abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 maart 2016 @ 11:10:07 #126
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_160609067
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Right, je denkt werkelijk dat OM tot proces was overgegaan bij 1 aangifte in dit geval? Dit is onder druk van de publieke opinie die nu voor een groot deel door een groepje haatbaarden geënsceneerd blijkt te zijn.
Mooi, dan geldt wat ik hierboven zeg, ook voor jou. Doe er iets mee. En dan bedoel ik geen commentaar schrijven op GeenStijlof de Telegraaf, maar daadwerkelijke actie. Jullie vinden dat er iets strafbaars of onzuivers is gedaan. In dit land zijn daar procedures voor. Hup, Googlen en aan de slag. Doe verdomme eens wat concreets.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_160609094
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De woorden 'Wilders' en 'oprecht' in 1 zin. En dan ook nog gemeend. Ons onderwijssysteem heeft vele steken laten vallen de laatste jaren, dat blijkt maar weer.
Ik kies liever voor een oprechte politicus dan voor een huichelaar die het ene zegt en het andere verkondigd.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 maart 2016 @ 11:15:02 #128
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160609122
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mooi, dan geldt wat ik hierboven zeg, ook voor jou. Doe er iets mee. En dan bedoel ik geen commentaar schrijven op GeenStijlof de Telegraaf, maar daadwerkelijke actie. Jullie vinden dat er iets strafbaars of onzuivers is gedaan. In dit land zijn daar procedures voor. Hup, Googlen en aan de slag. Doe verdomme eens wat concreets.
Je bedoelt zoiets als het referendum wat ook aan alle kanten gesaboteerd wordt.
pi_160609157
Normaal gesproken is 1 aangifte voldoende om de zaak voor te laten komen indien het OM van mening is om te vervolgen.

Maar ik denk dat de manier waarop in deze zaak massaal aangifte is gedaan toch mee gaat spelen of er uiteindelijk minimaal 1 aangifte ontvankelijk wordt verklaard.

Het riekt...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 12 maart 2016 @ 11:23:32 #130
66444 Lord_Vetinari
pi_160609267
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je bedoelt zoiets als het referendum wat ook aan alle kanten gesaboteerd wordt.
Nou, alweer een zaak om je voor in te zetten dan. Blijkbaar heb je harde bewijzen voor sabotage, dus aan de slag. Zoek een advocaat en laat een aangifte in elkaar timmeren tegen...nou ja, iemand blijkbaar. Op Internet vind je genoeg mede-alu-hoedjesstanders.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 11:25:35 #131
66444 Lord_Vetinari
pi_160609301
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:17 schreef Montagui het volgende:
Normaal gesproken is 1 aangifte voldoende om de zaak voor te laten komen indien het OM van mening is om te vervolgen.

Maar ik denk dat de manier waarop in deze zaak massaal aangifte is gedaan toch mee gaat spelen of er uiteindelijk minimaal 1 aangifte ontvankelijk wordt verklaard.

Het riekt...
Aangiftes worden niet ontvankelijk verklaard. Aanklachten worden ontvankelijk verklaard. Het OM heeft de aanklacht opgesteld en ingediend. Het is aan de rechter te bepalen of deze ontvankelijk is en zo nee, op welke gronden niet. Het OM staat het daarna vrij om een nieuwe aanklacht op te stellen. De rechter kijkt naar de inhoud en naar de bewijslast. Niet naar welke aangiften er gedaan zijn en hoeveel of van welke kwaliteit of zelfs maar door wie.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 maart 2016 @ 11:27:42 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160609338
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nou, alweer een zaak om je voor in te zetten dan. Blijkbaar heb je harde bewijzen voor sabotage, dus aan de slag. Zoek een advocaat en laat een aangifte in elkaar timmeren tegen...nou ja, iemand blijkbaar. Op Internet vind je genoeg mede-alu-hoedjesstanders.
Dat is al gebeurt. Rechtszaken om stemlokalen.

Ik ben het vertrouwen in de rechtstaat en democratie al lang verloren.
pi_160609356
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sterk ook dat aluhoedjes ding steeds terug laten komen. Maakt het geloofwaardig
pi_160609357
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:38 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

ah de telegraaf retoriek.
Ja, hoe doorzichtig, die blijkt toch keer op keer uitstekend te werken bij mensen zonder flauwe notie waar ze het over hebben.

quote:
Erger dan ondermijning van de rechtsstaat
Geen woorden gebruiken waarvan je de betekenis niet kent.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Misschien dat je een beetje verward bent dor de naam 'Openbaar Ministerie' en denkt dat het daar om de regering gaat

In een bananenrepubliek is het niet een redelijk onafhankelijke aanklager die reageert op gedane aangifte's door burgers, maar de regering zelf die vervolging instelt tegen tegenstanders.

In een democratie bestaat een onafhankelijk OM dat ook strafrechterlijke onderzoeken tegen politici kan ondernemen ... dat is een teken van een gezonde democratie.
Er is natuurlijk wel degelijk een probleem met de onafhankelijkheid van het OM in het bijzonder in combinatie met haar bevoegdheden als staande magistratuur.

quote:
Of je het nu eens bent met die groepen burgers die erg opgewonden reageren op iemand als Wilders en diens uitspraken, het zijn die groepen die de aanzet geven vor vervolging en uiteindelijk is het een taak voor de Aanklagers en rechters te beslissen..
Aangifte dient vooral om politie en justitie op de hoogte te stellen van een misdrijf waarvan zij niet wisten. Daar is hier geen sprake van. In principe heeft de aangifte niet zoveel te zoeken in de afweging om wel of niet te vervolgen.

quote:
De regering staat daarbuiten, en die _mag_ zich eigenljk ook niet vanuit politieke motieven daarin gaan mengen.
Dat risico is er weldegelijk, alleen is het er in dit geval niet van gekomen. Als het immers aan de regering lag zou Wilders niet worden vervolgd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 11:29:35 #135
66444 Lord_Vetinari
pi_160609360
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Noord-Korea zal je met open armen verwelkomen. Die houden van mensen die niet in democratie en rechtsstaat geloven.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 maart 2016 @ 11:30:18 #136
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160609373
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Noord-Korea zal je met open armen verwelkomen. Die houden van mensen die niet in democratie en rechtsstaat geloven.
Ik wacht hier wel gewoon de revolte af :)
pi_160609434
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, hoe doorzichtig, die blijkt toch keer op keer uitstekend te werken bij mensen zonder flauwe notie waar ze het over hebben.

[..]

Geen woorden gebruiken waarvan je de betekenis niet kent.

[..]

Sterk hoor
pi_160609447
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan kun je lang wachten.
pi_160609537
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:34 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Sterk hoor
Het wordt een beetje vervelend he, al die mensen die ineens hoog van de toren blazen met begrippen waar ze nog nooit één gedachte aan hebben gewijd.
pi_160609559
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het wordt een beetje vervelend he, al die mensen die ineens hoog van de toren blazen met begrippen waar ze nog nooit één gedachte aan hebben gewijd.
Hoog van de toren blazen, toe maar.
pi_160609574
Toe maar niet.
pi_160609624
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Toe maar niet.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_160609714
Sowieso een politicus vervolgen wegens zijn mening en dan ook nog met rammelende aangiftes.

Als dat in een banenrepubliek gebeurt spreekt iedereen er schande van, maar in Nederland, tegen Geert Wilders, vindt men dat heel normaal.
pi_160610303
Hopelijk wordt Wilders veroordeeld en mag hij een paar jaar de cel in. Een betere pr campagne voor de volgende verkiezingen is er niet denkbaar voor de PVV.
pi_160610320
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

waarom dan, want dat iemand een eerlijke en open rechtszaak aan kan spannen omdat diegene vindt dat er te weinig stemlokalen zijn voor een referendum: Dat lijkt toch verdomd veel op een rechtsstaat.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 12:33:41 #146
66444 Lord_Vetinari
pi_160610338
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 12:32 schreef bamibij het volgende:

[..]

waarom dan, want dat iemand een eerlijke en open rechtszaak aan kan spannen omdat diegene vindt dat er te weinig stemlokalen zijn voor een referendum: Dat lijkt toch verdomd veel op een rechtsstaat.
Nee, want hij kreeg geen gelijk! Dus wordt het referendum gesaboteerd. Of zoiets.
pi_160610385
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Greet heeft niet zoveel met de rechtsstaat. Dus succes. Er is een liedje van het Klein Orkest met de volgende zinnen: "hoera de revolutie, eindelijk is t zover, maar de nieuwe leiders blijken net zo autoritair"

Het kan allemaal een stuk beter maar het kan ook stukken slechter. Je moet maar afwachten wie er de macht grijpen na een revolte/revolutie..
pi_160610504
Dus hoe ging dat nou in zijn werk?

Imam: jij formulier invullen.
Moskee bezoeker: ik niet weten jongen.
Imam: jij invullen anders ik jou slaan met zweep.
Moskee bezoeker: o, zweep ik weten, jij beste meneer, allah hij beste mensen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ryan3 op 12-03-2016 13:30:20 ]
I´m back.
pi_160610563
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 12:41 schreef Ryan3 het volgende:
Dus hoe ging dat nou in zijn werk?

Imam: jij formulier invullen.
Moskee bezoeker: ik niet weten jongen.
Imam: jij invullen anders ik jou slaan met zweep.
Moskee bezoeker: o, jij beste meneer, allah hij beste mensen.
_O-

Neem aan dat er sprake was van groepsdruk als ik hrt zo lees? 'Achmed jij bent toch ook tegen Wilders, teken ff hier joh'
pi_160610566
De personen achter de valse aangiftes worden hopelijk vervolgd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')