3. Maakt niet uit, als we maar kampioen worden.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:54 schreef De_Pel het volgende:
Poll: Gio moet ook volgend seizoen trainert van Feyenoord blijven.
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:54 schreef De_Pel het volgende:
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Laten we even de rest van het seizoen afwachten.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:54 schreef De_Pel het volgende:
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Is geen optie inderdaad, maar zou wel het perfecte idee zijn om de ogen van het bestuur te doen openen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:26 schreef Droopie het volgende:
Eerst Gudde weg, allemaal niet verlengen.
Alleen de taal van geld spreken ze.
een keer een wedstrijd lang niets kopen qua eten/ drinken/ merchandisequote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:36 schreef Happel het volgende:
[..]
Is geen optie inderdaad, maar zou wel het perfecte idee zijn om de ogen van het bestuur te doen openen.
Wutquote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:46 schreef Caland het volgende:
LIVE op #Periscope https://www.periscope.tv/(...)e-r-K2Q-Xha0aLB8Duma
Livestream van Elia die zijn tanden laat bleken. Genot.
[ afbeelding ]
Waarom kom jij altijd met dit soort side-news aanzetten?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:46 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat Caland vroeger op de basisschool maar 1 keer ziek is geweest.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:19 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Waarom kom jij altijd met dit soort side-news aanzetten?
Oh ja. En als je nu ziek wordt, noemt Caland je een mietje.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Omdat Caland vroeger op de basisschool maar 1 keer ziek is geweest.
Dit zijn juist de berichten die het voetbal de moeite waard makenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:19 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Waarom kom jij altijd met dit soort side-news aanzetten?
Ja precies! Jij snapt het.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Oh ja. En als je nu ziek wordt, noemt Caland je een mietje.
#Nolies.
Weet ik. Maar het is gewoon opvallend hoe vaak Caland boven op dit soort nieuws zitquote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:22 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit zijn juist de berichten die het voetbal de moeite waard maken.
Weer eens wat anders dan bovenop je moeder.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Weet ik. Maar het is gewoon opvallend hoe vaak Caland boven op dit soort nieuws zit
Misschien is het Menno Pot.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Weet ik. Maar het is gewoon opvallend hoe vaak Caland boven op dit soort nieuws zit
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Weer eens wat anders dan bovenop je moeder.
[..]
Bedankt Albert Verlinde.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:46 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
De tyfus manquote:Komende vrijdag worden leden van de Rotterdamse gemeenteraad bijgepraat over de voortgang in het proces voor de totstandkoming van de nieuwe Kuip. In tegenstelling tot eerdere berichtgevingen lijkt het er echter niet op dat vrijdag al bekend wordt welke plek in de stad de voorkeur van Feyenoord heeft.
Dit meldt RTV Rijnmond. De stuurgroep Feyenoord City, die bezig is met het opstellen van een gebiedsvisie voor het gedeelte van Rotterdam waar het stadionproject moet komen, voert al een aantal weken gesprekken met meerdere partijen. Doordat deze gesprekken nog niet zijn afgerond is het onzeker of aan het eind van deze week de voorkeurslocatie van de club bekend zal worden gemaakt.
De stuurgroep onderzoekt op dit moment drie locaties waar het nieuwe Feyenoord-stadion zich eventueel zal vestigen. Naast de locatie waar de huidige Kuip staat, zijn de andere twee opties aan de oost- en westkant van de Veranda. Met bedrijven die aan de westkant gevestigd zijn is inmiddels gesproken over de mogelijkheid tot uitkopen.
Flink aantal mensen op FR12quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:19 schreef PufpufpuffelBeernd het volgende:
Dus ik kan niet meer in het stavak met Europese wedstrijden straks. Lekker hoor Gudde, clubverpester.
Ik heb daar geen account maar lees wel bijna alle berichten. Veel members van FR12 sporen echt totaal niet. Ik heb soms ook het idee dat daar veel kinderen te vinden zijn of doorgesnoven idioten wat aan het taalgebruik is te zien.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:37 schreef Dekatria het volgende:
Gudde zegt iets geks, FRFC concludeert daaruit iets gekkers, FR12 is een puinzooi.
Gras is groen.
Mooi altijd die mensen met totaal witte tanden maar vol met vullingen, al weet ik niet hoe dat bij Elia zit. Mijn tanden zijn niet de witste maar er zijn maar 2 vullingen in te vinden met mijn 34 jaar.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:46 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom doe je jezelf die pijniging aan? Wedstrijden van Feyenoord kijken doet al vaak pijn, dan wil jij ook nog de reacties van fr12 lezen?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:32 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik heb daar geen account maar lees wel bijna alle berichten. Veel members van FR12 sporen echt totaal niet. Ik heb soms ook het idee dat daar veel kinderen te vinden zijn of doorgesnoven idioten wat aan het taalgebruik is te zien.
Soms scroll je wel eens naar beneden..... niet handig nee.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:46 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Waarom doe je jezelf die pijniging aan? Wedstrijden van Feyenoord kijken doet al vaak pijn, dan wil jij ook nog de reacties van fr12 lezen?
Seaaauw. Wil je nu een sticker?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:46 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Mooi altijd die mensen met totaal witte tanden maar vol met vullingen, al weet ik niet hoe dat bij Elia zit. Mijn tanden zijn niet de witste maar er zijn maar 2 vullingen in te vinden met mijn 34 jaar.
2 vullingenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:46 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Mooi altijd die mensen met totaal witte tanden maar vol met vullingen, al weet ik niet hoe dat bij Elia zit. Mijn tanden zijn niet de witste maar er zijn maar 2 vullingen in te vinden met mijn 34 jaar.
Ik mag toch hopen dat rtv dit bericht van de Speld heeft overgenomenquote:
Heb het idee dat dat vooral een probleem is sinds ze de achterste rijen op W (en aan de overkant?) hebben weggehaald. Maar daar was toen 'bij het begin van het seizoen al rekening mee gehouden'quote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze elk vak maar voor 90% verkopen ofzo. Zodat er niemand op de trappen staat ()
Gelukkig is het de schuld van Gudde dat er structureel aanstekers en bier naar spelers wordt gegooid.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:19 schreef PufpufpuffelBeernd het volgende:
Dus ik kan niet meer in het stavak met Europese wedstrijden straks. Lekker hoor Gudde, clubverpester.
Ik ben voor fatsoenlijkheid in een zekere mate. Feyenoordsupporters staan er nou eenmaal om bekend iets meer passievol/emotioneel/ruiger dan de rest van de supporters in NL te zijn. Ergens heeft dat wel wat maar dit is geen oplossing. Bestuur Feyenoord moet leren communiceren met de supporters. Zoals een baas met z'n "klant" doet. Ik weet zeker dat als Feyenoord de banden beter had onderhouden met supportersgroepen ze een positieve invloed zouden kunnen hebben op baldadigheden als bijv. het gooien van een aansteker richting het veld. Het mag niet, maar de meeste Rotterdammers die ik ken denken niet zo nauw wat dat betreft. Als Feyenoord in plaats van de supporters uit elkaar drijft en een 2kamp probeert te maken juist op een open, transparante en eerlijke manier met de supporters gaat communiceren is het heel makkelijk om het legioen vanuit verschillende hoeken algeheel duidelijk te maken dat dit soort kleine dingetjes grote consequenties hebben voor de club. En als dat op een gegeven moment binnendringt heb ik er vertrouwen op (vooral door het hele sociale gebeuren wat er vaak heerst in De Kuip) dat supporters het laten om dit soort gedrag te vertonen. Door elkaar aan te spreken bijvoorbeeld. Feyenoord-directie is zelf nalatig geweest om op wat voor een menselijke manier dan ook te communiceren met de eigen achterban. En dan wordt het steeds lastiger ze te bereiken. We zijn geen losgeslagen wilde beesten die voor geen enkele rede vatbaar zijn. Maar zo behandeld de directie (lees gerust; Gudde) ons wel. Vanuit zijn eigen onvermogen om te communiceren en ik denk zelfs angst wat 'ie heeft voor zijn 'klanten'.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:07 schreef Boma het volgende:
[..]
Flink aantal mensen op FR12die dat een fantastische oplossing schijnen te vinden. Jammer dat alle fatsoensrukkers die zo door al deze narigheid zijn ontdaan niet gewoon oprotten naar een AZ of PSV, waarschijnlijk ook nog is een flink stuk dichterbij voor velen.
Interpunctie?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:49 schreef PufpufpuffelBeernd het volgende:
[..]
Ik ben voor fatsoenlijkheid in een zekere mate. Feyenoordsupporters staan er nou eenmaal om bekend iets meer passievol/emotioneel/ruiger dan de rest van de supporters in NL te zijn. Ergens heeft dat wel wat maar dit is geen oplossing. Bestuur Feyenoord moet leren communiceren met de supporters. Zoals een baas met z'n "klant" doet. Ik weet zeker dat als Feyenoord de banden beter had onderhouden met supportersgroepen ze een positieve invloed zouden kunnen hebben op baldadigheden als bijv. het gooien van een aansteker richting het veld. Het mag niet, maar de meeste Rotterdammers die ik ken denken niet zo nauw wat dat betreft. Als Feyenoord in plaats van de supporters uit elkaar drijft en een 2kamp probeert te maken juist op een open, transparante en eerlijke manier met de supporters gaat communiceren is het heel makkelijk om het legioen vanuit verschillende hoeken algeheel duidelijk te maken dat dit soort kleine dingetjes grote consequenties hebben voor de club. En als dat op een gegeven moment binnendringt heb ik er vertrouwen op (vooral door het hele sociale gebeuren wat er vaak heerst in De Kuip) dat supporters het laten om dit soort gedrag te vertonen. Door elkaar aan te spreken bijvoorbeeld. Feyenoord-directie is zelf nalatig geweest om op wat voor een menselijke manier dan ook te communiceren met de eigen achterban. En dan wordt het steeds lastiger ze te bereiken. We zijn geen losgeslagen wilde beesten die voor geen enkele rede vatbaar zijn. Maar zo behandeld de directie (lees gerust; Gudde) ons wel. Vanuit zijn eigen onvermogen om te communiceren en ik denk zelfs angst wat 'ie heeft voor zijn 'klanten'.
Gudde, financieel prima gedaan. Maar op de 1 of andere manier lijk je niet bij deze club te passen. Er zijn in mijn ogen concrete aanwijzingen dat datgene wat Feyenoord is (of was) behoorlijk naar de afgrond wordt geholpen door jou.
Ik zag dat je op m'n post had gereageerd doordat ene truus het in de reacties op fr12.nl had gegooid #leukefeitjesquote:
Zit op de mobiel maar hoe het op dit moment bij Feyenoord is gaat me nogal aan het hart. Vandaar het besluit zo'n lang verhaal te typen.quote:
Ik ben Truusquote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:59 schreef Boma het volgende:
[..]
Ik zag dat je op m'n post had gereageerd doordat ene truus het in de reacties op fr12.nl had gegooid #leukefeitjes(onder dat bericht over een leeg tribunedeel)
Dalijk ff lezen als ik me over het gemis van alineas heb heengezet.
Jij dacht dat PSV de CL wel kon winnen?quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
En we blijven weer een seizoen de eerste en de laatste Nederlandse club die een Europese prijs pakte.
Boeit mij echt geen zak.quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
En we blijven weer een seizoen de eerste en de laatste Nederlandse club die een Europese prijs pakte.
quote:
Nee gewoon mooi elk jaar weer die bevestiging als iedereen klaar is.quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Jij dacht dat PSV de CL wel kon winnen?
Jammer dat het vooral over 'kan niet' gaat.quote:Feyenoord wil vaart maken met de plek voor het nieuwe stadion. Feyenoord sprak al met diverse bedrijven die eventueel zouden moeten verhuizen, de Rotterdamse politiek kijkt er met argusogen naar. “We moeten de hoge verwachtingen temperen.''
Feyenoord City wordt vanaf begin af aan gestuurd naar de boorden van de nieuwe Maas. Een nieuw stadion op die plek, dat zou een trekpleister zijn voor de stad. Ook in de politiek denken ze dat het inderdaad 'het mooiste plaatje' oplevert, maar twijfelt bijvoorbeeld CDA-fractievoorzitter Sven de Langen aan de haalbaarheid van deze optie.
De Langen heeft nog geen voorkeur voor een plek, maar tempert de verwachtingen. “De Maasvarianten zijn financieel moeilijker en vergen ook organisatorisch meer. Tuurlijk, je moet het proberen, maar dat neemt niet weg dat de huidige plek van de Kuip het meest realistisch is'', aldus De Langen tegenover AD/Rotterdams Dagblad.
De Langen krijgt bijval van PVDA-fractievoorzitter Leo Bruin, die ook twijfelt over de haalbaarheid aan de Maas. “Het is goed dat Feyenoord dat doet, om later niet het verwijt te krijgen het niet te hebben geprobeerd,'' zegt hij. “Ik heb al eerder gezegd dat een icoon aan de Maas prachtig is, maar je wat betreft ruimte in de Stadiondriehoek beter zit. En daarmee los je ook meteen het probleem van de huidige Kuip op. Dat zijn allemaal extra kosten, waar je tegenaan gaat hikken.''
De VVD laat via Jan-Willem Verheij weten dat een jaar of 6 geleden ook al een poging werd gedaan om een Maasstadion van de grond te krijgen. “Toen werd het uitkopen van de bedrijven op Klein-België begroot op 150 miljoen euro. Misschien dat het aan de kant van de Gamma iets goedkoper wordt, maar dan nog vind ik de Stadiondriehoek een veel betere plek.'' Hij geeft Feyenoord ook advies, stop met denken aan 'luchtkastelen op Zuid'. “Laten we zorgen dat het nu wel lukt, met een plan dat haalbaar is en ons dus focussen op de Stadiondriehoek.''
Bij de Groenlinks zeggen ze dat de stadiondriehoek al vanaf het begin 'met stip op 1' staat. ,,Die aan de oostkant, bij het Eiland van Brienenoord, vind ik het minst wenselijk. Die zou ten koste gaan van de natuurwaarde van het eiland. En die aan de zijde van de Gamma lijkt me ook gecompliceerd. Dat wordt heel krap daar. Dus doe mij maar de plek van de huidige Kuip.''
Mark de Boer, burgerraadslid van de SGP, brengt het heel simpel. “Als Feyenoord het aan de Maas rond weet te rekenen zonder geld van de gemeente, dan is dat prima,'' zegt hij, maar als er een budget wordt gevraagd van de gemeente zal het verhaal direct veranderen. “Want een icoon aan de rivier is voor mij geen reden om er publiek geld in te stoppen.''
Ook de SP was altijd voorstander van een nieuw stadion in de stadion driehoek. “Omdat een stadion aan de Maas niet veel toevoegt. Als je dat gebied wilt ontwikkelen, dan moet je dat wel goed doen en andere dingen verzinnen, bijvoorbeeld woningbouw. Bovendien: als er nu iets uit de discussie van de afgelopen 10 jaar is gebleken, dan is dat wel dat een stadion aan de rivier onbetaalbaar is'', aldus fractievoorzitter Leo de Kleijn
Leefbaar Rotterdam en D66 houden alle opties open terwijl de partij voor de dieren hoopt op een bouw aan de Maas ten westen van de wijk Veranda. “Maar de Stadiondriehoek vinden we ook prettig, dat is voor ons lood om oud ijzer,'' zegt fractievoorzitter Jeroen van der Lee.
Tsja, wel duidelijk signaal dat de politiek het niet zo ziet zitten in de 'aan de Maas-varianten'. En aangezien het vele tientallen miljoenen duurder wordt, zal het zonder gemeentesteun sowieso niet haalbaar zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2016 07:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jammer dat het vooral over 'kan niet' gaat.
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:46 schreef Keyos het volgende:
[..]
Gelukkig is het de schuld van Gudde dat er structureel aanstekers en bier naar spelers wordt gegooid.
Tuurlijk liepen de frustraties tegen Roma op na dat provoceren van de spelers en een omgekochte scheidsrechter, maar je moet gewoon met je poten van spelers afblijven. Als dat met waarschuwingen niet lukt, dan maar de parterre dicht.
En ja ik baal, heb een seizoenskaart op Vak X, maar zoals het eraan toegaat tijdens een verhitte wedstrijd kan niet in Europa als het "fout" gaat. Feyenoord ligt (terecht) onder een vergrootglas, als supporters het dan nog niet snappen rest er niets anders dan dit doen.
Niet vergeten: 1 incident en Feyenoord speelt nog een wedstrijd zonder publiek. 1 gek met 1 aansteker is genoeg.
Wat een lulverhaal.quote:
Op de huidige plek van De Kuip betekent dus dat De Kuip gesloopt zou gaan worden.. daar moet ik toch even niet aan denken. De plek van de Gamma zou geweldig zijn, hopelijk is dat financieel haalbaar.quote:Op woensdag 16 maart 2016 07:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jammer dat het vooral over 'kan niet' gaat.
Welke keuze er dan ook gemaakt wordt, de Kuip gaat sowieso gesloopt worden.quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Op de huidige plek van De Kuip betekent dus dat De Kuip gesloopt zou gaan worden.. daar moet ik toch even niet aan denken. De plek van de Gamma zou geweldig zijn, hopelijk is dat financieel haalbaar.
Vrees het ook ja.. zo'n gebouw valt niet te exploiteren en dan heb je nog het onderhoud..quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Welke keuze er dan ook gemaakt wordt, de Kuip gaat sowieso gesloopt worden.
quote:Supporters komen in een nieuw stadion Feyenoord-stadion dichter op het veld te zitten. De vorm van de ringen zal ook lijken op die van De Kuip. Dat zeggen bronnen rondom de werkgroep die een nieuw stadion voorbereidt tegenover Metro.
De werkgroep wil voorkomen dat een eventueel nieuw stadion een sfeerloze betonbak wordt, waar supporters voor vrezen. Er wordt overwogen de gracht te laten varen. De komende dagen praat Feyenoord met de gemeenteraad over de laatste stand van zaken.
Rotterdam en Feyenoord hebben drie locaties op het oog voor een nieuw stadion: op de plek van de huidige Kuip en twee varianten aan de nieuwe Maas. De gemeente zou echter twijfelen aan de watervarianten, aangezien de infrastructuurkosten hoog zijn en er een nieuwe bestemming gevonden moet worden voor De Kuip.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:21 schreef H.FR het volgende:
[..]Dus hier zijn nu na 8 jaar achter? Dichter op het veld en geen betonbak? Wauw, wie kan er nu nog twijfelen over het functioneren van Eric Gudde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:21 schreef H.FR het volgende:
[..]........SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FR1908
Moeten we niet doen joh, we hebben helemaal geen last van die gracht en het zorgt er in ieder geval voor dat écht doorgesnoven gasten het veld niet kunnen betreden.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:08 schreef GekkeGerrit- het volgende:
De gracht bij ons weggehaald?
[ afbeelding ]
Zal wel in een totaal andere prijsklasse komen te liggen dan de huidige parterre vakken lijkt me.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:17 schreef Keyos het volgende:
[..]
Moeten we niet doen joh, we hebben helemaal geen last van die gracht en het zorgt er in ieder geval voor dat écht doorgesnoven gasten het veld niet kunnen betreden.
Dat lijkt me echt een doodsteek voor de sfeer.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:23 schreef Boma het volgende:
[..]
Zal wel in een totaal andere prijsklasse komen te liggen dan de huidige parterre vakken lijkt me.
De goedkopere vakken ergens weggestopt in de nok van ons Duitse arena achtige stadion.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:28 schreef Oldground het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt een doodsteek voor de sfeer.
De parterrevakken worden in het nieuwe stadion natuurlijk gelijk het duurste.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:17 schreef Keyos het volgende:
[..]
Moeten we niet doen joh, we hebben helemaal geen last van die gracht en het zorgt er in ieder geval voor dat écht doorgesnoven gasten het veld niet kunnen betreden.
Het is inderdaad een architectonische parel maar wat ga je met een leeg voetbalstadion doen in de stad?quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:41 schreef Oldground het volgende:
De Kuip zou niet gesloopt moeten mógen worden, gezien de cultuur/architectuur-historische waarde er van (tenminste hersteld naar de staat van 1937). Waar de Van Nellefabriek het eerste werk meesterwerk was van Brinkman en Van der Vlugt, was De Kuip (door het plotselinge overlijden van Leendert van der Vlugt) het laatste. Le Corbusier was lyrisch over de man en zijn werk en bijna al hun creaties zijn van top tot teen beschermd vanwege hun architectonische vooruitstrevendheid.
Het zou echt een absolute schande zijn als De Kuip zou worden gesloopt.
Hetzelfde als ze met het Olympisch Stadion doen?quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is inderdaad een architectonische parel maar wat ga je met een leeg voetbalstadion doen in de stad?
Dat wordt vrijwel alleen voor atletiek gebruikt en in de Kuip ligt geen sintelbaan. Verder is het een groot gat waar je als gemeente elk jaar geld in moet gooien en weinig voor terugkrijgt.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Hetzelfde als ze met het Olympisch Stadion doen?
Zitten toch ook allerlei bedrijven, cafeetjes en conferentiezalen in? En dat schaatsgebeuren. Geen idee of dat allemaal rendabel is verder.quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat wordt vrijwel alleen voor atletiek gebruikt en in de Kuip ligt geen sintelbaan. Verder is het een groot gat waar je als gemeente elk jaar geld in moet gooien en weinig voor terugkrijgt.
Oh, dan was ik nog het failliete museum vergeten.
Ik hoop natuurlijk ook dat De Kuip blijft staan, maar acht de kans klein. Als ze het slopen, zorg dan in ieder geval dat er een aantal monumentale dingen bewaard blijven. De 'stadion feijenoord' letters en de lichtmasten bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:41 schreef Oldground het volgende:
De Kuip zou niet gesloopt moeten mógen worden, gezien de cultuur/architectuur-historische waarde er van (tenminste hersteld naar de staat van 1937). Waar de Van Nellefabriek het eerste werk meesterwerk was van Brinkman en Van der Vlugt, was De Kuip (door het plotselinge overlijden van Leendert van der Vlugt) het laatste. Le Corbusier was lyrisch over de man en zijn werk en bijna al hun creaties zijn van top tot teen beschermd vanwege hun architectonische vooruitstrevendheid.
Het zou echt een absolute schande zijn als De Kuip zou worden gesloopt.
Ja ik acht die kans ook klein, wanneer er geen groep is die zich er tegen verzet. En dan heb ik het niet over een demonstratie van supportersgroepen of een zelfverrijkend 'iniatief' als RedDeKuip. Ik heb het over een door invloedrijke personen in de erfgoed en monumenten gesteunde groep die met de nodige kennis zich hard kan maken tegen de sloopplannen en voor een betere beschermstatus.quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik hoop natuurlijk ook dat De Kuip blijft staan, maar acht de kans klein. Als ze het slopen, zorg dan in ieder geval dat er een aantal monumentale dingen bewaard blijven. De 'stadion feijenoord' letters en de lichtmasten bijvoorbeeld.
Moet je nagaan dat nou camp gebaseerd is op de Kuip, dat zegt toch wel genoeg? Waarom kunnen die gekke Catalanen wel nou camp blijven verbouwen en lukt het Rotterdam al jaren niet om zelfs maar een plan op te stellen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:43 schreef Oldground het volgende:
[..]
Ja ik acht die kans ook klein, wanneer er geen groep is die zich er tegen verzet. En dan heb ik het niet over een demonstratie van supportersgroepen of een zelfverrijkend 'iniatief' als RedDeKuip. Ik heb het over een door invloedrijke personen in de erfgoed en monumenten gesteunde groep die met de nodige kennis zich hard kan maken tegen de sloopplannen en voor een betere beschermstatus.
Kijk er worden meer oude stadions gesloopt in de wereld en dat vind ik vaak ook jammer. Maar dat gaat vaak om veel minder relevante objecten op het gebied van architectonisch erfgoed. De Kuip is méér dan een nostalgisch stadion.
Volgens mij zijn er slechts een paar delen monumentaal van de Kuip. Sowieso die ingang/zaal aan de kant van Z met dat glas in lood. Maar zelfs dan kan een vergunning worden aangevraagd om het te slopen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik hoop natuurlijk ook dat De Kuip blijft staan, maar acht de kans klein. Als ze het slopen, zorg dan in ieder geval dat er een aantal monumentale dingen bewaard blijven. De 'stadion feijenoord' letters en de lichtmasten bijvoorbeeld.
Feyenoord en FC Barcelona zijn ook niet bepaald van hetzelfde kaliber qua prestaties, fanbase en budget. Maar goed.quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:57 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Moet je nagaan dat nou camp gebaseerd is op de Kuip, dat zegt toch wel genoeg? Waarom kunnen die gekke Catalanen wel nou camp blijven verbouwen en lukt het Rotterdam al jaren niet om zelfs maar een plan op te stellen.
Wat een faal is dit man.
Ja daar heb ik het toch ook niet over man.quote:Op woensdag 16 maart 2016 13:18 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Feyenoord en FC Barcelona zijn ook niet bepaald van hetzelfde kaliber qua prestaties, fanbase en budget. Maar goed.
Deze kerel hoort gewoon tot 2021 vast te liggenquote:Terence Kongolo doet er alles aan om de bekerfinale van 24 april te halen. De linksback van Feyenoord raakte afgelopen weekend geblesseerd aan zijn hamstring en moet de komende vier tot zes weken toekijken. ‘’Een blessure komt nooit op een goed moment’’, vertelt de verdediger.
‘‘Ik ben altijd positief ingesteld en zo ga ik ook deze herstelperiode in. Dat ik nu niet voor Oranje ben geselecteerd, zie ik alleen maar als stimulans. Als een signaal dat ik na mijn blessure weer meer moet gaan schitteren bij Feyenoord. En, geloof me, daar ga ik alles aan doen. Dat verdient de club’’, zegt Kongolo in gesprek met Voetbal International.
‘’We willen, nee móéten, die bekerfinale tegen FC Utrecht winnen met Feyenoord. En dat gaat ons lukken ook. Ik speel nu veertien jaar bij Feyenoord. Het kriebelt echt om eindelijk eens kampioen te worden met mijn club. Het winnen van de KNVB-beker zou alvast de eerste stap zijn. Dromen doe ik van net zo’n prijzenkast als Lionel Messi, maar ik wil hoe dan ook een keer op De Coolsingel staan.’’
Aan een vertrek denkt Kongolo nog niet. ‘’Je top halen bij een club als Manchester City is net als spelen voor Feyenoord een droom, ja. Wanneer dat is en of dat lukt, weet alleen God. Ik geloof dat hij bepaalt waar mijn carrière mij brengt. Voor nu valt er nog genoeg te winnen met deze mooie club. Kampioen worden zit er dit seizoen helaas niet meer in. Maar wie zegt dat dit komend jaar niet lukt?’’
Ik heb nog altijd de indruk dat het geen kwestie van kunnen is, maar van willen. Maar maak dat maar eens hard..quote:Op woensdag 16 maart 2016 13:23 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ja daar heb ik het toch ook niet over man.Ik trek de vergelijking met het stadion, een stadion dat gebaseerd is op onze Kuip. Een stadion wat blijkbaar wel gewoon verbouwd kan worden.
En deze kerel zullen ze een contract voor het leven moeten aanbiedenquote:Rick Karsdorp verlengde eerder dit seizoen zijn contract bij Feyenoord tot medio 2020. In supportersmagazine Hand in Hand doet de rechtsback wederom de toezegging dat hij niet uit De Kuip vertrekt voordat hij kampioen van Nederland is geworden.
"Ik ga niet weg zonder op de Coolsingel te hebben gestaan. Dat heb ik bij het verlengen van mijn contract gezegd en daar sta ik nog steeds achter", aldus de 21-jarige vleugelverdediger. "Het gaat even moeizaam op dit moment, maar kampioen worden we zeker in een van de komende jaren. Ik moet en zal die titel pakken met Feyenoord."
Karsdorp vindt dat Feyenoord, ondanks een teleurstellend verlopen seizoen, met een uiteindelijke derde plaats en het eventueel winnen van de KNVB Beker een 'uitstekend' jaar zou hebben gedraaid. "Kijk nou eens hoe we de eerste seizoenshelft hebben gespeeld. En kijk nou eens hoe lang het geleden is dat Feyenoord een prijs gewonnen heeft. In 2008, dat is dus acht jaar geleden. We kunnen geschiedenis schrijven met dit elftal."
Archetypisch grotendeels wel, maar constructionaal uiteraard heel anders. Dat laatste biedt ze op dat gebied meer mogelijkheden.quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:57 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Moet je nagaan dat nou camp gebaseerd is op de Kuip, dat zegt toch wel genoeg? Waarom kunnen die gekke Catalanen wel nou camp blijven verbouwen en lukt het Rotterdam al jaren niet om zelfs maar een plan op te stellen.
Wat een faal is dit man.
Tenzij we de beker winnen en dit gevierd wordt op de Coolsingel.quote:Op woensdag 16 maart 2016 13:36 schreef De_Pel het volgende:
[..]
En deze kerel zullen ze een contract voor het leven moeten aanbieden![]()
Dat wist ik dan weer niet.quote:Op woensdag 16 maart 2016 15:23 schreef Oldground het volgende:
[..]
Archetypisch grotendeels wel, maar constructionaal uiteraard heel anders. Dat laatste biedt ze op dat gebied meer mogelijkheden.
quote:In Nederland zijn Feyenoord-supporters het wel gewend om overal de schuld van te krijgen. De Turkse premier Erdogan heeft er echter nu ook een handje van. Hij verwarde PSV-fans vandaag met aanhangers de van de mooiste club van Nederland, Feyenoord.
PSV-fans bekogelden gisteren bedelaars met muntjes, maar Erdogan lijkt nog niet van die club gehoord te hebben. "Ik wil mijn excuses maken aan alle vluchtelingen in Turkije voor het gedrag van de Feyenoord-fans in Madrid. Dit moet afgestraft worden", zei Erdogan ten overstaan van een grote groep vluchtelingen.
"Mijn boodschap is: wees vriendelijk tegen vluchtelingen. Dit is het karakter van mensen in Westerse landen. Wij zijn niet zo, hier in Turkije'', was de verdere boodschap van de bekritiseerde premier.
Hier is het niet zo duidelijk gesteld, maar hij heeft het al meerdere keren specifiek over de landstitel gehad.quote:Op woensdag 16 maart 2016 15:57 schreef H.FR het volgende:
[..]
Tenzij we de beker winnen en dit gevierd wordt op de Coolsingel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |