Oh wow. Dat is wel een heleboel vervelende ervaringen. Doordat het zo opgesomd staat moest ik er stiekem wel een beetje door lachen. Dat je steeds denkt dat het niet slechter kan tot je de volgende regel leest.quote:Op dinsdag 13 september 2016 00:08 schreef miro86 het volgende:
Laten we zeggen dat Mongolië ultiem kut was.
We werden "gegijzeld"in een taxi (de chauffeur was blij met omgerekend ¤15, maar opgesloten zitten in een auto is niet fijn).
Ik kreeg te maken met bed-bugs in Oelaanbaatar.
Mijn iPhone werd gejat.
Mijn vriendin kreeg voedselvergiftiging (en dit op het platteland waar een wc gewoon een gat is met 2 planken erbovenop.
Ik viel van een paard af en werd nog meters doorgesleurd omdat mijn schoen vast zat in de stijgbeugel (het was zo goed als mijn eerste keer op een paard, wat een kut ervaring zeg).
Het eten was gewoon goor.
De landschappen zijn adembenemend als je ze voor het eerst ziet. Na 4 dagen vol met niets anders dan steppe wordt het ook eentonig.
Hier werd ik negatief van. Mijn vriendin ook. We kregen ruzie. We zijn niet langer samen,
Rusland was wel erg leuk, vond ik. Dank aan iedereen die Soezdal had aanbevolen - erg leuk. De treinen waren eigenlijk super comfortabel.De wc's waren vrij schoon en je had kokend water voor je thee/noedels. We hadden een beetje slecht weer in Moskou en Irkutsk, maar dat hoort er ook bij.
Maar terug naar Mongolië. Volgens mij heb ik zo'n 55 landen bezocht en Mongolië zit echt onderaan de stapel. Honduras is voor mij het op één na slechtste land, maar die is zooooo veel beter dan Mongolië dat ze niet met elkaar vergeleken mogen worden.
Zo ga ik door het leven. Als ik er niet om kon lachen zou ik erom moeten huilen. Mijn vriendin, sorry ex-vriendin, is een stuk pessimistischer en ziet alleen de negatieve kanten.quote:Op dinsdag 13 september 2016 00:19 schreef MCH het volgende:
Sorry, ik moet een beetje lachen. Je brengt het wel komisch.
Inderdaad. Ik dacht dat als onze reis goed zou zijn afgelopen dat ik haar zou gaan vragen om bij mij in te trekken. Nu zijn we ergens anders.quote:Op dinsdag 13 september 2016 00:20 schreef MCH het volgende:
Deze reis was dus de ultieme relatietest.
Ik somde de dingen op zoals ze gebeurden. Eerst de taxi, dan de bed-bugs, dan mijn telefoon etc etc.quote:Op dinsdag 13 september 2016 00:22 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Oh wow. Dat is wel een heleboel vervelende ervaringen. Doordat het zo opgesomd staat moest ik er stiekem wel een beetje door lachen. Dat je steeds denkt dat het niet slechter kan tot je de volgende regel leest.Sorry,
In retrospect was het misschien al duidelijk dat jullie teveel verschilden.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:28 schreef miro86 het volgende:
(en we hebben veel gepland zoals mijn vriendin dat wou)
Klopt waarschijnlijk. En ik ben echt geen fijn persoon als ik gestresseerd ben en dat was ik. Dagen lang.quote:Op dinsdag 13 september 2016 00:31 schreef MCH het volgende:
[..]
In retrospect was het misschien al duidelijk dat jullie teveel verschilden.
Sterktequote:Op dinsdag 13 september 2016 09:32 schreef miro86 het volgende:
Schrale troost inderdaad. Het is nog steeds behoorlijk pijnlijk na 2,5 jaar (breuk is nog geen week oud en zij maakte het uit - ik had nog hoop).
Ik ga het waarschijnlijk allemaal uitschrijven, maar niet meteen. Dat is op dit moment nog een beetje te pijnlijk. Ik probeer nog mijn handen aan haar foto's te krijgen want soms hadden we maar een fototoestel mee. Gelukkig was het cd van jou, cd van mij verhaal heel simpel - het enige wat van ons allebei was, was een keramische kookplaat schraper. Die mag ze houden.
Kolerequote:
Ik moest lachenquote:het enige wat van ons allebei was, was een keramische kookplaat schraper.
Ah zo pril, sterkte.quote:Op dinsdag 13 september 2016 09:32 schreef miro86 het volgende:
Schrale troost inderdaad. Het is nog steeds behoorlijk pijnlijk na 2,5 jaar (breuk is nog geen week oud en zij maakte het uit - ik had nog hoop).
Ik ga het waarschijnlijk allemaal uitschrijven, maar niet meteen. Dat is op dit moment nog een beetje te pijnlijk. Ik probeer nog mijn handen aan haar foto's te krijgen want soms hadden we maar een fototoestel mee. Gelukkig was het cd van jou, cd van mij verhaal heel simpel - het enige wat van ons allebei was, was een keramische kookplaat schraper. Die mag ze houden.
Moest lachenquote:Op dinsdag 13 september 2016 10:32 schreef Toto69 het volgende:
* Disclaimer: Engels toetsenbord past sommige woorden automatisch aan*
Je komt over als een persoon die wel tegen een stootje kan TS, mocht je het echt niet leuk vinden dan hoor ik 't wel, hopelijk vrolijkt het je ietwat op.
*Insert hip muziekje*
Ben jij ook zo zat van de dagelijkse sleur in je relatie?
Zat van alle ruzies waarbij je een slipper naar je hoofd gegooid krijgt?
Of de seksloze nachten samen?
Boek dan nu een reis met de Transsiberie Express!
Deze trein die via Rusland naar Beijing rijdt stopt onderweg ook in het prachtige Mongolie.
In Mongolie kun je er donder op zeggen dat je je string nog moet laten zakken omdat je anders je stront in tweeen zal kakken. De supercomfortabele wc's zorgen ervoor dat je een onvergetelijk bezoek aan Mongolie brengt.
Als klap op de vuurpijl kost het niet veel moeite om de Claustrofobie Simulator uit te proberen. Hierbij word je gedurende een kwartier opgesloten in een klein Mongolisch autootje. Kosten? Slechts vijftien euro!
Als dit alles nog niet goed genoeg voor jou en haar is, is er ook altijd wel een vriendelijke jongeman of jongedame die je telefoon kosteloos van je overneemt. Wat een nobele daad!
Wanneer je in de hoofdstad Ulaan Baatar bent ben je verzekerd van gezelschap. Mocht je vriendin je inmiddels uitkotsen en zat zijn, dan slaap je gelukkig nog steeds niet alleen. Je hebt altijd nog je vele kleine vriendjes bij je in bed die je in slaap kriebelen.
Mocht je vriendin je toch nog niet uitkotsen, neem dan een lekkere maaltijd bij een lokale streetfood vendor. Zo weet je zeker dat ze een voedselvergiftiging oploopt en je alsnog, letterlijk, uitkotst.
De laatste, in dit prachtige pakket inbegrepen activiteit, is paardrijden. Een hele leuke ervaring als je altijd al eens meegesleurd hebt willen worden.
Een ding is zeker, met dit prachtige pakket ben je er zeker van dat je saaie relatie voorbij is, en dat voor maar 1200 euro per persoon.
Dus boek nu de Transsiberie Express en vergeet je niet vast in te schrijven op een datingsite.
Ik had het een 'meeslepende ervaring' genoemd, zeker aangezien die sleur juist was wat ze wilden doorbreken. Verder geniale post.quote:Op dinsdag 13 september 2016 10:32 schreef Toto69 het volgende:
De laatste, in dit prachtige pakket inbegrepen activiteit, is paardrijden. Een hele leuke ervaring als je altijd al eens meegesleurd hebt willen worden.
GE-WEL-DIG!!!quote:Op dinsdag 13 september 2016 10:32 schreef Toto69 het volgende:
* Disclaimer: Engels toetsenbord past sommige woorden automatisch aan*
Je komt over als een persoon die wel tegen een stootje kan TS, mocht je het echt niet leuk vinden dan hoor ik 't wel, hopelijk vrolijkt het je ietwat op.
*Insert hip muziekje*
Ben jij ook zo zat van de dagelijkse sleur in je relatie?
Zat van alle ruzies waarbij je een slipper naar je hoofd gegooid krijgt?
Of de seksloze nachten samen?
Boek dan nu een reis met de Transsiberie Express!
Deze trein die via Rusland naar Beijing rijdt stopt onderweg ook in het prachtige Mongolie.
In Mongolie kun je er donder op zeggen dat je je string nog moet laten zakken omdat je anders je stront in tweeen zal kakken. De supercomfortabele wc's zorgen ervoor dat je een onvergetelijk bezoek aan Mongolie brengt.
Als klap op de vuurpijl kost het niet veel moeite om de Claustrofobie Simulator uit te proberen. Hierbij word je gedurende een kwartier opgesloten in een klein Mongolisch autootje. Kosten? Slechts vijftien euro!
Als dit alles nog niet goed genoeg voor jou en haar is, is er ook altijd wel een vriendelijke jongeman of jongedame die je telefoon kosteloos van je overneemt. Wat een nobele daad!
Wanneer je in de hoofdstad Ulaan Baatar bent ben je verzekerd van gezelschap. Mocht je vriendin je inmiddels uitkotsen en zat zijn, dan slaap je gelukkig nog steeds niet alleen. Je hebt altijd nog je vele kleine vriendjes bij je in bed die je in slaap kriebelen.
Mocht je vriendin je toch nog niet uitkotsen, neem dan een lekkere maaltijd bij een lokale streetfood vendor. Zo weet je zeker dat ze een voedselvergiftiging oploopt en je alsnog, letterlijk, uitkotst.
Een ding is zeker, met dit prachtige pakket ben je er zeker van dat je saaie relatie voorbij is, en dat voor maar 1200 euro per persoon.
Dus boek nu de Transsiberie Express en vergeet je niet vast in te schrijven op een datingsite.
Eens.quote:Op dinsdag 13 september 2016 11:58 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik had het een 'meeslepende ervaring' genoemd, zeker aangezien die sleur juist was wat ze wilden doorbreken. Verder geniale post.
Sterkte TS.
Blij dat je er om kunt lachen, veel sterkte gozer.quote:
Als dat nou ooit weer terugkomt wil ik meedoen, lijkt me echt gaafquote:Op dinsdag 13 september 2016 10:01 schreef Karina het volgende:
[..]
KolereMisschien met Peking Express meedoen? Je bent inmiddels heel wat gewend
[..]
Ik moest lachen
Voor een huwelijksreis zou ik ook iets anders doen...quote:Op dinsdag 13 september 2016 15:56 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als dat nou ooit weer terugkomt wil ik meedoen, lijkt me echt gaaf![]()
Balen van je relatie TS, maar goed dat wij het niet als huwelijksreis gaan doen
In nederland ookquote:Op dinsdag 13 september 2016 17:42 schreef miro86 het volgende:
[..]
Voor een huwelijksreis zou ik ook iets anders doen...
Peking Express komt trouwens terug op Q2 in Belgie (Vlaanderen) - http://medialaan.be/nl/q2(...)-voor-peking-express
Godver, al die jaren gewacht, kun je je opgeven tot 1 septemberquote:Op dinsdag 13 september 2016 17:46 schreef Karina het volgende:
[..]
In nederland ook
http://www.net5.nl/programmas/peking-express/
Is een topic van in tv maar die vond ik niet zo snel mobiel
Lees post nr 47.quote:Op vrijdag 16 september 2016 13:32 schreef BeamofLight het volgende:
Heb het effe doorgescrolled maar wat vond TS nu eigenlijk van Mongolie?
Off-topic: Je hebt gelijk. Ten eerste het zijn niet de incidenten maar hoe we ermee omgingen. Als je 10 dagen lang negatief bent, steeds met elkaar in confrontatie komt etc, dan is de lol er snel vanaf. Daarnaast hadden we onze verschillen - iets dat ik op prijs stelde... en zij blijkbaar niet meer. Voor mij kwam het ook een beetje als bliksem op klaarlichte dag.quote:Op vrijdag 16 september 2016 15:20 schreef misteriks het volgende:
Ik wijk af van het topic en het zijn mijn zaken niet, maar ik ben verbaasd dat deze, weliswaar vervelende, incidenten, kunnen leiden tot een relatiebreukEr moet dan toch al langer iets aan het broeien geweest zijn. Maar sterkte iig, nou niet bepaald de zomer van je leven...
OT Ikzelf had ook altijd de Transsiberie-lijn heel hoog op de whishlist. Vorige jaar heb ik hem dan ook , zij het heel gedeeltelijk, gedaan. Op bezoek bij de schoonouders. Heb per trein enkel Ekaterinaburg-Omsk gedaan. Voor mij was 14uur voldoende als sample.. Ik ben heel blij dat ik de raad van mijn vrouw gevolgd heb, en netjes vluchten naar St Petersburg en Ekaterinaburg geboekt hebben ipv ellendig lang op treinen te zitten.
Weer bijgelezen.quote:
Nee, dat klopt. Ik kom daar nooit meer terug. Wel indrukwekkende landschappen daar.quote:Op zondag 13 november 2016 10:30 schreef polariteit het volgende:
Leuk geschreven weer met mooie foto's. Krijg de indruk dat Mongolië geen blijvertje is
Waarom zou je die moeite doen? Ik bedoel wat is de kans dat je mobiel teruggevonden wordt?quote:Op zaterdag 12 november 2016 18:35 schreef miro86 het volgende:
Onderweg naar Chinggis Square wordt mijn mobiel gejat. Naar de politie, naar een ander bureau en nog naar een derde omdat geen hond Engels kan.
Heb je voor de verzekering niet een bewijs van aangifte nodig?quote:Op zondag 13 november 2016 17:32 schreef vaduz het volgende:
[..]
Waarom zou je die moeite doen? Ik bedoel wat is de kans dat je mobiel teruggevonden wordt?
Moet je wel verzekerd zijn. Verder is het niet goedkoop daarginder te geraken, dus of het verstandig is om een halve dag a 100 EUR wegtegooien voor een mobieltje waar je bijvoorbeeld maar 80 EUR voor terug krijgt, is nog maar net de vraag.quote:Op zondag 13 november 2016 17:45 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Heb je voor de verzekering niet een bewijs van aangifte nodig?
Dit inderdaad.quote:Op zondag 13 november 2016 17:45 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Heb je voor de verzekering niet een bewijs van aangifte nodig?
Klopt. Maar ook erg mooi. Dat moet ik ze wel gunnen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |