Probeer je lul maar eens in je telefoon te douwen dan.quote:Op maandag 14 maart 2016 21:44 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb geen vriendin, gelukkig heeft mijn telefoon al dat soort taken overgenomen. Met andere woorden, telefoons en vrouwen zijn inwisselbaar.
Mooi streek hoor, ik ben jaloers.quote:Op maandag 14 maart 2016 21:46 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Piedmonte, daar kom ik toch zeker vijf a zes keer per jaar
Vanwege die wijn zeker?quote:Op maandag 14 maart 2016 21:51 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En net zo rijk als de meeste Zwitserse kantons.
28,5k / inwoner.quote:Op maandag 14 maart 2016 21:51 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En net zo rijk als de meeste Zwitserse kantons.
Nee, vanwege een uitgebreide industrie, van textiel tot auto's en vliegtuigen. En tegenwoordig ook veel elektronica.quote:
Blijft armoedig.quote:Op maandag 14 maart 2016 21:54 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, vanwege een uitgebreide industrie, van textiel tot auto's en vliegtuigen. En tegenwoordig ook veel elektronica.
Een welvarende streek dus.quote:Op maandag 14 maart 2016 21:54 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, vanwege een uitgebreide industrie, van textiel tot auto's en vliegtuigen. En tegenwoordig ook veel elektronica.
Wat een mazzel dat het goed kwam!quote:Op maandag 14 maart 2016 21:54 schreef Kaas- het volgende:
Was net uit de tramp gestapt zonder m'n laptopfabrikanten (incl. laptop). Had ik thuis pas door. Ben er toen achteraan gaan rennen en had de tram drie haltes verder ingehaald. Komt het hardlopen plotseling van plan.
Heftig dat je de laptopfabrikanten in de tram hebt gekregen en ze zo maar achterliet.quote:Op maandag 14 maart 2016 21:54 schreef Kaas- het volgende:
Was net uit de tramp gestapt zonder m'n laptopfabrikanten (incl. laptop). Had ik thuis pas door. Ben er toen achteraan gaan rennen en had de tram drie haltes verder ingehaald. Komt het hardlopen plotseling van plan.
Rijker dan andere delen in Italië maakt het niet meteen rijk.quote:Op maandag 14 maart 2016 21:56 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Piedmonte is alles behalve armoedig.
Ik snap hier geen reetje van.quote:Op maandag 14 maart 2016 21:54 schreef Kaas- het volgende:
Lenovo, Sony, Toshiba, HP, Apple, bijzonder inderdaad.quote:Op maandag 14 maart 2016 21:56 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Heftig dat je de laptopfabrikanten in de tram hebt gekregen en ze zo maar achterliet.
Jij bent ook niet rijk, ik ook niet.quote:Op maandag 14 maart 2016 21:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Rijker dan andere delen in Italië maakt het niet meteen rijk.
Klinkt zo ongeveer als Jerommeke uit Suske en Wiske.quote:Op maandag 14 maart 2016 21:54 schreef Kaas- het volgende:
Als het hele land uit GSjes en Gutmenschjes zou bestaan, waren we wellicht net zo arm als Piedmonte.quote:Op maandag 14 maart 2016 21:59 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Jij bent ook niet rijk, ik ook niet.
Maar dat maakt ons nog niet armoedig.
Niet arm dus.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als het hele land uit GSjes en Gutmenschjes zou bestaan, waren we wellicht net zo arm als Piedmonte.
Best wel mooi dat fabrikanten zich ook al in trams weten te nestelen. Ze zeggen altijd dat kapitaal mobiel is, maar ook echt zo mobiel.quote:Op maandag 14 maart 2016 21:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Lenovo, Sony, Toshiba, HP, Apple, bijzonder inderdaad.
Je kan er leuk omheen praten, maar je zat gewoon fout wat de welvaart van Piedmonte betreft.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:03 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Niet arm dus.
Niemand in Nederland is echt arm.
Nee hoor, men is daar niet armer dan in Wallis aan de andere kant van de Alpen.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je kan er leuk omheen praten, maar je zat gewoon fout wat de welvaart van Piedmonte betreft.
Die zit in Lombardia, in Milaan en wordt tegenwoordig vooral bevolkt door Russen en Chinezen. En verder nog wat Zuid-Amerikanen.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:05 schreef Kowloon het volgende:
Universiteit Luigi Bocconi zit ook in die regio. Wel een puike economische universiteit, een van de beste in Europa.
Siemens maakte ooit telefoons en trams.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Best wel mooi dat fabrikanten zich ook al in trams weten te nestelen. Ze zeggen altijd dat kapitaal mobiel is, maar ook echt zo mobiel.
Oja, ik zie het.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:08 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die zit in Lombardia, in Milaan en wordt tegenwoordig vooral bevolkt door Russen en Chinezen. En verder nog wat Zuid-Amerikanen.
Blijkbaar niet.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee hoor, men is daar niet armer dan in Wallis aan de andere kant van de Alpen.
En ik ken beide regio's behoorlijk goed.
GDP per capita in PPP dan:quote:Op maandag 14 maart 2016 22:06 schreef Kowloon het volgende:
Ik wil Gutmensch adviseren het begrip koopkrachtpariteit in de discussie te introduceren.
Autocorrectie. Laptop-tas.quote:Op maandag 14 maart 2016 21:56 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Heftig dat je de laptopfabrikanten in de tram hebt gekregen en ze zo maar achterliet.
Oeh, dat weet ik niet eerlijk gezegd.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:10 schreef Disana het volgende:
Robin, kijken je ouders ook naar het Familiediner?
Ik typte als een malloot zie ik. Tas met laptop erin laten liggen in de tram, paar minuten later thuis pas door, toen erachter aan gaan rennen en die tram ingehaald en m'n tas was er nog.quote:
Dat komt zo en is mijn lievelingsprogramma. Pret hebben om boze mensen.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oeh, dat weet ik niet eerlijk gezegd.Volgens mij heel af en toe.
Hmmm, valt mij tegen. Heb een nicht in Turijn wonen, en kleding en kazen/hammen enzo zijn daar serieus voordelig. Laatst had ze een dikke cashmere sjaal mee genomen voor mij, was maar 39 Euro.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:09 schreef GSbrder het volgende:
GDP per capita in PPP dan:
[ afbeelding ]
Ik voel me nu ook Superman.quote:Op maandag 14 maart 2016 21:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Klinkt zo ongeveer als Jerommeke uit Suske en Wiske.
Hahaquote:Op maandag 14 maart 2016 22:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Best wel mooi dat fabrikanten zich ook al in trams weten te nestelen. Ze zeggen altijd dat kapitaal mobiel is, maar ook echt zo mobiel.
Piedmonte 105.7, dus iets boven het Europees gemiddelde.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hmmm, valt mij tegen. Heb een nicht in Turijn wonen, en kleding en kazen/hammen enzo zijn daar serieus voordelig. Laatst had ze een dikke cashmere sjaal mee genomen voor mij, was maar 39 Euro.
En vaak komt het wel weer goed.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat komt zo en is mijn lievelingsprogramma. Pret hebben om boze mensen.
Dat is het mooistquote:Op maandag 14 maart 2016 22:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En vaak komt het wel weer goed.
Hoe doen die stokvisvreters uit de fjorden het?quote:Op maandag 14 maart 2016 22:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Piedmonte 105.7, dus iets boven het Europees gemiddelde.
Zwitserland zit op 161.7. Limburg (NL) op 106.6, Gelderland op 111.3
Tussen de 104.5 (Oppland/Lapland) en 196.1 (Oslo).quote:Op maandag 14 maart 2016 22:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hoe doen die stokvisvreters uit de fjorden het?
Fijn, ik kom er regelmatig en zie geen verschil in welvaart. Dat jij een paar cijfertjes verschil ziet maakt jou vooral een autist.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Blijkbaar niet.
[..]
GDP per capita in PPP dan:
[ afbeelding ]
Laat maar, ik ben wel voorzien nu.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tussen de 104.5 (Oppland/Lapland) en 196.1 (Oslo).
Ik heb het hele excelbestand voor je.
Haha, goed zo. Gutmensch ziet geen verschil tussen de sloppen van Arnhem en Piedmonte, dus is laatstgenoemde regio welvarend. Dat er 10 regio's in Italie zijn met een hogere GDP per capita PPS zijn, weet Gutmensch niet, want hij komt nooit in Bolzano.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:20 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Fijn, ik kom er regelmatig en zie geen verschil in welvaart. Dat jij een paar cijfertjes verschil ziet maakt jou vooral een autist.
Nee, dat is London met 325.0, Luxemburg met 257.7 en Brussel met 207.2.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Laat maar, ik ben wel voorzien nu.Maar Oslo is dus het Bahrein van Europa.
Je weet toch wel dat feiten er niet meer toe doen als remlof eenmaal een bepaalde mening heeft?quote:Op maandag 14 maart 2016 22:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Haha, goed zo. Gutmensch ziet geen verschil tussen de sloppen van Arnhem en Piedmonte, dus is laatstgenoemde regio welvarend. Dat er 10 regio's in Italie zijn met een hogere GDP per capita PPS zijn, weet Gutmensch niet, want hij komt nooit in Bolzano.
Goed punt. Iedereen die met feiten komt is een autist.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat feiten er niet meer toe doen als remlof eenmaal een bepaalde mening heeft?
http://www.at5.nl/artikel(...)-20-procent-stijgingquote:De toeristenbelasting binnen de ring wordt verhoogd van vijf naar zes procent, tot woede van de Koninklijke Horeca Amsterdam. 'Dit is een stijging van twintig procent, niet één procent', reageert Hans Vugts boos.
Ik heb het dan ook niet over over Trentino gehad maar alleen over Piedmonte. En dat het op mij net zo welvarend overkomt als Zwitserland.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Haha, goed zo. Gutmensch ziet geen verschil tussen de sloppen van Arnhem en Piedmonte, dus is laatstgenoemde regio welvarend.
Dat er 10 regio's in Italie zijn met een hogere GDP per capita PPS zijn, weet Gutmensch niet, want hij komt nooit in Bolzano.
Weten we eindelijk hoe Piet in het echt heet.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
http://www.at5.nl/artikel(...)-20-procent-stijging
Hulde
Ah de überautist wil ook nog even een duit in het zakje doen?quote:Op maandag 14 maart 2016 22:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat feiten er niet meer toe doen als remlof eenmaal een bepaalde mening heeft?
quote:Op maandag 14 maart 2016 22:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Weten we eindelijk hoe Piet in het echt heet.
Je kunt ook je post herlezen op autocorrect voor je verzendt hè.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:29 schreef Kaas- het volgende:
Het kleurtje van Drenthe. Duke zit gewoon onder het fucking EU-gemiddelde. En dat met Bulgarije, Roemenië, Kroatië etc etc.!
Duke is een user uit Drenthe, ook wel bekend als 99.999.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je kunt ook je post herlezen op autocorrect voor je verzendt hè.
Trentino is dan ook een andere regio dan Sudtirolo.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over over Trentino gehad maar alleen over Piedmonte. En dat het op mij net zo welvarend overkomt als Zwitserland.
Dat jij leest wat je wil lezen ligt natuurlijk niet aan mij.
Groningen zit dan weer op 187.2.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:29 schreef Kaas- het volgende:
Het kleurtje van Drenthe. Duke zit gewoon onder het fucking EU-gemiddelde. En dat met Bulgarije, Roemenië, Kroatië etc etc.!
Correct. En gecorrigeerd voor koopkracht is China al de grootste economie wereldwijd, voor de VS.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Trentino is dan ook een andere regio dan Sudtirolo.
Als je nu gewoon leert dat hoe het "overkomt" weinig zegt in discussies, dan kunnen we vanuit hier verder.
Warschau komt op mij ook minder welvarend over dan de Provence in Frankrijk, maar als je niet corrigeert voor koopkracht dan kun je aan de hand van een boodschappenlijstje weinig uitspraken doen over relatieve welvaart.
Die zouden ze ook exclusief gas moeten berekenen.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Groningen zit dan weer op 187.2.
Toen begon ik ook te twijfelen.
Slechts zeven keer zo arm als Nederland, dat China.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Correct. En gecorrigeerd voor koopkracht is China al de grootste economie wereldwijd, voor de VS.
Of de Groningers moeten assertiever zijn en het gas zelf houden. Superrijke regio dan. Met de klompen in de Porsche en op een luxe motorjacht over het Zuidlaardermeer snellen.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Die zouden ze ook exclusief gas moeten berekenen.
En Zuid-Holland zonder de haven of Noord-Holland zonder de Zuidas.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Die zouden ze ook exclusief gas moeten berekenen.
Die ken ik. Ik las je post alleen helemaal verkeerd.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:30 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Duke is een user uit Drenthe, ook wel bekend als 99.999.
Iets meer empathie graag, Remlof heeft in London gewoondquote:Op maandag 14 maart 2016 22:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Haha, goed zo. Gutmensch ziet geen verschil tussen de sloppen van Arnhem en Piedmonte, dus is laatstgenoemde regio welvarend. Dat er 10 regio's in Italie zijn met een hogere GDP per capita PPS zijn, weet Gutmensch niet, want hij komt nooit in Bolzano.
Trentino-Alto Adige wordt normaliter gewoon Trentino genoemd in het Italiaans.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Trentino is dan ook een andere regio dan Sudtirolo.
Als je nu gewoon leert dat hoe het "overkomt" weinig zegt in discussies, dan kunnen we vanuit hier verder.
Warschau komt op mij ook minder welvarend over dan de Provence in Frankrijk, maar als je niet corrigeert voor koopkracht dan kun je aan de hand van een boodschappenlijstje weinig uitspraken doen over relatieve welvaart.
En jij werkt op de Zuidas, toch?quote:Op maandag 14 maart 2016 22:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Iets meer empathie graag, Remlof heeft in London gewoond
Ik heb geen zolderkamer. Mijn inkomen is te laag, gecorrigeerd voor randstedelijke koopkracht.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:36 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Trentino-Alto Adige wordt normaliter gewoon Trentino genoemd in het Italiaans.
Maar ga vooral verder naar cijfertjes spitten op je zolderkamer ipv dingen aan den lijve te ervaren.
Geen verschil tussen Londen en Turijn.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Iets meer empathie graag, Remlof heeft in London gewoond
Dat hoop ik inderdaad te mogen ervaren.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik heb geen zolderkamer. Mijn inkomen is te laag, gecorrigeerd voor randstedelijke koopkracht.
Maar ga vooral door met dingen aan den lijve te ervaren. Veroudering, bijvoorbeeld.
Het is dan ook 8 jaar geleden dat ik op mezelf ging wonen.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:40 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat hoop ik inderdaad te mogen ervaren.
Ik had in ieder geval niet zo'n grote bek als jij toen ik net het nest verlaten had.
Voor mij is dat 3x zo lang geleden. En ik moet 99% van de wereld nog zien.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is dan ook 8 jaar geleden dat ik op mezelf ging wonen.
Toen had jij de halve wereld al gezien.
Juist omdat ik de halve wereld nooit zal zien, besef ik mij terdege dat ik mij niet moet laten gekmaken door goedkoop bier op het terras en de hotelkamerprijzen in de regio om een uitspraak te doen over de welvaart van een land. Ik ben blij dat ik je iets kan leren, ondanks dat je 2 keer zo oud bent.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Voor mij is dat 3x zo lang geleden. En ik moet 99% van de wereld nog zien.
Ook jij zal de halve wereld nooit zien, maar wel leuk dat je zo laat merken dat je nog een hoop moet leren.
Ah gossie, zo persoonlijk worden omdat je cijfertjes hebt gevonden waarmee je denkt mijn uitspraak van "men is daar niet armer dan in Wallis aan de andere kant van de Alpen" onderuit te kunnen halen.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Juist omdat ik de halve wereld nooit zal zien, besef ik mij terdege dat ik mij niet moet laten gekmaken door goedkoop bier op het terras en de hotelkamerprijzen in de regio om een uitspraak te doen over de welvaart van een land. Ik ben blij dat ik je iets kan leren, ondanks dat je 2 keer zo oud bent.
Wat zijn dit nou voor godvergeten PVV-hbo-argumenten? Gaat heen met je 'praktijkervaring'.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:36 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Trentino-Alto Adige wordt normaliter gewoon Trentino genoemd in het Italiaans.
Maar ga vooral verder naar cijfertjes spitten op je zolderkamer ipv dingen aan den lijve te ervaren.
Die uitspraak is onderuit gehaald. Doel bereikt.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:55 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ah gossie, zo persoonlijk worden omdat je cijfertjes hebt gevonden waarmee je denkt mijn uitspraak van "men is daar niet armer dan in Wallis aan de andere kant van de Alpen" onderuit te kunnen halen.
Welke praktijkervaring, ik heb het over hoe rijk een paar regios's aanvoelen.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat zijn dit nou voor godvergeten PVV-hbo-argumenten? Gaat heen met je 'praktijkervaring'.
quote:Op maandag 14 maart 2016 22:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat zijn dit nou voor godvergeten PVV-hbo-argumenten? Gaat heen met je 'praktijkervaring'.
Ik zal de volgende keer typen "komt op mij over als...".quote:Op maandag 14 maart 2016 22:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die uitspraak is onderuit gehaald. Doel bereikt.
Wereldburger remlof.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:59 schreef Disana het volgende:
Wat een gedoe zeg. Remlof is er geweest, dan zal hij toch wel een idee hebben hoe welvarend het daar is. Zag er in de uitzending ook goed uit, trouwens.
Die verwende millennials denken alles beter te weten hè?quote:Op maandag 14 maart 2016 22:59 schreef Disana het volgende:
Wat een gedoe zeg. Remlof is er geweest, dan zal hij toch wel een idee hebben hoe welvarend het daar is. Zag er in de uitzending ook goed uit, trouwens.
Ja, dat doen PVV'ers en klimaatopwarmingontkenners en meer van dat soort volk ook altijd. "Wetenschap? Cijfers?? Feiten??? Nee joh, ik ben daar een keer geweest en het voelde anders dus ik weet het beter en jullie zijn autisten!!111!".quote:Op maandag 14 maart 2016 22:58 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Welke praktijkervaring, ik heb het over hoe rijk een paar regios's aanvoelen.
En dat zou dan niet kloppen omdat er andere kleurtjes worden gebruikt op een kaartje
Pas maar op, straks komt GS met cijfertjes over Zweden, wereldburger Appel.quote:
Dit is wel een beetje zwak.quote:Op maandag 14 maart 2016 23:00 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik zal de volgende keer typen "komt op mij over als...".
Autist.
Ik heb je TR even afgevinkt.quote:Op maandag 14 maart 2016 23:01 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die verwende millennials denken alles beter te weten hè?
Het voelt niet warmer!quote:Op maandag 14 maart 2016 23:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ja, dat doen PVV'ers en klimaatopwarmingontkenners en meer van dat soort volk ook altijd. "Wetenschap? Cijfers?? Feiten??? Nee joh, ik ben daar een keer geweest en het voelde anders dus ik weet het beter en jullie zijn autisten!!111!".
Man man man man man man man man
Ik snap niet waarom het zo belangrijk is. Wat ik in de uitzending zag, zag er goed uit: mooi landschap, leuke huizen, goede wijn. Wat wil een mens nog meer.quote:Op maandag 14 maart 2016 23:01 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die verwende millennials denken alles beter te weten hè?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |