De VS kent een hele andere politieke cultuur dan wij.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:05 schreef Leandra het volgende: [..] Nee? Het volk zou niet vallen voor "No new Taxes"? Denk je?
https://en.wikipedia.org/wiki/Read_my_lips:_no_new_taxes
Je mist het punt. Op wie je ook stemt, er blijven altijd verschillen. Wanneer die verschillen breed gedragen zijn tussen politiek en bevolking of wanneer zoals in sommige landen de overheid het wenselijk acht om de bevolking te raadplegen dan biedt een referendum uitkomst. De Brexit is een prima voorbeeld omdat het gros van de Britse politiek dat niet ziet zitten. Het alternatief is in mijn ogen de groei van partijen als UKIP en de PVV.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:03 schreef Leandra het volgende: [..] Nee klopt, daarom moet je heel goed bedenken op wie je als volksvertegenwoordiger stemt.
Als deze zin Bush Sr waarschijnlijk de overwinning heeft gebracht, dan lijkt de kans me klein dat het volk hier niet tegen 10% belastingverlaging zou stemmen als daar een referendum over zou zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:10 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De VS kent een hele andere politieke cultuur dan wij.
Ik snap het punt wel, maar dingen zijn nou eenmaal altijd een afweging, zo werkt dat in de politiek.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je mist het punt. Op wie je ook stemt, er blijven altijd verschillen. Wanneer die verschillen breed gedragen zijn tussen politiek en bevolking of wanneer zoals in sommige landen de overheid het wenselijk acht om de bevolking te raadplegen dan biedt een referendum uitkomst. De Brexit is een prima voorbeeld omdat het gros van de Britse politiek dat niet ziet zitten. Het alternatief is in mijn ogen de groei van partijen als UKIP en de PVV.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee? Het volk zou niet vallen voor "No new Taxes"?
Denk je?
https://en.wikipedia.org/wiki/Read_my_lips:_no_new_taxes
In Zwitserland is het budget aardig op orde, mede dankzij een referendum waarin burgers de aanschaf van wat vliegtuigjes blokkeerden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als deze zin Bush Sr waarschijnlijk de overwinning heeft gebracht, dan lijkt de kans me klein dat het volk hier niet tegen 10% belastingverlaging zou stemmen als daar een referendum over zou zijn.
Je vergelijkt een Amerikaanse campagnespeech met de situatie alhier. Ik denk niet dat de vergelijking opgaat.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als deze zin Bush Sr waarschijnlijk de overwinning heeft gebracht, dan lijkt de kans me klein dat het volk hier niet tegen 10% belastingverlaging zou stemmen als daar een referendum over zou zijn.
Iedereen duizend euro.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je vergelijkt een Amerikaanse campagnespeech met de situatie alhier. Ik denk niet dat de vergelijking opgaat.
Alleen conservatieve partijen zijn tegen het raadgevend referendum, dat is niet voor niets.
Leuk man, onderzeeërs.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:16 schreef robin007bond het volgende:
Die nieuwe onderzeeërs, daar mag ook wel een referendum over komen.
Die uitspraak werd door het gros van de mensen belachelijk gemaakt. En ironisch genoeg door de VVD'ers verdedigd.quote:
Valt wel mee. Het hoeft geen afweging te zijn. Stel nou dat het CDA op economische gronden stemmen wint en vervolgens na wat handjeklap met andere partijen abortusbeperkende maatregelen kan doorvoeren dan lijkt een referendum mij wenselijk. Natuurlijk moet er enigszins coherent beleid worden gevoerd, maar politici zitten daar uiteindelijk als vertegenwoordigers van de bevolking en als dat op bepaalde deelpunten niet het geval is, dan is 'zo is het nou eenmaal' nogal een defaitistische houding.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik snap het punt wel, maar dingen zijn nou eenmaal altijd een afweging, zo werkt dat in de politiek.
Zo werkt dat op zoveel plekken.
Ms moet je weer eens neuken.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:20 schreef robin007bond het volgende:
Soms heb ik het idee dat sommige mensen naar peilingen en dergelijke kijken en dan bewust de tegenovergestelde mening kiezen van de laagopgeleiden, zodat je vervolgens op internet je ego op kan krikken en lekker hooghartig kan doen.
Enkel omdat we niet staan te juichen om het speeltje van GS en PVV?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:07 schreef robin007bond het volgende:
Echt reactionairen hier man. Zou me niets verbazen als sommigen hier een absolute monarchie zouden willen.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hoe kun je van tevoren weten of een volksvertegenwoordiger hiermee akkoord gaat of niet? Het staat in geen enkel verkiezingsprogramma.
Dan moet je iets bewuster nadenken voor je stemt. Het is geen nieuws, de onderhandelingen speelden al tijdens de verkiezingen van 2012 en de voorbereidingen al in 2010.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:08 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En dat kun je niet altijd van tevoren weten. Daarom is een referendum een prima middel om dat te corrigeren.
Maar goed, burgers zijn aan de andere kant weer slecht in 'the bigger picture'.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Valt wel mee. Het hoeft geen afweging te zijn. Stel nou dat het CDA op economische gronden stemmen wint en vervolgens na wat handjeklap met andere partijen abortusbeperkende maatregelen kan doorvoeren dan lijkt een referendum mij wenselijk. Natuurlijk moet er enigszins coherent beleid worden gevoerd, maar politici zitten daar uiteindelijk als vertegenwoordigers van de bevolking en als dat op bepaalde deelpunten niet het geval is, dan is 'zo is het nou eenmaal' nogal een defaitistische houding.
Mwah, ik heb nog nooit iets gestemd omdat "de peilingen" bepaalde dingen aangaven, en ik mag al zo'n 31 jaar stemmen....quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:20 schreef robin007bond het volgende:
Soms heb ik het idee dat sommige mensen naar peilingen en dergelijke kijken en dan bewust de tegenovergestelde mening kiezen van de laagopgeleiden, zodat je vervolgens op internet je ego op kan krikken en lekker hooghartig kan doen.
Wel een tof concept om eens uit te gaan proberen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:20 schreef robin007bond het volgende:
Nonsens; ik heb überhaupt geen mening.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:20 schreef robin007bond het volgende:
Klopt, eigenlijk heb ik mijn VMBO Kader nog geen eens afgemaakt en werk ik in een fabriek.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:20 schreef robin007bond het volgende:
Tellen makelaars als laagopgeleid?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:30 schreef GSbrder het volgende:
Soms hebben laagopgeleiden een zinnige mening.
Op zich een prima redenatie.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:20 schreef robin007bond het volgende:
Ik denk niet dat er een beweging anti laagopgeleiden is. Ik vermoed dan nog eerder een antipathie tegen onderbuikgeluiden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:20 schreef robin007bond het volgende:
Ach, dat burgers daar slecht in zijn ben ik met je eens. Waar ik vooral aan twijfel is het idee dat politici of experts dat wel zouden zijn. In het geval van zo'n verdrag is het een volstrekte utopie om te denken dat te voorspellen valt wat de uitwerking over een aantal jaar zal zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar goed, burgers zijn aan de andere kant weer slecht in 'the bigger picture'.
Die schande wordt hoofdzakelijk gesproken door buitenlandse politici volgens mij. Terwijl die zelf te kampen hebben met een sterke opkomst van partijen die minstens net zo ver, zo niet veel verder willen gaan.quote:Het voorbeeld van Zwitserland aanhalend; iedereen sprak er schande van toen er een minarettenverbod werd geopperd. Of een maximaal aantal immigranten werd toegelaten.
Nee, maar we hebben hier ook slechts raadgevende referenda en de politiek heeft er alles aan gedaan om dit soort zaken tegen te werken. Net als met de gekozen burgemeester of lijsttrekkersverkiezingen.quote:Zwitsers zijn inmiddels gewend aan referenda en het zit daar ook meer in de cultuur, met hoge opkomstcijfers. Ik voorspel in Nederland hele andere opkomstcijfers omdat referenda hier nooit echt een 'hit' zijn geworden.
Laten we het hopen. Dat rapport dat eens verscheen over de kloof tussen hoog- en laagopgeleiden is wel reden tot zorg.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er een beweging anti laagopgeleiden is. Ik vermoed dan nog eerder een antipathie tegen onderbuikgeluiden.
Dat mag ik hopen.quote:
Ik heb geen weet van een rapport daarover.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Dat rapport dat eens verscheen over de kloof tussen hoog- en laagopgeleiden is wel reden tot zorg.
Jouw commentaar was ook niet echt van grote klasse: ik post gewoon ontopic mee en dan ga jij lekker breed over ieders rug roepen dat er kliekjes zijn die het topic om zeep helpen. Niet echt opbouwend.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:42 schreef Rezania het volgende:
Prachtige discussie weer in FB. Om te janken gewoon.
https://nrccarriere.nl/ar(...)opgeleiden-neemt-toequote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb geen weet van een rapport daarover.
Ik greep een actueel voorbeeld aan om te laten zien hoe het nu met FOK! gaat.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Jouw commentaar was ook niet echt van grote klasse: ik post gewoon ontopic mee en dan ga jij lekker breed over ieders rug roepen dat er kliekjes zijn die het topic om zeep helpen. Niet echt opbouwend.
Eens en eens, ook mensen die graag onderdeel zijn van het establishment hebben liever een politiek correcte werkelijkheid dan macht voor individuen met afwijkende meningen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die schande wordt hoofdzakelijk gesproken door buitenlandse politici volgens mij. Terwijl die zelf te kampen hebben met een sterke opkomst van partijen die minstens net zo ver, zo niet veel verder willen gaan.
Dit is iets te makkelijk. Als Nederlanders het werkelijk belangrijk hadden gevonden, hadden ze zich vocaler opgesteld en partijen die het tegenwerkten afgestraft in de verkiezingen. Partijen zoals D66 die in het verleden directe democratie een dingetje vonden, hebben er nooit voldoende op gescoord. Alleen de politiek schuld geven is mij dan ook wat te eenzijdig.quote:Nee, maar we hebben hier ook slechts raadgevende referenda en de politiek heeft er alles aan gedaan om dit soort zaken tegen te werken. Net als met de gekozen burgemeester of lijsttrekkersverkiezingen.
Dergelijke zaken moeten bovendien groeien.
En ik ben het niet met je eens dat je een algemene uitspraak deed, want mijn bijdragen waren ontopic. Lekker makkelijk scoren altijd, die generalisaties.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:44 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik greep een actueel voorbeeld aan om te laten zien hoe het nu met FOK! gaat.
Dus als ik het woord kliekjes in de mond neem voel jij je gelijk aangesproken? Dat is ook lekker makkelijk. Ik mag hopen dat je zelf kunt bedenken op wie ik duid in de context van dat topic.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:45 schreef Disana het volgende:
[..]
En ik ben het niet met je eens dat je een algemene uitspraak deed, want mijn bijdragen waren ontopic. Lekker makkelijk scoren altijd, die generalisaties.
Stukje uit het artikelquote:Bij de hoogopgeleiden, die sinds de jaren zeventig en tachtig als groep fors zijn gegroeid tot zo’n 30 procent van de bevolking, hebben de onderzoekers het zelfs over ‘sociale sluiting’: ze kijken neer op de cultuur van lageropgeleiden
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)erlandse-samenleving
Laat maar, ik ben een beetje pissig. Ik had het fijner gevonden als je een constructieve bijdrage had geleverd. Maar er wordt al gewist, we zullen zien wat er nog van het topic overblijft.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dus als ik het woord kliekjes in de mond neem voel jij je gelijk aangesproken? Dat is ook lekker makkelijk. Ik mag hopen dat je zelf kunt bedenken op wie ik duid in de context van dat topic.
In Amsterdam daten vrouwen steeds vaker naar beneden.quote:
Komt door de linkse grachtengordel elite met hun dure hobby's zoals kunst en cultuur.quote:
Ik heb het eerste stuk gelezen maar heb momenteel niet de rust om verder te lezen. Bedankt voor de links, ik ga het morgen zeker lezen. Mijn eerste gevoel is dat een kloof onvermijdelijk is, evenals een verschil in salariëring. Ik vind zelf de kloof tussen PVV-aanhangers en de rest van Nederland momenteel zorgwekkender.quote:
De term 'hoogopgeleid' is tegenwoordig ook wel veranderlijk. CBS wil daar ook nog wel eens het mbo onder rekenen. Dan is over een aantal jaar iedereen hoogopgeleidquote:
Enkel doctoren zijn hoogopgeleid. De rest zijn wannabes.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:54 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
De term 'hoogopgeleid' is tegenwoordig ook wel veranderlijk. CBS wil daar ook nog wel eens het mbo onder rekenen. Dan is over een aantal jaar iedereen hoogopgeleid
http://www.intermediair.n(...)bo-diploma-nog-waardquote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:54 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
De term 'hoogopgeleid' is tegenwoordig ook wel veranderlijk. CBS wil daar ook nog wel eens het mbo onder rekenen. Dan is over een aantal jaar iedereen hoogopgeleid
Iedereen hooggeleid G!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:54 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Geen dank joh!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb het eerste stuk gelezen maar heb momenteel niet de rust om verder te lezen. Bedankt voor de links, ik ga het morgen zeker lezen. Mijn eerste gevoel is dat een kloof onvermijdelijk is, evenals een verschil in salariëring. Ik vind zelf de kloof tussen PVV-aanhangers en de rest van Nederland momenteel zorgwekkender.
Klopt ook, onderwijs zowel op hbo als op het wo is ook aan het devalueren. Men pakt vaker de methode van versimpeling en schrappen van vakken dan het op een juiste manier te onderwijzen dat mensen het wel halen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.intermediair.n(...)bo-diploma-nog-waard
De meeste mensen zijn die investering toch niet waard.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:06 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Klopt ook, onderwijs zowel op hbo als op het wo is ook aan het devalueren. Men pakt vaker de methode van versimpeling en schrappen van vakken dan het op een juiste manier te onderwijzen dat mensen het wel halen.
Tsja, ze krijgen geld voor studenten die blijven studeren en slagen. Dan maak je de keuzes die scholen moeten maken wel erg makkelijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:06 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Klopt ook, onderwijs zowel op hbo als op het wo is ook aan het devalueren. Men pakt vaker de methode van versimpeling en schrappen van vakken dan het op een juiste manier te onderwijzen dat mensen het wel halen.
Ze moeten gewoon keihard gaan filteren. Meeste studies zijn al te massaal voor worden, en wat moeten we nou met 4000 nieuwe juristen per jaar om maar wat te noemen? Daarom meer loting.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:06 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ik geef dan ook aan dat dergelijke zaken moeten groeien. Je ziet nu wel langzamerhand meer roep om dergelijke vormen van directe democratie ontstaan omdat bepaalde zaken breed gedragen worden als zouden het feitelijk technocratische kwesties zijn, terwijl dat natuurlijk helemaal niet het geval is. Probleem is denk ik ook dat sommige mensen zich eerder afkeren van het systeem dan binnen dat systeem zaken te veranderen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Eens en eens, ook mensen die graag onderdeel zijn van het establishment hebben liever een politiek correcte werkelijkheid dan macht voor individuen met afwijkende meningen.
[..]
Dit is iets te makkelijk. Als Nederlanders het werkelijk belangrijk hadden gevonden, hadden ze zich vocaler opgesteld en partijen die het tegenwerkten afgestraft in de verkiezingen. Partijen zoals D66 die in het verleden directe democratie een dingetje vonden, hebben er nooit voldoende op gescoord. Alleen de politiek schuld geven is mij dan ook wat te eenzijdig.
Maar dat wordt juist niet geaccepteerd in het het huidige onderwijs klimaat. Men ziet gewoon liever dat 90% het halen dan 60%. En dan investeer je juist in die mensen die het normaliter niet zouden halen terwijl je de potentie van mensen die het wel zouden kunnen er niet volledig uit haalt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:08 schreef Reya het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn die investering toch niet waard.
Is dat wel een probleem in het algemeen, of gewoon een probleem van het systeem?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:11 schreef Monolith het volgende:
Probleem is denk ik ook dat sommige mensen zich eerder afkeren van het systeem dan binnen dat systeem zaken te veranderen.
Wat is het systeem in dit geval?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Is dat wel een probleem in het algemeen, of gewoon een probleem van het systeem?
Weinig walgelijker dan ons koningshuis.quote:
Wat stel je voor? Minder mensen WO-opleidingen laten doen? Het belang van mbo-opleiding toe laten nemen?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:11 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Maar dat wordt juist niet geaccepteerd in het het huidige onderwijs klimaat. Men ziet gewoon liever dat 90% het halen dan 60%. En dan investeer je juist in die mensen die het normaliter niet zouden halen terwijl je de potentie van mensen die het wel zouden kunnen er niet volledig uit haalt.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Weinig walgelijker dan ons koningshuis.
Oh, tja, wel erg complex allemaal.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De parlementaire democratie denk ik.
Meer markt zal je bedoelen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:09 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon keihard gaan filteren. Meeste studies zijn al te massaal voor worden, en wat moeten we nou met 4000 nieuwe juristen per jaar om maar wat te noemen? Daarom meer loting.
Vwo mag trouwens ook wel wat zwaarder worden, vergeleken met havo stelt het nog steeds amper wat voor in mijn ervaring.
Socialisme.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Weinig walgelijker dan ons koningshuis.
Mensen op hun meritus beoordelen in plaats van mensen laten slagen zodat de school kan cashen?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Minder mensen WO-opleidingen laten doen? Het belang van mbo-opleiding toe laten nemen?
Laatste keer dat ik keek was loting juist geen middel van een vrije markt. Of heb je het nu over het afschaffen van collegegeld of zo? Alsjeblieft niet zeg.quote:
Ik zie die trend niet, om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik geef dan ook aan dat dergelijke zaken moeten groeien. Je ziet nu wel langzamerhand meer roep om dergelijke vormen van directe democratie ontstaan omdat bepaalde zaken breed gedragen worden als zouden het feitelijk technocratische kwesties zijn, terwijl dat natuurlijk helemaal niet het geval is. Probleem is denk ik ook dat sommige mensen zich eerder afkeren van het systeem dan binnen dat systeem zaken te veranderen.
En pedofilie. Dat staat bij mij allemaal onder aan de ladder.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |