abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 maart 2016 @ 12:45:05 #101
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_160783353
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er is volgens mij een handvol rechtszaken geweest en in de meeste gevallen stelde de rechter de gemeenten gewoon in het gelijk. Kijk dus niet enkel naar de uitzonderingen ;).
En dit laat overigens juist zien dat de rechtsstaat prima werkt, foute beslissingen kunnen aangevochten en teruggedraaid worden als daar aanleiding voor is.
Meer stemlokalen kost ool meer geld. Prima dat je voor zo'n frivool referendum, die volgens mij niet eens boven de grens van 30% gaat komen qua opkomst, alles uit de kast wil trekken qua stemlokalen, maar dan moet je ook niet klagen als je moeder straks een keer minder wordt verschoond. Dat geld moest immers naar je bij voorbaat al kansloze referendum.

Helaas is het wel dezelfde groep mensen, vermoed ik
Laffe huichelaar
  zaterdag 19 maart 2016 @ 12:47:47 #102
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160783391
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:45 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Meer stemlokalen kost ool meer geld. Prima dat je voor zo'n frivool referendum, die volgens mij niet eens boven de grens van 30% gaat komen qua opkomst, alles uit de kast wil trekken qua stemlokalen, maar dan moet je ook niet klagen als je moeder straks een keer minder wordt verschoond. Dat geld moest immers naar je bij voorbaat al kansloze referendum.

Nou vind ik dat wat overdreven. Alleen de feestjes van het EU voorzitterschap kosten al 2x zoveel als dat het referendum gekost zou moeten hebben als het normaal was georganiseerd.

Zegt genoeg me dunkt.
pi_160783420
quote:

[..]

Drie stemlokalen op ruim 16.000 inwoners lijkt me ook wel wat krap. Hier is ook flink gesneden in het aantal stemlokalen maar blijft er alsnog een goede geografische spreiding aan lokalen beschikbaar. Voor kiezers scheelt het nooit meer dan hooguit een paar honderd meter.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 12:50:56 #104
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_160783437
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:47 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou vind ik dat wat overdreven. Alleen de feestjes van het EU voorzitterschap kosten al 2x zoveel als dat het referendum gekost zou moeten hebben als het normaal was georganiseerd.

Zegt genoeg me dunkt.
O? welke feestjes waren dat en waarom was ik niet uitgrnodigd? ;( Even serieus, hoeveel hebben die gekost dan, en hoeveel wordt bik een normale verkiezig uitgegeven?
Laffe huichelaar
pi_160783451
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:47 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Zegt genoeg me dunkt.
Je kan het geld maar 1 keer uitgeven. De besparing op stemlokalen kan mooi ingezet worden door de gemeente voor andere zaken waar hun eigen burgers meer aan hebben.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 12:52:24 #106
440653 BarryOSeven
pi_160783460
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:50 schreef timmmmm het volgende:

[..]

O? welke feestjes waren dat en waarom was ik niet uitgrnodigd? ;( Even serieus, hoeveel hebben die gekost dan, en hoeveel wordt bik een normale verkiezig uitgegeven?
60 miljoen, en referendum zou 30 geweest zijn.

Stond paar weken terug op GeenStijl
  zaterdag 19 maart 2016 @ 12:53:05 #107
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_160783470
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Drie stemlokalen op ruim 16.000 inwoners lijkt me ook wel wat krap. Hier is ook flink gesneden in het aantal stemlokalen maar blijft er alsnog een goede geografische spreiding aan lokalen beschikbaar. Voor kiezers scheelt het nooit meer dan hooguit een paar honderd meter.
Is ook niks mis met het inkrimpen van het aantal locaties. Als je maar op plekken gaat zitten waar kwetsbare burgers er makkelijk bij kunnen. Naast het bejaardentehuis van mijn oma zit een ander verzorgingstehuis waar ze dan een lokaal hebben. Vind ik wel zo netjes, want vorige keer (bij de waterschappen?) had ze het echt niet verder kunnen zoeken.
Laffe huichelaar
  zaterdag 19 maart 2016 @ 12:53:19 #108
440653 BarryOSeven
pi_160783474
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je kan het geld maar 1 keer uitgeven. De besparing op stemlokalen kan mooi ingezet worden door de gemeente voor andere zaken waar hun eigen burgers meer aan hebben.
Dat begrijp ik, als die keuze dan naar bonbon cadeaupakketten gaat en niet naar een door de burger gewenst referendum zegt dat genoeg over de heersende klasse.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 12:54:49 #109
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_160783497
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:52 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

60 miljoen, en referendum zou 30 geweest zijn.

Stond paar weken terug op GeenStijl
GeenStijl vind ik nou niet bepaald de meest objectieve bron in deze zaak.

Verschil is overigens dst het organiseren van stemlokalen bij de gemeentes ligt en die voor een redelijk deel van de kosten opdraaien. Terwijl die gemeentes al veel te weinig geld hebben omdat een groot deel van de zorg ook bij hen geparkeerd is.
Laffe huichelaar
pi_160783519
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Is ook niks mis met het inkrimpen van het aantal locaties. Als je maar op plekken gaat zitten waar kwetsbare burgers er makkelijk bij kunnen. Naast het bejaardentehuis van mijn oma zit een ander verzorgingstehuis waar ze dan een lokaal hebben. Vind ik wel zo netjes, want vorige keer (bij de waterschappen?) had ze het echt niet verder kunnen zoeken.
Klopt, kreeg ook een mooi lijstje met locaties bij mijn stembiljet gister. Er is hier zelfs een mobiel stemlokaal bij het station waar je al om 5.30 uur kan stemmen :+. Het totaal aantal is pakweg gehalveerd maar er blijft keuze zat.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 12:56:38 #111
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_160783529
Ald er iemand geen nieuws brengt maar enkel en alleen aanstuurt op een 'nee' is het GeenStijl. ik heb dus wat moeite ales wat zij ter berichtgeving shrikvem over deze zaak te geloven.

Zal de cijfers zo wel eens zoeken bij onafhankelijker bronndn
Laffe huichelaar
pi_160783530
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:53 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, als die keuze dan naar bonbon cadeaupakketten gaat en niet naar een door de burger gewenst referendum zegt dat genoeg over de heersende klasse.
Welke gemeenten geven dan zoveel geld uit aan bonbon cadeaupakketten?
  zaterdag 19 maart 2016 @ 12:57:17 #113
440653 BarryOSeven
pi_160783540
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

GeenStijl vind ik nou niet bepaald de meest objectieve bron in deze zaak.

Verschil is overigens dst het organiseren van stemlokalen bij de gemeentes ligt en die voor een redelijk deel van de kosten opdraaien. Terwijl die gemeentes al veel te weinig geld hebben omdat een groot deel van de zorg ook bij hen geparkeerd is.
Er is geld vrij gemaakt door de regering. Ze hadden ook wat minder luxe kunnen eten en een normaal bedrag kunnen vrijmaken.

GeenStijl is niet objectief maar 60 miljoen voor een paar feestjes is toch vrij objectief. Daar valt weinig aan te vinden.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 12:58:51 #114
440653 BarryOSeven
pi_160783564
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Welke gemeenten geven dan zoveel geld uit aan bonbon cadeaupakketten?
Zoals ik hierboven al aangaf is er geld vrij gemaakt vanuit de regering om de referenda te regelen. Alleen minder dan normaal. Verantwoordelijkheid afschuiven is dan lekker makkelijk ja.

Het had ze gesierd als ze dus minder luxe hadden gedaan en wel normaal een referendum hadden geregeld.

En bovenstaande is dus precies wat er verrot is aan onze politiek. :r
pi_160783582
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:56 schreef timmmmm het volgende:
Ald er iemand geen nieuws brengt maar enkel en alleen aanstuurt op een 'nee' is het GeenStijl. ik heb dus wat moeite ales wat zij ter berichtgeving shrikvem over deze zaak te geloven.

Zal de cijfers zo wel eens zoeken bij onafhankelijker bronndn
De VNG heeft becijfert dat reguliere verkiezingen meer dan 40 miljoen kosten. Het kabinet had 20 miljoen beschikbaar gesteld, dat is later bijgesteld tot 30 miljoen. Ik snap dat gemeenten dan kritisch naar de kosten kijken. Zeker als je een lagere opkomst mag verwachten en kiezers sneller kan verwerken dan bij reguliere verkiezingen.

https://vng.nl/onderwerpe(...)gemeenten-referendum

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2016 13:05:01 ]
pi_160783601
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:58 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven al aangaf is er geld vrij gemaakt vanuit de regering om de referenda te regelen. Alleen minder dan normaal. Verantwoordelijkheid afschuiven is dan lekker makkelijk ja.

Het had ze gesierd als ze dus minder luxe hadden gedaan en wel normaal een referendum hadden geregeld.

Dan nog is het aan de gemeenten zelf om te bepalen hoe ze die verkiezingen organiseren. Ze hoeven niet al het beschikbare geld uit te geven. En als ze het willen mogen ze ook meer uitgeven.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:01:33 #117
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_160783614
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:57 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Er is geld vrij gemaakt door de regering. Ze hadden ook wat minder luxe kunnen eten en een normaal bedrag kunnen vrijmaken.

GeenStijl is niet objectief maar 60 miljoen voor een paar feestjes is toch vrij objectief. Daar valt weinig aan te vinden.
Nou ja, jij doet, naar ik aanneem naar voorbeeld van GeenStijl, alsof mem 60 miljoen uitgeeft om te feesten. De 62 milkoen klopt wel, maar dat is voor het héle voorzitterschap, niet voor wat feestjes. Daarbij nog goedkoper dan eerder ook.

Of het nut heeft EU-voorzitter te zijn is een andere discussie (lijkt me hier wat offtopic) maar het is dus niet zo dat dat geld voor feestjes wordt gereserveerd.
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)hap-628-miljoen-euro
Laffe huichelaar
pi_160783666
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De VNG heeft becijfert dat reguliere verkiezingen meer dan 40 miljoen kosten. Het kabinet had 20 miljoen beschikbaar gesteld, dat is later bijgesteld tot 30 miljoen. Ik snap dat gemeenten dan kritisch naar de kosten kijken. Zeker als je een lagere opkomst mag verwachten en kiezers sneller kan verwerken dan bij reguliere verkiezingen.
Precies :Y

Wat je er ook van vind, je hoeft niet achter elke boom een beer te zien.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:05:35 #119
440653 BarryOSeven
pi_160783682
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan nog is het aan de gemeenten zelf om te bepalen hoe ze die verkiezingen organiseren. Ze hoeven niet al het beschikbare geld uit te geven. En als ze het willen mogen ze ook meer uitgeven.
Als er te weinig beschikbaar wordt gesteld dan kun je inderdaad van je toch al krappe budget meer uitgeven ja. Het wordt alleen zoals alles bij dit referendum gefrustreerd vanuit de politiek.

Maar deze discussie gaat tot niet leiden, jij vind dat dat niet zo is, ik vind van wel. Laten we de 6e gewoon stemmen en afwachten.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:08:30 #120
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_160783738
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:58 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou ja, ik betwijfel dus of dit wel waar is.

Dit is ook precies de framing van de schreeuwmedia die ik zo verschrikkelijk irritant vind. Appels met peren vergelijken, dan ook nog eens de feiten verdraaien en dan verongelijkt gaan roepen en hopen dat de rest meedoet. en dat doe je ook.

Daarom vind ik GS geen betrouwbare bron. Ze doen niet aan journalistiek maar aan feiten zo verdraaien dat het zo schokkend mogelijk lijkt, niet gestoeld op enige realiteit
Laffe huichelaar
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:14:27 #121
440653 BarryOSeven
pi_160783826
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:08 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dit is ook precies de framing van de schreeuwmedia die ik zo verschrikkelijk irritant vind. Appels met peren vergelijken, dan ook nog eens de feiten verdraaien en dan verongelijkt gaan roepen en hopen dat de rest meedoet. en dat doe je ook.

Daarom vind ik GS geen betrouwbare bron. Ze doen niet aan journalistiek maar aan feiten zo verdraaien dat het zo schokkend mogelijk lijkt, niet gestoeld op enige realiteit
En de tegenpartij vindt het andersom. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:20:44 #122
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_160783907
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:14 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

En de tegenpartij vindt het andersom. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Ik vind schreeuwmedia die alles verdraaien zodat men tot een 'ja' komt ook niet betrouwbaar. Als je jezelf, zoals GS doet zo'n deel van de discussie maakt, kan je gewoon niet meer objectief over de zaak informeren, maar draai je alles naar jouw kant. Zou dus niet in een discussie gebruikt moeten worden.

Daarom altijd zelf nadenken of cijfers en beweringen wel kloppen en te overleggen zijn.

De cijfers van RTL zien er wmb wat betrouwbaarder uit, maar jij houdt er dus nog steeds aan vast dat die 62 mil aan feestjes is utgegeven?
Laffe huichelaar
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:21:26 #123
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_160783916
Maar goed, los daarvan. Laten we zo maar weer teruggaan naar het referendum, is een aardige zijstap dit
Laffe huichelaar
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:23:45 #124
440653 BarryOSeven
pi_160783955
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vind schreeuwmedia die alles verdraaien zodat men tot een 'ja' komt ook niet betrouwbaar. Als je jezelf, zoals GS doet zo'n deel van de discussie maakt, kan je gewoon niet meer objectief over de zaak informeren, maar draai je alles naar jouw kant. Zou dus niet in een discussie gebruikt moeten worden.

Daarom altijd zelf nadenken of cijfers en beweringen wel kloppen en te overleggen zijn.

De cijfers van RTL zien er wmb wat betrouwbaarder uit, maar jij houdt er dus nog steeds aan vast dat die 62 mil aan feestjes is utgegeven?
Nee maar wel dat bedragen in perspectief geplaatst moeten worden. Laat het dan 62 miljoen voor het hele voorzitterschap zijn, kan daar dan niet iets vanaf voor het referendum? Je kan, zoals 9999 het al zo mooi aangaf, geld maar een keer uitgeven. Zijn die bonbons dan echt zo nodig?

Er wordt ook geen enkele moeite gedaan om het referendum te begeleiden. Logisch gevolg is dat daar een conclusie aangehangen kan worden dat ze bang zijn voor de uitslag en deze proberen te frustreren.

En het frustreren van een democratisch proces in mijn ogen een doodzonde in een democratie. De schijn wekken dat je dit doet ook. Helemaal als je om dat te vermijden onder andere wat bonbons moet laten staan.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:34:21 #125
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_160784111
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:23 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nee maar wel dat bedragen in perspectief geplaatst moeten worden. Laat het dan 62 miljoen voor het hele voorzitterschap zijn, kan daar dan niet iets vanaf voor het referendum? Je kan, zoals 9999 het al zo mooi aangaf, geld maar een keer uitgeven. Zijn die bonbons dan echt zo nodig?

Er wordt ook geen enkele moeite gedaan om het referendum te begeleiden. Logisch gevolg is dat daar een conclusie aangehangen kan worden dat ze bang zijn voor de uitslag en deze proberen te frustreren.

En het frustreren van een democratisch proces in mijn ogen een doodzonde in een democratie. De schijn wekken dat je dit doet ook. Helemaal als je om dat te vermijden onder andere wat bonbons moet laten staan.
Hoeveel geld denk ke dat er aan die bonbons van je uitgegeven wordt?

Ik hen het idee dat je het allemaal wat belachelijk loopt te maken zonder harde cijfers te hebben om dat te ondersteunen.

Er wordt 10 miljoen minder uitgegeven dan bij een normale verkiezing, een kwart minder dus. met een verwacjte opkomst die beduidend kleiner is dan dat kwart, is dat niet meer dan logisch.

Hoe wordt het democratish proces daar in 's hemelsnaam mee gefrustreerd? Mensen die valse informatie de wereld in helpen, zoals 'Nederland geeft 60 miljoen uit een feestjes EU', die frustreren mijns inziens het proces beel meer. a la geenstijl bewust verkeerde informatie geven om het door jou gewenste resultaat te bewerkstelligen.

Daar hoor ik je echter niet over? Gemeenten moeten nou eenmaal hun budget op orde houden. Als je dat al 'frustreren' vindt terwijl iedereen gewoon genoeg stembussen heeft, vind ik dat wat overdreven.

Van een hele kleine mug een hele grote olifant maken en gebruiken als stok om mee te slaan
Laffe huichelaar
pi_160784143
Wel aardig als extra achtergronden dit artikel http://www.nrc.nl/handels(...)niet-stemmen-1600451
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:50:46 #127
440653 BarryOSeven
pi_160784349
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hoeveel geld denk ke dat er aan die bonbons van je uitgegeven wordt?

Ik hen het idee dat je het allemaal wat belachelijk loopt te maken zonder harde cijfers te hebben om dat te ondersteunen.

Er wordt 10 miljoen minder uitgegeven dan bij een normale verkiezing, een kwart minder dus. met een verwacjte opkomst die beduidend kleiner is dan dat kwart, is dat niet meer dan logisch.

Hoe wordt het democratish proces daar in 's hemelsnaam mee gefrustreerd? Mensen die valse informatie de wereld in helpen, zoals 'Nederland geeft 60 miljoen uit een feestjes EU', die frustreren mijns inziens het proces beel meer. a la geenstijl bewust verkeerde informatie geven om het door jou gewenste resultaat te bewerkstelligen.

Daar hoor ik je echter niet over? Gemeenten moeten nou eenmaal hun budget op orde houden. Als je dat al 'frustreren' vindt terwijl iedereen gewoon genoeg stembussen heeft, vind ik dat wat overdreven.

Van een hele kleine mug een hele grote olifant maken en gebruiken als stok om mee te slaan
Het is natuurlijk niet alleen dit. Het is het complete totaalpakket omtrent dit referendum. Er wordt geen campagne gevoerd en er wordt gehoopt op een kleine opkomst. Er zit stemadvies bij sommige gemeentes bij de stempassen. Verder worden we bang gemaakt voor de resultaten.

In mijn optiek geen democratische gang van zaken.
pi_160784403
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:50 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet alleen dit. Het is het complete totaalpakket omtrent dit referendum. Er wordt geen campagne gevoerd en er wordt gehoopt op een kleine opkomst. Er zit stemadvies bij sommige gemeentes bij de stempassen. Verder worden we bang gemaakt voor de resultaten.

Als je op die folder doelt die gister voorbij kwam. Dat is echt geen stemadvies hoor :'). Dat was vrij feitelijke informatie over het verdrag, niets meer.
pi_160784407
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Blijkbaar genoeg om dat land haar recht op zelfbeschikking te willen ontzeggen.
Hoe gebeurt dat dan?
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:54:45 #130
440653 BarryOSeven
pi_160784439
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je op die folder doelt die gister voorbij kwam. Dat is echt geen stemadvies hoor :'). Dat was vrij feitelijke informatie over het verdrag, niets meer.
Er zijn verschillende in omloop. De berichtgeving is onvolledig omdat bijvoorbeeld het militaire deel niet wordt benoemd.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:54:49 #131
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_160784440
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:50 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wordt er geen campagne gevoerd of worden we bang gemaakt? Het een sluit het ander uit.
Laffe huichelaar
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:55:18 #132
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_160784449
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:36 schreef 99.999 het volgende:
Wel aardig als extra achtergronden dit artikel http://www.nrc.nl/handels(...)niet-stemmen-1600451
wel een goede samenvatting van deze topics ja
Laffe huichelaar
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:55:31 #133
440653 BarryOSeven
pi_160784455
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wordt er geen campagne gevoerd of worden we bang gemaakt? Het een sluit het ander uit.
Er wordt dus inderdaad onderwater wel campagne gevoerd maar op een volstrekt ondemocratische manier. Er wordt geen "nette" campagne gevoerd, dat is waar ik op doelde.
pi_160784478
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:53 schreef grimselman het volgende:

[..]

Hoe gebeurt dat dan?
Hij wil dat Nederland het verdrag waar Oekraine al lang mee heeft ingestemd alsnog torpedeert. Het land heeft heel bewust voor Europa gekozen en is als dank daarvoor flink kapot geschoten en de Krim is van hen afgepakt. Dat is dan allemaal voor niks omdat het land lekker in de stront mag zakken.
pi_160784495
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:54 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Er zijn verschillende in omloop. De berichtgeving is onvolledig omdat bijvoorbeeld het militaire deel niet wordt benoemd.
Hoe wil je in enkele alinea's een verdrag tot in detail volledig weergeven?
pi_160784510
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:36 schreef 99.999 het volgende:
Het laat i.i.g. mooi zien dat het hier erom gaat wat je belangrijk vindt, en dat het geen kwestie is waar een technocratische expert een objectief juiste keuze kan bepalen.
pi_160784512
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:55 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Er wordt dus inderdaad onderwater wel campagne gevoerd maar op een volstrekt ondemocratische manier. Er wordt geen "nette" campagne gevoerd, dat is waar ik op doelde.
Ik zie allerlei debatten en stukken in de kranten over dit onderwerp. Veel meer kan je hier ook niet mee doen.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 14:01:09 #138
440653 BarryOSeven
pi_160784578
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe wil je in enkele alinea's een verdrag tot in detail volledig weergeven?
Door vooral de belangrijke zaken niet te vergeten. Desnoods bedruk je de achterkant. Komop problemen zijn er om opgelost te worden.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 14:01:41 #139
440653 BarryOSeven
pi_160784589
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik zie allerlei debatten en stukken in de kranten over dit onderwerp. Veel meer kan je hier ook niet mee doen.
Nee daar heb je gelijk in, de voordelen voor ons zijn niet te benoemen omdat ze er niet zijn.
pi_160784791
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij wil dat Nederland het verdrag waar Oekraine al lang mee heeft ingestemd alsnog torpedeert. Het land heeft heel bewust voor Europa gekozen en is als dank daarvoor flink kapot geschoten en de Krim is van hen afgepakt. Dat is dan allemaal voor niks omdat het land lekker in de stront mag zakken.
Dat heeft niets met het zelfbeschikkingsrecht te maken.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zelfbeschikkingsrecht
pi_160785026
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:17 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat denk je dan dat we gaan merken van een akkoord met Oekraïne? :)
Wat we er tot nu toe al van hebben gemerkt zijn honderden dode Nederlanders en een schade voor onze exportsector die in de miljarden per jaar loopt.

Het akkoord is niet schuldig daaraan in de morele zin, maar het is wel zo dat we die effecten niet hadden gehad als we niet aan het associatie-akkoord waren begonnen. Het zijn dus wel opportuniteitskosten die aan het associatie-akkoord zijn verbonden.

(Net zoals het geld kan kosten wanneer je je fiets niet op slot zet en die fiets dan gejat wordt - ook al is de dief de eigenlijke schuldige.)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2016 14:34:19 ]
pi_160785605
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:08 schreef timmmmm het volgende:

[..]

:')

Argument van de orde 'meer vluchtelingen betekent minder zorg voor onze ouderen'. Maar he, alleen de schreeuwmedia doet dat.
"Pools are perfect for holding water"
pi_160789715
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat we er tot nu toe al van hebben gemerkt zijn honderden dode Nederlanders en een schade voor onze exportsector die in de miljarden per jaar loopt.

Het akkoord is niet schuldig daaraan in de morele zin, maar het is wel zo dat we die effecten niet hadden gehad als we niet aan het associatie-akkoord waren begonnen. Het zijn dus wel opportuniteitskosten die aan het associatie-akkoord zijn verbonden.

(Net zoals het geld kan kosten wanneer je je fiets niet op slot zet en die fiets dan gejat wordt - ook al is de dief de eigenlijke schuldige.)
Sorry, het was bedoeld als een serieuze vraag.
pi_160789991
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 18:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Sorry, het was bedoeld als een serieuze vraag.
Mijn antwoord was ook serieus. Jammer dat je op geen enkel argument inhoudelijk in wil gaan en alleen maar flauwe opmerkingen maakt.
pi_160790148
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 18:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Mijn antwoord was ook serieus. Jammer dat je op geen enkel argument inhoudelijk in wil gaan en alleen maar flauwe opmerkingen maakt.
Kennelijk waren de 'flauwe opmerkingen' nodig om duidelijk te krijgen hoe jij erover denkt. Nu je dat hebt aangegeven weet ik voldoende. Ik heb niet de behoeft om er verder op in te gaan.

Of je het serieus bedoelt doet er eigenlijk niet eens toe. Ik kan zo'n antwoord in ieder geval niet serieus nemen. Dat maakt het ook nutteloos om er verder op in te gaan. Je zou ook geen serieuze discussie aangaan met iemand die beweert dat de aarde plat is, of met complot-gekkies.
pi_160790214
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 19:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Kennelijk waren de 'flauwe opmerkingen' nodig om duidelijk te krijgen hoe jij erover denkt. Nu je dat hebt aangegeven weet ik voldoende. Ik heb niet de behoeft om er verder op in te gaan.

Of je het serieus bedoelt doet er eigenlijk niet eens toe. Ik kan zo'n antwoord in ieder geval niet serieus nemen. Dat maakt het ook nutteloos om er verder op in te gaan. Je zou ook geen serieuze discussie aangaan met iemand die beweert dat de aarde plat is, of met complot-gekkies.
Sorry hoor, maar als je beweert dat het associatieverdrag niks met de handelsoorlog met Rusland of met de oorlog in Oekraïne te maken heeft dan ben jij toch echt degene die niet serieus te nemen valt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2016 19:09:53 ]
pi_160790269
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 19:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als je beweert dat het associatieverdrag niks met de handelsoorlog met Rusland of met de oorlog in Oekraïne te maken heeft dan ben jij toch echt degene die niet serieus te nemen valt.
Misschien was ik niet duidelijk. Dus nogmaals: ik voel geen enkele aanvechting om over dit onderwerp nog inhoudelijk op je te reageren. :)
pi_160790286
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 19:11 schreef k_man het volgende:

[..]

Misschien was ik niet duidelijk. Dus nogmaals: ik voel geen enkele aanvechting om over dit onderwerp nog inhoudelijk op je te reageren. :)
Nou, je bent hier i.i.g. in goed gezelschap met je insteek om alleen maar flauw te doen en te zieken en niet inhoudelijk ergens over te willen reageren. :')

Maar in ieder geval heb je nog niet gejijbakt dat de tegenstanders van het verdrag niet inhoudelijk zijn, dat valt me dan wel weer mee.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2016 19:14:10 ]
pi_160790636
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 19:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Jouw standpunt dat we dan maar moeten zwichten voor het Russische geweld en intimidatie is ook niet echt lekker.
pi_160790770
Veel voorstanders van deze waanzin zullen 6 april thuis blijven. De nee-stem zal het referendum winnen, maar de politiek zal zich daarna in alle denkbare bochten wringen om de uitslag naast zich neer te kunnen leggen. Zo ging het in 2005 immers ook.

De ongebreidelde expansiedrift van de EU wordt niet afgeremd door zoiets stompzinnigs als de mening van het volk. Met een paar kutsmoezen en gelegenheidsargumenten wordt het hele verhaal ons toch wel door de strot gedouwd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')