laagopgeleiden.
Heilwasser en Friek_; probleem opgelost.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dan zit je hier verkeerd. Hier zitten enkel geniale mensen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Van hetzelfde laken een pak. Het hele concept is zum kotsen.quote:
Even serieus, komt wel over alsof iedereen hier minstens hbo heeft gedaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dan zit je hier verkeerd. Hier zitten enkel geniale mensen.
Of nog doetquote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Even serieus, komt wel over alsof iedereen hier minstens hbo heeft gedaan.
Betyar en remlof niet, in ieder geval.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Even serieus, komt wel over alsof iedereen hier minstens hbo heeft gedaan.
Hoho. HTS WTB hier.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:21 schreef Reya het volgende:
[..]
Paper_Tiger, betyar en remlof niet, in ieder geval.
Verkapte 'eigenlijk moet ik hier wat van zeggen, maar ik weet dat het waar is'-post.quote:
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Enkel ik, eigenlijk. De rest is maar middelmatig.
Dr. Reya?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Enkel doctoren zijn hoogopgeleid. De rest zijn wannabes.
Meer betalen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:18 schreef Reya het volgende:
Ik heb momenteel twee vacatures die we niet gevuld krijgen. Meer hoogopgeleiden, graag.
Ik denk dat die geldprikkel van de overheid weg moet die er voor zorgt dat instellingen zoveel mogelijk studenten door die 45-EC regeling heen drukken. Je ziet dat veel universiteiten een soort leerfabriek worden, dat moet naar mijn idee minder worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Minder mensen WO-opleidingen laten doen? Het belang van mbo-opleiding toe laten nemen?
Haha. Het meeste ben ik echter vergeten.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Excuus. Ook nog best een eervolle studie, bovendien.
Geen idee, ik kom nooit in NWS.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Verkapte 'eigenlijk moet ik hier wat van zeggen, maar ik weet dat het waar is'-post.
Dat gaat snel inderdaad.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Haha. Het meeste ben ik echter vergeten.
Toch wel anderhalf jaarquote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:21 schreef Reya het volgende:
[..]
Betyar en remlof niet, in ieder geval.
Is dat niet gewoon letterlijk het integraal van een functie in het kwadraat?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat gaat snel inderdaad.
Ik kan ook geen axiaal kwadratisch oppervlakte moment meer berekenen.
Daar heb je toch excel voor?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat gaat snel inderdaad.
Reya modt in NWS tegenwoordig?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Behalve om mijn kwaliteitsbijdragen te verwijderen.
Och, jongen toch.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon letterlijk het integraal van een functie in het kwadraat?
Hoe zou ik in NWS modereren als ik daar nooit kom?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Behalve om mijn kwaliteitsbijdragen te verwijderen.
Voor mij is het 30 jaar geleden. Wat is jouw excuus?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat gaat snel inderdaad.
60 jaar geleden, toch eerder?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Voor mij is het 30 jaar geleden. Wat is jouw excuus?
5 jaar. Totaal andere richting opgegaan sindsdien.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Voor mij is het 30 jaar geleden. Wat is jouw excuus?
Wat? Jij had geen idee meer zei je. Hoe weet je nou dat ik het fout heb?quote:
Even een toevoeging:quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:22 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ik denk dat die geldprikkel van de overheid weg moet die er voor zorgt dat instellingen zoveel mogelijk studenten door die 45-EC regeling heen drukken. Je ziet dat veel universiteiten een soort leerfabriek worden, dat moet naar mijn idee minder worden.
Voor de rest denk ik dat het nog wel goed zit binnen het wo. Er is vaak genoeg ruimte binnen de masterfase om zelf te kiezen wat je wil gaan leren. En dat heeft het voordeel dat die vakken vaak niet gedevalueerd zijn omdat er geen van te voren vastgesteld 'systeem' van studenten doorheen hoeft.
Ik ken het begrip wel.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat? Jij had geen idee meer zei je. Hoe weet je nou dat ik het fout heb?
Wilt u werkelijk zo graag klappen oplopen op de volgende meet?quote:
Klinkt als Liberal Arts & Sciences, weet je van alles een beetje en kan je dus uiteindelijk niks.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:31 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Even een toevoeging:
De Universiteit Eindhoven is momenteel bezig met een zelf samen te stellen bachelor fase. Dat heeft op dit moment bij sommige studenten nog wel het gevolg dat ze vaak voor simpelere vakken kiezen die niet direct wat met hun opleiding te maken hebben, maar het kan wel interessant zijn.
Dan ben je echt bezig met studeren op maat, en kan elke student zelf kiezen wat ze willen studeren, en dat is wel positief denk ik.
Ik liep al vast bij axiaal.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ken het begrip wel.
Niet hoe ik het uitreken.
Als het 30 jaar geleden is zul je ook wel niet meer hard genoeg kunnen lopenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:32 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wilt u werkelijk zo graag klappen oplopen op de volgende meet?
Ik zie er nog steeds uit als een god van 20.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het 30 jaar geleden is zul je ook wel niet meer hard genoeg kunnen lopen
Dat kan Reya ook niet met z'n klompvoet.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het 30 jaar geleden is zul je ook wel niet meer hard genoeg kunnen lopen
Nou...quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:33 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik zie er nog steeds uit als een god van 20.
Ik weet niet precies hoe de regels zijn, maar je kiest wel echt voor een opleiding als Technische Natuurkunde of Elektrotechniek. Dus totale vrijheid zal er wel niet zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:32 schreef Rezania het volgende:
[..]
Klinkt als Liberal Arts & Sciences, weet je van alles een beetje en kan je dus uiteindelijk niks.
[..]
Ik liep al vast bij axiaal.
Denk je zelf....quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:33 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik zie er nog steeds uit als een god van 20.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grmpf.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Grapje, je ziet er nog goed uit hoor.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Denk je zelf....
Geen enkele vijftiger ziet er nog uit als een twintiger, dat denken ze alleen maar.Ze ziet er dus uit als een cougar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik mag toch hopen dat daar een hoopje studieadviseurs op zit en een examencommissie die oordeelt of een bachelor van voldoende niveau is. Ik bedoel, bij ons mag een minor samenstellen, maar daar zitten ook eisen aan qua niveau.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:36 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe de regels zijn, maar je kiest wel echt voor een opleiding als Technische Natuurkunde of Elektrotechniek. Dus totale vrijheid zal er wel niet zijn.
Maar het blijft dan natuurlijk een keuze van de student om voor een pretpakket te gaan of interessante en nuttige vakken te kiezen.
Kun je daarna bij de sollicitatieronde afvallen als blijkt dat je je jaren met "human media interaction" en andere buzzword vakken bezig bent geweest terwijl de andere wel voor de baan nuttige vakken gevolgd heeft.
Technisch is dat mogelijk natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Haar oudste zoon ziet er uit als een cougar?
Ik verwacht zelf dat er wel wat verplichte vakken zijn, en de rest allemaal enigszins te maken moet hebben met de bachelor.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:37 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat daar een hoopje studieadviseurs op zit en een examencommissie die oordeelt of een bachelor van voldoende niveau is. Ik bedoel, bij ons mag een minor samenstellen, maar daar zitten ook eisen aan qua niveau.
Ik zou dan de cougar moeten zijnquote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Haar oudste zoon ziet er uit als een cougar?
Minor is een half jaar.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:41 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ik verwacht zelf dat er wel wat verplichte vakken zijn, en de rest allemaal enigszins te maken moet hebben met de bachelor.
Maar goed zag een EE'er die het vak User, Society en Enterprise ging doen, misschien leuk als minor maar dat is het dan ook wel.
Bij de minor in Twente zijn de regels dat het een vak moet zijn die geen overlap heeft met de bachelor en op universitair niveau moet zijn. Maar je mag ook gewoon een kwart jaar naar het conservatorium gaan.
Dan is iedereen ouder.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:41 schreef Leandra het volgende:
Maar hij is lang (>2.00) en begint al kaal te worden, dus al met al wordt hij daarmee snel ouder ingeschat dan hij is, vooral de lengte lijkt dat te doen, want toen hij 18 was werd hij ook al ruim in de 20 geschat.... kennelijk verwachten mensen dat iemand ouder is als ze omhoog moeten kijken.
Naar mens.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat was ik, en daar heb je nog mazzel mee
Het is ook best dom om te verwachten dat je met elke pretstudie een dikke baan kan krijgen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:39 schreef Rezania het volgende:
Vraag en aanbod sluiten totaal niet aan dus. Hoe je dat precies goed zou kunnen laten aansluiten op studiekeuze is mij zelf nu ook een raadsel.
Ik verwacht niet dat je met chemie veel moeite zult hebben een baan te vinden, ongeacht het niveau, zelfs mbo zijn ze direct na school aan het werk.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Minor is een half jaar.En het is normaal dat een minor buiten je vakgebied mag zijn, alhoewel ik zelf de kans aangreep om juist nog wat dieper in te gaan op een zeer groot deel van mijn studie (chemie).
Klopt, maar hier hebben ze het verkracht. Hier is de minor 2x een kwart jaarquote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
r
Minor is een half jaar.En het is normaal dat een minor buiten je vakgebied mag zijn, alhoewel ik zelf de kans aangreep om juist nog wat dieper in te gaan op een zeer groot deel van mijn studie (chemie).
Tja. Als studeren iets is zonder waarde dan krijg je dat.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is ook best dom om te verwachten dat je met elke pretstudie een dikke baan kan krijgen.
Ja, ga maar lekker in de NWS FB klagen dat ik een waardeloze mod ben.... samen met je grote vriend een team vormen tegen de evil bitch met knopjesquote:
Doet mij elke keer denken aan een topic in NWS waar de verwachting van HBO-studenten was dat ze direct uit school 5k per maand gingen verdienen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Tja. Als studeren iets is zonder waarde dan krijg je dat.
Net alsof een iemand die net van de middelbare komt daar bij stilstaat, die hebben een heel andere mindset dan de gemiddelde volwassene. Ik merkte al een enorm verschil tijdens het introweekend afgelopen zomer, en dat was nog maar een verschil van 2 jaar.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is ook best dom om te verwachten dat je met elke pretstudie een dikke baan kan krijgen.
Ik ook niet, maar ik studeer geen pure chemie.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat je met chemie veel moeite zult hebben een baan te vinden, ongeacht het niveau, zelfs mbo zijn ze direct na school aan het werk.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:44 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Klopt, maar hier hebben ze het verkracht. Hier is de minor 2x een kwart jaar
Bacheloropdracht was officieel ook een half jaar, maar die is nu een kwart jaar. Wat er praktisch op neerkomt dat de bachelor hier nu 3+1/4 jaar duurt.
Dat is een dubbele belediging. Frans en klein. Overigens was Napoleon voor die tijd niet zo heel klein. 1.70quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah gossie... moet ik je Napoleon gaan noemen?
Laatst een topic in KLB over dat een begint secretaresse over het algemeen een beter startsalaris heeft dan de gemiddelde hbo'ers, iedereen helemaal verontwaardigd en boos.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Doet mij elke keer denken aan een topic in NWS waar de verwachting van HBO-studenten was dat ze direct uit school 5k per maand gingen verdienen.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Doet mij elke keer denken aan een topic in NWS waar de verwachting van HBO-studenten was dat ze direct uit school 5k per maand gingen verdienen.
Nog steeds Frans, dat zou erg genoeg moeten zijn. Alhoewel ik hem eeuwig dankbaar ben voor het metrische systeem.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is een dubbele belediging. Frans en klein. Overigens was Napoleon voor die tijd niet zo heel klein. 1.70
Nee joh, je doet het geweldig daarquote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ga maar lekker in de NWS FB klagen dat ik een waardeloze mod ben.... samen met je grote vriend een team vormen tegen de evil bitch met knopjes
Nee, wel bruto geloof ik. Maar dat verschil zullen ze nog niet eens over na hebben gedacht.quote:
Ik ben moeder van een zoon van > 2 meter.... voor mij is 1.70 echt wel heel erg klein.... zelfs op hakken zou Napoleon dan nog kleiner zijn geweest dan ikquote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is een dubbele belediging. Frans en klein. Overigens was Napoleon voor die tijd niet zo heel klein. 1.70
Dachten zeker allemaal dat ze wel even manager mochten worden van een grote bank of zo?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, wel bruto geloof ik. Maar dat verschil zullen ze nog niet eens over na hebben gedacht.
Ze mogen al rond de tafel dansen als het de helft is.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, wel bruto geloof ik. Maar dat verschil zullen ze nog niet eens over na hebben gedacht.
Bij Tem kijk ik ook tegen zijn enkels aan.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben moeder van een zoon van > 2 meter.... voor mij is 1.70 echt wel heel erg klein.... zelfs op hakken zou Napoleon dan nog kleiner zijn geweest dan ik
Nou ja, ligt eraan wat voor hakken, deze weer niet:
[ afbeelding ]
Eens.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:46 schreef gelly het volgende:
Ik vind Leandra juist een verademing op NWS.
He. De schoenen van Kaas.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben moeder van een zoon van > 2 meter.... voor mij is 1.70 echt wel heel erg klein.... zelfs op hakken zou Napoleon dan nog kleiner zijn geweest dan ik
Nou ja, ligt eraan wat voor hakken, deze weer niet:
[ afbeelding ]
Oh, goed dat je het zegt, zal ik even m'n benen scheren voor ik naar een meet komquote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Bij Tem kijk ik ook tegen zijn enkels aan.
Die zijn echt vet lelijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel echte Manolo Blahniks
Edit: alhoewel.... geen echte denk ik.
Gewoon 180, maar ik moet de eerste student die zijn bacheloropdracht in een kwart jaar afrondde nog tegen komenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:47 schreef Rezania het volgende:
[..]Is jullie bachelor dan ook 195 punten?
Wat is dat voor ziek rollenspel?quote:
Ik heb vieze pannen en die moeten schoon worden gemaakt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:57 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat is dat voor ziek rollenspel?
Die hebben wij net gekocht. A+++quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
De echte zijn weinig minder lelijk.... wel net zo duur als een Miele vaatwasser trouwens
Wat is dat voor jargon?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:58 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik heb vieze pannen en die moeten schoon worden gemaakt.
Bij ons staat er drie maanden ingepland, bijna iedereen gaat daar overheen. Daarom heb ik voor mezelf maar 4 maanden ingepland.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:57 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Gewoon 180, maar ik moet de eerste student die zijn bacheloropdracht in een kwart jaar afrondde nog tegen komen
De minor bestaat hier uit voorgeselecteerde vakken uit andere opleidingen en 'High Tech Human Touch-modules' ().
Huisgenoot deed dus zo'n Buzzword vak waarbij de docent letterlijk een heel hoorcollege vol lulde met zijn mening dat innovation net zo goed voelde als seks.
Ik moet de vakken nog selecteren, maar ik ga denk ik wat informatica vakken doen en een kwart jaar naar het buitenland. Ook niet allemaal even nuttig, maar ik weiger die onzin vakken te volgen
En dan natuurlijk aan het einde van de avond klagen dat je de helft van je kristallen kwijt bent.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
De echte zijn weinig minder lelijk.... wel net zo duur als een Miele vaatwasser trouwens
Ben ik ook wel voor, maar door vertraging van ongeveer een jaar en dat module bagger systeem zou er dan een gat van een kwart jaar in mijn bachelor vallen die ik met niets op kan vullen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Bij ons staat er drie maanden ingepland, bijna iedereen gaat daar overheen. Daarom heb ik voor mezelf maar 4 maanden ingepland.
Gewoon lekker half jaar naar het buitenland gaan joh, veel leuker.Maak je tenminste nog wat mee. Zou ik ook supergraag hebben gedaan, maar kon helaas niet.
Secretaresse kan dan ook best een veeleisende functie zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Laatst een topic in KLB over dat een begint secretaresse over het algemeen een beter startsalaris heeft dan de gemiddelde hbo'ers, iedereen helemaal verontwaardigd en boos.Gewoon vraag en aanbod bitch.
Gelukkig neemt de computer die taken volledig over.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Secretaresse kan dan ook best een veeleisende functie zijn.
Daar za GroenLinks blij mee zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die hebben wij net gekocht. A+++
Wij in 2014.... dus voorlopig kunnen we weer vooruit.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die Outlook-meuk? wat een bagger.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Gelukkig neemt de computer die taken volledig over.
Dat heb ik nu ook, ik ga denk ik practicum begeleiden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:04 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ben ik ook wel voor, maar door vertraging van ongeveer een jaar en dat module bagger systeem zou er dan een gat van een kwart jaar in mijn bachelor vallen die ik met niets op kan vullen.
Daarom was ik ook niet verbaasd. Iedereen denkt maar dat het een domme snol is die enkel koffie hoeft te halen, maar meeste secretaresses werken geloof ik voor meerdere mensen en nemen allerlei taken van ze over. Toch wel mooi om dat vrijetijdsmanagers boos die zien worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Secretaresse kan dan ook best een veeleisende functie zijn.
Mijn wasmachine lijkt het te begeven, ook maar eens op zoek naar een nieuwequote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wij hebben in 3 maanden tijd de wasmachine, droger en de vaatwasser moeten vervangen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Mijn wasmachine lijkt het te begeven, ook maar eens op zoek naar een nieuwe
Een droger en vaatwasser heb ik niet, dat scheelt weerquote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wij hebben in 3 maanden tijd de wasmachine, droger en de vaatwasser moeten vervangen.
Daarbij een stroomvreter die waarschijnlijk duurder is dan een nieuwe waar je op afschrijft.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een droger en vaatwasser heb ik niet, dat scheelt weer.
De koelkast wil ik denk ik wel vervangen. Die heb ik jaren terug tweedehands overgenomen, best een net ding maar niet zo praktisch, ik wil een groter vriesvak.
Volgende week maar eens bij de lokale witgoedzaak langs. Die bezorgen en sluiten ook gelijk aan, ideaal
Dat deed Wehkamp ook en die was dan ook nog eens de goedkoopste. Ik bestelde om 10 uur 's avonds en de volgende dag om 7 uur stond hij te draaien.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De koelkast wil ik denk ik wel vervangen. Die heb ik jaren terug tweedehands overgenomen, best een net ding maar niet zo praktisch, ik wil een groter vriesvak.
Volgende week maar eens bij de lokale witgoedzaak langs. Die bezorgen en sluiten ook gelijk aan, ideaal
Mocht je twijfelen tussen Liebherr en Miele; de Miele koelkasten zijn van Liebherr, maar bij een Miele kun je wel 10 jaar garantie nemenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wehkamp, dat komt uit php's hometownquote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat deed Wehkamp ook en die was dan ook nog eens de goedkoopste. Ik bestelde om 10 uur 's avonds en de volgende dag om 7 uur stond hij te draaien.
Oh, dat kan zomaarquote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Daarbij een stroomvreter die waarschijnlijk duurder is dan een nieuwe waar je op afschrijft.
Een Liebherr heeft daarentegen weer een hijskraan en shovelfunctie.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mocht je twijfelen tussen Liebherr en Miele; de Miele koelkasten zijn van Liebherr, maar bij een Miele kun je wel 10 jaar garantie nemen
Via Miele zelf uiteraard, niet via de witgoedboer, dat is veel te duur.
Ik zal me eens gaan oriënteren. Al gok ik dat uiteindelijk ik die winkel binnenstap en me wat laat adviserenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mocht je twijfelen tussen Liebherr en Miele; de Miele koelkasten zijn van Liebherr, maar bij een Miele kun je wel 10 jaar garantie nemen
Via Miele zelf uiteraard, niet via de witgoedboer, dat is veel te duur.
3/10.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een Liebherr heeft daarentegen weer een hijskraan en shovelfunctie.
Nvm.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zodra ik die in m'n keuken nodig heb zal ik me daar op gaan richten.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Jatochniettan?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zal me eens gaan oriënteren. Al gok ik dat uiteindelijk ik die winkel binnenstap en me wat laat aansmeren
5k, hoe krijg je het op.quote:
Ja, als je exorbitant leeft zekerquote:
Nieuwe auto, vaker op vakantie, sneller nieuwe gadgets, duurder vlees, groter huis. Echt, zo moeilijk is het niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, als je exorbitant leeft zeker
Even uitgaan van gewone mensen leandra
Wie versta je onder gewone mensen?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mensen die genoeg nemen met AH Basic, een huis van 30 vierkante meter en voor de rest niks anders doen dan werken en voor de TV hangen blijkbaar.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:03 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Wie versta je onder gewone mensen?
Van 5k kun je aardig wat Grolsch Kanon kopen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:06 schreef Rezania het volgende:
[..]
Mensen die genoeg nemen met AH Basic, een huis van 30 vierkante meter en voor de rest niks anders doen dan werken en voor de TV hangen blijkbaar.
Je kan er ook 50.000 blikjes tomatenpuree van kopen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:07 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Van 5k kun je aardig wat Grolsch Kanon kopen.
Onze hypotheek is al zo ongeveer 1/3 van dat bedrag.... en dan de rest van de woonlasten nog, maar laat ik dat tegen bruto/netto hypotheek wegstrepen (zonder reservering voor onderhoud).quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Weer helemaal fris vanochtend?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ok man.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:11 schreef Gutmensch het volgende:
PVV en D66 werken samen in Almere
Ok, mijn plannen om D66 te gaan stemmen gaan weer de kast in.
Zo werkt de democratie Remlofquote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:11 schreef Gutmensch het volgende:
De PVV wil dus een referendum tegen een azc, en D66 is dol op referenda, dús laat de laatste zijn principes varen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:11 schreef Gutmensch het volgende:
Brrrr maar goed, Almere.... dan ben je sowieso al niet helemaal lekker natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:11 schreef Gutmensch het volgende:
Tsjemig. 1700 ballen aan hypotheek.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Onze hypotheek is al zo ongeveer 1/3 van dat bedrag.... en dan de rest van de woonlasten nog, maar laat ik dat tegen bruto/netto hypotheek wegstrepen (zonder reservering voor onderhoud).
Verzekeringen + MRB, weer ¤ 500
Boodschappen + benzine weer ¤ 800
Dan zijn we al zo ongeveer 60% van dat bedrag kwijt, hebben we nog geen kleren, geen onderhoud van de auto's gerekend en nog niets gespaard...
Ik zeg niet dat het krap is, maar om nou te doen alsof je ¤ 5.000 per maand niet op kunt krijgen zonder heel wild te doen lijkt me wat overdreven.
Almerequote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:11 schreef Gutmensch het volgende:
Stel je voor dat politici samenwerken om doelstellingen te realiseren.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:11 schreef Gutmensch het volgende:
Precies, elke partij mag zichzelf volkomen belachelijk maken, D66 incluis.quote:
Hoop knaken inderdaadquote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tsjemig. 1700 ballen aan hypotheek.
Rijke tatta.
Fascist!!!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:15 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Stel je voor dat politici samenwerken om doelstellingen te realiseren.
Als je geen aflossingsvrije graaihypotheek hebt dan zit je daar al snel aan.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tsjemig. 1700 ballen aan hypotheek.
Rijke tatta.
5000 netto, als alleenverdiener ook bijna niet te doen.quote:
Dat is gewoon 3x modaal totaal. Dat verdient iedereen toch?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
5000 netto, als alleenverdiener ook bijna niet te doen.
Twee keer 2500, daarentegen.
Discriminatie!!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
5000 netto, als alleenverdiener ook bijna niet te doen.
Twee keer 2500, daarentegen.
Met de opkomst van het dompopulisme is het referendum zelfs een bedreiging voor de democratie geworden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:17 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Het is het D66 kroonjuweel waar ik nog wel eens mijn twijfels over heb ja.
Nee man, mag niet van kantoor.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Heb je nog geen Erika aan de haak geslagen dan?
Nou ja, het is al snel een hypotheek boven de 4 ton.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je geen aflossingsvrije graaihypotheek hebt dan zit je daar al snel aan.
Hoef je geen villa in het Gooi voor te hebben, sterker nog; kun je niet eens een villa in het Gooi voor kopen.
Nee, want een volledig annuïtaire hypotheek.... dus zeker geen ¤ 600 per maand (komt niet eens in de buurt).quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:16 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat is zo 600 euri aan villasubsidie.
Ohja, dat kost tijd en geld buiten werktijd. Dat willen ze niet hebben natuurlijk.quote:
Toch nog een leuk extraatje voor een hobby.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
En behalve die ¤ 197 per kwartaal aan kinderbijslag geen kindsubsidies.
Da's waar.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is gewoon 3x modaal totaal. Dat verdient iedereen toch?
Nou nee, dat zou het met het huidige rentepercentage zijn, maar met 4,5% en volledig annuïtair kom je niet eens in de buurt van de 4 ton, sterker nog; je zit zelfs ruim onder de 3,5 ton.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nou ja, het is al snel een hypotheek boven de 4 ton.
Een gemiddelde doorzonwoning zal het dus ook niet zijn.
3,5 ton, hoe krijg je het op.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, dat zou het met het huidige rentepercentage zijn, maar met 4,5% en volledig annuïtair kom je niet eens in de buurt van de 4 ton, sterker nog; je zit zelfs ruim onder de 3,5 ton.
Oh ja, oude rentestanden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, dat zou het met het huidige rentepercentage zijn, maar met 4,5% en volledig annuïtair kom je niet eens in de buurt van de 4 ton, sterker nog; je zit zelfs ruim onder de 3,5 ton.
Kunnen starters tegenwoordig nog kopen dan?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oh ja, oude rentestanden.
Het gaat geen feestje worden wanneer de rente weer stijgt. Al die starters met kelderend bezit.
Ik heb nu een vloot kantoorgenoten die goed geld betalen voor kleine hokjesquote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het gaat geen feestje worden wanneer de rente weer stijgt. Al die starters met kelderend bezit.
Eens.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:24 schreef Kaas- het volgende:
De "hoe krijg je het op" SC-running gag is echt hilarisch. Wordt beter met elke keer dat het gezegd wordt.
Dat is geen probleem als ze een annuïtaire hypotheek hebben, dan lossen ze immers af.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Loopt lekker, die tweede zin.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:24 schreef Kaas- het volgende:
De "hoe krijg je het op" SC-running gag is echt hilarisch. Wordt beter met elke keer dat het gezegd wordt.
Tuurlijk. Tonnetje van je ouwelui lenen, intentieverklaring van de werkgever en 3 ton bieden. Kan je net een boekenkast binnen de ring krijgen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kunnen starters tegenwoordig nog kopen dan?
Al een tijdje geleden hoor... toen ik 3 jaar geleden de hypotheekadviseur belde moest ik het hem nog lerenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Leandra heeft een woordje geleerd.
Zoveel los je niet af in de eerste vijf jaar. Pas de laatste 10 jaar gaat het hard met de aflossing.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is geen probleem als ze een annuïtaire hypotheek hebben, dan lossen ze immers af.
Degenen met een aflossingsvrije hypotheek gaan de bietenbrug op.
Maar goed, het is dan ook het faillissement van de HRA, die aflossingsvrije hypotheken dus oorzaak en gevolg en dat maar in een cirkeltje
Molenbeek is wat dat betreft een zegen; zo blijft wonen in Brussel tenminste betaalbaar.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tuurlijk. Tonnetje van je ouwelui lenen, intentieverklaring van de werkgever en 3 ton bieden. Kan je net een boekenkast binnen de ring krijgen.
Ik hoor het lachen al als ik mijn ouders om een ton zou vragen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tuurlijk. Tonnetje van je ouwelui lenen, intentieverklaring van de werkgever en 3 ton bieden. Kan je net een boekenkast binnen de ring krijgen.
Wisselgeld voor GS.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:28 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik hoor het lachen al als ik mijn ouders om een ton zou vragen.
Zo vreemd is het woord annuïteit toch niet?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Leandra heeft een woordje geleerd.
Laatst ook 'n collega. Ze maken elkaar gek. Hut stond te koop voor 360, ze bood 380 en hoorde niet bij de 5 hoogste biedingen. Huis is voor 425 gegaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb nu een vloot kantoorgenoten die goed geld betalen voor kleine hokjes
Kan je ook heel Zweden voor opkopen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:28 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik hoor het lachen al als ik mijn ouders om een ton zou vragen.
Ik had er nog nooit van gehoord. Moest uiteraard bij IB over hypotheken leren dus toen wel.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zo vreemd is het woord annuïteit toch niet?
Mja, als ik zie wat mijn zusje heeft gekocht en wat ik zelf heb betaald voor mijn tussenwoninkie.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kan je ook heel Zweden voor opkopen.
Mwah, ik los sowieso iets meer dan een kwart van de totale hypotheek in 18 jaar af ipv in 30 jaar, en op een ander kwart doe ik extra aflossingen zodat dat ook in 18 jaar klaar is... dus bij ons gaat het de eerste jaren dus ook wat harder dan normaal.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zoveel los je niet af in de eerste vijf jaar. Pas de laatste 10 jaar gaat het hard met de aflossing.
Kon dat maar. Heb nog 30 euro op m'n rekening.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Precies. Tikt hij wekelijks weg als fooitje in de kroeg.
Ik heb het bij M&O op de havo gehad.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik had er nog nooit van gehoord. Moest uiteraard bij IB over hypotheken leren dus toen wel.
Over 2 jaar (geloof ik) heb ik de helft afgelost. Dan ga ik door oversluiting over naar andere betaling en betaal ik opeens de helft. Mijn whiskykast zal er van genieten.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik los sowieso iets meer dan een kwart van de totale hypotheek in 18 jaar af ipv in 30 jaar, en op een ander kwart doe ik extra aflossingen zodat dat ook in 18 jaar klaar is... dus bij ons gaat het de eerste jaren dus ook wat harder dan normaal.
Dat verklaart (behalve het rentepercentage) de hogere lasten ook een beetje
Als je het met z'n tweeën kan bolwerken geeft dat een hoop rust. De beste financiële keuzes zijn geen financiële keuze. Gewoon een stabiele partner kiezen, daar bij blijven en je kinderen fatsoenlijk opvoeden zodat ze snel zelfstandig worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik los sowieso iets meer dan een kwart van de totale hypotheek in 18 jaar af ipv in 30 jaar, en op een ander kwart doe ik extra aflossingen zodat dat ook in 18 jaar klaar is... dus bij ons gaat het de eerste jaren dus ook wat harder dan normaal.
Dat verklaart (behalve het rentepercentage) de hogere lasten ook een beetje
Toen ik op school zat had je twee soorten hypotheken: annuïtair en lineair, het is voor mij dus absoluut niet nieuw.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik had er nog nooit van gehoord. Moest uiteraard bij IB over hypotheken leren dus toen wel.
Toen ik op school zat waren er vast ook allerlei hypotheekvormen maar ik heb er geen woord over gehoordquote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toen ik op school zat had je twee soorten hypotheken: annuïtair en lineair, het is voor mij dus absoluut niet nieuw.
Wat nou weer?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:35 schreef robin007bond het volgende:
Hebben jullie Nieuwsuur gezien over de farmaceutische industrie?
Best wel slecht eigenlijk, heb je tenminste nog wat aan. Prop dat lekker bij maatschappijleer of zo.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Toen ik op school zat waren er vast ook allerlei hypotheekvormen maar ik heb er geen woord over gehoord
Volkomen mee eens. Leg gewoon uit hoe je een belastingaangifte doet en wat er in een huurcontract moet staan in plaats van de slag bij Nieuwpoort.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:36 schreef Rezania het volgende:
[..]
Best wel slecht eigenlijk, heb je tenminste nog wat aan. Prop dat lekker bij maatschappijleer of zo.
Nu krijg je dit soort gevallen:quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:36 schreef Rezania het volgende:
[..]
Best wel slecht eigenlijk, heb je tenminste nog wat aan. Prop dat lekker bij maatschappijleer of zo.
Daar heb je vast een spaarleningdingetje voor.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:35 schreef eriksd het volgende:
Ik los bij het verlopen van de renteperiode het restant af
Immorele prijzen, immorele winsten en maar een beperkt deel gaat naar onderzoek. Veel gaat lekker in de zakken van aandeelhouders.quote:
En ondertussen zorgen ze dat mensen blijven leven. Wat een eikels!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Immorele prijzen, immorele winsten en maar een beperkt deel gaat naar onderzoek. Veel gaat lekker in de zakken van aandeelhouders.
Goh, klinkt als een gemiddeld bedrijf. Wie had dat verwacht.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Immorele prijzen, immorele winsten en maar een beperkt deel gaat naar onderzoek. Veel gaat lekker in de zakken van aandeelhouders.
En die betalen er weer belasting over en zo is de cirkel rond. Hiephoi.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oudersquote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Daar heb je vast een spaarleningdingetje voor.
Nou, het zou best wat ruimer zijn als ik geen extra aflossingen op dat hypotheekdeel zou doen, en als de hele hypotheek in 30 jaar afgelost zou worden zou dat nog ruimer zijn, maar dan zitten we in 2034 met een pensioen waarvan het de vraag nog maar is of het voldoende zou zijn om de hypotheek te betalen en het ook nog een beetje leuk te hebben, en ik verwacht dat een hypotheeklast van ¤ 730 per maand (of hoeveel die resterende 70k me dan aan aflossing en rente gaat kosten) dan geen probleem zal zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als je het met z'n tweeën kan bolwerken geeft dat een hoop rust. De beste financiële keuzes zijn geen financiële keuze. Gewoon een stabiele partner kiezen, daar bij blijven en je kinderen fatsoenlijk opvoeden zodat ze snel zelfstandig worden.
Je kan dat systeem veranderen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Literatuur uit de 12de eeuw of zo, ook zoiets. Vond de Vos Reijnaarde wel leuk hoor, maar wtf heb ik eraan?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volkomen mee eens. Leg gewoon uit hoe je een belastingaangifte doet en wat er in een huurcontract moet staan in plaats van de slag bij Nieuwpoort.
Dit zei ik overigens op de middelbare al.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |