Het mooie aan een moraal is dat het zich doortrekt. Maak je om mij maar niet druk. Een verrotte moraal wordt op meer gebieden bestraft dan een internet forum.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat ik vannacht niet meer kan slapen omdat BarryOSeven mij niet meer serieus neemt
De armoede cijfers zijn gestegen. Pensioenen worden gekort. Maar toch kunnen we wel nog meer geld weggeven.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
Beste Barry, ook het gros van onze landgenoten heeft zijn welvaart en koopkracht niet dramatisch zien dalen. En dat ondanks een wereldwijde economische crisis.
Dank u.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:36 schreef timmmmm het volgende:
kunnen we wel een beetje normaal met elkaar in gesprek blijven gaan. De mening van anderen, ook al is ie nog zo anders en eng, afdoen als 'niet meer serieus nemen' is niet echt de basis voor een goede discussie.
Snap niet waarom we iemand die zich verheven voelt boven iemand met een andere mening, en deze mensen schaart onder de noemer PVV tokkie nog serieus moeten nemen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:36 schreef timmmmm het volgende:
kunnen we wel een beetje normaal met elkaar in gesprek blijven gaan. De mening van anderen, ook al is ie nog zo anders en eng, afdoen als 'niet meer serieus nemen' is niet echt de basis voor een goede discussie.
PVV tokkie zijn geheel jouw woorden. Die heb ik beide niet genoemd.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:38 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Snap niet waarom we iemand die zich verheven voelt boven iemand met een andere mening, en deze mensen schaart onder de noemer PVV tokkie nog serieus moeten nemen.
Wat ik Toefjes zie zeggen is dat hij het op zijn minst raar vindt dat memsen naar de stembus gaan om hun mening over de ene zaak te geven, en dan over de andere zaak hun mening gaan geven.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:35 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het mooie aan een moraal is dat het zich doortrekt. Maak je om mij maar niet druk. Een verrotte moraal wordt op meer gebieden bestraft dan een internet forum.
Hij chargeert het inderdaad en minachting is wel een groot woord.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:38 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Snap niet waarom we iemand die zich verheven voelt boven iemand met een andere mening, en deze mensen schaart onder de noemer PVV tokkie nog serieus moeten nemen.
Appeasement gaat over het vrijwillig inkrimpen van je eigen invloedssfeer om een conflict met een imperialistische andere macht voor te zijn. Daar kan hier geen sprake van zijn, want het gaat hier juist om een uitbreiding van de westerse invloedssfeer in gebied dat tot voor kort nog bij het GOS hoorde en dus in de Russische invloedssfeer lag. Het niet nastreven van imperialisme is niet gelijk appeasement.quote:
Nee, ik wil alleen de Oekraïners niets opdringen. Noch wij, noch Oekraïne heeft er iets aan als er een soort huwelijk wordt geforceerd terwijl we eigenlijk niet bij elkaar passen. Beter laten de mensen in Oekraïne eerst eens zien dat ze ook daadwerkelijk, niet alleen in woorden maar ook in daden, een westers land willen worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En het Oekraïense volk mag lekker in de stront zakken? Immers hun belang telt niet of nauwelijks voor jou.
En daarom lijkt dit me inderdaad een heel goed idee.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Waarom laten ze het Oekraainse volk geen referendum doen? Willen ze dit überhaupt wel?
De koopkracht in Nederland is nog steeds onder het niveau van voor de crisis en met dat feit doet Nederland het behoorlijk slecht. Overigens ook in vergelijking met andere EU-landen, dus dát ligt niet aan de EU.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
Beste Barry, ook het gros van onze landgenoten heeft zijn welvaart en koopkracht niet dramatisch zien dalen. En dat ondanks een wereldwijde economische crisis.
Och ja, de pensioenen. Dat korten komt in werkelijkheid neer op een paar euro per maand. Vervelend, maar toch ook weer geen enorm drama.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:37 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
De armoede cijfers zijn gestegen. Pensioenen worden gekort. Maar toch kunnen we wel nog meer geld weggeven.
Maar goed sneu voor de mensen in zo'n fonds. Ben blij dat ik daar niet aan mee doe.
Wat voor vraagstukken worden er volgens jou binnengehaald met dit verdrag?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:44 schreef ArnosL het volgende:
Ik stem tegen. Waarom?
Europa heeft wat mij betreft eerst andere vraagstukken op te lossen voor er nog een nieuw vraagstuk binnen wordt gehaald. Denk aan de vluchtelingencrisis, het verschil in rijkdom tussen Noord- en Zuid-Europa en bijvoorbeeld de uitbuiting van Oost-Europese werknemers door West-Europese organisaties.
Grote vraagstukken waar in de komende jaren wat mij betreft eerst aan gewerkt moet worden voor er een nieuw (groot) vraagstuk binnen wordt gehaald.
Onderlaag van de samenleving dan. Je doet alsof iemand die tegen die verdrag stemt een proleet is. En dat is kwalijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
PVV tokkie zijn geheel jouw woorden. Die heb ik beide niet genoemd.
Bijvoorbeeld door een verdrag af te sluiten waarmee ze zich verbinden aan het streven een meer westers land te worden?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:43 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Nee, ik wil alleen de Oekraïners niets opdringen. Noch wij, noch Oekraïne heeft er iets aan als er een soort huwelijk wordt geforceerd terwijl we eigenlijk niet bij elkaar passen. Beter laten de mensen in Oekraïne eerst eens zien dat ze ook daadwerkelijk, niet alleen in woorden maar ook in daden, een westers land willen worden.
Een mogelijk conflict met Rusland als Oekraïne dichter tot de EU toe treedt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat voor vraagstukken worden er volgens jou binnengehaald met dit verdrag?
Voorziet het verdrag wel in steun van Oekraine? Gaat er geld van 'ons' (de EU) naar hen?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och ja, de pensioenen. Dat korten komt in werkelijkheid neer op een paar euro per maand. Vervelend, maar toch ook weer geen enorm drama.
En dat er meer armoedzaaiers bij zijn gekomen is helaas een onvermijdelijk gevolg van de economische crisis die in 2008 startte met de val van Lehman. Ondanks al die tegenslagen gaat het nog steeds buitengewoon goed in Nederland en hebben we de weg omhoog bovendien weer gevonden.
Maar goed, het Associatieverdrag voorziet niet in het overmaken van honderden miljarden euro's naar Oekraine.
Oekraïne is een van de meest corrupte landen ter wereld. Dat de Oekraïense regering instemt met wat vage intenties op papier zegt mij dus niks.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld door een verdrag af te sluiten waarmee ze zich verbinden aan het streven een meer westers land te worden?
En volgens mij heeft Oekraine het verdrag al geratificeerd. Je wilt hen dus enkel wat opdringen als je nee stemt. Namelijk een andere koers dan ze zelf gekozen hebben.
Helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Appeasement gaat over het vrijwillig inkrimpen van je eigen invloedssfeer om een conflict met een imperialistische andere macht voor te zijn. Daar kan hier geen sprake van zijn, want het gaat hier juist om een uitbreiding van de westerse invloedssfeer in gebied dat tot voor kort nog bij het GOS hoorde en dus in de Russische invloedssfeer lag. Het niet nastreven van imperialisme is niet gelijk appeasement.
[..]
Nee, ik wil alleen de Oekraïners niets opdringen. Noch wij, noch Oekraïne heeft er iets aan als er een soort huwelijk wordt geforceerd terwijl we eigenlijk niet bij elkaar passen. Beter laten de mensen in Oekraïne eerst eens zien dat ze ook daadwerkelijk, niet alleen in woorden maar ook in daden, een westers land willen worden.
[..]
En daarom lijkt dit me inderdaad een heel goed idee.
---
[..]
De koopkracht in Nederland is nog steeds onder het niveau van voor de crisis en met dat feit doet Nederland het behoorlijk slecht. Overigens ook in vergelijking met andere EU-landen, dus dát ligt niet aan de EU.
Dus volgens jou bestaat de onderkant van de samenleving uit PVV tokkies. Dat vind ik nogal een vervelende uitspraak eigenlijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Onderlaag van de samenleving dan. Je doet alsof iemand die tegen die verdrag stemt een proleet is. En dat is kwalijk.
Omdat ik vind dat de zaken worden omgekeerd. De politiek wil iets van ons (ze zijn immers in dienst van ons). Ze hebben in dit geval een zorgplicht: de burger moet voldoende geïnformeerd worden betreffende het referendum.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat ik Toefjes zie zeggen is dat hij het op zijn minst raar vindt dat memsen naar de stembus gaan om hun mening over de ene zaak te geven, en dan over de andere zaak hun mening gaan geven.
Dat lijkt mij een legitiem punt. En daar kan je het dan mee oneens zijn. Maar zeg dan wáárom ipv 'dat kan maar dan ben je niet meer serieus te nemen' oid.
waarom ben je het niet met die stelling eens?
Als je kijkt naar opleidingsniveau en inkomen zal je volgens mij de nee-stemmers toch vooral in de onderlagen daarvan vinden. Dat wil zeker niet zeggen dat iedere nee-stemmer een proleet is maar een zekere correlatie is er natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Onderlaag van de samenleving dan. Je doet alsof iemand die tegen die verdrag stemt een proleet is. En dat is kwalijk.
Hebben we niet al een mogelijk conflict met Rusland? MH17, de economische sancties voor Nederland staan geloof ik nog steeds, de spanningen over Syrie etc.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:47 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Een mogelijk conflict met Rusland als Oekraïne dichter tot de EU toe treedt.
Dus dan is het prima om hen een andere keuze op te leggen?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Oekraïne is een van de meest corrupte landen ter wereld. Dat de Oekraïense regering instemt met wat vage intenties op papier zegt mij dus niks.
Wellicht dat ik hier wat kort door de bocht vloog. (Neem wel even mijn verlies in deze)quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dus volgens jou bestaat de onderkant van de samenleving uit PVV tokkies. Dat vind ik nogal een vervelende uitspraak eigenlijk.
Er is inderdaad voorzien in hulp aan Oekraine, waarbij overigens geen bedragen worden genoemd. Maar goed, dat betekent in feite geen koerswijziging, aangezien de EU Oekraine in 2014 ook al eens financieel heeft gesteund.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Voorziet het verdrag wel in steun van Oekraine? Gaat er geld van 'ons' (de EU) naar hen?
Ik heb hoop dat je het verdrag beter kent dan ik en jij het wel weet
Heeft Chili dat destijds ook laten zien?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:43 schreef Igen het volgende:
Jawel, maar goeie kans dat er nog een hoop bij komen als consequentie. Bijvoorbeeld het sluiten van de gaskraan of de mogelijkheid dat Rusland zich actiever in zet in de burgeroorlog in Oost-Oekraïne.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:48 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hebben we niet al een mogelijk conflict met Rusland? MH17, de economische sancties voor Nederland staan geloof ik nog steeds, de spanningen over Syrie etc.
Heb je daar cijfers van?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar opleidingsniveau en inkomen zal je volgens mij de nee-stemmers toch vooral in de onderlagen daarvan vinden. Dat wil zeker niet zeggen dat iedere nee-stemmer een proleet is maar een zekere correlatie is er natuurlijk wel.
Stoor ik me ook wel eens aan idd. Ik behoor tot die "onderklasse" van de bevolking, heb een net bovengemiddeld IQ, klopt dat ik laaggeschoold ben (MAVO), echter ben ik verre van "een tokkie die pvv stemt".quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dus volgens jou bestaat de onderkant van de samenleving uit PVV tokkies. Dat vind ik nogal een vervelende uitspraak eigenlijk.
Voor SP en PVV zijn die cijfers er wel en aangezien die het nee-kamp domineren lijkt het me geen onlogische redenatie.quote:
Je doet een hoop tegen stemmers tekort. Verheven voelen op de onderbuik dus.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor SP en PVV zijn die cijfers er wel en aangezien die het nee-kamp domineren lijkt het me geen onlogische redenatie.
Omdat een groot gedeelte naar de stembus gaat om antwoord op een geheel andere vraag antwoord te geven dan de vraag die gesteld wordt. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:50 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wellicht dat ik hier wat kort door de bocht vloog. (Neem wel even mijn verlies in deze)
Neemt niet weg dat je nog steeds die verheven houding hebt en onderscheid maakt tussen elite en proletariaat. Waarom je jezelf dan onder elite schaart is mij een raadsel, daar zul je wel valide argumenten voor hebben.
Gast nu doe je het dus zelf nog eens ook.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Stoor ik me ook wel eens aan idd. Ik behoor tot die "onderklasse" van de bevolking, heb een net bovengemiddeld IQ, klopt dat ik laaggeschoold ben (MAVO), echter ben ik verre van een tokkie die pvv stemt.
Waarom is het veilig daar van uit te gaan?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:48 schreef BarryOSeven het volgende:
Dat laken ze en is het veilig ervan uit te gaan dat het verdrag ons niets brengt. Je gaat toch niet zomaar wat ondertekenen?
Ja, Chili heeft dat destijds wél laten zien. Ten tijde van het afsluiten van het verdrag met hun was het bijvoorbeeld een van de 20 minst corrupte landen ter wereld.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Heeft Chili dat destijds ook laten zien?
Ik had iets tussen aanhalingstekens moeten zetten, my badquote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:54 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Gast nu doe je het dus zelf nog eens ook.
Verder heb ik laatst gelezen dat een groeiende groep intellectuelen naar de PVV geswitched is. Wat ik niet helemaal snap maar goed.
Dat was inderdaad nog mooier geweest. Helaas moeten we het hier mee doen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Omdat een groot gedeelte naar de stembus gaat om antwoord op een geheel andere vraag antwoord te geven dan de vraag die gesteld wordt. Zo moeilijk is dat toch niet?
Als men graag Nee wil zeggen tegen de EU, laat er dan een grote beweging zich sterk maken voor een referendum voor een NLexit. Dán pas zijn we effectief bezig.
Waarom? Het verdrag is er al. De volksvertegenwoordiging is gemacjtigd daar besluiten over te nemen zonder het Nederlandse volk hierin te kennen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:48 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat de zaken worden omgekeerd. De politiek wil iets van ons (ze zijn immers in dienst van ons). Ze hebben in dit geval een zorgplicht: de burger moet voldoende geïnformeerd worden betreffende het referendum.
Dat laken ze en is het veilig ervan uit te gaan dat het verdrag ons niets brengt. Je gaat toch niet zomaar wat ondertekenen?
Dat vind ik eigenlijk al een voldoende argument om tegen te stemmen. Wat de politiek wil is mandaat voor dictatuur. Het moet maar logisch zijn dat ze doen wat ze doen, en als we ze een halt toe willen roepen dan kan dat zowat niet meer.
Laat ze maar moeite doen voor hun verdrag.
Aha. Is dat wat een land westers maakt? En nu hebben we 'een soort huwelijk' (jouw woorden) met Chili? Ik denk dat 9 van de 10 mensen niet eens weten dat we getrouwd zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, Chile heeft dat destijds wél laten zien. Ten tijde van het afsluiten van het verdrag met hun was het bijvoorbeeld een van de 20 minst corrupte landen ter wereld.
Je beschrijft hier goed waarom Nederland geen democratie is. Erdogan is ook een gekozen leider.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:56 schreef timmmmm het volgende:
Als je goed geinformeerd 'ja' of 'nee' stemt, niks aan de hand.
Over het al dan niet deelnemen aan de EU mag wettelijk gezien geen referendum voor gevraag worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Omdat een groot gedeelte naar de stembus gaat om antwoord op een geheel andere vraag antwoord te geven dan de vraag die gesteld wordt. Zo moeilijk is dat toch niet?
Als men graag Nee wil zeggen tegen de EU, laat er dan een grote beweging zich sterk maken voor een referendum voor een NLexit. Dán pas zijn we effectief bezig.
Strategisch? Wat is er strategisch als je 2 keuze mogelijkheden hebtquote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:56 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat was inderdaad nog mooier geweest. Helaas moeten we het hier mee doen.
Vind het wat hypocriet om nu ineens te stellen dat strategisch stemmen dom is, of was jij een enkeling die 3 en 7 jaar geleden de VVD en PvdA niet strategisch op het pluche heeft gekregen?
Ik beschrijf inderdaad goed waarom Nederland een indirecte democratie is, en geen directe.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:57 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je beschrijft hier goed waarom Nederland geen democratie is. Erdogan is ook een gekozen leider.
Het heeft wel met strategie te maken. Als de regering straks het referendum naast zich neerlegt heeft dat toch een strategische uitwerking. Brengt nu niets, maar geeft in de toekomst munitie.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:58 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Strategisch? Wat is er strategisch als je 2 keuze mogelijkheden hebtMet een stuk of 16 partijen, waar je dan voor VVD of PVDA stemt, dan ben je strategisch bezig. Dit heeft niks met strategie te maken.
Wat een nonsens, met deze houding diskwalificeer je je eigenlijk van iedere discussie.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar opleidingsniveau en inkomen zal je volgens mij de nee-stemmers toch vooral in de onderlagen daarvan vinden.
Over huwelijk en westerse waarden gesproken: Chili kent een geregistreerd partnerschap voor homo's en werkt aan een homohuwelijk; in Oekraïne is het homohuwelijk grondwettelijk uitgesloten.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Aha. Is dat wat een land westers maakt? En nu hebben we 'een soort huwelijk' (jouw woorden) met Chili? Ik denk dat 9 van de 10 mensen niet eens weten dat we getrouwd zijn.
Ben het voor de rest eens met je post. Er wordt ook met de onderbuik gestemd maar ik zie dat persoonlijk niet als kwalijk. Meer gebruik maken van een instrument om toch ongenoegen te laten zien. Veel ander geweldloos verzet is er ondertussen niet meer.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik beschrijf inderdaad goed waarom Nederland een indirecte democratie is, en geen directe.
Kan je ook verder inhoidelijk op mijn post ingaan, of blijft het bik een vage vergelijking met Erdogan
Jij ziet niet dat de nee-stemmers vooral gevonden worden onder de SP en PVV aanhang?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:00 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Wat een nonsens, met deze houding diskwalificeer je je eigenlijk van iedere discussie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |