Ok topic gelezen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Lees eerst de rest van het topic even, voor ik mezelf ga herhalen
Dat snap ik. Weten waar je op stemt. Lijkt me logisch. Stemmen op het sentiment van het moment schiet niet op.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik pleit ervoor dat je niet gaat stemmen als je geen idee hebt waar het over gaat. Als je gaat stemmen, zou je het verdrag moeten kennen en dat objectief beoordelen oo zijn plus- en minpunten. En je daarbij niet laten leiden door subjectieve antiEU-emoties. je stemt immers nier over de EU maar over een verdrag met Oekraine.
Als je dat doet, gewoon geinformewrd stemmen waar je stem over gevraagd wordt, is daar niks mis mee. Ik heb me er niet in verdiept dus ik ga niet stemmen en ik denk dat met mij zo'n 95% diezelfde conclusie zou moeten trekken. En daarom, omdat ik me ercniet in verdiept heb, kan ik ook geen inhoudelijke mening geven over het verdrag zelf.
Ik ga niet stemmen harry, leest nou niemand gewoon even de reactiesquote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:43 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat mag uiteraard.
Heb jij al een idee of je ja of nee gaat stemmen?
We testen je alleen maar.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:51 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ga niet stemmen harry, leest nou niemand gewoon even de reacties
Nogmaals, het is grote flauwekul dat het om een handelsverdrag zou gaan. Wat valt er nou te handelen met een kapot geschoten land in burgeroorlog die bekend staat om zijn corruptie?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ok topic gelezen.
[..]
Dat snap ik. Weten waar je op stemt. Lijkt me logisch. Stemmen op het sentiment van het moment schiet niet op.
Ik heb de grote lijnen van het verdrag gelezen ( is geen doorkomen aan ongeveer 300 pagina's droge meuk). Toch ga ik "Nee" stemmen.
Waarom? Omdat ik van mening dat het te vroeg is voor zo een verdrag, Oekraine moet eerst orde op zaken hebben, en de EU háár zaken. Dan pas zou men imho mogen denken aan een verdrag tussen beide betrokken partijen.
De meerwaarde voor Nederland zie ik er in dit verdrag niet van in.
Het is ook niet alleen een handelsverdrag. Ook militaire samenwerking etc etc.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nogmaals, het is grote flauwekul dat het om een handelsverdrag zou gaan. Wat valt er nou te handelen met een kapot geschoten land in burgeroorlog die bekend staat om zijn corruptie?
Het is en blijft een geopolitiek spel. Toen Janoekovitsj met Rusland een associatieverdrag tekende stonden even later pro-Europese vooraanstaanden op het plein in Kiev Oekraïners op te hitsen. Dat leidde tot een burgeroorlog. Nu wil de EU net als Rusland toen een associatieverdrag tekenen met dat deel van de Oekraïense bevolking wat aansluiting wil bij de EU. En dan nog stoïcijns vol houden dat het om een handelsverdrag gaat. Laat me niet lachen.
Geld. Is dat concreet genoeg voor je?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het is ook niet alleen een handelsverdrag. Ook militaire samenwerking etc etc.
Waar ik concreet niks over kan vinden is wat Nederland wint bij een verdrag als dit. Imho concreet niks.
Dat moet je toch niet willen? Dat met een associatieverdrag Nederlandse militairen verder betrokken raken in een Oost-Europese burgeroorlog? Daarom vind ik een NEE! stem wel degelijk van waarde.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Waar ik concreet niks over kan vinden is wat Nederland wint bij een verdrag als dit. Imho concreet niks.
Geld, voor wie?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:14 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Geld. Is dat concreet genoeg voor je?
We zitten op dezelfde golflengte, we praten echter langs elkaar heen maar beiden zijn we tegenquote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:14 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat moet je toch niet willen? Dat met een associatieverdrag Nederlandse militairen verder betrokken raken in een Oost-Europese burgeroorlog? Daarom vind ik een NEE! stem wel degelijk van waarde.
quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nogmaals, het is grote flauwekul dat het om een handelsverdrag zou gaan. Wat valt er nou te handelen met een kapot geschoten land in burgeroorlog die bekend staat om zijn corruptie?
Ja, als Nederlandse bedrijven meer kunnen verkopen worden ze daar natuurlijk beter van.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geld, voor wie?
gaat de Nederlander er beter van worden?
Ja, werkgelegenheidquote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, als Nederlandse bedrijven meer kunnen verkopen worden ze daar natuurlijk beter van.
Wat klopt er precies niet aan?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, werkgelegenheid
Geloof je het zelf?
Dit is precies waarom ik nee ga stemmen, als handelsverdrag gaat het sowieso wel door, het is het politieke deel waar ik tegen ben en zeker de passages over militaire ondersteuning zijn heel heel eng, geen lid van de Navo en op deze manier toch militair ondersteund worden is niet waar een "handelsverdrag" voor zou moeten staan....quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:12 schreef ErwinRommel het volgende:
6/700 miljoen Euro, wat een enorme handelsbelangen zegquote:
Nou, wat ik niet geloof is die werkgelegenheid.quote:
quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:21 schreef Elzies het volgende:
[..]
Iedereen kan een statistiek maken en op internet zetten als de ultieme waarheid. Kom op zeg! Het is 2016.
Oh, dus het is niet waar dat er 700 miljoen euro wordt verhandeld met Oekraïne? Waar baseer je dat precies op?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:21 schreef Elzies het volgende:
[..]
Iedereen kan een statistiek maken en op internet zetten als de ultieme waarheid. Kom op zeg!
Jawel hoor, dat is wel waar, maar de waarde die er aan gehangen wordt is schromelijk overdreven:quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oh, dus het is niet waar dat er 700 miljoen euro wordt verhandeld met Oekraïne? Waar baseer je dat precies op?
quote:In 2014 maakte de invoerwaarde van koopwaar uit Kiev slechts 0,183% van de totale handelswaarde uit. In datzelfde jaar was de Nederlandse export náár Oekraïne goed voor een whopping 0,179% van de totale waarde aan vaderlandse uitvoer.
http://www.geenstijl.nl/m(...)_handelsverdrag.html
En dat zonder associatieverdrag? Toe maar! Waarom zouden we dan überhaupt een associatieverdrag nodig hebben? Wees niet zo naïef en geloof niet in deze onzin. Het associatieverdrag draait om een geopolitiek spel tussen Rusland en de EU. Niets meer en niets minder.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oh, dus het is niet waar dat er 700 miljoen euro wordt verhandeld met Oekraïne? Waar baseer je dat precies op?
Zal vast waar zijn, maar dat is een schijntje vergeleken met de totale im-export van Nederland wereldwijd.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat dat bedrag dan toe gaat nemen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:25 schreef Elzies het volgende:
[..]
En dat zonder associatieverdrag? Toe maar! Waarom zouden we dan überhaupt een associatieverdrag nodig hebben?
Misschien 200 miljoen euro toegevoegde waarde voor onze economie.quote:
En welke kosten staan daar tegenover als de EU zijn grijpgrage handen met een gat erin in dat land zetten?quote:
Dan denk ik dat er een groot probleem is want dit referendum is natuurlijk gewoon een protest tegen de poging om beleid dat er via de achterkamertjes even sneaky doorgedrukt dient te worden. Ook bij een opkomst van minder dan 30% en 80% NEE stemmers zal Rutte wel allang een pasklaar antwoord op de plank hebben liggen van waarom NL toch vóór dat verdrag stemt. Nog meer EU subsidie naar het oosten vanwaar we nu al een tsunami aan rovers, zakkenrollers en straatkrant verkopende bedelaars over de vloer hebben?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 08:30 schreef Tja..1986 het volgende:
Oké, alle ja-stemmers niet gaan en probleem is opgelost.
De elite in Brussel hebben er alleen ook een potje van gemaakt.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:32 schreef timmmmm het volgende:
Allenaal niet gaan stemmen. een bullshitreferendum waarbij de schijn gewekt wordt door de initiatiefnemers dat het een stem voor of tegen Europa is.
Als 5% van de stemmers de kern van het verdrag waar ze over stemmen kunnen vertellen, eet ii mijn schoen op. Hét schoolvoorbeeld waarom directe democratie niet werkt, het volk is gewoon te dom of te lui om over concrete zaken te beslissen
Hoezo achterkamertjes? Bij de verkiezing voor de 2de Kamer wist iedereen dat zowel de PvdA als de VVD hier voorstander van waren. Zij hebben een meerderheid gekregen. Referenda zijn onzinnig. Ik betaal die lui om hun werk te doen en vervolgens gaan ze het lafjes aan mij overlaten.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dan denk ik dat er een groot probleem is want dit referendum is natuurlijk gewoon een protest tegen de poging om beleid dat er via de achterkamertjes even sneaky doorgedrukt dient te worden. Ook bij een opkomst van minder dan 30% en 80% NEE stemmers zal Rutte wel allang een pasklaar antwoord op de plank hebben liggen van waarom NL toch vóór dat verdrag stemt. Nog meer EU subsidie naar het oosten vanwaar we nu al een tsunami aan rovers, zakkenrollers en straatkrant verkopende bedelaars over de vloer hebben?
Dit referendum is dus, net als het vorige, dus weer een mooie gelegenheid om het regeringsbeleid af te keuren middels een NEE stem, zei een VVD'er die het prima vindt dat blonde Greet de boel blijft opschudden en scherp houdt.
Stemmen op enige politieke partij hoeft niet te betekenen dat je het met het gehele partijprogramma, of gesloten compromissen, eens bent. En kun je door een referendum je afkeer van dat onderdeel laten blijken, perfect toch?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 12:10 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hoezo achterkamertjes? Bij de verkiezing voor de 2de Kamer wist iedereen dat zowel de PvdA als de VVD hier voorstander van waren. Zij hebben een meerderheid gekregen. Referenda zijn onzinnig. Ik betaal die lui om hun werk te doen en vervolgens gaan ze het lafjes aan mij overlaten.
Oprutte! Waar blijft mun 1000 euro!!!11!quote:Op zaterdag 12 maart 2016 13:21 schreef Toefjes het volgende:
Als men "nee" zegt, en het kabinet zich er niks van aantrekt, dan breekt echt de pleuris uit. Let op mijn woorden. Ik voorspel namelijk een toename van 80% aan plaatjes die men zal liken en delen op facebook.
Uiteraard keert na een dag of 2 de rust weer terug in Nederland.
Na die 2 dagen zijn we alles weer vergeten, omdat Nederland dan in de ban is van een foto waar Rafael vd Vaart zoenend gesignaleerd is met Estavana Polman. Pas bij het jaaroverzicht in december komt er een collectief: "oh-ja-dat-hadden-we-ook-nog" momentje. Behalve op geenstijl, daar blijft men nog een tijdje boos. Wat grappig is, want boos rijmt op Roos.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 13:30 schreef gelly het volgende:
[..]
Oprutte! Waar blijft mun 1000 euro!!!11!
Ik moet inderdaad zeggen dat ik bijzonder weinig zin heb om me eens uitgebreid te gaan verdiepen in wat zo'n verdrag nu precies inhoudt en wat daar allemaal de gevolgen van kunnen zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:32 schreef timmmmm het volgende:
Allenaal niet gaan stemmen. een bullshitreferendum waarbij de schijn gewekt wordt door de initiatiefnemers dat het een stem voor of tegen Europa is.
Als 5% van de stemmers de kern van het verdrag waar ze over stemmen kunnen vertellen, eet ii mijn schoen op. Hét schoolvoorbeeld waarom directe democratie niet werkt, het volk is gewoon te dom of te lui om over concrete zaken te beslissen
Nee. Ik betaal politici om een verdrag van dik 200 kantjes te lezen. Nu word ik gedwongen dat zelf te doen. Dat is op geen enkele manier oké.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 13:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Stemmen op enige politieke partij hoeft niet te betekenen dat je het met het gehele partijprogramma, of gesloten compromissen, eens bent. En kun je door een referendum je afkeer van dat onderdeel laten blijken, perfect toch?
Wie dwingt je dan?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 14:13 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Nee. Ik betaal politici om een verdrag van dik 200 kantjes te lezen. Nu word ik gedwongen dat zelf te doen. Dat is op geen enkele manier oké.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |