In kan mij wel vinden in deze post. Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met de niet zo aanwezige drang om maar 'progressief' te lijken op dergelijke scholen.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik ben atheďst ondanks dat ik altijd op (licht)christelijke scholen gezeten heb. De meeste christenen zijn getemd en zolang het geen streng christelijke scholen zijn kunnen ze best nuttig zijn in onze maatschappij. Er heerst wat meer ouderwetse discipline dan in openbare scholen. Waarom moet dan weer iedereen lijden omdat een groep nieuwkomers zich niet aan kan passen?
Net zoals zwembaden in sommige landen. 100 jaar zwemmen mannen en vrouwen bij elkaar, er komt een groep nieuwkomers die zich niet kunnen gedragen en opeens mogen alle mannen en vrouwen uit politiek correcte overwegingen niet bij elkaar zwemmen.
Obama is links en adoreert de islam?quote:Op zondag 13 maart 2016 17:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Obama bijvoorbeeld: "islam has a proud history of tolerance".
Obama ging naar Islamitische school en is een moslim.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Obama is links en adoreert de islam?
Obama is rechts en slijmt bij de islamitische wereld.
Leuk streven maar totaal onrealistisch. Religie in welke vorm dan ook is altijd onderdeel geweest van de mensheid, al is het maar voor steun of zingeving. Compleet intolerant staan tegenover religie vind ik net zo kwalijk als de intolerantie van gelovigen tegenover andersdenkenden.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gezien het onderwerp: religie kun je zeker verder inperken. Schaf bijvoorbeeld de vrijheid van religie af. Religieuze groepering hoeven geen extra bescherming ten opzichte van andere groepen, dus de vrijheden van meningsuiting en vergadering zijn voldoende.
Ten tweede: verbied besnijdenis om niet-medische redenen bij mensen onder de 18.
Ten derde: schaf bijzonder onderwijs af.
Ten vierde: richt openbaar onderwijs volledig atheďstisch in.
Daar zit al een groot nuanceverschil natuurlijk. Zeker als je bedenkt dat er nog altijd een flink taboe heerst op het uiten van je keuze op de PVV. Je schrikt als je diversiteit ziet onder haar stemmers, waarbij de diversiteit onder openlijke aanhangers al weer kleiner is.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik kan ze geen stemmers noemen want dat weet ik niet. Maar ik heb het hier specifiek over mensen die duidelijk de PVV aanhangen.
Een vrij groot deel. Vooral onder jongere mensen op universiteiten en dergelijke. Best een zorgelijke ontwikkeling.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Veel verder dan een soort beschermingsdrang bij sommige linksen zie ik het echt niet gaan.
Maar goed, dat verbaast me al een jaar of 20. Het christendom mocht eerlijk bekritiseerd worden, maar de islam... Nee, die waren zielig. En een deel van links lijkt dat nog steeds in zekere mate zo te zien.
Bullshit. Het Vaticaan bestaat uit de grootste dieven en leugenaars die de geschiedenis kent. En ze hebben geheuld met de Nazi's.quote:Op zondag 13 maart 2016 15:28 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zeker niet. Het christelijk moraal is diep geworteld. De babyboomers hebben e.e.a. kapot gemaakt maar zonder het christendom hadden wij de respect voor zaken als vrijheid, rule of law en een bepaald respect voor het individu en zijn privé-sfeer helemaal niet gehad.
Oh dat betwijfel ik niet, domme mensen vind je in elke bevolkingsgroep.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Daar zit al een groot nuanceverschil natuurlijk. Zeker als je bedenkt dat er nog altijd een flink taboe heerst op het uiten van je keuze op de PVV. Je schrikt als je diversiteit ziet onder haar stemmers, waarbij de diversiteit onder openlijke aanhangers al weer kleiner is.
En dat is vrij gevaarlijk, vind je niet?quote:Op zondag 13 maart 2016 17:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Obama is rechts en slijmt bij de islamitische wereld.
Nee.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:36 schreef berko13 het volgende:
[..]
Obama ging naar Islamitische school en is een moslim.
Totaal intolerant staan tegen of het willen weren uit de publieke omgeving is ook niet helemaal hetzelfde natuurlijk. Mensen moeten lekker doen wat ze willen, maar houd het achter de voordeur.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:37 schreef Tem het volgende:
[..]
Leuk streven maar totaal onrealistisch. Religie in welke vorm dan ook is altijd onderdeel geweest van de mensheid, al is het maar voor steun of zingeving. Compleet intolerant staan tegenover religie vind ik net zo kwalijk als de intolerantie van gelovigen tegenover andersdenkenden.
Uit dit onderzoek blijkt dat dat steeds minder het geval is. Sterker nog: religie wordt een margeverschijnsel.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:37 schreef Tem het volgende:
[..]
Leuk streven maar totaal onrealistisch. Religie in welke vorm dan ook is altijd onderdeel geweest van de mensheid, al is het maar voor steun of zingeving.
Eens.quote:Compleet intolerant staan tegenover religie vind ik net zo kwalijk als de intolerantie van gelovigen tegenover andersdenkenden.
Gelukkig.quote:Punt twee ben ik het wel mee eens trouwens.
Ook in het segment hoger opgeleide dus? Dat is best een tegenstrijdige stelling als je het mij vraagt. En waar jij hun dom noemt, noemen zij jou naďef.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh dat betwijfel ik niet, domme mensen vind je in elke bevolkingsgroep.
Mwoah... Nogmaals: ik herken dat beeld niet.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een vrij groot deel. Vooral onder jongere mensen op universiteiten en dergelijke. Best een zorgelijke ontwikkeling.
Dat is een argument van niets, dat kun je over bijna alles zeggen.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:37 schreef Tem het volgende:
[..]
Leuk streven maar totaal onrealistisch. Religie in welke vorm dan ook is altijd onderdeel geweest van de mensheid, al is het maar voor steun of zingeving.
Dat is al helemaal een belachelijk statement, dat staat totaal niet op gelijke voet. De scheiding van kerk en staat verder doorvoeren is iets compleet anders dan religieuze mensen onderdrukken.quote:Compleet intolerant staan tegenover religie vind ik net zo kwalijk als de intolerantie van gelovigen tegenover andersdenkenden.
Oke bedankt man..quote:Op zondag 13 maart 2016 17:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is een argument van niets, dat kun je over bijna alles zeggen.
[..]
Dat is al helemaal een belachelijk statement, dat staat totaal niet op gelijke voet. De scheiding van kerk en staat verder doorvoeren is iets compleet anders dan religieuze mensen onderdrukken.
De VS heeft nogal wat belangen daar en maakt zich bijzonder impopulair met hun oorlogen in de Arabische wereld, dus ik snap zijn beweegredenen wel.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat is vrij gevaarlijk, vind je niet?
Nou nee. Hoogopgeleid betekent niet zomaar dat iemand over alles beter geďnformeerd is of een beter onderbouwde mening heeft.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ook in het segment hoger opgeleide dus? Dat is best een tegenstrijdige stelling als je het mij vraagt.
Zeg dan dat je het gewoon niet weet.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mwoah... Nogmaals: ik herken dat beeld niet.
Dat is nog steeds geen reden om zulke belachelijke uitspraken te doen. Ik vind het een enorm zwaktebod.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De VS heeft nogal wat belangen daar en maakt zich bijzonder impopulair met hun oorlogen in de Arabische wereld, dus ik snap zijn beweegredenen wel.
Ik ook. Neemt niet weg dat ik zijn beweegredenen snap.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen reden om zulke belachelijke uitspraken te doen. Ik vind het een enorm zwaktebod.
In Nederland misschien wel al zal dat misschien in de toekomst wel anders worden, je weet het niet.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:40 schreef Jigzoz het volgende:
Uit dit onderzoek blijkt dat dat steeds minder het geval is. Sterker nog: religie wordt een margeverschijnsel.
Tip: kijk eens terug naar januari vorig jaar. Het debat (nou ja, debat...) rondom Charlie Hebdo. Hoeveel mensen waren er die niet zozeer sympathie met de daders hadden maar wel van mening waren dat Charlie Hebdo het op een bepaalde manier wel aan zichzelf te danken had?quote:Op zondag 13 maart 2016 17:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Oké: ik ken geen mensen die passen binnen dat beeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |