Dank je! Ziet er vrij oké uit en ik moet 'm eigenlijk voorleggen. Voor mij gaat ie te snel (we hebben een extra weekje) en hij is een stuk duurder dan alles zelf regelen.quote:Op maandag 21 maart 2016 23:26 schreef MaJo het volgende:
Travelbird heeft nu een aanbieding voor 2000 euro pp met 9 overnachtingen buiten de trein en vliegtickets inclusief. Leek mij gaaf maar niet echt huwelijksreis materiaal waar ik naar op zoek waswellicht iets voor jullie?
Daarom gaan we liever nu dat er geen verplichtingen zijnquote:Op woensdag 23 maart 2016 13:45 schreef Blik het volgende:
Staat ook op mijn bucket-list, nu kleine kinderen dus staat het even op de lange termijn planning
Dank je. Erg nuttig.quote:Op woensdag 23 maart 2016 17:52 schreef -Wil- het volgende:
Deze reis heb ik eind september 2014 gedaan, ik ben naar St. Petersburg gevlogen en heb daarna Moskou, Yekaterininburg en Irkoetsk aangedaan. Daarna UB als uitvalsbasis gebruikt voor Mongolië en doorgegaan naar BJ.
St. P: aanrader, mijn favoriet. Sneltrein naar Moskou á 60,- doet er 3 uur over.
Moskou: indrukwekkend, stukje killer dan St. P. (Russisch..)
Yekaterininburg: vergane glorie, niet echt noemenswaardig
Irkoetsk +Baikal: aardige stad, niet te lang blijven, liever door naar Olkhon island
UlaanBaatar: ter plaatste een trip langs een aantal hoogtepunten boeken. Ik vond Mongolië veel fascinerender dan Rusland, vandaar mijn advies daar zeker een week heen te gaan.
Beijing: genoeg dingen om de resterende dagen te vullen
Mijn tickets heb ik allemaal via een (Engelse) organisatie geregeld, achteraf spijt van. Was wel goed geregeld, maar maakte me ook erg afhankelijk en later bleek dat ik gerust tickets ter plaatse (op het station) had kunnen kopen. Al is dat best een uitdaging wanneer je het moet doen (trein gemist).
Sinds ergens in 2014 hoeft een visum voor Mongolië niet meer, dat scheelt weer in de kosten. Ik heb ze zelf laten regelen door een visumbureau (luiheid, gemak, you name it).
Losse flodders:
- De reis van Yekaterininburg naar Irkoetsk was erg lang (55 uur nonstop), dus daar nog een tussenstop plannen is niet gek.
- De trein vanaf Irkoetsk naar UB doet er lang over ivm grensovergang. Bus schijnt veel sneller te zijn, daar zou ik met de kennis van nu altijd voor kiezen. Tevens goedkoper. Wel minder comfortabel.
- Zelfde geldt eigenlijk voor UB naar BJ, treinonderstellen moeten onder meer gewisseld worden, duurt erg lang. Als je vanuit UB naar het zuiden reist voor de Gobi en daarna met de bus doorreist naar de grens bespaart dat een hoop tijd. Tijd / 'avontuur' vs. comfort / 'zekerheid'.
- Neem wat uitdeeleten mee in de trein, altijd een goede manier om het ijs te breken.
- Reis tenminste één keer in de Platzkar (3e klasse). Te harde, korte bedden, geluiden, luchtjes. Fantastisch.
- Neem een bidon / drinkfles mee die kokend water kan hebben.
- Leer instant noedels waarderen.
Ik zie het topic nu pas. Ik hoop dat jullie een geweldige reis hebben! In 2006 heb ik de trein ook eens genomen vanuit Moskou, met tussenstops tot aan Chengdu in China. Geweldig om te doen en ik krijg er nog steeds een mooi gevoel bij. Het gevoel dat je echt reist en zo ver gaat is onbeschrijflijk.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:28 schreef miro86 het volgende:
So far so good. Alles loopt prima zoals gepland (en we hebben veel gepland zoals mijn vriendin dat wou). Morgen de Kremlin, overmorgen Soezdal en Vladimir.
Ga echt naar Oklhon ipv Listvyanka. Ben er vorig jaar geweest. Prachtig eilandquote:Op zondag 14 augustus 2016 20:28 schreef miro86 het volgende:
So far so good. Alles loopt prima zoals gepland (en we hebben veel gepland zoals mijn vriendin dat wou). Morgen de Kremlin, overmorgen Soezdal en Vladimir.
Ik ga ervanuit dat je beter weer had dan wij. Het was gisteren 11 graden, vandaag is het gelukkig een stuk warmer.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:57 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ga echt naar Oklhon ipv Listvyanka. Ben er vorig jaar geweest. Prachtig eiland
Toen wij er waren, was het 20/25 graden. Water was wel veel te koud om te zwemmen vanwege de diepte.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 18:05 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ik ga ervanuit dat je beter weer had dan wij. Het was gisteren 11 graden, vandaag is het gelukkig een stuk warmer.
In alle eerlijkheid, als je 3 weken hebt is Olkhon gewoon te ver.
sowquote:Op dinsdag 13 september 2016 00:08 schreef miro86 het volgende:
Laten we zeggen dat Mongolië ultiem kut was.
We werden "gegijzeld"in een taxi (de chauffeur was blij met omgerekend ¤15, maar opgesloten zitten in een auto is niet fijn).
Ik kreeg te maken met bed-bugs in Oelaanbaatar.
Mijn iPhone werd gejat.
Mijn vriendin kreeg voedselvergiftiging (en dit op het platteland waar een wc gewoon een gat is met 2 planken erbovenop.
Ik viel van een paard af en werd nog meters doorgesleurd omdat mijn schoen vast zat in de stijgbeugel (het was zo goed als mijn eerste keer op een paard, wat een kut ervaring zeg).
Het eten was gewoon goor.
De landschappen zijn adembenemend als je ze voor het eerst ziet. Na 4 dagen vol met niets anders dan steppe wordt het ook eentonig.
Hier werd ik negatief van. Mijn vriendin ook. We kregen ruzie. We zijn niet langer samen,
Rusland was wel erg leuk, vond ik. Dank aan iedereen die Soezdal had aanbevolen - erg leuk. De treinen waren eigenlijk super comfortabel.De wc's waren vrij schoon en je had kokend water voor je thee/noedels. We hadden een beetje slecht weer in Moskou en Irkutsk, maar dat hoort er ook bij.
Maar terug naar Mongolië. Volgens mij heb ik zo'n 55 landen bezocht en Mongolië zit echt onderaan de stapel. Honduras is voor mij het op één na slechtste land, maar die is zooooo veel beter dan Mongolië dat ze niet met elkaar vergeleken mogen worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |