Je hebt die cijfers dus niet, maar doet het toch voorkomen of het feiten zijn?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor SP en PVV zijn die cijfers er wel en aangezien die het nee-kamp domineren lijkt het me geen onlogische redenatie.
Op 7 punten graag. En zou je ook willen ingaan op m'n andere vraag?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Over huwelijk en westerse waarden gesproken: Chili kent een geregistreerd partnerschap voor homo's en werkt aan een homohuwelijk; in Oekraïne is het homohuwelijk grondwettelijk uitgesloten.
Op hoeveel andere punten wil je nog voorbeelden hebben dat Chili een land is dat een stuk beter bij het westen past/hoort dan Oekraïne?
Ik ben hier ook wel mee eens, hoewel de Midden-Europese landen als Polen, Tsjechië en Hongarije op de goede weg zijn is er nog een lange weg te gaan voordat deze landen op ongeveer hetzelfde welvaartsniveau zitten als West-Europese landen. Zelfs de voormalige DDR is nog niet op het welvaartsniveau van de BRD, terwijl de muur al 25 jaar geleden gevallen is.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:44 schreef ArnosL het volgende:
Ik stem tegen. Waarom?
Europa heeft wat mij betreft eerst andere vraagstukken op te lossen voor er nog een nieuw vraagstuk binnen wordt gehaald. Denk aan de vluchtelingencrisis, het verschil in rijkdom tussen Noord- en Zuid-Europa en bijvoorbeeld de uitbuiting van Oost-Europese werknemers door West-Europese organisaties.
Grote vraagstukken waar in de komende jaren wat mij betreft eerst aan gewerkt moet worden voor er een nieuw (groot) vraagstuk binnen wordt gehaald.
Hoeveel % van de stemmers hebben SP en PVV samen? Trek dat af van de prognose tegen stemmers en je hebt het cijfer wat dat niet is.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jij ziet niet dat de nee-stemmers vooral gevonden worden onder de SP en PVV aanhang?
Wij leggen de Oekraine geen andere keuze op, wij maken onze eigen afweging en die hoeft niet hetzelfde te zijn als die van de Oekraine. Het lijkt soms wel of we niet tegen mogen stemmen omdat de Oekraine voor is.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus dan is het prima om hen een andere keuze op te leggen?
Ik hoor hier heel vaak dat de PVV al pakweg dertig procent van het electoraat achter zich heeft.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:02 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hoeveel % van de stemmers hebben SP en PVV samen? Trek dat af van de prognose tegen stemmers en je hebt het cijfer wat dat niet is.
Voor het geval je het hebt gemist: de groei van de PVV is de laatste tijd in de eerste plaats voor rekening gekomen van de betere verdieners en hoger opgeleiden. De stelling dat de PVV-aanhang vooral uit de lagere klassen bestaat gaat intussen niet meer op.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jij ziet niet dat de nee-stemmers vooral gevonden worden onder de SP en PVV aanhang?
en SP?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik hoor hier heel vaak dat de PVV al pakweg dertig procent van het electoraat achter zich heeft.
Je hebt minstens drie mogelijkheden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:58 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Strategisch? Wat is er strategisch als je 2 keuze mogelijkheden hebtMet een stuk of 16 partijen, waar je dan voor VVD of PVDA stemt, daarvoor bewust de 14 anderen laat vallen, dan ben je strategisch bezig. Dit heeft niks met strategie te maken.
Er is nog niet gestemd dus we moeten het doen met speculatie op voorhandquote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je hebt die cijfers dus niet, maar doet het toch voorkomen of het feiten zijn?
Dat klopt dus gewoon niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er is nog niet gestemd dus we moeten het doen met speculatie op voorhand.
Maar De Hond heeft bijvoorbeeld wel gepeild dat de tegenstanders van dit verdrag voor een heel groot deel uit de PVV-hoek komen.
En die 60% is van de 26% die zeker zegt te gaan stemmenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:02 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hoeveel % van de stemmers hebben SP en PVV samen? Trek dat af van de prognose tegen stemmers en je hebt het cijfer wat dat niet is.
Meer dan 60% PVV en SP samen lijkt me niet.
Elke indirecte democratie is dus een verkapte dictatuur?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:01 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ben het voor de rest eens met je post. Er wordt ook met de onderbuik gestemd maar ik zie dat persoonlijk niet als kwalijk. Meer gebruik maken van een instrument om toch ongenoegen te laten zien. Veel ander geweldloos verzet is er ondertussen niet meer.
Verder ben ik van mening dat de regering een zorgplicht heeft met betrekking tot informatievoorziening. Dat het niet hoeft volgens de wet, wat jij schrijft, bevestigt mijn stelling dat ik het gevoel heb dat we in verkapte dictatuur leven.
Die 7 punten zal wat tijd kosten om op te zoeken.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Op 7 punten graag. En zou je ook willen ingaan op m'n andere vraag?
37% schrijft de volkskrant, verder heb je daar wel gelijk inquote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En die 60% is van de 26% die zeker zegt te gaan stemmen.
Van de pakweg dertig procent die op komt dagen. Dat is een procent of twintig op het totaal. Dertig zetels voor die twee partijen samen lijkt me niet onrealistisch.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat klopt dus gewoon niet.
Laten we stellen dat 65% tegen stemt.
Dan zeg jij dat SP en PVV daar het overgrote deel van uitmaken. Dat wordt dus nog leuk met de verkiezingen...
Daar ben ik het niet mee eens. Het is niet alsof onderbuik stemmen begonnen is. Het is begonnen met de politiek die het contact met de burger kwijt is.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Elke indirecte democratie is dus een verkapte dictatuur?
Ik zie met de onderbuik stemmen dus wél als iets kwalijks. Als je een keer de kans hebt om je direct over een punt uit te mogen spreken, moet je dat of serieus nemen en je dan ook op dát punt uitspreken of je moet er niet aan beginnen.
Als je het aangrijot om over iets totaal anders te stemmen om 'je ongenoegen' te uiten, laat dat eens te meer zien dat het maar goed is dat we in die 'verkapte dictatuur' de indirecte democratie zitten. Want met directe inspraak kan het volk blijkbaar niet omgaan
De samenstelling van de groep PVV aanhangers is nog altijd behoorlijk anders dan die van de middenpartijen. Daarin heeft ook die vermeende aanwas van hoger opgeleiden en hoger opgeleiden geen einde aan gemaaktquote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor het geval je het hebt gemist: de groei van de PVV is de laatste tijd in de eerste plaats voor rekening gekomen van de betere verdieners en hoger opgeleiden. De stelling dat de PVV-aanhang vooral uit de lagere klassen bestaat gaat intussen niet meer op.
Ik ben geen PVV-fan, integendeel, maar dit statistische gegeven zou toch ook een signaal aan de gevestigde partijen moeten zijn dat ze misschien toch een beetje hun koers moeten veranderen.
Ben benieuwd, zal ik wel zowat de enige niet PVV'er zijn die tegen gaat stemmen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Van de pakweg dertig procent die op komt dagen. Dat is een procent of twintig op het totaal. Dertig zetels voor die twee partijen samen lijkt me niet onrealistisch.
Wat merken we dan in de praktijk van het akkoord met Israel? Of Syrië?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Die 7 punten zal wat tijd kosten om op te zoeken.
Maar wat die andere vraag betreft: natuurlijk merk je er niet zo veel van als er een akkoord is met een relatief klein en vreedzaam land, ver weg, dat qua normen en waarden redelijk met ons op één lijn zit. Maar dat wil niet zeggen dat je ook niks merkt van een akkoord met een groot land, dichtbij, dat in een burgeroorlog verwikkeld is, corrupt is, niet bij onze normen en waarden past en geopolitiek problematisch is.
Ik denk eerder dat hoogopgeleiden eerder aangetrokken worden door de SP of Partij voor de Dieren dan door de PVV. Het is bewezen dat de PVV op de meeste onderwerpen meestemt met de VVD of CDA en de oplossingen die Wilders presenteert niet haalbaar zijn. De SP heeft weleenswaar een slechte lijsttrekker, maar er zijn ook een aantal SP-kamerleden met een universitaire achtergrond. Hoewel de SP meer opkomt meer de onderklasse, zijn er ook heel wat hoogopgeleiden die vinden dat de samenleving eerlijker moet. De Partij voor de Dieren is meer een soort progressieve versie van de SP met een focus op dierenwelzijn en mileuzaken. Dat spreekt ook wel hogeropgeleiden aan.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor het geval je het hebt gemist: de groei van de PVV is de laatste tijd in de eerste plaats voor rekening gekomen van de betere verdieners en hoger opgeleiden. De stelling dat de PVV-aanhang vooral uit de lagere klassen bestaat gaat intussen niet meer op.
Ik ben geen PVV-fan, integendeel, maar dit statistische gegeven zou toch ook een signaal aan de gevestigde partijen moeten zijn dat ze misschien toch een beetje hun koers moeten veranderen.
Jij stelt dat de nee-stemmers vooral uit de onderlaag van de bevolking komen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er is nog niet gestemd dus we moeten het doen met speculatie op voorhand.
Maar De Hond heeft bijvoorbeeld wel gepeild dat de tegenstanders van dit verdrag voor een heel groot deel uit de PVV-hoek komen.
Israël is natuurlijk ook niet te vergelijken met Oekraïne.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat merken we dan in de praktijk van het akkoord met Israel? Of Syrië?
Dat staat toch gewoon in de wet, die ondergrens aan stemmen?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:11 schreef BarryOSeven het volgende:
Hier!
VVD: '30% opkomst niet genoeg voor geldige uitslag'
Komen ze al, de dictators.
De VVD wil nu de opkomst als "zwaartegraad" gebruiken.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat staat toch gewoon in de wet, die ondergrens aan stemmen?
Ik kijk liever naar de cijfers ipv. zomaar wat te denken.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:12 schreef R-K het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat hoogopgeleiden eerder aangetrokken worden door de SP of Partij voor de Dieren dan door de PVV. Het is bewezen dat de PVV op de meeste onderwerpen meestemt met de VVD of CDA en de oplossingen die Wilders presenteert niet haalbaar zijn. De SP heeft weleenswaar een slechte lijsttrekker, maar er zijn ook een aantal SP-kamerleden met een universitaire achtergrond. Hoewel de SP meer opkomt meer de onderklasse, zijn er ook heel wat hoogopgeleiden die vinden dat de samenleving eerlijker moet. De Partij voor de Dieren is meer een soort progressieve versie van de SP met een focus op dierenwelzijn en mileuzaken. Dat spreekt ook wel hogeropgeleiden aan.
Het antwoord is dus dat we in de praktijk nooit iets gemerkt hebben van die akkoorden. De gemiddelde burger in ieder geval niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Israël is natuurlijk ook niet te vergelijken met Oekraïne.
Het akkoord met Syrië is sinds 2011 buiten werking en is ook veel minder omvangrijk dan het akkoord met Oekraïne.
6 april, zet maar in je agenda.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik heb helemaal geen oproep gehad. Dit is niet vandaag toch?
Heeft men dit gezegd of is dit jouw kijk op de zaak? Als het eerste het geval is, en zo feitelijk breng je het wel, zou ik die uitspraak graag zelf ergens willen lezenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:09 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hier wordt gewoon besloten de burger niets uit te leggen anders dan dat het te complex is. Hoe arrogant kun je zijn.
Meerdere alleenheersersquote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:11 schreef BarryOSeven het volgende:
Hier!
Dat klopt, maar dat zegt niks. Dat banaan geel is wil niet zeggen dat een tomaat ook geel is.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Het antwoord is dus dat we in de praktijk nooit iets gemerkt hebben van die akkoorden. De gemiddelde burger in ieder geval niet.
Dit is mijn kijk op de zaak. Het pdf'je met de overeenkomst staat gewoon online.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Heeft men dit gezegd of is dit jouw kijk op de zaak? Als het eerste het geval is, en zo feitelijk breng je het wel, zou ik die uitspraak graag zelf ergens willen lezen
Wat denk je dan dat we gaan merken van een akkoord met Oekraïne?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat zegt niks. Dat banaan geel is wil niet zeggen dat een tomaat ook geel is.
Wat voor partij stem jij dan?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:10 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ben benieuwd, zal ik wel zowat de enige niet PVV'er zijn die tegen gaat stemmen.
Zoals ik al heb aangegeven is er nog niet gestemd dus het is nog niet te bepalen. Het is op dit moment dus inderdaad speculatie.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jij stelt dat de nee-stemmers vooral uit de onderlaag van de bevolking komen.
Dan ga ik ervan uit dat je daar cijfers voor hebt of iets om dat te staven. Enkel welke partijen het meeste 'nee' stemmen is dat niet natuurlijk.
Als, en nu noem ik maar wat hoor, de exacte cijfers heb ik niet 60% van de PVV laag opgeeleid is en 60% van de PVV'ers nee gaat stemmen, hebben jij en ik er geen idee van welke PVV'ers dat dan zijn. Die 60%? Of toch die andere 40?
Je hebt dus gewoon geen cijfers om je claim hard te maken.
Lijkt me logisch. Als er maar 30% gaan stemmen, interesseert het 70% dus blijkbaar geen klote. Minder indrukwekkend dus als 80%. Ik kan me voorstellen dat het parlement dan denkt dat daar de oorstemmers met 60% (vrij veel partijen zijn voor toch?) van de stemmen zijn gekozen, 60% heeft er vertrouwen in dat zij doen wat goed is voor het land. En als dan 25% tegen is, is dat een minderheid.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
De VVD wil nu de opkomst als "zwaartegraad" gebruiken.
Als er 31% opkomst is vinden ze dat niet zo sterk, 80% wel. 31% is dus "minder geldig" dan 80%.
Vuil.
Het is raadgevend, partijen mogen vervolgens zelf weten wat ze met die raad doen. Dat is het idee achter dit gedrocht van een referendum.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Als er 31% opkomst is vinden ze dat niet zo sterk, 80% wel. 31% is dus "minder geldig" dan 80%.
Vuil.
Op dit moment weet ik het niet en neig ik nog het meest naar blanco. Zit te wachten tot dat er iemand opstaat die anti-EU is en niet zo extreem als wilders maar ook niet zo pluis als de SP.quote:
Blijkbaar genoeg om dat land haar recht op zelfbeschikking te willen ontzeggen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat denk je dan dat we gaan merken van een akkoord met Oekraïne?
In de statistieken wordt hbo communicatie ook als hoogopgeleid gezien, terwijl het niveau daar niet al te hoog is.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik kijk liever naar de cijfers ipv. zomaar wat te denken.
Halbe Zijlstra zegt in dat artikel in het NRC eigenlijk verdraaid zinnige dingen!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:11 schreef BarryOSeven het volgende:
Hier!
En ook in de rest van het artikel, maar ik geloof dat het niet de bedoeling is dat ik dat hier ga copy-pasten want dat is off-topic.quote:Toch neemt de VVD de uitkomst van het referendum „heel serieus”, zegt Halbe Zijlstra. „Het is geen fopspeen. Ik kan moeilijk zeggen: ik was tegen zo’n referendum dus zoek het uit.” (..)
„Strategisch thuisblijven zodat de drempel niet gehaald wordt, daar zie ik niks in. Als je voor dit verdrag bent, moet je gewoon naar de stembus gaan.”
http://www.nrc.nl/handels(...)iet-zitten-w-1600506
Ah, de teleurgestelde burger dus. Ook een interessante groep.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:20 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Op dit moment weet ik het niet en neig ik nog het meest naar blanco. Zit te wachten tot dat er iemand opstaat die anti-EU is en niet zo extreem als wilders maar ook niet zo pluis als de SP.
Eigenlijk zou ik VVD moeten stemmen, maar alleen die drie letters maken me al misselijk.
Transparantie en eerlijkheid, daar zou ik voor gaan. Dan mogen ze nog best wel eens zwak debatteren.
Overigens is het ook bij de nieuwe aanwas zo dat ze lager opgeleid zijn dan gemiddeld.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:23 schreef R-K het volgende:
[..]
In de statistieken wordt hbo communicatie ook als hoogopgeleid gezien, terwijl het niveau daar niet al te hoog is.
Yup, en ik denk dat die groep inmiddels best groot is. Maar dit doe ik uit de mouw.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ah, de teleurgestelde burger dus. Ook een interessante groep.
Nog wel een beetje, maar veel minder dan eerst. Je kan met die cijfers uitrekenen dat de PVV nog steeds op 24 zetels in de peilingen zou staan als je alleen de hoogopgeleiden zou meetellen. Dat is teveel om te kunnen doen alsof er niks aan de hand is.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Overigens is het ook bij de nieuwe aanwas zo dat ze lager opgeleid zijn dan gemiddeld.
Was het niet de gemeente Son en Breugel waar men in plaats van 10 stemlokalen slechts 3 wilde openen? Met tussenkomst van de rechter worden dat er 7. Ik bedoel maar.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Vuil.
Ik denk dst heel veel burgers inmiddels redelijk geleurgesteld zijn. Als ik PvdA-stemmer zou zijn, zou ik intens verdrietig worden als ik elke keer aan moet zien hoe een PvdA-standpunt door de VVD in de bips genomen wordt, als ik VVD'er zou zijn, zou ik ook niet bepaald denken dat het goed gaat als je aan het rijtje afgetreden partijlopstukken denkt, als ik CDA'er zou zijn, zou ik al sinds Balkenende 4 diep teleurgesteld zijn en na het Rutte 1 debacle helemaal en ga zo maar even door.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ah, de teleurgestelde burger dus. Ook een interessante groep.
Er is volgens mij een handvol rechtszaken geweest en in de meeste gevallen stelde de rechter de gemeenten gewoon in het gelijk. Kijk dus niet enkel naar de uitzonderingenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:38 schreef Elzies het volgende:
[..]
Was het niet de gemeente Son en Breugel waar men in plaats van 10 stemlokalen slechts 3 wilde openen? Met tussenkomst van de rechter worden dat er 7. Ik bedoel maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |