Oh dat gaat hard! Fijn voor jullie want des te eerder is het klaar.quote:Op woensdag 13 april 2016 17:16 schreef GotC het volgende:
Net een mailtje gekregen met de datum voor het kopersgesprek. En van de 24 huizen staan er nog maar 5 onder optie, de rest is verkocht (ovb financiering uiteraard). Bijna
opschortende voorwaarden!
Verschilt ook een beetje per bouwbedrijf en per uitvoerder; maar in principe moet je op de bouw een helm dragen (zolang er zichtbaar op hoogte gewerkt wordt en werkschoenen aan hebben)quote:Op vrijdag 15 april 2016 20:42 schreef krijgerrtje het volgende:
Van de aannemer moest de persoon die naar binnen ging wel werkschoenen en een helm meenemen. Keukenboer vertelde dat hij altijd een helm kon lenen van de bouwers en dat hij nog nooit werkschoenen had hoeven dragen, dus dat hij deze voorwaarden nog nooit eerder had gehad.
Niks mafs aan. Ik zie het hier bijna elk weekend als men ergens een opening in de hekken spot.quote:Op zaterdag 16 april 2016 22:15 schreef zoz het volgende:
Wij hebben nog geen kijkersdag gehad. Maar ik ben wel heel stiekem in het weekend op het terrein geweest om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen. Wie is er ook zo maf?
Zo lang je maar instaat voor je eigen veiligheid; let wel op sommige bouwplaatsen zijn beveiligd met behulp van camera's e.d.quote:Op zaterdag 16 april 2016 22:15 schreef zoz het volgende:
Wij hebben nog geen kijkersdag gehad. Maar ik ben wel heel stiekem in het weekend op het terrein geweest om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen. Wie is er ook zo maf?
quote:Op zondag 17 april 2016 12:47 schreef zoz het volgende:
Goed om te horen dat het niet maf is. Tijdens de kopersbijeenkomst werd er wel nadrukkelijk gezegd dat je niet het terrein op mocht. Ik Let wel goed op als ik het terrein op ga. Maar strafbaar joh?
Wat klinkt dat gaaf! Ooit, als ik later groot ben en veel geld heb wil ik ook zo'n oud huisje op zo'n idyllisch plekje... Komt er tzt een eigen topic?quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Afgelopen woensdag is ons bod geaccepteerd. Als het goed is krijgen we 15 juli de sleutels van een dijkwoning uit 1930 op een perceel van 1280 vierkante meter![]()
We wonen nu in een arbeiderswijk in de stad en we gaan naar een klein dorp. Van 12 vierkante meter tuin naar 1280. Van 2 vierkante meter schuur naar 100. We gaan een tikje buiten de comfortzone maar we dromen hier al jaren over: lekker buiten leven, bedrijf aan huis, varkens, kippen, moestuin![]()
We hebben er zin in![]()
Verder wordt er flink geklust in oms huidige huis, we verwachten dat over 2 weken in de verkoop te doen.
Wow, dat beloofd veel goeds!quote:Op maandag 18 april 2016 17:27 schreef GotC het volgende:
Duuuus. Huis staat sinds zaterdag op Funda. Morgen hebben we 3 kijkers![]()
Ik voel me net een verliefde puber. Ik kan alleen maar grijnzen en aan het huis denkenquote:Op zondag 17 april 2016 14:13 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Wat klinkt dat gaaf! Ooit, als ik later groot ben en veel geld heb wil ik ook zo'n oud huisje op zo'n idyllisch plekje... Komt er tzt een eigen topic?
Voor jou ook ontzettend tof! Klinkt als een droomhuis in the makingquote:Op maandag 18 april 2016 17:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik voel me net een verliefde puber. Ik kan alleen maar grijnzen en aan het huis denkenHet is ook echt zo perfect, echt wat we willen.
Topic is er al: K&W / Verhuizen van A tot Z
Nice! Wij stonden gister 3 weken op funda en hebben al over de 20 bezichtigingen gehad en ook al mensen die bod doen dus gaat ook lekker, hopelijk is het snel verkochtquote:Op maandag 18 april 2016 17:27 schreef GotC het volgende:
Duuuus. Huis staat sinds zaterdag op Funda. Morgen hebben we 3 kijkers![]()
Dat is het leukste mailtje wat je kan krijgen vind ikquote:Op dinsdag 19 april 2016 11:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kreeg net een melding van Funda dat een van de bewaarde huizen in mijn account een nieuwe status heeft: verkocht onder voorbehoud. Aan ons
quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kreeg net een melding van Funda dat een van de bewaarde huizen in mijn account een nieuwe status heeft: verkocht onder voorbehoud. Aan ons
herkenbaar, wij hadden dat binnen anderhalve dagquote:Op dinsdag 19 april 2016 11:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:11 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat is het leukste mailtje wat je kan krijgen vind ik
Gefeliciteerd !quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Update je even in je topic?quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:31 schreef Peacefulll het volgende:
Wauw! Wat gaat dat snel met die huizen. Volgens mij zit de huizenmarkt weer in de lift![]()
Straks de vooroplevering! Men, voor het eerst in ons nieuwe huis rondscharrelen dat (bijna) helemaal af is. Heb er zin in
Wat hebben jullie voor huis gekocht?quote:Op woensdag 20 april 2016 15:35 schreef Goitske het volgende:
Zojuist berekening gemaakt voor de laminaat vloeren in ons nieuwe huis die spock en ik per1 juni "krijgen" nu dus op zoek naar een leuke vloer! En npg evem verhuisdozen scoren
Een eengezinswoning met 5 slaapkamers en 2 badkamers.quote:Op woensdag 20 april 2016 18:48 schreef laziness het volgende:
[..]
Wat hebben jullie voor huis gekocht?
Komt vooral door de lage rente, die is praktisch nul. Als de rente weer naar normale niveau's stijgt, dan klapt de huizenmarkt in elkaar.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:50 schreef laziness het volgende:
Wow!
Dat is nogal wat anders dan onze bijna 3 jaar wachten en een restschuld.
De huizenmarkt zit echt weer in de lift.
Ons huis is in 2 dagen verkocht en hadden nog geïnteresseerden maar hij is net onder de vraagprijs weg gegaan dwz 1000 euro, helaas wel een restschuld mee het nieuwe huis in. Hebben echt in de toptijd gekocht het huis brengt het niet meer opquote:Op woensdag 20 april 2016 13:50 schreef laziness het volgende:
Wow!
quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:44 schreef Doedezemaar het volgende:
Huuropzegging verstuurd, veel materialen aangeschaft, het is nu echt aftellen, nog 4 weken totdat we de sleutel krijgen. Inpakken maar...
Wij hebben het appartement verkocht met een kleine restschuld. De dag nadat we de sleutel van ons huis kregen, kwam een huis verderop in de straat in de verkoop. Vraagprijs is ruim 30k meer dan dat wij hebben betaald. Wel iets meer uitgebouwd, maar binnen meer werk aan modernisering noodzakelijk.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:50 schreef laziness het volgende:
Wow!
Ik heb niet het idee dat het nu echt beter zou lopen hoor. Het was een echt startersflatje en er staat nog steeds veel te koop in de straat en een flinke tijd ook al.quote:Op woensdag 20 april 2016 22:05 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wij hebben het appartement verkocht met een kleine restschuld. De dag nadat we de sleutel van ons huis kregen, kwam een huis verderop in de straat in de verkoop. Vraagprijs is ruim 30k meer dan dat wij hebben betaald. Wel iets meer uitgebouwd, maar binnen meer werk aan modernisering noodzakelijk.
Het is een rare tijd nu
Behalve in Amsterdam, als ik zie wat ze hier (buitenwijk, niet bijzonder populair maar ook niet non-populair) voor flatjes zie vragen ... de vraagprijzen zijn met 20% gestegen in een jaar tijd, en ze staan na een paar weken standaard op 'verkocht onder voorbehoud'quote:
quote:Op donderdag 21 april 2016 13:16 schreef GotC het volgende:
Verkocht!![]()
Wel met een snelle opleverdatum (over 2 maanden), maar in ruil daarvoor krijgen we de vraagprijs en een bedrag contant. Vervelend
Apeldoorn wijk de matenquote:Op donderdag 21 april 2016 13:23 schreef krijgerrtje het volgende:
Gefeliciteerd gotc! Nu zelf in de tussentijd wat anders zoeken?
Goitske, tof huis! Op zo'n zelfde huis hebben wij ook eens geboden, dus heb een vermoeden waar het isGaaf hoor!
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 21 april 2016 13:16 schreef GotC het volgende:
Verkocht!![]()
Wel met een snelle opleverdatum (over 2 maanden), maar in ruil daarvoor krijgen we de vraagprijs en een bedrag contant. Vervelend
quote:Op donderdag 21 april 2016 13:23 schreef krijgerrtje het volgende:
Gefeliciteerd gotc! Nu zelf in de tussentijd wat anders zoeken?
Goitske, tof huis! Op zo'n zelfde huis hebben wij ook eens geboden, dus heb een vermoeden waar het isGaaf hoor!
Yup. Zoeken iets in Den Haag Zuid-West of het Westland, 2 slaapkamers en goed geprijsdquote:Op donderdag 21 april 2016 14:32 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Behalve in Amsterdam, als ik zie wat ze hier (buitenwijk, niet bijzonder populair maar ook niet non-populair) voor flatjes zie vragen ... de vraagprijzen zijn met 20% gestegen in een jaar tijd, en ze staan na een paar weken standaard op 'verkocht onder voorbehoud'.
[..]En nu hebben jullie nog 2 maanden om zelf wat anders te vinden?
succes!! ja een jaar bij je schoonouders is wel wat te veel lijkt mij.. heb ooit 5 maanden bij mijn schoonouders gewoond en hadden toen nog geen kinderen was ook voldoende hoe lief ze ook zijn!quote:Op vrijdag 22 april 2016 06:23 schreef GotC het volgende:
[..]
[..]
Yup. Zoeken iets in Den Haag Zuid-West of het Westland, 2 slaapkamers en goed geprijsd
Maar, als we nog niet hebben gevonden mogen we bij m'n schoonouders intrekken tot we wel iets hebben gevonden. Een jaar overbruggen bij schoonouders is iets teveel van het goede![]()
action, euro per stukquote:Op vrijdag 22 april 2016 20:06 schreef Goitske het volgende:
Heeft iemand trouwens nog tips waar ik beste de verhuisdozen kan kopen?
Wij hebben ze hier vandaan: http://www.goedkopeverhuisdoos.nl/verhuisdozen Euro per stuk. Kunnen er alleen minder tegen als je onderop de stapel een doos met kleding doet en er bovenop een doos vol met boekenquote:Op vrijdag 22 april 2016 20:06 schreef Goitske het volgende:
Ik denk dat alle dozen dat hebbenquote:Op zaterdag 23 april 2016 15:14 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Wij hebben ze hier vandaan: http://www.goedkopeverhuisdoos.nl/verhuisdozen Euro per stuk. Kunnen er alleen minder tegen als je onderop de stapel een doos met kleding doet en er bovenop een doos vol met boeken.
Wow die uitbouw en extra verdieping maken het echt heerlijk qua ruimte. En je jongens een verdieping en jullie een verdieping en nooit meer gezeur met pubers die uren gel in hun haren staan te smeren in de badkamerquote:Op woensdag 20 april 2016 20:25 schreef Goitske het volgende:
[..]
Een eengezinswoning met 5 slaapkamers en 2 badkamers.
We hebben nu dezelfde woning alleen niet de bovenste verdieping en zij uitbouw en een tussenwoning. We verhuizen 100 meter ofzo
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ze ouder zijn idd wel, nu nog 2 peuters dus gaan wij aan de voorkant slapen en zij aan de achterkant, zolder is werk en logeerkamerquote:Op zaterdag 23 april 2016 17:35 schreef laziness het volgende:
[..]
Wow die uitbouw en extra verdieping maken het echt heerlijk qua ruimte. En je jongens een verdieping en jullie een verdieping en nooit meer gezeur met pubers die uren gel in hun haren staan te smeren in de badkamer
Dat is ook een manier natuurlijkquote:Op donderdag 28 april 2016 10:36 schreef Akilla het volgende:
Nog een week tot de oplevering en de zin om te klussen en verhuizen is terug!
De buren uitbouw kwestie is opgelost (al grepen ze we lgelijk naar een jurist) Ze hebben het huis te koop gezet!
Voor hun was het blijkbaar essentieel een uitbouw te plaatsen na oplevering en als dat niet kan willen ze het niet meer ofzo(misschien geschrokken van het feit dat er garanties vervallen ofzo)
Maargoed, wij zijn (vooralsnog, tot de nieuwe buren ook een uitbouw willen) blij
Wij vinden het ook een beetje overdreven (zeker na een jaar lang stress/spullen uitzoeken/etc)quote:Op donderdag 28 april 2016 10:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat is ook een manier natuurlijk
Hebben ze nog geluk wij mogen de komende 5 jaar niet eens verkopenquote:Op donderdag 28 april 2016 10:38 schreef Akilla het volgende:
[..]
Wij vinden het ook een beetje overdreven (zeker na een jaar lang stress/spullen uitzoeken/etc)
maargoed
Whut? Dus als je financieel het niet meer kan opbrengen, je situatie veranderd door een scheiding/overlijden of whatever dan ook. Dan ben je genaaid ofzo?quote:Op donderdag 28 april 2016 10:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hebben ze nog geluk wij mogen de komende 5 jaar niet eens verkopen
Zeker, nu wat "rustiger" naar het huis toe leven (al moet er nog genoeg geregeld worden)quote:Op donderdag 28 april 2016 10:46 schreef GotC het volgende:
LolWat fijn dat het zichzelf zo oplost Akilla!
![]()
Dan wel. Maar niet gewoon verkopen om speculatie verkoop te voorkomen. Doen ze wel vaker bij scherp geprijsde nieuwbouw.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:46 schreef Puala het volgende:
[..]
Whut? Dus als je financieel het niet meer kan opbrengen, je situatie veranderd door een scheiding/overlijden of whatever dan ook. Dan ben je genaaid ofzo?
Het maakt niet zo heel veel uit. Die van de Hema vouwen wel lekker snel, maar dat is niet heel belangrijk. Je hebt ook dozen met een dubbele vouw in de bodem, en een flap daartussen, die worden steviger wanneer je er zware spullen in doet. Bij de bouwmarkt heb je vaak ook halfhoge dozen, die zijn makkelijk voor zware dingen als boeken, want halfvolle dozen stapelen niet zo goedquote:Op vrijdag 22 april 2016 20:06 schreef Goitske het volgende:
Die hebben wij ook gebruikt. Hebben zelfs mijn "ik stapel de dozen veel te vol boeken" overleefd.quote:Op zaterdag 23 april 2016 15:14 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Wij hebben ze hier vandaan: http://www.goedkopeverhuisdoos.nl/verhuisdozen Euro per stuk. Kunnen er alleen minder tegen als je onderop de stapel een doos met kleding doet en er bovenop een doos vol met boeken.
Wat een wending!quote:Op donderdag 28 april 2016 10:36 schreef Akilla het volgende:
De buren uitbouw kwestie is opgelost (al grepen ze we lgelijk naar een jurist) Ze hebben het huis te koop gezet!
Voor hun was het blijkbaar essentieel een uitbouw te plaatsen na oplevering en als dat niet kan willen ze het niet meer ofzo(misschien geschrokken van het feit dat er garanties vervallen ofzo)
Maargoed, wij zijn (vooralsnog, tot de nieuwe buren ook een uitbouw willen) blij
Veelgemaakte fout inderdaad. Dat het nog net te tillen is wil niet zeggen dat het ook geschikt is om de trappen op te tillen. Een vriend van me had zelfs een keer bedacht dat het handig was om zijn hutkoffer met boeken te vullen....quote:Op donderdag 28 april 2016 12:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Die hebben wij ook gebruikt. Hebben zelfs mijn "ik stapel de dozen veel te vol boeken" overleefd.
Wow, dat is best bizar! Maar wat fijn voor jullie dat het zo automatisch opgelost is! Heel veel plezier met het toeleven naar de oplevering en het klussen. Wij zijn net een krap weekje gestartquote:Op donderdag 28 april 2016 10:36 schreef Akilla het volgende:
Ze hebben de tekst op funda zelf geschreven zeker?quote:Op donderdag 28 april 2016 10:56 schreef Akilla het volgende:
[..]
Zeker, nu wat "rustiger" naar het huis toe leven (al moet er nog genoeg geregeld worden)
Dankje, hebben er ook wel echt zin weer inquote:Op donderdag 28 april 2016 12:27 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Wow, dat is best bizar! Maar wat fijn voor jullie dat het zo automatisch opgelost is! Heel veel plezier met het toeleven naar de oplevering en het klussen. Wij zijn net een krap weekje gestart
Haaha ja viel ons ook op. Vond het "pluspunt" wat ze beschreven wel mooi: Maximaal energiezuinig met klimaatsysteem (terwijl ze dat eigenlijk om zeep gingen helpenquote:Op donderdag 28 april 2016 14:08 schreef laziness het volgende:
[..]
Ze hebben de tekst op fund zelf geschreven zeker?
Barst van de fouten
Haha dm met een linkje?quote:Op donderdag 28 april 2016 14:08 schreef laziness het volgende:
[..]
Ze hebben de tekst op funda zelf geschreven zeker?
Barst van de fouten
Fijn dat het zo makkelijk opgelost is!quote:Op donderdag 28 april 2016 10:36 schreef Akilla het volgende:
Nee dat is deze K&W / [Klussen en Wonen] Sloooowwwchat Café! #13 Over vluchten en bonkelaarsquote:
Dan moet ik toch hier zijn.quote:Op zondag 1 mei 2016 23:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee dat is deze K&W / [Klussen en Wonen] Sloooowwwchat Café! #13 Over vluchten en bonkelaarshier gaat het vooral over verhuizen en verbouwen enzo. Slowchat kan je het ook over andere dingen hebben.
Gefeliciteerdquote:Op zondag 1 mei 2016 23:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dan moet ik toch hier zijn.
Paar dagen geleden een optie op een kavel genomen.
Dank je. Voor mij de eerste keer dat ik zo'n proces in ga.quote:
Mooi! In welke stad heb je iets gevonden? En ga je in dezelfde stad bouwen?quote:Op maandag 2 mei 2016 11:20 schreef GotC het volgende:
Gefeliciteerd Lenny!
Stef, spannend! Aftellen maarBen benieuwd!
En wij hebben een fijne huurwoning gevondenDe eigenaar verhuurt haar appartement alleen aan mensen die aan het wachten zijn op nieuwbouw, en we zijn door haar uitgekozen
In een dorp in het Westland, en daar komt ons nieuwbouwhuis ook te staan jaquote:Op maandag 2 mei 2016 11:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mooi! In welke stad heb je iets gevonden? En ga je in dezelfde stad bouwen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |