abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175132183
wat een fopstrafje
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_175132201
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 13:16 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Gadverdamme, dat hij mag wegrotten en dat knker bedrijf van hun snel failliet gaat. Niemand wil hopelijk nog zaken met hun doen.

Vraag mij af of de familie genoeg ballen heeft om afstand van hun te doen, hoop het wel.
watte?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 17 november 2017 @ 14:24:28 #243
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_175132314
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:16 schreef superniger het volgende:

[..]

watte?
kanker. geen dank.
Please consider the environment before printing this post
  vrijdag 17 november 2017 @ 15:05:19 #244
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175133124
:') wat een "straffen"

Vader opsluiten voor 15 jaar voor dood door schuld zou al het minste moeten zijn, eigenlijk. Soft gedoe weer.

Eigenlijk noem ik iemand doodrijden door al dronken straat te racen sowieso moord.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  vrijdag 17 november 2017 @ 15:16:03 #245
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_175133285
Casper vliegt denk ik niet meer, of in ieder geval niet voor Transavia.

http://www.nhnieuws.nl/ni(...)-van-W-op-non-actief
pi_175133302
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 november 2017 15:05 schreef Lothiriel het volgende:

Vader opsluiten voor 15 jaar voor dood door schuld zou al het minste moeten zijn, eigenlijk. Soft gedoe weer.

Eigenlijk noem ik iemand doodrijden door al dronken straat te racen sowieso moord.
Artikel 307
1Hij aan wiens schuld de dood van een ander te wijten is, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
2Indien de schuld bestaat in roekeloosheid, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.

Ik vind dat die 4 jaar wel passelijk is als maximumstraf als iemand NIET is overleden. Met 200 door een woonwijk waar de kans nabij de 100% komt te liggen dat iemand het leven gaat laten geef je dan 4 jaar, die zoon krijgt dan ook 4 jaar...

En als iemand overleden is dan hoort daar een stuk vergelding bovenop van een jaar of 20...

Ik vind dit echt een schande.... Er is iemand gvd overleden door die malloot en na 4 jaar staat die weer vrolijk op straat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 17 november 2017 @ 15:25:50 #247
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_175133478
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 15:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Artikel 307
1Hij aan wiens schuld de dood van een ander te wijten is, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
2Indien de schuld bestaat in roekeloosheid, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.

Ik vind dat die 4 jaar wel passelijk is als maximumstraf als iemand NIET is overleden. Met 200 door een woonwijk waar de kans nabij de 100% komt te liggen dat iemand het leven gaat laten geef je dan 4 jaar, die zoon krijgt dan ook 4 jaar...

En als iemand overleden is dan hoort daar een stuk vergelding bovenop van een jaar of 20...

Ik vind dit echt een schande.... Er is iemand gvd overleden door die malloot en na 4 jaar staat die weer vrolijk op straat.
Vooral dat laatste stukje, omdat hij geen spijt heeft betuigd en zich in alle bochten heeft gewrongen om maar geen schuld te erkennen. Iemand met zo weinig besef van zijn aandeel en verantwoordelijkheid die mag van mij een dikke middelvinger terug krijgen van de maatschappij. Schijt aan ons? Prima, hoeven we jou ook niet meer. Wegggg...
  Spellchecker vrijdag 17 november 2017 @ 15:33:34 #248
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175133634
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 15:16 schreef Qarrad het volgende:
Casper vliegt denk ik niet meer, of in ieder geval niet voor Transavia.

http://www.nhnieuws.nl/ni(...)-van-W-op-non-actief
De laan uit!!
pi_175133895
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 13:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

Daar heb ik idd nergens iets over gelezen. Maar ook nuchter straatracen is niet echt iets wat ik een bestuurder van een voertuig waar ik in zit graag zie doen.
Dat ben ik met je eens. Was alleen even voor de duidelijkheid. Ik wist het zelf ook niet helemaal zeker. Misschien had hij later zelf toegegeven ook te veel te hebben gedronken ofzo.
  vrijdag 17 november 2017 @ 15:51:25 #250
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175133968
Wil die knul nog ergens aan de bak komen als piloot, dan kan hij beter zijn naam veranderen in Wasper van Cijngaarden.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 17 november 2017 @ 15:52:38 #251
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175133994
Ben benieuwd of OM en/of papa Van Wijngaarden (what's in a name, nomen est omen) in hoger beroep gaat.
pi_175134084
In een Toyota Aygo rijden. :') dat is vragen om problemen. :')
pi_175134536
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 15:52 schreef Morendo het volgende:
Ben benieuwd of OM en/of papa Van Wijngaarden (what's in a name, nomen est omen) in hoger beroep gaat.
dat gaan die lafbekken ook las ik net.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_175134783
Merendeel van nederland kiest voor dit rechtssysteem.

Zolang je het met een auto doet zit je goed kwa strafmaat meestal goed.
  vrijdag 17 november 2017 @ 16:31:43 #255
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175134792
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 november 2017 16:19 schreef StarGazer het volgende:

[..]

dat gaan die lafbekken ook las ik net.
Dat hoeft niet gunstiger voor ze uit te vallen.
pi_175135670
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 16:31 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat hoeft niet gunstiger voor ze uit te vallen.
Gelukkig niet meer inderdaad.

Rechters lijken een beetje klaar te zijn met het "ge-hoger-beroep want ik ben zielig" en regelmatig is te horen dat in hoger beroep een hogere straf is opgelegd. Rechters zien een hoger beroep nog wel eens als "verdachte toont geen spijt en wil geen verantwoordelijkheid nemen, dat mag extra afgestraft worden". Zoiets lijkt steeds vaker te gebeuren.

Verder is celstraf in deze natuurlijk volkomen terecht en hoeven we ook geen medelijden te hebben dat zoon aan lager wal raakt wegens baanverlies.
pi_175137448
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 13:46 schreef SOG het volgende:

[..]

Denk het ook. Hoe vaak lezen we dat wel niet... iemand krijgt x jaar en ineens is ie al vrijgelaten nog ruim voor die x jaar...
Eh, vrijwel altijd? Dat is vrij standaard, aangezien doorgaans de voorwaardelijke invrijheidstelling ingaat na het uitzitting van 2/3 van een onvoorwaardelijke gevangenisstraf. Zo'n één of anderhalf jaar daarvoor begint iemand dan vaak al met het opbouwen van verlof.
pi_175137557
Stelletje smerige kakkers, komen goed weg
pi_175138287
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 17:28 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Gelukkig niet meer inderdaad.

Rechters lijken een beetje klaar te zijn met het "ge-hoger-beroep want ik ben zielig" en regelmatig is te horen dat in hoger beroep een hogere straf is opgelegd. Rechters zien een hoger beroep nog wel eens als "verdachte toont geen spijt en wil geen verantwoordelijkheid nemen, dat mag extra afgestraft worden". Zoiets lijkt steeds vaker te gebeuren.

Verder is celstraf in deze natuurlijk volkomen terecht en hoeven we ook geen medelijden te hebben dat zoon aan lager wal raakt wegens baanverlies.
Volgens mij kreeg degene die met 220km/u op de A2 iemand doodreed in hoger beroep 1 jaar cel erbij ^O^
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_175138878
Het zal wel aan mij liggen, maar 4 jaar cel kan ik met de beste wil van de wereld geen fopstrafje noemen.

Hij heeft het verdient, daar niet van, maar suggesties als 15 of 20 jaar slaan nergens op. Dat is een straf passend bij een moord.
pi_175142009
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 20:15 schreef VEM2012 het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar 4 jaar cel kan ik met de beste wil van de wereld geen fopstrafje noemen.

Hij heeft het verdient, daar niet van, maar suggesties als 15 of 20 jaar slaan nergens op. Dat is een straf passend bij een moord.
Hier ben ik het wel mee eens, en dan de 5 jaar rijontzegging die hoop ik na zijn celstraf ingaat. Gezien zijn verleden had ik liever permanente rijontzegging gezien dit soort malloten horen niet op de weg.

Wat zijn zoon betreft die ontspringt de dans behoorlijk, maar dat is meer de fout van de agent die hem niet heeft laten blazen.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  vrijdag 17 november 2017 @ 22:27:14 #262
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_175142408
quote:

Als dit nu de eerste keer was dan zou ik je gelijk geven. Het is alleen de optelsom: hij is al vijf keer eerder veroordeeld voor rijden met een slok op en hij geeft geen enkele blijk van spijt of zelfs minimaal inzicht wat betreft zijn daad. Dan wil ik zo iemand liever echt langer dan die 4 (2 in de praktijk) jaar van de weg af en uit de maatschappij hebben.

Deze man is willens en wetens dronken gaan rijden en niet zomaar rijden, hij deed mee aan een straatrace. Dus door alle eerdere pogingen tot correctie weet hij echt wel beter, maar hij heeft er schijt aan. Dat maakt het wat mij betreft geen moord maar wel iets wat daar dicht in de buurt zit.
pi_175143078
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Als dit nu de eerste keer was dan zou ik je gelijk geven. Het is alleen de optelsom: hij is al vijf keer eerder veroordeeld voor rijden met een slok op en hij geeft geen enkele blijk van spijt of zelfs minimaal inzicht wat betreft zijn daad. Dan wil ik zo iemand liever echt langer dan die 4 (2 in de praktijk) jaar van de weg af en uit de maatschappij hebben.

Deze man is willens en wetens dronken gaan rijden en niet zomaar rijden, hij deed mee aan een straatrace. Dus door alle eerdere pogingen tot correctie weet hij echt wel beter, maar hij heeft er schijt aan. Dat maakt het wat mij betreft geen moord maar wel iets wat daar dicht in de buurt zit.
Ja, maar we hebben gehad te maken met wetten en regels. Helaas zijn de mogelijkheden in dit soort situaties lager. Ik ben van mening dat er strengere regels nodig zijn voor dit soort gasten. Tot die tijd is het roeien met de riemen die we hebben. Gezien de mogelijkheden die we hebben op dit moment is het een fikse straf hoor.

Ik heb ook liever dat deze gek nooit meer mag rijden. Helaas is dat nog niet haalbaar
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  vrijdag 17 november 2017 @ 23:03:34 #264
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_175143267
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:55 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Ja, maar we hebben gehad te maken met wetten en regels. Helaas zijn de mogelijkheden in dit soort situaties lager. Ik ben van mening dat er strengere regels nodig zijn voor dit soort gasten. Tot die tijd is het roeien met de riemen die we hebben. Gezien de mogelijkheden die we hebben op dit moment is het een fikse straf hoor.

Ik heb ook liever dat deze gek nooit meer mag rijden. Helaas is dat nog niet haalbaar
Ik weet het. Ik woon ook liever in een rechtsstaat natuurlijk. Het is denk ik hetzelfde gevoel dat je krijgt als je hoort dat de vader van een verkracht kind de dader de hersens inslaat: het is niet volgens de regels maar voelt rechtvaardiger.
  vrijdag 17 november 2017 @ 23:07:36 #265
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175143369
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:55 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Is een levenslang rijverbod niet oplegbaar? Ben ik wel benieuwd naar.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175143374
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 november 2017 15:05 schreef Lothiriel het volgende:

Dit inderdaad.
pi_175144040
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:07 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Volgens mij niet, zelfs de meest verstrooide bejaarden zouden zich ieder jaar opnieuw kunnen laten keuren door cbr en huisarts.

Daarbij kan je je afvragen of een rijverbod helpt. Ze stappen ook in de auto als ze al flink gedronken hebben, zullen ze helemaal niet meer rijden als ze geen pasje hebben?

Overigens gaat de rijontzegging pas in ná de celstraf; anders heeft het niet zoveel zin

[ Bericht 6% gewijzigd door kalinhos op 18-11-2017 01:13:48 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_175145168
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:07 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

ik durf niet te zeggen dat het absoluut onmogelijk is maar het is niet iets dat in de lijn van de verwachting ligt. Dat er nog veeeeeeel moet veranderen moge duidelijk zijn.
pi_175145682
quote:

Met je dronken kop in een auto stappen en dan 220 km/h gaan rijden naast de snelweg lijkt ook wel sterk op moord. Je kan er op rekenen dat er dan doden vallen.

Ehm... voor zover anderen dit nog niet gezegd hadden. Nou ja, oftewel, +1.
pi_175145741
quote:

Natuurlijk slaat het wel ergens op. Je stapt een auto in wetende dat je sneller fouten zal maken wanneer je alcohol op hebt, en zorgt ervoor dat iemands leven ernstig aangetast is. De straffen hier in Nederland zijn veel te mild. Mensen die voor zulke lage straffen pleiten zijn indirect verantwoordelijk voor zulke gevallen. Misschien moeten we overtreders van de wet niet meer straffen, maar gewoon een beloning geven. De huidige straffen zijn toch al om te janken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')